Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
donkihóte | 2016.06.03. 19:02:48 / # 344999 |
|
Szerintem is óvatosan kell kezelni Fónagyot. Az ellentmondó nyilatkozatai, meg a fixtarifa állandó emlegetése, helytelenítése igen veszélyessé teszi. És még mindig nem súgta meg neki senki, hogy miért lett a fix, hogy a fix tarifa a taxizásban nem ördögtől való és nem egyedülálló Európában. Tőlünk nyugatabbra, az eu boldogabbik felén, ahol a kapitalizmus meg a piacgazdaság nem új keletű, néhány ország számos nagyvárosában is rögzített hatósági tarifák vannak, és még olyan opciókért is extra díjat számolhatnak fel, amit nálunk pistabá néhány tollvonással elintézett. Tette mindezt a fix bevezetésének fejében. Amennyiben visszavonnák, úgy intsenek búcsút a sárga, euroötös,
Előzmény: #344976 szálka 2016.06.02. 14:35:50 |
hiénakutya | 2016.06.03. 15:01:21 / # 344994 |
|
|
alelölülő | 2016.06.03. 13:39:48 / # 344993 |
Szerintem mutyiország kormányát egyedül a demonstrációktól való félelem tartotta vissza eddig, hogy lefeküdjön ubernek. Ez a fónagy-koma a nekünk rendelt kapcsolattartó, aki hitegethet kedvére. Ez a dolga, nyilván paprikajancsi ahhoz, hogy ő hozzon döntést. Ez egy jórendőr-rosszrendőr történet, ő dolga a jófiút játszani nekünk. Mostanában elhaltak a tüntetések, ez nyilván bizalom a kormány felé, de hiba bízni bennük.
|
|
admissarius | 2016.06.03. 13:02:49 / # 344992 |
|
10 bol 9 uberes lecsuszott kibukott taxis (szamoltam) de most mar jofej innovativ mind
Előzmény: #344991 f.attila 2016.06.03. 12:37:46 |
f.attila | 2016.06.03. 12:36:48 / Módosítva / # 344991 |
Nem az uber miatt nem fogok taxizni, hanem a taxi miatt fogok uberezni! 10 taxisból 7: csaló, károkozó. (számoltam). Ellenük tüntizzetek! Sokkal több bajotok van belőlük közvetve, a droszton meg közvetlen. Ne legyetek gyávák valóban összefogni, mert ezek szerint kevesebben vagytok, de ezen csak ti változtathattok úgy látszik. És ezen kár bármit magyarázni, szánalmassá tesz titeket is!
|
|
Bao | 2016.06.03. 09:10:55 / Módosítva / # 344990 |
|
Jók ezek a színek, szép térkép. A mai gps-es harcosoknak, fogalmuk sem lehet pl., hogy hol vannak a kerülethatárok.
Előzmény: #344989 hiénakutya 2016.06.03. 08:33:48 |
hiénakutya | 2016.06.03. 08:33:48 / # 344989 |
http://www.map.hu/Katalogus/Magyarorszag-Budapest-Varosok/Budapesti_terkepek/budapest-kornyek-atlasz
Előzmény: #344988 Bao 2016.06.03. 08:18:47 |
|
Bao | 2016.06.03. 08:17:56 / Módosítva / # 344988 |
|
A néma címkiadás előtt könnyű volt a tanulás.Az urh-n halottad a címeket és amit nem tudtál, azt megnézhetted akár térképen is.
A térkép az egy könyvszerűség, szép képek vannak benne, amik ábrázolják mondjuk az adott település utcáit, hasonlóképp a gps-hez, lehet kapni könyvesboltban, kúton, stb. Javaslom szerezz be egyet és ha várod a következő utast, nézegesd. |
don.norberto | 2016.06.03. 00:52:40 / # 344986 |
|
Nem tudom hova írni ezt a kérdésem, de mivel itt voltam a legaktívabb és a többi témát kevésbé szívesen látjátok szétoffolni (legalábbis szerintem) ezért ide írom le. Tudom, hogy mostanában már mindenki GPS-el jár de én szeretek professzionális szolgáltatást adni. Ezalatt leginkább azt értem, hogy nem kezdek el kérdezősködni, hogy merre van a Fiumei út ha éppen bedöglik a Waze. Nyilván nem a teljes tökéletesség a lényeg csak, hogy valami alapom legyen. Két dolog érdekel engem. 1, A régi taxis vizsgákon milyen helyismereti kérdések voltak? Esetleg ha valaki betudná linkelni annak nagyon örülnék. 2, Hogyan érdemes a helyismeretemet fejleszteni? Milyen módszerek vannak? Ti hogyan ismertétek meg a várost? Azt ne írjátok légyszi, hogy sokat közlekedtetek, mert ismerek olyan hapsit aki 8 éve taxizik és mindenhova GPS-el megy (talán a reptérre nem).. Egyik nap mentem a közraktárról a rakpartra, iszonyatos dugó volt. A Waze azt mondta, hogy folytassam az utam de nem így döntöttem. Lefordultam a Havas utcán - Molnár utcán végig és pár perc alatt elértem a Rákóczira aztán pikk pakk ott voltam Angyalföldön voltam. Lehet ez valamivel hosszabb bár nem hiszem, viszont egy sietős utas örömmel fogadná ha ismernék ilyen kis egérutakat. Köszi!
|
balagge | 2016.06.03. 00:08:15 / # 344985 |
|
Voltaképpen az első is elég ha minden kötél szakad. Elvannak azzal is ha gyűlölhetnek.És akkor most térjünk át az angol turistákra! :-)
Előzmény: #344984 warrior 2016.06.02. 18:57:00 |
warrior | 2016.06.02. 18:57:00 / # 344984 |
Ebben igazad van.A magyar embernek három dologra feltétlen szüksége van.Valakit kell gyűlőlni.Kell egy segg,amit kinyalhat és könnyű fingás.Na ettől jól érzi magát a magyar.Ezzel a saját nyomorúságát próbálja enyhíteni.Most a gyűlölet felénk taxisokra szól.Persze,ha szülni visszük a kismamát,akkor taxisbácsik vagyunk,de csak akkor. üdv.
Előzmény: #344982 balagge 2016.06.02. 17:55:44 |
|
balagge | 2016.06.02. 17:53:24 / Módosítva / # 344982 |
|
Bizonyos tekintetben sokat javulna a helyzet. Nem lesnék a kibaszott taxiórát az utasok pl., nagyon megnyugtató lenne. És ettől még akár fizethetnének az eddiginél ugye többet is!:-) Okafogyottá válna az ellenünk folytatott gyűlöletkampány. Kereshetne magának új gyűlölni valót a sok seggfej.
Előzmény: #344980 warrior 2016.06.02. 17:33:26 |
balagge | 2016.06.02. 17:45:12 / # 344981 |
|
Ha akarnak valamennyi pénzt beszedni drosztdij címén, muszáj lesz vissza venniük a pofájukból maguktól is. Ki a fax akar pl. Emelt kötelezőt fizetni, ha fehér rendszámmal elsunnyoghat okosba?A listád egy része amúgy a főváros "sara" 🙂 Párizsban is a végletekig feszítette a húrt az uber. Egyébként én arra tippelek, hogy végül ott is a mocsok kalanick nyer.
Előzmény: #344980 warrior 2016.06.02. 17:33:26 |
warrior | 2016.06.02. 17:32:18 / Módosítva / # 344980 |
OK. Viszont akkor tárgyalni kellene a velejéig romlott,korrupt kormánnyal arról,hogy nincs többé sárgítás,évenkénti vizsga,háromszoros biztosítási díj,drosztdíj ja és taxióra sem kell.Majd GPS-el mérjük a fizetendő összeget.Nem kell öt évente tanfolyam stb,stb.Akkor egyenlő eséllyel dolgozhatunk az uberrel.Persze ezzel máris visszamegyünk néhány évtizedet a kezdetekhez.Békésen az ubert egyetlen országban sem tudták visszaszorítani.Párizs az mégiscsak Párizs.
Előzmény: #344979 balagge 2016.06.02. 16:03:04 |
|
balagge | 2016.06.02. 16:03:04 / # 344979 |
|
Ha a kormányzat is ennyire két kapura játszik és tudatosan terelt minket eddig, miért lenne célszerű az eddigi hangerő feljebb tekerése? Előbb - utóbb a karhatalommal takarítják majd el a hőzöngőket és bevasalják a lakosságtól a politikai hasznot is. Más oldalról kellene megközelíteni a problémát és inkább azzal kéne foglalkozni, hogy miért fizetnek a taxisok elképesztő "tagdíjakat" és miért is fizetnek az uber sofőrei 25% leadót olyan szolgáltatás bevételéből, aminek a megvalósításához miden eszközt és lényeges költséget, beleértve az idejüket is, nekik kellett biztosítani.A lakosság és a politikusok támogatását soha nem kapjuk meg. Kizárólag az uberes sofőrök támogatásában bízhatunk ugyanis ők állnak velünk egy oldalon. Mindenki más ellenség.
Előzmény: #344978 warrior 2016.06.02. 15:49:10 |
warrior | 2016.06.02. 15:46:14 / Módosítva / # 344978 |
" Vannak náluk taxipárti és uberpárti politikusok is, ezzekkel végig hazudták az elmúlt két évet. Ez alatt nem csináltak semmit.Semmit!" Eközben az uber teret nyert a piacunkon szépen." Nincsen más választás,csak a radikális,akár haragos fellépés,vagy a taxizás jelenlegi formájának a felejtése(temetése).De!Mivel a taxisok úgy álltalában a seggüktől kérnek tanácsot,hogy mozduljak é vagy nem,ezért az utóbbi meglátásom felé hajlok.Vége.Ezért kár az uberen rugózni,mert mi nem vagyunk alkalmasak egy kemény közös fellépésre.Fónagy is megmondta-"a fejlődés útjába nem lehet állni" és a fejlődés neki most az applikáció.Mi meg nem állunk az útjába.Miért is tennénk?
|
|
szálka | 2016.06.02. 14:35:50 / # 344976 |
|
Azért én óvatosan bánnék a magabiztos kijelentésekkel. Egyetértek azzal, hogy nem célravezető látványosan támadni Fónagyot és a munkatársait, de kétlem, hogy mindaz, ami egy ideje velünk és körülöttünk történik, az kifejezetten a "taxisok" érdekeiről szólna.
Hiszem, hogy előbb vagy utóbb sarokba szorítják az Ubert, de azzal egyszersmind az is bizonyossá válhat, nem kell taxisnak lenni ahhoz, hogy a potenciális utas eljusson "A"-ból "B"-be. Szertefoszlik a minden taxis nem rúgható ki mítosza. Mindez arra kínál esélyt, hogy még inkább megtisztítsák a taxi-piacot. Különösebb kockázat nélkül tizedelhetnek a legkisebb kihágásért is a taxisok közt, mert sokkal nagyobb lesz a merítés lehetősége az utánpótlásban. Talán nem véletlen az sem, hogy a tervek szerint akitől megvonnák a drosztengedélyt, az egy évig nem kérhetne újat. De, vehetjük például azt is, hogy az online órákat kiválthatná egy sokkal naprakészebb, átláthatóbb adatszolgáltatás a cégek felől az adóhivatal felé. Egyfelől kétségünk se legyen, hogy a fuvarszervező az emiatt keletkező összes költségét áthárítja ránk, és tetejébe legkevésbé sem lesz érdekelt valamiféle cinkos összekacsintásra a taxisaival. Másfelől ott, ahol más pályákon játszanak, gyorsan megindul az átrendeződés. A Plus eladása talán csak egy nehezen belátható folyamat kezdete. Ki lesz a következő? És, ki lesz a felvásárló? Könnyen lehetséges, hogy az Uber rendszerére nem a betiltás vár, hanem a működési logikájának az átültetése/felvásárlása egy nagy állami szolgáltató megszületéséhez. Tiszta, jól ellenőrizhető, kis befektetéssel is működtethető rendszer, ahol a "taxisok" még a cserepadért is öldöklő harcot vívnak majd egymással. Ki fogja megkockáztatni a csalást, ha a lebukás esélye megnő, és komoly egzisztenciális következményei lehetnek? Látszólag pajzsra is emelhetnénk Fónagyot, de tartok tőle, hogy a sokat hangoztatott "taxis-érdek" csak álca.
Előzmény: #344970 cheater 2016.06.02. 11:35:29 |
balagge | 2016.06.02. 13:00:27 / # 344974 |
|
Uralnia kell az összes piacot az ubernek. Ha lenne olyan piac a világon, ahol egy másik cég partnerként kezeli az alvállalkozóit és max. 10%-ot kér a fuvarszervezésért ezzel legyőzhetné az ubert helyileg. Ezek után az uber max. 2 hónapon belül tönkre menne és eltűnne a föld színéről. Ezt nem engedhetik. ezért kellenek a földöntúli mértékű tőkeinjekciók. Ezzel üzenik a világnak, hogy ők már születésénél megfojtják az esetleges konkurenciát piactorzító dömpingárakkal. Azért menekül előre és kergeti travis kalanick az önvezető autós lázálmát is, mert tudja, ha valaki összefogja a sofőröket, le tudja győzni az ubert. Az ellen nem hat a szolgáltatás árának manipulációja. Mivel sofőr nélkül nem jön az uber...hiába basztatod az applikációt az utcán.Az autó nélkül maradt utasok 2 percen belül letöltik a konkurens alkalmazást és fél év múlva már nem is emlékeznek arra, hogy mi volt az az uber...
Előzmény: #344973 donkihóte 2016.06.02. 12:41:11 |
donkihóte | 2016.06.02. 12:41:12 / # 344973 |
|
"Az Uber Közel-Kelet és Észak-Afrika felé fordul" Egyszerűen fel nem foghatom, mi a fszt. akarnak egy kétmilliós (max tízmilliós) piacon, miért küzdnek életre halálra érte?
|
balagge | 2016.06.02. 12:36:50 / # 344971 |
|
Szabályozatlanságról beszélsz. Lehet kiszolgáltatni a belpiacunkat szabályozottan is az ubernek! Én csak annyit jegyeztem meg, több mint két éve háborítatlanul működik az uber Budapesten! Nem kellett volna feltétlenül semmilyen új jogszabály a megoldáshoz. Be kellett volna tartatni az akkor hatályos szabályokat. személyszállítási törv. és fövárosi rendelet akkor is volt! Az NKH miért nem lépett közbe 2014-től? Azért, mert nem volt erre az államnak törekvése...Nem tették meg. Számomra ez a bizonyíték.
Előzmény: #344970 cheater 2016.06.02. 11:35:29 |