Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
666666 | 2015.08.06. 15:27:13 / # 340346 |
Vagyis,akkor ha jól olvasom az uber nem riad meg semmitől sem.Minden megy tovább a maga útján.Ki a fasz merné őket ellenőrizni?Azt csinálnak amit akarnak.A hazai taxisok úgyis legfeljebb riadt arccal merev tekintettel néznek a semmibe.Abba a semmibe amit ők teremtettek a mosolygós tiltakozásukkal.Nevetséges lenne azt hinni,hogy egy trócsányi oltalom alatt álló vállalkozást,csak úgy le lehetne állíttani.Szerintem ezekkel a rendeletekkel minket nyugtatni és ezalatt kicsinálni akarnak.
Előzmény: #340340 tomajer 2015.08.06. 07:28:06 |
|
vmiki | 2015.08.06. 10:43:35 / # 340341 |
|
Ez egy vicc:- Az Uber nem egy Vatera szintű netes szolgálató, hanem -legfőképp az új törvény értelmében- egy bújtatott taxi-szolgáltatást végző fuvarszervező cég, amely sem az országos, sem a budapesti előírásoknak nem felel meg, nem beszélve az APEH, Fogyasztóvédelem, Versenyhivatal előírásairól.-Vérlázító, hogy azt képzeli magáról a cég itthoni vezetője: az Uberre nem vonatkozik a mai napon életbe lépő törvény, ők tovább működnek (mert nem volt elég 30 nap a szükséges engedélyek beszerzésére -lóf@szt nem, nem is akarják- ) mindezek mellett ők tárgyalnak és javaslatokat tesznek.....nem tudom, vmiféle minisztériumnak, vagy hatóságnak képzelik magukat?-Rendkívüli érdeklődéssel várom, hogy a kb. 2 héttel ezelőtti BKK ellenőrzésem alatt, mennyi lesz igaz abból amit a csoport mondott: 6.-tól kifejezetten az Uberre szállnak rá, próbarendelésekkel.........Az egész egy nonszensz. Egyszerűen le kell kapcsolni az Appot a netről, ugyanúgy ahogy az online fogadóirodák esetében tették....
Előzmény: #340340 tomajer 2015.08.06. 07:28:06 |
tomajer | 2015.08.06. 07:28:07 / # 340340 |
Az Uber harcol Budapestért2015. 8. 5. 14:51|Vállalatok » Közlekedés Az Uber nem lesz taxis cég, és jelenlegihez hasonlóan működik csütürtöktől is, miközben az új trendhez alakuló szabályozás érdekében tárgyalásokat folytat a kormányzati szereplőkkel. Mik ezek?Nem várható változás az Uber magyarországi tevékenységében holnaptól, vagyis azt követően sem, hogy hatályba lép a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló (taxi) kormányrendelet. Az Uber nem lesz taxis cég, az üzleti modell teljesen különbözik attól, nincs diszpécser szolgálat, az autókat nem lehet leinteni. Az Uber egyértelműen technológiai szolgáltatás. Az Uber épp olyan közösségi megosztáson működő szolgáltatás, mint például a Vatera, vagyis a mobil applikáció révén civil szereplőket hoz össze a költségek megosztására – magyarázta Fekete Zoltán, az Uber Hungary operatív igazgatója. A társaság arra törekszik, hogy legális keretek között, a szabályokat betartva működjön, vagyis a szabályozást nem hagyja figyelmen kívül, és ebben autós partnereiket is segítik – mondta Fekete. Az Uber egy előremutató szabályozás kialakítását tartaná fontosnak és egy megfelelési folyamatban gondolkodik, ahol a kormányzattal és az autóspartnerekkel közösen kívánja megtalálni a közösségi autózás megfelelő szabályozási feltételeit. Az Uber tehát működni fog holnap és a későbbiekben is, a cég ugyanis hosszú távon tervez Magyarországon, és most a legfontosabb cél, hogy még intenzívebben tárgyalnak a döntéshozókkal egy megfelelő szabályozási környezet kialakításáról, amely figyelembe veszi a kialakulóban lévő sharing economy, a közösségi megosztáson alapuló gazdasági modell jellemzőit –emelte ki Fekete. Ennek érdekében a napokban több kormányzati szereplőnek és több hivatalnak eljuttatták a tárgyalásuk alapjául szolgáló javaslat csomagjukat. Ebben egyebek között az adózással, az engedélyekkel, a szabályozásokkal kapcsolatos elképzeléseiket fogalmazták meg. A megbeszélések eredményeként az Uber kész lenne támogatni autós partnereit, de ennek részleteit a megbeszélések jelenlegi fázisában nem kívánta kifejteni az igazgató. Arra a kérdésre, hogy ez a szükséges engedélyek megszerzése érdekében a sofőrök képzésébe is beszállna-e az Uber a támogatás keretében az igazgató azt felelte: az új szabályozás megszületéséig ezekről a részletekről nem kíván beszélni.Az Uber már eddig is folytatott megbeszéléseket a gazdasági illetve a fejlesztési tárcával, és szinte folyamosak a diskurzusok az adóhatóság szereplőivel – mondta Fekete. Szerinte már az is komoly eredmény, hogy a fejlesztési tárca nyilatkozataiból kitűnik: a kormányzat elismeri, hogy egy új trendről van szó, és nem kívánja meggátolni az innovációt, a technológiára épülő újításokat, és a tárcának nem az Uber ellehetetlenítése a célja. Egyeztetések tehát eddig is voltak, de egy olyan iparágról van szó, ahol az új szolgáltatások bemutatása, és az azokkal kapcsolatos döntéshozatal viták tárgyát képezhetik, összetettségük miatt pedig sok szereplőt – kormányzat, adó- és egyéb hatóság – érinthetnek, ezért elhúzódhatnak. De a tárgyalások során az Uber továbbra is képviselni akarja autós partnereik álláspontját. Az társaság kilenc hónapja van Magyarországon és ez idő alatt a regisztrált felhasználóinak száma elérte az 50 ezret. Az ő válaszaik pedig arra „biztatják” az Ubert, hogy folytassák tevékenységüket. Az Uber őket, illetve „autós partnerei"t – akiknek száma ma már ezer, a jövő év végére pedig elérheti a kétezret – is képviseli a tárgyalásokon - hangsúlyozza a cég. A társaság ugyanis minél többeknek szeretne munkalehetőséget biztosítani. Így a kihasználatlanul álló járművet egy-egy időszakra „munkába véve” sokan juthatnak plusz jövedelemhez. Amikor a sofőrök csatlakoznak a „rendszerhez”, egy prezentáción kell részt venniük, s ezen tájékoztatják a jelentkezőket arról, hogy Magyarországon minden jövedelem adóköteles. Mindezzel együtt az Uber tisztában van azzal, hogy a jelenlegi jogszabályok nem egyértelműek a sofőrök adózásával kapcsolatban – például az adóíven nincs megfelelő rubrika erre. A tiszta helyzet érdekében szorgalmazza a cég a változtatást. Az Uber rendszerében minden tranzakciót rögzítenek, tehát a fekete vagy a szürke gazdaságnak nincs helye a cégnél – hangsúlyozta Fekete, aki fontosnak tartja, hogy a közösségi megosztáson alapuló szolgáltatás – amelynek súlya egyre jelentősebb és ezáltal megkérdőjelezhetetlen – bekerüljön a személyszállítás szabályozásába. Ennek keretét, helyét az érintetteknek közösen kellene kialakítani – fogalmazott az igazgató. Szerző: Diószegi József
|
|
admissarius | 2015.07.18. 14:38:35 / # 340212 |
|
Azta a jelenlegi helyzethez irtam.
Előzmény: #340211 alelölülő 2015.07.18. 13:56:48 |
alelölülő | 2015.07.18. 13:56:49 / # 340211 |
Lesz még egy fuvarszervező és némely cégnél csökken majd a létszám, ennyi.
Ha maradsz, ahol vagy, téged nem érint, szerintem. Nem értem, hogy a lustaság meg a válogatás hogy kerül itt képbe, hiszen egyelőre senki se tud semmi biztosat, milyen feltételekkel lépnek (ha lépnek egyáltalán) a taxispiacra.
Előzmény: #340210 admissarius 2015.07.18. 13:07:40 |
|
admissarius | 2015.07.18. 13:07:41 / # 340210 |
|
Nezd, nem sajnalok, egy fuvarszervezot sem en ahova fizetek meg vagyok elegedve es azt a rendszert tamogatom, hogy fix penzert annyi cimet veszek fel amennyit akarok/tudok. Elegem van a legyunk egyenlok dologbol es segitsuk a gyengebb kolegakat mert szegeny nem fer hozza a cimekhez. Ugyan mar a tablettes rendszer epp elegge kiegyenlitette a viszonyokat. Most meg a lusta, valogatos, varost nem ismero kollegaknak is adjunk kedvezmenyt? Csak gondolj bele ugyan azt az osszeget fizetned egy repter-Hidegkut mint egy Nagymezo-Kiraly viszonylatra. Tenyleg jo lenne.
Előzmény: #340209 alelölülő 2015.07.18. 12:51:14 |
alelölülő | 2015.07.18. 12:51:14 / # 340209 |
Most kérnek 20%-ot.
Nyilván kevesebbet fognak kérni, legalábbis kezdetben. Recept adott, csak újra kell alkalmazni, lásd Plus felfuttatása. Legdrágább fuvarszervezők veszítenek majd pár száz befizetőt, de meg is érdemlik.
Előzmény: #340207 admissarius 2015.07.18. 11:41:50 |
|
admissarius | 2015.07.18. 11:41:50 / # 340207 |
|
Eloszor is gratulalok az ertelmes csaladodhoz! Ezek szerint csak te maradtal vissza egy kicsit nem gond. A szemelyeskedest te kezdted az ostobazassal en pedig anyit valaszoltam, hogy a hozzad kozelallokkal es a jo barataiddal beszelj igy! Ha vissza olvasol (azt irtad tudsz) akkor lathatod, hogy mire is reagaltam a beirasommal. dr Kotasz orvendezett, hogy az Uber taxi ceget alapit es de jo lesz mert letorik a tobbi ceg arait es lehet fuvaronkent fizetni. Na en ezt nem szeretnem igen azert nem mert tobb cimet veszek fel az atlagnal, de ha csak az atlag cimmenyiseget csinalnam akkor se lenne a 20% kozeleben a befizetni valo.
Előzmény: #340204 somlaja 2015.07.17. 23:00:15 |
alelölülő | 2015.07.18. 05:28:13 / # 340206 |
A százalékból a tagdíj ismeretében visszaszámolható az éves bevétel, nem igazán érdemes egy nyilvános oldalon számháborút folytatni erről. Ha mégis folytatunk, akkor lehetőleg a legális összegeket emlegessük.
Nem tudom, melyik cégnél mennyi a tagdíj, csak azt, hogy én mennyit fizetek: kb. 5 éve ugyanannyit, illetve kockáék voltak terítéken itt nemrég, hogy több, mint 90.
Előzmény: #340205 somlaja 2015.07.17. 23:44:05 |
|
somlaja | 2015.07.17. 23:44:05 / # 340205 |
|
Mi köze az átalányadónak a tagdíjhoz? Biztos vagy te abban, hogy mindenki megcsinálja a 6 milliót? Tudomásom szerint már majdnem mindegyik cégnél 90 fölött vannak a befizetők. De legyen. Nem húsz, csak tizennyolc.
Előzmény: #340201 alelölülő 2015.07.17. 16:16:40 |
somlaja | 2015.07.17. 23:00:16 / # 340204 |
|
Idézem amit írtam. Elöl az Uberre vonatkozó rész. "Ettől függetlenül sok az Uber 20 %-a, különösen arra való tekintettel, hogy a fuvarközvetítési tevékenységükhöz nem alkalmaznak embereket. A gép csinál mindent." Ezt írtam az Uberről. Most jön a nem innovatív, hagyományos cégekre vonatkozó rész. "Ráadásul a fix tagdíj sem fix. Gondolj csak az utóbb felszámolt pénzekre. Ilyen hozzájárulás, olyan kiegészítés." Ez a rész vonatkozott a cégekre. Nem nevesítem őket, remélem érted (?) melyekről van szó. Végül az Uber, és a cégek együtt. "Ez is rablás, amit a most piacot tulajdonló cégek csinálnak.” Ez vonatkozott Uberestül mindegyikre. Melyik mondatot nem értetted? Melyik szót nem értetted? Mert ezekből levonni azt a következtetést, hogy én istenítettem az Ubert, és azt írtam, hogy de jó 20%-ot fizetni, az valami félelmetesen gyenge szövegértésre vall. És ráadásul ez írásos szöveg. Ebben az a könnyebbség, szemben az élő beszéddel, hogy ha valamit nem ért az ember, el tudja olvasni még egyszer, vagy többször is, mint ahogy javasoltam neked a tíz olvasást. Vagy esetleg olvasási problémáid vannak? Vajon mi történik akkor, ha veled beszélget valaki? Abból mennyit értesz meg? Vagy talán mindent el kell ismételni neked, hogy fölfogd a dolgokat? Ez nem volt egy bonyolult eszmefuttatás. Egy gyerek, aki már tud olvasni, simán megérti.
Miért használtam az ostoba jelzőt? Abból indultam ki, hogy - mivel nem ismerjük egymást - valószínűleg nem rossz szándékkal vontad le a következtetésed, nem lejáratni akartál. Ennyi jött ki, ennyi van benned. Aki viszont egyértelmű dolgokból ellenkező következtetést von le, amit nem lejáratási szándékkal tesz és nem politikus, akkor az én fogalomtáramból az ostoba az egyik, ami szóba jöhet. Lehet még a buta is. De ha ez sem tetszik, mondj egy másikat, ami erre a helyzetre érvényes.
A családokat meg hagyjuk meg békén. A butaság mellett még - ide most egy olyan, az egyszerűségre utaló jelző való, ami szintén nem tetszene neked - olyan is vagy, akinek - jó taxishoz méltóan - az anyázás a legfőbb fegyvere. Azt érti, abban nem igazán tud eltévedni. Annyit azért elárulok, hogy még a családom legifjabb tagja is megért minden hétköznapi szöveget, fogalmat, és képes összefüggéseiben látni, értelmezni dolgokat. Szóval őket nincs miért ostobázni.
Előzmény: #340202 admissarius 2015.07.17. 16:19:45 |
admissarius | 2015.07.17. 16:19:45 / # 340202 |
|
Kedves csaladodat ostobazzad legyszives.Igen vannak akik 50-60 cimet vesznek fel egy honapban de ok igy erzik jol magukat kialljak a repteren vagy perem keruletben a neha 3-4 orat aztan rohannak vissza ugyan oda. Igazad van ha dolgozok atlag 10 orat dolgozok es az atlag felett veszek fel cimet, de ez nehogy mar gond legyen?
Előzmény: #340200 somlaja 2015.07.17. 14:45:51 |
alelölülő | 2015.07.17. 16:16:41 / # 340201 |
Szerintem is sok a 20 százalék, és a legtöbb cégnél kevesebbet kell fizetni, ha nem is 10 %-ot. Az 6M átalányadó havi 500 átlagos bevételt tesz lehetővé, aminek a 20%-a kerek 100 lenne. Egyelőre azért ennyire nem mohók (még...) fuvarkufáraink, bár főfő közelíti.
|
|
somlaja | 2015.07.17. 14:45:51 / # 340200 |
|
Most látom csak ezt a bejegyzést. Ha te ezt a következtetést vontad le abból, amit írtam, akkor te nem egy érdekes figura vagy, hanem ostoba. Fuss neki még vagy tízszer, hátha megérted valamikor.
Előzmény: #340197 admissarius 2015.07.17. 14:25:02 |
somlaja | 2015.07.17. 14:39:18 / # 340199 |
|
Csak hiszed. Valaki egyszer kiszámolta, hogy átlagban havi 150 fuvar jut egy főre a cégeknél. Ez kb. 450.000 bruttót jelent, de inkább kevesebbet, és a nagy többség ennyit is vesz föl. Van egy réteg, amelyik sokkal többet, de az csak egy pár ember. Nekik tényleg lehet, hogy 10 %, de a túlnyomó többségnek ennél sokkal több.
Érdekes egy figura vagy te. Tényleg nincs megtiltva hogy többet vegyél föl. Csak azt felejted el, hogy mindenki nem tud többet fölvenni. Nem azért, mert mondjuk nem szeretne, de attól, hogy mindenki többet szeretne, még nem lesz több fuvar. Arról nem is beszélve, hogy nem mindenki akar az autóban élni. Normális munkaidőben kellene tudni megcsinálni a pénzt, és nem havi 300-400 órában. (Beszélgettem a múltkorában egy kórházi nővérrel, aki azt állította, hogy mint nővér, nagyon jól keres. Csodálkoztam ezen, mert mindenhonnan ennek ez ellenkezőjét hallani. Aztán kiderült, hogy megvan ugyan a 300.000 körüli havi pénze, de 450 órás munkaidővel. Hazavittem őt, volt vagy hajnali egy, de ötkor már kel, mert kezdődik a következő nap. Így tényleg lehet. Meg 10 %-ot fizetni.) Maradjunk annyiban, hogy az átlag 20 % fölött fizet.
Előzmény: #340193 admissarius 2015.07.17. 11:38:34 |
admissarius | 2015.07.17. 14:23:06 / Módosítva / # 340197 |
|
Nem en nem dolgozom egesz evben es te ? de nem is errol volt szo hanem a kollega istenitette az uber uzleti modelljet, hogy huj de jo 20%-ot leadni a bevetelbol. Hat rajta van felvetel naluk.
Előzmény: #340194 zenitó 2015.07.17. 12:27:12 |
alelölülő | 2015.07.17. 13:39:47 / # 340196 |
Biztosan az, ahogy az összes repteres főtakszis is.
Előzmény: #340194 zenitó 2015.07.17. 12:27:12 |
|
hiénakutya | 2015.07.17. 12:32:27 / # 340195 |
Előzmény: #340194 zenitó 2015.07.17. 12:27:12 |
|
zenitó | 2015.07.17. 12:27:13 / # 340194 |
|
Ugye te akkor már ÁFÁ-s vagy?
Előzmény: #340193 admissarius 2015.07.17. 11:38:34 |
admissarius | 2015.07.17. 11:38:34 / # 340193 |
|
Maradjunk anyiban, hogy szerintem az atlag 10% kornyeken fizet. Es igen nem egyseges aki tobbet van kint annak kevesebb aranyaban a tagdij. Kb mint mikor internet elofizetest veszel es van aki elhasznal egy honapban 5Gb-ot van aki 500-at nincs megtiltva, hogy tobbet hasznalj-tobb cimet vegyel fel.
Előzmény: #340191 somlaja 2015.07.17. 10:29:31 |