Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
balagge 2016.09.08. 22:59:11 / Módosítva / # 345844
avatar
Az utasok véleménye változó. Az általános taxiellenesség tetten érhető, elég csak bekukkantani az FB-ra mit összeanyáznak egy taxis vagy uberes cikkre a kommentekben. Az is igaz persze, hogy ez a plebs, de a mai világban az ő véleményük a mérvadó. Elég jó munkát végzett az uber az egész világon ezért. Sokan utasok közül is számon kérik a tüntetést...de örülök ha neked jobb utasaid vannak.
cheater 2016.09.08. 22:49:46 / # 345843
Nem irom alá, legjobban azok kiabálnak akik 10 éve nem ültek taxiban és hallottak valakitől valamit.Akik a nagy többségünktöl kiszállnak teljesen elégedettek és nem is értik ezt a hisztit a taxisok körül.Sőt,  markáns vélemény az, hogy tökéletesen igazunk volt és jó látni hogy van társadalmi réteg aki ki mer állni a jogaiért és sikerrel is jár.
balagge 2016.09.08. 22:35:03 / # 345842
avatar
Ezt a háborút mar elvesztettük az uberrel szemben. A közvéleményt mindenhol a taxisok ellen fordították a prostituált médiamunkások segítségével. 
cheater 2016.09.08. 22:28:13 / # 345841

Eközben a blikk magazin szerint két adóellenőrt tartott fogva egy taxis. 

Az illusztráció egy sárga taxi. Első hozzászólás? Rohadt taxisok, szegény uber. 

Ez a szint jelenleg a blikk magazin olvasói és újságírói között.

balagge 2016.09.08. 21:14:50 / Módosítva / # 345840
avatar
Attól tartok, hogy Pekingben fog elsőként megjelenni, ez a mai ranglista: Peking, Tokió, New york etc. Az más kérdés, hogy a kínaiak nem hagyják lerabolni egykönnyen az országukat ilyen amerikai cégeknek mint az uber vagy akar a Google.Nem az izgalom motivál engem a témában való hozzászólásra. Engem az érdekel, hogy a profi sofőrök - hivatásszerűen személygépjármű segítségével személyfuvarozással foglalkozók -, mennyire tudatosan készülnek a változásokra, van-e proaktivitási hajlandosaguk? A taxisok és az uber sofőrök között lehet különbség e tekintetben, főleg hogy az uber sofőrök mar megtapasztalhatták az uber törődését. :-) 
tomajer 2016.09.08. 20:23:57 / # 345839
Ezaz!  A greentaxit kell megkérdezni.  30 darabot vettek a nyolcmilliós csodából.  ebből meg 2000-et kéne, hogy a valóságban helyettesíteni tudjon bennünket.

De nem is ez a lényeg.  Mi itt tőkeerőben a béka segge alatt vagyunk.  Majd, ha Tokió, New York, London Párizs már ezzel jár, akkor elkezdhetünk izgulni.  Bár nekem már akkor se kéne, mert onnantól 10 év mire nálunk is tömegessé válik. 
Ne arra gondolj, hogy valaki üzembe állít egyet, tizet, százat.  Mert ezret kell!
Előbb fog ez Pekingben megjelenni mint nálunk! :-)
hiénakutya 2016.09.08. 20:22:20 / # 345838

balagge 2016.09.08. 20:07:57 / # 345837
avatar
milliárdos hitelt simán adnak 1-2 társaságnak....nézd meg a beszámolókat milyen forgalmakat bonyolítanak...majd a hatékonyságnövekedésből fakadó haszonból megoldják a törlesztést....vagy nem...de ez már nem a mi gondunk. Sőt simán elképzelhető lenne erre állami támogatás is. Itt milliárdokért épülnek felesleges stadionok. Ez nem tétel. Jelenleg csak a tetőre szerelt lidar érzékelő 60e dollár, úgyhogy nem lesz olcsó az önvezető autó. De az sem olcsó, ha egy autóra ráültetnek váltott műszakban droidokat és fizetik utánuk a berkoltsegeket. Csak a greentaxit kell megkérdezni...:-)
balagge 2016.09.08. 17:36:06 / # 345835
avatar
Elektromos autók úgy jönnek ide, hogy az az önvezető autók meghajtásának legjobb módja. Pontosan azért, mert az elektromos autókkal járó mai üzemeltetési nehézségeket jól tolerálja egy robotpilóta. Nem idegesíti, hogy aznap már harmadszor kell tölteni és megvárja míg csepptöltéssel 8 óra alatt feltöltődik az autó. Ezek után azonnal munkába is tud vele állni, így a töltési időket kivéve 24 órás készenlétben van. 3-10 óra töltés/nap mellett 14-17 órán át dolgozik és bár ez hagyományos hajtással lehetne akar 23.5 is, de a megspórolt üzemanyagköltseget is figyelembe véve nagyobb a jövedelmezősége. Kiválóan toltesmanagmentet működtethet a robotpilóta egyébként, hiszen mindig tudja mennyi km-et tud meg megtenni a következő töltésig, ahogy azt is milyen messze van a legközelebbi töltő. Még azt is lemenedzselhetik egy központon keresztül, hogy melyik autó melyik töltő felé induljon el, hogy ne kelljen egymásra várni. Az optimalizació lesz a 21. századi gazdaság motorja. Ezzel el is kanyarodtam.Az elektromos autók szinte egyetlen érdemleges felhasználási módja az autonóm vezérléssel való párosítása. :-) Kivéve persze a Tesla "nagy hatótávolságú" autói, de az egy külön árkategória. Persze igazad van abban, hogy ez egy rendkívül nehéz probléma amit meg szeretnének oldani Google és társai. De ők maguk is nagy problémát/fenyegetést jelentenek az emberiségre. Ha egyszer valamit a fejükbe vesznek nem állnak le vele csak azert mert már elégettek tízmilliárd dollárt rá és még nincs eredménye. Tehát sokan dolgoznak ezen és túljutottak már azon a problémán, hogy melyik oldalon nyíljon az ajtó. Aztán attól nem felek, hogy ha már elfogadhatóan működik valami, ne fizetnék le olyan szinten a politikusokat, hogy a pedrive-on átadott jogszabálytervezet azonnal el ne fogadnák. Igy van ez az USA-tol kezdve mindenhol a világon. Talan csak Kína és még nehány nemzeti érdeket is figyelembe vevő országban nem megy ez csont nélkül. 
cheater 2016.09.08. 16:57:38 / # 345834

Nem tudom hogy jönnek ide az elektromos autók, attól, hogy elektromos az még nem önvezető. Ráadásul ebben nincs is köztünk vita, az elektromos autó és mindenféle elektromos meghajtás a jövő, ez nem kérdés, teljes elterjedését nem az gátolja, hogy nem tudunk belőle hatékonyat gyártani, hanem az, hogy nem tudjuk az energiát tárolni. Ha ez megoldódik akkor lehet majd a bűzmotoroktól megszabadulni.

Informatikusokkal vitáztam ezen, ugyanezt mondják amit te. Hogy majd a gép tanul, egymással osztják meg az adatokat, egyre okosabb lesz, stb. Mi az hogy majd tanul? Erre itt nincs lehetőség. Hibára itt nincs lehetőség, még annak a leghalványabb esélye sem merülhet fel. Jelen pillanatban azon vitáznak a szakik, hogy hány balesetmentes kilométer az amire azt merik mondani, hogy ez a szolgáltatás megbízhatónak minősíthető és engedélyezésre érdemes. Százezer? Egymillió? Egymilliárd? Még ezt sem tudják.

Mennyit mentek el ezek eddig? Egymillió kilométert. Vagy legyen 10, tök mind1. Tök szép szám. És mennyit mentek el a városi forgalomban? Valós körülmények között, a városi forgalomban, a forgalom ütemét felvéve, semmi szimuláció, semmi előre betáplált útszakasz, csak a való élet.

Elmondom neked: 0 kilométert.

Ilyen alapon az én autóm is önvezető, elindulok Siófokra elengedem a kormányt és suhanunk. Azt meg, hogy az érdi emelkedő elött térddel igazítottam a kormányon azt meg nem mondom el senkinek. Mi is csinálhatnánk egy ilyen neten ingyen végsöprő promót: a budapesti taxisok beelőzték az ubert, önjáró taxi Budapesten - sőt, már Siófokon is!


Csak, hogy teljesen világos legyen, nem azt állítom, hogy nem lesz önjáró autó - bár a gyakorlati megvalósításról az én személyes tippem inkább az útba épített jelzés követése, mint a felügyelet hiánya és a teljes döntés átadása a gépnek (ami újabb érdekes kérdéseket vet fel taxi szinten) - én azt állítom, hogy a taxi lesz az utolsó ahol ez a szolgáltatás valóban elérhetővé is válik.

Egyszerűen nem jut eszembe ebből a szempontból problémásabb szolgáltatási terület, biztos van ha elkezdenénk ilyet keresni, de engem érthetően ez érdekel.

tomajer 2016.09.08. 08:52:05 / # 345829



Akkor ráérünk izgulni, ha már Bécsben többszáz autós flotta fut mellettünk.  Onnantól kezdve, tényleg öt tíz év és nálunk is valós veszély lesz.


Lássuk be, egy ilyen autó, sok sok pénzbe fog kerülni.   A mi fuvarszervezőinknek egyet megvenni is kihívás lenne.
Éééés   hááát..  gondolj bele, ki adna ezeknek milliárdos hitelt?

Budapest kiszolgálásához azért 0-24 ben is kellene 2000 autó.  Ezt megfinanszírozni itt, majd akkor, ha a nyújorkiaknak minden sarokban áll egy üresen ....

cheater 2016.09.08. 01:23:32 / # 345828
Azért azt nem árt tudnod, hogy még ott is - aminél egyszerűbb feladatot nehéz lenne adni egy gépnek - flangál egy alkalmazott aki meghúzza a nagy piros kart ha gáz van.  Ahogy azt is érdemes tudnod, hogy a gép az elején fogta és többszor is nyitotta ki mindkét oldalon az ajtókat a megállókban. Biztos volt nagy öröm az utasok körében.Ez még csak egy fixen,  zárt pályán, védett helyen, ugyan onnan, ugyan oda közlekedő jármű.  Károkozás megoldva, bekamerázva minden, biztonsági őrök hadátol nem jutsz ki ha valamit elkövettél az 'utastéren' belül...És akkor most beszéljünk a taxiról.
balagge 2016.09.08. 00:31:30 / # 345827
avatar
Értem. Ha ez nem igy lenne, már nem lennénk taxisok... Azt tudtad, hogy a 4-es metró jelenleg is autonóm?Nem gondoltam távoli vezérlésre egyébként, maximum fontos információk egymás kozotti megosztásáról beszéltem egy központon keresztül ami javítja az önállóan közlekedő autók mukodeset. Ezt se én talaltam ki:-) Mindez nem kizárólag taxik esetére vonatkozik. Bármilyen autonóm gépjármű működését támogathatja ilyen rendszer.
cheater 2016.09.07. 23:32:29 / # 345826
De ugye azt érted, hogy egy darab 4-es metró szerelvényt könnyebb - lenne - távolról vezérelni, mint ezer a városban fel alá száguldozó taxit?
balagge 2016.09.07. 23:07:55 / # 345825
avatar
"hanem vízi, majd zárt pályás személy vagy áruszállítás, utána kamion - csak a sztrádán - aztán busz csak utoljára a taxi. Ebből a felsorolásból melyiket tudod megmutatni nekem mindenféle felügyelet nélkül a forgalomban?" Vannak azért robotpilóták már több helyen, igaz nem felügyelet nélkül. Ilyet találsz pl. az utasszállító repülőgépeken is, még a leszállást is elintézik helyetted, pedig az az út egyik legkritikusabb pontja. Zárt pályás ill. kötött pályás automata szerelvények vannak egyébként bányákban régóta, de az egyszerű történet. Most állítanak üzembe önvezető buszokat, de ott úgy tudom központi humanoid felügyelet és beavatkozási lehetőség van. A személygépjármű a legjobb célpontja a technológiának, szerintem a buszsofőrök tovább húzzák mint mi. A kiiktatásukkal nem lehet az üzemeltetési költségeket a taxikéhoz hasonló mértékben csökkenteni. A kamionos dolog az veszélyes üzem, de elképesztően növelné a hatékonyságot, ha sztrádán önvezető kamionok lennének. Egyrészt addig pihenhetne a sofőr, nem vesztegelne a kocsi sehol. Másrészt megvalósíthatnák azokat a  kamionkonvojokat amiben csak 1-2 méterre követik egymást a gépek, nagy légellenállást lehetne megspórolni ezen.
balagge 2016.09.07. 22:42:15 / # 345824
avatar
"A fuvarszervezők nem tudnak velünk kiqrni, ugyanis taxiengedélyem nekem van és nem neki. Tehát ha jönne ez a Szép Új Világ, én leszek az aki hadrendbe állíthat ilyen autót, ugyanis nekem van hozzá engedélyem."És az a benyomásod, hogy egy ilyen szituációban a kedvünkért nem módosítják majd a jogszabályokat olyan módon, hogy nekünk csak a lekvár jusson? Nem kell minden szituációt betáplálni a gépnek. Annál már fejlettebb az informatika. Figyeli a környezetét. Kétféle alap objektum van, az egyik mobil a másik statikus. Osztályozza a mobil objektumokat, igyexik behatárolni amivel találkozik, az eddigi tapasztalatai alapján pl. egy biciklistát. Ha sikerül, akkor már könnyebben tudja megjósolni, hogy milyen manővereket várhat tőle (tapasztalat). Még befigyelhet az is, hogy hálózatba lesz kapcsolva, hogy megossza a központtal a releváns tapasztalatait. Ha jól értem a tájékozódást is kettős platformmal érik el. Egyrészt használ navigációs rendszert, másrészt használ 3d-s letapogatást az épületekről és adatbázisból ez alapján jól meg tudja határozni a pozícióját akár a gps-hez képest jóval nagyobb pontossággal, ehhez csak annyi kell, hogy minél többször járják be az autók az adott útszakaszt. Minél többet közlekednek egy városban, annál pontosabban határozzák meg a saját pozíciójukat és ismerik meg a környezetüket. Ők is tudni fogják, hol vannak az aszfalthibák, mit kell kikerülni és ha csak egy apró változás is beáll egy úton, a központ kiszórja az információt az összes autónak. Mondjuk ehhez elképesztő adatmennyiségeket kell majd mozgatni mobilneten keresztül. Ha nem éri meg a fuvarszervezőnek, akkor nem fogja csinálni. De ha a számítások kihozzák, hogy ezzel több profitot lehet termelni akkor ezt fogják választani. Viszont ez csak addig választás kérdése, amíg a piacon nem dönt valaki helyettük. Egy villanyautó fenntartási költségei igen kedvezőek. Igaz, hogy ma még meg kell állni 100 kilométerenként tankolni, de még ez sem jelent nagy problémát, ha magának elintézi. Futhat szinte 0/24-ben mínusz töltési idő. Aki ezt üzemelteti, jóval alacsonyabb költségekkel teheti mint a hagyományos autókkal, szvl. versenyképesebb lehet. Abból pedig az következik, hogy a versenytársaknak is követniük kell.  
cheater 2016.09.07. 21:58:04 / # 345823

Nincs ilyen, értsd már meg. Ingyenes reklám, amiről mindenki beszél, mert mindenki erre vágyik. Ettől még nem létezik. És ha majd valóban létezik, akkor sem taxi lesz belőle, hanem vízi, majd zárt pályás személy vagy áruszállítás, utána kamion - csak a sztrádán - aztán busz csak utoljára a taxi. Ebből a felsorolásból melyiket tudod megmutatni nekem mindenféle felügyelet nélkül a forgalomban?

Egyiket sem, nincs ilyen, senki sem vállalja a felelősséget, az első hibánál szénné perelnék a céget, a gigamulti 10 másodperc alatt bukna ebbe bele.

Csak az autópályás kamionos önvezetéshez képest a városi forgalomban lévő önvezető taxi forgalmi helyzeteinek variációi a végtelenszerese. Hogyan táplálja ezt be a gépnek? Sehogy, ehhez mesterséges intelligencia szükséges. Melyik cég vállalja a perelhetőség kockázatát, az uber? Miért tenné?

Jelen pillanatban abból él és hízik, hogy semmilyen költsége nincs és kapja a nagy egész negyedét tisztán. Minden költség az autós partnereié, a rejtett költség is. És akkor ezt feladja, elkölt 100 milliárdokat arra hogy ne legyen sofőr és tulajdonos az autóban és magára vállalja az összes autó összes költségét még a rejtett költségeket is azért, hogy.....? Miért? Miért tenné? Majd hülye lesz.

Az autós partnereknek alapból nem éri meg, veszteséget termelnek - miközben azt nyilatkozza az egyikük, hogy 300 nettót keresett míg volt uber - ennyire ostobák. Azt hiszed ezt az uber nem tudja? És majd ő átvállalja az ostobák szerepét, magára vállalva az összes költséget, az autók finanszírozását, a fenntartást, a károkozás utáni helyreállítást, a 100 milliárdos befektetést és még a perelhetőség kockázatát? Dehogy vállalja, nem azért van pénze, mert ő hülye.


És nem árt tisztázni azt sem, hogy ha az önvezető autó annyiból áll, hogy oda-vissza megy a Rákóczi úton, az nem taxi. Az a 7-es busz, ilyenünk meg már van.


A fuvarszervezők nem tudnak velünk kiqrni, ugyanis taxiengedélyem nekem van és nem neki. Tehát ha jönne ez a Szép Új Világ, én leszek az aki hadrendbe állíthat ilyen autót, ugyanis nekem van hozzá engedélyem.


balagge 2016.09.07. 21:12:46 / Módosítva / # 345822
avatar
Amúgy a kérdésem még nem válaszoltad meg....:-) Szvl. HA 5 év múlva lesz ilyen bevethető technológia akkor, hány sec alatt kúrnának velünk ki a "taxivállalatok"? 
balagge 2016.09.07. 21:06:16 / # 345821
avatar
Elhiszem hogy részben propaganda, de nem vagyunk abban a helyzetben, hogy átlássuk a fejlesztések mai állását. Sőt, még a "valóban hozzáértők" sincsenek ebben a helyzetben, hogy ezt átlássák. Az információ hiányzik ugyanis hozzá. A szükséges információ a fejlesztésben részt vevők privilégiuma. Neked is van kialakult véleményed a dolgok állásáról, de milyen információk alapján? Ismered a közúti tesztek alatt felmerült problémák jellegét és számát? Tudod milyen kihívások elé állította a fejlesztőket ezek megoldása?Lássuk be, semmit nem tudunk az egészről! Az osszes információnk annyi csak, amit jónak látnak csöpögtetni a nagyérdeműnek a sajtón keresztül. Annyit lehet tudni, hogy a Google után már az uber is közúti tesztekbe kezdett. Ehhez pedig ezek szerint engedélyt is kapott. Ezt nyilván nem adják oda egy teljesen alkalmatlan rendszer teszteléséhez, ami potenciális veszélyforrást jelentene a többi közlekedőre.Az ezer és egy ok közül felsorolnál párat, hogy mire is gondolsz?
cheater 2016.09.07. 19:45:25 / # 345819

Dehogy lesznek, propaganda és pozícióharc az egész. Nincs ilyen és még nagyon sokáig nem is lesz. Ha lesz akkor is a taxi lesz az utolsó ahol az elérhetővé válik. Ezer és egy oka van ami miatt igy van, a taxisok még nagyon sokáig fogják boldogítani a városok lakóit.

Hihetetlen, hogy ezt még maguk a taxisok sem látják át, én már kértem pár hónapja erről egy szavazást - hogy a valóban hozzáértők véleménye is megjelenjen - sajnos ebből nem lett semmi.

Oldalszám: 215