Hozzászólások száma: 1073
Ugrás a hírhez Oldalszám: 54
Témakörök > Hírek fórumai > Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
baupexim1 2012.06.13. 16:41:34 / # 174149
avatar
hiányoztál. mint húslevesbe a cukor:)
tomajer 2012.06.13. 16:32:17 / # 174148
Nnajónagyot! Nem olvastam el az elmúlt hét termését.... majd talán, ha nagyon ráérek:-) Viszont közben megkaptam a negyedikei demonstráció vágott, megzenésített változatát: Jók legyetek... majd jövök.

nardo 2012.06.13. 16:17:48 / # 174147
avatar
Szia, Azt nem tudom. De a budaörsi önkormányzat véleménye azért érdekelne, mert nem csak a főváros kapott jogkört, hanem az összes önkormányzat az országban. Amit írtam a drosztokról vagy tarifáról (884) arról nincs véleménye senkinek?
nardo 2012.06.13. 16:08:42 / # 174146
avatar
Szia Szálka, Köszi, hogy elolvastad és válaszoltál. Szóval lehet, hogy félreértettél, de én nem azért írogatok, hogy vitatkozzunk. Sokkal jobb lenne, ha együtt gondolkodnánk inkább. Például ha írok valamit, mert szerintem ez a helyzet, vagy egy javaslatot, akkor azt írnád: Te, figyelj Én is gondolkodtam egy kicsit, és szerintem ez így nem jó, de itt van az Én javaslatom, mert ez, ezért meg azért jobb. Az helyzet, hogy ezek nem feltételezések. Ezért írtam mellé, hogy melyik részre gondolok. Jogban valóban nem vagyunk erősek, ezért tettem erre is javaslatot. Az elfoglalt helyekről: hát én például még nem láttam se a nagy pályaudvarok, se a nagy szállodáknál a sorban Max-taxit. Őket próbáltam felrázni egy kicsit. Hát ülhetünk megadóan is tovább, hiszen most is ezt csináljuk. Ahhoz nem kell mást tenni, mint eddig. A körözgetés is felesleges. Egy egész hetes ingyen reklámot kapott a főtaxi. Szinte mindenhol csak ők nyilatkoztak, ha meg nem, akkor érthetetlen volt mit akarunk. A tervekről írhatnál valamit, sok embert megnyugtatnál vele.
202 2012.06.13. 15:54:32 / # 174113
avatar
Mint írja az alapszervezet elnöke " EGYENLŐRE" ! Hatezer család az köze HARMINCEZER voks. Uraim 2014 ig kell csak kibírni!

hiénakutya 2012.06.13. 15:52:06 / # 174112
Csúnyán fog nézni rájuk. :-D

202 2012.06.13. 15:44:28 / # 174145
avatar
Kedves nardo! Én attól félek, hogy pl. az Örs taxi létszáma, hamarosan meg fog emelkedni. Budaörs közelebb van a bel hez, mint zugló. Ha a Budaörsi iroda veszi fel a rendelést azzal mit kezd az orrtúró?
szálka 2012.06.13. 15:08:19 / # 174144
avatar
Már nem bonyolódnék hosszabb vitába, de : feltételezések ellen -még ha azok életszerűek is- nem harcolhatsz a jognak asztalánál. Ráadásul, amit az elfoglalt helyekről írtál, az napi gyakorlat.Vagy még nem találkoztál Max-taxival? Mi már alig tehetünk valamit a rendelettervezet ellen. Vagy, győz a józan ész, és a megértés, akkor időt, ezáltal életet nyerünk...vagy vége. Minden más lépés csak az elfogadás után jöhet. Akkor viszont lázas igyekezettel.
szálka 2012.06.13. 14:43:17 / # 174143
avatar
Szia! ... :-)... A saját elveim szerint élek...ezernyi konfliktussal megspékelve azt. Ennek, a taxisok körében szerzett két évtizednyi hozadéka maximum 10 ember, akikkel együtt elmennék hosszabb időre nyaralni. És egyetlen egy barátom van köztük..idestova 20 éve. De, azért köszönöm!
nardo 2012.06.13. 14:03:10 / # 174142
avatar
Sziasztok, Legutóbb, írtam (827), hogy nem a taxikról hanem drosztokról szól a történet. Hát sokan nem reagáltak a dologra. Pedig egyszerű a képlet megpróbálom egyszerűbben: Van a sima droszt, meg van a speciális. A simára majd be lehet állni a befizetett droszt díj ellenében, a speciálisra meg plusz pénzért. (pl.: reptér + leadó), mert kiadták valakinek, aki nyilván azért szerződött, hogy profitáljon valamit. (10 § 3. pont) A rendezvények általában nem 5+5 évig tartanak, aki esetleg félre értette volna. (10 § 3. pont) Ebből ki lehet találni, hogy az összes droszt új besorolást kap. Na vajon hol lesznek az „ingyen” (40.000 + áfa, első évben) használható drosztok. Hát nem a tuti helyeken az biztos. Tehát, akiket eddig azért nem érdekelt ez az egész,: - mert (matricával, egészen kis matricával, pl.: drága hotelek, vagy anélkül) őrizgették a játszóteret annak jelezném, hogy kihúzták alóluk. (speciális droszt lesz!) Persze maradhatnak, ha tegyük fel egy fuvarszervező szerezte meg drága pénzen a jogot, hogy az autói odaállhatnak. Ekkor csak be kell lépni, befizetni a magasabb tagdíjat (hiszen valamiből vissza kell szerezni a ráfordított pénzt, meg profit is kellene belőle), és az addigi 5, 10 vagy 50 kollégákból álló sor helyett, be kell állni a hosszú sorba. A cégnél ugyanis 600- 800 fő dolgozik. Itt már senkit nem érdekel, hogy valaki mióta állt itt. A régi dolgozót maximum a „nagyon-nagyon” csendes címkiadásnál különböztetik meg a többiektől. - vagy azért nem mert a kocsija majdnem jó, csak egy kis sárga fólia kell rá, (még esetleg örül is, hogy kisebb lesz a létszám) azoknak a figyelmét felhívnám a következőkre: Korábban írtam egy lehetséges taxisofőr kártyáról. Hát kiderült, hogy technikailag le vagyok maradva. Sokkal egyszerűbb minden fuvart lekövetni, rögzíteni és majd ellenőrizni az új GPS rendszerrel. (4 § 6. Pont a,b,c,d,e pontok) Ez nem az, amivel a kocsiban keressük az utcákat. Ez oda-vissza képes adni, és rögzíti, hogy A-ból, B-be ment valaki. Egy egyszerű program meg forintosítja. Akinek még ez is kevés, mert az mondja, hogy nem baj, mert a tarifa magasabb lesz, annak meg jelezném, NEM LESZ MAGASABB A TARIFA! A fuvarszervezők továbbra is versenyeznek majd: 16. § „B” verzió: ezt már ismerjük, egyre kisebb és kisebb tarifa. 16. § „A” verzió Gondolhatnánk, hogy ezzel rendben lesz. Fix a tarifa. HÁT NEM! Hol van az leírva, hogy A-ból B-be végig mennie kell a taxiórának, és azt kell kifizetni amit mutat a végén? Hol olvashatjuk azt, hogy nem lehet transzferdíjat alkalmazni? Mivel fognak majd versenyezni a fuvarszervezők? Utazzon velünk, mert pont olyanok vagyunk, mint a másik cég? Színre, méretre, árra stb. Hát nem! Inkább ez várható: II. Kerületből XV. Kerületbe csak 1000.- Ft. A másik cégnél már csak 500.- Ft. A harmadiknál ugyanez csak, egy buszjegy áráért. Vagy, olcsóbb mint a BKV. Végül (anélkül, hogy bárkit megbántanék,) nem nézve azt, hogy ki írta: - valaki azt írta, hogy nem minden fuvarszervező felel majd meg az új elvárásoknak. Okos gondolat, nézzük tovább. Mikor fogják ezt közölni? Most? Nyilván nem mert szétszalad a méhecske raj. Akkor mikor? Január 1.-én? Lehet. Hogy zajlik egy kilépés, átlépés? Beballagunk a céghez és elszámolunk. Befizetjük, ha van mit, vagy minket fizetnek, ki ha van miből. Utána (ha még van kedvünk taxizni) átballagunk a másik céghez és befizetjük, amit kell, ha van miből. - Tikos levelek. Uraim, amit ketten tudnak az már nem titok. Lehet, direktbe megy a levél oda ahova nem kéne, mert esetleg regisztrált. - Vagy, forduljunk a politikához, vagy ehhez, ahhoz. Igen, én is azt írtam, hogy lármázni kell. Ez viszont csak akkor ér valamit, ha egyformát kiabálunk. Ha valaki a kocsija miatt, más a szín miatt, a harmadik meg a tarifáról beszél, akkor elveszik erő, nem látják az egységet. Akinek írunk, annak meg javaslatokat is kell írni, (egyformát) mert, Ő nem fogja helyettünk kitalálni a tutit (még ha akar is segíteni) mert nem lát bele. - Miről szólnak a hírek, miket írnak rólunk? A hírek azok nem csak úgy vannak. Azokhoz tenni kell valamit és akkor azt megírják. Tehát, ha mi nem teszünk semmit, nem történik semmi. Akkor mit várunk? Mi legyen a hírekben? Ha valaki azt nyilatkozza, hogy a fuvarozók megegyeztek, akkor azt leírják. (a legtöbb híradásban azt se érdekel senkit, hogy a fuvarszervező nem egyenlő a fuvarozóval). Azt is javasoltam, hogy jó lenne egy olyan képviselő az ügyhöz, akit meghallgatnak, mert ismert, odafigyelnek rá, ért a joghoz. Ilyen esetben esetleg megkérdezné tőle a pl.: TV, hogy mi a véleménye, cáfolja-e, vagy olyan kapcsolatai vannak, ha véletlenül nem kérdezik, akkor is bejut a TV-be és elmondja, hogy a taxisok nem egyeztek bele semmibe. Ez nyilván pénzbe kerül, de néhány óra, meg egy kör a városban x1000, hát az se olcsó. Amíg ezeket a híreket csak beillesztgetjük egymásnak erre az oldalra, (amit csak mi olvasunk, nagyjából) addig mi változna? Legalább tegyünk mellé vicceket is, legalább jobban telik az idő Januárig :(
nardo 2012.06.13. 14:00:09 / # 174141
avatar
4. § (6) A szolgálat diszpécseralkalmazása: a) térinformatikai alapon rendszerbe szervezett, b) az irányított taxi-gépkocsik adatkommunikációba kapcsolt eszközei minimum 5 másodperces frissítésű, 20 méternél pontosabb pozíció és irány meghatározására, továbbá kétirányú adatkommunikációra alkalmasak, c) a beérkező rendelési cím és kiállási idő manuális, vagy adatkapcsolat módú rögzítésén túl, önműködő (személy beavatkozásától mentes) módon választja ki a fuvarra alkalmas és a legjobb pozícióban − hely, irány, távolság, idő – lévő szabad taxi-gépkocsit, d) képes a taxi-gépkocsiban hangjelzés mellett olvasható módon a pontos rendelési címet és időpontot megjeleníteni, vagy amennyiben a jármű navigációs berendezéssel ellátott és ezen eszközt a taxi-szolgáltatást végző személy üzemelteti, képes az úti célt az eszközbe adatkapcsolati úton − emberi beavatkozás nélkül – továbbítani, e) képes rögzíteni a telefonon, faxon, e-mailben, levélben, vagy on-line érkező megrendeléseket Speciális taxiállomás 10. § (2) A speciális taxiállomás használatához – a 11. §-ban foglaltaktól eltérően – a szerződéses üzemeltető adja meg a hozzájárulást az általa pályázati úton, legfeljebb 5-5 évre kiválasztott, személytaxi-szolgáltatás végzésére egyébként jogosult vállalkozás számára és állapítja meg a hozzájárulás megadásának módját és feltételeit. A speciális taxiállomás használatára feljogosító hozzájárulás megszerzése nem mentesíti a vállalkozást a személytaxi-szolgáltatás végzésére vonatkozó egyéb jogszabályi előírások teljesítésének kötelezettsége alól. (3) A speciális taxiállomás-használati hozzájárulás díját és fizetésének módját – a 11. §-tól eltérően – a szerződéses üzemeltető állapítja meg és érvényesíti a kiválasztott vállalkozással szemben. (4) A speciális taxiállomás használatára vonatkozóan a szerződéses üzemeltető a kiválasztott vállalkozással szemben – 11. § (1) Budapest főváros területén létesített taxiállomások használatára jogosító taxiállomás-használati hozzájárulást - a 10. §-ban foglaltak kivételével - a közlekedésszervező adja ki. (2) E rendelet hatálya alá tartozó taxiállomásokat a személytaxi-szolgáltatást végző vállalkozás (a továbbiakban: vállalkozás) csak a taxiállomások használatára jogosító hozzájárulás (a továbbiakban: taxiállomás-használati hozzájárulás) birtokában használhatja. A személytaxi szolgáltatás során alkalmazható viteldíjak 14. § (1) E fejezet rendelkezéseit kell alkalmazni minden olyan személytaxi szolgáltatást folytató taxivállalkozás által végzett szolgáltatásra, melyet Budapest közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel rendelkező taxigépkocsi üzemeltetésével nyújtanak. (2) Az e fejezetben foglaltakat alkalmazni kell minden olyan személytaxi szolgáltatásra vonatkozó megrendelés teljesítése közben – ideértve a szállodákkal, a közösségi közlekedés állomásaival (vasút-, illetőleg autóbuszállomás, repülőtér, hajóállomás), a színházakkal és az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos személytaxi fuvarfeladatokat is –, amelyek Budapest területén történnek. 15. § (1) A Budapest főváros közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel rendelkező személytaxi gépkocsikkal végzett taxiszolgáltatás díjait a viteldíjmérő készülék (a továbbiakban: taxaméter) a következő elemekből képezi: a) alapdíj: a szolgáltatás igénybevételének megkezdésekor felszámítható díj; b) távolsággal arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által a megtett út alapján felszámítható díj (mértékegysége: forint/kilométer); c) idővel arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által az eltelt idővel arányosan felszámítható díj (mértékegysége: forint/perc). (2) A fizetendő viteldíjat a taxaméter az alapdíjból, a távolsággal arányos díjból és az idővel arányos díjból - a határsebesség figyelembevétele mellett - képezi. A határsebesség az a sebességérték, amelynél nagyobb sebességgel haladó taxigépkocsi taxamétere a távolsággal arányos díjnövekményt, e sebességérték alatt pedig az idővel arányos díj növekedését rögzíti. (3) Az idővel arányos egységdíj 15 km/óra határsebesség érték alatt alkalmazható. A viteldíj mértéke 16. § A (1) Az egységdíjak kötelező mértéke a következő (a díjtételek az általános forgalmi adót tartalmazzák): Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj (Ft/perc) 300 240 60 16. § B (1) Az alapdíj hatóságilag rögzített ára, valamint a távolsággal és idővel arányos legmagasabb egységdíjak mértéke a következő (a díjtételek az általános forgalmi adót tartalmazzák): Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj (Ft/perc) 700 270 60

turul 2012.06.13. 13:36:51 / # 174140
Üdv. Én tegnap emailt kűldtem a lakhelyem szerinti Jobbik szervezetébe.Ebben mindent megírtam,ami problémát jelent nekünk. Nagyon korrekten ma a válasz megérkezett,amit ide bemásolok. A válaszból is kitűnik,hogy kb. mit írtam meg. Válasz:Kedves Sándor! Napi szinten követem a kérdést és teljesen egyetértek Önnel. Ismereteim szerint a fővárosi közgyűlésben a Jobbik frakció határozottan elutasította a tervezetet. Felvettem a kapcsolatot a fővárosi képviselőinkkel és hamarosan pontos tájékoztatást fogok adni Önnek. Egyben biztos vagyok, elfogadhatatlan az a járműkategória meghatározás amit terveznek, az átfóliázás meg egyenesen agyrém. Valóban szükséges bizonyos szabályozásokat létrehozni, de ennek a taxis vállalkozókat kellene védenie és nem az új piaci szereplőket helyzetbe hoznia. Azt a sajtóból tudom, hogy a fekete alap és sárga ajtók mellet döntöttek, mert a „taxik nagy része úgyis fekete”… Hát én csak a Zóna taxit láttam feketének… Ez az egész rendelettervezet több ponton bűzlik. Nem azt látom, hogy a sok éves tapasztalattal rendelkező, a várost jól ismerő tisztességes helyi vállalkozókat támogatnák. És abban is biztos vagyok, hogy a piac megtisztításának nem az a módja, hogy csak vadiúj, drága kocsikkal lehessen fuvarozni. Egy szegény ország szegény polgárai miért ne utazhatnának pl. Suzuki Wagon R-el? Én még utaztam anno Wartburg magántaxival is Apám Trabantja után az volt az álomautó Sajnos a Jobbik egyelőre nincs többségben és nehezen tudja érvényesíteni az elképzeléseit, de mindent megteszünk a gyanús dolgok megakadályozásáért. Üdvözlettel, Jeszenszky Sándor Én természetesen biztosítom a Jobbikot,hogy állandó szavazójuk leszek. Üdv:turul Adjon az Isten!Szebb jövőt! Jeszenszky Sándor Budapest XI. kerületi alapszervezet elnöke

málna 2012.06.13. 13:26:23 / # 174139
avatar
Ühümm.:DD :)
krapek70 2012.06.13. 13:26:17 / # 174138
avatar
"Átmeneti" nélkűl jobb lenne:-))) Bírnám a nagy vergődést:-)))
Rocktaxi 2012.06.13. 13:08:29 / # 174137
Átmeneti zavar csak keletkezik az erőben! :-) Legalább is remélem! :-DD
málna 2012.06.13. 12:46:54 / # 174136
avatar
Ne aggódj,léteznek már előzetes számítások is.. :))
Rocktaxi 2012.06.13. 12:42:52 / # 174135
Pár fuvarkufár beszopja ezt a tervezetet. Mondjuk, nem sajnálom egyiket sem! :-) Egy időre kicsit össze kell húzni neki is a gatyamadzagot. :-) Vagy megemeli a "takdíjat". :-(

Rita 2012.06.13. 12:05:15 / # 174134
Szia! Ha megfogadsz egy jótanácsot... Légy körültekintő, kinek és mihez leszel partner. Vonatkoztass el egy bizonyos szervezethez és/vagy bizonyos személyekhez fűződő ellenszenvedtől, a velük kapcsolatos csalódottságodat kezeld a helyén. De szerintem észnél vagy annyira, hogy nem egy gagyi elv mentén kötsz szövetségeket, miszerint "az ellenségem ellensége az a barátom" és átlátsz azon, aki esetleg eszközként akar felhasználni.
Bao 2012.06.13. 11:30:44 / # 174133
avatar
Elképesztő mennyire jól ért a kommunikációhoz a romkocsmák szépe, biztos ott is tanulta... :)
szálka 2012.06.13. 11:20:18 / # 174132
avatar
Igen. Ismeri a Hiénakutya, Telegdy, Csogu, Tomajer, és a Roland-baupexim. Valamelyikőjüktől el tudod kérni, én viszont köszönöm a segítségüket.
Oldalszám: 54