Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2013.02.23. 15:28:54 / # 265570
A kérdés nem nekem szólt, de azért válaszolok. Egy taxis költségeit két nagy csoportra oszthatjuk: 1. Futásteljesítménnyel arányos költségek; 2. Idővel arányos költségek (taxisul: állandó költségek). Bennünket most a 2. csoport érdekel. Nagyon-nagyon nem örülnék, ha pont egy taxisnak kellene elmagyaráznom azt, hogy milyen szinten tesznek kiszolgáltatottá és sok esetben kényszerpályára az állandó költségek egy bérfuvarost azért, mert: 1. Bevételeink nem tervezhetőek, csak a kiadásaink (amit ma megkereshetsz, holnap talán már nem fogod); 2. Az állandó költségek többségéhez határidő is tartozik; nem húzhatod, nem halaszthatod, nem tologathatod, ha eljön az idő, fizetned kell; 3. A rendelkezésedre álló idő hatékony kihasználása legkevésbé rajtad és sokkal inkább a jó szerencsén múlik; 4. A tarifáid megállapításánál senkit nem érdekel, hogy egységnyi idő alatt minimálisan akkora bevételt érhess el, amekkora kiadásaid ugyanezen idő alatt keletkeznek; 5. A munkaidőd kihasználtságán kizárólag a futásteljesítményed hatékonyságának rontásával tudsz javítani, amivel az 1. csoportba tartozó költségeidet növeled; 6. Az idő múlására befolyásunk nincsen, azt lassítani nem tudjuk, minek következtében teljes mértékben ki vagyunk szolgáltatva annak, és tőle. Ha nem a kiszolgáltatottságunk mérséklés a legfontosabb feladata egy érdekvédelmi szervezetnek, akkor mi? Jut eszembe! A Bősz vajon mit keres a TGFSZ honlapjának főoldalán?
törölt felh. 2013.02.23. 15:28:25 / # 265569
avatar
"Éééérteeeed?" Nem.
tomajer 2013.02.23. 14:36:33 / # 265566
Nem akarok a sötétségedről vitát nyitni:-) Megint elmondom... AZ egy másik asztal, egy másik hatóság, egy másik tárgyalás. Nem tudom? Nem fogalmaztam érthetően? Pár hozzászólással lejjebb elkülönítettem a kettőt. (tomajer válasz | 2013.02.23. 10:25:22 (1646)) Mindkettőről olvasható a véleményem. Tehát, ne kavard itt a trutyit, ha kérhetem. Ebben a fórumban, ezen a tárgyaláson, ebben a rendelettervezetben, nincsenek azok a dolgok, amiket itt leírtál. Fölösleges lenne ellenük tiltakozni. Ebben a rendelettervezetben, per pill. a tízéves korhatár látszik a legnagyobb gáznak. (látszik, mert nem tudjuk a többi módosító javaslatunkat tényleg elfogadja e a minisztérium. Itt a nagy gáz, hogy a tízéves korhatár eltörlését, vagyis be nem vezetését, még csak nem is kérték az "érdekképviseletek" !!!! Éééérteeeed?
hiénakutya 2013.02.23. 14:28:58 / # 265565
Nincs mit.
szega 2013.02.23. 14:27:02 / # 265564
avatar
Köszi! Meg van!
hiénakutya 2013.02.23. 14:22:47 / # 265563
Szólj, ha sikerült letöltened, mert akkor törlöm is!
hiénakutya 2013.02.23. 14:20:50 / # 265562
Tessék. Válaszd a "Lassú letöltés"-t!
szega 2013.02.23. 14:12:08 / # 265561
avatar
Valaki mondja már meg hol találom azt a bizonyos 2. mellékletet amiben a gépkocsira vonatkozó új rendelkezéseket találom, mert itt kínlódok mint kukac a napon és nem tudom kihámozni!

törölt felh. 2013.02.23. 14:05:37 / # 265560
avatar
Akkor máshogy próbálom megközelíteni, no offense: Neked a korhatár a legfájóbb, mert kihullik az autód. Hogy is mondtad? 1 milliót dobatnak a kukába. Gipsz Jakabnak és néhány száz kollégájának a 429 literes csomagtartója, vagy egyéb műszaki paramétere miatt kell a 4 éves kocsiját újra cserélni, amin van még amúgy is x év hitel. Velük is kidobatnak annyit a kukába, mint veled. Tehát miért pont a korhatárnál ragadtál le? Gipsz Jakab pedig a korhatárra szarna, mert tervei szerint a hitel végén venne egy másikat. ( a szerencsés ) Luc Gizi pedig eleve nem akar idősebb autót magának, és még 10 éves kora előtt a rendelet nélkül is lecserélné, leszarná, hogy bevezetik e vagy sem. De egyikőjük sem teszi, mert tudja, hogy a másik problémája ugyan olyan fájdalmas. És tök mindegy, melyik szinten akarják a nyakába önteni a szart. Magyarul arra vagyok kíváncsi, hogy miért a korhatár a legfontosabb? Többen mondták már, hogy sötét vagyok, de ezt tényleg nem értem. Az egységes arculatot pedig finanszírozza aki szorgalmazza. Jelölje ki a műhelyeket, és ingyenesen dekorálják az autókat. Vagy írják jóvá valamelyik adódból. Ez lehetne cél, nem az, hogy minél kisebb kiadásod legyen. Nem te akarod, ne kerüljön semmibe.
hiénakutya 2013.02.23. 13:31:36 / # 265558
Hát, szinte biztos, hogy nem a nyuggerek kavarják a szart. Tapasztalataim szerint Ők akarnak legkevésbé autót cserélni.
szega 2013.02.23. 13:19:46 / # 265557
avatar
Szinte biztos vagyok benne, hogy a volán-szaxi volt a ludas. Itt a volán van abban a szereptévesztésben, hogy ők "a" taxi és az érdekképviselet is. A helyi erők meg hagyják. :(
hiénakutya 2013.02.23. 13:15:16 / # 265556
Peredi Peti bácsinak (FUVOSZ)lehet valami helyi csicskája. Ez nagyjából úgy nézhet ki, hogy Peti bácsiék megszavazzák a korhatárt, és akiknek az jó, azok meg cserében megszavazzák az oktatást, mert az meg a Peti bácsiéknak jó. FUVOSZ-suli. Okosság.
szega 2013.02.23. 13:06:23 / # 265555
avatar
Mondjuk itt van egy csomó nyugdíjas bányász aki az "egyenlő pályák, egyenlő esélyek" elv alapján eleve kerékpárral indul (nyugdíjasként nem kell törnie a fejét a járulékokat illetően és szaré-hugyé tud szolgáltatni, jelzem hasonló színvonalon) és nem annyira abból él és cserél autót amit "összetaxikázik". Aztán itt van a volán taxi ahol egyhangúlag rábólintanak mindenre amit a góré mond (nem a Góré) és azt hiszik, hogy ha bevezetik a korhatárt akkor kevesebb lesz a taxi és eljön a Kánaán. Annyira előre már nem gondolkodik, hogy ha esetleg lesz is aki nem fog beruházni új autóba (ami ide ahol 900 forintonként szeded össze a napi betevőt, teljesen felesleges pénz kidobás), lesz helyettük másik 3-4 aki kalandvágyból belevág és ezek az ifjú titánok nem fogják öregbíteni a szakma jó hírét és akkor méd finom voltam. :( Sajnos erre felé (tudom más felé sem) nem divat gondolkodni. :( A fejüket a kollégák legfeljebb arra használják, hogy ne kelljen a sapkát a kezükben tartani. :(
szega 2013.02.23. 12:51:12 / # 265554
avatar
Akarom!
tomajer 2013.02.23. 12:41:28 / # 265553
Akkor csodálkozz. A pécsiek, megszavazták, a korhatárt..... Ha akarod Apuka megmondja pontosan ki is volt az ember.....:-(
Rocktaxi 2013.02.23. 12:36:33 / # 265552
Az iróniát nem tudom érzékeltetni írásban, de rajta vagyok. :-)
szega 2013.02.23. 11:49:33 / # 265551
avatar
Szerintem feltétlenül igaz az állításom, az "itt" alatt Pécsett értettem és nagyon csodálkoznék ha innét valaki valamit reagált volna. :((
tomajer 2013.02.23. 10:25:22 / # 265550
Alapvetően össze is mossák Tarlósék. Kvázi ez lesz a fix tarifa "ára" De tényleg szeretném megértetni mindenkivel, hogy most nem ezt a csatát vívjuk. Külön kell tudnunk választani az önkormányzati rendeletet, a minisztériumitól!!! Tehát: Minisztériumi rendelettervezet Ez az ország összes taxisára fog vonatkozni, és erről beszélünk ebben a topicban. Önkormányzati rendelettervezet Csak a Fővárosra vonatkozna, és március végén megint be akarják terjeszteni a közgyűlés elé. ... csak éppen nem tudjuk mit?!? Sejtésünk szerint a társ"érdekképviselet" rendelkezik információkkal, de nem osztja meg velünk:-(
tomajer 2013.02.23. 10:17:48 / # 265547
Háát ugyi egy egész cikk szólt a fóliázásról (amit széjjelcikiztetek) Ott van, hogy mit hogy mennyiért lehet. Tehát, fóliázás ügyben (mivel a Dávidka féle álom legfontosabb eleme, hisz ez látszik kívülről) nem a teljes elutasítás mellett vagyok, hanem a minél olcsóbb megoldást preferálom. De még mindig rossz topicban beszélünk róla.
szálka 2013.02.23. 09:32:45 / # 265546
avatar
Nem feltétlenül igaz az állításod. Minden vidéki képviselet megkapta az anyagokat...aztán volt aki vette a fáradságot, és foglalkozott vele, volt aki nem.
Oldalszám: 469