Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2013.04.24. 13:33:39 / # 270056
Jó, akkor csináljuk azt, hogy a te idő/fuvarszám megközelítésed lesz az ortodox szemlélet, az én idő/pénz megközelítésem pedig az unortodox. :-DDD
nazoli 2013.04.24. 13:28:45 / # 270055
avatar
Érted te, hogy miről van szó!:-DDD
hiénakutya 2013.04.24. 13:20:36 / # 270054
Egyébként azon gondolkozom, hogy elképzelhető, hogy az idő/fuvarszám megközelítés téves. Nem biztos, hogy így van, csak lehet. Én most az idő/bevétel megközelítéssel kacérkodom. Így egy hiéna is lehetne hatékony, dacára annak, hogy az ideje túlnyomó részét ácsorgással tölti. :-D
hiénakutya 2013.04.24. 13:14:03 / # 270053
Pedig ez csak látszólag bűvészkedés a szavakkal. Leírta, viszonylag érthetően. Három dolgot lehet vizsgálni. 1. Az időd kihasználtsága. Kimész, dolgozol, vagy csak álldogálsz, és a körmödet ápolod, esetleg kergeted az utasokat, de azok rendre megszöknek előled. Ha az időd nagyobbik részében utassal haladsz, akkor hatékony vagy, ha csak kotlasz, vagy üresen csalingázol, akkor meg nem. Erre alkalmazza a "hatékonyság" kifejezést. 2. A megtett kilométereid kihasználtsága. Ez az arány azt mutatja meg, hogy milyen százalékban ül fizető utas az autódban, illetve autókázol linkre. Ha a napi összes kilométered 100, és mind a 100 alatt fizető utas ült az autódban, vagy nem ült ugyan, de fizettek érte, akkor a futásteljesítményed kihasználtsága 100 %-os. Erre a mutatóra alkalmazza a {b]"kihasználtság"[/b] kifejezést. 3. Ez lesz az, ami kézzel tapintható és többnyire a brifkóban pihen. Erre alkalmazza az {b]"eredményesség"[/b] kifejezést. Szerintem ez így rendben van, bár én a hagyományos megnevezést preferálom, mert tudom, hogy a taxisokat ez a hatékonyság-kihasználtság mizéria csak összezavarja. Én azt szoktam mondani, hogy kihasználod valahogyan az idődet és kihasználod valahogyan a futásteljesítményedet. Eredményességről meg nem is szoktam beszélni, mert az taxisokat a legkevésbé sem érdekli. :-D
nazoli 2013.04.24. 13:08:42 / # 270052
avatar
Akkor még egyszer. A hatékonyság az, hogy hány fuvart teljesítesz időegység alatt. Ha mondjuk óránként kettőt, akkor hatékony vagy. Ha csak egyet, már nem annyira, ha meg egy nap egyet, akkor semennyire. Persze átlagos, 1800-2000 Ft-os fuvarról beszélek. A kihasználtság az, ami megmutatja, hogy egységnyi megtett kilométerből mennyit mentél utassal. Pl. 100 összes kilométerre volt 40 utassal megtett kilométered, akkor 40 %-os a kihasználtságod. Az eredményesség pedig a bevételt jelenti. Tehát. Lehetsz hatékony, de nem biztos, hogy eredményes is vagy. Lehetsz eredményes, de nem feltétlenül vagy hatékony, lehet jó kihasználtságod, de nem vagy eredményes, sem hatékony, de rossz kihasználtsággal és gyenge hatékonysággal is lehetsz eredményes. Stimmel?
törölt felh. 2013.04.24. 12:42:58 / # 270051
avatar
Tényleg nem értem. A kihasználtságom meg a hatékonyságom között annyi külömbséget érzek mintha azon vitáznék valakivel, hogy nadrágban vagyok vagy gatyában. De ok. Befejezem.
nazoli 2013.04.24. 11:41:04 / # 270050
avatar
Szerintem nem érted a dolgokat. A kihasználtságodat a fix tarifa segítségével nem fogod növelni. A fix tarifával az eredményességedet fogod növelni. Már amennyiben.
törölt felh. 2013.04.24. 11:34:19 / # 270049
avatar
" Bécsben a szuper rendszer ellenére is csak 50 %-os a kihasználtság. " Ha ez aszt jelenti, hogy a müszak felét fuvarozással töltöm a másikfelét keresgéléssel (utas) akkor értem. De ha kihasználtságomat a fix tarifa segítségével tervezem növelni (pl. nem megyek 184.- al) akkor már csak szükséges lenne valami féle matematikai függvény ami segítségével lehet csinálni számítást az értékekröl. Persze tudom, hogy nem ilyen egyszerü száraz téma ez.
nazoli 2013.04.24. 11:16:08 / # 270048
avatar
Nem a hangzás miatt találták ki a %-os meghatározást. A kihasználtság mérésénél van értelme. Hogy mekkora, azt leírnám, de nem teszem, mert még valakik kiragadják a dolgot a szövegkörnyezetéből, és fel akarják használni ellenünk.
nazoli 2013.04.24. 11:13:29 / # 270047
avatar
Milyen %-ra gondolsz? Az a kihasználtság. Az más. Azért írtam, hogy ha kell, akkor arról is írok. Ott van egy objektív mérőszám. Az, hogy az összes kilométeredből mennyi volt utassal, illetve az összes "ledolgozott" órádból mennyi volt a hasznos. Azt nem tekintem hasznosnak, hogy két órát ülsz a tutiban. Ebben a kettőben az 50-60 % már jó. Több nem is lesz, nem is volt, ellentétben a híresztelésekkel. (Bezzeg a mi időnkben. Akkor sem volt több átlagosan.)
törölt felh. 2013.04.24. 11:06:48 / # 270046
avatar
Köszi. Viszont én gondolkodtam azon, hogy miért neveztek meg %-ban kifejezett értékeket. Rájöttem. Mert jól hangzik.
Brian May 2013.04.24. 11:03:55 / # 270045
avatar
Hát nem tudom srácok.Én még csak 11éve csinálom,tehát nem vagyok egy öreg róka mint itt sokan akik 20-30 éve nyomják már.Soha nem volt batyum,és most biztos sokan kinevettek,de még kütyüm sincs,mégis eltartottam a családomat.(3gyekőc).Én is mint sokan mások 14-15 órákat kint vagyok,és nyomok majdnem mindenre,nem válogatok.Ezzel az autómizériával úgy vagyok,hogy bassza az anyját,valahogy majd megoldom.De ha ez a GPS rendszer bejön,na én akkor fogok elvérezni.

nazoli 2013.04.24. 11:00:43 / # 270044
avatar
Szerinte alapjában véve három dolgot kell figyelni. A legfontosabb az eredményesség. A hatékonyság nem más, mint az, hogy időegység alatt mennyi munkát végzel. Ez azonban nem jelenti azt is egyúttal, hogy eredményes voltál. Akkor voltál eredményes, ha - most leírok egy számot, de rosszul leszel tőle - ha óránként 5000 Ft-ot tudtál bevételként elkönyvelni az átlagosnak mondható 20-25 km-es átlagsebesség mellett. Lehetsz hatékony, mert egy óra alatt megcsináltál két fuvart, de nem vagy eredményes, mert összesen volt rá 2000 Ft bevételed. Ha viszont kétóránként csinálsz egy fuvart, amin van 10.000 Ft bevételed 30-40 km-re, akkor eredményes voltál. Mert kb. ennyi szükséges ahhoz, hogy a jelen körülmények között, normális munkaidővel alapszinten meg tudj élni úgy, hogy minden t kifizettél, és még egy vállalkozóhoz illően valamit tartalékolni is tudj. A harmadik a kihasználtság. Ha akarod arról is. Nem gondolkodtam még azon, hogy a hatékonyságra van-e képlet.
nazoli 2013.04.24. 10:42:43 / # 270043
avatar
Leszarom. Mindig mindenki azon panaszkodik, hogy 300-400 órákat KELL dolgozni, hogy megélhesen. Hiába dolgozik valaki 400 órát, attól még nem lesz a rendszerben több fuvar. Ő fog kivenni belőle esetleg többet, de csak addig, amíg a másik is el nem kezd 400 órát dolgozni. Ha mindenki 400 órát dolgozik (nem dolgozik, csak ül az autóban), annak az lesz az eredménye, hogy mindenki a szükségesnél uszkve háromszorosát tölti az autójában. Többet akkor sem fog keresni. Na látod. Az lenne az igazságos, ha mindenki csak a szabályos 160-170 órát nyomná le. Akkor kiderülne, hogy kinek is van keresnivalója a pályán.
törölt felh. 2013.04.24. 10:41:41 / # 270042
avatar
Legyélkedves egy képletet megosztani velünk, hogy a hatékonyságomat miképpen tudnám kiszámolni. Köszi.
hiénakutya 2013.04.24. 10:20:04 / # 270041
Hát én most mondom, hogy ha a fix nem hozza meg a kívánt hatást és a Citynél továbbra is kénytelenek lesznek vagyonokat fordítani címvásárlásra, akkor ez lesz a következő, amiért stratégiai partneretek Metál Országos Többségi Zoltán lobbizni fog. :-)
tomajer 2013.04.24. 10:14:50 / # 270040
Qrva könnyen el lehetne érni. Az óráslobbinak nagyon tetszene. Csak éppen pont annyi haszna lenne, hogy még több lóvét dugjunk azok zsebébe, akik majd megoldják, hogy kiiktatható legyen, semmi értelme...mert még az arravalót is meg kéne keresni:-(
tomajer 2013.04.24. 10:12:51 / # 270039
Nna akkor mekkora felháborodás lenne?!?
hiénakutya 2013.04.24. 10:06:20 / # 270038
Na és ez meg a dolog alfája-omegája! Ez egy olyan fontos tényező, amit nyilvánvalóan egy íróasztal mögött üldögélő, nyugger rendőr nem is érthetne meg, még akkor sem, ha amúgy agyilag képes lenne felfogni. Írjuk le újra, sokadszorra: a taxisnak nem csak a futásteljesítményét, hanem - az időarányos költségei miatt - a munkaidejét is a lehető legjobban kell kihasználnia. A két dolog pedig üti egymást. Az egy nagyon szép elképzelés, hogy kijön a taxis dolgozni, beül a ház előtt a szép sárga autójába, bejelentkezik a rendszerbe, az meg majd rádobja a fuvart. Elviszi az utast, aztán, ahol az kiszállt, kidobja a horgonyt, mert majd a rendszer úgyis dobja rá a következő címet. Addig is, amíg ez nem történik meg, olvasgat, snóblizik, fórumozik a Hallotaxin (és kattingat a hirdetésekre). Nade megállítja valaki az időt a következő utasig? Vagy felfüggeszti a fizetési kötelezettségeket? Én elmondom, hogyan lehetne drasztikusan növelni a futásteljesítmény kihasználtságát. Kurva egyszerűen. Beszarnátok, olyan értékek jönnének ki! Figyeljetek! Címfelvételkor óra indul.
no name 2013.04.24. 09:48:44 / # 270036
avatar
Hááát őőő...Én is szívesebben olvasgatnék, meg snóbliznék, de ha be kell fizetned egy valag pénzt, és ez csak csak full melóval megy, akkor sajnos nem fér bele. -Megint érzem a háttérben a jó magyar mentalitást:"dögöljön meg a szomszéd tehene"
Oldalszám: 469