Hozzászólások száma: 5463
Ugrás a hírhez Oldalszám: 274
Témakörök > Droszt Híradó > ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2011.05.19. 09:55:34 / # 222727
avatar
Elárulom neked, hogy a Penta sem fogja bevezetni. Igaz, ez nem elsőkézből kapott információ, csupán egy, a tapasztalataimon alapuló megérzés. Soha sem fog egy taxiscég teljesen triviális, a józan logika mentén működő, normális döntést meghozni. Legyen az magán, vagy szövetkezeti tulajdonban. Nézd meg csak a nagytesót. Ki, honnan, mikor, mennyiért stb. dolgozhat. Pedig a nem szöv. tag is ugyanolyan taxisból van, mint a többi.
szálka 2011.05.19. 09:50:50 / # 222699
avatar
Te mennyire jóságos vagy velem! :-)

csogu 2011.05.19. 07:44:42 / # 222731
Szia! Nézd, nálunk engedélyezett, hogy kód szerint hívjon az utas. Nincs megkötés. Lehet olyan is, hogy ma jön valaki és olyan utas kérje már estétől, aki hosszabb ideje állandónk, jó fuvar, zsír és őt kéri az első napja után. Elhanyagolható a %-a annak, aki ezzel él, mármint taxis. Általában a kezdők az első hetekben...aztán úgy elmaradozik a dolog, mert rájön, nem bolt neki átnyargalnia a városon keresztül, vagy kiállnia a sorból.
Rocktaxi 2011.05.19. 04:46:03 / # 222730
A lényeg átjött így is! :-)
szálka 2011.05.19. 04:33:28 / # 222729
avatar
Bocs a slendrián fogalmazásért, de már kezdek kinyúlni.
szálka 2011.05.19. 04:28:08 / # 222728
avatar
Végig olvastam mindhármótok véleményét, de hozzám a tiéd áll a legközelebb. Én is valami olyasmit tudnék leginkább elképzelni, amikor a kigondolt tagdíj maximum 50 százalékát fizetnénk be kötelezőképpen ( azt is csak azért, hogy a cégnek legyen egy biztosan kalkulálható bevétele a tervezhetőség miatt ), és a többi a felvett rendelésekkel lenne arányos. Így a cégek részéről nem kéne a folyamatos létszámbővítésben látni a gyarapodás egyetlen lehetőségét. A kisebb létszám is "behordaná" a pénzt egy hatékony, jó fuvarszervezés mellett. Több munka, több bevétel...mindenkinek. Arról már jóformán felesleges elmélkedni, minek vannak a fuvarkereskedők. Arra kell törekedni, hogy hatalmaskodni ne tudjanak. Ők függjenek tőlünk, és ne fordítva. Kedvencem Horváthgórésmittpál egy évtizeden keresztül nyomta minden médiában - a többi tettestársával együtt -, hogy miért is nem kell az utcán beülni, leinteni, stb.stb. Meg lett az eredménye sajnos. Amiről pedig amiről "smokie" szaktárs elmélkedett - kétségtelenül van benne igazság, de : minden utast úgysem lehet lenyúlni. Még a majdnem mindet se. Ha már háromnak adnánk telefonszámot, akkor az egyik biztos rosszkor hívna, a másikért keresztül kéne szelni a várost, a harmadik pedig elvárja, hogy fillérekért fuvarozd, mert ő téged hív. Ezért becsüld meg... Akkor meg minek lenyúlni?
smokie09 2011.05.18. 21:47:26 / # 222726
avatar
Kevés kivételt látok :)
hiénakutya 2011.05.18. 19:12:51 / # 222725
Értem. Tehát a taxis így is-úgy is lenyúlja a jó fuvart. Bocsánat, de ha egyszer azért nyúlja le, mert a taxis genetikailag így van kódolva, akkor viszont teljesen mindegy, hogy milyen szisztéma szerint sarabolják meg.
smokie09 2011.05.18. 18:07:26 / # 222724
avatar
A taxis, az taxis, mindegy, hogy szövetkezeti vagy fizetőnéző:) A jó fuvar meg jó fuvar:)
smokie09 2011.05.18. 18:05:00 / # 222723
avatar

hiénakutya 2011.05.18. 17:49:17 / # 222722
De még most összeszedtem miden szellemi képességemet és még valamire felhívnám a figyelemet. A címarányos tagdíj a Penta kapcsán került szóba, amely egy szövetkezet. A taxis egyben tulajdonos is. Ha lenyúlja a címet, saját magát lopja meg. A Penta tehát abban a kivételezett helyzetben van, hogy bevezethet egy egyedülállóan korrekt rendszert, olyat, amilyet egyetlen fuvarkereskedő sem merne bevállalni, például az általad említett ok miatt. Ez vonzerő lehet. Ha taxisokat akarnak ilyen- és ehhez hasonló újításokkal kell előrukkolniuk. Mert egyébként mi a f@szért menjek én a Pentához, és ne valamelyik másik, tizenkettő egy tucat irodához? Mondjuk korábban sem fogalmaztam meg ettől eltérő állítást.
smokie09 2011.05.18. 17:44:45 / # 222721
avatar
Egyszerre írtunk! Igen a lehetőségért fizetsz, nem is keveset. Mondjuk azt is érdekesen nézném, ha egyszer csak a megrendelő-fuvarszervező-taxis trióból kiiktatódna a fuvarszervező. Lennének érdekes élethelyzetek az utcán:)
smokie09 2011.05.18. 17:41:07 / # 222720
avatar
Te pont attól vagy itt elismert, hogy több szemszögből is képes vagy nézni( és írni) a dolgokat. A jelenlegi rendszer sem mentes, de annyira nem érzi egy fuvarközvetítő, mert a taxisok úgyis jönnek-mennek, mint a közlekedőedények. Viszont valahova úgyis befizetik minden hónapban azt a csekélyke 60-70 ezret. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Címarányosnál meg pár hónap múlva bezárhatná az összes a boltot, ami tulajdonképpen igazságtétel lenne, mert visszakerülne oda a fuvar ahonnan ellopták, de ennek annyi az esélye minthogy mondjuk holnap lemond a kormány:)))
hiénakutya 2011.05.18. 17:33:38 / # 222719
Nem is normális, hogy pénzért veszünk valamit, ami alapból bennünket illet. Egyébként címállomány mindenképp maradna náluk, hiszen létezik olyan megrendelői kör, amelyik nem szerződik egyéni vállalkozóval. Ezt a részét még én is tolerálom. De az, hogy magánmegrendelőkhöz, jóformán csak rajtuk keresztül lehessen hozzáférni, egyszerűen agyrém. Halkan jegyzem meg, hogy szigorúan végiggondolva csupán a hozzáférés lehetőségéért fizetsz. Ezt jobb helyeken védelmi pénznek hívják.
hiénakutya 2011.05.18. 17:27:12 / # 222718
Hízelgő, hogy kinézed belőlem, hogy egyébként szoktam gondolkodni, csak ezt nem gondoltam át valamiért, de mi kutyák ösztönlények vagyunk. Úgyhogy miért pont ezt gondoltam volna át? Teljesen igazad van amúgy. Csak én a taxis oldaláról néztem és nem egy fuvarkereskedőéről. A jelenleg elterjedt rendszer egyébként nyilván mentes a fuvarlenyúlástól... :-)p
smokie09 2011.05.18. 17:22:54 / # 222717
avatar
Jaj! Ne legyünk naívak, csak egy példát írtam, és száz megoldás van, hogy hogy tudsz egy utast kisajátítani, főleg ha azért fizetned is kéne. Minden taxisnak nem lehetsz a nyomában egész nap. Csak arra akartam rámutatni, hogy ez eleve egy hamvába holt ötlet, mert bár a cégvezetők hülyék, de ennyire azért mégse. Pár hónap és nem lenne mit árulni:)
nazoli 2011.05.18. 16:55:43 / # 222716
avatar
Nagyon könnyedén lehet ezt a dolgot ellenőrizni, és tettenérni. Csak szarik rá a cégvezetés.
nazoli 2011.05.18. 16:54:23 / # 222715
avatar
Leadtunk egy javaslatot a 6x6-nak, még vagy egy évvel ezelőtt. "Javaslat a létszámarányos tagdíj, és a címarányos létszám bevezetésére". Ez volt a címe, és a lényege. Szerintem a mai mapig nem érti a menedzsment, hogy mit is akartunk vele. Még szomorúbb az a tény, hogy még a nem magáncégeknél sem értik a tagok. Lásd City. Inkább fölvesznek még 100 embert, csak ne kelljen kifizetni pluszba 6-7000 Ft-ot. Ezért aztán az egy főre jutó címmennyiség annyival kevesebb lesz, hogy a 6000-nek a többszörösét bukja el rajta. És közben sírnak, hogy nem megy a meló.
smokie09 2011.05.18. 16:52:17 / # 222714
avatar
Ja az odaút még címarányos lenne, a visszát meg már lebeszélné a taxista az utassal, hogy ne legyen még az a pár száz se... Ezt mintha nem gondoltad volna át kutya:)
szálka 2011.05.18. 03:16:58 / # 222713
avatar
:-) Bizony-bizony..és, ha bármelyik cégnél megvalósulna a címarányos rendszer, akkor végre a fuvarszervezés nem csak egy betöltött munkakör lenne, hanem valódi foglalkozás. ( ha már a taxis fizeti...azt is )
Oldalszám: 274