Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2016.06.02. 11:35:29 / # 344970
Ha nem a saját szakálára cselekszik, akkor még jobb, hisz akkor nem egyedül birkózik a multival vagy tévedek?Hozzászólásom nem a politikai szinekról szól, csak a tényekról. És ami jelen pillanatban tény,  hogy ő végzi a dolgát, mig a többi - már felsorolt - rég elengedte a kezünk, csak azért, hogy megszerezzenek pár szavazatot.Annak ellenére, végzi a dolgát hogy ezért sorozatos támadások érik, mert igy könnyû célpontá vált. Nem hiszem, hogy ebben a helyzetben még nekünk is támadnunk kéne, pont magunk alatt vágnánk a fát. Meg miért tennénk? Épp a mi érdekeikért harcol.
Azt pedig hogy melyik politikai szinben milyen arányban vannak szabályozás vagy szabályozatlanság pártiak egészen pontosan ki fog derülni a szavazásból.Ha a szabályozatlanság győz, akkor jöjjön az anarchia, hisz azt szavazták meg, tőlünk megkapják ha ez a vágyuk.
Bao 2016.06.02. 11:27:09 / # 344969
avatar

Hetven éve így jottek....

Most uber, stb...

balagge 2016.06.02. 10:48:40 / # 344968
avatar
Úgy gondolod, hogy Fónagy a saját szakállára bármit mond vagy cselekszik? Ez nem volt divat a fideszben a fülkeforradalom óta, de az előtt sem igazán. Sokkal inkább adnak ki egy-egy politikusnak a karakteréhez illő szerepet és mondanivalót. Vannak náluk taxipárti és uberpárti politikusok is, ezzekkel végig kommunikálták az elmúlt két évet. Ez alatt az uber teret nyert a piacunkon szépen csendben...Ha a fidesz a "dolgát" végezte volna, nem lenne miről beszélni...
rosszqtya 2016.06.02. 10:35:52 / # 344967
avatar
első bekezdés, második sor!
"A mobilapplikációs taxiszolgáltató"

akkor nincs is több kérdésem...
balagge 2016.06.02. 10:01:07 / # 344966
avatar
Ahhoz hogy az uber teret nyerjen, egyenlőre még szüksége van sofőrökre akik elszállítják az utasokat a-ból b-be. Ezért a sofőrökön múlik milyen cég és milyen formában tud teret nyerni.
balagge 2016.06.02. 09:53:59 / # 344965
avatar
Csodálatos...Ekkora tőke kizárólag azt a célt szolgálja, hogy hatásosan el tudja taposni a konkurenciáját a saját maga által generált árversenyben a piacain.
hiénakutya 2016.06.02. 07:32:58 / # 344963

cheater 2016.06.02. 02:11:40 / # 344962
warrior!
Minden tiszteletem a tiéd, mert hajlandó voltál tenni az ügy érdekében és nem melóztál napokon át. De ettöl még két dologban nincs igazad.Az egyik, hogy ez a vonat elment. Ha szabálybetartásra bírják őket akkor már nem lesz olyan vidám az a vonatozás. A másik, hogy Fónagy államtitkárt degradálod. Azt az embert aki jelen pillanatban gyakorlatilag egyedüliként harcol a mi érdekeinkért sok-sok más érdek ellenében.Ezért akár tórvénymodósítást is nyújt be, minden bizonnyal sokkal egyszerübb lenne az élete, ha nem végezné a dolgát és nem válna ő is célpontá velünk együtt.Pont ő az aki a dolgát végzi és nem a nyerészkedésen jár az agya,  mig a többinek - dk,  lmp,  jobbik,  mszp - igen.
hiénakutya 2016.06.01. 21:54:20 / # 344961
Mert ahol korrekt a díjszámítás, ott az Uber nem nyert teret?
Ugyan már...
balagge 2016.06.01. 21:35:08 / # 344960
avatar
Mikor érezted úgy utoljára, hogy még van/volt esély? Az előtt vagy az után, hogy a trócsányi ügyv. irodát megbízta az Uber Hungary a képviselettel? Valóban kár az uberen rugózni. Azon kéne gondolkodni mindenkinek, hogy pl. vállalható-e az uberéhez hasonló átlátható díjszámítás. Mivel ezek nélkül tény, hogy egyre nagyobb és gyakoribb lesz a "túlkövetelés" a taxisok között. Ez végül oda fog vezetni, hogy még a legtaxispártibb utas is uberrel fog utazni. Ott a budapesti lakos remek uber rerklámfilmje. Nyilván jobb üzlet az 1250 Ft helyett levenni az utast 5950-re, csak ennek az uber a végeredménye.
warrior 2016.06.01. 18:30:38 / # 344957

Üdv.

Kár ezen az uberen ennyit rugózni.Ez már el van döntve a nagy putriban,hogy uber marad,mert kell a zsozso a korrupt politikusok zsebébe.Ez a fónagy nevű ipse hazudozott éppen eleget,hogy a kérdéseit se higgye el senki.Abban az országban ahol egy amerikába egykoron eldisszidált vajna bandi miniszteri biztos lehet és közben offshorba menekíti a pénzét ott nincs miről beszélni.Inkább arról beszélgessetek,hogy amikor az engedély megvolt,akkor miért csak pár tucat taxi tüntetett?Mert a többségnek megy a bólt?Biztosan megy,ha nem érdekelt senkit a tüntetés.Ha meg megy a bólt és mindennap szilveszter,akkor kit zavar az uber.Azt tudom,hogy engem igen.A többi az tele van pénzzel?Biztosan.A drosztokon csak elégedett arcokat látni.Érdekes sztorikat hallani a nagy keresetekről,zsíros fuvarokról.Engem ezek miért kerülnek el azt nem tudom.Ha nem így lenne,akkor talán több ezer taxi vonult volna ki az utcára.Ja,hogy ez nem Párizs és még sorolhatnék néhány nagyvárost,ahol mertek tenni a saját érdekükben.Mi lesz 1-2 év múlva?Megszűnik a klasszikus taxizás?Midenki, a fél város uberezni fog?A fél város viszi majd a másik fél várost.Másnap pedig fordítva.He-he ez tényleg jó lesz.Na szóval kár az uberen rugózni.Ellene tenni kellett volna amíg volt esély.Úgylátom ez a vonat elment sajnos.Aki lekéste az majd utazik az uberrel.Jó utat midenkinek,teli bankszámlát.

cheater 2016.06.01. 14:15:08 / # 344954

Taxivállalat akkor lenne ha ő vásárolta volna az autókat és ő is tartaná karban. De akkor hogy lenne lovéja?:-) Sehogy, veszteséges lenne. Ez a nagy trükk az egészben, 0 költség és uralkodás. Ezt a folyamatot állították meg - nagyon helyesen - Budapesten a taxirendelettel.


Vittem egy halál normális palit, aki ráadásul tök józan volt - a pesti éjszakában ez már szinte gyanús - rendezett ház, 3 gyerek, szóval ilyen ennek lennék a szomszédja figura. Ha lehet kerülöm az utastérben az uber témát, hisz az én bánatom nincs jogom vele az utast terhelni, de ő csak erőltette hogy mi a véleményem.

Azt mondta mindenben igazat ad nekünk, ő vállalkozó pár darab alkalmazottal és pl. az uber számláival nem tud mit kezdeni, ha elszámolós utazásra kerül a sor akkor taxi, ha nem akkor uber. De egy valamit nem ért, amiben szerinte nekünk kellene lépni, hogy miért nem szállunk be a ringbe és kezdjük el az uberrel az árversenyt? Még hozzátette ő gyilkos licitálást folytat egy-egy munkáért, nem érti mi hogy képzeljük, hogy nekünk ez nem dolgunk.


Elmondtam neki, hogy nincs esélyünk az árversenyben, mert az ubernek mindegy mit irat ki az autós partnereivel, nem az övé a költség. Ha mi kiírnánk, hogy 120Ft/km ő kiíratná, hogy 80. Megkapja a 25% sok kicsiből is, neki tök 8. Azt mondta erre, hogy akkor az uber tönkremenne. Kérdeztem miért menne tönkre? Mert önköltségi ár alatt fuvaroz. Mondtam neki, hogy de uram, az uber nem fuvaroz, nem érti a csíziót? Láttam rajta, hogy nem érti.


Próbáltam másik oldalról, hátha úgy megérti. Mivel felhozta magát példának mint vállalkozót, hogy ő milyen szűk árrésen vállalja be a melót, mert másképp nem kapja meg, állítottam ezzel példát neki.

Elmagyaráztam, hogy ebben a példában maga mint vállalkozó nem a taxis, hanem maga az uber. Maga vállalkozik, maga indult ennek a sztorinak nagy reménnyel, maga szeretne gazdag(abb) lenni, maga kockáztat.  Ad másoknak munkát, le a kalappal, hajrá.

De a taxis itt nem ön, hanem a maga alkalmazottja. És ön nem teheti meg Európában jelen állás szerint azt hogy licitáltatja a kényszerhelyzetben lévő alkalmazottjait, hogy ki vállalja be még olcsóbban a munkát. 170.000 nettóról indulunk, ki vállalja 165-ért? A kalapos úr. 160? 155 a szemüveges hölgy. Biztos lehet igy lejjebb menni, de van egy szint ami alá már biztosan nem és ez a minimálbér. Hogy ez nálunk mennyi és mennyi Svájcban ezt most hagyjuk, de minden országban van ilyen határ. Ha ez alá licitáltatná az alkalmazottjait az már nem vállalkozás, hanem rablás. Tehát Európában szerencsére nem tudom megcsinálni, hogy elhozok egy elesett embert egy elesett-országból ahol eddig ő egy dollárt keresett évente és én itt neki megduplázom a fizetését mert ez neki milyen jó. Mert a szabályozás erre nem ad lehetőséget.

A taxizás költsége pedig épp ugyanannyi, ha 50Ft vagy ha 500Ft a kilométerdíj. A költség az költség, kikerülhetetlen, kiszámolható és beláthatjuk, hogy az ember azért dolgozik, hogy ebből pénze legyen, tehát a kilométerdíjat úgy kell megadni hogy az a nem csak a költséget fedezze, de maradjon is belőle a megélhetésre. Jelen pillanatban ez az a bizonyos 280Ft/km, amivel egészen pontosan a minimálbért érik el a taxisok. Ha ennél többre vágynak, akkor nem 20-22 napot dolgoznak egy hónapban hanem 30-at, a taxisok döntő többsége egyébként ezt teszi.


A 165 forintos tarifa már a minimálbér alá viszi a taxisok fizetését, ráadásul ha ebbe az irányba megyünk akkor ennek a sztorinak még koránt sincs vége. Lesz itt Lyft, 145-ért vagy EUber 133-ért. Ami közös lesz bennük az az hogy ők nem kockáztatnak semmit, egy autógumit nem fognak venni, mindent az autós partnereikre hárítanak majd, még az árversenyt is. Az összes tudásuk annyi, hogy naponta leellenőrzik mennyivel megy az ellenlábas cég. Csökkentett? Akkor mi is! A mi alatt itt mindenki mást ért, csak épp saját magát nem.


Piacot akar egy ilyen cég? Semmi mással nem tud betörni a piacra csak az alacsony árral? Árversenyezzen. De ne az én fizetésemből. Nekem a minimálbér jár. Ő vállalkozik, ő akar gazdag lenni, ő akarja uralni a piacot, akkor tegyen érte. Kockáztasson ő. Ha leviszi az árat hogy lenyomja a konkurenciát nyúljon a zsebébe és fizesse ki nekem a különbözetet. De jelen pillanatban ő most az én zsebembe nyúl. Fizesse ki nekem a minmálbérnek megfelelő 280Ft/km díját aztán azt írogat ki a tarifatáblájára vagy a digitális felületére amit akar és haverok leszünk. De addig míg ez nem történik meg ő az ellenségem lesz és mindenki más is aki az ő keze alá dolgozik.


Ezt hadartam el az embernek, ha már feszegette a témát, de nem tudtam eldönteni mikor kiszállt, hogy megértette e.

hiénakutya 2016.06.01. 12:24:04 / # 344948
Egyszer elnyomtam valahol ezt a fuvarszervező dolgot, aztán jött valaki és nagyon csúnyán elkalapált, hogy butaságokat írogatok.
Szerinte - és egyre inkább hajlok arra, hogy neki van igaza - az Uber egy taxivállalat. Mégpedig egy olyan taxivállalat, amelyik kényszervállalkozókkal végezteti el az érdemi munkát, csak még ebben is köcsögebb a többinél.
Azt írta ez az ember, hogy lényegében a munkaidőn kívül minden másról az Uber rendelkezik, majd föltette azt a kérdést, hogy ugyan milyen vállalkozás az, ahol a vállalkozó semmilyen, a vállalkozását közvetlenül érintő kérdésben nem dönthet.
Öööö... Nem nagyon tudtam erre mit írni.
Pedig ilyesmi ritkán fordul elő velem.
:-D
cheater 2016.06.01. 11:56:55 / # 344947

Nem vágod, hogy ezt a hírt csak ők kommunikálják igy? Nem állt be mögéjük senki, még az iránymutatást sem adták ki, csak jelezték, hogy majd nemsokára kiadnak egy ilyet. Ami a gazdasági megosztásról szól majd.

De azt ubernek semmi köze a gazdasági megosztáshoz, ő csak ezt hazudja a világnak, hogy minél tovább engedély nélkül végezhesse a tevékenységét. Az uber egy fuvarszervező cég az autós partnerei pedig szimpla taxisok. Ők nem irányfuvart hirdetnek minimális költségáthárítással, hanem taxiszolgáltatást. És ezzel szerencsére a minisztériumban is tisztában vannak.


Nem mellesleg az Unió lenne a legnagyobb pancser ha beállna az ilyen cégek mögé. Csinálják Amerikában, oda tartoznak, ne cipeljék el a lovénkat. Majd mi csinálunk európai érdekeltségű cégeket, ha erre ekkora az igény. Európai szabályozással és nem észak-afrikaival.

donkihóte 2016.06.01. 09:45:48 / # 344943
avatar
Ez a mi szerencsénk. Az, hogy a teljes parlamenti ellenzék, a faszszívó, képmutató jobbikkal együtt, valamint még brüsszel is beállt mögéjük, az olyan Viktornak, mint a bikának a vörös posztó. 
focilabda 2016.06.01. 08:10:40 / # 344942
Vagyunk itt is ott is 😅
hiénakutya 2016.06.01. 06:55:26 / # 344940
Látod, ha most lenne fosbukod, már tolhatnád is be nekik a cikk alá.
Jó ez itt, meg minden, de picit olyan, mintha egy műtárgy csak egy privát klub szalonjában lenne megtekinthető.
:-)
cheater 2016.05.31. 23:37:13 / Módosítva / # 344939

Fónagy János: Nem betiltani akarjuk az Ubert, hanem beállítani a sorba


Nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek. Örülök, mert Fónagy urat nem tudja megetetni az uber, tökéletesen látja ki ő, mi ő. A többszörösen átmosott hírt, mely szerint az Unió iránymutatást ad ki a közösségi gazdaság szereplőivel kapcsolatban - amit most az uber 10 percenként vesz elő - is kommentálta: szép és jó, nagyon helyes, de az uber sok minden csak nem közösségi megosztás alapú szerveződés, igy ezt a hírt feleslegesen lobogtatják.


Sírni pedig azért tudnék, mert itt ez a cég immáron két éve közöttünk, minden szabályt áthágva rabol ki minket (nem csak a taxisokat, mindenkit) és most hogy végre két év után előkerült a szablya tárgyalni akarnak. Kik? A képviselőik. Kik azok?

Eddig olyan válaszok voltak a minisztériumi kérésekkel kapcsolatban, hogy kizárták a hatóságot a rendszerükből. Vagy mikor a minisztérium megbüntette és felszólította a céget, hogy jogosulatlan tevékenységét fejezze be akkor annyit üzent hogy: bakfitty.

És ezek után leülök velük tárgyalni? Ezek után szeretném megtudni, hogy ők mit szeretnének?? Hát megmondom én, ehhez igazán nem kell két diploma: a 25%-t. Mindig, minden körülmények között. Még akkor is, ha működéshez nincs engedély.

Az adóhivatal, a közlekedési hatóság, a Belügyminisztérium tárgyal valakikkel és segédkezik, hogy ők meg tudjanak felelni a jogszabályoknak? Ott terelgetik őket és magyarázzák nekik mi is az a diszpécserközpont és mi is az a vállalkozói adószám?

Ha nem tudja akkor miért akar vállalkozni Magyarországon? Ezt másnak pénzért oktatják, amiből ráadásul sikeres vizsgát kell tegyél, hogy vállalkozhass.


Én ebből az egész sztoriból leginkább arra lennék kíváncsi, hogy ezt a két éve szabálytalanul működő céget és a hozzájuk csapódott autós partnereket elszámoltatja valaki ezért a két évért? Mert bár hangoztatják azt a blődséget, hogy ők nem veszik el a taxisok utasait, hanem újakat teremtenek a budapesti taxisok forgalma egész pontosan a felére esett vissza.

Ami pedig ha osztunk szorzunk nem kevés pénz és ez a taxisok zsebéből hiányzik. Ezt a pénzt gond nélkül kicipelhetik az országból és az autós partnereik megtarthatják, semmi gond? Tehát a budapesti taxisok akik jelen pillanatban - csak egyet mondok - drosztdíj gyanánt fizetnek be 400 millió forintot az államnak miközben ezalatt a két év alatt a forgalmuk a felére csökkent nyeljék le, hogy még elszámoltatva sem lesz a cég, sem az ő autós partnerei?

balagge 2016.05.31. 21:30:06 / # 344938
avatar
Nos a bejátszásban a legolcsóbb ut taxival 1250 volt, uberrel 1150. Ezt az 1250-et az RTL klub bejatszashoz irt szosszeneteben mar lehazudtak, ott mar a legolcsóbb ut taxival 2000 volt...:-))))
hiénakutya 2016.05.31. 20:25:38 / # 344936
Oldalszám: 215