Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
zenitó 2016.04.01. 03:34:27 / # 344152
avatar

Tegnap este volt Fónagy úrral interjú a királyi tévében.

Valaki tudna linket hozzá?

hiénakutya 2016.03.31. 22:06:02 / # 344151
100 is lesz, csak ahhoz egyelőre hiányoznak az önvezető autók.
Szerencsére a 25 százalékokból és az adómentesség által bevonzott befektetői dollármilliárdokból futja fejlesztésre.
balagge 2016.03.31. 17:18:38 / # 344150
avatar
Itt is 25% persze.... Lesz az még 35% is. 😀 
donkihóte 2016.03.31. 16:38:49 / # 344149
avatar

Aztakapzsikurvaanyjukat. Az egy negyedét elveszik. Vagy itthon is?

tomajer 2016.03.31. 06:17:29 / # 344147

Ismét megvetette a lábát az Uber Madridban

MTI, 2016. március 30., szerda 16:21 Módosított működési feltételekkel tért vissza az Uber a spanyol fővárosba szerdán, miután 2014 végén bíróság tiltotta be korábbi tevékenységét a dél-európai országban.

A változás lényege, hogy míg a bíróság által kifogásolt UberPop nevű szolgáltatással amatőr sofőrök fuvarozták az utasokat, addig az új UberX nevet viselő, okostelefonon működő applikációval professzionális, engedéllyel rendelkező vezetők autóit lehet megrendelni – közölte Yuri Fernández, a cég helyi szóvivője az El País című napilappal.

A szolgáltatás lényegében összeköti a sofőröket az utasokkal, amiért az Uber a viteldíj 25 százalékát kapja meg. Az utazás kilométerenként 1,1 euróba kerül, becslések szerint átlagosan 30 százalékkal olcsóbb a hagyományos taxiknál.

A fuvar megrendelője a visszaigazoláskor megkapja a sofőr fényképét és engedélyszámát is, amitől biztonságosnak számít az ügylet. A viteldíjat is interneten keresztül fizeti, ehhez a regisztrációkor meg kell adnia a bankkártya adatait, vagyis készpénz nélkül használható a szolgáltatás.

Spanyolországban az úgynevezett VTC-engedéllyel rendelkező sofőrök csatlakozhatnak az Uber vagy a hasonló módon működő Cabify szolgáltatáshoz, amely az előre megrendelhető, úgynevezett sofőrrel ellátott személyszállító járműveket jelenti.

Másfél ezer sofőr Madridban

Madridban 1500 sofőr rendelkezik ilyen VTC-igazolvánnyal, a jogszabályok ugyanis limitálják a kiadható engedélyek számát. E tekintetben Európában itt az egyik legszigorúbb a szabályozás – véli Yuri Fernández, hozzátéve, hogy jövőre újabb ezer engedély kibocsátását remélik. Emellett abban is bíznak, hogy idővel a szabályozás rugalmasabbá válik.

A piaci versenyért felelős spanyol állami szervezet (CNMC) januárban fordult a fejlesztési minisztériumhoz azzal, hogy meglátása szerint a hatályos jogszabályok korlátozzák a személyszállítási piac szabad működését és ezáltal a fogyasztók szabad választásának jogát is. Lényegében azt kéri, hogy a minisztérium tegye lehetővé a taxi alternatíváját nyújtó szolgáltatások elterjedését Spanyolországban.

A javaslat ellen február közepén tüntetést tartott a spanyol taxisszövetség, mert szerinte az veszélybe sodorja az országban dolgozó mintegy 70 ezer taxis megélhetését.

Az Uber úgy látja, hogy a személyszállítás piacán mindkét szolgáltatásnak van létjogosultsága. Terveik között szerepel a UberX bevezetése Barcelonában és Valenciában is, de ott egyelőre nincs elég VTC-engedéllyel rendelkező sofőr a megfelelő működéshez.

tomajer 2016.03.30. 06:20:04 / # 344144

Újra élesedik a taxis-Uber vita

Kíváncsiak, mi történt ügyükben, így levelet írtak a taxisok a Nemzetgazdasági Minisztériumnak. Azt tudakolják, március 11-i tüntetésük óta hogyan halad az új, valamint régi rendeletek végrehajtása. Arra is felhívják a figyelmet a taxisok, hogy az Uber sofőrjei szerintük továbbra is kijátsszák a jogszabályokat. De újabb tüntetésről még nincs szó.

A taxisok először tavaly márciusban, majd idén januárban és március 11-én is tüntettek. Azért zárták le a fővárosi Deák tér környékét, mert szerintük az Uber sofőrjeire – akik lényegében szintén taxiszolgáltatást kínálnak – nem vonatkozik egy sor szigorú jogszabály, ami a taxisokra viszont igen. A taxisoknak például több százezer forintjukba kerül, míg egy személyautót taxinak vizsgáztatnak. Szigorúan ellenőrzi őket a NAV és a BKK, míg szerintük ugyanez nem igaz az uberesekre.

A tüntetésen Horacsek Róbert, a tiltakozó taxisok szóvivője akkor azt mondta a Faktornak: csak annyit kérnek, hogy az Uber sofőrjeire is ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, mint a taxisokra.

A március 11-i tüntetés ideje alatt a taxisok petíciót adtak át a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. A tüntetés előtt pár nappal adóhivatali vizsgálat is indult az Uberrel szemben – ennek még nincs eredménye.

EZT IS AJÁNLJUK:

A minisztérium akkori tájékoztatása szerint elkezdődött a jogszabályok szigorítása is, ám az eltelt idő alatt érdemi változást nem tapasztaltak a taxisok – mondta most a Faktornak Horacsek Róbert. Ezért most levélben érdeklődnek a minisztériumtól. Egyúttal ismét időpontot kértek a minisztériumtól, hogy tárgyalhassanak az illetékesekkel.

Az Uber sofőrjei ugyanis szerintük továbbra is kijátsszák a törvényeket.

Az uberesek közül sofőrjei közül ugyanis többen kértek és kaptak regisztrációs számot a közlekedési hatóságtól. Ezzel azonban klasszikus értelemben vett taxiszolgáltatást nem nyújthatnának, csak „személyszállítási szolgáltatást”.  Ehhez nem kell az autókat besárgítani sem. A jogszabály alapján a személyszállítási szolgáltatás keretében viszont kizárólag szerződéses partnereik telephelyeiről vihetnének utasokat. Ilyen szerződéseik azonban az ubereseknek nincsenek, vagy, ha bemutattak ilyet a hatóságnak, az hamis – legalábbis így gondolják a taxisok.

Az Uber egyébként épp a napokban jelentette be, hogy már nem csak Budapesten dolgoznak. Közleményük szerint „az utasok részéről lett volna igény, hogy Budapesten kívül is utazzanak Uberrel”, ezért az Uber most két árzónát alakított ki Budapest környékén. Ez a tény valóban joggal erősítheti a taxisok gyanúját, hogy az Uber sofőrjei kijátsszák a jogszabályokat.

A minisztériumtól a Faktor megkérdezte, mi a véleményük a taxisok újabb leveléről. Még nem kaptunk választ, amint reagálnak, közölni fogjuk.

A taxisokkal ezzel párhuzamosan egyeztetnek az online ellenőrzés biztosításáról. 2017. január 1-jéig szeretnék az új rendszert kialakítani - mondta a napokban Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. Az egyik elképzelés szerint felesleges lenne az online pénztárgép, a taxitársaságokon keresztül kaphatna információt az adóhivatal.

f.attila 2016.03.29. 22:43:34 / # 344143
Az összefogás tényleg fontos, teljesen egyetértek ezzel. De mindenki kicsit másként fogja látni.
balagge 2016.03.29. 20:19:25 / Módosítva / # 344141
avatar
Igen, azt kérdeztem ki a nagyobb ellensége a sofőröknek. Erre azt válaszoltad, hogy a pénztárcámnak az Uber. Helyesebben a pénztárcánknak. Ezekkel a finom csúsztatásokkal a nem túl pártatlan politikai elemzők szoktak élni. :-) De akár azt is írhattad volna, hogy a jövőnknek. A tiedét nyugodtan add oda travis kalanicknak, ha jónak látod. Én inkább egy kötélen látnám szívesen a kedves vízionátort, a vállalatát pedig a gödör alján. Remélem össze tudunk fogni és akkor, ha csak regionálisan is, de oda kerülhet. Ez a startup egy jó példa előttünk.
f.attila 2016.03.29. 20:11:54 / # 344140
Mindegy. Egy kérdésedre próbáltam reagálni.
balagge 2016.03.29. 19:48:05 / # 344139
avatar
Nem csak az én pénztárcámról van szó. Minden sofőré, beleértve még a tiedét - amennyiben közöd van a személyszállításhoz- is és természetesen elsősorban az uberes sofőrök pénztárcája az uber célkeresztjében van. Ez háború amit ellenünk indított travis kalanick. Az a lényeges, hogyan állítható meg ez a gengszter. Ez a lényegi kérdés, nem a nevetséges szembe állítási kisérletek amit te is megpróbálsz tánogatni ezekkel a vicces kommentekkel.
balagge 2016.03.29. 19:20:52 / # 344138
avatar
Mi van a pénztárcámmal?
balagge 2016.03.29. 19:20:26 / # 344137
avatar
"A konkurencia, amiről írsz, New York-ban elérhető, és ott lehet, hogy mások a szabályozások, mint Budapesten."A konkurencia amiről írok az személyszállítási szolgáltatást fog közvetíteni New Yorkban csakúgy mint az uber. Olvasd el a cikket, az segíteni fog!Remélhetőleg tönkre teszi végre ezt a féreg céget.... Függetlenül a szabályozástól, ami gyakorlatilag sem itt sem ott nincs, ugyanaz történik itt is mint ott, személyszállítási szolgáltatás sofőr és utas közötti közvetítése pont mint a taxinál, nem pedig blablabla hantablabla megosztás...:-)
f.attila 2016.03.29. 19:00:21 / # 344136
A konkurencia, amiről írsz, New York-ban elérhető, és ott lehet, hogy mások a szabályozások, mint Budapesten.
f.attila 2016.03.29. 18:55:42 / # 344135
A pénztárcádnak az uber.
balagge 2016.03.29. 18:06:01 / # 344134
avatar

Kihívója akadt az Ubernek

Na ez az amitől elkezdhetnek rettegni az ubernél. Ez az egyetlen üzleti modell amivel térdre lehet kényszeríteni travis kalanickot! A linkelt cikk egész elnéző az uberrel: "Az Uber globális monstrummá nőtte ki magát sok ezer független vállalkozóval, sokan közülük azonban nincsenek megelégedve."

Független vállalkozók? Sokan nincsenek megelégedve? Mitől lennének egy kicsit is függetlenek ezek a vállalkozók és mitől lennének egy kicsit is megelégedve? :-) Mint a megelégedett független vállalkozó esete a lehúzós Bp-i fuvarszervezővel.

Vicces, hogy a cikkben a konkurens cég mint "utazásmegosztó" startup szerepel.


tomajer 2016.03.29. 13:41:21 / # 344132

Így húzta le az utast az Uber-sofőr

2016. március 29. 11:32 | forrás: TF-információ

Daniel Kaizen elaludt hazafelé a taxiban, és mikor felébredt, nem hitt a szemének, milyen útvonalon vitte őt a sofőr - áll a The Telegraph cikkében.

Ötször hosszabb lett az út

Az Uber sofőr 102,17 fontért (körülbelül 40600 forint) vitte el a részeg utast egy laza 20 mérföldes kerülővel Londonban, miközben Daniel a hátsó ülésen szunyókált.

Daniel a taxit Old Streethez rendelte, és Wood Greenig akart volna elmenni. Ez az útvonal mindössze 5 mérföld és 15 font lett volna.

A kerülő azonban ötször hosszabbra sikerült az eredeti útvonalnál, így a számla 100 fonttal megugrott. Azóta a cég már bocsánatot kért, és megígérte, hogy visszafizeti a pénzt.

Kihívója akadt az Ubernek

Lehet, hogy az Uber legnagyobb erőssége egyben a legnagyobb gyengesége is? Az Uber globális monstrummá nőtte ki magát sok ezer független vállalkozóval, sokan közülük azonban nincsenek megelégedve. Ezt kihasználva egy új utazásmegosztó startup, a Juno – ugyan még csak New Yorkban, és lopakodó üzemmódban – próbálja átcsábítani az Uber sofőrjeit – áll a Forbes cikkében.

balagge 2016.03.29. 13:17:51 / Módosítva / # 344131
avatar
Szerinted ki a nagyobb ellenség a sofőrökre nézve? A hiénák a reptéren vagy az UBER és a "félrenéző" politikusok akik támogatják? Ha csak játszadozni álltál be a greenhez akkor persze neked mindegy.                                      
f.attila 2016.03.29. 12:02:35 / # 344129
Ezt én is kíváncsian várom. Meg hogy mit lehet tenni a többi nem korrekt taxis ellen, akik erőszakkal tuszkolják autóikba az utasokat, és nem hagyják dolgozni a kollégákat, ahol a roncsaikkal parkolásznak?!
tomajer 2016.03.29. 11:22:12 / # 344128
Horacsek Róbert

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Budapest

dr. Fónagy János Államtitkár Úr részére

Tisztelt Államtitkár Úr!

Nyilvános levél!
Már 2015 márciusában, majd 2016. január és március hónapokban is jelezte a taxis társadalom, hogy jellemzően külföldi tulajdonban lévő vállalkozások a fővárosi és országos személyszállítás rendeleteinek kijátszásával a piac teljes körű kisajátitására törekednek. Három a magyar igazság, ezen túl vagyunk! A januárban elindult folyamat részeként ismételten személyes egyeztetésre kérünk lehetőséget, ennek megfelelően egy lehetőség szerint mielőbbi időpontot.
A következő pontokban várunk Önöktől részletes és kimerítő tájékoztatást.
• Az új, valamint régi rendeletek végrehajtásáról, azok terveiről, eredményeiről tájékoztatót szeretnénk megismerni. Úgy gondoljuk, mindehhez jogunk van.
• Az Uber sofőrök NT-számos legalizásáról szóló beszámolót is meg kívánjuk ismerni. Tudni szeretnénk, hogy az NKH milyen jogszabályok alapján adja ki az engedélyeket? Ezekkel hogyan folytathatnak zavartalanul "taxi szolgáltatást" a főváros területén?
• Itt jeleznénk, hogy az NT számok autókra kihelyezésével megszűnt az Uber sofőrök "láthatatlansága", ellenőrzéseik, könnyebbé váltak, illetve kellett volna válni. Ennek ellenére ezt nem tapasztaljuk. Mi az oka ennek a tétlenségnek vagy tehetetlenségnek?
Felhívjuk megtisztelő figyelmüket, hogy amennyiben továbbra sem történik a gyakorlatban semmi, annak a társadalom számára megfogalmazott, egyértelmű üzenete van. Ez az üzenet pedig pontosan az, hogy „ne tartsd be a törvényeket, a kormány úgyis szemet huny felette, rosszabbik esetben tehetetlen”. Ez pedig, véleményünk szerint, nem lehet jó üzenet senki számára!
Várjuk mielőbbi válaszát, és az időpontot az egyeztető tárgyalások folytatására, a változatlanul kaotikus és törvénysértő állapotok rendbetételére!

Üdvözlettel :

Budapest, 2016. március. 29.

hiénakutya 2016.03.29. 09:09:24 / # 344127
De hiszen ott van az alján: "Ha az agglomerációs zónák kapcsán bármilyen kérdésed lenne, kérjük írj emailt..."
Egyébként te úgy vetted észre, hogy az Ubert olyan nagyon aggasztja, hogy a fuvarosai nem felelnek meg a hatályos jogszabályoknak?Mert szerintem ez eddig sem nagyon zavarta őket.Sőt, ők maguk sem felelnek meg, de nem is akarnak.Na most, hogy Budapesten nem felelnek meg, vagy regionális szinten, esetleg országosan, ennek aztán baromira nincs jelentősége.
Oldalszám: 215