Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
törölt felh. 2013.03.23. 13:01:42 / # 266325
avatar
Okos módra sikerült megosztani, meg jól felhangolni a taxisokat a korhatáron lovagolva, miközben a kezelhetőbbnek vélt vagy mondott, megalomán oldal egy sokkal mélyebb gödör ásott nekünk. Ez az igazi pénzéhes, lehúzós tervezet. Itt vannak a háttérben gazdasági érdekek, nem a másiknál. És kizártnak tartom, hogy ezt ugyan azok szorgalmazták ás rakták össze, mint a másikat.

Kérdések 2013.03.23. 12:41:24 / # 266324
avatar

Rocktaxi 2013.03.23. 12:30:32 / # 266323
Ezt olvastad ki ebből? ... és olvasni megtanultál-e? :-( Vagy csak a betűket tudod egymás után elolvasni?
fair 2013.03.23. 07:46:24 / # 266321
avatar
Végre rend lesz.
Lali 2013.03.23. 07:39:59 / # 266320
avatar
Egy takonypóc a tv.-ben a diáktüntetés kapcsán (vita műsorába) azt nyilatkozta, hogy eddig nem lehetett semmilyen komoly ellen véleményt látni (alaptörvény, bírák kényszernyugdíjazása stb és stb, de a mi szakmánkból is lehet példát hozni). Tehát akkor most mi ez a nagy felháborodás? Ha nem mutatunk erőt, akkor megszívatnak. És csak ebből értenek. Meg kellene nevezni a segnyalókat is mint pl.:Metál ; Bősz vagy Tamás és Dudás. Közösen ássák a sírt.

törölt felh. 2013.03.23. 07:17:30 / # 266319
avatar
Gondolom a rendelet alkotók ezt nem olvassák. De ha mégis akkor felteszem a kérdést. A májuselsejei ligeti rendezvényre miért nem adnak ki háromszor annyi lufiárus stand engedélyt mint amennyi elfér? Sorolhatnán a válaszokat de tudjuk. Akkor a taxik engedélyezésénél miért nem szempont az, hogy mennyi taxi fér el? Tudom senkit nem lehet kirugni aki már taxis de csak az elmúlt három évben mennyi új taxis jelent meg és mennyien fejezték be? Valószinü már jelentösen kevesebb taxi lenne. Valószinü tarifaemelés nélkül is jobb eredményt tudtak volna elérni a pályán maradtak is. Jaaaaa az érdekek :-) kevesebb droszthasználati bevétel, kevesebb tagdíjj bevétel, kevesebb repteres leadók. Sorolhatnám. Értem én, hogy kell a pénz mindenkinek de tessenek már odafigyelni, hogy az utastól a pénz csak a taxison keresztül tud eljutni azokhoz akik szeretettel tartják a markukat és extra minöségü életvitelt terveznek maguknak ezekböl a pénzekböl. Ha a taxist tönkrevágják akkor sanszos, hogy borulni fog a rendszer. Láttunk már ilyet mindenki tudja. Ha jól értesültem szerdán szavaz a közgyüllés. Addíg is TARIFA LÉTSZÁM DROSZT ELLENÖRZÉS Ha ez nem így egyben lessz rendezve akkor semmi értelme a sok hühónak. A tévedés és elírás joga fenntartva :)

hiénakutya 2013.03.23. 07:15:14 / # 266318
Készült hatásvizsgálat is. A vállalkozások terhei csökkennek.

Donor 2013.03.23. 07:13:55 / # 266317
avatar
Gondolom lesz néhány ember..néhány család aki alól kihúzzák a munka lehetőségét...lesz egy csomó munkanélküli...és lesz aki végső elkeseredésében véget vet a vergődésének. Ezek a támogatottság nélküli érdekképviselők..na meg a jól fekvő helyen lobbizók majd jót röhögnek a markukba...bár ezek a gerinc nélküli szar alakok már elveszítették a hitelüket...mégis ők a nyerők. Talán hétfőn mindenkinek oda kéne ballagnia ahol ezek tárgyalnak...csak úgy hívatlanul..kíváncsi és dühös arccal. Kanári sárga meg legyen a családjuk az epegörcstől....ezek a szarok meg nézzék tehetetlenül....ahogy majd sokan közülünk érezni fogják magukat. De kívánom ,ha ezt az elmebetegséget megszavazzák... az utolsó boldog pillanatuk ebben a kiba...Életben! .

tom485 2013.03.23. 07:12:49 / # 266314
avatar
Ezt bocsájtják a közgyűlés elé: A Fővárosi Közgyűlés úgy dönt, hogy: 1. a budapesti személytaxi szolgáltatás díjaként a taxis érdekképviseleti szervezetek által elfogadott és támogatott 450 Ft alapdíjjal, 280 Ft/km távolsággal arányos egységdíjjal, és 70 Ft/perc idővel arányos egységdíjjal rögzített hatósági árat állapít meg.
hiénakutya 2013.03.23. 07:10:04 / # 266313
Jó, most elolvastam, a tervezetben valóban rögzített hatósági ár szerepel. Innen le tudjátok tölteni.

tom485 2013.03.23. 07:07:07 / # 266312
avatar
Ezért vesznek minket komolyan! 2011-ben a főváros képviselői, a taxis érdekképviseletek és taxis cégek vezetői közötti egyeztetés során a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete vállalta magára a fix tarifára vonatkozó javaslatok elkészítését. Az előzetes tarifaszámításaik alapján 1005 Ft alapdíjat, 804 Ft/km távolsággal arányos egységdíj és 201 Ft/perc idővel arányos díjat kalkuláltak. Figyelemmel arra, hogy véleményük szerint ilyen áron fizetőképes kereslet nem jelentkezne a személytaxi-szolgáltatás iránt, a hatóságilag megállapított ár mértékét 580 Ft alapdíjban, 280 Ft/km távolsággal arányos, és 70 Ft idővel arányos díjban javasolták rögzíteni. Javaslatukat megalapozott közgazdasági számításokkal alátámasztani nem tudták, álláspontjuk szerint a fix tarifa nem kizárólag közgazdasági számítások, hanem politikai döntés kérdése . Álláspontjuk a 2011. november 2-i demonstráció során megváltozott, a jelenleg érvényben lévő nappali maximált tarifa 300 Ft alapdíj, 240 Ft/km távolsággal arányos, és 60 Ft/perc idővel arányos díj, rögzített hatósági árként történő meghatározását követelték. Végül az egyeztetések végső fázisában ettől ismét eltértek fefelé.

tom485 2013.03.23. 07:05:34 / # 266311
avatar
A fővárosi személytaxi-szolgáltatás piacán versenyző fuvarszervezők közötti árverseny alapvetően a telefonos rendelés és a szerződéses fuvarozás áraiban érvényesült. A piacnak ezen a szegmensén a vállalási árak a maximált tarifák szintje alatt 30-40 százalékkal alakultak ki. Figyelemmel a fuvarszervezőkhöz tartozó 3700 taxis vállalkozóra elmondható, hogy ez az alacsonyabb árszínvonal jellemzi a személytaxi-szolgáltatások mintegy 60-70 százalékát. Nehezen fogadható el az az állítás, hogy az elmúlt öt évben a versenyben kialakult árak tartósan nem nyújtanak fedezetet a fuvarozás tényleges költségeire, hiszen mégis folyamatos túlkínálat jellemzi a piacot.

hiénakutya 2013.03.23. 07:01:12 / # 266310

törölt felh. 2013.03.23. 06:53:10 / # 266309
avatar
Természetesen a létszám folyamatos utánpótlását ha nem szüntetik meg (márpedig nincs róla szó) addíg kár a rendet vizionálni. Attól, hogy ezeket a tervezeteket átnyomják csak méginkább erösítik a fuvarszervezök pozicióját. Ettöl csak mégnagyobb hangal fogják harsogni a médiában a szokásos marketinget, hogy ki a csaló és csak akkor van a ked es utas biztonságban ha rendel taxit. Aki megpróbál majd a maximum tarifával fuvarozni az mind csalónak lesz kikiálltva. Közben meg a válságra való hivatkozással csökkentik (szegényutasokérdekében) a viteldíjjakat és emelik a fuvarközvetítés díjját mondván nekik hatalmas költségeik vannak. Gratulálok elöre a rendeletalkotóknak, ötletadóknak, kivitelezöknek és nem utolsó sorban a taxisoknak, hogy ehhez aszisztálunk.

tom485 2013.03.23. 06:33:05 / # 266308
avatar
Érdemes elolvasni a kamara tarifaszámítását amit benyújtottak a tarifaemelés alapjául! Önköltségi tarifa 35% kihasználtsággal (A kamara számításai alapján): 550 275 69 Tehát a megszavazni kívánt tarifa az önköltségi (amennyibe nektek kerül)tarifát sem éri el alapdíjban, kilométerenként pedig 5.-Ft pluszt ad! Mindezek mellé egy csomó kiadást is terveznek, amit a tarifaszámítás nem tartalmaz! Gratulálunk! Szép volt!

Mat 2013.03.23. 03:39:35 / # 266307
avatar
Arany-Metál
törölt felh. 2013.03.23. 01:06:57 / # 266306
avatar
Én azt látom,hogy ez a történet le van már játszva.A jelenlegi taxis érdekvédők meg nem a taxisok érdekeit védik ez is tény.Vannak tippjeim,hogy miért...Amikor a taxisok 80%-a ezer sebből vérzik és napról-napra él, akkor akarnak szigorításokat bevezetni.Ez agyrém és a dolgozni akaró taxisok minimum 50%-ának kiiktatása a szakmából.(lehet,hogy ez is a cél?)És ezt meg is fogják szavazni.Nem véletlen volt a hír(párt) tv-n az e-heti taxis lejárató müsor(panaszkönyv).Amikor át akarnak verni valamit törvényileg akkor előtte besározzák az érdekelteket és puhitják-hergelik a közvélemyényt.specko most a taxisok ellen.És ugy állítják be most,hogy pár gusztustalan hiéna miatt lesz az egész rendeletesdi akiket a hatóságok képtelenek évek óta kiszűrni-kiiktatni a piacról.És nagylelküleg vitéziék oda dobják majd a 450-280-as tarifát.Röhej!!15 éve lehet 420-336-al dolgozni pl. éjszaka.Ugy,hogy akár hogy is tiltakozik tomajer,hogy én lázítok itt nincs más választás csak a szavazás napjára egy demonstrációt:))...,blokádod hirdetni!Utolsó szalmaszálba kapaszkodva.Mert különben itt nagyon sokan kezdhetnek nemsokára új foglalkozást keresni maguknak...

Apuka 2013.03.23. 00:24:12 / # 266305
Azt hiszem, elrontottam a linket: A közgyűlési link: http://infoszab.budapest.hu:8080/akl/tva/Tir.aspx?scope=kozgyules&sessionid=6340&agendaitemid=83221
Apuka 2013.03.23. 00:07:49 / # 265069
véletlenek márpedig nincsenek.. A Fővárosi Közgyűlés nyilvános üléseinek napirendje (megnyitva az oldalt, alant található a benyújtásra szánt tervezet) idézet a tervezetből: [i](6)[b] A szolgálat diszpécseralkalmazása: a) térinformatikai alapon rendszerbe szervezett, [/b] b) az irányított taxi-gépkocsik adatkommunikációba kapcsolt eszközei minimum 5 másodperces frissítésű, 20 méternél pontosabb pozíció és irány meghatározására, továbbá kétirányú adatkommunikációra alkalmasak, c) a beérkező rendelési cím és kiállási idő manuális, vagy adatkapcsolat módú rögzítésén túl, önműködő (személy beavatkozásától mentes) módon választja ki a fuvarra alkalmas és a legjobb pozícióban − hely, irány, távolság, idő – lévő szabad személytaxit, d) képes a személytaxiban hangjelzés mellett olvasható módon a pontos rendelési címet és időpontot megjeleníteni, vagy amennyiben a jármű navigációs berendezéssel ellátott és ezen eszközt a személytaxi-szolgáltatást végző személy üzemelteti, képes az úti célt az eszközbe adatkapcsolati úton − emberi beavatkozás nélkül – továbbítani, [/i] Nem igazi taxiscég a BKK Taxi FUTÁR a FUTÁR (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) egy olyan integrált közösségi közlekedési informatikai rendszer lesz 2013-tól, összesen 6,7 milliárd forint tervezett összköltségvetéssel, melynek megvalósítására a BKK és a BKV mintegy 4 milliárd támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az Európai Unió fejlesztési forrásaiból. [url=http://http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2012/09/bkv_szakmai_kiadvany_USZT_A4.pdf A FUTÁR projekt fejlesztései:[/url] Az új rendszer közvetlen információt ad: az összes jármű helyzetéről, járművezetők beosztásáról, járművek futásteljesítményéről). A bővülő hardverállomány, a BKK jelenleg meglévő, a forgalomtervezést és -felügyeletet támogató szoftverrendszerének integrációja, valamint az újonnan beszerzett döntés támogató szoftverek lehetővé teszik egy egységes forgalomirányítási adatbázis kiépítését (az információk könnyebb gyűjtését, feldolgozását és továbbítását). fedélzeti berendezés főbb funkciói: • Vizuális és akusztikus fedélzeti utastájékoztatás vezérlése • GPS pozíció adatok küldése a forgalomirányítás számára 15 másodpercenként • Adatszolgáltatás a „Zöld út kérés” funkcióhoz • Járművezető azonosítása • Késés vagy sietés kijelzése a gépjármű- vezető számára • Szöveges üzenetek fogadása és megjelenítése • Előre kódolt üzenetek küldése a központ felé • Adatkapcsolat elektronikus jegykezelő berendezésekhez • Analóg és digitális jelek kezelése és átvitele • Interfész biztosítása a jármű diagnosztikai rendszeréhez • Interfész biztosítása járműfedélzeti tájékoztató monitorok vezérléséhez • Illesztési lehetőség kameraképek fogadására és rögzítése • Hanganyag és adatbázis távoli letöltése, karbantartása • Vészjelzés, behallgatás rejtett mikrofonnal

thomas 2013.03.22. 23:05:37 / # 266304
Lehet csak simán áldozatot kell hozni:vesszenek inkább a kilowattosok! Mekkora kuss volt erről idáig,majdnem egy évig...,a tíz éves témát feszegették rendületlenül. Most meg beb@sszák a 60at,nesztek. Persze nem kell rögtön egy index hírt tutira venni. De azért gyanús a dolog.
Oldalszám: 469