Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2014.12.17. 06:51:38 / # 337157 |
Jön a szuperolcsó Uber Pécsre is? A taxisok szerint törvénytelen lenneBudapest után hamarosan Pécsett is megjelenhet az Uber, amelynek köszönhetően gyakorlatilag bárki taxissá válhat, aki rendelkezik autóval, jogosítvánnyal és erkölcsi bizonyítvánnyal. Kapitány Zsolt, az Euro 7 Taxi vezetője hírportálunknak úgy fogalmazott, az utasok, ha ugyanazt a szolgáltatást kapják, mint a hagyományos taxizáskor, az olcsóbb árak miatt könnyen átpártolhatnak az új rendszerre. Ugyanakkor úgy véli, az Uber működése törvénybe ütközik. Ugyan
még rejtély, hogy mikor indulhat el a városban, de az Uber csapata
Pécset is a lehetséges célpontok között említi a személyszállítási
rendszer terjeszkedésekor. A Budapesten már elérhető, mobiltelefonos
alkalmazásra épülő szolgáltatás révén a szokásos ár akár feléért
megúszhatják a városon belüli közlekedést a felhasználók. Az Uber
lényege, hogy a telefonon keresztül értesítés érkezik, ha egy
regisztrált autós a közelben jár, akit aztán egy kattintással házhoz
lehet rendelni. A fuvar végén pedig értékelhet is az utas is és a sofőr
is, így egy idő után látni lehet, kik a megbízható utazótársak. A cégvezető szerint életképes lehet a kezdeményezés a városban, hiszen „minden embert érdekel, hogy mennyiért juthat el egyik pontból a másikba". - Ha az utas ugyanazt a szolgáltatást olcsóbban kapja, mint a hagyományos taxiktól, nyilván igénybe veszi az Ubert, hiszen a többséget nem érdekli, hogy minden törvényi előírásnak megfelel-e az autó vagy fizeti-e a járulékokat és az adókat a sofőr - vélekedett. Leszögezte
azonban, ha az uberesek is betartanák a játékszabályokat, aligha tudnák
tartani a nyomott árakat. Ezt segítheti elő a tervezett
jogszabály-módosítás, amely szerint a díj ellenében végzett
fuvarszervezés kizárólag a megfelelő engedélyek birtokában végezhető.
|
|
alelölülő | 2014.12.16. 18:29:59 / # 337151 |
Szerintem a hozzáértő cikkíró kiszámolta.
130 ft kilométerenként, plusz várakozás és alapdíj, kb. megvan(lenne) a 15 ezer 100 km-re. Az üres kilométereket meg a 20% leadót elfelejtette.
Előzmény: #337145 kertestaxi 2014.12.16. 11:14:22 |
|
koldus | 2014.12.16. 12:22:32 / Módosítva / # 337147 |
|
Ma reggel vittem 1 párt újpestről Erzsébettérre. Utazás közben beszélgettünk, és kiderült, hogy onnan mennek tovább telekicsival Bécsbe 7500ft /fő egy 10 személyes kisbusszal. 10 főnél az 75e ft, szerintem meg kisbusszal es matricával együtt is max 30ezerből kijön az oda-vissza út. (Fehér rendszámos volt). Ez sem autómegosztás, simán keres rajta, vajon a na erre mikor fog odafigyelni??
|
tomajer | 2014.12.16. 11:37:07 / Módosítva / # 337146 |
Aztán kölcsönkér a benzinkutastól pár kanyar erejéig, hogy megcsinálja a nyálravalót:-)
Előzmény: #337145 kertestaxi 2014.12.16. 11:14:22 |
|
kertestaxi | 2014.12.16. 11:14:23 / # 337145 |
|
A híres "taxis" igazmondás.
Előzmény: #337132 alelölülő 2014.12.16. 02:03:27 |
alelölülő | 2014.12.16. 02:03:28 / # 337132 |
Csak tudnám, hogy lesz 130ft/km - 20 %-os tarifából 100 km-re 15 ezer forintja, és még üres km-ek is vannak, de a trükkjét szívesen megtanulnám.
Előzmény: #337056 tomajer 2014.12.11. 07:46:26 |
|
Apuka | 2014.12.15. 12:56:06 / # 337130 |
"Amennyiben bebizonyosodik, hogy valaki saját autójával bejelentés nélkül, bevételei eltitkolásával üzletszerű tevékenységet folytat, a törvényben meghatározott szigorú szankciókra számíthat. Egy magánszemély 200 ezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújtható, ha adószám nélkül végez adószámhoz kötött, illetve adóköteles tevékenységet. Ugyanilyen összegű mulasztási bírság szabható ki a bejelentési, bevallási, könyvvezetési, bizonylatkiállítási kötelezettség elmulasztásáért" – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. vs.hu
|
|
hiénakutya | 2014.12.15. 12:40:16 / # 337129 |
|
|
tomajer | 2014.12.11. 07:46:27 / # 337056 |
Uber: kipróbáltuk az olcsóbb taxizást
Androidra, iPhonera és Windows mobilra is könnyedén letölthető az Uber (ejtsd űber, mert itthon van értelme a szónak, melyre pozitív brandet építhetnek) alkalmazás. Szerda óta lehet utazni ezzel a szolgáltatással Budapesten, és bár van már egy hasonló projekt a WunderCar, az Ubert nevezik nemzetközileg is a közösségi taxizás alfájának és omegájának. Kezdődjön a móka Leszedtem az AppStoreból az Uber applikációt, pikk-pakk beírtam az adataim, és egy perc múlva már rendelhettem is az autót. Egy szép térképen hol a Dunában, hol a parlament épületében kacskaringóznak a sofőrök, akikről ebben a fázisban semmit nem tudhatunk, csak azt, hogy vannak. Vagy nincsenek: 22 után és 8 előtt például nehézkes a közösségi autózást választani, de ennek hogyanjáról egy kicsit később. Ha rendelkezésre áll legalább egy autó és rábökünk a rendelésre, azonnal megjelenik, hogy ki érkezik értünk, illetve milyen autóval, és ahogy még közelebb ér, már láthatjuk a rendszámot is. Meg guglizhatunk gyorsan, hogy mi az a Daewoo Nubira, mert ilyen kocsiról még nem is hallottam. A sofőrt nevezzük Gézának A program szerint van még 7 percem fogat mosni, levinni a szemetet, inni egy teát, és ha az autó a ház elé ér, jelez. Uber pitty, az autó a ház előtt, szia Gipsz Jakab vagyok, beülhetek? Kérdezem Gézát, hogy bírja-e még a kérdéseket, de mondja, hogy már megszokta, szóval nyugodtan. Egy ismerőse javasolta neki, hogy legyen sofőr az Uber-nél, azt nem tudja, hogy barátja hogy került kapcsolatba a céggel. Előzetesen önéletrajzot, erkölcsi bizonyítványt kértek, feltétel volt a büntetlen előélet, a büntetőpont mentes 2-3 éve meglévő jogosítvány, illetve az, hogy a fuvart maximum 10 éves, rendbentartott autóval vállalhatja. Ilyen a Daewoo Nubira: Mivel ő még az első jelentkezők között volt, a cég az első megbeszélésen bónuszokkal illette őket: amennyiben a szerdai kezdésnél jelen voltak, plusz 15 ezer forint ütötte a sofőrök markát, valamint kaptak egy „szolgálati” iPhone 4S-t, melyen az előre telepített Uber alkalmazás sofőrváltozata volt, ezzel vállalják a munkát, látja a rendeléseket, hasonlóan mint az "igazi taxisok". A program mutatja a rendelő nevét, helyzetét, és ha az ügyfél beírja előzetesen az úticélt, automatikusan oda is navigál. Nincs várakozási díj Sofőröm az első nap 18 és 22 óra között volt bejelentkezve, 16 fuvart kapott, de ebből csak 4 volt sikeres. Elmondása szerint valószínű azért, mert sokan véletlenül böktek rá a rendelésre – ez velem is előfordult, hiszen az ember amikor próbálja a programot felfedezni, akarva-akaratlanul rábök az UberX gombra, hisz kíváncsi, hogy mi történik. Ha valaki autót rendel és az a jelölt ponthoz ér, 10 percig várakoznia kell a sofőrnek az ügyfélre. Nincs várakozási díj a taxisokkal ellentétben. Főként a belvárosból, illetve belvárosban jön a fuvar, de vitt már ügyfelet a Római Partra is, aki elmondta neki, hogy onnan a városba már nem tud rendelni, egyszerűen nem engedi a program. A programban megtervezhetjük utazásunkat, fuvardíjat is kalkulál. Láthatjuk, hogy hozzávetőlegesen hány perc alatt fog odaérni a kocsi, ha esetleg rendelünk. Ha már jön értünk a sofőr, kapcsolatba is léphetünk vele, akár telefonon, akár üzenetben. 2000 helyett 1000 forintért utaztam Géza a suli mellett, keresetkiegészítésként csinálja, nincs megkötve, hogy mikor kell dolgoznia, és minden szerdán írják jóvá az elmúlt hét utazásait. Számításai szerint 100 kilométeren 15 ezer forintot nyer az üzlettel – pontosabban 12 ezret, mert 3000 forint a benzin. Azt mondja, vezetni könnyű, és ha sokat ül az ember az autóban, csak koncentrálnia kell és kipihentnek lenni, ráadásul így jobban keres, mintha árufeltöltő, vagy vendéglátós lenne. Géza rendkívül jófej, kedves figura volt, nem egy karótnyelt taxis, akik néha sorozatgyilkosnak tűnnek, és nem is az öreg róka típus, aki megunta az életét. Az ügyfelekről annyit mondott, hogy eddig főként öltönyös, jólöltözött 30-asok voltak. A céges megbeszélésen elmondták, hogy ha odaér egy címhez és látszólag részeg az ügyfél, vagy szennyezett ruházatú ember szeretne utazni, visszamondhatja. Benne van a pakliban a támadás is, vagy hogy valaki odacsalja bűncselekmény szándékával, de nem fél. A megérkezés olyan gyorsan történt, és a beszélgetésbe is olyannyira belemerültem, hogy a fizetésről még printscreent is elfelejtettem készíteni – de szerencsémre e-mailben részletes lebontást kaptam az összegről, és arról, hogy mi mennyibe került. Budapesti sárgataxival körülbelül 1800-2000 forint lett volna az út, így megúsztam egy ezresből. Nincs kínos pillanat ha nem hagysz borravalót, és nem is kell – a pontos összeg egy gombnyomással levonásra kerül a számláról. Kis hátulütők Nem éppen az elvárt budapesti sárgataxis színvonalú gépjárművekkel szolgál az Uber, kicsit még hiányzik is a beazonosíthatóság. Nem használhatják a taxisávot, ami dugó esetén halál tud lenni, és a taximegállókban, buszmegállókban is szabálysértésnek minősül ha megállnak. Nem tudunk céges taxit hívni, hiszen számlát sem adnak. Összegezve Ha szépen beindul – és hát miért ne indulna be – igazán az Uber fővárosunkban, az minden félnek jó lesz. Ha lesz olyan szerencsés fiatal, aki nem pötyögte végig az esti kocsmázást, bulizást, és van még százalék az akksiban, akkor szinte féláron tud hazajutni ahelyett, hogy a BKV éjszakai járatain zötykölődne (pedig milyen jó is a végállomáson ébredni...). Jó lesz az önjelölt taxisoknak is, hiszen szuper kiegészítő jövedelemre tehetnek szert – kérdés az, hogy meddig tűrik majd az igazi taxisok, illetve a NAV, a járulékoktól, számlától, engedélytől független furikázást. De amíg ezeket a köröket lefutják, mi egyszerű utasok élvezhetjük a szolgáltatást. Az UberX (mint sima sofőrök) árai Budapesten: alapdíj 300 ft percdíj 25 ft kilométerdíj 130 ft A minimum díj 400 forint, ha pedig lemondod 600 forintot kell fizetned (ebből Géza 400 forintot kap). A budapesti taxi árai: alapdíj 450 ft percdíj 280 ft kilométerdíj 70 ft Ha lemondod: először tesznek egy piros X-et a telefonszámod mellé, majd letiltják a diszpécserek a számod, és nem rendelhetsz egy ideig az adott társaságtól.
|
|
666666 | 2014.12.10. 19:32:03 / # 337050 |
Magyarország lesz az egyetlen,ahol mondvacsinált elégedetlenség lesz. Itt mindent szabad,ami máshol tilos.Birkaország abszurdisztánia lakói mindent benyelnek,amit letolnak a torkukon.Torzsáig uber.
|
|
tomajer | 2014.12.10. 18:04:28 / # 337049 |
Összecsapnak a hullámok az Uber fölöttAz várható volt, hogy az autómegosztó platformot üzemeltető Uber meg fogja osztani az üzleti modelltől idegenkedő taxis társadalmat, az utóbbi napokban azonban a szokásosnál is nagyobb hullámokat kelt a startup. A hazánkban pát hete elindult szolgáltatással kapcsolatban egyre több ellentmondásos hír érkezik, több országban betiltották, vagy per indult a vállalkozás ellen. Betiltások, korlátozások Az egyik legsúlyosabb eset Delhiben történt, ahol az egyik Uber sofőrt egy 25 éves utas megerőszakolásával vádolják. A két nappal ezelőtt kipattant ügy kapcsán az indiai főváros hatóságai azonnali hatállyal betiltották az Uber működését, ami legalább addig érvényben lesz, amíg nem tisztázódik, hogy pontosan mi történt. A kritikák szerint az Ubernek ki kellett volna szűrnie a sofőrt, akit 2011-ben hasonló vádak értek, azaz akkor is taxi sofőrként, egy utas ellen elkövetett erőszak volt a gyanú. Az indiai esethez hasonló végkimenetelű az a spanyol döntés, mely szerint az Uber köteles beszüntetni az összes, Spanyolországban kifejtett tevékenységét. Az egyik madridi bíróság által meghozott végzés kimondja, hogy a sofőröket sehol sem regisztrálták, akik a tetejében olyan tevékenységet folytatnak, ami jogosulatlan előnyöket biztosít nekik a meglévő taxitársaságokkal szemben. A madridi taxis szövetség által benyújtott panasz nyomán hozott döntés indoklásában az áll, hogy a szabályozás teljes mértékben gyakorlati alapokon nyugszik, követi a hatályos törvényeket és semmiképen sem értelmezhető a szabad piac, vagy a sharing economy kritikájaként. Hasonló végzést hozott Thaiföld egyik bírója is, aki azzal tiltotta be az Ubert az egész országban, hogy az autók jogszerűtlenül működnek az utakon, a tilalom pedig minimum addig fennáll, amíg a sofőröket nem regisztrálják a helyi törvényeknek megfelelően. USA-ban sem kímélik őket Ha azt hinnénk, hogy kizárólag az Uber szülővárosától távol akadnak problémák a szolgáltatással, akkor tévednénk. A legújabb támadás éppen Los Angeles és San Fransisco részéről érte a céget: a város vezetése beperelte a céget, mivel az több hibát vétett az árazásról való tájékoztatás, a sofőrök ellenőrzése terén, illetve engedély nélkül működtek autók a repülőtereken. Ez esetben a jogi problémák a rivális Lyfttel kapcsolatban is felmerültek, és míg az utóbbi már megállapodott a hatóságokkal, az Uber helyi vezetősége még tárgyal a megoldás érdekében. Magyarországon egyelőre nem történt kirívó eset az Uber működésével kapcsolatban és a szakmai szervezetek rosszallásán kívül a hatóságok sem tettek lépéseket. Az egyetlen publikus aktus még az Uber indulása után nem sokkal történt, amikor a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egy közleményben fejtette ki aggodalmait a szolgáltatással kapcsolatban: az Uber semmiképpen sem szerezhet versenyelőnyt „más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben” azzal, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységet szabályozó jogszabályokban foglaltakat.
|
|
alelölülő | 2014.12.08. 23:49:27 / # 337035 |
Előzmény: #337021 tomajer 2014.12.08. 06:27:47 |
|
tomajer | 2014.12.08. 12:05:02 / # 337025 |
Elég régi bútordarab vagy már itt, hogy tud! Politizálni a hallón egyetlen helyen lehet. Kedvenc politikai topicodban! :-) Kérlek te is tartsd magad ehhez!
Előzmény: #337023 jomeo! 2014.12.08. 11:26:43 |
|
jomeo! | 2014.12.08. 11:30:02 / # 337024 |
|
Tomajer! Ha egy kicsit utánaolvasnál, láthatnád, hogy biztonsági probléma a taxikban van. Az Uberben minden utazás visszakereshető. Elhagyott tárgyak így sokkal könnyebben visszakerülhetnek a tulajdonosaikhoz, mint eddig.
|
jomeo! | 2014.12.08. 11:26:43 / # 337023 |
|
A rezsicsökkentés után itt van a taxiár-csökkentés! Eddig a taxisok extraprofitra tettek szert, szinte százezreket kerestek, bevételeiket aztán drága éttermekben, kaszinóban szórtak el, de ennek most vége. Mi magyarok nem engedjük, hogy a taxisok megnyomorítsák a magyarokat! Bevezetjük az Ubert, letörjük az árakat és több marad a magyar ember zsebében! Fidesz helyi irodája
|
tomajer | 2014.12.08. 06:27:47 / # 337021 |
Borzalmas bűncselekmény történt egy Uber-kocsiban
Ismét támadások érik az Uber közösségi utazásmegosztót, most azért, mert az egyik indiai sofőrjük megerőszakolta női utasát. A 26 éves, pénzügyi területen dolgozó nő egy vacsora után hívott autót a telefonon keresztül elérhető szolgáltatótól Új-Delhiben. Elmondása szerint elaludt a hátsó ülésen, amikor pedig felébredt, a város egyik elhagyott részén találta magát, ahol a sofőr megerőszakolta, majd megfenyegette, hogy ne mondja el senkinek és hazavitte. A fiatal nő azonnal értesítette a rendőrséget, az erőszak tényét az orvosi vizsgálat is megerősítette, a feltételezett elkövetőt pedig már másnap elfogták – írta a BBC. Biztonsági problémákAz Uber lényege, hogy a rendszerhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik. A San Franciscó-i céget azonban már többször érte kritika, hogy nem ellenőrzi megfelelően a sofőröket. A cég nem sokkal később közleményt adott ki. „Együttérzésünket fejezzük ki a borzalmas bűncselekmény áldozatának és mindenben együttműködünk a rendőrséggel” – írták. „Minden sofőrünk engedéllyel vezet és számos biztosíték áll rendelkezésünkre, hogy ellenőrizzük őket, a gépjárműveket, valamint a becsült érkezési időpontot, így nyomon tudjuk követni az utakat” – tették hozzá. Az Uber szolgáltatását mobiltelefonon keresztül lehet megrendelni. Forrás: AFP/Britta PedersenA taxisok háborognakAz Uber megjelenése a világon mindenhol, így Magyarországon is kivágta a biztosítékot a taxisok között. Sok helyen tüntettek is ellene, nálunk pedig Glattfelder Béla a gazdaságszabályozásért felelős államtitkár egyeztetett a társaságok és az érdekvédelmi szervezetek képviselőivel. A taxitársaságok képviselői kifogásolták, hogy – míg a taxisok esetében szigorú követelményeket határoznak meg a szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármű vezetőjére és a járműre is – az Uberhez tartozó szolgáltató ezzel szemben például nem ad számlát, nem rendelkezik engedéllyel, nincs taxiórája, nincs utasbiztosítása, és nem működtet diszpécserszolgálatot sem, így teljesen ellenőrizhetetlenné válik. Korábban öt taxisofőr halálosan megfenyegette az Uber egyik alkalmazottját. A részleteket itt olvashatja.
|
|
jomeo! | 2014.12.07. 15:12:35 / # 337011 |
|
Droszthasználati engedély minek???
|
jomeo! | 2014.12.07. 15:10:31 / # 337010 |
|
Miről beszélsz Kollega? Ezt nem poénból írom! Nem vagy tisztában az applikációs rendszer fantasztikus mivoltával! Automatikusan felveszi a sofőr a címet, a gps odanavigálja, a sofőr telefonszámát és keresztnevét kijelzi a rendszer az utasnak és fordítva, biztonságos, nincs nálad kp, az utas visszakövethető, értékelhető (utas és sofőr)! Emlékszem, a Főtaxi szaki az antennát reszelgette a műhelyben, horribilis összegeket lenyúlt a maffia (címközvetítő) a taxistól, adócsaló módon nyelték le a büntetésekből befolyt milliókat a cégvezetők, amiből extraprofitra tettek szert, Hawaii-on nyaraltak belőle, miközben a taxis éhezett. 2 perc késés miatt ezreket bukott, miközben az utas még lent se volt az utcán, de a taxisspicli pár forintért feljelentette a saját munkatársát. A fegyelmi tárgyalások hetente egyszer, amikor berendelték a taxist, ha valami hülyeséget "elkövetett" (pl. dugó miatt késett a címről). A spiclik ott is rejtett kamerás felvételeket csináltak. A franchisért tízezreket kértek. A franchise volt a "kockacsík". Röhögnöm kell! Még a matrica árát is kifizettetik a szerencsétlen alvállalkozóval. Korlátlanul felveszik a kollegákat a cégekhez, miközben szintén extraprofitra tesznek szert! Ez nem bántja a szemed?
Előzmény: #336982 vmiki 2014.12.03. 11:36:23 |
taxisbácsi | 2014.12.05. 11:50:47 / # 337003 |
|
Van itt feljelentő topic is,na meg mindenki zsebében ott a kamerás,diktafonos mobil...
|
taxisbácsi | 2014.12.05. 11:49:27 / # 337002 |
|
Valamit tenni kéne,egyre több gyökértől hallom ,hogy ezt a sz@rt használja...
|