Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
69 | 2014.01.14. 14:53:29 / # 272486 |
|
Ja! Anno a Deutch Tomika kitalálta,majd milliárdokért felépítette a fizetőkapukat. Majd leszerelték,azóta is a raktárba porosodik.
|
69 | 2014.01.14. 14:50:07 / # 272497 |
|
Csak hát sajnos a 6000-ből 3000 droid van,őket nem vonza ez a taxiengedélyes dolog!
Előzmény: #272487 donkihóte 2014.01.14. 10:18:42 |
góré001 | 2014.01.14. 14:11:37 / # 272500 |
|
Persze hogyne tán mindig is Taxisnak éreztem magam !Most meg pláne de ezzel nincs is semmi baj ! Nos ami az érdemi részét illeti , hogy a kérdésedre válaszoljak !
Ahhoz , hogy a TAXIZÁS ne egy egyszerű szolgáltatói vállalkozás legyen ahhoz koncesszió alá kell vonni ami azt jelenti TÖRVÉNYT kell alkotni rá és Forintosítani kell mennyibe is kerülhet onnan kezdve egy " vállalkozói hely ! ( Mint Angliában például !)Adhatóvá vehetővé kell tenni Jelenleg ilyen lehetőség nincs nálunk sőt még ha kocsit vagy vállalkozót cserélsz a rendszámot is ki kell cserélni.Bárki bármilyen végzettséggel bármennyi pénzzel ha a jelenlegi rendeletnek megfelel TAXIS vállalkozó lehet !Onnantól kezdve nem ! Sajnos egy ilyen volumenű TÖRVÉNY megalkotásához hozzá kell rendelni a TÁRGYI és SZEMÉLYI valamint a PÉNZÜGYI feltételeket !Ennek a jelenlegi TÖRVÉNY alkotási helyzetét látva olyan 4-6 év !!!lenne . Angliában egy házat vehetsz az eladott árán !De annyiban is kerül adható , vehető, örökölhető !Szerintem még nem tart itt ez az ország és hát az emberek sem .
Előzmény: #272498 2014.01.14. 10:52:17 |
törölt felh. | 2014.01.14. 11:08:27 / # 272499 |
|
Szerintem a szavazást nem kell belekeverni.
Mint tudjuk ugye az idézett részletböl IS franciaországban pénzért veszik a taxiengedélyeket. Nincs túl messze tölünk ezért írtam amit.
Hozták már itt mások a New Yorki taxiengedélyek példáját amire nagytöbbségben csak a károgók jöttek, hogy ez nem amerika. Igazuk van.
De mi akadálya lenne a droszt féröhelyek számához igazitani a létszámot?
Mi akadálya lehet, hogy én (most figyelj Pali) a vállakozásomat aminek van érvényes tevékenységi engedélye azt pénzért eladjam?
Naggyából ez lenne a lényeg. A menetközben felbukkanó apróbb akadályokat biztosan át lehet hidalni, csak akarás kérdése.
Az hogy jelenleg nem ez a gyakorlat az nem hiszem, hogy jelentös problema.
De ennek, hogy ez müködhessen mindenképpen el kell érni, hogy a sor végét bezárják.
Mint azt annak idején a TGFSZ is mondta Tarifa Létszám Droszt Ellenörzés.
Ha a létszám rendezödik az megoldást hoz minden bajra!!!
Előzmény: #272487 donkihóte 2014.01.14. 10:18:42 |
törölt felh. | 2014.01.14. 10:52:17 / # 272498 |
|
Pali.
Ha jól figyeltem itt az elmúlt hónapok történéseit akkor Te most taxisnak tartod magadat.
Néha azt sugallod, hogy Neked már mindegy, Te már elvagy a kapcsolati tökéd hozta gyümölcsböl, neked mindegy.
Ezt értem és elfogadom.
Azt is értem, hogy büszke vagy az elért eredményeidre.
Viszont azt nem értem, hogy miért kell állandóan akadékoskodnod, ha olyan témát dob be valaki, ami a taxisok helyzetének a javulását hivatott megcélozni.
Van az a közmondás, hogy ha segíteni nem tudsz akkor legalább ne árts!
Ha van kedved és idöd, akkor magyarázd el kicsit részletesebben ezt a koncesszió-törvény-4-6 év összefüggést.
Köszi.
Előzmény: #272491 góré001 2014.01.14. 08:55:07 |
donkihóte | 2014.01.14. 10:18:42 / # 272487 |
|
Nem látom át ezt a dolgot, ha baromságot mondtam, akkor bocs.
Arra gondoltam, ha törvénymódosítás vagy alkotás lenne szükséges az általad leírtakhoz, azt simán át tudják vinni, gáncsoskodás nélkül.
Megvalósulna az, amit leírtál, megteremtik a feltételeket, cserébe fizess mindent becsületesen, viseld a közterheket és szavazz rájuk.
Ha ezt megígérnék, vállalnád, nem? Még ha ellenkezne is az elveiddel?
Vagy annyira mégsem kell?
Tudom, hogy utópisztikus, csak jó eljátszani a gondolattal, hogy érünk is valamit.
|
törölt felh. | 2014.01.14. 09:29:03 / # 272496 |
|
Már mihez kell kétharmad?
Előzmény: #272495 donkihóte 2014.01.14. 09:18:00 |
donkihóte | 2014.01.14. 09:18:00 / # 272495 |
|
A trafikok is azok.
De ha ezt akarjátok, megint kétharmad kell. Ki kell csikarni egy ígéretet, és mozgósítani a taxisok holdudvarát. Országosan hány taxis lehet ? Egy taxis hány embert tud érdemben befolyásolni az ismerettségében? Ez összesen hány ember?
Álmodozunk.
|
törölt felh. | 2014.01.14. 09:12:04 / # 272494 |
|
Az M5 autópálya az koncessziós?
Előzmény: #272492 69 2014.01.14. 09:09:18 |
törölt felh. | 2014.01.14. 09:09:45 / # 272493 |
|
Nincs koncessziós törvény?
Majd csinálnak :-)
A kaszinók azok nem koncessziósok?
Előzmény: #272491 góré001 2014.01.14. 08:55:07 |
69 | 2014.01.14. 09:09:18 / # 272492 |
|
Talán a casinó koncessiós törvény is 4-6 évig tartott???
Csak akarni kéne nekik..... Meg nekünk!
A Marcinak nem, neki jó ahogy van! :-)
Előzmény: #272491 góré001 2014.01.14. 08:55:07 |
góré001 | 2014.01.14. 08:55:07 / # 272491 |
|
Ez egy jó írás ! Ezt hívják KONCESSZIÓNAK !MAGYARORSZÁGON NINCS KONCESSZIÓS TÖRVÉNY ! Ennek megalkotása kb 4-6 év !!!!
Előzmény: #272488 2014.01.14. 06:57:25 |
törölt felh. | 2014.01.14. 08:40:45 / # 272490 |
|
Hátha elovassák azok is akik esetleg tehetnének ezért valamit.
Lehet hasznosabb volna, mint fehérszallagot kötni az anterrnára.
Előzmény: #272489 69 2014.01.14. 08:02:27 |
69 | 2014.01.14. 08:02:27 / # 272489 |
|
Ne visszapihenj, hanem ébredj fel! :-)
Sajnos ez csak álom.
Egyszerűen úgy fogalmaztunk,hogy 1személy-1autó-1engedély.
Aztán mi lett belőle......
Pedig elképzeltem én is, hogy mikor nyugdíjba megyek, eladom a taxiengedélyem, és elmegyek egy Caribi hajóútra pihenni!
A maradékból veszek egy stéget,és egész nap csak horgászom.....
Hopp! Címet kaptam...... :-)
Előzmény: #272488 2014.01.14. 06:57:25 |
törölt felh. | 2014.01.14. 06:57:25 / # 272488 |
|
Állitólag nincs köbevésve semmi.
Valószinüleg minden fajta európai jognak megfelel ami Franciaországban szabályozza a létszámot.
Ugye tegnap olvastuk a hírt, hogy országos sztrájkot csináltak a taxisták amely cikkböl is kiderül, hogy milyen eszközzel tartják a létszámot. "Ennek oka, hogy az állam
törvényben szabályozza a kiadható, illetve megvásárolható taxiengedélyek számát. Ennek
költsége nagyon magas: városonként 140 ezer és 250 ezer euró (41 millió és 75 millió forint)
között mozog."
Eltudnám képzelni, hogy aztmondják itt Magyarországon, hogy akinek per pillantban van érvényes engedélye, minden más elöirásnak megfelel, nincs semmilyen adónemben tartozása, azokat bent tartják és azt mondják mellé, hogy nincs több engedély.
Területenként megállapítanak egy olyan létszámot ami az igényeknek megfelelö ( mondjuk a droszt féröhelyek számához igazítják) aki pedig maradt annak megadják azt a lehetöséget, hogy pénzért kiszálljon, eladhassa az engedélyét.
Szerintem innentöl kezdve lenne értéke az engedélynek talán könnyeben, gyorsabban tisztulna a szakma.
Természetesen kerül amibe kerül a hatóság a jogosan bizonyított súlyos szabálytalanságokat elkövetö taxisoktol bevonhatja az engedélyt. Természetesen elöre leírt játékszabályok alapján, hogy mindenki egyértelmüen tudhassa, hogy miért mi jár, miért lehet elbukni az engedélyt.
Ezzel erösen meg lehetne akadályozni azt a fajta örületes mértékü fluktuációt, ami a legnagyobb kárt okozza a hosszútávra tervezö ténylegesen a taxizásból megélni akaró taxisoknak.
Biztosan kialakulna egy úgynevezett piaci értéke
a taxiengedélynek és amikor több év eltelte után lecsökkenne a létszám a droszt féröhelyek létszámához viszonyítva, hogy már lehetne böviteni, akkor azon a piaci áron adhatna friss meleg ropogós engedélyt a sorbanállónak.
Amit a hatóság ad ki pénzért engedélyt az abból keletkezett bevételt a droszthasználati engedélyekböl befolyt bevételekkel együtt kellene kezelniük.
Na visszapihenek :-)
|
osztap | 2014.01.09. 11:23:19 / # 272485 |
Legalábbis addig kellene eljutnunk, hogy szakemberek állítsák össze a szabályzó rendszert és ne politikai döntéseket hozzanak hozzá nem értő emberek erőből. Ehhez képest a kiállási díj annyi, mint körmünk alatta piszok. Ez pillanatnyilag csak a mezitlábasok érdeke lenne. Egy keresleti piacon napok alatt elfogadott lehetne.
|
|
higgadt | 2014.01.08. 22:35:14 / # 272484 |
|
A rendelet 31/2013. eredeti változatában, a 4-s pont második mondata alapján még benne volt a kiállási díj felszámításának lehetősége.
Azt csicsergik a madarak, hogy állítólag minden egyeztetés nélkül - nyuggerunk - kivette az előterjesztésből.
Előzmény: #272483 hiénakutya 2014.01.08. 21:03:56 |
hiénakutya | 2014.01.08. 21:03:56 / # 272483 |
Eljutnotok addig kellene, hogy a kényelmi szolgáltatást az utas megfizesse.
Magyarul: legyen kiállási díj.
nyolcvanhét
Előzmény: #272482 tomajer 2014.01.08. 20:48:56 |
|
tomajer | 2014.01.08. 20:48:56 / # 272482 |
Kis csavar:-)
Konkrétan teljesen más szabályozás.
Nem kell keresgélned, felvenned a kapcsolatot. Ha a telefonos azt mondja, hogy két perc múlva ott az autó, akkor két perc múlva, ha tényleg ott az autó, indul az óra.
Tehát, már csak addig kell eljutnunk, hogy a telefonos valós időt mondjon a kedvesnek.
Előzmény: #272481 góré001 2014.01.08. 20:42:53 |
|
góré001 | 2014.01.08. 20:42:53 / # 272481 |
|
Mennyiben mondtam mást ez ugyan az csak egy kis csavar is benne van !
Előzmény: #272479 tomajer 2014.01.08. 18:59:48 |