Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
zenitó | 2016.04.01. 03:34:27 / # 344152 |
|
Tegnap este volt Fónagy úrral interjú a királyi tévében. Valaki tudna linket hozzá?
|
hiénakutya | 2016.03.31. 22:06:02 / # 344151 |
100 is lesz, csak ahhoz egyelőre hiányoznak az önvezető autók.
Szerencsére a 25 százalékokból és az adómentesség által bevonzott befektetői dollármilliárdokból futja fejlesztésre.
Előzmény: #344150 balagge 2016.03.31. 17:18:37 |
|
balagge | 2016.03.31. 17:18:38 / # 344150 |
|
Itt is 25% persze.... Lesz az még 35% is. 😀
Előzmény: #344149 donkihóte 2016.03.31. 16:38:48 |
donkihóte | 2016.03.31. 16:38:49 / # 344149 |
|
Aztakapzsikurvaanyjukat. Az egy negyedét elveszik. Vagy itthon is?
|
tomajer | 2016.03.31. 06:17:29 / # 344147 |
Ismét megvetette a lábát az Uber MadridbanMTI, 2016. március 30., szerda 16:21 Módosított működési feltételekkel tért vissza az Uber a spanyol fővárosba szerdán, miután 2014 végén bíróság tiltotta be korábbi tevékenységét a dél-európai országban.A változás lényege, hogy míg a bíróság által kifogásolt UberPop nevű szolgáltatással amatőr sofőrök fuvarozták az utasokat, addig az új UberX nevet viselő, okostelefonon működő applikációval professzionális, engedéllyel rendelkező vezetők autóit lehet megrendelni – közölte Yuri Fernández, a cég helyi szóvivője az El País című napilappal. A szolgáltatás lényegében összeköti a sofőröket az utasokkal, amiért az Uber a viteldíj 25 százalékát kapja meg. Az utazás kilométerenként 1,1 euróba kerül, becslések szerint átlagosan 30 százalékkal olcsóbb a hagyományos taxiknál. A fuvar megrendelője a visszaigazoláskor megkapja a sofőr fényképét és engedélyszámát is, amitől biztonságosnak számít az ügylet. A viteldíjat is interneten keresztül fizeti, ehhez a regisztrációkor meg kell adnia a bankkártya adatait, vagyis készpénz nélkül használható a szolgáltatás. Spanyolországban az úgynevezett VTC-engedéllyel rendelkező sofőrök csatlakozhatnak az Uber vagy a hasonló módon működő Cabify szolgáltatáshoz, amely az előre megrendelhető, úgynevezett sofőrrel ellátott személyszállító járműveket jelenti. Másfél ezer sofőr MadridbanMadridban 1500 sofőr rendelkezik ilyen VTC-igazolvánnyal, a jogszabályok ugyanis limitálják a kiadható engedélyek számát. E tekintetben Európában itt az egyik legszigorúbb a szabályozás – véli Yuri Fernández, hozzátéve, hogy jövőre újabb ezer engedély kibocsátását remélik. Emellett abban is bíznak, hogy idővel a szabályozás rugalmasabbá válik. A piaci versenyért felelős spanyol állami szervezet (CNMC) januárban fordult a fejlesztési minisztériumhoz azzal, hogy meglátása szerint a hatályos jogszabályok korlátozzák a személyszállítási piac szabad működését és ezáltal a fogyasztók szabad választásának jogát is. Lényegében azt kéri, hogy a minisztérium tegye lehetővé a taxi alternatíváját nyújtó szolgáltatások elterjedését Spanyolországban. A javaslat ellen február közepén tüntetést tartott a spanyol taxisszövetség, mert szerinte az veszélybe sodorja az országban dolgozó mintegy 70 ezer taxis megélhetését. Az Uber úgy látja, hogy a személyszállítás piacán mindkét szolgáltatásnak van létjogosultsága. Terveik között szerepel a UberX bevezetése Barcelonában és Valenciában is, de ott egyelőre nincs elég VTC-engedéllyel rendelkező sofőr a megfelelő működéshez.
|
|
tomajer | 2016.03.30. 06:20:04 / # 344144 |
Újra élesedik a taxis-Uber vitaKíváncsiak, mi történt ügyükben, így levelet írtak a taxisok a Nemzetgazdasági Minisztériumnak. Azt tudakolják, március 11-i tüntetésük óta hogyan halad az új, valamint régi rendeletek végrehajtása. Arra is felhívják a figyelmet a taxisok, hogy az Uber sofőrjei szerintük továbbra is kijátsszák a jogszabályokat. De újabb tüntetésről még nincs szó.A taxisok először tavaly márciusban, majd idén januárban és március 11-én is tüntettek. Azért zárták le a fővárosi Deák tér környékét, mert szerintük az Uber sofőrjeire – akik lényegében szintén taxiszolgáltatást kínálnak – nem vonatkozik egy sor szigorú jogszabály, ami a taxisokra viszont igen. A taxisoknak például több százezer forintjukba kerül, míg egy személyautót taxinak vizsgáztatnak. Szigorúan ellenőrzi őket a NAV és a BKK, míg szerintük ugyanez nem igaz az uberesekre. A tüntetésen Horacsek Róbert, a tiltakozó taxisok szóvivője akkor azt mondta a Faktornak: csak annyit kérnek, hogy az Uber sofőrjeire is ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, mint a taxisokra. A március 11-i tüntetés ideje alatt a taxisok petíciót adtak át a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. A tüntetés előtt pár nappal adóhivatali vizsgálat is indult az Uberrel szemben – ennek még nincs eredménye. EZT IS AJÁNLJUK:A minisztérium akkori tájékoztatása szerint elkezdődött a jogszabályok szigorítása is, ám az eltelt idő alatt érdemi változást nem tapasztaltak a taxisok – mondta most a Faktornak Horacsek Róbert. Ezért most levélben érdeklődnek a minisztériumtól. Egyúttal ismét időpontot kértek a minisztériumtól, hogy tárgyalhassanak az illetékesekkel. Az Uber sofőrjei ugyanis szerintük továbbra is kijátsszák a törvényeket.Az uberesek közül sofőrjei közül ugyanis többen kértek és kaptak regisztrációs számot a közlekedési hatóságtól. Ezzel azonban klasszikus értelemben vett taxiszolgáltatást nem nyújthatnának, csak „személyszállítási szolgáltatást”. Ehhez nem kell az autókat besárgítani sem. A jogszabály alapján a személyszállítási szolgáltatás keretében viszont kizárólag szerződéses partnereik telephelyeiről vihetnének utasokat. Ilyen szerződéseik azonban az ubereseknek nincsenek, vagy, ha bemutattak ilyet a hatóságnak, az hamis – legalábbis így gondolják a taxisok. Az Uber egyébként épp a napokban jelentette be, hogy már nem csak Budapesten dolgoznak. Közleményük szerint „az utasok részéről lett volna igény, hogy Budapesten kívül is utazzanak Uberrel”, ezért az Uber most két árzónát alakított ki Budapest környékén. Ez a tény valóban joggal erősítheti a taxisok gyanúját, hogy az Uber sofőrjei kijátsszák a jogszabályokat. A minisztériumtól a Faktor megkérdezte, mi a véleményük a taxisok újabb leveléről. Még nem kaptunk választ, amint reagálnak, közölni fogjuk. A taxisokkal ezzel párhuzamosan egyeztetnek az online ellenőrzés biztosításáról. 2017. január 1-jéig szeretnék az új rendszert kialakítani - mondta a napokban Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. Az egyik elképzelés szerint felesleges lenne az online pénztárgép, a taxitársaságokon keresztül kaphatna információt az adóhivatal.
|
|
f.attila | 2016.03.29. 22:43:34 / # 344143 |
Az összefogás tényleg fontos, teljesen egyetértek ezzel. De mindenki kicsit másként fogja látni.
Előzmény: #344141 balagge 2016.03.29. 20:20:22 |
|
balagge | 2016.03.29. 20:19:25 / Módosítva / # 344141 |
|
Igen, azt kérdeztem ki a nagyobb ellensége a sofőröknek. Erre azt válaszoltad, hogy a pénztárcámnak az Uber. Helyesebben a pénztárcánknak. Ezekkel a finom csúsztatásokkal a nem túl pártatlan politikai elemzők szoktak élni. :-) De akár azt is írhattad volna, hogy a jövőnknek. A tiedét nyugodtan add oda travis kalanicknak, ha jónak látod. Én inkább egy kötélen látnám szívesen a kedves vízionátort, a vállalatát pedig a gödör alján. Remélem össze tudunk fogni és akkor, ha csak regionálisan is, de oda kerülhet. Ez a startup egy jó példa előttünk.
Előzmény: #344140 f.attila 2016.03.29. 20:11:53 |
f.attila | 2016.03.29. 20:11:54 / # 344140 |
Mindegy. Egy kérdésedre próbáltam reagálni.
Előzmény: #344137 balagge 2016.03.29. 19:20:26 |
|
balagge | 2016.03.29. 19:48:05 / # 344139 |
|
Nem csak az én pénztárcámról van szó. Minden sofőré, beleértve még a tiedét - amennyiben közöd van a személyszállításhoz- is és természetesen elsősorban az uberes sofőrök pénztárcája az uber célkeresztjében van. Ez háború amit ellenünk indított travis kalanick. Az a lényeges, hogyan állítható meg ez a gengszter. Ez a lényegi kérdés, nem a nevetséges szembe állítási kisérletek amit te is megpróbálsz tánogatni ezekkel a vicces kommentekkel.
Előzmény: #344135 f.attila 2016.03.29. 18:55:42 |
balagge | 2016.03.29. 19:20:52 / # 344138 |
|
Mi van a pénztárcámmal?
Előzmény: #344135 f.attila 2016.03.29. 18:55:42 |
balagge | 2016.03.29. 19:20:26 / # 344137 |
|
"A konkurencia, amiről írsz, New York-ban elérhető, és ott lehet, hogy mások a szabályozások, mint Budapesten."A konkurencia amiről írok az személyszállítási szolgáltatást fog közvetíteni New Yorkban csakúgy mint az uber. Olvasd el a cikket, az segíteni fog!Remélhetőleg tönkre teszi végre ezt a féreg céget.... Függetlenül a szabályozástól, ami gyakorlatilag sem itt sem ott nincs, ugyanaz történik itt is mint ott, személyszállítási szolgáltatás sofőr és utas közötti közvetítése pont mint a taxinál, nem pedig blablabla hantablabla megosztás...:-)
Előzmény: #344136 f.attila 2016.03.29. 19:00:20 |
f.attila | 2016.03.29. 19:00:21 / # 344136 |
A konkurencia, amiről írsz, New York-ban elérhető, és ott lehet, hogy mások a szabályozások, mint Budapesten.
Előzmény: #344134 balagge 2016.03.29. 18:06:01 |
|
f.attila | 2016.03.29. 18:55:42 / # 344135 |
A pénztárcádnak az uber.
Előzmény: #344131 balagge 2016.03.29. 13:19:29 |
|
balagge | 2016.03.29. 18:06:01 / # 344134 |
|
Kihívója akadt az Ubernek Na ez az amitől elkezdhetnek rettegni az ubernél. Ez az egyetlen üzleti modell amivel térdre lehet kényszeríteni travis kalanickot! A linkelt cikk egész elnéző az uberrel: "Az Uber globális monstrummá nőtte ki magát sok ezer független vállalkozóval, sokan közülük azonban nincsenek megelégedve." Független vállalkozók? Sokan nincsenek megelégedve? Mitől lennének egy kicsit is függetlenek ezek a vállalkozók és mitől lennének egy kicsit is megelégedve? :-) Mint a megelégedett független vállalkozó esete a lehúzós Bp-i fuvarszervezővel. Vicces, hogy a cikkben a konkurens cég mint "utazásmegosztó" startup szerepel.
|
tomajer | 2016.03.29. 13:41:21 / # 344132 |
Így húzta le az utast az Uber-sofőr2016. március 29. 11:32 | forrás: TF-információDaniel Kaizen elaludt hazafelé a taxiban, és mikor felébredt, nem hitt a szemének, milyen útvonalon vitte őt a sofőr - áll a The Telegraph cikkében. Ötször hosszabb lett az útAz Uber sofőr 102,17 fontért (körülbelül 40600 forint) vitte el a részeg utast egy laza 20 mérföldes kerülővel Londonban, miközben Daniel a hátsó ülésen szunyókált. Daniel a taxit Old Streethez rendelte, és Wood Greenig akart volna elmenni. Ez az útvonal mindössze 5 mérföld és 15 font lett volna. A kerülő azonban ötször hosszabbra sikerült az eredeti útvonalnál, így a számla 100 fonttal megugrott. Azóta a cég már bocsánatot kért, és megígérte, hogy visszafizeti a pénzt. Kihívója akadt az UbernekLehet, hogy az Uber legnagyobb erőssége egyben a legnagyobb gyengesége is? Az Uber globális monstrummá nőtte ki magát sok ezer független vállalkozóval, sokan közülük azonban nincsenek megelégedve. Ezt kihasználva egy új utazásmegosztó startup, a Juno – ugyan még csak New Yorkban, és lopakodó üzemmódban – próbálja átcsábítani az Uber sofőrjeit – áll a Forbes cikkében.
|
|
balagge | 2016.03.29. 13:17:51 / Módosítva / # 344131 |
|
Szerinted ki a nagyobb ellenség a sofőrökre nézve? A hiénák a reptéren vagy az UBER és a "félrenéző" politikusok akik támogatják? Ha csak játszadozni álltál be a greenhez akkor persze neked mindegy.
Előzmény: #344129 f.attila 2016.03.29. 12:02:35 |
f.attila | 2016.03.29. 12:02:35 / # 344129 |
Ezt én is kíváncsian várom. Meg hogy mit lehet tenni a többi nem korrekt taxis ellen, akik erőszakkal tuszkolják autóikba az utasokat, és nem hagyják dolgozni a kollégákat, ahol a roncsaikkal parkolásznak?!
Előzmény: #344128 tomajer 2016.03.29. 11:22:12 |
|
tomajer | 2016.03.29. 11:22:12 / # 344128 |
Horacsek RóbertNemzeti Fejlesztési Minisztérium dr. Fónagy János Államtitkár Úr részére Tisztelt Államtitkár Úr! Nyilvános levél! Üdvözlettel : Budapest, 2016. március. 29.
|
|
hiénakutya | 2016.03.29. 09:09:24 / # 344127 |
De hiszen ott van az alján: "Ha az agglomerációs zónák kapcsán bármilyen kérdésed lenne, kérjük írj emailt..."
Egyébként te úgy vetted észre, hogy az Ubert olyan nagyon aggasztja, hogy a fuvarosai nem felelnek meg a hatályos jogszabályoknak?Mert szerintem ez eddig sem nagyon zavarta őket.Sőt, ők maguk sem felelnek meg, de nem is akarnak.Na most, hogy Budapesten nem felelnek meg, vagy regionális szinten, esetleg országosan, ennek aztán baromira nincs jelentősége.
Előzmény: #344126 f.attila 2016.03.28. 19:45:09 |