Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
törölt felh. 2013.02.08. 14:10:15 / # 265275
avatar
Én is tudok nagy betüvel írni :)
törölt felh. 2013.02.08. 14:09:05 / # 265274
avatar
[b]Tarifa, Létszám, Ellenörzés, Droszt.
tomajer 2013.02.08. 12:55:36 / # 265268
[b]Hát nem. Az érdekvédelmek nem vették, (és nem is fogják) tudomásul, a 10 éves korhatárt!!!

tomajer 2013.02.08. 12:50:41 / # 265273
Kezdődik!!!:-( Puhítanak minket....... Ez vajon honnan jöhetett ki??? ... a cikk végére kiderül:-( A Napi Gazdaság pénteki számának cikke: [i][b]"Csendben alakul az új taxirendelet - erre számíthatnak az érintettek A napokban folytatódtak az egyeztetések a taxis érdekvédelmi szervezetek és a kormány, valamint a főváros között a készülő taxirendeletről.[/b] Információink szerint az álláspontok közelednek, ezúttal a vállalkozók is inkább a tárgyalóasztalnál kívánják képviselni az érdekeiket, és nem sztrájkkal. A jogszabálytervezet azon pontja váltotta ki korábban a legnagyobb vitát, amely kötelező képzést írt volna elő a vállalkozók számára. Akkor ezt idő- és pénzrablónak tartották a fuvarozók, hiszen egy hetet is igénybe vehetett volna az oktatásra fordítandó idő. A javaslatot azonban finomították, így 5 évente nyolcórás − főleg a KRESZ változásairól, az elsősegélynyújtásról szóló − képzés után kellene vizsgát tenniük a taxisoknak, amit már az érdekvédők is el tudnak fogadni. Információink szerint a taxisok többsége tudomásul vette a jogszabálytervezet azon pontját is, amely a járművek műszaki elvárására vonatkozik, kimondva, hogy a taxik nem lehetnek öregebbek tíz évnél. A tervezet egyéb biztonsági követelményeket is megfogalmaz, nem lehet például elhasználódott abroncsokkal taxizni, illetve minden üléshez biztonsági övet kell felszerelni, továbbá nem lehet például Angliából behozott (jobboldali kormánykerékkel rendelkező) autóval ilyen szolgáltatást végezni, valamint legalább Euro 3-as belső égésű motorral felszerelt jármű használható. A jogszabálytervezet nem szól a járművek megjelenéséről, csupán annyit ír elő, hogy a Taxi feliratnak jól láthatónak kell lennie, ahogyan az árlistának is pontos helyet határoz meg. Az érdekvédők szerint szükség van egy ilyen keretszabályozásra, amely aztán alapja lehet a különböző települések sajátosságait is fegyelembe vevő rendeletnek, például a fővárosi jogszabálynak. A budapesti taxisok arra számítanak, hogy a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) tavaszig egy konszenzuson alapuló javaslatot terjeszt a közgyűlés elé. Korábban a fix tarifát és a jelenlegi, maximált árat tartalmazó előterjesztés készült, a taxisok szerint azonban ez a díjszedési gyakorlat az elmúlt 13 évben kudarcot vallott. Úgy tudjuk, a fuvarozók készek lennének elfogadni a fővárosnak a taxik megjelenésével kapcsolatos elképzelését, aminek "fejében" viszont az önkormányzat elfogadná a rögzített hatósági ár bevezetését. "[/i]

alelölülő 2013.02.07. 18:24:30 / # 265266
Köszönöm az összefoglalót!
hiénakutya 2013.02.07. 17:22:34 / # 265265
"Ha nem... és az OTSZ akarja, akkor bajban vagyunk." Meg a Metál is bajban van. Nagy bajban.
tomajer 2013.02.07. 17:18:31 / # 265264
Hát khmmm.... Lehetni lehetne, de sok értelme nincs. Pillanatnyilag az az álláspont, hogy a Minisztérium azt csinálja, amit az érdekképviseletek mondanak.... Oszt erre varrjunk gombot:-) Az a feladat már megint, hogy a hamarost összehívandó érdekképviseleti naggyűlésen közös álláspontot alakítsunk ki. Nna ez nem szokott sikerülni:-( Nna de konkrétan. Az ötévenkénti tanfolyam, meg engedélyhosszabbítgatás, stb. az teljesen rugalmas. Remélhetőleg, (ha az oktatásügyi lobbi, ...a'la Peredi Péter nem kavar be mint érdekképviselet) akkor emészthetőre lehet redukálni. Teljesen eltüntetni gondolom nem, mert valamit csak le akarnak tenni az asztalra. Az már körvonalazódik, hogy aki most engedéllyel rendelkezik, annak nem fog kelleni új vizsgákat letennie. A 10 éves korig meg nem is jutottak el a tárgyalások folyamán, mert olyan lassan haladtak, és olyan össztűz alá vették a minisztériumi embereket, hogy elfogyott az idő..... De ha lesz egyetértés, akkor ebben is meg lehet őket győzni.... csak a korhatárlobbi (City Taxi) ne merjen szembeszállni a vidékiekkel. Ebben a vidékiek nagyon eltökéltek, és remélhetőleg meghátrálásra kényszerítik a City belső problémái miatt emellett kardoskodókat. Ha nem... és az OTSZ akarja, akkor bajban vagyunk. Nna leírtam.. A telefonom ki van kapcsolva:-)

törölt felh. 2013.02.07. 17:14:39 / # 265263
avatar
szóval az irónia nem jött át
alelölülő 2013.02.07. 16:47:42 / # 265262
A disznó nem szokta megkérdezni, hogy mi lesz vacsorára. Sőt azt se, mikor fogják levágni. Azért engem még érdekelhet. Gondolom mást is.
törölt felh. 2013.02.07. 15:55:08 / # 265261
avatar
A főzés nem a mi dolgunk, nekünk csak enni kell. A disznónak se mondják meg, mi van a moslékban.
alelölülő 2013.02.07. 11:49:05 / # 265255
Ha lehetne, azért pár szóban, a két legfontosabb dologhoz hogy állnak hozzá: - 10 éves korhatár - 5 évenként vizsga [font size=8]?
törölt felh. 2013.02.07. 11:18:36 / # 265260
avatar
...meg nem is tartozik ránk, nem?
Donor 2013.02.07. 11:11:01 / # 265259
avatar
Drukkolok! Mikor és hol tudom bepengetni az éves TGFSZ pénzt? Esetleg valaki tudja?

Bao 2013.02.07. 10:45:02 / # 265254
avatar
Akkortájt jár le a vizsga.. Remélem elrendeli a minisztérium, hogy legyenek jó utak és a lakosságnak is legyen nyugati fizetése. Ha nem így lesz, nem korrekt a dolog! :(
tomajer 2013.02.07. 10:26:51 / # 265253
A minisztérium tervei szerint új országos taxirendelet. Hogy mi lesz benne ne kérdezd, mert még nyúlós....

Bao 2013.02.07. 10:10:50 / # 265258
avatar
Mi lesz VI. hó elsején?! :(
tomajer 2013.02.07. 08:28:42 / # 265257
Tisztelt Kollégák! Tegnapi nap délután megtörtént amiről eddig csak beszélgettünk a minisztériumi egyeztetés. A szaktárca meghívását szinte minden érdek képviselet elfogadta. Jelenlévők között szerepeltek a Személygépkocsis vállalkozók ép úgy, mint a Taxis vállalkozók. Végre megtört a jég és budapesti kollégák mellet Sopron, Szombathely, Pécs, Veszprém és hozzájuk csapódó vidéki városok is jelen lehettek küldötteiken keresztül. A szaktárca nagyon pozitívan állt a dolgokhoz, a jelen lévő kollégájuk rögtön pontos törvénnyel levédett válaszokat adott számunkra. Pontról pontra léptünk a törvénytervezeten és csak a többségi egyetértésnek megfelelően léptünk tovább. Aztán a szaktárca felajánlotta, kapunk tíz napot, hogy érdek képviseletek megegyezzünk és az ott egyeztetett rendelet tervezet anyagot újra egyeztetjük a minisztérium által kijelölt emberekkel és ez 2013 Július 1.-én bevezetésre kerül. A megállapodás pontos tartalmát most nincs értelme pontról pontra nyilvánosságra hozni, mivel jelen állapot szerint a fent említettek miatt az anyag még képlékeny. Remélem a TGFSZ. jövőben is ilyen hathatósan fogja képviselni a tagtársakat a gépkocsivezetőket, ahogy ezt tette a tegnapi nap is . Szeretném a munkát kiemelten megköszönni azoknak az embereknek akik segítettek kidolgozni az anyagot és tárgyalások alatt is mögöttem álltak, Farkas Zsolt elnök, Telegdy Gábor alelnök, Majercsik Tamás szóvivő, Regényi János helyi vezető, és mindenki másnak akik írásban vagy telefonon rendelkezésünkre álltak átérezték az összefogás erejét. Köszönöm! Tisztelettel: Merhala Béla Bakony Taxi Veszprém elnök, TGFSZ. Regionális vezető Veszprém 2013 január 7

tomajer 2013.01.24. 15:57:14 / # 265246
A Miniszterelnök úr titkársága is válaszolt:

Fotó 2013.01.11. 12:49:11 / # 265244
avatar

tomajer 2013.01.11. 07:32:33 / # 265243

Oldalszám: 469