Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2017.02.18. 17:17:23 / Módosítva / # 346864

Zöld jelzés az Ubernek Kolozsváron

A Kolozs Megyei Ítélőtábla véglegesen elutasította a Taxi Transilvania Monitorizáló Egyesület kérésére létrehozott elnöki rendeletet, amely kitiltaná az Ubert a megyeközpontból. A taxisok azonban nem hagyják annyiban, és a Legfelső Bíróság és Semmítőszékhez fordulnak az ügyben, de az utcai tiltakozást is fontolgatják. – A Kolozs Megyei Ítélőtábla ítélete végleges, és ellentmond az ügyben eddig hozott két nem végleges ítéletnek, ami engedélyezte volna az Uber tevékenységét Kolozsváron. Amikor elkezdődik az ügy érdemi tárgyalása, bemutatjuk azokat az érveket miszerint az Uber jó hatást gyakorol a lakosságra és a teljes iparágra is – nyilatkozta az Ubert képviselő ügyvéd, azaz Ioana Hrisafi.

– Három egymást követő halasztás után a Kolozs Megyei Ítélőtábla kihirdette az ítéletet az Uber által megfogalmazott, a 2016 novemberében kihirdetett elnöki rendelet elleni felfolyamodás ügyében. A törvényszék elfogadta a felfolyamodást, és elutasította az elnöki rendeletet, mivel elfogadta azt a kifogást, ami az aktív és perbeli minőség és az érdekeltség hiányára vonatkozik. A Kolozs Megyei Ítélőtábla szerint egyesületünk nem népszerűsítheti jelen elnöki rendeletet, továbbá az Uber Systems SRL és a Rasier Operations BV nem perelhető, és az egyesületnek nem érdekelt fél ezen kereset megfogalmazásában – áll az ügyvéd taxisofőröknek szóló közleményében.
 A taxisok a Legfelső Bíróságon és Semmítőszéken készülnek megtámadni az ítéletet.  
Az Uber képviselői azt hozták fel indokul, hogy az Európai Bizottság világosan kijelentette, hogy az Uber szolgáltatásokat bátorítani és szabályozni kell, és nem betiltani. – Ez nagyon jó hír annak a több mint 20 ezer kolozsvári Uber-ügyfélnek, partner-sofőreinknek és a közösségnek egyaránt. Kolozsvár modern, fejlődő város, amelynek egyre több városi szállítási lehetőségre van szüksége. A mi célunk az, hogy az embereknek élhető alternatívát biztosítsunk, hogy ne saját személygépkocsijukat kelljen használniuk.  Az élhető alternatívák között szerepel még a tömegközlekedés, a taxiszolgáltatás, a biciklis közlekedés és az Uber-féle innovációs szolgáltatások – nyilatkozta Alexandra Corolea, az Uber romániai szóvivője.
A taxisok február 22-én döntenek arról, hogy utcai tiltakozó akciót szerveznek-e vagy sem. – Az ilyen tiltakozást nem lehet úgy megszervezni, hogy 2000 kocsi közül csak ötven vesz részt. És nem csak Kolozsváron kell ilyen megmozdulásokat szervezni. Ahhoz, hogy valami változzon, csatlakozniuk kell azoknak a váro­soknak is, ahol még működik az Uber – mondta Ioan Pugna, az egyik taxisegyesület elnöke. 

tomajer 2017.02.16. 17:54:33 / # 346858

Uber vs. taxi Olaszországban is

Róma és Milánó városközpontját is a járműveikkel tüntető taxisok blokádja bénította meg csütörtökön, akik az utasszállítás liberalizálása, többek között az Uber internetes fuvarmegosztó szolgáltatás engedélyezése ellen tiltakoznak.

Rómában a hajnali órák óta üresen állnak a repülőterek és vasútállomások taxiállomásai, az utasok hiába várakoznak. A római taxisok autóikkal együtt ellepték az olasz főváros belvárosát, komoly közlekedési torlaszt okozva. Taxisor blokkolja a római szenátus épülete körüli utcákat is.

A parlament felső háza elfogadta az Uber-szolgáltatásra vonatkozó törvényi szabályozás bevezetésének elhalasztását az idei év végére. A kérdés a képviselőház elé került át. (Az Uber a szabályozás bevezetése miatt tavaly kivonult Magyarországról.)

A taxisok ezzel ellentétben az ágazat liberalizációjának szigorítását, az Uber és más utasszállító szolgáltatások szabályozásának bevezetését sürgetik. Káoszt teremtett a taxisblokád Milánóban és Torinóban is. A taxisok bejelentették, hogy február 21-én országos egyeztetést tartanak, és tüntetési akcióik a következő napokban is folytatódhatnak.

cheater 2017.02.12. 03:37:38 / # 346796

Azt kifigyeltétek már, hogy nincs olyan uber reklám ahol a sofőr az utat nézné? 😂  




cheater 2017.01.26. 19:51:50 / # 346723

Az NLCafé erre még rátesz egy lapáttal. Az ő felkészült újságírójuk már a taxisok hőbörgését vizionálja az olvasói elé, egy az egyben átváltja a szlovákiai árat forintra és azt hiszi ennyi lesz az ár nálunk is. Plusz tényként állítja azt a sületlenséget, hogy az uber nem veszi el a taxisok munkáját, ők más, eddig nem létező megrendelői állománynak tevékenykednek.

Ezt a három dolgot állítja a cikkében, ezek közül nem sokban téved, csak mind a háromban. Hát nem az újságírás csúcsa ő sem = )


Miért hőbörögnék én, ha egy újabb fuvarszervező jelenik meg a piacon aki értem - tehát a taxisofőrért - versenyez? A felkészületlen cikkíró még azt sem érti, hogy itt már rég nem az utasokért folyik a harc, hanem a minőségi szolgáltatást nyújtó taxisofőrökért.

Ez nekem csak jó, miért hisztiznék én, ennek én csak örülök.

Azt kell mondjam ez az újságíró sem egy gazdasági szaki.

6ker 2017.01.26. 19:22:55 / # 346722
avatar

Az újságírás itt kezdődik

6ker 2017.01.26. 19:18:31 / Módosítva / # 346721
avatar
mindenben meg kell felelniük a taxis előírásoknak. A Hatósági ár alá sem mennek. Piaci stratégiájuk nem az alacsony ár, de ha valaki olcsó fuvart akar, be tud állítani egy maximum értéket az árazásnál az appon, így csak a legkedvezőbb ajánlatok érkeznek be hozzá."
????
donkihóte 2017.01.26. 15:46:18 / # 346719
avatar

cheater 2017.01.25. 19:12:46 / # 346715

Na végre egy jó hír, megvan a helyük a világban = )  Sose tudtam mi a szerepük a sok személyszállító mellett, igy már egyértelmű. Meki ételfutár. Bombaüzlet. Ez a Kalanick a Mekivel karöltve zseniális. Az emberiség innovatív géniuszai.

Ezt ők kitalálták, a kis hangyák pedig majd csinálják.


Ha rendelnek egy menüt az 10$, abból 2$ a sofőré, abból 25% kalanické. Mindenki jól jár. Ezzel AKÁR - nem mondjuk, hogy biztos, csak azt hogy akár - óránként 4$ is megkereshetsz. Igy egy napra kivetítve AKÁR 80-90$ is megkereshetsz.

Ehhez nem kell mást tenni, mint uszkve 20-24 órát ülni a _saját_ kocsidban. Úgysincs más dolgod, zenét meg szeretsz hallgatni, tök jó.


De... - és most jön a lényeg! - ha eléred a VIP szintet, akkor a kiszállításból csak olyat kapsz, ahol a megrendelő utazni is óhajt. Ez a legnagyobb buli. Hisz már az ételszállításért megkapod a pénzt, majd a megrendelők beülnek az autódba, lehajtják a már előre felszerelt McDonald's műanyagtálcákat - ezt a VIP autókba ingyen biztosítja az uber -  és miközben viszed őket az úti céljük felé nálad kényelmesen elfogyasztják az ételt.


Őszintén, van ennél zseniálisabb ötlet? Munkahelyeket teremtünk!

Kalanick for President! Ez egy zseni.

rosszqtya 2017.01.24. 22:24:33 / # 346713
avatar

balagge 2017.01.22. 19:24:40 / # 346702
avatar
Ez általánosságban jól hangzik, de nem ismerjük a USA ill. az érintett államok törvényeit. Mondjuk el tudom képzelni... Egy ilyen súlyos hazugsagért akár rokkantá is buntethették volna ezt a céget, de most megúszta egy ejnye-benyével. Pedig ez a hazugság közvetve dollármilliárdos bevételekhez és tőkebefektetokhoz juttatta a céget. A hazai ill. EU-s GVH-k egy vicc. Feltették a szemellenzőt az uber piactorzító ármanipulációihoz, közben allalsfoglalásokat adtak ki a szabad piac fontosságáról. Náluk is van az a pénz amitől korpásodik a haj. A piacgazdaságban mindenki tartja a markát :-)
cheater 2017.01.22. 17:20:27 / # 346698

Az lehet, de ha a Gazdasági Versenyhivatal - és itt most nem feltétlenül a magyar hivatalra utalok - tenné a dolgát, akkor pikk-pakk letörnék ennek a cégnek a szarvát és konszolidálódna a helyzet. El sem jutottunk volna eddig a pontig, már az elején elvérzett volna ez az ügy.

A vonatkozó cikkben sem a helyi GV fedte meg a céget - pedig neki ez a feladata, ezért hozták létre - hanem a hazugsággal szembesült sofőrök harcolták ki maguknak az igazukat. Ha ezt a céget elkezdenék tételesen elszámoltatni azokkal amiket magáról állít lehúzhatná rolót. Amilyen gyorsan végigsöpört a világon, épp olyan gyorsan tűnne is el.

Ehhez nem kéne más, csak az hogy a GV végezze a dolgát. Aminek gyakorlatilag semmi más dolga nincs csak ez. Ha ezt a feladatot nem végzik el akkor létjogosultságuk nincs.

balagge 2017.01.20. 23:10:25 / # 346692
avatar
Sajnos napi szinten többet rabol az uber ennél a fika összegnél. Nevetve kifizetik ès folytatódik a rémuralom.
cheater 2017.01.20. 20:44:22 / # 346688

Az Egyesült Államokban is elszámoltatják a céget megtévesztő reklám miatt. És ha nem lehet hazudni, akkor már nem is tűnik olyan jó bulinak ez az üzlet, hisz a teljes marketing a félrevezetésre épül.

tomajer 2017.01.16. 06:26:31 / # 346674
"Vérdíjat" tűztek ki az Uber-sofőrök fejére 2017. január 12. 17:08

A bűnüldözés kezébe helyezte a törvénysértő Uber-sofőrök sorsát a tajvani kormány. Az autómegosztó szolgáltatást pénteken tiltották be, de néhány sofőr azóta is feketén fuvarozza az utasokat.

Egészen a múlt hétig “problémamentesen” működött az Uber-szolgáltatás Tajvanon, a legtöbb alkalmi sofőr keresetkiegészítésként szállított utasokat, és nem kellett sokat adózniuk a fuvarok után. Aki sokat túlórázott, fizetésének akár a harmadát is megkereshette.

Utasaik árulják be a sofőröket?

A tajvani kormány azonban pénteken váratlanul lecsapott az autómegosztó szolgáltatásra, és a vezetőkre kirótt bírságokon kívül pénzjutalmat ajánlott fel mindazoknak, akik hajlandóak megosztani a bűnüldözéssel egy Uber-sofőr nevét.

Mivel már az utasok is elkezdték gyűjteni és megosztani a vezetők neveit rendőrséggel, a legtöbb Uber-sofőr úgy döntött, többé nem fog kockáztatni.

A San Francisco-i székhelyű Uber az új szabályok szerint akár 780 ezer dolláros bírságot is kaphat, ez sofőrönként egy háromezer dolláros összeget jelent és a jogosítvány négy hónapos felfüggesztését.

Kompromisszum nélkül nem megy

A tajvani kormány szerint az Uber túl agresszívan próbálja meg átvenni az irányítást a piacon, és négy éves működése alatt rengeteg jogszabályt kikerült.

Az Uber-sofőrök dühösek, de a Kuomintang ellenzéki párt is úgy gondolja, hogy az Ubernek is engednie kell, hiszen kompromisszum nélkül örökké megszűnhet a szolgáltatásuk.

hirado.hu

tomajer 2017.01.16. 06:18:04 / # 346673

Szabályozás helyett előremenekül Svájc

2017. január 13. 08:56, Péntek - Berta Sándor A svájci kormány több esélyt, mint kockázatot lát a digitalizálásban, ezért például az Uber keretek közé szorítása helyett a taxisok szabályozását egyszerűsítik.

A kabinet azt az álláspontot képviseli, hogy új szabályok helyett inkább arra van szükség, hogy a régi és az új üzleti modellek egymás mellett létezhessenek. A cél az, hogy a digitális gazdaság útjába ne gördítsenek akadályokat. Úgy vélik, a hagyományos üzleti modellek védelme helyett a kevesebb szabályozásra kell építeni, így lehetne a legjobban kihasználni a digitalizálásban rejlő lehetőségeket. Többek között ez szerepel a svájci kormány jelentésében.

A dokumentum elsősorban a megosztott gazdaságra összpontosít. Megállapítják, hogy az Uber vagy az Airbnb megnehezíti a szállodaipar és a taxitársaságok helyzetét, de leszögezik azt is, hogy az ilyen startupok megjelenésére nem szabad túlszabályozással reagálni. Sokkal inkább hagyni kell az új üzleti modelleket érvényesülni, mert az alkalmazásukkal hatékonyabban lehet felhasználni az erőforrásokat és a piaci verseny is felerősíthető.

Az egyik megoldás az lehet, hogy a jövőben Svájcban a taxikra is kevésbé szigorú szabályok vonatkoznának. Változtatnának mind a munkajogi, mind a közlekedési előírásokon. Az Airbnb esetében pedig azt tanulmányoznák, hogy mi a teendő akkor, ha valaki rendszeresen kiadja a lakását. Szintén érdekes kérdés a tulajdonos és a vendég közötti bérleti szerződés. A szövetségi kabinet szerint tisztázni kell például, hogyan lehet megvédeni a szomszédok jogait.

A kormány leszögezte, hogy a jelenlegi törvényi kereteket megfelelőnek tartja. Az egyetlen fontosabb kérdés, hogy mi történik, ha a digitális platformok összeolvadnak és ezzel még nagyobb piaci részesedésre tesznek szert. Az esetleges negatívumok mellett kiemelt hely jutott a lehetséges előnyöknek is, többek között annak, hogy a megváltoztatott álláspont miatt Svájc népszerű beruházási és gazdasági célország lehet. A jelentés készítői külön rámutattak, hogy egy esetleges elkapkodott és nem megfelelő szabályozás komoly károkat okozhat, ehelyett inkább javítani kell a digitális gazdaság keretfeltételein.

A pénzügyi piacon már tavaly novemberben megkezdődtek az előkészületei az innovációbarát keretfeltételek kialakításának. Fejlesztenék a technikai infrastruktúrát, rugalmasabbá tennék a munkaerőpiacot, növelnék a jogbiztonságot, s lehetővé tennék az egyre jobban képzett munkaerő foglalkoztatását. Szintén kiemelt lett a kutatás-fejlesztés, s a dokumentum kitért a felhőkörnyezetek, a dolgok internete és a Big Data területén meglévő hiányosságokra, illetve lemaradásra is.

hiénakutya 2017.01.15. 10:58:04 / # 346670

cheater 2017.01.08. 14:26:32 / # 346614

Uber - lebénult utas perel


De kit is kell perelni? Ez itt a legérdekesebb kérdés.

Bár nem értem mi a gond, hisz a cég minden egyes utazása 3 millió dollárra van biztosítvaˇˇ. Csak ki kell venni a dobozból és átnyújtani.

pcguru 2016.12.15. 19:03:39 / # 346474
avatar
Eladó 2013.04.-es Chevrolet Orlando 115000km benzines Főtaxi taxióra,urh+4 nyári gumi felnivel,2017.04-ig vizsgáztatva.Esedékesség 2017.01.01-től.iá:3200000Rendszám átvitel lehetséges,taxiként üzemelhet tovább.Érd:urh 1440 tel:06205249152

cheater 2016.12.15. 17:53:46 / # 346473

Az uber hozzáállása ha baj van, annyi hogy fordítsuk előnyünkre, ehhez nem kell mást csak hazudni. A sztori igy néz ki valójában:


Trump: - Át kell beszélnünk a sarcot és a további feltételeket, ahhoz hogy talpon maradhassatok.

Kalanick - Cserébe mondhatjuk, hogy tanácsadó vagyok?

Trump: - Ennyi pénzért és információért? Mondhatod.

tomajer 2016.12.15. 13:25:56 / # 346471

Adatvédelmi szempontból támadják az Ubert




Egy korábbi alkalmazott adatvédelmi jogsértésekkel vádolta meg a céget. Ward Spangenberg, az Uber korábbi számítástechnikai szakembere egy kaliforniai bíróságon azt állította, hogy a közösségi utazásmegosztó az ügyféladatok kezelése kapcsán megsértette a hatályos adatvédelmi előírásokat és a felhasználók magánszféráját. Mindez lehetővé tette, hogy az alkalmazottak láthassák az ügyfelek, köztük politikusok és hírességek útjainak részleteit.

Az Uberrel kapcsolatban már 2014 októberében kirobbant egy botrány, amely a God-View funkcióhoz kapcsolódott és amely szintén biztosította, hogy a munkatársak követhessék minden megrendelői út adatait. Egy menedzser arról a lehetőségről is beszélt, hogy a kritikákat megfogalmazó újságírókat a magánéletük részleteivel lehetne nyomás alá helyezni. A botrány kirobbanása után a vállalat megígérte, hogy korlátozza az ügyfelek titkosítatlan mozgásprofiljaihoz való hozzáféréseket. Most azonban kiderült, hogy minden bizonnyal továbbra is voltak hozzáférések ezekhez a profilokhoz.

Michael Sierchio biztonsági szakértő és egykori Uber-dolgozó azt nyilatkozta, hogy a munkatársak gyakorlatilag bármely utas útjainak részleteibe betekintést nyerhettek különböző indokokra hivatkozva. Sierchio 2015 elejétől 2016 közepéig dolgozott a vállalkozásnál. Spangenberg egyébként többek között kor alapú diszkrimináció miatt és jogellenes cselekmények bejelentése kapcsán perelte be az Ubert. A 45 éves szakembert februárban rúgták ki, előtte többször is felhívta a figyelmet a biztonsági jogsértésekre.

A közösségi utazásmegeosztó úgy reagált a Reveal News anyagára, hogy komoly előírások vonatkoznak az ügyféladatok védelmére. Ugyanakkor elismerte, hogy tíznél kevesebb alkalmazottat bocsátott el amiatt, mert engedély nélkül hozzáfértek az ügyfelek információihoz.

Oldalszám: 215