Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
jomeo! 2015.08.26. 11:17:53 / # 340427
avatar

A BKK pedig az ellenőreivel állítsa le a 3-as metrót is, és a félig elrohadt pályán futó rozsdásodó, ócska szerelvények vezetőitől kérje el a szerelvények 40 éves papírjait, ne csak a vállalkozókat vagy azokat csesztesse, akik nem közmunkásként akarnak éhen dögleni.

Mert ebben az országban nincs sok lehetőség. Maximum az éhen döglésre.

jomeo! 2015.08.26. 11:14:32 / # 340426
avatar

A sima taxitársaságoknál is érdemes lenne egy adóvizsgálat, hogy a "jaj, más utast vittem el diszpécser!" "semmi, baj 6000 Ft büntetést fizess be!" vagy "megváltod vagy leülöd"-ök esetében a "megváltod" után milyen áfás-számlákat állítottak ki.
Jó vizsgálatokat!

:-)))   

tomajer 2015.08.26. 08:46:17 / # 340425

Uber ellenőrzések

toma küldte ezt a Közérdekű adat igénylést Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére

Az igénylést elutasította a(z) Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Feladó: toma

2015. május 29.

Tisztelt Nemzeti Adó- és Vámhivatal!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1)
bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Több sajtóorgánumból értesültünk, hogy a NAV vizsgált Uber (
http://uber.com ) szolgáltatást végző autóson, mint pl.

http://mno.hu/gazdasag/minden-sofor-megb...
http://index.hu/tech/2015/05/11/a_nav_ra...
http://www.hirado.hu/2015/05/23/valamenn...

ezért kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni
részemre:

1) Milyen kritériumok mentén milyen metodológiával végezték az
ellenőrzéseketm és miket vizsgáltak
2) Minden ilyen ellenőrzésről: Mikor (dátum, időpont) , hol történt
(helyszín: város és utca), és milyen elmarasztalás/büntetést kapott
az autós (annak mértékét is beleértve)

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és
az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre
a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben
megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu
weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a
szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód.
Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról,
amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés
megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a
tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként
tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy
részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése
alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt
küldje meg számomra.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2015. május 29.

Üdvözlettel:

Szerb Tamás

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Feladó: NAV Központ
Nemzeti Adó- és Vámhivatal

2015. május 29.

Tisztelt Cím!

 

Tájékoztatjuk, hogy a beadványát a NAV fogadta.

Hivatkozása ide

Feladó: NAV Közérdekű bejelentések
Nemzeti Adó- és Vámhivatal

2015. június 5.

Tisztelt Szerb Tamás úr!

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Központi Hivatalához továbbított elektronikus levelében az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 28. § (1) bekezdésében foglaltak alapján, a médiában megjelent sajtócikkre hivatkozással az Uber sofőrökkel kapcsolatos ellenőrzésekről, mint közérdekű adatnak elektronikus másolatban történő megküldését kérte. Megkeresésére a következőkről értesítem.

Az előzőekben hivatkozott törvény 3. § 5. pontja értelmében közérdekű adatnak az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret minősül, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől. Közérdekű adat különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat.

Tekintettel arra, hogy a konkrét ellenőrzések során keletkezett iratok – figyelemmel a már hivatkozott törvény 3. § 2. pontjában foglalt rendelkezésre – személyes adatnak minősülnek, és emellett az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 53. § (1) bekezdése szerint adótitoknak is tekintendők, ezért közérdekű adatigénylésére hivatkozva a fenti törvényi rendelkezések alapján az alábbi tájékoztatást adom

A „közösségi személyszállítás”, így az Uber sofőrök ellenőrzésének lehetséges módja a revizorok által lefolytatott próbaszolgáltatások igénybe vétele, jelen esetben az ún. „próbautazás”.

Az ilyen ellenőrzések során a revizorpáros tagjai, mint bármely más utas veszik igénybe a közösségi személyszállítási szolgáltatást, az erre szolgáló „okos” telefonra telepíthető applikáció segítségével, az előzetes regisztrációt követően. Az adóellenőrök a próbaszolgáltatás befejezését követően, felfedik adóellenőri kilétüket, és az ellenőrzés során tapasztalt körülményekről valamennyi esetben jegyzőkönyvet vesznek fel. Amennyiben adójogszabályban megfogalmazott valamely kötelezettség (pl.: nyugta-vagy számlaadási kötelezettség elmulasztása, adóköteles tevékenység adószám hiányában történő folytatása) elmulasztását tapasztalják, úgy az ellenőrzött adóalany terhére mulasztási bírság kiszabására kerülhet sor.
Budapest területén az Uber sofőröket érintően 2015. május 11-17. közötti időszakban az adóellenőrök ellenőrzéseket folytattak le. Az elvégzett ellenőrzések tapasztalatai alapján megállapítható, hogy valamennyi sofőr a szállítási tevékenységet magánszemélyként adószám hiányában végezte. Ezért a sofőrök – mint magánszemély adózók, - 200 ezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújthatók az Art. 172. § (1) bekezdés d) pontjában foglaltak szerint.
A személyszállítási szolgáltatás gazdasági tevékenyégnek minősül, amely csak adószám birtokában végezhető. Erre tekintettel egyéni vállalkozóként vagy gazdasági társaság képviselőjeként, valamint az előbbi vállalkozási formák alkalmazottjaként folytathatják az Uber sofőrök a tevékenységüket.
Üdvözlettel: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Feladó: toma

2015. június 7.

Tisztelt NAV Közérdekű bejelentések!

Köszönettel fogadtam a kimerítő válaszukat, hogy mit ellenőriztek.
A kérdésem második felére is legyenek szívesek válaszolni, ha
elkerülte a figyelmüket:

2) Minden ilyen ellenőrzésről: Mikor (dátum, időpont) , hol történt
(helyszín: város és utca), és milyen elmarasztalás/büntetést kapott
az autós (annak mértékét is beleértve)

Üdvözlettel:

Szerb Tamás

------------------------------------------------------------------------------------------


Feladó: toma

2015. június 12.

Tisztelt NAV Közérdekű bejelentések!

Felhívom szíves figyelmüket a válaszadási kötelezettségükre, egyben
küldöm ismét a kérdést:

2) Minden ilyen ellenőrzésről: Mikor (dátum, időpont) , hol történt
(helyszín: város és utca), és milyen elmarasztalás/büntetést kapott
az autós (annak mértékét is beleértve)

Üdvözlettel:

Szerb Tamás

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Feladó: NAV Közérdekű bejelentések
Nemzeti Adó- és Vámhivatal

2015. június 12.

Tisztelt Adatigénylő!

Tekintettel arra, hogy az ellenőrzések pontos időpontja (év/hónap/nap/perc) és a helyszíne (utca) már az ellenőrzés körülményeire vonatkoznak, ezen adatok már az adózók tekintetében személyes adatnak, illetve adótitoknak minősülnek, így nem áll módunkban az ellenőrzés körülményeiről bővebb információt adni.

Üdvözlettel:
Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Hivatkozása ide

tomajer 2015.08.26. 06:30:24 / # 340423

Én azt nem értem, hogy miért kell hozzá, orvosnak lenni???


Itt az Uber-orvos!


Itt az Uber-orvos!

Bár az Uber taxi agresszív üzletpolitikája szerte a világon panaszt, tiltakozást vált ki, az Uber on demand filozófia, azaz a legmodernebb techonológiát felhasználó, a fogyasztó igényeire szabott alternatív ipar virágzik. A fodrászat, szabászat, szerelés után most a betegellátást is elérte.Ha valakinek sürgősen orvosra van szüksége, csak le kell tölteni mobiltelefonjára a Heal.com applikációt.


A telefonján megnyomja a gombot, és 20-60 perc múlva házában van az orvos, egy nővér kíséretében. Reggel 8-tól este 8-ig vannak szolgálatban; megvizsgálják a beteget, ha kell, gyógyszert írnak fel, ha súlyosabb az eset, azonnal kórházba utalják pácienst. Az orvosok a legmodernebb alapfelszerelést viszik magukkal.

Mindezt 99 dollárért teszik, a nővér 19 dollárért házhoz viszi a felírt gyógyszereket is.

A vállalkozást februárban alapították Los Angelesben, rövidesen eljutott San Franciscóba, ahol nagy sikert aratott. További 15 amerikai nagyvárosban tervezik az indulást.

Az alapítók szerint Los Angelesben 40 gyakorló orvossal kezdtek, akik diplomájukat rangos egyetemeken szerezték. Azt nem tudatták, hogy milyen szakorvosok alkotják a csapatot.

A vállalkozás célja, hogy azokat a betegeket lássák el gyorsan, akiknek kisebb panaszaik – megfázás, köhögés, influenza, házi baleset – vannak. Gyakran hívják őket lázas gyermekekhez is. Ezeknek a pácienseknek és szülőknek nincs idejük vagy türelmük az orvosi rendelőben várakozni. Az Egyesült Államokban egyébként sem jellemző, hogy az ember gyorsan kapna időpontot az orvostól: átlagosan 20 napot kell várni, míg a nem súlyos beteget egyáltalán fogadják.

Forrás: heal

A Heal alapítói vallják, hogy a régi háziorvosi módszert alkalmazzák a legújabb technológia segítségével. Állítják: az is segít az ellátásban, hogy házhoz menve látják, milyen körülmények között él a beteg.

A szolgáltatás nem a kisfizetésűeket célozza meg. A biztosító egyelőre nem fogadja el a Healt, a 99 dollárt zsebből kell fizetni. De a modern technológián élő, jól kereső 30-40 éveseknek ez nem jelent problémát. És ők, valamint az ő gyerekeik a célközönség.

Persze számos aggály is felmerül. Jól válogatták-e az orvosokat? A gyógyítás folyamat – ha egy idegen doktor belecsöppen, mennyire tudja kezelni a helyzetet? Az orvosi perek korában, a fájdalomcsillapítón kívül egyáltalán van-e mersze bármit felírni a Heal-orvosnak? Miért tölti az orvos autózással a gyógyításra szánt időt? Mennyire védett az orvos, amikor vadidegen házba lép be?

Kételyek bőven akadnak, de a digitális forradalom a betegellátást is átalakítja, felgyorsítja. A Google által is támogatott San Franciscó-i Doctor on Demand internetes vállalkozás, amely videokonferenciákon konzultál a betegekkel, 1400 orvost foglalkoztat, és több millióan veszik igénybe. Ők csak 40 dollárt kérnek egy internetes vizitért.

tomajer 2015.08.25. 18:41:17 / Módosítva / # 340422

Buszszerű szolgáltatást tesztel az Uber

2015.08.25. 17:004

Olyan funkciót tesztel az Uber, amely hatékonyabb lenne a sofőrök szemszögéből. Az autósok gyakorlatilag buszként közlekedhetnek, az utas pedig elsétál a "megállókig".


Új utazási funkciót tesztel az Uber San Franciscóban. Az "okos utak" (Smart Routes) lényege, hogy a közös utazást preferáló utasok egy, az alkalmazás térképén zölddel jelölt útvonalon csatlakozhatnak a sofőrökhöz. 




Az okos sávok olcsóbbak

Forrás: Uber

Az okos utak (azaz a zöld sávok) üzemanyagot takarítanak meg a sofőrnek, az utasok pedig kedvezményt kapnak a fuvar költségéből a sétáért cserébe.

Kicsit olyan az egész, mintha az Uber-autók buszként működnének.

Ehhez hozzátartozik, hogy az utasnak néha sétálnia kell pár háztömböt az okos út keresztezéséhez, ezért cserébe azonban kevesebbet fizet, és a jármű fogyasztása is gazdaságosabb keretek között marad.

Az Uber egyelőre tesztüzemben tartja az új útvonalakat, San Franciscóban azonban már most feleannyiért lehet eljutni egyik helyről a másikra, mint amennyi egy buszjegy ára.

Amennyiben a funkció sikeres lesz, minden bizonnyal más városokban, országokban is meg fog jelenni az új lehetőség.

Már a buszsöfőrök is lázonghatnak

Hogy ennek ki örül, az már más kérdés. Az Uber, mely egy önkéntes, okostelefon-applikációval működő sofőrszolgáltatás, világszerte, köztük Budapesten is kivívta a taxistársadalom ellenszenvét. Afrikában még fegyveres erőszakba is torkollott egy-egy Uber-ellenes demonstráció.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hiba a rendszerben: gyilkos volt az Uber-sofőrök között

Indiának bejött az Uber: 100 millió dollárt fektetnek be

A munkaerőpiac változik, az Uber csak a kezdet

Szellemautók cirkálnak az Uber térképén

tomajer 2015.08.24. 16:39:52 / Módosítva / # 340402

Halomra büntetik az Uber sofőrjeit


Augusztus 7-én lépett életbe az új taxisrendelet, azóta a BKK ellenőrei már 289 ellenőrzést tartottak, 118 esetben pedig intézkedtek is, írta a Világgazdaság. Budapesti Közlekedési Központ munkatársai az Uber sofőrjeit is többször ellenőrizték, akik jellemzően engedély és megfelelő igazolvány nélkül dolgoztak, kocsijuk nem felelt meg a kritériumoknak. 

A hiányosságok megállapítása után a BKK bejelentést tett a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak. Az NKH jogosult, engedély nélküli személyszállítási tevékenység miatt 600 ezer forint bírságot szabhat ki és kitilthatja az érintett járművet a forgalomból. A BKK közléséből nem derült ki, hány taxist és hány uberest ellenőriztek.

Az Uber sofőrjeit is bírságolhatja a BKK

A BKK taxiellenőrei próbautazásokkal ellenőriznek. 600 ezres bírságot is kaphatnak a sofőrök.Tovább


janoutas 2015.08.10. 19:44:24 / # 340381
avatar
Várható egy olyan cikk, aminek az lesz a címe, hogy Feketére sötét jövő vár? 
tomajer 2015.08.10. 15:55:26 / # 340378

Az alma nem körte, az Uber nem taxi


2015. augusztus 10., hétfő 14:03

Több mint 50 ezer felhasználója és legalább ezer autós partnere van Magyarországon az Ubernek, de az augusztus elején hatályba lépett taxisrendelet miatt a legtöbben már temetni kezdték a közösségi autózás élményét nyújtó de egy hagyományos taxinál jóval olcsóbban igénybe vehető szolgáltatásokat. Az Uber viszont bejelentette, hogy tovább folytatja a működését, sőt, 2016-ra duplájára is bővülnének a magyar piacon. Ennek érdekében egyeztetést kezdeményeztek a kormány és a főváros vezetésével, hogy úgy tudjanak a piacon maradni, hogy közben a szabályozásoknak is megfeleljen az innovatív, a világ más országaiban már nagy népszerűségnek örvendő közösségi autózás - mi pedig megkérdeztük, pontosan hogy is tervezik ezt.

Az Uber magyarországi ügyvezető igazgatója, Fekete Zoltán a Díványnak elmondta, hogy szerintük is szükség van a városi közlekedés szabályozott fejlesztésére, ezért aktív együttműködő szerepre törekszenek a tárgyalásokon, miközben 2016 év végééig duplájára szeretnék bővíteni az autós partnerek számát, ezzel is kereseti lehetőséget biztosítva nekik. Fekete statisztikákat idéz, melyek szerint a túlnyomó többség keresetkiegészítésnek tekinti az Uber-sofőrséget. "Ma például egy olyan anyukával jöttem, aki heti két nap egészíti ki a jövedelmét, amíg a gyerekei a bölcsődében vannak. Elmondta, milyen sokáig keresett olyan munkát, ami ennyire rugalmas, és akkor sincs gond, ha a gyerek beteg, vagy hamarabb kell elhozni, ezért nagyon örül, hogy van ez a lehetőség." 

Kellenek a szabályok

"A szabályozás nem lehetetleníti el a működésünket. Kormánytagok és vezető poltikusok világossá tették, hogy nem az Uber ellehetetlenítéséért hozták ezt a rendeletet és nem is az innováció vagy az innovációs kezdeményezések élére álló cégek ellen szól a kormány rendelete" - mondta Fekete. A visszajelzések, visszacsatolások és a különböző hivatalok hozzáállása szerinte teljesen pozitív. Mint mondja, a közösségi autózás egy újszerű szolgáltatás, ahogy maga a sharing economy is, ami másfél éve még nem is volt jelen Magyarországon. "Az Uber 2014 novemberében jelent meg a piacon, 2015 augusztus elejére több mint 50 ezer aktív regisztrált felhasználója van csak Budapesten. Ez a szám megmutatja, mekkora létjogosultsága van az ilyesfajta szolgáltatásoknak és milyen népszerű ez a sharing economy" - vázolta fel az Uber robbanásszerű sikerét.

A sharing economy, vagyis közösségi gazdaság lényege maga a közösségi szellem és a megosztás, ennek csak egyik szelete az Uber, de hasonló elven működik az Airbnb is, ahol akár a lakását oszthatja meg az ember, vagy azok az oldalak, ahol megunt bútorait vagy ruháit adhatja el, de nemrég indultak a közösségi éttermek is és a Yummber. "Egy átfogó trendről van szó, ami a gazdaság több szegmensét is érinti, ezért szükség van egy innovatív és előremutató szabályozási rendszerre is, ahol elvárásokra és engedélyekre mindenképpen szükség van". 

Olyan szabályozás kell, ami életszerű

"Nem lehet összehasonlítani a körtét az almával" - kezdte Fekete arra vonatkozóan, hogy a mostani szabályozások szerint a közösségi autózásnak is ugyanolyan feltételekkel kellene zajlani, mint a taxitársaságok működésének. "Az Airbnb-n szobát kínálóktól sem lehet elvárni, hogy olyan minőségbiztosítási és egyéb szabályrendszereknek feleljenek meg, mint egy Four Seasons, vagy bármilyen másik szállodalánc. Nagyon fontos számunkra a biztonság, az átláthatóság mind az utasok felé, mind a sofőrök és a szabályozók felé, ezért azt szorgalmazzuk, hogy üljünk le és érdemi vitát folytassunk arról, hogy milyen engedélyekhez kell kötni egy ilyen szolgáltatást, miknek kell megfelelni, mit teszünk az utasok biztonságáért, mit teszünk az átlátható és felhasználóbarát adózásért, és egyáltalán, hogy mennyi mindennel tud hozzájárulni a közösségi autózás a főváros életéhez" - mondta arról, hogy milyen beszélgetéseket kell még lefolytatni.  

A tárgyalások már tavasszal elkezdődtek, a hivatalok és a NAV is részt vesz már az egyeztetésben, és az Ubernek kiforrott elképzelések vannak, hogy az egyes területeket, mint például a fogyasztóvédelem, az utasbiztonság, vagy az adózás, milyen szempontok alapján lehetne megvizsgálni ahhoz, hogy a hagyományos, konvencionális szabályozási keret az innovatív közösségi autózásra is használható legyen. "Komplex és bonyolult szabályozási kérdésről van szó, nem várható el, hogy egy éve még nem létező mozgalomra vagy kezdeményezésre a szabályozási rendszer azonnal tudjon reagálni. Nyolc-tíz érintett fél van, akivel ezeket az egyeztetéseket még le kell folytatni, ami időigényes, de elkerülhetetlen, hogy egy előremutató szabályozás jöjjön létre"  - magyarázta Fekete milyen folyamat áll még előttük.

Fotó: UBER

Rövid távon is legyen megoldás

"Tisztában vagyunk azzal, hogy rövid távon is megoldásokra, legalább átmeneti megoldásokra lesz szükség, miközben gőzerővel tárgyalunk. Mindenképpen meg akarunk felelni a szabályozásnak"- mondta az Uber magyarországi ügyvezetője, azonban hozzátette, hogy nem tartják azt életszerűnek, hogy az ezer civil autósuknak egyik napról a másikra be kelljen szereznie egy listányi engedélyt és taxissá váljanak, hiszen ők egy közösségi rendszer felhasználóiként akarnak működni, nem pedig taxisként.  "Itt civil emberek szabadidejükben, keresetkiegészítésképpen, unaloműzésből vagy éppen pótcselekvésként megosztják az autójukat, miközben nincs taxidroszt, sem leintés vagy diszpécserközpont. A felhasználók is azt kérik tőlünk, hogy már ne csak a szolgáltatás vagy a platform fejlesztését segítsük elő, hanem segítsünk abban, hogy jogilag is szabályozva legyen minden." 

Már most is szigorú szabályokat alkalmaz az Uber

Bár a törvényi szabályozásról még tárgyalnak, az Uber belső szabályzata már így is komoly követelményeket támaszt a csatlakozni kívánt autósok felé. A várakozások szerint 2016-ra megduplázódik az uberező autósok száma, akiknek prezentációkat és találkozókat tartanak, amikor csatlakozni szeretnének. "Tételesen elmondjuk nekik, hogyan működik a rendszer és az alkalmazás, megbizonyosodunk róla, hogy büntetlen előéletűek, hogy balesetmentes jogosítvánnyal rendelkeznek, jó műszaki állapotban van az autójuk. Ha ezeket hatósági dokumentumokkal bizonyítják, akkor elmagyarázzuk, hogy adóköteles jövedelemre tesznek szert, ezért beszéljenek könyvelővel és adótanácsadóval, hogy kitalálják, mi lenne számukra a legmegfelelőbb adózási forma" - vázolja Fekete Zoltán, milyen szabályok vannak náluk már most is érvényben. Ugyanakkor azt is hozzátette, gyakran kapnak olyan visszajelzést, hogy ez a fajta kereseti modell nagyon nehezen illeszthető be az adóbevallásba, mert nincs ehhez a tevékenységhez hasonló rubrika. Épp ezért is tárgyalnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal, hogy egyszerűvé és átláthatóvá tegyék az adózást is. 

Az Uber tehát olyan szabályozási rendszeren dolgozik, amellyel a közösségi közlekedés megmaradhat, ehhez pedig az egyik legnagyobb mozgatórugó a  személyes motiváció. A magyarországi ügyvezető kérdésünkre, szokott-e szabadidejében ő is másokat szállítani, azt válaszolta: nem, mert nincs autója. 

Fotó: Adam Berry / Europress / Getty

vmiki 2015.08.10. 12:20:38 / # 340375
avatar
Rém egyszerű lenne a megoldás, pusztán szándék kérdése: 6 kiló bírság kiszab, ameddíg nem fizeti be az autó elkoboz. A VPOP módszere, már műkszik egy jó ideje. (amúgy nem értem a bírság csökkenését, hiszen már évek óta 8 kiló a taxiengedély nélküli tevékenység fix bírság tétele az NKH-nál....) Persze ez ugyanúgy vonatkozik a fehér rendszámos Skoda SuperB Nyugati környékén garázdálkodó senkiházira,meg az Őt is alulmúló többi engedélyeknek nem megfelelő csotrogánnyal taxizó Blahás csordára, (Peugeot 405, 1-es Octavia meg az az alatt tevékenykedő romhalmazok kavalkádjára........mindannyian találkozunk velük nap mint nap) Autó elkoboz és napi 50.000. Ft tárolási díj. Mondjuk.....
janoutas 2015.08.10. 01:55:52 / # 340372
avatar
Az is elrettentő lenne, ha az illetőnek (kontárnak) ezen felül kötelezően el kellene búcsúznia 3-5 évre a jogsijától. Ha személyautóval, akkor a B-től, ha busztól a D-től stb. Ismétlődés esetén, akár örökre is el lehetne tiltani.
A jogsi "elvételét" jobban meg fogják érezni, mint a rendszám levételét, mert a rendszám levételét nem kizárt, hogy ki fogják tudni játszani valahogy. (pl. vesz egy másik autót...) Akit pedig eltiltanak a vezetéstől 3-5 évre, az ez idő alatt más ország jogsijával sem vezethet itthon, és sok munkahelyen egy ilyen ügy azonnali állásvesztéssel jár! Vannak olyan állások, amiket nem tölthet be olyan, akit a vezetéstől hosszabb ideig eltiltottak korábban bármikor!!!!!!! Ez pedig már a többségnek elég nagy visszatartó erő lenne!
janoutas 2015.08.09. 14:15:51 / # 340368
avatar

Az érdekes lesz, ha az uber, wunder félék utasait is meg fogják büntetni, mert elvileg, csak a rendeletben szereplő autókkal utazhatnának....  Csak nehogy az legyen belőle, hogy a terv teljesítése érdekében, a "régi jó kuncsaftokat", (a biztos fizetőket) kezdjék megbüntetni. Van egy céges autója (ami nem az övé), ezzel taxizgat a kontár csicskás, nevén semmi, fizetését minden hónapban elkölti, na akkor mi van. Majd megoldja máshogy, de abból az állam pénzt nem fog látni... Olyan mértékű büntetéseket kellene odavágni a cégekre, akiknek autóznak a kontárok, hogy abból egy életre megtanulják, hogy nem lehet itt okoskodni! Milliós nagyságrendűeket, már az elejétől, minden egyes bukott sofőrjük után, és a bizonyítható utazások után is . És az így befolyó pénzből lehet majd akár az állam adóságot is csökkenteni akár.... Ha az uberrel, wunderrel utazó utasaikat is már az elejétől fogva meg fogják büntetni, egy elgondolkoztató mértékű összegre, akkor valószínű bezárhatnak, és elmehetnének oda, ahonnan jöttek. Azokat a sofőröket (helyesebben kontárokat), akik pedig tudnak arról, hogy nem felelnek meg a szabályokban előírtaknak, pedig a pénzbüntetés mellet, jó pár évre el kellene tiltani a vezetéstől, magyarul el kellene tiltani ezeket a vezetéstől! Ha pedig azt mondják, hogy nem tudták, hogy ez így nem megengedett, akkor pedig pereljék be az ubert, meg a hasonlókat azért, hogy félretájékoztatták őket, és kérjenek tőlük kártérítést! Ja, hogy ezt eleve kizárték, bocs akkor miért írták alá! A bankok már tapasztalhatták ezt.

Ellenőrizni egyszerű, mert számlára kapták a fizetésüket, és az EU-ban minden adatot kiadnak egymásnak, ha nagymértékben adó csaltak, akkor nem is fog hiányozni a jogsi a sitten.....

hiénakutya 2015.08.07. 17:50:48 / # 340365
Anyját állíthatja meg.
tomajer 2015.08.07. 16:08:32 / # 340360

A taxisokat és az Uber-sofőröket is megállíthatja a BKK

2015. augusztus 07., péntek, 13:14 Utolsó frissítés: 1 órája

Szerző:


A BKK taxiellenőrei folyamatos munkarendben, a nap 24 órájában, próbautazásokkal és nyílt ellenőrzésekkel vizsgálják, hogy a személyszállító és taxiszolgáltatók a rendeleti előírásokat betartják-e. Eljárás indítása esetén 600 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak.

Az Uber utazásmegosztó szolgáltatással foglalkozó cég sofőrjeit is ellenőrzik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) taxiellenőrei miután hatályba lépett az új taxirendelet, eljárás indítása esetén 600 ezer forintos bírság is kiszabható.

A BKK taxiellenőrei folyamatos munkarendben, a nap 24 órájában, próbautazásokkal és nyílt ellenőrzésekkel vizsgálják, hogy a személyszállító és taxiszolgáltatók a rendeleti előírásokat betartják-e. Az ellenőrzések során felvett jegyzőkönyvek alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) indíthat eljárást, melynek során 600 ezer forintos bírságot szabhat ki, illetve kitilthatja a forgalomból az engedély nélkül taxizó járművezető autóját – tájékoztatott a BKK.

Fotó:

A NKH kommunikációs osztálya is arról számolt be az MTI érdeklődésére küldött válaszában, hogy péntektől a taxis és a személygépkocsis személyszállító tevékenységet folytató járműveket is ellenőrzi, véletlenszerű megállítással. Ennek során megállíthatnak olyan járműveket is, amelyekről valószínűsíthető, hogy a jelzett tevékenységet végzik. 

A hatóság munkatársai elsősorban azt ellenőrzik, hogy az adott esetben személyszállítási tevékenység történik-e, vagy sem, valamint rendelkezik-e a jármű üzembentartója engedéllyel – olvasható a közlekedési hatóság válaszában

osztap 2015.08.07. 14:34:01 / # 340359
http://vs.hu/kozelet/osszes/az-uber-autosokat-is-ellenorzi-a-bkk-0807
Apuka 2015.08.07. 12:25:40 / # 340357
Az amerikai illetőségű cég szembe röhögi a magyar államot, a fővárost és vezetőit!

Tisztelt állami vezetők!

nem gondolják, hogy ezt talán mégsem kellene szó nélkül hagyniuk?


Nem ijedt meg Tarlóséktól az Uber

Tovább folytatja az Uber – tette közzé az autómegosztó-szolgáltatást üzemeltető cég magyarországi vezetője szerda délután, a Népszabadság kérdésére pedig azt is elmondta, hogy egyelőre változatlan feltételekkel. Az adóhatóságnak (NAV) viszont egyebek mellett felajánlották, hogy ha szükséges, automatikusan továbbítják, melyik sofőrjük mennyit keresett velük...

...– Az ár nem változik, és egyeztetéseket kezdeményeztünk az érintett állami és önkormányzati szervezetekkel arról, autós partnereink miként tudnak megfelelni a jogszabályoknak – mondta lapunknak Fekete Zoltán. Mindez számtalan kérdést vet fel, hiszen a július 6-án megjelent és részben ma hatályba lépő taxirendelet szövege szerint azok a sofőrök, akik az Uber autómegosztó szolgáltatása keretében fuvarozzák az utasokat, taxinak minősülnek, így rendelkezniük kell a megfelelő engedélyekkel, az autóikat Budapesten sárgára kell fóliázniuk, s ami az utazóközönség számára a legfájóbb, vonatkozik rájuk a Fővárosi Önkormányzat által meghatározott hatósági ár,...
nol.hu
tomajer 2015.08.07. 11:39:26 / # 340356

Uber: rendszámukat kockáztatják a szabályszegők

KK
Forrás: Hír TV
2015. augusztus 06., csütörtök 17:19 Csak hivatásos sofőrök nyújthatnak taxiszolgáltatást az életbe lépő új rendelet szerint. Az Uber sofőrjei vagy kiváltják a szabályszerű engedélyeket, vagy autójuk rendszámát, illetve 600 ezer forintos bírságot kockáztatnak. A fuvarszervező multicég hazai ügyvezetője mégis azt ígéri, hogy változatlan feltételekkel lehet igénybe venni a szolgáltatást.

A Hír Televízió kétszer is tesztelte az Ubert, és mindkétszer olcsóbb volt a hagyományos taxinál. Az internetes fuvarszervező jutaléka a viteldíj 20 százaléka. „A saját autómmal megyek az Ubernél. Szükség van egy tíz évnél fiatalabb autóra, és akkor el lehet kezdeni. Bárki lehet sofőr, engedélyt a szolgáltatást közvetítő Uber nem kér. A saját szakmámban én se örülnék neki, ha egy kontár odajönne, aki semmit nem tett le az asztalra, nem tette le a vizsgát, nem tenne eleget ilyen-olyan követelményeknek, nem fizetne ennek-annak, és elvinné az orrom elől a fuvarokat” – fogalmazott korábban egy Uber-sofőr Látótér műsorunkban.

A fővárosban 2013 őszén lépett életbe az új taxirendelet. E szerint a kocsik egységes sárga színt kaptak, és több kényelmi szolgáltatás is kötelező lett, így például a bankkártyás fizetés és a légkondicionáló, továbbá fixálták a viteldíjakat is. A most életbe lépő új országos szabályozás a budapesti mintájára készült. Ennek alapján 2018 elejétől taxiszolgáltatás csak tíz évnél fiatalabb, légkondicionált gépkocsival nyújtható, és a taxisoknak ötévente ismeretfelújító képzésen és vizsgán kell számot adniuk KRESZ-tudásukról. A törvény bezárja az Uber és a Wundercar előtti kiskapukat is.

„A piacon az elmúlt időszakban megjelent szolgáltatók diszpécserszolgálatként szabályszerűen csak úgy működhetnek, ha az utas kizárólag az előírt engedélyek, jogosítványok és képesítések mindegyikével rendelkező taxisoknak közvetítenek, illetve szerveznek” – mondja Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára.


http://mno.hu/videok/131882Uber: rendszámukat kockáztatják a szabályszegők

A taxisok érdekvédelmi szervezetének elnöke elégedett az új szabályozással. Metál Zoltán emlékeztetett rá, hogy a rendelet végrehajtását a kormányhivatalok, a közlekedési hatóság és a megyei jogú városok közlekedésszervezői is ellenőrizhetik. „Nagyon komoly ellenőrzés várható a következő hetekben, erre készüljön fel mindenki. 20-30 ezer forintos esetleges bevétellel számolva számolja ki azt is az a sofőr, aki eddig uberes volt, hogy érdemes-e neki az autója rendszámát beáldoznia vagy 600 ezer forintot fizetni közigazgatási bírság alapján” – fogalmazott a taxisszövetség elnöke.

A rendelet szerint ezután a taxisokhoz hasonlóan az Uber sofőrjeinek is rendelkezniük kell minden engedéllyel, az autójukat sárgára kell fóliázniuk, és vonatkozik rájuk a fővárosi önkormányzat által meghatározott hatósági ár is, amely az Uber jelenlegi tarifájának csaknem a duplája. Az Uber egyelőre nem nyilatkozik, közleményében viszont azt ígérte: a taxirendelet életbe lépése után sem állnak le, a szolgáltatást pedig az ügyfelek egyelőre változatlan feltételekkel vehetik igénybe.

kormoska 2015.08.06. 19:38:48 / # 340352

alelölülő 2015.08.06. 19:03:42 / # 340351
Nem.
Ha létezik egy rendelet, be kell tartani.
Egy komoly állam nem hagyja, hogy packázzanak vele.
Franciák nem hagyták.
warrior 2015.08.06. 16:56:50 / # 340349
Van abban igazság,hogy a taxisrendeleteket nem kéne betartani.Le kell szarni,ahogy az uber teszi.Legfeljebb bejelentjük a tárgyalás készségünket.Megkérjük a trócsányi irodát,hogy képviseljenek bennünket taxisokat.Ennyien csak ki tudnánk fizetni.
alelölülő 2015.08.06. 16:45:23 / # 340348

Hogy mi milyen lúzerek vagyunk!

Betartjuk a rendeleteket, ahelyett,  hogy tárgyalnánk.

Oldalszám: 215