Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
69 2014.01.14. 14:53:29 / # 272486
avatar
Ja! Anno a Deutch Tomika kitalálta,majd milliárdokért felépítette a fizetőkapukat. Majd leszerelték,azóta is a raktárba porosodik.

69 2014.01.14. 14:50:07 / # 272497
avatar
Csak hát sajnos a 6000-ből 3000 droid van,őket nem vonza ez a taxiengedélyes dolog!
góré001 2014.01.14. 14:11:37 / # 272500
avatar
Persze hogyne tán mindig is Taxisnak éreztem magam !Most meg pláne de ezzel nincs is semmi baj ! Nos ami az érdemi részét illeti , hogy a kérdésedre válaszoljak ! Ahhoz , hogy a TAXIZÁS ne egy egyszerű szolgáltatói vállalkozás legyen ahhoz koncesszió alá kell vonni ami azt jelenti TÖRVÉNYT kell alkotni rá és Forintosítani kell mennyibe is kerülhet onnan kezdve egy " vállalkozói hely ! ( Mint Angliában például !)Adhatóvá vehetővé kell tenni Jelenleg ilyen lehetőség nincs nálunk sőt még ha kocsit vagy vállalkozót cserélsz a rendszámot is ki kell cserélni.Bárki bármilyen végzettséggel bármennyi pénzzel ha a jelenlegi rendeletnek megfelel TAXIS vállalkozó lehet !Onnantól kezdve nem ! Sajnos egy ilyen volumenű TÖRVÉNY megalkotásához hozzá kell rendelni a TÁRGYI és SZEMÉLYI valamint a PÉNZÜGYI feltételeket !Ennek a jelenlegi TÖRVÉNY alkotási helyzetét látva olyan 4-6 év !!!lenne . Angliában egy házat vehetsz az eladott árán !De annyiban is kerül adható , vehető, örökölhető !Szerintem még nem tart itt ez az ország és hát az emberek sem .
törölt felh. 2014.01.14. 11:08:27 / # 272499
avatar
Szerintem a szavazást nem kell belekeverni. Mint tudjuk ugye az idézett részletböl IS franciaországban pénzért veszik a taxiengedélyeket. Nincs túl messze tölünk ezért írtam amit. Hozták már itt mások a New Yorki taxiengedélyek példáját amire nagytöbbségben csak a károgók jöttek, hogy ez nem amerika. Igazuk van. De mi akadálya lenne a droszt féröhelyek számához igazitani a létszámot? Mi akadálya lehet, hogy én (most figyelj Pali) a vállakozásomat aminek van érvényes tevékenységi engedélye azt pénzért eladjam? Naggyából ez lenne a lényeg. A menetközben felbukkanó apróbb akadályokat biztosan át lehet hidalni, csak akarás kérdése. Az hogy jelenleg nem ez a gyakorlat az nem hiszem, hogy jelentös problema. De ennek, hogy ez müködhessen mindenképpen el kell érni, hogy a sor végét bezárják. Mint azt annak idején a TGFSZ is mondta Tarifa Létszám Droszt Ellenörzés. Ha a létszám rendezödik az megoldást hoz minden bajra!!!
törölt felh. 2014.01.14. 10:52:17 / # 272498
avatar
Pali. Ha jól figyeltem itt az elmúlt hónapok történéseit akkor Te most taxisnak tartod magadat. Néha azt sugallod, hogy Neked már mindegy, Te már elvagy a kapcsolati tökéd hozta gyümölcsböl, neked mindegy. Ezt értem és elfogadom. Azt is értem, hogy büszke vagy az elért eredményeidre. Viszont azt nem értem, hogy miért kell állandóan akadékoskodnod, ha olyan témát dob be valaki, ami a taxisok helyzetének a javulását hivatott megcélozni. Van az a közmondás, hogy ha segíteni nem tudsz akkor legalább ne árts! Ha van kedved és idöd, akkor magyarázd el kicsit részletesebben ezt a koncesszió-törvény-4-6 év összefüggést. Köszi.
donkihóte 2014.01.14. 10:18:42 / # 272487
avatar
Nem látom át ezt a dolgot, ha baromságot mondtam, akkor bocs. Arra gondoltam, ha törvénymódosítás vagy alkotás lenne szükséges az általad leírtakhoz, azt simán át tudják vinni, gáncsoskodás nélkül. Megvalósulna az, amit leírtál, megteremtik a feltételeket, cserébe fizess mindent becsületesen, viseld a közterheket és szavazz rájuk. Ha ezt megígérnék, vállalnád, nem? Még ha ellenkezne is az elveiddel? Vagy annyira mégsem kell? Tudom, hogy utópisztikus, csak jó eljátszani a gondolattal, hogy érünk is valamit.

törölt felh. 2014.01.14. 09:29:03 / # 272496
avatar
Már mihez kell kétharmad?
donkihóte 2014.01.14. 09:18:00 / # 272495
avatar
A trafikok is azok. De ha ezt akarjátok, megint kétharmad kell. Ki kell csikarni egy ígéretet, és mozgósítani a taxisok holdudvarát. Országosan hány taxis lehet ? Egy taxis hány embert tud érdemben befolyásolni az ismerettségében? Ez összesen hány ember? Álmodozunk.

törölt felh. 2014.01.14. 09:12:04 / # 272494
avatar
Az M5 autópálya az koncessziós?
törölt felh. 2014.01.14. 09:09:45 / # 272493
avatar
Nincs koncessziós törvény? Majd csinálnak :-) A kaszinók azok nem koncessziósok?
69 2014.01.14. 09:09:18 / # 272492
avatar
Talán a casinó koncessiós törvény is 4-6 évig tartott??? Csak akarni kéne nekik..... Meg nekünk! A Marcinak nem, neki jó ahogy van! :-)
góré001 2014.01.14. 08:55:07 / # 272491
avatar
Ez egy jó írás ! Ezt hívják KONCESSZIÓNAK !MAGYARORSZÁGON NINCS KONCESSZIÓS TÖRVÉNY ! Ennek megalkotása kb 4-6 év !!!!
törölt felh. 2014.01.14. 08:40:45 / # 272490
avatar
Hátha elovassák azok is akik esetleg tehetnének ezért valamit. Lehet hasznosabb volna, mint fehérszallagot kötni az anterrnára.
69 2014.01.14. 08:02:27 / # 272489
avatar
Ne visszapihenj, hanem ébredj fel! :-) Sajnos ez csak álom. Egyszerűen úgy fogalmaztunk,hogy 1személy-1autó-1engedély. Aztán mi lett belőle...... Pedig elképzeltem én is, hogy mikor nyugdíjba megyek, eladom a taxiengedélyem, és elmegyek egy Caribi hajóútra pihenni! A maradékból veszek egy stéget,és egész nap csak horgászom..... Hopp! Címet kaptam...... :-)
törölt felh. 2014.01.14. 06:57:25 / # 272488
avatar
Állitólag nincs köbevésve semmi. Valószinüleg minden fajta európai jognak megfelel ami Franciaországban szabályozza a létszámot. Ugye tegnap olvastuk a hírt, hogy országos sztrájkot csináltak a taxisták amely cikkböl is kiderül, hogy milyen eszközzel tartják a létszámot. "Ennek oka, hogy az állam törvényben szabályozza a kiadható, illetve megvásárolható taxiengedélyek számát. Ennek költsége nagyon magas: városonként 140 ezer és 250 ezer euró (41 millió és 75 millió forint) között mozog." Eltudnám képzelni, hogy aztmondják itt Magyarországon, hogy akinek per pillantban van érvényes engedélye, minden más elöirásnak megfelel, nincs semmilyen adónemben tartozása, azokat bent tartják és azt mondják mellé, hogy nincs több engedély. Területenként megállapítanak egy olyan létszámot ami az igényeknek megfelelö ( mondjuk a droszt féröhelyek számához igazítják) aki pedig maradt annak megadják azt a lehetöséget, hogy pénzért kiszálljon, eladhassa az engedélyét. Szerintem innentöl kezdve lenne értéke az engedélynek talán könnyeben, gyorsabban tisztulna a szakma. Természetesen kerül amibe kerül a hatóság a jogosan bizonyított súlyos szabálytalanságokat elkövetö taxisoktol bevonhatja az engedélyt. Természetesen elöre leírt játékszabályok alapján, hogy mindenki egyértelmüen tudhassa, hogy miért mi jár, miért lehet elbukni az engedélyt. Ezzel erösen meg lehetne akadályozni azt a fajta örületes mértékü fluktuációt, ami a legnagyobb kárt okozza a hosszútávra tervezö ténylegesen a taxizásból megélni akaró taxisoknak. Biztosan kialakulna egy úgynevezett piaci értéke a taxiengedélynek és amikor több év eltelte után lecsökkenne a létszám a droszt féröhelyek létszámához viszonyítva, hogy már lehetne böviteni, akkor azon a piaci áron adhatna friss meleg ropogós engedélyt a sorbanállónak. Amit a hatóság ad ki pénzért engedélyt az abból keletkezett bevételt a droszthasználati engedélyekböl befolyt bevételekkel együtt kellene kezelniük. Na visszapihenek :-)

osztap 2014.01.09. 11:23:19 / # 272485
Legalábbis addig kellene eljutnunk, hogy szakemberek állítsák össze a szabályzó rendszert és ne politikai döntéseket hozzanak hozzá nem értő emberek erőből. Ehhez képest a kiállási díj annyi, mint körmünk alatta piszok. Ez pillanatnyilag csak a mezitlábasok érdeke lenne. Egy keresleti piacon napok alatt elfogadott lehetne.

higgadt 2014.01.08. 22:35:14 / # 272484
avatar
A rendelet 31/2013. eredeti változatában, a 4-s pont második mondata alapján még benne volt a kiállási díj felszámításának lehetősége. Azt csicsergik a madarak, hogy állítólag minden egyeztetés nélkül - nyuggerunk - kivette az előterjesztésből.
hiénakutya 2014.01.08. 21:03:56 / # 272483
Eljutnotok addig kellene, hogy a kényelmi szolgáltatást az utas megfizesse. Magyarul: legyen kiállási díj. nyolcvanhét
tomajer 2014.01.08. 20:48:56 / # 272482
Kis csavar:-) Konkrétan teljesen más szabályozás. Nem kell keresgélned, felvenned a kapcsolatot. Ha a telefonos azt mondja, hogy két perc múlva ott az autó, akkor két perc múlva, ha tényleg ott az autó, indul az óra. Tehát, már csak addig kell eljutnunk, hogy a telefonos valós időt mondjon a kedvesnek.
góré001 2014.01.08. 20:42:53 / # 272481
avatar
Mennyiben mondtam mást ez ugyan az csak egy kis csavar is benne van !
Oldalszám: 469