Hozzászólások száma: 5463
Ugrás a hírhez Oldalszám: 274
Témakörök > Droszt Híradó > ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2011.05.20. 22:15:45 / # 222811
avatar
Ő is egyike azon kollégáinknak, akik ...:-))
nazoli 2011.05.20. 22:13:48 / # 222810
avatar
Attussal beszélgettünk, még a TE újraélesztési kísérlete alatt, és ugyanezt vizionáltuk. Jönnek majd az új versenyzők, és lehet, hogy elhajtják a régieket. Abban egyeztünk meg, hogy ez benne van a pakliban. És még az is lehet, hogy jobban fogják csinálni. De akkor is el kell kezdeni valakinek.
tomajer 2011.05.20. 15:52:55 / # 222809
Mindegy. A változatosság kedvéért, most már a [b]Pentásban is ott van:-) Kérem ott folytassuk!!![/b]
csogu 2011.05.20. 15:41:11 / # 222807
Bonyek, rég fórumoztam, elnézést...én is tele offoltam a Holdingost a Maxos gagyarászásommal :-( Elnézést!
tomajer 2011.05.20. 15:36:11 / # 222806
Kérek egy kis türelmet, és a Pentáról szóló részt átviszem a Pentás topicba, mert ez itt már kezd gázos lenni..
csogu 2011.05.20. 15:36:10 / # 222805
Nem-nem, halálosan komolyan gondolom. Élvezem az okfejtéseid, amik -szerintem - totálisan azt sugallják, hogy reálisan gondolkodó ember írásait olvasom.
szálka 2011.05.20. 15:30:45 / # 222804
avatar
Köszönöm...de, ha csúfolódsz...:-))
szálka 2011.05.20. 15:23:20 / # 222803
avatar
OK. 100 ember, és a cég stabil. Mivel a céget alkotók egyszerre tulajdonosok, és taxisok, az a kérdés, taxisként érzik-e az anyagi stabilitást. Mert ha nem, onnantól nincs cég, mert az utcából élnek. És a Penta nem függetlenítheti magát attól, ami egyébként az utcán zajlik.
csogu 2011.05.20. 15:23:04 / # 222802
Meg kell állapítanom, hogy ez a szálka gyerek, nem egy buta srác:-)
csogu 2011.05.20. 15:14:24 / # 222801
Miért kaptam meg?:-)) Állítottam valaha is ennek az ellenkezőjét? :-))))
csogu 2011.05.20. 15:12:56 / # 222808
Szia!:-) Mondjuk úgy, hogy a 6700 forinthoz kell sok minden, ami mellé még párosul egy nagyadag pech is:-) Negatívum nélküli cég... Nézd, messze nem ezt szerettem volna kifelé sugallni és ha jobban visszagondolsz, akkor pontosan azt taglaltam benne és több megszólított riportalany is, hogy egy gyermekbetegségekkel küzdő cég vagyunk. Amint azt a 134-es kolléga is kifejtette, ez a rengeteg kezdő kolléga az erősségünk és egyben a gyengénk is. Viszont!!!:-)) Tegnap csütörtök volt...oktatás. Bementem és ott volt 4 full kezdő, úgy nevezett 0 kilométeres taxis, 1 olyan, aki nálunk kezdett, majd 3 céget kipróbálva visszajött...na és egy igazi profi, egy 22 éve taxizó srác. Ez a legnehezebb felállás, mivel úgy kell felépítem az oktatás menetét, hogy a kezdők tanuljanak és a profik ne legyenek inaktívak, közömbösek, érdektelenek miközben azt fejtegetem, hogy mi is az a URH. 18 órakor kezdődik az oktatás, amit mindig úgy indítok, hogy egy kicsit megpróbálom feloldani a srácokat, hogy egy kötetlen beszélgetés kezdetét vehesse. Általában ehhez kell kb. 1 óra, amikor már a vigyort látom az arcokon és nem a feszültséget. 18.30 Besétál az ajtón egy jókötésű fickó, egy szó nélkül jön befelé...rá sem néz senkire, csak a szemével keresett egy szabad helyet. Egy széket magához húzva leült az asztal mellé és ennyi. - Szia - mondom neki lassan, miközben látom, hogy a többiek döbbent szemekkel méregetik az új jövevényt - megtudhatnánk, hogy téged hogy hívnak? Lacinak? Tibinek? - Zoli - veti oda. - Zoli, és hány évtizede taxizól? - 2 - ...és most rohadtul tele a tököd azzal, hogy ennyi tapasztalat után be kell ülnöd egy oktatásra, igaz!? Ekkor emelte rám a tekintetét először és a szája szélén megjelent egy halvány, alig észrevehető mosoly. - Nem kicsit... Eltelt 6 óra, amit egymással töltöttünk a srácokkal. Sok nevetéssel, miközben kaptak tőlem annyi információt a szakmát tekintve, hogy külön sajnálom őket miatta...de ott ül 6 taxis + én ... és már egy csapat. Már nincs köztük évtizedes szakadék és érzem...tudom, bármikor egyik a másik segítségére rohanna, ha az bajban lenne. Nem röhögnék ki egymást gúnyosan, ha valamelyik nem tudna valamit...szóval sikerült amit szerettem volna. Borzasztó hiányosságokkal fognak kimenni az utcára a srácok, de pár dolgot megismerhettek, ami manapság kiveszőfélben van ebben a szakmában...mi az hogy szolgáltatni... mi az hogy kollegalitás...milyen az az érzés, hogy tartozni valahová, ahol ha kell, egy egész cég mozdul meg azért, hogy NEKI segítsen. Negatívum nélküli cég...messze nem...viszont nem fényezzük a sz@ros csizmát, nem mondjuk azt, hogy márpedig ennek jó illata van, hanem felvállalva önmagunkat igyekszünk megfelelni az elvárásoknak. ...és talán igaza lesz annak a kollégának, aki a cikkben is így nyilatkozott : Remélhetőleg a mennyiség idővel minőségé érik... :-))
tomajer 2011.05.20. 14:18:34 / # 222800
A City (és valamikor a 6x6) "nagyságának" a kulcsa a létszámkorlátozásban rejlik. Minden ide vezethető vissza. Pl: a viszonylagos anyagi stabilitás (a létszám, bizonyos fuvar/fő arányszámhoz kötve) a fegyelem, (nehéz bekerülni, könnyű kikerülni) a szolgáltatás minősége (megamnak csinálok több utast ha udvarias vagyok, nem a fuvarkufár által mellém frissen felvett kollégának) Soroljam még? Egy a lényeg. Létszámkorlátozás, nem csak városi szinten, de cégszinten is szükséges. Ezt tudja egy szövetkezet megtenni, és nem tudja egy tagdíjérdekelt fuvarkufár! Akkor kezdünk el igazán fejlődni, ha lezártuk a belépés lehetőségét... mert akkor fognak elkezdeni hatni ezek a kedvező hatások ránk... Hogy ezt milyen szinten tesszük, nem az én kompetenciám, és nem mostani döntés. A vezetés szerint 100 ember kell ahhoz, hogy a cég anyagilag stabil legyen.
szálka 2011.05.20. 14:00:26 / # 222799
avatar
...." az a száz éljen meg jól..." Tudod, csak az a kérdés, hogy ez stratégia, vagy vízió? Inkább tűnik látomásnak. A taxis már csak olyan, hogy szeretne minél rövidebb idő alatt a legnagyobb bevételhez jutni. Ez az időarányos bevételoptimalizálás.:-) Semmit nem befolyásol ezen az a körülmény, hogy a saját cégét (lásd Penta), vagy valamelyik fuvarközvetítőt "patronálja". A vállalkozó elsősorban a saját élethelyzete -jól, vagy rosszul végiggondolt- javítása érdekében lesz vállalkozó. És, mivel a taxizásról egyetlen dolog biztosan kijelenthető, mégpedig az ingadozó kereslet...Ezért nagy kérdés, hogyan lehet biztosítani az egyenletes kihasználtságot? Mindenki arra törekszik, hogy a "legjobbkor" legyen kint az utcán, viszont igény -igaz jóval kisebb- máskor is van a szolgáltatásra. Erre találták ki a vezényelhetőség nevű rémálmot. A fuvarközvetítő szempontjából magyarázható, de a vállalkozói oldalról vajon ugyanaz-e a helyzet? Ezt a Penta milyen módon orvosolja. Átadja a fuvart a Citynek? Mert akkor az már nem a Penta. Vagy kevés a száz fő. Persze mondhatod : csak tartanánk ott! Csakhogy egy cég sikere mindig abban mérhető, hogy mire képes a versenytársak közt. Ha az a bizonyos cég viszont szolgáltató, akkor nem hagyható figyelmen kívül az sem, akinek szolgáltat. Egy idő után kevés a jó kapcsolattartás. Előtérbe kerül a hatékonyság! Innentől egy taxiszolgáltató nem tud másban gondolkodni, mint a létszámbővítésben. Megjelenik a túlkínálat a piacon, és ettől a pillanattól kezdve már a felhasználó dönt!! És ő mi alapján teszi meg? Az árak alapján! Az eredményét szenvedjük mindannyian. És ezeken a gondokon nem segít, ha újabb cégek jelennek meg a piacon. Nem az segít.
tomajer 2011.05.20. 13:32:17 / # 222798
Általában én is próbálok az egész szakma szempontjai szerint gondolkodni és véleményt alkotni... de itt most belül vagyok... és előkerül a józan paraszti ész. Tehát. Mi itt huszonpáran tulajdonosai vagyunk ennek a szövetkezetnek. Beleöltük több mint fél évünket. (eddig) Szerintem nem mondok nagyot azzal, ha azt mondom, havi egy kilót minimum buktunk. (húúde szerény vagyok... november decemberben biztos többet...) Tehát, már fejenként hét-nyolc-kilenc kilónk van benne.. a munkát nem számítva. Egy-két-öt év múlva, (megy a szekér) jönnek a kollégák, és teljes jogú tulajdont kapnak, mondván minden taxis egyenjogú.... Hipp-hopp többségbe kerülnek a közgyűlésben, ők választanak vezetést. Hamarosan kiderül, hogy a vén nyuggerekkel (ezek lennénk mi) csak a baj van, és ideje olyan szabályozást hozni, amivel megszabadulunk tőlük.... Biztos ezért csináljuk?
nazoli 2011.05.20. 13:15:22 / # 222797
avatar
Kimaradt egy e. Szerencsevadászat.
nazoli 2011.05.20. 13:13:53 / # 222796
avatar
Kicsit mindig elnagyolja. Lehagyott a végéről egy nullát!:-D
nazoli 2011.05.20. 13:12:00 / # 222795
avatar
OK. Én megpróbálok az egész rendszerben gondolkodni. Nem biztos, hogy igazam van, de a példák azt mutatják, hogy igen. Próbáljuk meg, nem érzelmi alapon megközelíteni ezt a kérdést. Nem hiszem, hogy komoly helyen, van még ennyi cég mint Budapesten. Szakmailag semmi sem indokolja. Egyetlen dolog hajtja ezt a cégszaporulatot. A szerencsvadászat. Ez meg is látszik a piacon. Szakmailag, és ezt hangsúlyozottan értsd, három-négy cég lenne az ideális. 800-1200 fős cégek. ezek rendelkeznének olyan potenciállal, hogy nem lenne az, amit a Csogu is írt, hogy gondjaik vannak bizonyos frekventált időszakokban a címkiadással. Persze, gondok akkor is lennének, de nem ilyen mértékban. Ld. 60-100 Wien. Vagy már nem tudom, most mi a nevük. Mindenki magtalálja a számítását. A taxis, az utas, és a cég is. Egyik sem érzi kiszolgáltatottnak magát. Sokkal jobb lenne/lehetne a gazdálkodás. Kevesebből többet lehetne kihozni. Nem fogom ezt most részletezni, de gondolom, tudod miről beszélek. Nem akarok ezen a topikon összefüggéseket elemezgetni, mert ez nem a Penta topik, meg az észt sem akarom mindenkinek, és nyilvánosan osztani. (Majd neked, személyesen.:-D) De ha ezeket figyelembe vennétek, nagyobb eséllyel lehetnétek sikeresek. És ebből tudna fölállni az egész szakama is. Szerintem.
Pepe 2011.05.20. 12:55:12 / # 222794
avatar
Nem akarlak megbántani (mert nagyon normálisnak tartalak)de 6700ft-hoz különös tehetség kell. Veled tényleg semmi problémám ,csak ez "negatívum-nélküli-cég" nekem nagyon erős volt. Vittem én már olyan utast aki Veletek szokott utazni és érdekes sztorikat mesélt a rengeteg kezdő srácról...
tomajer 2011.05.20. 10:28:57 / # 222787
Ha neked igazad lenne, akkor annak is igaza van, aki úgy gondolja, hogy építsék csak ezek a barmok szépen fel a céget, csináljanak belőle szuper társaságot, és aztán majd odamegyek. Ezen az alapon mi vagyunk a hülyék, hogy fél éve dolgozunk valamiért, (nem kevés anyagi veszteséget elszenvedve) ahelyett, hogy várnánk, hogy más megcsinálja..... jja persze akkor senki nem csinálná meg. Ezen az alapon, én is azonnal kiszállok, mert nem szeretem ha teljesen palira vesznek.... Nna ezért hiszek én inkább abban, hogy ne akarjunk nagy cég lenni. Az a száz éljen meg jól... mutasson példát, és a többiek csinálják meg szépen a sajátjukat... Így nem érhet az a vád, hogy mi húzzuk le szegény kollégákat, akik most (immár fél éve) minimum a dupláját csinálják bevételként mint mi:-( Jja, és persze mi se érezzük majd azt, hogy tökéletesen hülyének néznek minket!

Bao 2011.05.20. 10:28:48 / # 222793
avatar
Oldalszám: 274