Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
baupexim1 | 2014.01.08. 19:34:17 / # 272480 |
|
minősítesz, leszaggatsz mindent, megveszed, felmágnesezed, és kész
Előzmény: #272474 69 2014.01.08. 18:21:01 |
hiénakutya | 2014.01.08. 19:01:17 / # 272478 |
Eközben a valóságban:
"(5) Fizetendő viteldíjként kizárólag a taxaméter által e rendelet szabályai szerint képzett összeg állapítható meg. A fizetendő viteldíj képzése – a (6) bekezdésben foglaltak kivételével
– az utas személytaxiba történő beszállását követően a taxaméter elindításával kezdődik meg
és az utas által kért végcélra való megérkezéskor a taxaméter leállításával fejeződik be.
(6) Előrendelés vagy rendelés esetén, a fizetendő viteldíj képzése az utas és a szolgálat által előzetesen meghatározott időpontban kezdődik meg, ha a személytaxi az előzetesen meghatározott időpontban az előrendelés vagy rendelés címén tartózkodik.”
kilencvenkilenc
Előzmény: #272477 góré001 2014.01.08. 18:45:00 |
|
tomajer | 2014.01.08. 18:59:48 / # 272479 |
Jajj Pali bácsi.... A BKIK által elfogadott, kiadott stb... pont semmiféle kötelezettséget nem ró senkire.
Egy ajánlás.
A Fővárosi taxirendelet, viszont egy kötelezően alkalmazandó jogszabály.
"(6) Előrendelés vagy rendelés esetén, a fizetendő viteldíj képzése az utas és a szolgálat által előzetesen meghatározott időpontban kezdődik meg, ha a személytaxi az előzetesen meghatározott időpontban az előrendelés vagy rendelés címén tartózkodik.
Előzmény: #272477 góré001 2014.01.08. 18:45:00 |
|
góré001 | 2014.01.08. 18:45:00 / # 272477 |
|
Az óra indítás szabályai a BKIK által elfogadott kiadott és használt ETIKAI KÓDEX rögzíti : AZ ÓRÁT AKKOR KELL ÉS LEHET INDÍTANI AMIKOR A MEGRENDELÉS HELYSZÍNÉRE ÉRKEZTÉL ÉS FELVETTED A KAPCSOLATOT A MEGRENDELŐVEL !!!
( ezt nem törölte semmi és senki)Más dolog hogy cégenként a " saját" etikai kódex időpontot is tartalmaz !
Előzmény: #272472 Taxiboy 2014.01.08. 17:02:39 |
góré001 | 2014.01.08. 18:40:09 / # 272476 |
|
GYŐZELMEINK ?????????? JÉZUSOM ......tényleg van olyan ????????( a 8:1 igen kaptunk nyolcat de kaphattunk volna többet is !)
Előzmény: #272471 tomajer 2014.01.08. 17:38:48 |
donkihóte | 2014.01.08. 18:35:50 / # 272475 |
|
Ha a taxi-jellegét már egyébként sem tudod megszüntetni, miért számít, hogy céges vagy sem?
Így is sárga meg úgy is. Vedd le a szabadjelzőt.
Előzmény: #272474 69 2014.01.08. 18:21:01 |
69 | 2014.01.08. 18:21:01 / # 272474 |
|
Ha én leminősítettem az autómat, a céges szabadjelzővel, és a kötelezően felragasztott matricával, akkor hogy tudok magánmegrendelőt fuvarozni,hogy ne cégesként vigyem? Most nem az árra gondolok,értelemszerűen!
Vagy minősítessem le BKK-s szabadjelzővel is?
|
tomajer | 2014.01.08. 17:42:27 / # 272473 |
És ráadásul, ez már megint nem az a topic...:-(
Tényleg nem a szőrszálhasogatásért, de két teljesen különböző rendelet, a fővárosi, és a majdani országos... ne kavarjuk össze mert még nagyobb katyvasz lesz a fejekben!!!
Előzmény: #272471 tomajer 2014.01.08. 17:38:48 |
|
tomajer | 2014.01.08. 17:38:48 / # 272471 |
Most miről is beszélgetünk?
Mert a rendelet tartalmazza az óraindítás szabályait.
Sőt. Kicsi győzelmeink egyike, hogy belekerült a "KÖVETELÉSÜNKRE" egy olyan passzus, hogy rendelésnél, a központ által ígért időben kell elindítani az órát.
Én most nem keresném ki a szövegből, mert kocsiban vagyok, de fuss neki... nem olyan hosszú.
|
|
Taxiboy | 2014.01.08. 17:02:39 / # 272472 |
|
Sajnos a Rendelet nem szabályozza az óraindítás szabályait. A rendeletalkotó ezt nagyvonalúan kihagyta, és naponta taxisok százainak okoznak bosszúságot az utaskésések. Miért hagyták ezt ki és a cégek ezt hogyan alkalmazzák??
Idézet a módosító rendeletből, aminek bele kellett volna kerülnie és a sok anomáliának véget vetne!!
A módosító javaslat így szól. „15.§ (5) Fizetendő viteldíjként kizárólag a taxaméter által e rendelet szabályai szerint képzett összeg állapítható meg. A fizetendő viteldíj képzése az utas személytaxiba történő beszállását követően a taxaméter elindításával kezdődik meg és az utas által kért végcélra való megérkezéskor a taxaméter leállításával fejeződik be.”
A taxióra indítására vonatkozó módosítási javaslat a nem a taxizás ésszerűségéből, célszerűségéből, és életszerűségéből indul ki, és azt sem értjük, hogy milyen probléma megoldási szándéka generálta ezt a módosítási javaslatot.
Nem lehet ésszerűnek nevezni például azt az esetet, hogy az „utas” a taxiállomáson az ajtót kinyitva, de az autóba nem beülve beszól a taxisnak, hogy várjon rá amíg ő majd igazából beszáll a kocsiba, aztán elmegy. A fuvarozási szerződés
– amelynek megkötése ráutaló magatartás esetén tehát ebben az esetben is a taxisra nézve kötelező – ekkor már létrejön.
A taxisnak ezt teljesítenie kell, viszont – az Önök javaslata értelmében – határozatlan ideig nem számolhat föl várakozási díjat, mert az utas nem ült be. Akár órákig sem.
Ugyanez vonatkozik a rendeléses fuvarokra is. A fuvarozási szerződés a megrendelés elfogadásával kezdődik, de a taxis nem számolhat föl munkadíjat addig a bizonytalan időpontig, amíg az utas a taxiba utazási szándékkal be nem száll. Van még ennek a javaslatnak számos egyéb, minden ésszerűséggel ellentétes várható következménye, melyeket most, az Ön idejét kímélendő, teljes számban nem akarok felsorolni.
A módosító javaslatot azzal indokolják, hogy ”……..a taxisnak ne legyen lehetősége arra, hogy a személytaxi szolgáltatással összefüggésben a taxaméterrel képzett viteldíjon felül további, a Rendeletben nem szereplő egyéb díjat számítson fel.”
Nem tudjuk, nem értjük, milyen egyéb díj felszámítására gondolnak. A taxis a feljebb leírt esetekben csak a taxaméter által képzett, csak a rendeletben szereplő, és a rendeletben megállapított díjat, a várakozási díjat számolná fel. (Teljes joggal, ugyanis a létrejött, és általa teljesíteni kezdett fuvarozási szerződés értelmében jár, járna el.)
Nem lehet célszerűnek sem nevezni ezt a módosító javaslatot. Nem gondoljuk, hogy olyan helyzetbe kívánja hozni a rendeletalkotó a taxisokat, hogy adott esetben órákig ingyen várakozzanak, és ne legyen bevételük.
Nem lehet életszerűnek sem nevezni ezt a javaslatot. Ha egy utazni szándékozó taxit rendel, akkor feltételezhetően az a célja, hogy néhány percen belül beüljön a rendelt taxijába. A mostani állapotok szerint ez valóban néhány
– átlagosan 6-7 - perc a rendelés leadásától számítva. Tehát az utasnak számítania kell arra, hogy a taxi ennyi időn belül a címre érkezik, és - ha csak nincs rá valami különleges oka - jogosan elvárható, hogy ennyi időn belül beüljön a rendelt taxijába. A fuvarközvetítő társaság kötelessége kellene, hogy legyen, az utasnak minél pontosabb kiérkezési időt mondania a rendelés felvételekor. Ezt jelenleg eléggé elnagyoltan teszik. Emiatt azonban nem a taxist kellene olyan helyzetbe hozni, hogy ingyenesen várakozzon. Előfordulhat, hogy különleges körülmények esetén – rossz időjárás, ünnepek miatti extrém sok rendelés – a taxira várakozási idő meghosszabbodik akár jelentősen is. Ezt is a fuvarközvetítő társaságok kötelessége lenne jelezni az utas felé, akár egy visszahívással is, hogy csak később tudnak taxit közvetíteni. Tudjuk, hogy ezt sem mindig teszik meg. Emiatt sem a taxist kellene hátrányosabb helyzetbe hozni.
Pontosabb, jobb fuvarközvetítői tevékenységet kellene folytatni.
Ez a módosító szabály lehetővé tenné az utasnak azt, hogy a megrendelt taxiját hosszú ideig várakoztassa, és a taxis közben nem számolhatna fel várakozási díjat. A szolgáltatás, ellenszolgáltatás polgári jogi elve is sérül.
A taxis teljesít egy szolgáltatást (várakozik az utasra), amiért nem kap ellenszolgáltatást (várakozási díjat).
Nincs kifogásunk egy ésszerű, célszerű és életszerű óraindítási szabály bevezetése ellen, de arra kérjük Önt, Önöket, hogy egy ilyen szabály megalkotása előtt egyeztessenek a szakmai és érdekképviseleti szervezetekkel. Nem tudjuk, ki ad ilyen ötleteket, de vannak feltételezéseink, és elejét szeretnénk venni a továbbiakban a hasonló szakmaisággal és ésszerűséggel bíró javaslatok megalkotásának.
|
alelölülő | 2013.12.14. 16:49:12 / # 272470 |
[url=http://index.hu/belfold/2013/12/14/minosithetetlen_a_kozmunkaskepzes_egesze/]Egész népet fogják
nem középiskolás fokon
taní-
tani![/url]
Mi is felkészülhetünk egy hasonló színvonalú képzésre.
Csak nekünk nem EU-pénzből nyomják majd.
|
|
törölt felh. | 2013.11.30. 07:48:23 / # 272469 |
|
A mondanivaló szempontjából már teljesen lényegtelen utolsó bekezdés volt a leg jobb :-)
Előzmény: #272462 beretva 2013.11.29. 18:32:07 |
beretva | 2013.11.30. 07:29:39 / # 272468 |
Természetesen techniCust akartam érni, bocs.
Előzmény: #272467 beretva 2013.11.30. 07:27:57 |
|
beretva | 2013.11.30. 07:27:57 / # 272467 |
Nem tudom, hol húzódik és milyen a "személyeskedés tisztességes határa" (ez biztos valami olyan jogi terminus technikus, amelyet nem ismer a Google sem), de Isten ments, hogy átlépjem.
Befejeztem, nem kívánom folytatni én sem – főleg nem privátban, akad nekem jobb dolgom. De akinek van szeme az olvasáshoz és minimális ítélőképessége a szövegértéshez, és veszi a fáradságot, hogy visszaolvassa ezt a négy-öt hozzászólást, szintén értetlenül az előtt, hogy szerinted én ellenségemnek, illetve a taxisok ellenségének állítottalak be.
Nem, nem tartalak ellenségemnek.
Ellenfelemnek meg pláne nem.
Előzmény: #272464 Franky 2013.11.30. 06:54:08 |
|
csogu | 2013.11.30. 07:18:43 / # 272466 |
Annyira azért tegyél már képbe, hogy most dicsérik egymást, vagy anyáznak?:-)
Előzmény: #272463 no name 2013.11.29. 20:49:53 |
|
Franky | 2013.11.30. 06:54:58 / # 272465 |
|
ellenem (bocs)
Előzmény: #272464 Franky 2013.11.30. 06:54:08 |
Franky | 2013.11.30. 06:54:08 / # 272464 |
|
Ügyes... De én, "merev" hozzáállásom mellett tudom, hol a határ. Nem kívánom folytatni ezen a fórumon, mert esetleg olyat írnék, amit nincs szándékomban.
d.kovacs.ferenc@gmail.com e-mail-on elérhető vagyok. Ha oda írsz, akkor esetleg tisztázni tudnánk, miért is lettem a szemedben ellenség, ellenfél, vagy nem is tudom., hogy micsoda. Mivel úgy érzem nem vagyok sem a Te, sem más taxis ellen, így kissé zavarban vagyok. Biztos, hogy ellen kell élezned a nyelvedet?
Szóval nem folytatom, mert ez már túl megy a személyeskedés tisztességes határán. És ez itt nem erről szól, kedves beretva.
Üdv: Feri
Előzmény: #272462 beretva 2013.11.29. 18:32:07 |
no name | 2013.11.29. 20:49:53 / # 272463 |
|
Ilyen magasságokba mi egyszerű taxisok fel nem érherünk.
Előzmény: #272462 beretva 2013.11.29. 18:32:07 |
beretva | 2013.11.29. 18:32:07 / # 272462 |
Eddig is tudtam, hogy a jogon nem kell és nem lehet iróniából, szarkazmusból, sőt, humorból sem kollokválni – szerintem nagy szerencséd ez neked. A világ legnagyobb közhelygyárosát, Coelho mestert és legjobb magyar követőjét, az egyik legérthetetlenebb új magyar mémet, Oravecz Nórát azért kevertem csak ide, mert tőlük lehet hasonlóan blőd kliséket olvasni, mint amilyennel – nem kissé leereszkedően – te próbáltál leszerelni. Talán mégis hasznos lenne néha használni a Google-t, ha valami nem ugrik be elsőre.
Ha meg egyáltalán, akkor szinte kötelező.
Nem tagadom, én is ráfanyalodom néha, de csak egészséges mértékben, ma például még egyszer sem ütöttem fel. Egyébként sem értem, hogy gondoltad: beírom, hogy "terminus technikusok", aztán csemegézek a találatokból? Így, hogy most a válasz ablak van nyitva, nem látom a korábbi hozzászólásaimat, de őszintén mondom, egy neked írt különleges szakkifejezés sem rémlik.
A többit is tökéletesen félreértetted (ezért lenne talán mégis szerencsés az utólagos fórumhozzászólás-szerkesztési lehetőség: éreztem, hogy így lesz). Én, bár több évtizede kezdtem taxizni – igaz, nagyon hosszú időt kihagytam, mert, ahogy te fogalmaztál egy helyt, "más irányú érdeklődésem kiteljesedett" –, nemrég léptem be a TGFSZ-be (pár hónapos a tagságom), és pont az általad felsorolt egyéni érdemek, illetve az egyik nagyon jól sikerült, itt is megjelent állásfoglalás miatt (amely, miután itt is publikálódott, megszólítással, aláírással, műfaját tekintve máris nyílt levéllé avanzsált). És ehhez az íráshoz igenis közöd volt – már ha annak vehető az, hogy konkrétan te írtad, legalábbis társszerzőként (továbbra sem tudnám előkeresni, és a témájára sem emlékszem már ebben a nagy tolongásban).
És nem, nem voltam gyűlésen, nem írtam e-mailt az elnökségnek, a jövőben sem tervezek ilyesmit: volt mostanában húsz évem, amelyben túl sok volt a bürokrácia, a szájtépés, a kanál vizekben egymás fojtogatása. Én most lazítani szeretnék a taximban, bármilyen perverzül és hülyén hangozhat is ez. Igen, én most taxis vagyok, mit érdekel engem a taxizás maga, ehhez kellett volna továbbra is tartanom magam, én vagyok a barom, de megbotlottam, amikor feltettem ezt a kérdést a fuvarszervezők tevékenységének jogszabályi keretek közé szorításáról.
Ugyanakkor becsülöm azokat, akik hajlandóak az önzetlen életmódra. (Én például ma voltam vért adni, azért keltem olyan korán, délben.)
Egyébként úgy látom, még a fuvarszervezőkről alkotott, sommás véleményedet dicsérő mondatom is félrement, pedig szerintem ennél egyértelműbben nem nagyon lehetett leírni, hogy egyetértek veled e kérdésben. Meg még sokban.
A felvetett barátkozásnak egyébként semmi akadálya, részemről bármikor biginingelhet egy bjútiful frencsip, csak légy lazább, mert olyan merev vagy néha itt a fórumon, mint gyakornok fogalmazó a kölcsön szmokingban a jogászbálon, amikor végre a fellebbviteli főügyész feleségével foxtrottozik (ezt a baromságot csak az alliteráció kedvéért írtam, jelentsen bármit is a szó).
:)
Előzmény: #272461 Franky 2013.11.29. 15:46:40 |
|
Franky | 2013.11.29. 15:46:40 / # 272461 |
|
Na, úgy látszik megint szereztem egy barátot :) Tehát. De igen, én írtam, nem veszek igénybe google segítséget a mondandómhoz, mint azt sokan megteszik. De látom, Te nem szégyelled igénybe venni az internet segítségét. Ez nem baj. Sőt, dicséretes, hogy hajlandó vagy keresni terminus technicus-okat, vagy, hogy okosabb legyél, vagy hogy annak látszódj. De attól, hogy valaki olvas dolgokról, közel sem lesz szakértő a témában. Magam is olvastam már a konyhaművészetről, de nem nevezném magam szakácsnak.
Nem titkolózom, de szeretném úgy végezni amit csinálok, hogy nincsenek befolyásoló tényezők, esetleges károgók és rajongók :) Ez érthető szerintem.
Én magam csendessel kapcsolatos dolgozathoz egy betűt sem adtam hozzá... Hovatovább nem is minden részével értek egyet. De ettől még nem haragszom arra, aki megírta. Én nem azért írogatok, hogy Neked, vagy másnak tetszik-e. Megpróbálok segíteni, és objektíven mérlegelni dolgokat, amire Te nem vagy képes, mert a taxizásból élsz. Gondolom...
Nyílt levelekhez szintén kevés közöm van. Ezeket megfelelő helyen számon tudod kérni, az illetékesek fognak válaszolni Neked.
A fuvarszervezőkről tényleg markáns véleményem van. Nem a fuvarszervező tevékenységet tartom annak, aminek, hanem a budapesti irodák eljárásait, hozzáállását, stb.
És valóban, azzal én is egyetértek, hogy vannak olyan harcok, amit maga a taxis kell, hogy megvívjon. Mi ebben a fura????? A szakszervezet Te vagy és a taxisok. De voltál mostanában gyűlésen? Mások voltak? Mert könnyű reklamálni, hogy a TGFSZ mit tesz és mit nem tesz. De jelenleg legtöbbször csak az degradáló megjegyzéseket lehet olvasni. Mind a kb. 10 embertől...
Van e-mail cím, amin lehet a TGFSZ-nek írni. Vannak gyűlések, el lehet fáradni, és elmondani a véleményt, beszélgetni ezekről. De addig, amíg a TGFSZ tevékeny tagjai ingyen járnak a vidéki tárgyalásokra, saját pénzből telefonálnak jelentős mennyiséget, saját munkaidejükből áldoznak, nem biztos, hogy csak a rosszat kellene feltételezni.
Na mindegy, azért örülök, hogy ismét szereztem egy barátot :)))))))))))))
Előzmény: #272458 beretva 2013.11.29. 12:58:18 |