Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | ||
---|---|---|
Vin | 2014.11.21. 11:40:13 / # 336883 | |
|
Szó sincs róla, bár örülök hogy nem az átlagot képviselem :D Részben osztom a véleményed, mert nem fakadok sírva azért hogy eltűntek a 15percre érkező (ha megérkezik) gozsdu-ötkert jollyjokerek. De! Ennek a szarnak köszönhetően pont egy másik réteg morzsolódik (még ha csak "ideig-óráig" is) le sajnos.
Előzmény: #336881 vmiki 2014.11.21. 10:28:58 |
|
vmiki | 2014.11.21. 10:28:59 / # 336881 | |
|
Egy ilyen közvéleménykutatás semmiképp nem nevezhető reprezentatívnak, azonban számomra első benyomásként az jutott eszembe: az a réteg, amely a tarifaemelés következtében szerencsére lemorzsolódott, újból Úrnak képzeli magát, mert azt hiszi, már megint megengedheti magának, hogy "taxizzon". Pedig dehogy.......
Előzmény: #336878 Vin 2014.11.21. 01:58:19 |
|
vmiki | 2014.11.21. 10:20:37 / # 336880 | |
|
Gondoltam, majd idéznek innen...... Újabb jó hír, bár nem Uber témában: http://www.origo.hu/itthon/20141121-irrealis-a-fovarosi-taxi-otlete.html#
Előzmény: #336868 Agymosógép 2014.11.20. 13:50:10 |
|
Vin | 2014.11.21. 01:58:20 / # 336878 | |
|
Múlt pénteken egy barátomat vittem a reptetőre, és kipróbáltuk az előző nap letöltött appot. Kicsit megállt bennem az ütő, mert péntek reggel gazdagréten 7:30-kor egy Zoli a c mercijével 8 perc múlva ott lett volna, és ez személyes tapasztalat! Egy másik barátom egyetemista öccse múlt szombat éjjel rápörgött és kipróbálta: neki nem jött be, azt mondta inkább megy bulizni. 12 címből csinált 20 ezret, és erre 5 ezret tankolt egy 1.5 dízel clióba. Mind nagyobb táv volt (belből csepel, békás, hűvi), és megismerhette a taxisokat az utasok előadásából: nagyrészt alkoholista parasztok olyan hulladék kocsikkal, amikbe nem szivesen ülnek be, piti párszáz forintos átb...ásokkal, soha nem tudnak visszaadni, és mindíg pont akkor romlik el a terminál, stb stb...
|
|
Agymosógép | 2014.11.20. 13:50:10 / # 336868 | |
|
De miért nekem írod ezt és itt?:D Én arról beszéltem, hogy gerillamarketingként meg kellene jelennünk minden olyan fórumon, ahol ez téma és OTT leírni ezeket, hogy a reménybeli kontárok képbe kerüljenek és levegyék a rózsaszínű napszemcsit.
Előzmény: #336867 vmiki 2014.11.20. 12:05:25 |
|
vmiki | 2014.11.20. 12:05:25 / # 336867 | |
|
Nos, egyenlőre pontatlanul, slendrián módon: Tegyük fel, hogy az Uber alkalmazott fél év múlva elérte azt a szintet, amit a piacvezető taxitársaságok alvállalkozói tapasztalnak mindenapi munkájuk során, vagyis: napi 150-200 Km (hétvégén több) megtétele. Tegyük fel, hogy a született profi áltaxis, (mert mindíg tudja, mikor, melyik napszakban hová kell helyezkedni, honnan várható azonnali rendelés) így a lehető legrövidebb rágurulással kapja a megrendeléseket. Ezt az arányt, vagyis a hasznos kihasználtságot igencsak jóindulattal határozzuk meg, mondjuk: 70%-ban. Most ne matekozzunk, a 130 Ft / Km viteldíjból 100 Ft-ot kap a rabszolga, 70 %-os guruló megléte mellett: Minden megtett 100 Km: 7.000. Ft bevétel. Egy átlagos autó fogyasztását vegyük 7 Liter / 100 Km = 2800 Ft költségnek. Marad: 4.000. Ft / 100 Km. Vagyis, ha olyan szinten van, mint mi, akik 25 éve ezt a szakmát űzzük a legjobb társaságoknál, lesz mondjuk 7.000. Ft. napi össz bevétele. Vesz egy doboz cigit, eszik, iszik egy kávét, de 12 órát dolgozik. Marad: 5.000. Ft. Elmegy a boltba, mert sikerélménye van, adómentesen keresett 5 rugót egy nap alatt, az asszonynak virít. Marad, mondjuk 2.000. Ft. Ez 30 nappal számolva, (amennyit nem dolgozunk) havi 60.000. Ft. Nos ebből kéne kifizetni a rezsit, a gyerek költségeit, az albérletet, vagy a lakáshitelt, az autó részletét, javíttatását, az amortizációt, az új 10 évnél fiatalabb gépkocsi megvételét, a ruházkodást, nem utolsó sorban: a majd 2x-es adóbírságot, a 800.000 Ft-os taxiengedély nélküli bírságot, késedelmi kamatot a költségvetési csalás büntetőpreket.......stb.. Hajrá!!!!!
Előzmény: #336856 Agymosógép 2014.11.19. 14:27:50 |
|
a-kinti | 2014.11.19. 17:49:14 / Módosítva / # 336861 | |
|
|
|
tomajer | 2014.11.19. 17:34:31 / # 336860 | |
Csak hat hozzászólással kellett volna lejjebb olvasni:-)
Előzmény: #336858 osztap 2014.11.19. 16:45:24 |
||
osztap | 2014.11.19. 16:45:24 / # 336858 | |
http://mfor.hu/cikkek/Brutalis_tisztulas_elott_allhat_a_taxis_piac.html
|
||
Agymosógép | 2014.11.19. 14:27:51 / # 336856 | |
|
Érdemes lenne talán a kollégáknak ezeken a fórumokon kifejteni, hogy a reménybeli sofőr miért veszíthet csak a bolton, ha uberezni kezd. Csak, hogy képbe kerüljenek a reális költségeket illetően. Egy kis negatív PR nem ártana a mocskoknak.. Nem kell szidni a céget egy szóval sem, csak szépen levezetni, hogy mekkora bukó ez 104 Ft/km-ért.
|
|
focilabda | 2014.11.19. 13:38:11 / # 336855 | |
|
||
nazoli | 2014.11.19. 02:26:08 / # 336845 | |
|
Ez a lényeg.
Előzmény: #336843 volántaxis 2014.11.19. 02:17:55 |
|
nazoli | 2014.11.19. 02:21:21 / # 336844 | |
|
Csak azt felejti el a cikk írója, hogy az árat nem az Uber határozza meg (nem a tarifát, hanem a minden esetben fizetendő összeget) a maga központi elektronikus kütyüjével, hanem az autóba szerelt taxióra szerinti árat kell fizetni. Innen kezdve semmi értelme a cikknek. Meg az Ubernek sem. Bár ez utóbbi beállhat a fuvarközvetítők sorába. Viszont az lényegesen kevesebb pénzt fog vinni a konyhájukra mint az eredeti modell.
Előzmény: #336842 donkihóte 2014.11.18. 21:03:55 |
|
volántaxis | 2014.11.19. 02:16:12 / Módosítva / # 336843 | |
|
http://index.hu/index2/#bloghu/publius/2014/11/18/a_uber_nem_a_szabad_verseny_letetemenyese
A Uber nem a szabad verseny letéteményeseA jelen helyzetben ugyanis a Uber szolgáltatása nem több, mint egy csinos és innovatív alkalmazás, mely nem a kapitalizmus győzelmét hozza el, hanem az adóelkerülést és a tisztességtelen versenyt.
|
|
donkihóte | 2014.11.18. 21:03:39 / Módosítva / # 336842 | |
|
http://mfor.hu/cikkek/Brutalis_tisztulas_elott_allhat_a_taxis_piac.html
|
|
tomajer | 2014.11.18. 17:18:04 / # 336835 | |
Ide is beteszem ezt újra, mert már nem emlékszik rá a társaság ahogy látom:-( Csütörtökön nagyjából 12 ezer taxis tüntetett London utcáin egy okostelefonos alkalmazás, az Uber miatt. Az Uber lényege, hogy egy taxicég közvetítése nélkül, a közelben autózó Uber-felhasználók közül foghatunk magunknak fuvart – írja a Quartz. A londoni taxisok valószínűleg nem azt a hatás várták, amit végül a tüntetéssel elértek: a tüntetés végéig az alkalmazás a letöltések száma alapján az angol iOS app store második helyére ugrott, a hét korábbi napjaihoz képest 850 százalékkal nőtt a feliratkozók száma csütörtökön. A tüntetésről szóló szimpla híradásokon túl az olyan cikkek születésének se valószínű, hogy örültek a taxisok, mint a Huffinton Post "Mi az Uber? És miért utálják a londoni taxisok" című cikke, amellyel londoniak ezrei ismerkedhettek meg az új közlekedési módszerrel.
|
||
vmiki | 2014.11.18. 09:36:40 / # 336830 | |
|
Remek! Ez egy kis lépés a minisztérium részéről de hatalmas ugrás a taxisok érdekének védelmében. Remek hír, minden szempontból!
|
|
tomajer | 2014.11.18. 06:32:14 / # 336828 | |
Rászállhatnak az Uber felhasználóira
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak nincs kifogása az Uber magyarországi megjelenése ellen, de teljesítenie kell a taxizásra előírt jogszabályi követelményeket. A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető. A törvényi kereteket kibontó, rendeleti szintű jogszabályok szigorú követelményeket határoznak meg a személytaxi-szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármű vezetőjére és a járműre is. Az NFM szerint nem engedhető meg ugyanakkor, hogy az Uber azzal szerezzen versenyelőnyt más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységre előírt jogszabályi követelményeket. Az előírt feltételeknek megfelelő vállalkozók számára a közlekedési hatóság adja ki az engedélyeket. A szakminisztérium álláspontja szerint az indokolatlan engedékenység az utasok érdekeinek sérelméhez vezetne, veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértőivel egyeztet az Uber működésének adózási, pénzügyi vonatkozásairól.
|
||
tomajer | 2014.11.17. 18:34:58 / # 336821 | |
Logikusan minden, magát érdekvédőnek tekintő:-) Természetesen bármilyen elítélendő, ebben megint a közös fellépés hozott "eredményt" Mert persze igazi eredmény az lesz, ha a valóságban is betartatják a szabályokat, nem csak közlemény szinten. Más: Szerdán voltam a kamarában a taxis szakmai kollégium ülésén. Hááát, két taxis volt ott a tizenvalahány résztvevőből... a Metál és én. Legalábbis a Metál annak tarja magát... én úgy fogalmaztam, hogy másfél, de megorrolt rám érte... mert nem magamat tekintettem félnek! Sz'al amíg a taxisok nem érzik feladatuknak, hogy "résztvegyenek", addig ne csodálkozzanak, hogy nélkülük hozódnak a döntések.
Előzmény: #336820 alelölülő 2014.11.17. 18:25:30 |
||
alelölülő | 2014.11.17. 18:25:30 / # 336820 | |
Kicsit várjunk, hányan jelentkeznek még azért a vállveregetésért.
Előzmény: #336819 tomajer 2014.11.17. 18:23:44 |