Hozzászólások száma: 2890
Oldalszám: 145
Témakörök > Droszt Híradó > Taxisfelvonulás A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tom485 2010.03.02. 10:54:38 / # 260874
avatar
Lali! Nem akarok senkit arra buzdítani, hogy felfedje a kilétét, mert..., de egy ilyen kezdeményezéshez, arcok kellenek, hitelesek, elfogadottak, stb... Ezen gondolkozz el! Rólad sem tudja senki, hogy ki vagy, ezért csekély a támogatásod! Én vallom és hiszem, hogy egy erős szervezetnek, erős vezetője kell legyen, és mint tudjuk, a nick nevek nem arról híresek, amit támogatnak!
csogu 2010.03.02. 10:45:59 / # 260873
Gondolok itt program, stb. Erre írtam a zsűrizést egy szépségversenyen:-)))
nazoli 2010.03.02. 10:43:19 / # 260872
avatar
Maximálisan egyetértek! Én sem gondoltam másképp. Nem kapával, kaszával felszerelkezve, spontán forradalmat kell csinálni. Már amennyire, az ember spontán fel van szerelve, ezekkel a szebb napokat is megélt, nem csupn a mezőgazdaságban használatos eszközökkel. Ki kell várni az időt, de addig azt hasznosan kihasználva, felkészülni a vezetőváltásra. Gondolok itt program, stb.
Lali 2010.03.02. 10:30:44 / # 260871
avatar
ata8 Igazad van. Gyere, csatlakozz!
ata8 2010.03.02. 09:03:24 / # 260870
avatar
NEM ÚNJÁTOK MÉG???? Majdnem végig olvastam a sok okosságot, amit írkáltok. Komolyan, mintha nem felnőtt emberek ülnének a taxikban. ADDIG, MÍG A TAXISOK ÖNKÉNT VONULNAK FALKÁBAN AZ IDIÓTA ÓLCSÓ TARIFÁT HÍRDETŐ SZOTYICÉGEKHEZ, ADDIG TI SZERVEZHETTEK ITT BÁRMIT. A Z S E M M I. Remélem elég lassan írtam, hátha sokan megértik, amiről beszélek. Ameddig ezeknek az olcsójánosoknak teret engedünk, addig nem fog változni semmi. Ezt kell megszüntetni, akár erőszakkal is, mert a MI egzisztenciánkal szórakoznak, és azt gondolom, ezt egy normálisan gondolkodó vállalkozó sem hagyhatja. Na ezen kéne egy percre (legalább) elgondolkodni.

MCCCXCII 2010.03.02. 08:29:32 / # 260869
Én is morrantok egyet. Annak idején volt egyszer egy választás. Arra már nem emlékszem, hogy pontosan hol volt. Lehetett volna parlament kupola termében is, mert a helyszín nem lényeges. Ami a lényeg: Gyülekeztünk szép számmal, mert választásra készültünk. Beszélgettünk egymással több kisebb csoportban. Én is beszélgettem többekkel. A szavazáshoz egy listán kellett bejelentkezni. Mire odaértem a sorban a kis asztalkához én már nem voltam rajta a listán. Pedig a tagdíjat igazoló csekk szelvénye nálam volt. Közölték, hogy nem vagyok rajta a listán, így nem vagyok jogosult szavazni. Persze, nem csak én nem voltam rajta. Érdekes módos azok se akik közel hasonló véleményen voltak mint én. Szóval azt mondod, hogy fel kell tenni a kezünket. Az AA típusú elem, nem cserélhető? Meg kell várni míg lemond, vagy végleg kimerül, s akkor cserélhetünk elemet a készülékben. Bocs, de muszáj volt most morrantanom. Főleg akkor, amikor a taxisok többsége ilyenkor olyan lelkes, hogy önként hajlandó felemelni mindkét kezét. Csak az már nem szavazás, hanem a megadás nemzetközi jele.:-(((
tomajer 2010.03.02. 08:08:09 / # 260868
Konkrétan nincs közünk hozzá. Mármint azoknak, akik nem fizető tagjai a kamarának. Persze botrányt lehet körülötte kavarni. De ennél nagyobbat?:-) Amíg érdekes volt kavartam eleget. Már lényegtelen. Rákérdeztem. Lemondania akkor kell, (Vagy akkor veszti el a mandátumát) ha jogerősen elítélték. Addig....
Lali 2010.03.02. 07:36:05 / # 260866
avatar
tomajer Ha erős érdekvédelem lenne, akkor le lehetne mondatni” igaz már meg sem választották volna”.
Lali 2010.03.02. 07:33:02 / # 260865
avatar
Nem értelek. Mi ugyan ezt szeretnénk elérni. Az eddigiekről pedig ugyan úgy gondolkodunk. A társaságok „értelmetlen” akciójára nincs rá hatásunk, mert még nem alakultunk meg és nem vagyunk többségbe. Ha többség velünk lesz, akkor akár ki is lehet kényszeríteni az általad leírtakat, de ehhez előbb meg kell alakulni (legyen létszám) egységessé kell válni, és össze kell tartani. A hitet mindenki csak saját magának tudja adni (hisz benne). Régen egy bizonyos főiskolába úgy tanították, hogy oszd meg és uralkodj. Ez most a szakmába jól működik. „Tudod, Kempesnek van igaza. Az összefogást ott kell kezdeni, hogy először azt az ingyen várakozást kell egyre kisebbre redukálni. Egészen nulla percesre. Vagyis azt kell elérni, hogy a címre érkezéskor mindenki, minden társaságnál vállalja azt, hogy órát indít.” A szerveződésnek adhatnánk azt a nevet is, hogy „nem várakozunk ingyen” és azzal lehet Csatlakozni, hogy nem várakozunk ingyen, de ebbe is kell hinni. Minden érdekvédelemhez kell tagság, idő, és pénz. A dolgok pedig maguktól nem oldódnak meg, hacsak ezt nem nevezzük annak „remélem a többségnek ez így nem jó”. Szakmánkat a politika és szakmai vezetőink sikeresen tönkre tették, ebből csak a szakmai vezetőket tudjuk leváltani, a politikára pedig nyomást tudunk gyakorolni. Ez EUROPA más részein jól működik. Gondok mindenhol vannak, de nem ilyen alapvetők. „Röviden az volt a lényege, hogy a sötét középkorban azok a tudatlan céhek is tudták szabályozni a létszámot. Például egy faluban nem lehetett több patkoló kovács négynél, mert a négy kovács által alapított céh, ha megegyezett abban, hogy melyik kovács a paci melyik kijelölt lábát patkolja, akkor szépen megélnek. De az ötödik kovács az mit fog patkolni? A másik négytől veszi el munkát, s mindannyian éhen halnak, vagy ha az ötödik vállalja azt, hogy a csődör hengeres kéjalkatrészére veri a patkót, akkor ám legyen. Végtére ez is egy megoldás, de megnézném magamnak azt a csődör pacit, amelyik hagyná magát megpatkoltatni azon a helyen.” Gyere harcoljunk a másik 30 és remélhetőleg több fővel. „Azután benne van az is a pakliban, hogy sok taxis amolyan „tutyi-mutyi” fajta. Behúzza fülét farkát, mert nem mer kiállni a saját érdekei mellett. Vannak olyanok, és nem is kis számmal, akik ilyenkor, amikor mások harcolnak az érdekekért, akkor „dolgoznak” csak igazán, hiszen most megy a bolt, és szól az URH. Ja, és azt is mondják, ha elértetek valamit, akkor majd én is csatlakozom hozzátok.” Ennek most nincs itt az ideje. Akkor működik az egész, ha az elején csatlakozunk. (Kis létszám nem tudd semmit elérni). A kép sajnos ránk nézve most igaz.”Hátha elgondolkoznak rajta”
tomajer 2010.03.02. 06:47:07 / # 260864
Itt azért morrannék egyet.... Ne keverjük, a szezont a fazonnal. Amit mi most létre tudunk hozni, bárminek is nevezzük, és bármekkora a támogatottsága, semmilyen formában nem befolyásolja a BKIK működését, annak választott vezetőit. A BKIK vezető testületeit fix időközönként (négy év) válasszák, annak tagjai közül. Ezen választások közeledtére, és jelentőségére, időben felhívtuk a figyelmet :-( És természetesen beszámoltunk az eredményről is Ezen változtatni, a következő kamarai választásig nem lehet. Persze Antal Attila úr lemondhatna.... ha , netán elveszti a mandátumát, ha... de erre nekünk innen semmilyen befolyásunk nincs, és nem is lehet. Ott kellett volna kézfeltartással jelezni, hogy ezen a pályán mi is szeretnénk játszani!
nazoli 2010.03.02. 02:49:05 / # 260863
avatar
Az egészet jól csináltad. Azzal nem értek egyet, hogy az összefogást a várakozási időnél kell kezdeni. Nem. Ott kell majd befejezni! Egyet kiemelnék az egészből.. "Igen, szerintem is egy új erős érdekképviselet kell, és nem egy másik új a többi mellett. Mert akkor semmi értelme." Ha ezt úgy érted, hogy a mostaniból el kell hajtani azokat, akik most benne ténykednek, akkor a tökénél ragadtad meg a problémát! Mielőtt azzal vádolna valaki, hogy A.A. fóbiám van, kijelentem:NINCS! De hogy a büdös francba lehet ott ez az ember a mai napig? A társainak nem zsenánt? Nem gondoltak arra, hogy megkérjék? Te Attila! Nem akarnál lemondani? Amíg ezeket nem zavarjuk el, addig a fejünk tetejére is állhatunk, nem történik semmi! És a taxizáshoz értő, a taxisokhoz HŰ, nem őket kijátszó, és eláruló profikat kell odatenni, nem pedig lelkes amatőröket! Hogy vannak-e ilyenek? Hát ez az egyik nagy kérdés!
MCCCXCII 2010.03.01. 23:28:32 / # 260862
Tisztelt Lali! Nem is tudom, hogy hol és honnan kezdjem. De akár egy nagyon hosszú regényt is lehetne írni az egész taxizásról, és arról, hogy hogyan jutottunk el idáig. (Talán kicsit hosszú is lesz, de ezért elnézést kérek előre.) Kezdve onnan, hogy hogyan alakult ki a bérfuvarozás, és ki volt az a „felelőtlen” ember, aki feltalálta a kereket, és ezáltal több ember elveszítette a munkáját. Mert addig, amíg a kereket nem találták fel, addig gyalog hintót használtak, s ahhoz minimum legalább két emberre volt szükség. Ez volt a „C” kategóriás. A több emberes (hat-nyolc) gyaloghintó volt az „A”, vagy „Exkluzív”. Ebben már párnázott ülések voltak, és kötelező volt benne a légkondi is. Most ne mosolyogjál, mert a korabeli légkondi abból ált, hogy egy kistermetű „alkalmazott” pávatollakkal legyezte a kedves utast menet közben. Szóval lehetne kezdeni egészen innen az írást, de most ugorjunk egy picit. A gyaloghintót felváltotta a kocsi, melyet igazi lóerő húzott. A gyaloghintósok egy része „fejlesztett”. A „piaci igényeknek” megfelelően üzembe állította a kerekekkel felszerelt járművét. Bármennyire is furcsa, de ezt a kocsit a pacival együtt fent kellett tartani, amit a mai taxisok mintha kitörölték volna elméjükből. Közben a technikai fejlődés sem állt meg. Valaki feltalálta az erőgépet. Szándékosan nem írom melyiket, mert bármelyiket fel lehet használni egy jármű hajtására. Talán egyedül a vízikerék nem nagyon alkalmas erre a feladatra, mert elég nagy infrastruktúrát kell hozzá kiépíteni, hogy minden utcában használni lehessen. Megint valakinek az, az ötlete támadt, hogy a pacit lehet helyettesíteni valamilyen erőgéppel. Ez azért is volt jó, mert aránylag „kevés” üzemanyaggal is működött. Elég volt csak akkor „megetetni”, ha éppen volt egy fuvar. A pacinak az volt a hátránya, hogy ha nem kapott elég „üzemanyagot”, akkor nagyon hamar a patkója magasabbra került mint a háta. Vagyis, akkor is etetni kellett, ha nem volt fuvar. Nos ennyi zagyva bevezető után eljutunk napjainkhoz. A mai taxisok mintha nem tudnák, hogy a munkaeszközüket, a gépkocsit ugyancsak üzemben kell tartani. Ha erre nem költenek, akkor képletesen szólva az „feldobja” a kerekeit. Tehát most nekem ne jöjjön senki olyan hangzatos szövegeléssel, hogy a ritka forint helyett jobb a sűrű fillér. Meg, ne emeljünk a tarifán, mert most is nagyon drága a taxi, stb. stb. Igen drága a taxi! De mihez képest drága? A potenciális utazóközönség jövedelméhez képest! Ahhoz viszonyítva nagyon drága. De bocsánatot kérek, azért már ne essünk abba a hibába, hogy azért szállítunk mindenkit áron alul, mert szegény ember nem tudja megfizetni a taxi árát. Mert lehet, hogy látszólag több lesz a jövedelmünk, de sokkal többe fog kerülni a kocsi üzemben tartása, amit nekünk kell finanszíroznunk. Még azoknál is így van, akik bérlik az autót. Érdekes módon senkitől nem hallottam azt, hogy a válságra való tekintettel olcsóbban lehet manapság taxi gépkocsit bérelni taxizás céljára. „ A probléma, hogy ezek az érdekképviseletek (amik eddig vannak) nem nagyon végzik a dolgukat. A hitelüket elveszették. Az egész rendszer pedig, úgy ahogy van rossz. Nem csak a „létszám”, „ár”, „ingyen várakozás”. ” Ez mind igaz, amit leírtál. De most nem fogsz nagyon örülni nekem, amit ezután leírok, de kénytelen vagyok leírni, mert talán így van. Mindig felbukkan valaki, aki az „érdekeinket” képviseli. Kéri, hogy most álljunk mögé, és támogassuk, mert csak így tud eredményt elérni. Ez az állítás még igaz is valahol. De, ha mélyebben nézünk a dolgok mögé, akkor valahol mindig kiderül, hogy valahol az illető önös érdekei vannak elsősorban előtérbe helyezve. Csak mást ne említsek, mint a taxis engedélyek számának korábban felmerült maximalizálása. Akkor szintén egy érdekvédő fúrta meg az egészet, mert éppen fejlesztés alatt álló cégéhez keresett taxisokat. Az volt a fő érve, hogy mindenkinek joga van taxizni, s majd a piac kiejti az arra nem alkalmas egyéneket. Erre még talált is „hozzáértő” támogatókat. Nos, látjuk hogy hol tartunk ma. Akkor mérgemben írtam is egy rövid levelet a „taxisok világa” című újságba, de nem jelent meg. Biztosan sértette valakinek a drága cizellált lelki világát. Röviden az volt a lényege, hogy a sötét középkorban azok a tudatlan céhek is tudták szabályozni a létszámot. Például egy faluban nem lehetett több patkoló kovács négynél, mert a négy kovács által alapított céh, ha megegyezett abban, hogy melyik kovács a paci melyik kijelölt lábát patkolja, akkor szépen megélnek. De az ötödik kovács az mit fog patkolni? A másik négytől veszi el munkát, s mindannyian éhen halnak, vagy ha az ötödik vállalja azt, hogy a csődör hengeres kéjalkatrészére veri a patkót, akkor ám legyen. Végtére ez is egy megoldás, de megnézném magamnak azt a csődör pacit, amelyik hagyná magát megpatkoltatni azon a helyen. Ez bizony nem jelent meg, mert a példa talán nem is volt olyan jó. Szóval a taxisok nagy többsége már ódzkodik az újabb érdekképviseletektől, mert az valahol megint csak nekünk fog majd pénzbe kerülni. Csak lásd a drosztokat üzemeltető és kezelő szervezetet. Hogyan indultak? Zászlajukra tűzték, hogy biztosítani kell a taxiknak a szabályos várakozás lehetőséget. (Persze előtte gondosan felszámoltatták a korábban létező taxiállomásokat.) Az utasok így tudni fogják hol vannak az üres utasra váró taxik, stb. stb. Eleinte nem kell fizetni semmit. (Ez így is volt pár évig.) Azután majd valami minimális díj fizetése szükséges, mert a szervezetet valamiből fenn kell tartani. De ez nem lesz olyan sok, mert igyekeznek a reklámokból kitermelni az üzemeltetés költségeit, és akkor később majd megint nem kell fizetni. Nos látjuk, hogy hol vagyunk e kérdésben ma. Csak nézőpont kérdése, hogy sok, vagy kevés e díj, mit most fizetünk. A kocsidat nem vizsgáztathatod le, ha nem fizeted be a nem kevés drosztdíjat. Ja, és a nem tudom hány enyhe tél után, most amikor esett egy kis hó, akkor nem voltak képesek a havat eltakarítani legalább arról a pár drosztról sem, amelyeket címkiadó drosztként használ pár társaság. Még cinikusan azt válaszolták, hogy a taxisok is eltakaríthatják a havat, amíg ott ácsorognak. Azt hiszem nem a havat kéne eltakarítani, hanem egészen mást. Azután benne van az is a pakliban, hogy sok taxis amolyan „tutyi-mutyi” fajta. Behúzza fülét farkát, mert nem mer kiállni a saját érdekei mellett. Vannak olyanok, és nem is kis számmal, akik ilyenkor, amikor mások harcolnak az érdekekért, akkor „dolgoznak” csak igazán, hiszen most megy a bolt, és szól az URH. Ja, és azt is mondják, ha elértetek valamit, akkor majd én is csatlakozom hozzátok. Szóval itt tartunk ma. Lázadozunk, nagy a pofánk a drosztokon, a tutikban, a kávézós helyeken, azután ha oda kerül a dolog, hogy most tenni is kellene valamit, akkor lapít mindenki, mert nem mer kiállni semmiért sem. „ Szerintünk egy új hiteles erős érdekképviselet lehet a megoldás. Ez a szerveződés erről szól, és ezt akarja elérni. Valós problémákra csak az összefogás lehet a válasz. ” Igen, szerintem is egy új erős érdekképviselet kell, és nem egy másik új a többi mellett. Mert akkor semmi értelme. Továbbá ez az új érdekképviselet valóban a taxisok érdekeit képviselje, és ne pár hangosan kiabáló pillanatemberke érdekeit tartsa szem előtt. Hanem a nagy többség érdekeit, még akkor is, ha nekem mint taxisnak egy két szabály nem teljesen van az ínyemre. A valós problémák megoldása valóban izgatna, mint például a fehér rendszámos taxik kérdése, a túlkövetelő taxisok, a másik taxist terrorizáló taxisok, stb., stb. De, valahogy az a tapasztalatom, hogy minden érdekképviselet hasonló jelszavakat tűzött a zászlajára, azután pedig nem lett az egészből semmi. Most persze ez az írásom kissé pesszimistának tűnik, de ha megismertetsz pontosan a célokkal, tervekkel, akkor teljes erőmből támogatom. De, már ne haragudj meg, amíg a maximális tarifa megemeléséért indítunk demonstrációt, s közben mindenféle áron aluli akciókat hirdetnek a taxisok, akkor az egész demonstráció kissé ironikusnak hat. Tudod, Kempesnek van igaza. Az összefogást ott kell kezdeni, hogy először azt az ingyen várakozást kell egyre kisebbre redukálni. Egészen nulla percesre. Vagyis azt kell elérni, hogy a címre érkezéskor mindenki, minden társaságnál vállalja azt, hogy órát indít. Lehet, hogy lesz pár panasz a kedves részéről, de majd megszokja, hogy a taxis ideje is pénzbe kerül. De most ehelyett mi van? Van olyan cég, amelyik nem átalkodik magát úgy hirdetni, hogy mi olcsóbbak vagyunk, és náluk nincs várakozási díj sem. Már bocsánat, hogy ezt kell mondanom, de a taxis egy igen ritka állatfajta, amelyik az evolúció egyik mellékhajtása, és ilyen mentalitással kihalásra van ítélve. Ezen még az sem segít, ha egymásnak igazat adunk néha. Vagy népművészeti kancsónak, esetleg embrió előtti állapotúnak nevezzük egymást, mert azt hisszük, vagy hiszik egyesek, hogy akkor van igazuk, ha a másikat minél cizelláltabb módon tudják melegebb éghajlatra küldeni. Ja, és végül. A képet nem a mozgalomnak szántam, hanem csogunak, mert panaszkodott, hogy nem megy a taxizás. Az pedig, hogy esetleg ilyen jövő vár reánk, ha így folytatjuk, ahogy most. Az talán nem a véletlen műve. Üdv. MCCCXCII
tomajer 2010.03.01. 18:06:16 / # 260861
Rémes, hogy csak feketében, és fehérben tudtok gondolkozni:-((( A kettő nem fér meg egymás mellett??? Kit ez érdekel, kit az. Csak kopromisszumokkal lehet nagy szervezetet létrehozni. Harmincfős szervezetre nincs szükség. :-( Olyan már van:-)
Lali 2010.03.01. 17:52:59 / # 260860
avatar
Mért mondta valaki, hogy a kedvezmény a cél??
alelölülő 2010.03.01. 17:49:23 / # 260859
Szóval nem hinném, hogy ez a kedvezményesdi lenne a megoldás bajainkra.
alelölülő 2010.03.01. 17:40:41 / # 260858
Üzemanyagár-kedvezmény: mint tudjuk, a kútnál fizetendő ár kb. 90%-át az előállítási költség + az államnak fizetett adók, járulékok teszik ki. A maradék 10% a forgalmazó árrése, ami ugye 30 ft literenként. Ha mind odaadná, akkor tényleg olyan árkedvezményt kapnánk, ami számít valamit. De hát ennyit adni nem tud, inkább csak 5-6 forintot. Ami neki sok, mert a 30-ból 6 az húsz százalék. Nekünk meg semmi, (teli) tankolásonként két-háromszáz forint. A többi kedvezmény meg azért nem számottevő, mert hál' istennek nem kell minden héten alkatrészt vásárolni a kocsihoz.
Lali 2010.03.01. 17:39:23 / # 260857
avatar
Meddig!!! „Extrém tarifacsökkentés várható” Üzemanyag pedig 320.- körül. Mért kell adócsalóvá válnunk~az a jó taxis, aki nem vall be semmit? Ez nem verseny ez öngyilkosság.

tomajer 2010.03.01. 15:57:06 / # 260855
Csak nem gondolod?:-(
csogu 2010.03.01. 15:53:41 / # 260854
2x-esen is:-)) vinyó nálad?
tomajer 2010.03.01. 15:53:18 / # 260853
[b]Fő Szervező : LALI Eddigi belépők: 01. tomajer 30. 02. taxisfelvonulás 03. hiénakutya 04. fradika 05. málna 06. kekec 07. Lili 08. cheater 09. Bántelki Lajos 10. ixattaxi 11. tom485 12. etele 13. Neduddgi 14. baupexim1 15. bubic01 16. sullivan 17. érdeklödő 18. Csabiapu 19. Daniel001 20. vitéz 21. taxidriver01 22. Tökfej 23. Provokatőr 24. esperes 25. Muci 26. Haliho 27. Peti493 28. Sipi 29. Apuka 30. manci 31. ?[/b] Ha jelentkezni szeretnél, a "Fő szervezőtől" másold ki lefelé és a kérdőjel helyére írd be a nick neved! Köszönjük.
Oldalszám: 145