Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
a-kinti 2014.12.03. 20:01:31 / # 336988
avatar

És ez a két P...A miért nem Uberezik.

Hogy verjem teherbe mindkettőt.......................kifakadtam,Bocs

vmiki 2014.12.03. 11:36:24 / # 336982
avatar

A napokban volt szerencsém 2 eredeti Uber vezető menedzser féleséget hazaszállítani (telefonos rendelés ! ) a II. kerületbe, egyikük az út alatt megkérdezte: -én, mint hivatalos, hivatásos, sárga taxis vállalhatnék-e Uber fuvart. 

Nem az az érdekes, hogy mit válaszoltam, nyomdafestéket nem tűrő szavakkal, magamon is meglepődve, hanem az, hogy mennyire nincsenek tisztában a helyi rendeletek, törvények tekintetében, a rentábilis fuvardíjról már nem is beszélve.

Annyit tehettem, hogy nyomatékosan tudtukra adtam: meg vannak számlálva a napjaik, egy illiberális 2/3-os többségű hatalommal szemben, amely meg fogja védeni a saját vállalkozóit Budapesten. No meg felhívtam a figyelmet, hogy egy budapesti taxis habitus nem egyenlő egy amerikai vagy mondjuk holland taxis mentalitásával. Meg vendégszeretetével... 

alelölülő 2014.12.03. 00:32:58 / # 336975

Kíváncsi, mennyit spórol vele.


tomajer 2014.12.02. 21:04:04 / # 336973

Háát ennek mi köze az Uberhez? :-)


50800.-

dgyorgy 2014.12.02. 19:01:56 / # 336971
avatar

Sziasztok! Mennyi most a drosztengedély?

alelölülő 2014.12.02. 09:15:43 / # 336968

tomajer 2014.11.27. 18:08:45 / # 336944

Egyenlő esélyeket kérnek a taxisok


Egységes szabályozást szeretnének a taxisok annak érdekében, hogy mindenki egyenlő esélyekkel és egyenlő feltételekkel vehessen részt a versenyben. Dudás Zoltán, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési, szállítási és szállítmányozási osztályának elnöke szerint a taxis érdekvédelmi szervezetek és a kamara egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal a területet szabályozó kormányrendelet tervezetéről. Azt kérték, hogy a szabályozás terjedjen ki a teljes díj ellenében közúton végzett nem buszos személyszállításra.

Egyenlő esélyeket kérnek a taxisok
Az elnök megfogalmazása szerint a rendelet mielőbbi elfogadására van szükség annak érdekében, hogy fel lehessen lépni az olyan alternatív szolgáltatókkal - köztük a Uberrel - szemben, amelyek valódi szervezet és tőke nélkül végzik a fuvarszervezési tevékenységet. Dudás Zoltán rámutatott, a diszpécserszolgálati tevékenység jelenleg nem szabályozott. Ennek a jövőben engedélykötelesnek kell lennie, és úgy tűnik, ezt a kormányzat is támogatja - mondta.

Az érdekképviseletek azt kérték a kormányzattól, hogy csökkenjen a körülményes adminisztráció költsége és időigénye. A lehetséges egyszerűsítések között említette a szakember, hogy a taxikhoz kiadott sárga rendszám egyezzen meg az autó eredeti fehér rendszámának karaktereivel.

A módosított rendeletbe várhatóan belekerül, hogy a taxi tevékenységi körén kívülre kiviheti és onnan vissza is szállíthatja utasát, illetve azokat is fuvarozhatja a területen kívülről, akiknek rendelését dokumentálni tudja. Továbbra sem végezhet azonban szolgáltatást a működési területén kívüli kiindulási és célállomás között.

Az új szabályozás szerint az utasülésenkénti vagyoni biztosíték a jelenlegi 25 ezerről 50 ezer forintra emelkedik, de felelősségbiztosítással továbbra is kiváltható lesz. A taxisok személyszállító vezetői igazolványt kapnak, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság - akár három évre - visszavonhat, ha a sofőr súlyos szabálytalanságot követ el.

(Forrás: MTI)

tomajer 2014.11.25. 20:09:27 / # 336922

Az Über Taxi központjában jártam. Igen: Über, Ü-vel


Über Taxi a neve, mobilos appon keresztül hívható, a legközelebbi kocsit riasztja, akit végig látunk közeledni. De ez nem amerikai, hanem magyar, és az Ubertől rettegő Taxi 4 biznisze. Megnéztem, hogy készülnek a budapesti taxisok arra, ami talán a Végső Csata lesz nekik.

Hogyan győzzünk le egy messziről lecsapó, lendületben lévő, sokkal erősebb és gazdagabb és amúgy is szinte legyőzhetetlennek tetsző ellenfelet? Az egyik lehetséges megoldás a mágikus-gyűrűkurás: vegyük el a nevét, hátha attól elveszíti az erejét.

Amikor Eszpee átküldte a linket, és megnyitottam az alant látható oldalt, majdnem kiköptem a pofazacskómban tárolt bureket:

​Az Über Taxi központjában jártam. Igen: Über, Ü-velKinyit

Egy magyar taxicég, aminek a terméke úgy néz ki, mint az Uber, úgy működik, mint az Uber, és két pontnyi, vagyis egy ékezetnyi eltéréssel úgy is hívják, mint az Ubert!

Aztán jobban megnéztem az oldalt, és azonnal kiderült, hogy alapvetően másról van szó, a látszólagos egyezés ellenére. Az Über ugyanis valódi, engedélyes taxisofőrökkel dolgozik, azzal a kötelező, 280 forintos kilométerdíjjal, mint mindenki más. Az Ubernek meg az a lényege, hogy a kocsikat nem taxisok vezetik, hanem bárki, te vagy én, a sajátunkat, miután online regisztráltunk a rendszerbe, és amiatt is sokkal olcsóbb, nálunk például kilométerenként 280 helyett 130 forint.

Itt vannak az Uber budapesti tarifái, sokkal olcsóbb lesz, mint a taxi

Ma indult Budapesten az Uber, és érthető a taxisok rettegése: felébe-kétharmadába fog kerülni, mint … Tovább:

Egy telefon az érdeklődő taxisoknak megadott számon, és már ki is derült, hogy az egész mögött egy hagyományos taxitársaság, a Taxi 4 áll. Kedden már a cég székházában hallgattam, hogy mi ez az egész. Ami a nevet és a logót illeti, az Über Taxi védjegyet a Taxi 4 még a nyáron, 213530-as lajstromszámmal levédette a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál. Irtó randa lett, mint az föntebb látható.

Más kérdés, hogy mit szól ehhez a szolgáltatását Magyarországon a napokban elindító Uber, aminek már 2013 nyara óta van magyar cége Uber Hungary néven. Meg is kerestem az őket képviselő Nagy és Trócsányi Ügyvédi Irodát, amint válaszolnak, megírom.

Reif Zoltán, a Taxi 4 értékesítési vezetője prímán felhangol a beszélgetésre, a legelején arra kér, hogy a megkülönböztethetőség kedvéért innentől beszéljünk Jubörről és Überről.

Oké! Engem, aki annyiszor nézem a tévében Geret Bél elfutásait, és Szőr Alexre is emlékezem, csak nem fog megijeszteni egy Jubör. Még hálás is vagyok, mert sosem tudtam, hogy kéne kiejteni ezt az átkozott márkanevet.

Reif először számokkal alátámasztva, megyőzően levezeti, hogy szerinte miért nem éri meg Jubör-sofőrnek lenni. A 130 forintos kilométerdíjból az amerikai cég még le is vesz 20 százalékot, miközben a Taxi 4 számításai szerint a budapesti taxizás önköltsége 110 forint kilométerenként. (Na persze az Uber nem taxikkal szerződik.) Aztán bemutatja, hogy mennyibe kerül egy kilométer gurulás egy 7-8 éves, 6 litert fogyasztó dízelautóval, majd összeveti azzal, hogy a taxik átlagos kihasználtsága 40 százalékos, ami szintén arra utal, hogy nem éri meg Uber-sofőrködni.

Oké, oké, mondom, de akkor miért félnek mégis annyira az Ubertől, ha ilyen rettentően rossz üzlet? Pár perc, és minden világos: a hazai taxicégek – vag legalábbis a Taxi 4 – egyáltalán nem a 130 forintos díjért dolgozó profi sofőröktől tartanak, hanem tőled vagy tőlem. Azoktól az abszolút civil, a jubörözést nem fő pénzkeresetnek szánó autósoktól, akik fogják magukat, ezerszámra beregisztrálnak, aztán munkából hazafelé néha beizzítják az appot, hogy hátha keresnek egy-két bónusz ezrest. Ha ilyenekből rengeteg lesz – és miért ne lenne rengeteg, ha az egész minimális kattintgatással elintézhető –, akkor az a sok kis fuvar összességében jól megcseszheti a profi taxivállalatokat.

Aztán előkerülnek a további ellenérvek. Ezek közül a nekem legerősebbnek hangzó az, hogy ha egyszer szabott, hatósági áras a piac – amivel a korábbi híres árversenyző Taxi 4 amúgy nem ért egyet – , akkor nekik ezzel a kötelező, 280–130=150 forintos kilométerenkénti hendikeppel kell harcba szállniuk, az árletörős piaci verseny esélye nélkül.

Reif és az időközben befutó ügyvezető, Pásztor Gábor azt mondják, ettől csak az állam védheti meg őket. De meg akarja egyáltalán védeni? A Taxi 4-esek nem biztosak ebben. Arra a kérdésemre, hogy elkerülhetetlennek látják-e az Uber berendezkedését Magyarországon, Reif azt feleli, hogy "nem feltétlenül", míg Pásztor azt, hogy "ha a magyar hatóságok általános tehetetlenségét nézem, lehetséges". Megkerestem a témában illetékes Glattfelder Béla államtitkárt, amint felel, azt is megírom.

A taxis érvelés másik sarkköve az "állam döntse el, hogy feketegazdaság vagy taxi" szlogen. Azt azonban végig nem egészen értem, hogy az Uber száz százalékban kártyás fizetéssel és banki átutalással működő rendszere hogyan lehetne a nem adózás melegágya.

A most induló Über Taxi fuvarjait kezdetben a Taxi 4 kocsijai intézik, de folyamatosan igyekeznek kifejezetten überes sofőröket is felvenni, a zuglói székházhoz épp egy ilyen jelentkezővel együtt érkeztünk. Neki nem jósolok nagy jövőt, mert előttem próbálkozva nem tudott bejutni az épületbe. Ekkor léptem elő én, és egy titkos riportertrükköt bevetve – a jobb kezem begörbített mutatóujjának második ízületével háromszor megütöttem az ajtó lapját – pillanatok alatt bejuttattam a jövő überesét is. A cég havi kétezer-párszáz forint szoftverhasználati díjat és fuvaronként 300 forintot kér az Überhez csatlakozóktól, az érvényes taxiengedélyen túl.

Fognak tüntetni? Reif azt mondja, nem biztos, mert Párizsban és más nyugati városokban a taxistüntetéseknek egy hatásuk lett: a helyi Jubör-forgalom többszörösére nőtt. A beszélgetés végig kellemes hangulatú, az értékesítési vezető kedves arckifejezéssel dobja be azt is, hogy a kollégák a spanyoloknál már megvertek egy Uber-sofőrt. Ezen a ponton azért örülök, hogy titokban nem vagyok jubörös.

Tényleg közvetlen versenytársa lenne egy profi taxis cégnek egy unatkozó utazó ügynökökre, nyugdíjasokra és munkába ingázókra alapozó közösségi hálózat? Ez az elmélet, de Amerikában a valóságban főleg profik vezetik az Uber-kocsik nagy részét. Viszont beszélgetőpartnereim hosszan ecsetelik: nálunk annyira árérzékeny a piac, hogy csak na. Hatósági áras piacon ne legyen szabadáras versenytárs – búcsúzik Pásztor. Én meg felülök a motoromra, és egyből elfelejtem a közösségi közlekedést. Nem is gondolok rá, míg le nem esik a hó.

Glattfelder Béla és Nick Denton gondolatai következnek az Uberről

hiénakutya 2014.11.24. 17:55:48 / # 336915

tomajer 2014.11.23. 08:18:54 / # 336901
Lesz-e félárú taxizás Debrecenben?



Kipróbáltuk az Ubert a pesti éjszakában.

Annyi gyorsan kiderült, hogy a debreceniek a legjobb utasok, és az is, hogy Debrecen utolérte Torontót! Hogy a három földrészt is meghódító olcsó taxi a cívisvárost mennyire fenyegeti, arra egy közlekedésfilozófus adott választ.

Megtettük, mit megkövetelt a haza, az első sorban végigénekeltük a debreceni Acoustic Gallery koncertjét a Rocktogonban (Szép volt Kori, szép volt Norbi!), haza kell jutni a nagy büdös pesti éjszakában. Na, akkor nézzük meg, mit tud ez az Uber! A szintén fővárosba szakadt debreceni közlekedésfilozófusomnak (aki valójában a szakmáját őrülten habzsoló okleveles közlekedésmérnök barátom) elég volt egy provokatív levél (Próbáljuk már ki!), hogy letöltse a hozzá való rendszert. Most pedig már itt bütyköli, nyomkorássza mellettem az okostelefonját, és azzal fenyeget, hogy egy Kálmán nevű fazon fog értünk jönni. Fel is villan Kálmán arca a képernyőn, a filozófusom barátnője meg is állapítja, hogy nem túl bizalomgerjesztő…

Hiába harcolnak ellene, gyorsan hódít

Na de mi a gránát ez az Uber? Lényegét tekintve féláron taxizás, mi például mindössze egy ezresért jutunk a pesti Oktogontól a budai Nap-hegyre. Aki sofőrként belép a rendszerbe, vállalja, hogy egy-egy olyan embert, aki 5 km-en belülről odahívja magához, elviszi az általa megjelölt célba. Nekem félárba kerül, de neki miért éri meg? Mert amíg a taxisok zsebében kb. a fuvardíj 30 százaléka marad meg, addig az Uber sofőrjétől csak a díj húsz százalékát viszi el az Uber működtetője. A dolog az USA-ból indult, de mára Európát is behálózta, Ázsiában is megjelent, több száz nagyvárosban működik, rengeteg utas váltott Uberre, és a taxisok közül is van, aki átáll.

Nyilván komoly érdekeket sért, megy a harc ellene, Európa-szerte tüntetnek miatta az eddig monopolhelyzetben levő (viszont cserébe nem igazán hatékony) taxis társaságok. Brüsszelben már be is tiltották, de a magyar kormány is hadat üzent neki pár napja. Pedig ha valaki egy adott termék piacán tud egy sokkal olcsóbb megoldást, mint az addigiak, annak el kellene vinnie a pálmát a szabad verseny logikája szerint… Persze hiába tanítják ezt a közgázon, ha az a piac monopolizált, akkor más a helyzet.

Van-e jövője a magyar Ubernek?

De vissza a Rocktogonhoz! Állunk a Mozsár utcán, a zászlót leszúrtuk ide a térképen, nagyjából négy perc várakozás után a rendszer jelezte, hogy Kálmán megkapta a hívó szót, és már látjuk is az autója jelét a térképen. Igaz, teljesen rossz irányba megy a Szív utcán. Aztán amikor felhívjuk, megkér, hogy mozogjunk picit arrébb a számára kedvezőtlen egyirányú utcák miatt, személyesen pedig megdicsér, hogy milyen jó utasok vagyunk kezdő létünkre. Merthogy mindenki körbejáratja a háza körül, meg fent várja az ötödiken, szóval van baja bőven… Amúgy nem taxis volt, de nem is főállásban csinálja. Másik nagy baját már a Lánchídon meséli, egyik éjszaka 200 kilométert ment, és még az amortizáció nélküli 35 forintos kilométerköltséggel számolva is csak 7000 forintot keresett. Na, ez hogy lehet, hisz a díjak négyötöde a zsebedben marad?! Hát úgy, hogy hiába ígérte az Uber, nagyon sokszor 5 km-nél sokkal messzebbről hívták, ami rengeteg pénzbe került, ő meg megcsinálta mindet, hogy bennmaradjon a sofőrök közt, de mostantól nem fogja.

Na és mi lesz veletek, most hogy az állam bácsi rátok pirított? A sofőrünk azt válaszolja, bárki beülhet mellé, megnézheti, itt egy fillér nem cserél gazdát (miután minden a neten, az über rendszerén keresztül, bankszámláról megy), bármikor mondhatja, hogy az ismerősét fuvarozza. A barátom minden finomkodás nélkül a földbe döngöli: „Az adóellenőr majd a rendszeren keresztül fog beülni melléd, és akkor azt kérdezi, miért nincs engedélyed erre a tevékenységre! Szóval nagyon szimpatikusok vagytok, és nagyon elegem van a taxisokból, de félek, hogy kinyírják az Ubert.”

Tüntetni nagyon nem éri meg ellene!

Ilyen az, amikor egy közlekedésfilozófus megered. Azt azért hozzátesszük, az Ubernek sok országban üzentek már hadat, mégis él és virul. Sőt, a júniusi európai taxis tüntetések pedig még meg is dobták, az ingyen reklám után 850 százalékkal (!) nőtt az utazások száma. Ráadásul az EU versenyügyi biztosa Neelie Kroes leintette a taxisokat, mondván az Uber betiltásának követelése nem megoldás, ehelyett szembe kell nézni az érkező digitális innovációkkal. Ami a hazai helyzetet illeti, a 444 riportjában Horváth Csaba, a Budapest Taxi vezérigazgatója még júniusban azt ígérte, hogy csírájában fojtják el az Ubert, ehhez képest a rendszer gond nélkül elrajtolt.

Debrecen vajon elbírná-e?

A nagy csatazajban majdnem elvész a legfontosabb kérdés, végül csak bedobom: vajon egy Debrecen méretű városban is tudna ez működni? A sofőr azonnal rábólint, de valamit félreért, mert Torontóval (!) kezd példálózni, lám ott is milyen szépen beindult. A Debrecen méretű Torontó (vagy Torontó méretű Debrecen) mindenkinél újabb témákat ihlet, a nagy kavalkádban nem tudom kicsikarni, hogy a Debrecen témának fussunk neki még egyszer. Az biztos, egyelőre Pesten is elég kevésnek tűnik a sofőrök száma, bár ehhez képest a mi 10 perces várakozási időnk csütörtökön este 11-kor teljesen rendben volt.

Az Uber honlapja szerint a rendszer az USA-ban már Debrecennél kisebb városokban is működik (például a 102 ezres Flint, vagy a 75 ezres Kalamazoo), Európában még csak a nagyobb településeken. Zárásként álljon itt a közlekedésfilozófusunk szakvéleménye a kérdésről. „Ha az Uber-nél úgy gondolják, hogy Debrecent is bevonják, akkor szerintem nincs akadálya, hogy otthon is olcsón autózzunk. A város mérete nem gond, 8-10 aktív sofőrrel már szinte mindig van elérhető autó, és nálunk öt perc alatt elég sok helyre oda lehet érni az utasért. Persze az engedély kérdése ott sincs megoldva, de meglátjuk, Pesten mi lesz a végkifejlet. Egyelőre mindenki kivár. A Közlekedési Hatóság kiadott egy általános állásfoglalást, hogy amíg engedéllyel rendelkezők fuvaroznak, addig nincs vele baja. A taxisok is nézegetik a rendszert, egyelőre inkább bosszúsan, de páran már tervezik, hogy az Uberen keresztül is szereznek fuvart. Az utasok pedig természetesen egyre többen használják, nekik nincs félnivalójuk.”

HeGergAnd

tomajer 2014.11.23. 08:16:59 / # 336900
Az lehet az Uber veszte, ami a sikerét is elhozta

Miközben Budapest még csak ismerkedik a 45 országban működő okostelefonos sofőrkereső szolgáltatással, az Egyesült Államokban éppen hatalmas botrány kerekedik a vállalat körül. Az Uber egyik vezetője, Emil Michael egy vacsorán arról beszélt, hogy komoly pénzeket kéne fektetniük abba, hogy a cégről negatívan író újságírók múltjából mocskos részletek kerüljenek elő.

tomajer 2014.11.23. 08:15:37 / # 336899

Megkergették a taxisok az Uber-sofőrt


Madridban öt taxis leszorított, majd halálosan megfenyegetett egy Uber-sofőrt. Az öt takkerost őrizetbe vették. Állítólag csak annyit akartak megtudni, hogy mégis kicsoda és kinek dolgozik. Az Uber ellen már több országban tiltakoztak, van ahol be is tiltották, de tettlegességig még sehol nem fajult a közösségi utasmegosztó szolgáltatás elleni harag. Madridban pár hete kérte a városvezetést a helyi taxis szövetség, hogy hatékonyan lépjen fel az Uber ellen. A hivatalos sofőrök szerint tisztességtelen konkurenciáról van szó, amely torzítja a piaci versenyt, és veszélybe sodorja a hivatásos személyfuvarozók megélhetését. (MTI)

admissarius 2014.11.23. 06:31:48 / # 336898
avatar

akkor most ujra itt a lehetoseg lehet ar ala menni es porogni. remelem mar beleptel 

nazoli 2014.11.22. 14:32:24 / # 336896
avatar

Ezt meg egyáltalán nem tartom jó hírnek.

nazoli 2014.11.22. 14:31:12 / # 336895
avatar

Ez a legszomorúbb. No nem az, hogy azok az idők elmúltak.

vmiki 2014.11.22. 12:04:17 / # 336894
avatar

Az Isten barmai nézőpont kérdése, viszont úgy látom, hogy a "foltosok" kezdik eszeveszetten elveszteni önuralmukat. Most már közveszélyesen közlekedik egy két fajtájuk, nem tudom, hogy betétlapra vagy súlyos sérülésre hajtanak.......(Lásd: Folti. Emlékszem még a T2000-nél a debütálására, az, hogy mivé vált, szerintem genetika, de ha így folytatja....nem tudom......)

vmiki 2014.11.22. 11:59:13 / # 336893
avatar

Azt akkor is értettem, nem én idéztem elő, csak egyéni döntésem alapján csatlakoztam....azok az idők elmúltak. 


hiénakutya 2014.11.21. 17:10:10 / # 336890

Ne beszéltesd ezt az Isten barmát, az ég szerelmére! Ne beszéltesd!

admissarius 2014.11.21. 16:01:17 / # 336887
avatar

latom kezded erteni mirol beszeltunk mikor elkezdtetek 150 forintal jarni. megy ez.

tomajer 2014.11.21. 15:51:17 / # 336884
Oldalszám: 215