Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
donkihóte 2016.06.03. 19:02:48 / # 344999
avatar
Szerintem is óvatosan kell kezelni Fónagyot. Az ellentmondó nyilatkozatai, meg a fixtarifa állandó emlegetése, helytelenítése igen veszélyessé teszi. És még mindig nem súgta meg neki senki, hogy miért lett a fix, hogy a fix tarifa a taxizásban nem ördögtől való és nem egyedülálló Európában. Tőlünk nyugatabbra, az eu boldogabbik felén, ahol a kapitalizmus meg a piacgazdaság nem új keletű, néhány ország számos nagyvárosában is rögzített hatósági tarifák vannak, és még olyan opciókért is extra díjat számolhatnak fel, amit nálunk pistabá néhány tollvonással elintézett. Tette mindezt a fix bevezetésének fejében.  Amennyiben visszavonnák, úgy intsenek búcsút a sárga, euroötös,
hiénakutya 2016.06.03. 15:01:21 / # 344994

alelölülő 2016.06.03. 13:39:48 / # 344993

Szerintem mutyiország kormányát egyedül a demonstrációktól való félelem tartotta vissza eddig, hogy lefeküdjön ubernek. Ez a fónagy-koma a nekünk rendelt kapcsolattartó, aki hitegethet kedvére. Ez a dolga, nyilván paprikajancsi ahhoz, hogy ő hozzon döntést. Ez egy jórendőr-rosszrendőr történet, ő dolga a jófiút játszani nekünk. Mostanában elhaltak a tüntetések, ez nyilván bizalom a kormány felé, de hiba bízni bennük.

admissarius 2016.06.03. 13:02:49 / # 344992
avatar
10 bol 9 uberes lecsuszott kibukott taxis (szamoltam) de most mar jofej innovativ mind
f.attila 2016.06.03. 12:36:48 / Módosítva / # 344991

Nem az uber miatt nem fogok taxizni, hanem a taxi miatt fogok uberezni! 10 taxisból 7: csaló, károkozó. (számoltam). Ellenük tüntizzetek! Sokkal több bajotok van belőlük közvetve, a droszton meg közvetlen. Ne legyetek gyávák valóban összefogni, mert ezek szerint kevesebben vagytok, de ezen csak ti változtathattok úgy látszik. És ezen kár bármit magyarázni, szánalmassá tesz titeket is!

Bao 2016.06.03. 09:10:55 / Módosítva / # 344990
avatar


Jók ezek a színek, szép térkép. A mai gps-es harcosoknak, fogalmuk sem lehet pl., hogy hol  vannak a kerülethatárok.
hiénakutya 2016.06.03. 08:33:48 / # 344989
Bao 2016.06.03. 08:17:56 / Módosítva / # 344988
avatar
A néma címkiadás előtt könnyű volt a tanulás.Az urh-n halottad a címeket és amit nem tudtál, azt megnézhetted akár térképen is.
A térkép az egy könyvszerűség, szép képek vannak benne, amik ábrázolják mondjuk az adott település utcáit, hasonlóképp a gps-hez, lehet kapni könyvesboltban, kúton, stb.
Javaslom szerezz be egyet és ha várod a következő utast, nézegesd.
don.norberto 2016.06.03. 00:52:40 / # 344986
avatar

Nem tudom hova írni ezt a kérdésem, de mivel itt voltam a legaktívabb és a többi témát kevésbé szívesen látjátok szétoffolni (legalábbis szerintem) ezért ide írom le.


Tudom, hogy mostanában már mindenki GPS-el jár de én szeretek professzionális szolgáltatást adni.

Ezalatt leginkább azt értem, hogy nem kezdek el kérdezősködni, hogy merre van a Fiumei út ha éppen bedöglik a Waze. Nyilván nem a teljes tökéletesség a lényeg csak, hogy valami alapom legyen.

Két dolog érdekel engem.

1,

A régi taxis vizsgákon milyen helyismereti kérdések voltak?

Esetleg ha valaki betudná linkelni annak nagyon örülnék.


2,

Hogyan érdemes a helyismeretemet fejleszteni? Milyen módszerek vannak? Ti hogyan ismertétek meg a várost?

Azt ne írjátok légyszi, hogy sokat közlekedtetek, mert ismerek olyan hapsit aki 8 éve taxizik és mindenhova GPS-el megy (talán a reptérre nem)..


Egyik nap mentem a közraktárról a rakpartra, iszonyatos dugó volt. A Waze azt mondta, hogy folytassam az utam de nem így döntöttem. Lefordultam a Havas utcán - Molnár utcán végig és pár perc alatt elértem a Rákóczira aztán pikk pakk ott voltam Angyalföldön voltam. Lehet ez valamivel hosszabb bár nem hiszem, viszont egy sietős utas örömmel fogadná ha ismernék ilyen kis egérutakat.

Köszi!

balagge 2016.06.03. 00:08:15 / # 344985
avatar
Voltaképpen az első is elég ha minden kötél szakad. Elvannak azzal is ha gyűlölhetnek.És akkor most térjünk át az angol turistákra! :-)
warrior 2016.06.02. 18:57:00 / # 344984

Ebben igazad van.A magyar embernek három dologra feltétlen szüksége van.Valakit kell gyűlőlni.Kell egy segg,amit kinyalhat és könnyű fingás.Na ettől jól érzi magát a magyar.Ezzel a saját nyomorúságát próbálja enyhíteni.Most a gyűlölet felénk taxisokra szól.Persze,ha szülni visszük a kismamát,akkor taxisbácsik vagyunk,de csak akkor.

üdv.

balagge 2016.06.02. 17:53:24 / Módosítva / # 344982
avatar
Bizonyos tekintetben sokat javulna a helyzet. Nem lesnék a kibaszott taxiórát az utasok pl., nagyon megnyugtató lenne. És ettől még akár fizethetnének az eddiginél ugye többet is!:-) Okafogyottá válna az ellenünk folytatott gyűlöletkampány. Kereshetne magának új gyűlölni valót a sok seggfej.                   
balagge 2016.06.02. 17:45:12 / # 344981
avatar
Ha akarnak valamennyi pénzt beszedni drosztdij címén, muszáj lesz vissza venniük a pofájukból maguktól is. Ki a fax akar pl. Emelt kötelezőt fizetni, ha fehér rendszámmal elsunnyoghat okosba?A listád egy része amúgy a főváros "sara" 🙂 Párizsban is a végletekig feszítette a húrt az uber. Egyébként én arra tippelek, hogy végül ott is a mocsok kalanick nyer.
warrior 2016.06.02. 17:32:18 / Módosítva / # 344980
OK. Viszont akkor tárgyalni kellene a velejéig romlott,korrupt kormánnyal arról,hogy nincs többé sárgítás,évenkénti vizsga,háromszoros biztosítási díj,drosztdíj ja és taxióra sem kell.Majd GPS-el mérjük a fizetendő összeget.Nem kell öt évente tanfolyam stb,stb.Akkor egyenlő eséllyel dolgozhatunk az uberrel.Persze ezzel máris visszamegyünk néhány évtizedet a kezdetekhez.Békésen az ubert egyetlen országban sem tudták visszaszorítani.Párizs az mégiscsak Párizs.
balagge 2016.06.02. 16:03:04 / # 344979
avatar
Ha a kormányzat is ennyire két kapura játszik és tudatosan terelt minket eddig, miért lenne célszerű az eddigi hangerő feljebb tekerése? Előbb - utóbb a karhatalommal takarítják majd el a hőzöngőket és bevasalják a lakosságtól a politikai hasznot is. Más oldalról kellene megközelíteni a problémát és inkább azzal kéne foglalkozni, hogy miért fizetnek a taxisok elképesztő "tagdíjakat" és miért is fizetnek az uber sofőrei 25% leadót olyan szolgáltatás bevételéből, aminek a megvalósításához miden eszközt és lényeges költséget, beleértve az idejüket is, nekik kellett biztosítani.A lakosság és a politikusok támogatását soha nem kapjuk meg. Kizárólag az uberes sofőrök támogatásában bízhatunk ugyanis ők állnak velünk egy oldalon. Mindenki más ellenség.
warrior 2016.06.02. 15:46:14 / Módosítva / # 344978

" Vannak náluk taxipárti és uberpárti politikusok is, ezzekkel végig hazudták az elmúlt két évet. Ez alatt nem csináltak semmit.Semmit!" Eközben az uber teret nyert a piacunkon szépen." Nincsen más választás,csak a radikális,akár haragos fellépés,vagy a taxizás jelenlegi formájának a felejtése(temetése).De!Mivel a taxisok úgy álltalában a seggüktől kérnek tanácsot,hogy mozduljak é vagy nem,ezért az  utóbbi meglátásom felé hajlok.Vége.Ezért kár az uberen rugózni,mert mi nem vagyunk alkalmasak egy kemény közös fellépésre.Fónagy is megmondta-"a fejlődés útjába nem lehet állni" és a fejlődés neki most az applikáció.Mi meg nem állunk az útjába.Miért is tennénk?

szálka 2016.06.02. 14:35:50 / # 344976
avatar
Azért én óvatosan bánnék a magabiztos kijelentésekkel.  Egyetértek azzal, hogy nem célravezető látványosan támadni Fónagyot és a munkatársait, de kétlem, hogy mindaz, ami egy ideje velünk és körülöttünk történik, az kifejezetten a "taxisok" érdekeiről szólna.
Hiszem, hogy előbb vagy utóbb sarokba szorítják az Ubert, de azzal egyszersmind az is bizonyossá válhat,  nem kell taxisnak lenni ahhoz, hogy a potenciális utas eljusson "A"-ból  "B"-be.
Szertefoszlik a minden taxis nem rúgható ki mítosza.
Mindez arra kínál esélyt, hogy még inkább megtisztítsák a taxi-piacot. Különösebb kockázat nélkül tizedelhetnek a legkisebb kihágásért is a taxisok közt, mert sokkal nagyobb lesz a merítés lehetősége az utánpótlásban. Talán nem véletlen az sem, hogy a tervek szerint akitől megvonnák a drosztengedélyt, az egy évig nem kérhetne újat.
De, vehetjük például azt is, hogy az online órákat kiválthatná egy sokkal naprakészebb, átláthatóbb adatszolgáltatás a cégek felől az adóhivatal felé. Egyfelől kétségünk se legyen, hogy a fuvarszervező az emiatt keletkező összes költségét áthárítja ránk, és tetejébe legkevésbé sem lesz érdekelt valamiféle cinkos összekacsintásra  a taxisaival.
Másfelől ott, ahol más pályákon játszanak, gyorsan megindul az átrendeződés. A Plus eladása talán csak egy nehezen belátható folyamat kezdete. Ki lesz a következő?
És, ki lesz a felvásárló?
Könnyen lehetséges, hogy az Uber rendszerére nem a betiltás vár, hanem a működési logikájának az átültetése/felvásárlása egy nagy állami szolgáltató megszületéséhez.
Tiszta, jól ellenőrizhető, kis befektetéssel is működtethető rendszer, ahol a "taxisok" még a cserepadért is öldöklő harcot vívnak majd egymással.
Ki fogja megkockáztatni a csalást, ha a lebukás esélye megnő, és komoly egzisztenciális következményei lehetnek?

Látszólag pajzsra is emelhetnénk Fónagyot, de tartok tőle, hogy a sokat hangoztatott "taxis-érdek" csak álca.

balagge 2016.06.02. 13:00:27 / # 344974
avatar
Uralnia kell az összes piacot az ubernek. Ha lenne olyan piac a világon, ahol egy másik cég partnerként kezeli az alvállalkozóit és max. 10%-ot kér a fuvarszervezésért ezzel legyőzhetné az ubert helyileg. Ezek után az uber max. 2 hónapon belül tönkre menne és eltűnne a föld színéről. Ezt nem engedhetik. ezért kellenek a földöntúli mértékű tőkeinjekciók. Ezzel üzenik a világnak, hogy ők már születésénél megfojtják az esetleges konkurenciát piactorzító dömpingárakkal. Azért menekül előre és kergeti travis kalanick az önvezető autós lázálmát is, mert tudja, ha valaki összefogja a sofőröket, le tudja győzni az ubert. Az ellen nem hat a szolgáltatás árának manipulációja. Mivel sofőr nélkül nem jön az uber...hiába basztatod az applikációt az utcán.Az autó nélkül maradt utasok 2 percen belül letöltik a konkurens alkalmazást és fél év múlva már nem is emlékeznek arra, hogy mi volt az az uber...
donkihóte 2016.06.02. 12:41:12 / # 344973
avatar

"Az Uber Közel-Kelet és Észak-Afrika felé fordul"


Egyszerűen fel nem foghatom, mi a fszt. akarnak egy kétmilliós (max tízmilliós) piacon, miért küzdnek életre halálra érte?

balagge 2016.06.02. 12:36:50 / # 344971
avatar
Szabályozatlanságról beszélsz. Lehet kiszolgáltatni a belpiacunkat szabályozottan is az ubernek! Én csak annyit jegyeztem meg, több mint két éve háborítatlanul működik az uber Budapesten! Nem kellett volna feltétlenül semmilyen új jogszabály a megoldáshoz. Be kellett volna tartatni az akkor hatályos szabályokat. személyszállítási törv. és fövárosi rendelet akkor is volt! Az NKH miért nem lépett közbe 2014-től? Azért, mert nem volt erre az államnak törekvése...Nem tették meg. Számomra ez a bizonyíték.
Oldalszám: 215