Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
krapek70 2013.02.08. 17:08:53 / # 265291
avatar
Ez így van, ráadásul ha kintről indulok akkor is van magyar leírás is és még legalább három nyelven szokott lenni. Amúgy meg amikor két éve hosszabbítottam az ADR-t a tüzoltási gyakorlatnál azt mondta az oktató, hogy baromság szerinte mert ha neadisten ilyen helyzetbe kerülnék akkor gyalogkakukk cipő felé és Bip-bip.:-)
alelölülő 2013.02.08. 17:08:24 / # 265290
2000-2002 között jártam Auszriában, Németországban, Szlovákiában, Csehországban, Szlovéniában és Olaszországban TIR-es teherautóval. Se határon, se közúti ellenőrzésnél nem kértek tőlem semmilyen más bizonyítványt a jogosítványon kívül.

hiénakutya 2013.02.08. 17:05:54 / # 265289
Vagy érdekeltek a tanfolyamok szervezésében és lebonyolításában.
krapek70 2013.02.08. 17:05:40 / # 265288
avatar
Öszintén attól jobban fog valaki vezetni ha bemagolta a kresz minden paragrafusát? Teljesen fölösleges, ettől nem lesz udvairasabb valaki az utassal, ha eddig sem volt, ettől nem ismeri jobban a várost, hiszen a villanytérkép elvezeti és még sorolhatnám de ti is tudjátok nem ezen múlik. Pénz Pénz Pénz.....
hiénakutya 2013.02.08. 17:04:51 / # 265287
Fogalmazzunk pontosan! KRESZ-tanfolyam, vagy utánképzés, az talán elfogadható. De nem évente, vagy kétévente. Hanem azt követően, hogy változik a KRESZ.
alelölülő 2013.02.08. 17:04:00 / # 265286
Veszélyes anyagot nem szállítottam, de úgy emléxem, komplett leírást ad hozzá a feladó miheztartás végett. Vámkezelést meg tudtam oldani, pedig tir-em sincs. Csak be kellett állni a sorba a többi kamionos közé és megvolt a továbbképrés. :-)
krapek70 2013.02.08. 17:02:14 / # 265285
avatar
Valami okostojás felvette ezért is az újítási jutalmat és még jó is nekik, hiszen dől a lé. Ha belegondolok hány sofőr van ebben az országban, hát... De valóban ez csak lehúzás, mi meg fizetünk.-(
alelölülő 2013.02.08. 16:59:24 / # 265284
Asszem elfogadható kompromisszum lenne. Az ős-főtaxis időkben is volt (már nem emlékszem pontosan milyen sűrűn) 1-2 évente kreszvizsga.
törölt felh. 2013.02.08. 16:57:24 / # 265283
avatar
Azért veszélyes anyag szállításában lehet szükség némi továbbképzésre, nem? Jelenhetnek meg újabb anyagok, változhat a technológia, a kezelésük stb. TIR esetén a nemzetközi jogszabályok, vámkezelés (ha van) stb amit nem árt tudni. De egy taxinál mi az isten változhat? A kresz-t minden vezetőnek ismerni kell. Vagy mindenkire kiterjesztik a kötelező továbbképzést? Eü mi változhat? Más lesz a stabil oldalfekvés? Seggen keresztül kell lélegeztetni?
hiénakutya 2013.02.08. 16:57:17 / # 265269
Részvétem, de nekem az nem érv, hogy más is szopik. Én hetente is vizsgázok, ha kell. Csak indokolják meg, támasszák alá a szükségességét!

krapek70 2013.02.08. 16:55:11 / # 265282
avatar
Ezek a dolgok azért nem voltak a taxisoknak szem előtt mert a fuvarozók nem demonstráltak emiatt. Mindenki maga oldotta meg valahogy. Az is hozzátartozik, hogy a többség alkalmazottként dolgozik buszon, kamionon egyaránt. Néhol még az, hogy a munkáltató megelőlegezi ezeknek a vizsgáknak a kőltségét és majd a fizuból levonja.
hiénakutya 2013.02.08. 16:54:30 / # 265281
Megint relativizálsz.
krapek70 2013.02.08. 16:48:56 / # 265280
avatar
A teljesség kedvéért írtam sajnos akinek a régifajta árufuvarozói van az 2013.09.hó-ig érvényes és aki addig nem hosszabít akkor az 150.000.- első alkalomnak számit. De ha megnézed egy autósiskola oldalát ott mindenre választ kapsz. Ja és majd elfelejtettem a sofőrkártyám is kikellett váltani a Mozaikban ami szintén pénzbe van 20.000.-( ez a tachográf helyett van amit csak beteszek a gépbe mint egy bankkártyát és ott van minden lényeges adat vezetési idő stb.) Ezek nélkül szinte sehol nem tudsz elmenni mondjuk nagy kocsira dolgozni hiába van a kategóriád a jogsiba.:-(
tomajer 2013.02.08. 16:48:28 / # 265279
Nem akartam ezt itt nyilvánosságra hozni, mert reméltem (tudtam) hogy lehet rajta faragni. De csak hogy érezzétek, mit sikerült már elérnie az érdekképviseleteknek... ezáltal nekünk... itt a minisztérium oktatási elképzelése. Ehhez képest szerintem, ötévente egy tudásfrissítő kresz és egészségügyi tanfolyam szép eredmény. ------------------------------------------------------------------- [b][i] I. A jármű vezetőjére vonatkozó követelmények 1. A személytaxis személyszállító szolgáltatói alapképzési vizsgaigazolás 1.1. A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie. 1.1.1. A szaktanfolyam elméleti tantárgyai:  közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (8 óra),  speciális vezetéstechnikai ismeretek (2 óra),  helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek (8 óra),  személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utaskommunikáció (8 óra). 1.1.2. A szaktanfolyam gyakorlati tantárgya:  a személytaxi tartozékainak kezelése (2 óra). 1.2. A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie. 1.2.1. Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:  közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc),  helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek (25 perc), (ez a vizsgatárgy az adott megyére vonatkozik),  személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások (25 perc). 1.2.1.1. A vizsga helyszíne: A vizsgázónak jelentkezéskor jeleznie kell, hogy mely megye területére szeretne vizsgát tenni. A helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek elméleti vizsgatárgyból, valamint a vezetési gyakorlatból a vizsga a megjelölt megye területén tehető le. 1.2.1.2. Követelmények: A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet tantárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. A személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások tantárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb. A helyismereti jártasság és helyi idegenforgalmi ismeretek (az adott megyére vonatkozó) szóbeli vizsga. A vizsgázó a vizsga kezdetekor a tételek közül húz egyet. Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal. 1.2.2. Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:  vezetési gyakorlat (40 perc), (az adott megyére vonatkozik). 1.2.2.1. Követelmények: A gyakorlati vizsga keretében a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úticél megtalálásából kell számot adnia. A vizsga helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 2. § 4. pontjában meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: -a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, - ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését illetően, - a vizsgabiztos által meghatározott úticélt nem tudja megtalálni, eltéved. 2. A személytaxis személyszállító szolgáltatói továbbképzési vizsgaigazolás 2.1. A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie. 2.1.3.2.1.1. A szaktanfolyam elméleti tantárgyai:  közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (4 óra),  személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállítói szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások (4 óra). 2.2. A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie. 1.2.3.2.2.1. Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:  közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc), 1.2.1.3.2.2.1.1. Követelmények: A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet tantárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. 1.2.4.2.2.2. Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:  vezetési gyakorlat(40 perc), (az adott megyére vonatkozik). 1.2.4.1.2.2.2.1. Követelmények: A gyakorlati vizsga keretében a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, illetve a taxi tartozékok szakszerű kezeléséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úticél megtalálásából kell számot adnia. A vizsga helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 2. § 4. pontjában meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képzőszerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: -a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, - ha tájékozatlanságot mutat a taxi tartozékok kezelését illetően, - a vizsgabiztos által meghatározott úticélt nem tudja megtalálni, eltéved. 2.3. A személygépkocsis személyszállító szolgáltatói alapképzési vizsgaigazolás 2.3.3.1. A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie. 2.1.1.3.1.1. A szaktanfolyam elméleti tantárgyai:  közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (8 óra),  speciális vezetéstechnikai ismeretek (2 óra),  országos közlekedés-földrajzi és térképolvasási ismertek, általános idegenforgalmi ismeretek (8 óra),  személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utaskommunikáció (8 óra). 2.4.3.2. A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie. 2.2.1.3.2.1. Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:  közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc),  országos közlekedés-földrajzi és térképolvasási ismertek, általános idegenforgalmi ismeretek (25 perc),  személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások (25 perc). 2.2.1.1.3.2.1.1. Követelmények: A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet tantárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. A személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások tantárgyból 25 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 25. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 5, vagy annál kevesebb. Az országos közlekedés-földrajzi és térképolvasási ismertek, általános idegenforgalmi ismeretek szóbeli vizsga. A vizsgázó a vizsga kezdetekor a tételek közül húz egyet. Sikertelen a vizsga, ha a vizsgázó a kihúzott tételen szereplő kérdésekben nem rendelkezik kellő ismerettel és jártassággal. 2.2.2.3.2.2. Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:  vezetési gyakorlat(40 perc). 2.2.2.1.3.2.2.1. Követelmények: A gyakorlati vizsga keretében a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úti cél meg találásából kell számot adnia. A vizsga helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 2. § 3. pontjában meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képző szerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: - a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, - a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved. 3.4. A személygépkocsis személyszállító szolgáltatói továbbképzési vizsgaigazolás 3.1.4.1. A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének szaktanfolyamon kell részt vennie. 3.1.1.4.1.1. A szaktanfolyam elméleti tantárgyai:  közlekedési, hibaelhárítási ismeretek és vezetéselmélet (4 óra),  személyszállító szerződési feltételek, valamint a személyszállító szolgáltató tevékenységre vonatkozó hatósági előírások, utaskommunikáció (4 óra). 3.2.4.2. A vizsgaigazolás megszerzéséhez a jármű vezetőjének vizsgát kell tennie. 3.2.1.4.2.1. Elméleti vizsgatárgyak és vizsgaidők:  közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet (50 perc), 3.2.1.1.4.2.1.1. Követelmények: A közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretek, vezetéselmélet tantárgyból 50 tesztkérdésre kell válaszolni, az elérhető maximális pontszám 70. A vizsgázó megfelelt, ha a hibapontok száma 7, vagy annál kevesebb. 3.2.2.4.2.2. Gyakorlati vizsgatárgyak és vizsgaidők:  vezetési gyakorlat(40 perc). 3.2.2.1.4.2.2.1. Követelmények: A gyakorlati vizsga keretében a jármű szabályos, biztonságos vezetéséről, valamint a vizsgabiztos által meghatározott úticél megtalálásából kell számot adnia. A vizsga helyét a közlekedési hatóság jelöli ki, a 2. § 3. pontjában meghatározott feltételeknek megfelelő vizsgajárművet a képző szerv biztosítja. Sikertelen a vizsga ha: - a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21) GKM rendelet 8. számú melléklet 8.1.2 pontjában felsorolt vizsga sikertelenséget okozó hibát ejt, - a vizsgabiztos által meghatározott úti célt nem tudja megtalálni, eltéved. [/i][/b]
alelölülő 2013.02.08. 16:43:30 / # 265278
ADR-t megérted, TIR-t megérted... Mert nem te fizeted. Szerinted mi újat tudnak mondani 10-20 éve kamionozónak? Ugyanolyan lehúzás, mint a taxisvizsga.
törölt felh. 2013.02.08. 16:38:54 / # 265277
avatar
Köszönöm, ezt nem tudtam, de ez is csak lehúzás. ADR-t megértem, TIR-t megértem de belföldi? Mi változik? Máshogy kell rakodni? 75 rúgó, szép. Ez a taxis kresz+eü akkor is felháborító, nem tudják, hogy becsomagolni a szart, hogy mindenképp fizess. Basszák meg.
krapek70 2013.02.08. 16:11:45 / # 265276
avatar
Az érthetőség miatt: A teherautósofőrőknek: belfőldi árufuvarozói és nemzetközi árufuvarozói, 5.évente kell vizsga és hosszabbítás. Az új neve:GKI gépjárműkezelői igazolvány. Továbbá ADR. 5.évente. Buszra személyszállítói belfőldi és nemzetközi is 5.évente. Ezeket most hozták be. Beledőltem a kardomba amikor az oktató haverom szólt ősszel, hogy hosszabbítanom kell ezeket ha dolgozni akarok még ezekben a kategóriákban. Ezek csak a szólgáltatói engedélyek, a vállalkozói is külön van. 75000.-/vizsga ennyit perkáltam októberben, hogyha innen lelépek akkor tudjak dolgozni akár busszal vagy kamionnal. Szóval nem csak a taxisokat sarcolják, csak ez most minket érint és nem láttuk a fától az erdőt. Üdv.
tomajer 2013.02.08. 15:52:43 / # 265272
De tényleg. Én írok érthetetlenül? Van a hozzászólásom elején három sor. .... azt írtam én. A többi egy újságcikk, amit "nem tudunk" ki sugallt, ("érdekvédő" lehet a lelkem) de sajnos távol áll a valóságtól. Ennyi.
Apuka 2013.02.08. 15:18:00 / # 265271
Szia! Ez egy újság cikk és kb annyira is hiteles. annyi igaz az egészből, hogy közelednek az álláspontok. a korhatár kérdése szóba sem került mert időhiány miatt el sem jutottunk addig. a 10 §-ig tárgyaltunk. a többit pedig leirta tomajer és Béla.
törölt felh. 2013.02.08. 14:36:19 / # 265270
avatar
De miért tudják elfogadni az érdekvédők az 5 évenkénti vizsgát? Miért csak a taxisoknak kell 5 évente a KRESZ és egyéb dolgokból továbbképezniük magukat? A vállalati sofőröknek miért nem? A teherautó sofőröknek miért nem? Még lehetne azokat sorolni, akik legalább annyit mennek és legalább annyi életért felelnek, mint mi. Mégis miért lehet ezt elfogadni egy érdekvédőnek? Mivel indokolják, hogy bizony pont a taxisnak kell ez a továbbképzés? Nem azt mondom, hogy akkor dögöljön meg az ő tehenük is, hanem ne dögöljön meg a miénk sem. Ezt nem tudják érdekvédeni??? ( A mai tanfolyam árakat figyelembe véve bele se merek gondolni, hogy mennyi lesz a 8 órás képzés és a vizsga díja? ) Minek a kettős szabályozás, a 10 év és az EURO3? Az egyik nem elég? Az egyik szabályozza a másikat.

Oldalszám: 469