Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2013.04.24. 09:45:35 / # 270035
Ez az, adjál nekik tippeket! Tachográfot a taxikba! :-D
hiénakutya 2013.04.24. 09:42:49 / # 270034
És akkor az igazságosság. Az igazságosság jelen esetben teljesen szubjektív - jelentsen bármit is a szó. Te azt mondod, hogy az új rendszerben mindenki egyenlő eséllyel indul és ez igazságosabb. Nade könyörgöm, akkor lényegében arról beszélünk, hogy az új rendszerben majd (még inkább) a jószerencse dönti el, hogy a nap végén ki-mennyit visz haza. Ez igazságosabb? Igazságosabb az a rendszer, ahol kizárólag a vakszerencse dönt, mint az, ahol esetleg az évek, a rutin, a tapasztalat, a megszerzett tudás, az agilitás, és az odafigyelés is szerephez jut? És ugyan mitől? Mitől igazságosabb az a rendszer, ahol nekem meg kell várnom, míg az is fuvarhoz jut, aki vígan kvaterkázik a droszton, pornó oldalakat néz a neten, tévézget, orrot túr, zabot hegyez? Mitől igazságosabb az a rendszer, ahol nekem ki kell várnom, hogy jóllakjon a másodos hobbytaxis, vagy az, aki fél órája jött vissza egy vidéki kanyarból, de mivel egyedülálló, ezért még kint marad egy picit éheskedni, miközben én még egy ruppót sem csináltam, és három éhes száj vár otthon? Miről beszélünk egyáltalán? Mi az, hogy a drosztrendszerrel most is így van? Ez mire érv, mi mellett érv? Az, hogy valami szar, azt ne igazoljuk már egy másik, már meglévő szarral! Öcsém, ha a korod és a dohányzás következtében kihullik egy fogad, akkor nyugodtan ki lehet venni a többit is, mert egy már úgyis hiányzik, vagy ez hogy? Mi az, hogy HA a szoftver majd figyelembe veszi a körzetben eltöltött időt is? Hol van ez leírva, vagy hol szerepel akár csak erre való utalás? Az van leírva, hogy a tököm tudja - most nem keresem ki - tán 10 méteres pontossággal lője be a helyet. Ez a tény, ebből lehet kiindulni. Jelenlegi tudásunk szerint az fogja az adott címet kapni, aki közelebb lesz hozzá. Igazságosan.
nazoli 2013.04.24. 09:33:57 / # 269989
avatar
Ja, és heti ötször.
nazoli 2013.04.24. 09:33:30 / # 269988
avatar
Tudod miért vesz föl háromszor annyit? Mert motivált, és tud dolgozni. Meg kinn van a 24-ből 20-at. Ha csak a munkaidőt szabályozná valaki, sokkal jobban mennének a dolgok. Nem kell havi 400 órát dolgozni. Napi 8, oszt pont.

hiénakutya 2013.04.24. 09:19:01 / # 270033
Ez volt egy ellenérv? :-D
tomajer 2013.04.24. 09:16:44 / # 270032
Hááát őőő... azért, azon el kell gondolkozni, hogy van aki háromszor annyi címet tud felvenni, mint a cég fuvarátlaga. (ezt én nem a TUDÁS) számlájára írnám.) Mert hogy az előző eszmefuttatásomban nem fejtettem ki a trükköző, gátlástalanok (batyu, nagypálya) által okozott aránytalanságokat. Bizony ahogy Bao mondja, egy egész városos drosztrendszer jót tenne az idegeinknek. Nekem személyesen elegem van a háromperces stresszből, és abból, hogy rendszeresen pördülnek le rólam még a "helyemen" is olyan címekre amiket egyértelműen nem lehet a vállalt idővel megcsinálni... oszt visszajön, és rámmosolyog. Mint minden újításnak van előnye, és hátránya. Én (és ez a magánvéleményem) a technikai fejlődés mellett vagyok. És nem azért, mert globálisan hatalmas hatékonyságjavulást várok tőle... hanem azért, mert nyugodtabb, és tisztességesebb munkavégzést. Az itt elhangzott érveknek akkor lenne létjogosultsága, ha ma nem lennének drosztok. De vannak. Tehát? Kitörölheted a feneked a sok éves tapasztalattal.
nazoli 2013.04.24. 09:06:18 / # 270031
avatar
Tamás! Én sem szeretek három perccel rohangálni a címekre, de ennek a problémának nem ez a megoldása. A problémát az okozza, hogy sokan vagyunk, kevés a fuvar, túlosztott a piac (sok a cég), és a létszám háromnegyede hülye a taxizáshoz. A GPS is csak akkor jelent megoldást, ha jók az arányok. Egyébként meg csak újabb problémákat szül. Bécsben a szuper rendszer ellenére is csak 50 %-os a kihasználtság. Azt meg egy kis szakmai felkészültséggel is el lehet érni. Sőt. Jobban össze tudod rakni a melódat odafigyeléssel, mint GPS-sel. Én már a 80-as években láttam ennek az elődjét. Úgy működött, hogy be kellett jelentkezned egy körzetbe, és ha rád, került a sor, megkaptad a fuvart. A dolgok természetéből adódóan mindössze arra volt jó, hogy az utas egy viszonylag korrekt időt kapott a központtól a kiérkezésre. Nem fog neked a mostani 30 %-os kihasználtságodból 50-et csinálni. De még 40-et sem. Ha valaki nem tud taxizni, az GPS-sel sem fog tudni. Képes lehet rá, de nem fog tudni. Képes lehet rá mindenki, akinek van jogsija, stb. De ez még nagyon kevés. Megint az a szindróma jön elő, hogy jaj Istenem, csak gondolkodni ne kelljen, és mindent rakjanak a szánkba. (Mondjuk lennének ötleteim, hogy miket kellene az ilyen szájakba rakni.) Egész egyszerűen utáltok taxizni, meg dolgozni. Beugrok a kútra, olvasok, szunyókálok, kinek mi tetszik. Beszarok. Verem a farkam, és rám tolják a melót. Az senkinek nem jut eszébe, hogy odafigyeljen a saját szakmájára. Kérdeztem valakitől, aki "számít" ebben a történetben, hogy látott-e már ilyet működni. Azt mondta, hogy igen, egy teherautós cégnél. Úgyis ránk fogják lőcsölni ezt a szart (ha megvennék a normálisan működőt, azt mondanám, hogy talán, de csak talán egy kicsivel jobb lesz), és többet fogsz vele szenvedni, mint gondolnád. Vissza fogod sírni a jó kis nyomkodós rendszeredet.
no name 2013.04.24. 09:05:05 / # 270030
avatar
Így kitörölheted a feneked a sok éves tapasztalattal. Annak idején(hetvenes évek), azt mondták az öregek, hogy aki nem tud taxizni, az nem is él meg belőle, és előbb utóbb kiesik a szakmából. -Képzeld el azt a szitut, hogy "igazságosan" mindenki ugyanannyi címet kap. Tudni kéne az össz. címmennyiséget,/ fő. (én 4-5-re saccolom). Namármost figyelembe véve azt, hogy napi 20-25 kanyarból jön össze a szükséges bevétel, akkor az aki tud taxizni, nagyon rácseszett.-Ezzel az egésszel, csak a bénákat hozzák helyzetbe (a mi rovásunkra), ugyan úgy mint a drosztrendszerrel.
Bao 2013.04.24. 08:58:29 / # 270029
avatar
Lárifári... :) Lényegében egy egész városra kiterjedő drosztot akarsz, ahol csak a sültgalambot kell várni. Minek ehhez gps?
nazoli 2013.04.24. 08:38:55 / # 270028
avatar
Nem tudom, hogy kitől vették azt az őrültséget, hogy ez a GPS majd jelentősen növeli a kihasználtságot. Egy-két százalékot talán, de alapjában véve nem. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyet úgy megcsinálni, hogy korrektül működjön, nem két nap. Igaz, vannak külföldön jó minőségben hatékonyan működő rendszerek, de azokat senki nem akarja megvenni. Majd itthon gányolnak valami szart, amivel megint csak mi fogunk szenvedni. Ahány cég, annyi rendszer.
tomajer 2013.04.24. 08:37:02 / # 270027
To'od én már láttam, hallottam pár ilyen program részleteit. Némelyikben nagyon okos dolgok vannak. Biztos nehezen fog elindulni, és biztos sok csiszolgatni való lesz rajtuk az elején, de ha tanulnak egymástól, akkor pár év alatt nagyon jó kis cuccok lehetnek. És akkor az igazságosság. Ma, hogy "specializálódtak" a taxisok, és némelyek a saját körbehugyozott területüket jobban ismerik mint a tenyerüket, bizony sok sok helyen "egynapos taxisnak" számítok. Esélyem nincs három öt perccel címet felvenni, mert vagy a címet nem tudom "kukkra" vagy a tutit, ahonnan nem vernek le. Így aztán, bizonyos helyekről kénytelen vagyok visszacsurogni olyan helyre, ahol én is "otthon vagyok" Tehát, nőni fog a hatékonyság is, és az igazságosság is, ha egy jó szoftver, a helyet, és a "körzetben" eltöltött időt, (és a többi finomhangolható paramétert figyelembe véve arra dobja a címet akinek "jár" Arról nem is beszélve, hogy ha beugrok a kútra, vagy csak egyszerűen elmélyedek a veletek való vitában itt, akkor se szenvedek hátrányt. Olvashatsz, beszélgethetsz, szunyókálhatsz... kinek mi tetszik..... a "sorból" nem kerülsz ki. Tudjuk, hogy vagyunk páran akik megéltünk gps nélkül is, és a szabásmintán is megtaláltuk 20 sec alatt, amit kellett, ha nem tudtuk. Mégis örültünk a villanytérképnek. Oszt itt az eredménye. Ma bárki képes taxizni ennek köszönhetően. Így viszont, már semmit nem vesztünk azzal, ha a másik felét is megkapjuk. Amit a kolléga írt, hogy a címfelvétel is könnyebb lesz az egynapos taxisnak, igaz. De a drosztrendszerrel ez most is így van.
tomajer 2013.04.24. 08:22:28 / # 270026
Ha azt akarnák, már régesrég fütyürésztek volna nekünk.
tomajer 2013.04.24. 08:21:13 / # 270025
Akkó nem fizettél drosztpézt! :-)
Lali 2013.04.24. 08:04:27 / # 270024
avatar
A probléma az, hogy hülyének néznek csak még nem jöttetek rá.Figyelmetekbe ajánlom a trafikosokat. Ott megcsinálták és itt is ez lesz.

törölt felh. 2013.04.24. 08:01:17 / # 270023
avatar
Megpróbáltam. Hibás adatok. Nem is tudok belépni. Pedig leellenöriztem a rendszámomat és stimmel :-)
Bao 2013.04.24. 07:44:27 / # 270022
avatar
Rock jó tanára volt, nem mond hülyeséget. :)
tomajer 2013.04.24. 07:34:26 / # 270021
Hát igen. Lássuk be, ehhez te jobban értesz:-P
hiénakutya 2013.04.24. 06:58:59 / # 270020
TGFSZ, hívő tagozat. :-D
hiénakutya 2013.04.24. 06:57:38 / # 270019
Várjál, és szerinte javítja a hasznos futásteljesítmény arányát! Ezen besírok! Ezt érti valaki, hogy ez hogyan fog működni? Csinálni fog nektek a rendszer utast? Hogy ahol eddig nem volt, ott majd ezután lesz? Kivisznek hajnali háromkor Keresztúrra, ahonnan eddig ugye üresen jöttél vissza, ámde ezután majd a geopoziciós rendszernek köszönhetően lesz visszfuvarod, vagy ezt hogyan kell elképzelni? És erre a jó Tamásunk bejelöli, hogy igen, meg még igazságosabb is lesz a címkiadás. I G A Z S Á G O S A B B címkiadás! Az milyen lehet? Hogy álltok egymás mellett az egynapos taxissal és ő viszi a címet, mert 10 centivel közelebb áll? Vagy ez hogy? Eszem-f@szom megáll.
tomajer 2013.04.24. 06:55:10 / # 265380
De mindenki azt nyom, amit akar:-)

Oldalszám: 469