Témakörök > Droszt Híradó > (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/ A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
góré001 | 2006.11.29. 13:02:50 / # 177209 |
|
A mihez tartás végett!
Ezentúl csak ide és csak akkor írok amikor értelmes kérés kérdés vagy szakmai dolog hangzik el!
4-5 ráérő szarkeverő f....a nem válaszolok többet!
|
kettes | 2006.11.29. 11:18:52 / # 177208 |
|
Most nem a Cucut szidom hanem a tetves matricáját.Mi vagyunk wazzeg hirdető oszlop szaros matricákkal kell a több millios autóinkat össze vissza ragaszgatniNem azé fizetünk annyi amennyi tagdijat,hogy még mi reklámozzunk .tudnék egy-két helyet ahol cask a reklám megy tessék oda ragaszgatni és ottan reklámozni Vagy van még egy jobb ötletem a ucu fogja a szaros autoját és mindent ragasszon ki rá oszt menjen a városban egésznap oda meg visssza.
|
tomajer | 2006.11.28. 18:49:08 / # 177207 |
Rá kellett jönnöm, hogy két veszély leselkedik ránk itt a lapon leginkább.
Az egyik az, hogy a Ricsi jókedvű, és sokat ír.
De a másik, még sokkal veszélyesebb!
Ricsi rosszkedvű, és még többet ír!:-)))
Előzmény: #177205 csogu 2006.11.28. 17:19:59 |
|
elégedetlen | 2006.11.28. 17:47:45 / # 177206 |
|
Látod pali erről beszéltem kezdődik minden előlröl.Leszállhatnál már végre erről a magaslórol nehogy vágta közben jöjjön egy ág.
Én szrájkot? olvass már utánna
Öregszik hát nézz körül nincs jövőjük te mennél egy olyan pályára ahol eleve halálra vagy ítélve?
A románok meg nem riógatás hanem tény .
Az hogy nekem mennyi jogi ismeretem van ,azt ne te határozd meg légyszíves.
Az hogy te csak a saját és céged kasserolására tett írásokat kultíválod az egyfajta szegénységi bizonyítvány kedves barátom.
Az utolsó önmagáért beszél nem az a baj hogy hogyan írsz hanem az hogy mit.felteszek egy megvitatásra érdemes labdát, belerúgsz aztán meg kiszúród mert szerinted nem jól pattog.
Csak sajnálni tudlak ,hogy arra sem tartod méltónak a beszélgető partnereidet hogy eljuss velük a harmadik párbeszédig.
Előzmény: #177201 góré001 2006.11.28. 07:33:40 |
csogu | 2006.11.28. 17:19:59 / # 177205 |
Jó reggelt!
Hirtelen nem is tudom melyik fórumba írjam ezt a hsz-t, de talán mindbe bele lehetne tenni.
Pali meg van lepődve, hogy a taxisok ilyenek. Igaz, ő pár emberben azonosítja be, de mi tudjuk, hogy ha 20 taxis összejön és amennyiben nem a csajok a téma, akkor pillanatok alatt elkezdődik a szakmázás és az élőben is kb. így néz ki.
Kezdődik az úgynevezett sírással, majd folytatódik egymás, és más szidalmazásával. Elhangzanak mindig a megváltásra irányuló gondolatok, álmok, azt még egy cigi és irány az utca. Ennyi a szakmázás.
Olvasom itt folyamatosan, hogy jajjj mennyire sajnáljátok, hogy nem egymást segítő hozzászólások születnek, amiben a komoly szakmai kérdéseket tárgyaljuk ki, ezzel is segítve egymás munkáját.
Miről beszéltek? Egy kezdő taxisnak, aki mondjuk 1 éve van a pályán, még lehet mondani újat, amivel "segítjük" a munkáját, de azt is felvállalt nickkel leírni elég necces. Azon kívül mit lehet még manapság szakmázni? Mi maradt meg ebből a szakmából?
De menjünk bele, vegyük sorba a szakmánk szereplőit. Természetesen ez csak az én véleményem az egészről és nyugodtan mondjátok, ha nincs igazam!
Cégvezetők-Igazgatók-Tulajdonosok
Tudom ezzel közülük szinte senki sem ért egyet, de mi, akik kint vagyunk szinte mindenki így gondolja. A taxizás, a taxizási módszerek, de mondhatnám az utasok utazási szokásai is úgy 5 évente változnak elég jelentősen. Igaz, az alap feladat nem változott: A pontból B pontba eljuttatni az utast. De mire idáig eljutsz, mire már "csak" ez a feladat van előtted, addig elég rögös az út. Sokuk már rég, vagy egyáltalán nem volt taxis. Így nem is érthet meg minket. Nem értheti a napi gondjainkat, azokat nem érezheti át. Mi az ő feladatuk? Alkalmazni egy a céget kisegítő csapatot, az utasoknak a kor szellemében 2-5 perces autót biztosítani. A céget eltartó megfelelő létszámú taxist alkalmazni, összefogni és a lehető legtöbb munkát biztosítani számukra. Vannak törekvések arra nézve, hogy a taxisokkal közvetlenebb kapcsolatot kialakítsanak, de erre sem nekik, sem a taxisoknak nincs igényük abban az esetben, ha van megfelelő mennyiségű cím.
Marketingesek
Ők azok, akik sok taxisnak láthatatlanok ebben a szakmában. Viszont a létezésük döntő szerepet játszik 2006-ban a taxizásban. Ők kötik a szerződéseket, amiket mi teljesítünk. Szerintem, ha valaki összehozna egy ilyan személyes találkozót, ahol a két csapat találkozna, sok értékes információt cserélhetnénk egymással. Taxisok – Marketingesek. Igaz, erősen 18 éven felüli lenne ez a beszélgetés. Az ő kezük is kötött, hiszen nekik a cégvezető felé kell megfelelni. A lényeg, sok fuvart szerezni még olyan áron, amire még taxist is lehet találni. Ez a limit cégenként változik, mert amíg mondjuk egy Rádió Taxinál a diszi rekedtre énekelheti magát egy-egy teljesen gazdaságtalan fuvar miatt, addig más nagyobb cégeknél úgy csapnak le rá szakmánk büszkeségei, mint gyöngytyúk a takonyra. Nem érdekli őket, és nem is érdekelheti őket, a taxisok véleménye, hiszen nekik a cégvezetőket és az utasokat kell kiszolgálni.
Telefonosok
Sok telefonossal beszélgettem, több cégtől. Elég érdekes ez a világ, Itt a legnagyobb a fluktuáció, mert a mosónők és a telefonosok korán halnak. Elég egy gennyes meló, már elnézést, és ezt nem sértésnek szánom, hanem elismerésnek. Ők aztán kapnak mindenkitől. Utastól, diszpécsertől, taxistól, marketingestől stb. stb. Van, aki optimistán érkezik, de hamar megérti, hogy itt a túlélésről szól a játék és nem arról, hogy ki mennyire emberséges. Amelyik telefonosban nem alakul ki vágy arra nézve, hogy csőre kerüljön, az általában 1-2 év után elköszön a szakmától és nagyon negatív véleménnyel távozik. Én megértem őket.
Diszpécserek
Még ők azok, akiknek elég jó esélyük van arra, hogy megtartsák saját egyéniségüket, hiszen az egyik legnagyobb hatalom az ő kezükben van. Most gondolom sokan felszisszentetek, de gondoljátok végig a következő pár mondatot. A diszpécser "felelős" a benti és a kinti hangulatért. Ha ő emberséges, profi a maga nemében, akkor a telefonos is másként kezeli az utast, a taxis is más hangulatban ül a cső végén. Ha viszont egy flegma, emberileg megcsömörlött diszpécser adja ki a címeket, akkor ez a hangulat bent és kint is nagyon érezhető. Sokuk nincs is ezzel tisztában, és amikor ezt ecsetelem nekik, csak akkor tudatosul bennük, hogy Ők maguk a cég arca. Őket hallgatják bent és kint, taxis és utas.
Taxis
Na igen, A taxis. Itt oldalakat tudnék írni minden erőlködés nélkül. Még azzal sem merek megpróbálkozni egy ilyen rövid szösszenetben, hogy valamilyen rendszerbe foglalva a különböző módszerekkel dolgozó kollégákat felsoroljam, mert az is 1-2 oldalt tenne ki.
Maradnék a legjellegzetesebb tulajdonságok felsorolásánál. Utas ellenes, központ ellenes, kolléga ellenes, önmagára veszélyes taxisokból épül fel ez a szakma. Vannak kivételek és van, akire ez így tömören nem is igaz, de valamelyik része 100% hogy minden taxisra ráillik.
Miért? Mert így épül fel ez a szakma. Aki nem utas és központ ellenes, azok önmaguk legnagyobb ellenségei, hiszen ők a húsdroidok. Dolgoznak, próbálnak mindenkinek megfelelni, miközben szép lassan olyan mennyiségű gyűlölet gyülemlik fel bennük, hogy szabályosan megijedek tőlük egy-egy beszélgetés alkalmával. Akik még próbálnak az utasokkal kapcsolatban normálisak lenni, akik megpróbálnak a központ felé megfelelni, azokban a kollégák, a renitens kollégák felé alakul ki egy kitörölhetetlen ellenszenv. Őket hibáztatják amiatt, hogy nekik ennyit kell dolgozni, egy-egy cég pillanatnyi címvisszaesése miatt, céget váltani. De vannak olyanok is (én speciel magam ezek közé sorolnám), akiknél ez rendszertelenül, de változó mértékben lép fel. Kifejezetten nem találjuk a helyünket.
Utasok
Én simán csak úgy hívom őket manapság, hogy túlélők. Ők az egész rendszer legnagyobb áldozatai. Ők azok, akiket egyes taxisok megkárosítanak. Ők azok, akik remegve ülnek a taxis mellet, amikor emberünk összetéveszti a város útját a Hungaroringgel. Ők azok, akiknek a büdös-ápolatlan taxist kell szagolniuk nem kevés pénzért. Ők azok, akik már rég nem a vicces taxisra emlékeznek, hanem a folyamatosan panaszkodó, jobb esetben némám bambuló taxist fogják ki. Ők azok, akik rettegve mennek le a taxihoz, mert félnek, hogy ismét a múltkori taxis jött értük. De ők azok is, akik étkezőkocsinak, wc-nek, szemeteskukának, fizetett pszichológusnak, szerelmi és munkahelyi tanácsadónak nézik a taxist-taxit. Ők az emberek. Nagy tévedés, hogy egy jó taxis az első pillanatban ne tudná előre, hogy mire számíthat egy-egy utassal kapcsolatban, persze egy-egy extrém eset kivételével.
Így, borzasztóan leszűkítve, erről szól a szakmánk, a taxizás…mondhatnám, ha a legfontosabb dolgot szándékosan ki akarnám hagyni. A PÉNZT!!!
Mert ezért csináljuk, mind!
A cégvezetők érdeke a minél több fizetővendég, a telefonos és a diszpécser sem az miatt megy be dolgozni, hogy az utasok, taxisok szeretetét élvezzék. A taxis sem azért megy ki dolgozni, hogy szegény utas nehogy megfázzon a buszmegállóban, esetleg nehogy elkéssen valahonnan. A pénz mozgat mindegyikünket. Igaz, az utas sem az miatt rendel, hogy nekünk jó legyen.
Ez olyan szakmázósra sikeredett, hogy ki ért vele egyet vagy sem, az talán nem is lényeg. Ami igazán fontos, hogy nagyjából ennyiről is szól. Miről lehet még szakmázni?
Drosztról? Kinek kell? Ki tud ellene tenni? Senkinek és senki, akkor meg mit tépjük magunk rajta? Addig sem a tarifaemelésről beszélünk, ez az egyetlen előnye.
A létszám limitről beszéljünk? Minek? Akik tehetnének ebben az ügyben, azok mondják folyamatosan, hogy kellene még a cégükhöz 100-200 taxis, mert 2 hete is Piroska néni nem kapott 5 perces autót Soroksár Fakopács utca 6-ba.
Fix tarifáról? Hogy, amikor azok, akik tehetnének érte, azok ellenzik a legjobban!!?
Vagy miről beszéljünk? A szakma összefogásáról, miközben a kollégák lazán felvesznek egy integető utast miközben én megyek a másik taxisnak segíteni, mert megtámadták, lerobbant, vagy épp csak rosszul van??!
|
|
ST | 2006.11.28. 17:08:05 / # 177204 |
|
Igazad van góré mért kell egymást szapulni.
|
góré001 | 2006.11.28. 14:52:05 / # 177203 |
|
Sajnos ezzel teljes mértékben egyetértek!
Pont azért hoztam létre ezt a topikot , és kértem , hogy a nem idevalókat törölni lehessen mert azt hittem lesz van egy hely ahol lehete szakmázni beszélgetni emberi dolgokról stb:
Sajnos mint láthatod nem lehet 4-5 ember nemszeretné ha ez így lenne és az energia nagyobb része ezekre az ostobaságokra megy el !
Én nagyon sajnálom!
És rajtam kívül még sok sok érdeklödő tisztességes ember!!
Előzmény: #177202 HáziPálesz 2006.11.28. 13:56:50 |
HáziPálesz | 2006.11.28. 13:56:50 / # 177202 |
|
Hihetetlen hogy mindenhol csak a köpködés megy! És én még fel voltam háborodva amikor meghallottam a repteresek reklámját ahol a taxisok tépik egymást.
Előzmény: #177201 góré001 2006.11.28. 07:33:40 |
góré001 | 2006.11.28. 07:33:40 / # 177201 |
|
Az , hogy te nem olvasol csak írsz - az demagógia?
Az , hogy te semminek nem nézel utána csak füstölögsz az demagógia?
Az , hogy valaki ismerve a törvény alkotói rendszert és leírja az demagógia?
Az , hogy mindezt nem érted meg az demagógia?
Az , hogy veres lászló a ti választottatok annak idején az AB-nél megtámadta a létszám limitálási rendeletet - AZ DEMAGÓGIA!!!
Az , hogy azóta senki egyetlen párt szervezet hatóság nem nyúl ebbe bele az demagógia?
Az , hogy értelmetlen dolgokra nem nagyon akar az ember időt fecsérelni az demagógia?
Az , hogy te sztrájkot hírdetsz egyéni válalkozóknak- AZ DEMAGÓGIA!!
Az hogy 26 év alatt nem nőtt csak csökkent a taxisok létszáma az demagógia?
Az , hogy 3-év alatt 800-taxissal csökkent az demagógia?
Az , hogy egyre inkább elöregedik a taxis szakma az demagógia?
Az hogy nem látsz új 20-év körüli taxist az demagógia!!
Az hogy Román taxisokkal riogatsz az POLITIKAI DEMAGÓGIA!!!!
Az , hogy neked minden mindegy van -e jogi ismereted vagy sem az demagógia?
Az , hogy te csak a saját és a téged értelmetlenül helyeslő irásokat fogadod el az demagógia?
Az , hogy ezt a választ szintén le demagógiázod attól ez az is??
Előzmény: #177200 elégedetlen 2006.11.28. 06:11:06 |
elégedetlen | 2006.11.28. 06:11:06 / # 177200 |
|
Nem demagógiát kértem hanem választ.
A beáramlás most fog kezdődni a kormány intézkedései miatt rengeteg munkanélküli lesz,talán elfogja érni a kilencvenes évek eljei dömpinget is nem beszélve a legálisan hazánkba érkező román munkavállalókat.
Nyolcvanas évek ne hülyéskedj már 20 éve volt.
Vagy lehet vettetek már román szótárt vagy nem néztek tv-t.
Előzmény: #177195 góré001 2006.11.27. 22:41:50 |
tomajer | 2006.11.28. 00:21:20 / # 177199 |
Hallotaxi vélemény rovat:
A létszámról
|
|
törölt felh. | 2006.11.27. 23:54:14 / # 177175 |
|
Szomorúságos, hogy nem sikerül ezt a topicot rendeltetés szerűen használni:(
|
góré001 | 2006.11.27. 22:49:21 / # 177198 |
|
Egyébbként mondtál értelmeset is most köztök a srácokra életbíztosítást!!
Előzmény: #177196 tizedes 2006.11.27. 22:43:45 |
góré001 | 2006.11.27. 22:45:56 / # 177197 |
|
De jó hogy előkerültél veled nőtt a színvonal!
Mondjál értelmes dolgokat, mert ezek asületlenségek senkit nem érdekelnek!
Vagy szálj be rendesen és akkor beszélgessünk vagy menj a szarozós topikba és irogass ökörségeket!!
Előzmény: #177196 tizedes 2006.11.27. 22:43:45 |
tizedes | 2006.11.27. 22:43:45 / # 177196 |
|
Neki mindegy felőle a híg fos is fizethetné a tagdíjat. 21 éve van ez így miért érdekelné valami is. Az sem érdekli őt ha megdöglesz csak legyen életbiztosításod.
Előzmény: #177193 elégedetlen 2006.11.27. 22:37:19 |
góré001 | 2006.11.27. 22:41:50 / # 177195 |
|
Sajnos rosszak az információid!
Nincs semmijen beáramlás sőt szépen lassan csökken a létszám már csak 5000 regisztrált Taxis van BP-en!a nyolcvanas években még közel tízezer volt!/ 7800!!
Előzmény: #177193 elégedetlen 2006.11.27. 22:37:19 |
góré001 | 2006.11.27. 22:38:39 / # 177194 |
|
Na akkor ennyit a szakmai vitákról! nem über hanem felkészült már csak hívatalból is!
Te kérdeztél én válaszoltam a legjobb tudásom szerint te meg meguntad , hogy egy vitát nem lehet izomból azt hiszemből lerendezni!
Na akkor vége!
Előzmény: #177186 Gentile 2006.11.27. 22:35:22 |
elégedetlen | 2006.11.27. 22:37:19 / # 177193 |
|
Pali már megint szajkózol.
Gondolkodj , valamit végig vinni másokért nem kis dolog.
Ne a hibáit keresd hanem a lehetőségét.
Mi tesz jobbat a tevékenységünknek ülni várni a sültgalambot vagy tenni valamit.
Ne mond nekem hogy neked jó a szerencse vadászok álltal ellepett piac.Talán ezért nincs lakossági megrendelés ami eltartana ennyi embert.Fel van higulva a közösségünk .
azt meg szerintem inkább kultíválnák a kollégák hogy különbözeti vizsgát tegyenek mint semmit ,az-az hagyni mindent úgy ahogy van mert fentről tojnak ránk.Mindenki számára jobb lenne egy előre látható mérhtő felkészült fiatal munkavállaló mint néhány jogsival rendelkező úrvezetőből avanzsált 3napos képzésen átesett hirtelen munkanélkülivévállt néhány száz ember.
valamit tenni kell a beáramlás ellen hogy levegőt vehessenek a már félig rokkantan igában űlő napi 16 órát dolgozó taxisok is.
Szerintem a tarifa emelés önmagában nem elég mert ha valamilyen ürüggyel nem állítojuk meg a beáramlást emelhetnénk az egekig de az nem vezet sehova.
Tehát ha az iskolai képzéshez minden nagyúr ragaszkodna és nem tenne olyat hogy mégis alkalmaz olyan vállalkozót aki ezzel nem rendelkezik talán esélyünk lenne a fenn maradáshoz.
Előzmény: #177188 góré001 2006.11.27. 21:56:37 |
góré001 | 2006.11.27. 22:36:23 / # 177187 |
|
Mint mondottam a 89-e jogszabály megválltoztatta ezt a kötelezettséget!
Nincs gátja csak erre törvényt kell modosítani erre KB. úgy két év az átfutási idő ha belemenne mikndenki!
Ugye meg kellene válltozni a személyszállitás feltételeinek elemeit!
Mível legalább három hatóság kell hozzá és azok együttes akarata ezt én ma lehetettlennek tartom!!
Előzmény: #177184 Gentile 2006.11.27. 22:32:23 |
Gentile | 2006.11.27. 22:35:22 / # 177186 |
|
utána néztem, itt Te hülyézel meg tudatlanozol le mindenkit, mint egy felsőbbrendű übermensch.
über alles góré001!
beszélgess magaddal. Szia.
Előzmény: #177183 góré001 2006.11.27. 22:31:31 |