Témakörök > Hírek fórumai > Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
anyad | 2012.06.11. 15:13:10 / # 174051 |
|
A Kérdéseim:
1.Hány autómárka felel meg ezeknek az előírt kritériumoknak?
2.Milyen finanszírozási feltételekkel lehet majd ezeket megvenni?
(önrész nagysága futamidő, kamatfeltételek,( S.T.B)
3.Igaz e az ami az információs szinten kering,hogy 2000 autó már megrendelésre került az előírt kritériumoknak megfelelően
4.Ha igen ki az aki ezt megrendelte is milyen feltételekkel?
5.Milyen gazdasági számítások támasztják alá a fix illetve a maximált tarifa díjait?
6.A tervezet elfogadása után melyik társaság kerül monopol helyzetbe ki használva ennek minden gazdasági előnyét és lehetőséget?
7. Amíg ezekre a kérdésekre nincsenek válaszok addig a rendelet elfogadása egyetlen társaság kivételezett helyzetének megerősítése és az összes jelenleg személyi fuvarozóként dolgozó kolléga alkalmazottként történő foglalkoztatása egyetlen fuvarozó cégnél.
8.Természetesen ez csak azokra a kollégákra vonatkozik akik az új feltételeknek anyagi erőforrásait előteremteni nem tudják.
9.Tisztel Kollégák:Ezen néhány gondolat csak a jéghegy csúcsa de egyet mindenképpen le kell szögezni eddig is kiszolgáltatottak voltunk:Utasoknak,Taxi Társaságoknak,B.K.I.K-nak K.P.M-nek,meg még sorolhatnám, rólunk döntöttek nélkülünk már megint!
ELŐRE AZ ÚJ RABSZOLGA TARTÓ TÁRSADALOMBA!!!!!!!!!
Fő a profit de csak akkor ha nem azé aki megtermeli.
Köszönöm hogy megoszthattam veletek egyszerű gondolataimat.
Előzmény: #174048 mezitlábas1 2012.06.11. 13:45:26 |
Rocktaxi | 2012.06.11. 14:41:40 / # 174050 |
Eddig is volt tiltakozás meg "demenstruáció".
Lássuk be, leszarják! :-)
Előzmény: #174047 mezitlábas1 2012.06.11. 13:39:06 |
|
warrior | 2012.06.11. 14:38:04 / # 174049 |
"CONSUMÁTUM EST!"
Ezt mondta az a tanár aki Erdélyben trianon napján június 4.-én,amikor megkondultak a harangok éppen főldrajz órát tartott.
Előzmény: #174048 mezitlábas1 2012.06.11. 13:45:26 |
|
mezitlábas1 | 2012.06.11. 13:45:26 / # 174048 |
|
A TGFSZ ÉSZREVÉTELEI A RENDELETTEL KAPCSOLATBAN!
Tisztelt Kollégák, Kedves Barátaim!
Pénteken kaptuk kézhez a Főváros Taxi rendelet-tervezetét. Mivel túl terjedelmes ahhoz, hogy hírlevélben elküldjük, ezért az a kérésünk, hogy aki szeretné ezt megkapni, írjon egy email-t az iroda@tgfsz.org.hu -ra és mellékletben elküldjük részetekre.
Viszont néhány elemet kiemeltünk ebből, és minden egyes pont mellé leírtuk, mi a probléma vele!
a Rendelet beterjesztése 2012.06.20.
2013.01.01 -től kezdődően Budapesten nem végezhető taxiszolgáltatás azzal a gépkocsival mely nem felel meg az alábbi feltételeknek:
tengelytáv: min. 2550 mm,
csomagtartó:
430 liter a limuzinoknál,
10 évnél fiatalabb a gyártási év alapján
környezetvédelmi besorolás:
euro 4,
teljesítmény:
60 kW
arculat:
fekete alapszín, sárga tető és ajtó, taxitársaság védjegye feketében a hátsó ajtón, egy reklámmatrica a hátsó lökhárítón.
Tarifában két alternatíva kerül beterjesztésre a Közgyűlés elé:
a. fix ár: 300-240-60,
b. maximált ár: 700-270-60 Ebből a 700 Ft-os alapdíj 1 km díját tartalmazza és rögzített.
................................................................................................................................................................
pontonkét való elemzés, indoklás:
tengelytáv: min. 2550 mm,
csomagtartó:
430 liter a limuzinoknál,
A tengelytáv és a csomagtér méret meghatározása csak arra jó, hogy min. felső-középkategóriás autók legyenek vásárolva. Az utas részéről erre igény nincs.
Az utasoknak műszakilag és esztétikailag rendben lévő autóra van szükségük ami elviszi őket A-ból B-be. Felesleges a taxist rákényszeríteni olyan autó vásárlására amit nem tud kihasználni.
Mindezek mellett rengeteg olyan autó van, mely fiatal, akár 2-3 éves is, de a fenti paraméterek miatt nem felel meg 2013-tól, így engedélyt sem fog kapni! (és még hitel is van rajta)
havi szinten talán ha 3-szor kell a csomagtartót használnom!
14 éves tapasztalattal a hátam mögött kijelenthetem, hogy a fuvarjaim 80%-ban az utas egyedül, és poggyász nélkül utazik.
15% lehet az amikor 2- esetleg 3 fő veszi igénybe a taxit, de szintén csomagok nélkül.
a maradék 5 % az amikor 4 főt szállítunk illetve amikor a csomagtartót meg kell tölteni.
Amennyiben csomagokkal utazik , eleve jelzi a mai napig, hogy kombira, esetleg egyterű autóra lenne szüksége.
életkor: 10 év,
A gépkocsi állapota nem kor-, hanem karbantartás függő!
A TGFSZ eredeti javaslata volt 2015.január 01-től Euró 4-es környezetvédelmi besorolás ami önmagában beszabályozza a korhatárt. Ez önmagában is tartalmaz némi kifutási időt.
Ha a 10 év bevezetődik, akkor sok, kitűnő állapotban lévő felső-kategóriás autó esik ki a szolgáltatási kőrből ( Audi, BMW, Mercedes E osztály, stb)
http://www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/e_270/mercedes-benz_e_270_csere_beszamitas_szervizkonyv-5735724
Nincs kifutási idő! Mi lesz azokkal akiknek még hitel is van a kocsijukon?
környezetvédelmi besorolás:
euro 4,
TGFSZ tavalyi javaslata
2015.01.01-től
Euro4
2020.01.01-től Euro5
teljesítmény:
60 kW (~ 81,6 LE)
Teljesen értelmetlen!
teljesítmény minimumot meghatározni egy városi környezetben használatos járműre indokolatlan, hiszen a KRESZ eleve 50km/óra vagy attól kisebb sebességet engedélyez.
A teljesítmény előírásnak van néhány, plusz anyagi vonzata is:
Ugyanazt az autótípust nagyobb motorral szerelve vásárolva, sokkal többe kerül.
minél nagyobb a teljesítmény. annál nagyobb az adó, a biztosítás, ami a költségeinket még tovább emeli!
szabadjelző egységes, a BKK által levédett,
ezzel semmi bajunk!
arculat:
fekete alapszín, sárga tető és ajtó, taxitársaság védjegye feketében a hátsó ajtón, egy reklámmatrica a hátsó lökhárítón.
világos ( fehér vagy ezüst alapszín mellett sárga tető volt kérésünk.
a fekete szín kényes, már néhány fuvar után azonnal látszik az út pora. Gőzborotvás mosóban nem lehet mosni mivel a száradáskor keletkező foltok láthatóak, így az autó továbbra koszos felületet mutat.
Az ilyen színű autók mosatása csak is kézi mosókban lehetséges, ahol a tisztítás után sűrített levegővel szárítják, illetve kézzel áttörlik.
Viszont ez 5-10-szer drágább mint a gőzborotvás mosás.
( a taxikat naponta legalább 1 szer le kell mosni gőzborotvával. )
A fehér, illetve a szürke (ezüst) színű kocsin a szín jellegéből adódóan a száradási foltok nem látszanak, illetve az út pora nem látszik rajta!
További hátránya a sötét színnek, hogy napsütéses időben elnyeli a hőt ( a világos az visszaveri) így a kocsi olyan lesz mint egy fűtőkazán! ez viszont azzal jár, hogy a légkondit folyamatosan kell üzemeltetni. A folyamatos üzemeltetés ( a műszak alatt nincs leállítva motor illetve a légkondi) miatt megnő a környezetszennyezés, tehát elvész az az előny, amit az EURO4-el kívántunk elérni!
És persze nem hagyhatjuk figyelmen kívül a folyamatos motorjáratás miatti üzemanyag-többlet fogyasztást valamint azt, hogy a légkondicionáló használata szintén 10-15%-al növeli az üzemanyag-fogyasztást!
Bevezetés 2013-ban.
lehetetlenség teljesíteni!
2013 január 01-től a droszt díj 40.000 Ft+ ÁFA/ év
2011.06.20-án, 1 évvel ezelőtt emelte a droszt-használati díjat a főváros a költségek növekedésre hivatkozva, miközben a taxi tarifáját továbbra sem rendezték!
Összegezve:
A Fővárosi taxi rendelet-tervezet egy hentesmunka, ami a közel 5.000 család azonnali kivégzéséről szól!
Semmilyen szakmai és szolgáltatói igény nem indokolja ezt a mészárlást! Nem tudok rá más szót, hiszen ez az egész pont olyan, mint amikor 5.000 embert plusz a családjukat a duna partra felsorakoztatják, és belelövik őket.
5 ezer család. egy kisebb település!
Nem kibújni akarunk a szabályozás alól, hanem pontosan azt szeretnénk, ha szabályozva lenne. De ez nem az! Ez kivégzés!
Nincs létszám szabályozás
(tévesen -vagy szándékosan- félre magyarázzák az alkotmánybíróság ide vonatkozó határozatát, pedig lehet direkt módon szabályozni. csak hát Komáromi Endrének ez munkával járna. Így kényelmesebb neki.
Nincsenek Drosztok kellő számban, pedig tavaly 500 új taxiállomás létesítését hirdette ki Komáromi Endre.. Sőt! A tavalyi állapothoz képest még csökkenés is tapasztalható!
http://www.taxiallomas.hu/index.php?info=taxi&statusz=m
Miért is emelkedik a taxiállomás használati díjunk?
Kinek az érdeke, hogy a taxisok 90%-a elhagyja a pályát?
Üdvözlettel:
Farkas Zsolt
Előzmény: #174047 mezitlábas1 2012.06.11. 13:39:06 |
mezitlábas1 | 2012.06.11. 13:39:06 / # 174047 |
|
Hallo TGFSZ!!!
SZORÍT AZ IDŐ!!
NEM LÁTOM AZ ÚJABB TILTAKOZÁS SZERVEZÉSÉT!?
EZ A RENDELET IGY NEM MEHET ÁT AZ EGÉSZ CSAK SZIVATÁS ÉS TELJESÍTHETETLEN 2013.01.01-ig!
A hirlevélben tett észrevételeitek a rend. tervezethez jók!
|
nardo | 2012.06.11. 12:23:23 / # 174046 |
|
Hát azt nem tudom, hogy mi volt a zöldkártya hátterében. Azt viszont tudom, hogy vannak jogalkotók (pl. a parlament) akik törvényeket, rendeleteket hoznak. Ezt a hatáskört, ebben az ügyben most megkapta a főváros, de azt nem mondta nekik senki, hogy ezt pár alatt vezessék be.
(nincs dátum a rendeletben).
Egy jó törvényt vagy rendeletet is többféleképpen lehet értelmezni, ebből vannak a peres ügyek. Egy rosszat meg főleg, (pl.: ha jogütközések vannak) ekkor általában az AB eltörli, hogy tárgyalják újra. Nem biztos, hogy bejön, hiszen még nincs is kész.
Szerintem a CO mérés sem kerülhetett olyan időpont átfedésbe, mint az itt említett szilveszteri fuvar.
A tarifáról meg csak azt mondom, hogy ne azért dolgozzunk, hogy jól el tudjunk fáradni!
Előzmény: #174043 exex 2012.06.11. 11:27:16 |
exex | 2012.06.11. 11:27:16 / # 174043 |
|
Logikailag még igazad is lenne.
De, pld. a zöldkártya változásnál, pár éve hasonló történt. Kedden kiadták az új engedélyt a pár milliós készülék üzemeltetéséhez, aztán csütörtökön visszavonták mindenkitől.....
Ha szerencséd lesz, nem vesz észre hazáig a rendőr, bár szerintem készülni fognak rá. (pusztán mert a szabály az szabály!)
Előzmény: #174042 nardo 2012.06.11. 09:34:25 |
nardo | 2012.06.11. 09:34:25 / # 174042 |
|
Jó reggelt,
Igen valóban kormányrendelet szabályozza.
Ez az új tervezet, amit valószínűleg így is fogadtak el: T/6044
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:kQ9LshghxmYJ:www.parlament.hu/irom39/06044/06044.pdf+%C3%BAj+szem%C3%A9lysz%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1si+t%C3%B6rv%C3%A9ny+sz%C3%A1ma&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEEShXrHxCPY8qRjq9dcZG0u6YOffVwqbtDkomTabsApy4_qzUIKZ1ljsMZDa92-xlA2W7GR1p47TSyYIC1g2XpdEiBgpBsXEQgI34o4lSOImPII0yTguuFTYzss3pSoCQTjm5Gp3c&sig=AHIEtbT-PWY2tSRZnRvJEjPyYGmHoVYyEw
A 9. Pont alapján adja az Önkormányzatok, Budapesten a főváros kezébe jogkört és a követelményeket.
A végén az van, hogy jogharmonizációs rendelkezéseket tartalmaz.
Hát ezt az egészet egy jogásznak kellene átnéznie, mert szerintem azért van időpont, ami nem biztos, hogy harmonizál.
Mit is fog megtéríteni:
Csak a droszt engedély erre az időszakra eső részét, vagy a kieső műszaki vizsgát is? Vagy mindent?
A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint személytaxis vállalkozó akarok lenni és feladom az állásomat. (a tervezetekkel nem kell foglalkoznom). Tudjuk, hogy ez mennyi költséggel jár, (szakvizsga, vállalkozói vizsga, PÁV, vállalkozói engedély, kocsi, taxióra stb…)
Veszek egy 10 éves kocsit, mert nekem ez tetszik, erre van pénzem stb. (a jelenlegi szabályok nem tiltják).
A jelenleg érvényes szabályok szerint egy évre van műszaki vizsga a kocsin, egy évre van droszt engedélyem is. Én is minimum 1 évvel kalkulálom a megtérülést. (mert nem jól számoltam, de ez az én bajom).
Ekkor új rendeletet hoznak, ami nem engedi kifutni ezt az időt. Mennyit is veszítettem, mennyit is kell megtéríteni.
Ha ráadásul céget csináltam, több kocsival, alkalmazottakkal akkor még többet. (Ekkor átveszik az egész céget?). Itt már létszám leépítési jogütközés is lehet.
Létszámleépítésről:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Fk41oe2OCWUJ:www.letszamleepites.hu/torvenyi-szabalyozas.html+mekkora+csoportos+l%C3%A9tsz%C3%A1mle%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9st+kell+bejelenteni&cd=6&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
Vagy még 1 példa:
Teljesen váratlanul az jut az eszembe, hogy hátha lesz egy-két fuvarom szilveszter éjszaka. Kimegyek dolgozni, és egy fuvart el is csípek 2012. December 31.-én 23 óra 50-kor. A forgalmi még jó, a droszt engedély még jó, minden jó, de a fuvart csak 2013. Január 01. 0 óra 20-kor fejezem be. Akkor most csaltam 20 percet. Éjfélkor meg kellett volna állni fuvar közben. (hiszen nincs átmenet)
Mehetek még a kocsival? A műszaki még jó lenne, de a sárga rendszám csak a taxikon lehet, az enyém meg már nem az 20 perce. Trélert hívjak, útvonal engedélyt kérjek ott hajnalban, vagy mi legyen? A szabadjelzőt levegyem, vagy meddig maradjon. A forgalmim sem jó, hiszen az taxira szól.
Úgyhogy az én véleményem szerint (bár nem értek a joghoz) akár törvény, akár rendelet így nem lehetne bevezetni.
Az mindenesetre már biztató, hogy egyáltalán beszélünk a témáról. Köszi
Előzmény: #174039 szálka 2012.06.11. 03:55:43 |
atuska | 2012.06.11. 08:03:49 / # 174041 |
|
Az kétségtelen hogy a dropszt engedély 365 napra szól a kiváltástól,de ezek arra is képesek hogy január 01-től az új engedély kiváltásra köteleznek ami már 51000 pénz,így a régit van miből visszafizetni.
|
bemondó | 2012.06.11. 06:10:42 / # 174040 |
|
Köszönjük, hogy felnyitottad a szemünket, hogy mennyi béna fasz van közöttünk. Jó, hogy vagy nekünk.
Előzmény: #174039 szálka 2012.06.11. 03:55:43 |
szálka | 2012.06.11. 03:55:43 / # 174039 |
|
Csak kicsit sántít a dolog, bár azt nem állítanám, hogy nem lehet az egészét tekintve egyetérteni vele.
Ami az autóra vonatkozó részt, és a drosztengedélyt illeti:
- a taxi alapfeltételeit (tudtommal) eleddig a 21/1992 KHVM rendelet szabályozza. Ez volt kisebb-nagyobb mértékben módosítgatva.
Viszont ez is "csak" rendelet, tehát nem törvény, ahogy "nardo" írta.
Nincs miért az Alkotmánybíróságra menni.
A drosztengedély kapcsán, amit "atuska" vetett fel, és az én drága "Amsel barátom" rögtön próbált magyarázni, mint tisztességes, és lelkes TGFSZ aktivista...azt tudom mondani -feltéve, ha olyas valakinek számít a véleménye, aki Amsel szerint elárulja, és kiárusítja a taxisokat...- Tehát Amsel kifejezett kérése ellenére sündörögtem kicsit a taxisok, és az új rendelettervezet körül, azt a ravasz hatalmi ármányt találtam, hogy : amennyiben a taxigépjármű valamilyen okból, az engedélyek érvényességi idejének lejárta előtt kikerülne a rendszerből, akkor a költségek időarányos része visszatérítésre kerülhet.
Ez látszólag még jó is lehetne...de alkalmas arra is, ne lehessen hivatkozási alap: "még érvényes az engedélyem"
De, Amsel a tisztességes, lelkes érdekvédő szerint "majd meglátjuk mit hoz a rendelet, ha elfogadják"
Hát ezt ba...meg!
Előzmény: #174038 csogu 2012.06.11. 01:45:13 |
csogu | 2012.06.11. 01:45:13 / # 174038 |
Meg kell állapítanom, hogy különös mutáció ütötte fel a taxisok között a fejét. Az egyik ilyen pl.: nardo is...tud logikusan gondolkodni...:-))
Köszönöm/köszönjük ezt az írásodat is, élvezet volt olvasni!
Előzmény: #174037 nardo 2012.06.11. 01:21:08 |
|
nardo | 2012.06.11. 01:21:08 / # 174037 |
|
Kösz Csogu.
Hát túl sok építő gondolat nem érkezett hozzá. Ahogy írta is valaki, nehéz eldönteni, hogy csak szimpla hozzá nem értés, vagy színjáték zajlik. Mindkettő nagy baj, de ettől még 6 ezer taxis képviseletéről van szó, az Ő szemükbe kell belenézni utána. Én még bízom benne, hogy nem vakítás, ezért teszek még egy próbát.
1.) Tarifa
2.) 10 éves kocsik
3.) Kommunikáció
1.) Ezt visszafelé illene kiszámolni. A végén legalább annyi maradjon meg nettóban, mint egy minimál bérrel bejelentett alkalmazottnak. Ez ma kb.: 93.000 – 20.000 = 60. 000
Ezt napi 8,5 órában, heti 5 munkanappal, évi min. 25 nap fizetett szabadsággal.
Ez a törvény ugyanis, erre való a minimálbér kifejezés.
Ennél kevesebbet nem szavazhat meg a közgyűlés sem, mert az csak minibér lesz, és ezzel törvényt sértenek.
Tehát 6 évre (ennyi idő alatt kifut egy új kocsi is) összeadva az összes költség,
(a nulláról számolva), vizsgák, autó, mire ebből taxi lesz, az utolsó papírig a POS terminálba, nem elfelejtve, hogy mivel átesünk az 5 milliós határon,- amit véletlenül nem emeltek meg a minimál bérrel - átkerültünk az ÁFA körbe. Leírni nem sokat lehet, max az új kocsi áfájának egy része tétel, (mivel a vállalkozó sajátként is használja) de eladásnál meg be kell fizetni így a 27% - ból kb. 20% áfa befizetésre kerül az összes bruttó bevételből.
A főváros és BKK nyilatkozzon arról, hogy milyen emeléseket terveznek a következő 6 évre, amit szintén számoljunk bele. Azt tudjuk, hogy a kormány célja a minimálbér emelgetése, tehát kérjük, hogy a tarifa kiszámításra úgy változzon, hogy a mi 60.000.-ft-os fizetésünk kövesse azt.
Az már többször igazolt tétel, hogy a legtöbb fuvar 1500 – 2000 Ft között van. (a jelenlegi tarifákkal). Most átlagosan (mégegyszer ÁTLAGOS:) számolva egy óra alatt 1-1,5 fuvart lehet megcsinálni. Biztos van aki ügyesebb és ötöt is megcsinál, de a legtöbb helyen droszt van. Én így számoltam: beállsz a drosztra és 10 perc alatt címet kapsz, 5-10 perc odaértél és beül az utas, a 2000 ft a városban legalább 15 perc, újabb 10 perc és benn állsz egy droszton.
Ez 45 perc és nincs kályházás, minden simán ment. Van mikor pörög, meg van január is.
Így a 8 óra alatt (480 : 45) = 10, 6 kerekítve: 11 fuvart lehet megcsinálni.
Tehát a minimum tarifának annyinak kell lennie, hogy elején leírt munkaidővel, napi 11 fuvarral a hónap végére nem sok : 60.000.- Ft fizetés megmaradjon.
Nem számoltam ki, de ha ez 4- 5 -600 Ft akkor annyi, mert ez alatt veszteséges és ezt nem lehet rendeletbe foglalni. Még a fővárosnak sem.
Ebből lefelé már nem lehet alkudozni, hiszen mi nem kérünk többet, csak amit a törvény előír.(60.000.- nettó). Felfelé lehetne, hiszen: veszélyes munkakör, délutáni,- éjszakai pótlék, hétvégi, ünnepnapi munkanapok stb.
Valaki kérdezte, hogy mi az A B C terv.
Hát szerintem legyen ez az A terv.
Tegyük fel nem fogadják el, mert pl.: túl drága.
Rendben, akkor javítsák ki ŐK a számokat, ahol szerintük lehet, úgy, hogy nem lehet veszteséges (pl.: nem írják elő, hogy mivel kell taxizni) és a minimálbéres számolás is maradjon, hiszen ez a törvény. Ez a B terv.
Ha ennek ellenére veszteséges rendeletet szavaznak meg akkor az Alkotmány Bíróságon (ez az a hely ahol rendeleteket, törvényeket semmisítenek meg) kell megtámadni, hiszen eleve veszteséges, a törvényekkel ellentétes rendelet született). Ez a C terv.
Marad-e utas? Valószínűleg eleinte kevesebb lesz. (ezt is lehet a költségeknél számolni), de hát a legtöbb utas így is céges, számlás, kártyás. Ha valaminek ennyi az ára, akkor ennyi. Nekem is sok a 450 Ft-os benzin, vagy az 1200 Ft/ kg cseresznye a Lehelen, de senki sem mondta, hogy a feléért is elvihetem, mert nem akar sokkolni.
Valószínűleg majd a 2/A-ba is haza akarnak majd menni a reptérről a fél millás/hét nyaralás után. (nem megy ki kocsival, mert a benzin, meg a hetes parkolás sokkoló áron van).
2.) Autó
Valószínűleg atuska találta meg a helyes megoldást a 777. hozzászólásban. A taxikról és a taxis vállalkozásokról ugyanis törvény rendelkezik. Minek kell megfelelnie stb. Ha ennek törvénynek megfelelően az autó taxinak lett vizsgáztatva, - 1 évre, a droszt engedély szintén 1 évre lett kiváltva,- akkor egy rendelet nem írhatja felül, főleg nem visszamenőleges hatállyal. Tehát akkor minimum a rendelet hatályba lépésétől számított egy a kifutási idő. Szükség szerint szintén Alkotmány Bíróság. (valószínű, hogy úgy is csomagban lesz, tehát elég 1 pont ami megállja a helyét, akkor az egész csomag repül vissza.)
3.) Hát jó lenne egyfélét kommunikálni. Ha meg valaki a TV-ben szerepel, legyen felkészültebb. A Vizitől csak annyit kellett volna megkérdezni, hogy hány ember nevében van itt? Kit képvisel? Ha meg ilyen arrogáns és személyeskedik, kérdezzük meg, hogy a főtaxi meg miért csapja be az utasait. A rádióban ez megy: XY hotel, reptér a vége, a transzfer 5000 és 1000 a pacsi. Közben az utas mellett ott a tábla végig, hogy az ár: 3990.-
Mi lesz ha sikerül ez a minimum tarifa?
Hát akkor a fuvarszervező cégek talán végre elkezdenek dolgozni, azért a havi 50-60 (vagy több) millióért.
Végre az a néhány cég fogja a 6 ezer ember kegyeit keresni, hiszen:
- odamegyünk ahol partnernek és nem alkalmazottnak nézik a vállalkozót
- ahol a minimál tarifánál is magasabb áron tudják eladni melót
- ahol ha 4200 ft-on tartják a reptéri transzfert a 2/A-ba is, nem a taxis fázik rá, hiszen legalább a min. tarifát kell használni. Hanem beballagsz a nyugtáddal a központba és a különbözetet kifizetik
- ahol olyan etikások dolgoznak, akik legalább a saját szabályzatukat ismerik
- vagy olyan időmérők vannak, akik nem kis klikket meg a kis területet védik
- stb…..
Akik meg nem akarnak cégnél dolgozni, mert ma is tutiban ülhetnek és ez az egész nem is érdekli őket?
Hát igen, amíg rá nem jönnek sorban, ahogy reptér is megtette, hogy bevételt produkál egy-egy jó helyen lévő drosztból. (pl::máv)
Köszi Csogu, hogy meghallgattál.
Előzmény: #173960 csogu 2012.06.09. 14:19:25 |
Amsel | 2012.06.10. 23:45:39 / # 174036 |
|
A droszt dij pontositva úgy néz ki, hogy pl ha július 10-én jár le a droszt engedélyed,akkor az újonann kiváltott engedély a következő év lúlius 10-ig érvényes.A kialakult helyzetben nem lehet tudni, hogy mi a pálya,mert még nincs elfogadva semmi.Remélhetőleg ebben a formában nem is lesz.
|
Amsel | 2012.06.10. 23:37:25 / # 174035 |
|
A doszt dij a kiváltástól számitott 365 napig érvényes.
Előzmény: #174034 anyad 2012.06.10. 23:34:28 |
anyad | 2012.06.10. 23:34:28 / # 174034 |
|
Rosszul tudod szerintem.Január 1Töl December 31ig van a droszt dij.
Előzmény: #174033 atuska 2012.06.10. 22:09:05 |
atuska | 2012.06.10. 22:09:05 / # 174033 |
|
Értelmezze ezt valaki.Ha most kiváltom a dropszt engedélyt ami jövő júniusig érvényes,elképzelhető hogy ennek birtokában 2013 jan.01-től nem dolgozhatok mert az autóm more mint 10 éves? Érvényes taxiengedély brtokában?Ha igy van akkor kenjék a hajukra,nem váltom ki.
|
málna | 2012.06.10. 19:16:56 / # 174032 |
|
Amstel és köztem nincs gáz, valamit kevertél, erre írtam.
:)
Előzmény: #174021 málna 2012.06.10. 17:19:27 |
málna | 2012.06.10. 19:15:15 / # 174031 |
|
?
Előzmény: #174023 Tomcab 2012.06.10. 17:26:13 |
málna | 2012.06.10. 19:14:40 / # 174030 |
|
:DD
:)
Előzmény: #174026 csogu 2012.06.10. 17:56:19 |