Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2016.04.05. 14:26:08 / # 344181
:-)
balagge 2016.04.05. 13:11:46 / # 344180
avatar
Mivel a legrámenősebb fuvarszervező kijátszva a szabályokat árversenybe kezdett és a saját sofőrjei torkán nyomja le ennek veszteségét, a napnál is világosabb, hogy ezek csak taxisok lehetnek! :-)
balagge 2016.04.05. 13:05:00 / Módosítva / # 344179
avatar
Nem osztogatnék ilyen könnyen senki fejére hazaárulást. Mi marad annak a kormánynak, amelyik - jobb esetben - több mint két éve nem tesz semmi érdemlegeset az ügyben. Most vonatkoztassunk el attól, hogy mit mondanak és inkább azt vizsgáljuk, hogy mit csináltak! Szerintem elősegítették az uber piacszerzését. A jogszabályi környezet nem teszi lehetővé a tevékenységet, de az állam és hatóságai jóindulatúan félrenéztek az uber kedvéért. Így nehéz lenne hazai uber riválist faragni, ilyen bizonytalan jogi környezetben ugyebár. Magyarul piacunkra segítettek egy minden eddiginél mohóbb fuvarszervezőt, totális monopolhelyzetbe hozták!
tomajer 2016.04.05. 10:38:23 / # 344178
Nem magyarázkodok, elmagyarázok.  Nagy különbség :-)
És háát, ez a lap ezért van.  Ma az olvasók komoly százalékát teszik ki az uberesek ....   és háát ők is taxisok, csak még nem tudják :-P
Bao 2016.04.05. 10:36:00 / # 344177
avatar

Remek, még magyarázkodsz ennek a hazaáruló uber-csótánynak...

tomajer 2016.04.05. 09:37:15 / Módosítva / # 344176

nna folytassuk...

Tehát, ha egy engedélyköteles tevékenységet akarok folytatni, akkor meg kell felelnem a feltételeknek. 

Abban megegyezhetünk, hogy az uber taxi, hisz amikor éppen nem magyarázkodik, ő maga is így hirdeti magát!

Tehát, hiába csináljátok meg a személyszállító vizsgát, azzal nem mentek semmire, mert nem azt a tevékenységet végzitek.  A kettő közötti különbségre nem térnék ki.  A rendeletek teljes terjedelmükben megtalálhatóak itt a hallotaxin is.

http://www.hallotaxi.hu/_user/downloads/dokument/taxirendelet_2013_Fov_kozl.pdf

http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2013/04/taxi_rendelettervezet.pdf

http://www.bkk.hu/taxisoknak/

http://www.hallotaxi.hu/_upload/editor/_nagy/176-2015_orszagos_taxirendelet.pdf

http://www.hallotaxi.hu/tajekoztatas-leendo-uber-soforok-reszere-a-szemelytaxi-szolgaltatas-szabalyairol


Azt meg a ti dolgotok leverni az uberen, hogy miért hajszol bele benneteket egy drága félmegoldásba?!?

És akkor, hogy miért nem teszünk a szabályozás ellen?

Pár éve amikor ezek a szabályozások megszülettek, foggal körömmel küzdöttünk.  A társadalom leszarta.  Úgy érezte, hogy igenis meg kell rendszabályozni a kocsog taxisokat, mert ...  és ide mindenki a saját véleményét gondolta. ...  nagyrészt olyanok, akik sose ültek taxiba, csak az úságba, tévébe látta, hogy azok "olyanok".

Most, hogy mi már kiizzadtuk magunkból a többszázezres, sokszor milliós költségekkel járó "megfelelést"  ne várjátok tőlünk, hogy mi harcoljuk ki nektek, hogy nektek ne kelljen!  ...   és ez nem a "dögöljön meg a szomszéd tehene is"   mert ti vazze nem vagytok a szomszéd!  Ti a konkurencia vagytok, akitől elvárható, hogy ugyanazokkal a feltételekkel szálljatok harcba, mint amivel nekünk kell!

Nna csak ezért verjük itt a nyálunkat! :-)  Jja meg azért mert itt lehet.  Ez a hely azért van.  Meg azért, hogy ugyanezt te is megtehesd :-)

tomajer 2016.04.05. 08:54:40 / # 344175
Ingerültségünk érthető, és előre elnézést kérünk érte! :-)

Minden kérdésedre felvetésedre többször született válasz e fórum többezer hozzászólásában!

De a kedvedért:

1;  Tényleg az uber és mi tehetünk arról, hogy ez a helyzet fennáll.  De a mi kezünk meg van kötve.  A törvények által.  Ha nem lenne, akkor az itt előttem szólóval egyetértve, az összes uberes autó lángokban állna és nem lenne probléma.

2;  De hát hisz pont nem azzal akarjuk elnyomni ezt az izét, hanem törvényes úton.  (ez a baj ugye, ahogy te magad fogalmaztad meg)
2.1; Mitől lenne sokkal jobb rendszer?
Nem egy sofőr furikázza el az utast egy személygépkocsival?  Rosszul tudom?
Szoktak jönni az email, és postás hasonlattal.  Nna majd, ha a kedves utaznivágyó bebújik a telefonjába és a kívánt helyen kibújik abból, akkor fog állni ez a hasonlat.  Addig a gépkocsinak és a sofőrnek meg kell felelnie, a számára előírt szabályozásnak.  (és hogy az jó, e avagy nem, az itt lényegtelen kérdés, majd később kitérek rá)
Nna szóval mivel jobb?  A fuvarközvetítő rendszere modernebb, és egy jól megalkotott szoftver.  Több millió kizsákmányolt ubersofőr pénzéből.
De nem helyettesítheti a létező rendszereket.  Egy.  nem mindenkinek van okostelefonja, nem mindenki akarja megadni az inkasszójogot egy amerikai cégnek a bankszámlájához, és nem mindig nem mindenhol van éppen internetelérés. Ráadásul lehetnek (vannak) olyan fuvarigények, amiket az uber nem tud rögzíteni, hisz egyediek és a szoftvert nem lehet mindene felkészíteni.
Tehát:  A hagyományos telefonos diszpécseres rendszerre párhuzamosan szükség van!
Ha kimúlik a hagyományos taxi, akkor mi lesz ezekkel?  Vagy az a mi dogunk, hogy éhenhalva ezeket a szolgáltatásokat kvázi szociális ellátásként biztosítsuk a társadalom számára? :-)
Tarifa rendszer:  Basszus.  A fél karunkat odaadnánk egy ilyen tarifarendszerért!  Olcsók vagyunk, ha nincs fuvarigény, és drágák, ha pörög a meló!
Tehát, kevés fuvart viszünk ócsóért, hogy legyen mit hirdetni, és sokat drágáért, mert akkor az utazóközönség ki van szolgáltatva.
Ma ugye ezt a tudatos vásárló úgy oldja meg, hogy megnézi az ubert, ha az drágább mint a taxi, akkor rendel egy taxit, oszt jónapot.  (mi meg hülyék vagyunk)  De mi van, ha a hagyományos taxi tönkremegy, és csak uber lesz?
Baszus kijössz a színházból, moziból, sportrendezvényről, ..  szigetről, és attól függ mennyiért mész haza, hogy hanyadiknak nyomtad meg a gombot?  Ha lassan adja ki a ruhatáros a kabátod, amibe a telefont tetted, hogy az előadás alatt ne csörrenjen meg, akkor te háromszoros szorzóval kapsz már csak kocsit, mint a haverod, akinek volt annyi esze, hogy már a taps alatt rendelt egyet.
Szép jövő!
Hiszed, nem hiszed, nem a mi feladatunk, hogy a stabilitást biztosítsuk nektek, de amikor jobban megéri ti azért uberezgettek.

És akkor még mindig a jobb rendszer:  Kipróbáltad már a bp.-i taxitársaságok aplikációit?  Milyenek?  Nem próbáltad őket?  Jé?!?
Oszt méé nem?  mert nem arra van szükséged, hanem az olcsóságra ...  sofőrként meg az engedélynélküli, befektetés nélküli munkalehetőségre.
De akkor el kell menni pizzafutárnak.  Az nem engedélyköteles  tevékenység!!!

folyt köv.

Amsel 2016.04.05. 07:15:18 / Módosítva / # 344174
avatar
Ha nem lennének adóelkerülő,a markukban röhögő,általad reményvesztettnek titulált (a szivem szakad meg !) munkavállalók,akkor nem lennének jogosan lázadó taxisok sem.Az egy szimpla faszság hogy nem az u sofőrök veszik ki a pénzt a taxis zsebéből! Valószinű Juliska néni .Hogy az olcsóbban fuvarozást javasolod,azt bizonyitja hogy halvány segég fogalmad nincs a személyszállitásról vagy ha úgy tetszik a taxizásról.Az a baj hogy az u sofőrök nem tesznek meg mindent,hogy egyenlő feltételekkel vegyenek részt a versenyben,és hogy megfeleljenek a részükre is kötelező előirásoknak.Az meg végképp abnormális hogy azt mondod ,"az embereknek nem a szabályokra van szükségük "                 Ha nem lennének szabályok,tudod mi lenne ?   ANARCHIA !!!!!!Lehet hogy most pl téged az előzőekben tett irásodért meglincselnének.Még az is lehet hogy szabályosan.                              
Végezetül : lehet hogy az ilyen felfogás miatt mint a tied, nem fejlődik az ország ? Hogy a politikába most ne menjek bele.
balagge 2016.04.05. 00:53:08 / # 344173
avatar
Leginkább az uber sofőröknek van/lesz baja az uberrel, nem a taxisoknak. A pénzt az UBER a sofőrök zsebéből veszi ki közvetlenül a hihtetlen 25%-os lehúzással. Teszi mindezt egy eleve alacsony tarifán, természetesen a saját sofőrjei kárára.Nem nekünk kellene azon dolgoznunk, hogy olcsóbbak legyünk, nektek kéne azon, hogy ne önköltségi ár alatt dolgoztasson benneteket az uber. Titkon nyilván szeretnétek nem ezen a nevetséges tarifán dolgozni és főleg nem kifizetni minden 100 Ft-ból 25-öt az ubernek a szart sem érő szolgáltatásért. De amíg ilyen sok a szánalmas és PRIMITÍV ember, addig lesz az ubernek sofőrje bőségesen. A perc u. 2 előtt te köpködjél inkább, mi megelégednénk azzal, ha engedélyek híján befejeznétek a működéseteket ugyanis egyikőtöknek sincs engedélye a tevékenységre amit végeztek...Az ország azért nem fejlődik mert sok a retardált! :-)
don.norberto 2016.04.04. 23:45:33 / # 344172
avatar

Ingerültségem érthető de előre elnézést kérek ezért.


Elképesztően szánalmas amit csináltok TAXISOK. Nem akarok általánosítani de a taxis kontra uber ellentét a ti problémátok, nem az Uber SOFŐRÖKÉ.

Elhiszem, hogy sok pénzt vesz ki az UBER a zsebetekből, de erről NEM a SOFŐRÖK tehetnek, hanem az Uber és TI!

Az a gondolat, hogy pusztán erőfitogtatással el akartok nyomni egy nálatok sokkalta jobb rendszert pusztán azzal, hogy az átvert, reményvesztett sofőröket meglincselitek.. azt hogy neveznétek?!?!

Nem azt mondom, hogy nem lehettek dühösek, hogy nem kéne lépnetek, de a mentalitás, a hozzáállás elképesztően szánalmas és PRIMITÍV.

Mért nem próbáltok olcsóbbak lenni? Mért nem lázadtok a felesleges kiadások miatt (drosztdíj, sárgítás, értelmetlenül drága műszaki feltételek)..

Az Uber sofőrök amit tudnak megtesznek (páv2, személyszállítói vizsga). Hiába próbáljátok ezt a bürokratikus fszságot tolni, hogy nem tartják be a szabályokat.. Fel kéne nőni és belátni, hogy az embereknek másra van igény mint a szabályokra. Lázadjatok a saját szabályaitok ellen, a saját korlátjaitokat változtassátok meg.

Mért nem a perc utca 2 alatt veritek a nyálatokat?


Az ilyen mentalitás miatt nem fejlődik ez az ország...

Amsel 2016.04.04. 06:57:10 / # 344171
avatar

Felesleges a technikai fejlődésen lovagolni.Senki sem ellenkezik emiatt.A lényeg a szabályokat semmibe vevő működésben van. 

Bátyó 2016.04.04. 05:43:51 / Módosítva / # 344170
avatar
"technikai fejlődés" oszt mié ??? A legtöbb társaságnál,pl. a Főtaxi-nál  is egy gombnyomásra lehet kocsit kérrni kb. két éve!!!
cheater 2016.04.02. 21:26:45 / # 344169

Ez mennyire okos válasz... Magyarországon azért kell engedélyezni, mert Észtországban engedik. Ez logikusnak tűnik. Mint mikor az ovis arra hivatkozik hogy az apukája engedi hintázni, akkor az óvó nénik is engedjék.


De kíváncsi lennék egy ilyen 'újságíró' fejére és életére, ahogy ott ül a 1,5 szobás panellakásában és ezt a cikket alkotja. A portfolio.hu is megválogathatná kinek ad pénzt és milyen teljesítményért. Az a portfolio aki azt mondja a tájékoztatójában, hogy semmiféle felelősséget nem vállal a felületén megjelent cikkek valóságtartalmáért. De akkor minek írogat? Ehhez nem kell belsős vagy külsős cikkíró, elegendő lenne egy szoftver ami legenerálja a cikkeket. Remélem az uber minél hamarabb elkészíti UberPublishing néven.

Ez az a szint, mintha a taxis azt mondaná:

- Tessék parancsolni, Békásmegyer 3 ezer, de ugye azt tudják, hogy nem tudom garantálni, hogy nem Csepelen kötünk ki..!? 

- Persze, tudjuk, maga nem garantálja, olvastam a tájékoztatót az autó oldalán, úgyis mindig meg akartam nézni a csepeli buszpályaudvart éjjel.

balagge 2016.04.02. 18:32:58 / # 344168
avatar
Szerintem ezek a pénzt inkább számolni szeretik a helyett, hogy egy feneketlen kútba öntenék. A önvezető autó dumát azoknak nyomják akik ettől szívesen vásárolnak be a túlárazott részvényeikből. Akinek van félni valója az önvezető autóktól az pont az uber. Ez a fejlesztés ugyanis a vicces applikációjukhoz képest túl nagy falat. Viszont aki(k) végül megcsinálják kötve hiszem, hogy osztanának lapot a kalanicknak.
balagge 2016.04.02. 16:33:37 / # 344167
avatar
Ha már említed...a cikk arról szól, hogy csak az a kormány innovatív, amelyik jó pénzért lefekszik az ubernek. 

Okos húzással válaszolt az Uber a kormánynak

Tegnap, 15:21


A kormány nem állhat a technológiai fejlődés útjába címmel adott ki tájékoztatást az Uber. Épp egy nappal azok után, hogy Magyarország felszólította a céget magyarországi tevékenysége befejezésére.


A fővárosi kormányhivatal a múlt héten 300 ezer forint bírsággal sújtott egy amszterdami székhelyű vállalkozást, felszólítva arra, hogy jogtalanul végzett tevékenységét szüntesse be - utalt ezzel tegnap Fónagy János államtitkár az Uber-re.

Pénteken az Uber "a kormány nem állhat a technológiai fejlődés útjába" címmel adott ki közleményt, ami egyfajta válasznak is tekinthető a társaság részéről. Ebben az észt példát állítják a középpontba, ezzel akar az Uber borsot törni a magyar kormány orra alá.

A tájékoztató anyag szerint Taavi Rőivas észt miniszterelnök múlt heti amerikai útján többek között David Ploufee-fal, az Uber stratégiai vezetőjével, igazgatótanácsi tagjával is találkozott. Az egyeztetés során a két fél a sharing economy-ben rejlő lehetőségekről is tárgyalt. Észtország első azon európai országok között, ahol törvényileg szabályozzák a közösségi utazásmegosztást.

Látható, hogy a gazdaság globális mértékben változik, új ágazatok jelennek meg és növekednek gyors mértékben. A kormányoknak segíteni, és nem gátolni kellene az innovációt. Az Uberrel való együttműködés a megfelelő irányt jelenti számunkra

- nyilatkozta az észt kormányfő.

Ploufee szerint Észtország a világ leginnovatívabb digitális közszolgáltatásaival rendelkezik, az ország a digitális technológiai fejlődés szinonimájává vált.

zulu 2016.04.02. 09:35:54 / # 344164
avatar

Sziasztok! Itt a válasza az ubernek,ennek egyhamar nem lesz vége. Bocsánat belinkelni nem tudomhttp://m.portfolio.hu/gazdasag/adozas/okos_huzassal_valaszolt_az_uber_a_kormanynak.229619.html

1taxista 2016.04.01. 20:00:37 / # 344163
avatar
Nem bántom én őt de sajnos le fogják sz.....ni azt a felszólítást. Az a baj hogy ezek csak apró tűzoltások irányunkban. Ha igazán akarták volna már rég pontot tudtak volna tenni a ennek az egésznek a végére.Természetesen ha ez kell ahhoz hogy megszabaduljuk tölük akkor legyen. Most ki fog derülni hogy ki az erősebb,és hogy mennyit ér ez a fenyegetőzés.Szerintem ennek csak úgy lehet vége hogy lekapcsolják az alkalmazást ami elég szégyen lenne,hisz ez azt jelentené hogy törvényes eszközzel nem tudták érvényesíteni a budapesti rendelet betartását.
cheater 2016.04.01. 16:08:39 / Módosítva / # 344159

Nem jól látod a dolgot, rossz irányt veszel ha Fónagy Jánost degradálod. Az utolsó embernek mész neki aki még mellettünk áll és még hadakozik az adott - a vezetőink pitiánerségét és butaságát kihasználó mára már konszerné hízott - cég ellen. Ő az utolsó mohikán, tiszteletet érdemel tőlünk és együttműködést.

Világos, hogy a büntetés összege nem tűnik magasnak, főleg annak fényében amennyit rabol a cég nap, mint nap, de ebben nem is ez a lényeg.

A lényeg ez: bírsággal sújtott egy amszterdami székhelyű vállalkozást, felszólítva arra, hogy jogtalanul végzett tevékenységét szüntesse be - fejtette ki az NFM államtitkára.

Erre az adott cégnek válaszolnia kell, ezt kikerülni nem tudja, erre egy minisztérium államtitkára szólította fel. Kérdés ez mennyi ideig tart, ezalatt az idő alatt mennyit tud tovább stabilizálódni a piacon és még kérdés, hogy a feltehetőleg semleges válaszra mi lesz Fónagy János Úr következő lépése.

Az illegális cég legnagyobb előnye egyben a legnagyobb hátránya is. De ahhoz hogy leborítsák a hálózatról bűncselekményt kell rábizonyítani. Szerintem ez már régen áll, de lehet, hogy én elfogult vagyok a kérdésben. A jogosulatlan mérőeszköz, az alkalmazotti jogviszony, hogy a cég a saját adóját a szerinte nem létező alkalmazottjaival fizetteti ki, hogy az ellenőrzést kizárja a rendszeréből (ilyen van Európában?), a vásárlókat megtévesztő reklámok végtelen sora. Még vagy harminc dolgot tudnék írni csípőből, egyszerűen sok felsorolni.


Heteken belül ki fog derülni mennyire kemények a vezetőink. Van e létjogosultsága a mérésügyi hatóságnak, a közlekedési felügyeletnek, az adóhivatalnak és ellenőreinek, a munkaügyi felügyeletnek és hogy mi a fenének fizetünk mi évi 300M Ft drosztdíjat egy sárga autóból egy sárga engedélyért, ha ez csak ránk vonatkozik és a világon senki másra nem. Ha nem megyek oda be, akkor nem kell fizessek, ennyi a megoldás. Akik pedig ezt a pénzt jelenleg várják tőlünk keressenek maguknak új munkát, pl. menjenek el uberezni. Az adóhivatali ellenőrzésnek sem fogom alávetni magam, ha az adóellenőr nem regisztrált be a Facebook profilomra. Ha nem regisztrált be akkor nem jogosult a hozzáférésre, igy nem is ellenőrizhet. Lenyomom a gombokat és elzavarom, bajom nem lesz belőle, ez már nyilvánvaló, pont semmit nem tud egyik szerv sem tenni ellenem.

Taxiórám is lesz, egy androidos tableten fut majd, google playről ingyenesen letölthető nem egy ilyen program már évek óta.

1taxista 2016.04.01. 09:46:02 / # 344155
avatar

Na végre erre vártunk. Felszólítás + 300000 ft bírság. Nincs ennyi pénzük hogy kifizességés és mivel eddig is jogkövetö magatartást tanusítottak ezért holnaptol kezdve befejezik magyarországi tevékenységüket. Köszönjük szépen F.János " úrnak". Minden megoldódott a topikot lehet zárni,irány az utca mindenki taxiért integet.

cheater 2016.04.01. 06:12:16 / Módosítva / # 344153

 
http://www.hirado.hu/2016/03/31/sokkal-tobb-birsagot-szabtak-ki-a-szabalytalankodo-taxisokra/

 

A közelmúltban életbe lépett újabb szankciók nyomán már több bírságot kiszabtak a hatóságok a taxis szolgáltatást nyújtók szabálysértései miatt. Erről beszélt Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára az M1 aktuális csatorna csütörtök esti műsorában.

Fónagy János elmondta: a közelmúltban két jogszabály jelent meg a személyszállítási tevékenységgel kapcsolatban a magyar jogszabályokat semmibe vevők ellen. A gépjárművével jogosulatlanul személyszállítási tevékenységet végzőket érintő szigorítás nyomán sok tucat bírságot szabtak ki a hatóságok, és a gépjármű kivonására a forgalomból is volt példa.

Emellett jogosulatlan diszpécsertevékenység végzése miatt a fővárosi kormányhivatal a múlt héten 300 ezer forint bírsággal sújtott egy amszterdami székhelyű vállalkozást, felszólítva arra, hogy jogtalanul végzett tevékenységét szüntesse be - fejtette ki az NFM államtitkára.

Február 19-én lépett hatályba a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló kormányrendelet módosítása, amely lehetővé teszi a rendszám helyszíni elvételét azoktól, akik személytaxi-szolgáltatást nyújtanak tevékenységi engedély nélkül. Emellett március 11-től újabb szankciók léptek életbe az engedély nélküli, feketepiaci taxizás visszaszorítása érdekében.

 

 

 

Oldalszám: 215