Hozzászólások száma: 5463
Ugrás a hírhez Oldalszám: 274
Témakörök > Droszt Híradó > ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2013.10.30. 18:55:08 / # 224322
Az. Csökken a taxis csövesedésének tempója. Ahol akcijóóznak, és mindenhol máshol gyorsul. Aztán jön majd egy még innovatívabb még nagyobb visszapörgetéssel. Ugye nevezhetjük így, mint a cégeknél?
törölt felh. 2013.10.30. 18:24:58 / # 224321
avatar
Ó milyen érzékeny vagy :-) Hogy sikerült regisztrálni? :-)
törölt felh. 2013.10.30. 18:23:19 / # 224320
avatar
A budapest taxinál dolgozó taxis de inkább csak a saját nevemben beszélek, egyáltalán nem bánja, hogy az Ő befizetéseiből olyan reklám kampányra költi a pénzt a társaság, aminek a taxis részére kézzel fogható haszna van vagy esetleg lesz. (Mert a rádióban is csak egy ideiglenes akciónak nevezik.) Természetesen minden fuvardíjat teljesen egészében megkap a taxis. Hiszen ha ez nem így lenne, akkor sérülne a taxis érdeke a rendeletben megfogalmazott elvárásokkal szemben. Természetesen minden, a pénztárban kifizetett fuvardíjról van megfelelő bizonylat, számla. Ha a többi fuvarszervező is bevezeti akkor majd meglátjuk mi lesz. Mert mielőtt nagyon belemerültök a feltételezéseitekbe jó ha azt tisztázzuk, hogy ki melyik oldalán áll a lónak. A pénztárba befizetem a 69000.- fuvarszervezési díjat, (én is sokallom) akkor onnantól kezdve nem tudom, hogy a tulajdonoson kívül kinek mi köze van ahhoz, hogy azt Ők mire költik? Nem kezdem el azt mérlegelgetni, hogy menyire hatékony a plüss reklámja a magyar focicsapatok mérkőzésein kirakott futófénytáblákon? Taxi2millió dettó. Nem kezdem el elemezgetni mennyi hasznot hoz a Mihelisz Norbi sisakján, autóján a 6x6 matrica. De mindenki úgy reklámoz ahogy akar. Elölről hátra, oldalról keresztbe elolvastam az ominózus rendeletet, sok mindent találni benne de olyat nem, hogy a fuvarszervező társaság mire költheti a bevételeit. Van benne szó a fix tarifa (hatóságilag rögzített ár) mértékéről, alkalmazásáról. A taxis alkalmazza a fix tarifát. Köszöni szépen el van mint a befőtt. De mi köze van a viteldíj mértékének ahhoz, hogy a fuvarszervező mire költi a bevételét? Ha csökkenti a bandibácsi 25%-al a fixet akkor fog változni a fuvarszervezők módszere? Nagyon valószinű, hogy nem. Mi fog változni? A taxisok csövesedésének a tempója!
góré001 2013.10.30. 17:42:07 / # 224319
avatar
Nem lehetne hogy kicsit befogd a szadat letenned a pennadat eleg szart zúdítottal mar a nyakunkba !!!
csogu 2013.10.30. 16:24:16 / # 224318
Szóval, ha beszáll egy taxiba, akkor szerződést szeg?
bauer07 2013.10.30. 16:18:04 / # 224317
avatar
Kedves "okos" kollega! Jelenleg a volt hetes azért droid,mert nincs saját autója,egyenlőre! Nagyon jól értesült vagy,de most elmondom,nem ő lesz a flotta vezetője,a forrás kicsit hamis. Szívesen meghallgatná tőled személyesen kitől van ez az infód. Gratulálok a nagy összetartásért kedves "sötét " taxis kollega. /Egyébként nem volt Est taxis,bár gondolom ezt nem is rá értetted..../
nazoli 2013.10.30. 14:47:21 / # 224316
avatar
Horváth Csaba hívott telefonon, és elmondta, hogy állításommal ellentétben, Dióslaki Gábornak semmi köze a Budapest Taxihoz. Azt is elmondta, hogy olyan szerződést kötöttek vele, amelynek értelmében a taxihoz a következő tíz év során közel sem mehet. A tisztesség kedvéért fontosnak tartottam leírni.

nazoli 2013.10.30. 14:44:41 / # 224315
avatar
Én nem igazán vettem támadásnak. Nem mondom, hogy nincs egy ilyen fílingje a dolognak, de már kezdem tőle megszokni. Tőlem aztán azt kérdez, amit akar. A legjobb tudásom szerint válaszolok rá. Akkor is, ha a kérdés a fuvarközvetítőkre vonatkozik. Ha nem tudok érdemleges választ adni, akkor legfeljebb azt mondom, hogy nem tudom. Szerintem foglalkoznak a kérdéssel, méghozzá komolyan. A Főpolgármester úr azt mondta, hogy nem fogják tűrni, hogy a rendeletet kijátsszák a fuvarközvetítők. Biztos vagyok abban, hogy ezt az ígéretét be is fogja tartani. Ha meg törvényesen ki lehet játszani a rendeletet, azzal meg nem tudunk mit kezdeni.
mercedes 2013.10.30. 14:34:39 / # 224314
avatar
Van olyan doboz, boríték, sógor koma stb.
Franky 2013.10.30. 14:01:34 / # 224313
avatar
Gábor. Azt látom, hogy Komáromi úr egy kérdésre támadás-jellegű kérdéssel vág vissza. Azt nem értem, hogyha a taxis vállalkozó és fuvarszervező közötti szerződésbe (megjegyzem teljesen jogosan) nem akarnak beleszólni, akkor milyen jogalap van arra, hogy e szerződés tartalmára vonatkozó kérdéseket tegyen fel.De nem látom azt, hogy a rögzített hatósági árra vonatkozó törvény megkerülése komoly dilemmát jelentene, ami, kérdéseivel ellentétben, jogsértő. A hatósági árat meghatározó jogalkotó nyilván nem véletlenül alkalmazza ezt, mégis a jogszabályokat kijátszók sérthetetlennek tűnnek. A fene érti ezt...
nazoli 2013.10.30. 13:02:44 / # 224312
avatar
Sajnos ez csak bullshitelés. De hátha.
Fantomas 2013.10.30. 12:57:16 / # 224311
avatar
Végre valami történik,gratula !!!

nazoli 2013.10.30. 11:14:21 / # 224310
avatar
Ja, meg bocs, hogy ilyen aktív lettem hirtelen a saját érdekemben. És, hogy pénzt veszek ki a zsebedből.
nazoli 2013.10.30. 11:10:49 / # 224309
avatar
Elnézést kérek Tamás, hogy nem egyeztettem Veled, és nem kértem Tőled engedélyt a levél megírásához.
nazoli 2013.10.30. 11:09:13 / # 224308
avatar
Egy magánlevelezést fogok közzétenni. remélem Komáromi Endre nem fog megorrolni miatta. Szervusz Endre! Kíváncsi lennék a véleményedre. Ez már 25 % kedvezmény. Üdvözlettel: Telegdy Gábor "KOMÁROMI Endre (BKK)" írta: Kedves Gábor ! Vizsgáljuk a kedvezményt . Addig is arra meg én lennék kíváncsi mit szólnak ehhez a Budapest taxinál dolgozó taxisok. Megkapják e a teljes fuvardíjat ? Hogyan történik az elszámolás, számlával vagy anélkül ? Mekkora a tagdíj ? Mi lesz, ha a többi fuvarszervező is bevezeti ? Fog e tetszeni, ha jövőre 25 %-al mérsékeljük a fix tarifát ? Üdv.: Dr. Komáromi Endre divízióvezető Budapesti Közlekedési Központ Kedves Endre! Tudomásom szerint a taxisok megkapják a teljes fuvardíjat. Nem tudom a Budapest Taxinál fizetendő "tagdíj" pontos összegét. Feltételezésem szerint nem nagyon tér el a 70.000 Ft körüli átlagtól. Beszéljünk egy kicsit erről a tagdíjról is. Ez nam tagdíj. Nevezzük inkább szolgáltatási díjnak, mert azért a tagdíj fogalma mást takar. A nevében is benne van, hogy mit. TAGdíj. Valahol valamilyen szervezetben tag vagyok, és valamiért, mondjuk a szervezet fenntartásáért fizetek. De itt ugye nem erről van szó. Nem vagyunk tagjai a Budapest Taxinak, sem a Fötaxinak, sem egyiknek se. Kivétel talán a City, de annak is csak az a része, amely a cég tulajdonosi köréhez tartozik. A többiek mindössze egy szolgáltatást vesznek igénybe. Tehát véleményem szerint a szolgáltatási díj a megfelelő szó. A tagdíj szó onnan ered, hogy valamikor régen, még a kezdetek kezdetén, mindegyik cég "szabadcsapapat" volt, minden ma ismert társasági forma nélkül. Összedobtuk a pénzt, és abból tartottuk fenn a saját csapatunkat. Akkoriban mindenki tag volt. Az elszámolás módjáról nincs konkrét tudomásom, csak valószínűsíteni tudom. Véleményem szerint, ez a Super Shop cég, vagy a tagjai szigorúan elszámolnak a Budapest Taxival. Ahogy néztem a lapjaikat, olyan 1-2-3 % kedvezményeket adnak a saját áraikból, és mindannyian pontgyűjtő, és pontbeváltó helyek is egyúttal. Kivéve ugye a Budapest taxi, mert az csak pontgyűjtő hely. Azért csak pontgyűjtő, mert ha beváltó is lenne, akkor nem csak a lóláb lógna ki, hanem az egész ló kiesne. Konkrétan látszana, hogy 15-20-25 % kedvezményt adnak, és akkor a taxis adná a kedvezményt, ami ugye tilos. Mivel itt utólagos elszámolás van, ezért a cég egész biztosan fizet az általa adott plusz pontokért. Van egy jó mondás, amit mostanában emlegetek ezzel a dologgal kapcsolatban. "Nem szartam a kútba, csak a kávájára, és onnan belepiszkáltam". tökéletesen illik a helyzetre. Egyébként a dologról az a véleményem, hogy semmilyen formában, semmilyen mértékű kedvezmény sem adható. Még akkor sem, ha ezt nem közvetlenül a taxis adja. Keletkezett kedvezmény? Igen. Szerintem innen kezdve nem nagyon lehet mellébeszélni. Ha a többi fuvarközvetítő is bevezeti, eszkalálódni fog az árháború. A Horváth Csaba, vagy Dióslaki Gábor (állítólag a Gábor is érdekelt a cégben) elkezdték 1000 ponttal, ami kb. 10 %. Aztán már 3000 jutalompontot adnak, ami már kb. 20-25 %. Ez már kilométerenként egy jelentős, mintegy 56-70 Ft kedvezmény. Hadd ne számoljam ki pontosan. Mi fog történni? Ami a Plus Taxi megjelenésekor történt. Az utas nem hülye. Oda fog menni, ahol 20-25 százalékkal olcsóbban utazhat. A többi fuvarközvetítő is észbekap, és ő is megcsinálja ezt a pontgyűjtő, vagy telefonsorsoló, vagy wellnwss hétvégét adó bizniszt. És pár hónap múlva ugyanott fogunk tartani, mint előzőleg. 180 Ft-os tarifával fogjuk szállítani az utasokat. A Budapest taxinál dolgozó taxisok egy része üdvözli az akciót, mert azt a lehetőséget látja benne, hogy ezzel a módszerrel a többi taxis elől a cég el tudja szipkázni az utasokat, és ez az ő javukat szolgálja. Egy másik része azt gondolja amit például én, jelesül azt, hogy ha így folytatódik a dolog, akkor rövid időn belül ugyanott fogunk tartani, mint előzőleg: ismét 60-70 Ft/kilométer kedvezménnyel fogjuk szállítani az utasokat. Aztán van egy része - gondolom - amelyet egyáltalán nem érdekel a dolog. Nem tetted föl a kérdést, de hadd mondjak még valamit. A többi taxis vajon mit szól ehhez? Van egy rész, a túlnyomó többség, amely mélységesen fel van háborodva, és elítéli a dolgot. Aztán van egy olyan rész, amelyet hidegen hagy a dolog. És biztosan van egy olyan, véleményem szerint elenyésző kisebbség, amely a "saját cége" tulajdonosát biztatja, hogy vezessen be valami hasonlót. "Fog-e tetszeni, ha jövőre 25 %-al mérsékelni fogjuk a fix tarifát?" Nem. Ez nem fog tetszeni valószínűleg egy taxisnak sem. De ebben sem vagyok biztos. Lesznek akik azt mondják, hogy: "Bandi bácsi! Torzsáig!" Biztos ismered ezt a kifejezést. Abban viszont teljesen biztos vagyok, hogy a fuvarközvetítőknek fog tetszeni. Megint versenyezhetnek árban a taxisok kontójára. Mert másban nem tudnak versenyezni. Azon egyszerű oknál fogva nem, hogy - talán két cég kivételével - fogalmuk sincs a szakmáról, és a taxiszolgáltatásról. De továbbmegyek. Lehet, hogy ez a céljuk. Mármint az, hogy ezzel a módszerrel érjék el a tarifacsökkentést, vagy a fix tarifa visszavonását a rendeletből. Biztosan emlékszel, hogy mennyi mindent megtettek ezért a rendelet megalkotása előtt. Akkor nem sikerült, de nem adják fel a harcot. Minden áron vissza akarják szerezni a tarifamegállapítási hegemóniájukat, mert igazából ezzel tudják teljes mértékben sakkban tartani a taxisokat, ezzel tudják érvényesíteni a gazdasági erőfölényüket, és ezzel tudják ismét torzítani a piaci viszonyokat. Ez a céljuk. A zavarosban halászni. És az egész dolognak az lesz a végső következménye, hogy az rend, amit elérni szándékozott a Főváros a rendelettel, ismét veszélybe kerül. Neked, mint a rendeletalkotásben részt vevő, és azt meghatározó embernek szerintem nem lehet célod, hogy visszajussunk a kiindulási pontra. Nem lehet célod, a tarifa csökkentése, nem lehet célod, a fix tarifa visszavonatása a rendeletből. Éppen ezért minden eszközt megragadva meg kell akadályoznod a Horváth Csaba, és a Dióslaki Gábor ezen törekvéseit. Üdvözlettel: Telegdy Gábor
Fantomas 2013.10.30. 10:52:24 / # 224307
avatar
Bizony okos,és nagyon igaza van.
góré001 2013.10.29. 18:00:21 / # 224306
avatar
Okos vagy !!!
tomajer 2013.10.29. 17:33:09 / # 224305
Mert ugye ez törvénytelennek tűnik:-(
tomajer 2013.10.29. 17:32:34 / # 224304
Remélhetőleg valaki megállítja....

justitia 2013.10.29. 16:32:38 / # 224303
avatar
Te már csak tudod, a Te fiad, Te taníttattad, és Tőled tanult mindent:( nyolcvankettő
Oldalszám: 274