Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Bao | 2015.12.09. 00:37:16 / # 341805 |
|
Már egy éve itt a szörny, te meg végre felfedezted, na meg a googlét is és már el is olvastál 2-3 hírt .
Mi lenne ha elolvasnád az eddig megjelent több százat is és akkor nem írogatnál ilyeneket?
Előzmény: #341802 sipi 2015.12.08. 23:48:12 |
sipi | 2015.12.08. 23:48:12 / # 341802 |
|
Pl. 341363 hszVagy az országos rendelet beélesedési napj. Elhúzzàk addig biztos
Előzmény: #341797 tomajer 2015.12.08. 06:20:10 |
tomajer | 2015.12.08. 06:20:11 / # 341797 |
Hol olvastál ilyen hülyeséget?
Előzmény: #341796 sipi 2015.12.08. 03:41:10 |
|
sipi | 2015.12.08. 03:41:10 / # 341796 |
|
Azt írták 2018 ig mentesülnek a sárgítás alól. Hol leszünk addigra..?
Előzmény: #341783 warrior 2015.12.07. 16:10:54 |
warrior | 2015.12.07. 16:05:59 / Módosítva / # 341783 |
Az Uber szeretné megduplázni sofőrjei számát, hogy gyorsabban kiérjenek az utasokhoz, ehhez viszont szerintük magasabb díjazásra van szükség. Így kilométerenként 35 forinttal emelkednek a közösségi taxisvállalat viteldíjai december 6.-tól, tudta meg az Index a cégtől. Na csak,na csak!!! Tehát akkor a hazudós kormány és hazudós PIFTA f.sz f.j hazudott és elaltatott bennünket.Mégsem tettek semmit az UBER ellen.Én még egyetlen besárgított Uberest sem láttam. Szép álmokat taxiskáim. Majd a troccs Trócsányi helyreteszi őket.
|
|
tomajer | 2015.12.03. 10:02:14 / # 341728 |
Játék a betűkkel az áfában2015.12.03., 06:17 Frissítve: 2015.12.02., 21:54Az áfatörvény tükrében nem mindegy, hogy egy tevékenység közvetített szolgáltatás vagy szolgáltatásközvetítés. Erős NAV-ellenőrzésnek kitett vállalkozások példáján mutatjuk be a különbséget. „A Nemzetgazdasági tárca vezetőjének kérésére indított első
Uber-ellenőrzési sorozat már le is zárult a Nemzeti Adó- és
Vámhivatalnál. Az összes vizsgált Uber sofőr fennakadt a NAV rostáján. A
NAV ellenőrei májusban próbavásároltak, igénybe vették az Uber sofőrök
szolgáltatását. A revizorok jegyzőkönyveikben csak szabálytalanságot
rögzítettek. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag ’üzletvitelszerűen’
taxiztak, egyetlen sofőrnek sem volt adószáma, és egyetlen sofőr sem
adott számlát. A gépkocsikban se taxaméter, se számla-, se nyugtatömb
nem volt. A revizorok azt is megállapították, hogy sem taxi engedéllyel,
sem alkalmassági vizsgával nem rendelkeztek az Uberrel szerződött
sofőrök. A NAV a próbavásárlásokon ’megbukott’ sofőrök terhére akár 200
ezer forintos mulasztási bírságot is kiszabhat. Ezek az eljárások
jelenleg folyamatban vannak. A NAV azonban itt nem áll meg: minden egyes
Uber sofőr további ellenőrzésre számíthat. A gazdasági tárca célja az,
hogy – a költségvetést megcsapoló, az utasok biztonságára fittyet hányó –
Uber hálózatot üzemszerűen működtető cég tartsa be a szabályokat. Ennek
érdekében a minisztérium minden lehetséges eszközzel fel fog lépni.” A
közleményt még május 23-án tette közzé a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Úgy tűnik, hogy az Uber működésével kapcsolatban a kormányzat
egyértelmű, és meglehetősen szigorú álláspontot követ, de a közzétett
nyilatkozatból nem látható egyértelműen, hogy hogyan is működik az Uber.
A lentiekben – a rendelkezésünkre álló korlátozott információk alapján –
kíséreljük meg értelezni az Uber működését forgalmi adózási
szempontból.
|
|
warrior | 2015.11.27. 20:33:14 / # 341668 |
"Uber azonban hosszabb távra tervezhet Magyarországon, erre utal, hogy Facebook-oldalán.........." Persze! Az egyetlen ország,ahol mindent lehet.Egy kis korrumpálás és máris a sinen van minden.
|
|
tomajer | 2015.11.27. 19:42:27 / # 341667 |
Nézeteltérés ... asszonggya! :-)Basszus, komolyan mondom, minden újságíró hülye! :-P Persorozatba torkollhat az Uber és a NAV nézeteltéréseA Magyar Nemzetnek nyilatkozó adószakértő szerint a hatóság által mostanában ellenőrzött Uber-sofőrökre kiszabott büntetések hamarosan perek sorozatát indíthatja el. Mint ismeretes aki igénybe veszi a közösségi taxiszolgáltatást, az egy alkalmazással az Ubernek fizet okostelefonos alkalmazás segítségével. Ebből a sofőr az összeg 80 százalékát kapja meg, 20 pedig az Ubernél marad. Ha egy külföldi cég magyaroknak juttat bevételt, akkor jellemzően itt nincs adózási kötelezettsége. Ezért kommunikálhatja azt az Uber, hogy betart minden magyarországi jogszabályt. – mondta el a lapnak Hegedüs Sándor, az RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. szakértője. Hozzátette: az egyes sofőrök felelőssége lehet, hogy befizesse a közterhet. Nem mindegy, hogy az illető személy rendszeresen vagy alkalmilag végzi a tevékenységét. Utóbbi esetben egyéb jövedelemről, míg előbbi esetben önálló tevékenységből származó jövedelemről van szó. Ha a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ezt figyelembe veszi, akkor azon múlik a bírság, hogy a hatóság bizonyítani tudja-e, hogy milyen rendszerességgel visznek embereket az alkalmazás segítségével. – A bírságok után perek sorozatára is számítani lehet, nem valószínű, hogy könnyen elfogadják majd a kiszabott összegeket a sofőrök – hívta fel a figyelmet Hegedüs Sándor. A NAV elkezdte ellenőrizni az Uber-sofőröket. Tájékoztatásuk szerint eddig mindenki fennakadt a vizsgálatokon, akár 200 ezer forintos bírságot is kaphatnak. A NAV szerint szabálytalan volt, hogy senkinek sem volt adószáma, nem adtak számlát, a kocsikban nem volt sem taxaméter, sem nyugta, pedig a sofőrök üzletszerűen taxiztak. Egy alfahir.hu által megkérdezett sofőr elismerte, hogy üzletszerűen használta a szolgáltatást. Elmondása szerint egy olyan gépjárművel - ami egyébként taxinak nem lenne alkalmas - havonta 200-300 ezer forintot is megkeresett, máskor ennek a töredékét. Ez a kiszámíthatatlan üzletmenet arra sarkallta, hogy hagyja abba a kísérletezgetését, azóta kalandvágyból külföldre távozott. Az Uber azonban hosszabb távra tervezhet Magyarországon, erre utal, hogy Facebook-oldalán a BME mérnök hallgatóira és a Corvinus makroelemzőire is számít, bizonyos összetett adatbázisok kezelésében és online folyamatok fejlesztői-programozási támogatásában. A részmunkaidős munkavégzés helyszíne Budapesten lenne, miután eddig Franciaországban, Spanyolországban, Németországban, Olaszországban és Romániában is korlátozásokat kényszerült elszenvedni a fuvarmegosztó applikációra épített szolgáltatás.
|
|
dog | 2015.11.27. 17:50:15 / # 341666 |
Oszt miben támogat minket piftabá?Az uber ügyben biztos nem.Az neki is hozam?
Előzmény: #341665 tomajer 2015.11.27. 17:45:33 |
|
tomajer | 2015.11.27. 17:45:34 / # 341665 |
|
|
piktor | 2015.11.26. 19:56:41 / # 341658 |
UBER az 1 a mindenekfelett.Hajrá!
|
|
tomajer | 2015.11.26. 07:49:37 / # 341652 |
|
|
tomajer | 2015.11.23. 06:26:29 / # 341624 |
Hát őőőő... nem vagyok könyvelő. A józan paraszti ész meg ma kevés ezek megértéséhez.
Tehát, nem nyilatkoznék ezekről :-)
Előzmény: #341620 Vin 2015.11.23. 00:53:46 |
|
Vin | 2015.11.23. 00:53:47 / # 341620 |
|
Oké, de emlékeim szerint egyéni vállalkozóként nem lehetsz mellette bejelentett másodos, és céget se alapíthatsz...
Előzmény: #341579 tomajer 2015.11.20. 06:23:09 |
tomajer | 2015.11.20. 06:23:09 / # 341579 |
Tudtommal, van nyugdíjas, másodos ....
Előzmény: #341572 Vin 2015.11.20. 01:07:35 |
|
Vin | 2015.11.20. 01:07:36 / # 341572 |
|
Ha dolgozol valahol 8 órában bejelentett felszopóként, akkor lehetsz mellette katás egyéni vállalkozó? Azt hiszem én ezt nem így tanultam anno...
Előzmény: #341558 tomajer 2015.11.19. 06:53:33 |
janoutas | 2015.11.19. 08:34:09 / # 341561 |
|
..."és vannak olyan versenytársak, akik kikerülik a szabályzásokat, és az adókat."..... Ugye az Uber-re is gondolt, mert ők oszlopos tagjai ennek a díszes társaságnak.... És az Uber vajon honnan jött? ..., á nem, nekik nincs ehhez közük.....
Előzmény: #341376 alelölülő 2015.11.06. 02:02:24 |
tomajer | 2015.11.19. 06:53:33 / # 341558 |
Ubereznél egy kis mellékesért? Így csináld legálisan!Nyáron az adóhatóság egy nagyobb horderejű ellenőrzésbe kezdett. 100 százalékos volt a bukás az Uber-sofőröknél, mindegyikük fennakadt a NAV rostáján. Megkérdeztük az egyik adótanácsadó céget, hogyan is kéne ezt legálisan csinálni - legalábbis adójogi szempontból. Akár az Ubernek, akár az utasnak nyújt szolgáltatást a sofőr, minden esetben gazdasági tevékenységet végez. Vagyis üzletszerűen, nyereség elérése érdekben végzi a tevékenységet, és ez esetben az áfa törvény hatálya alá tartozó adóalannyá válik. Ugyanakkor van egy lehetősége a sofőröknek a legoptimálisabb adóalanyformára, ha úgy döntenének, autójukkal egy kis mellékest keresnének, legálisan. Ez pedig az egyéni vállalkozói forma, amely mellé választható a Kisadózó vállalkozások tételes adója (kata), amellyel 6 millió forintos jövedelemig mellékállásúak számára 25 ezer forint tételes adó megfizetése mellett nincs több költség. Az egy másik kérdés, hogy a legális sofőrködéshez taxaméter, számla- és nyugtatömb is kell az autóba, valamint taxi engedély és alkalmassági vizsga. Tehát, ha valaki teljesen legálisan uberezik, az épp olyan, mintha taxizna, sok lényegi különbség nem lesz. A videóban megvizsgáltuk az ATA Solution szakértőivel, hogy mi a jogi képlet és miképpen érdemes vállalkozni, adózni. Az eredeti helyen Videó is van.
|
|
tomajer | 2015.11.19. 06:27:59 / # 341555 |
Csak öltözz fel rendesen, mert mekkfázol! :-)
Előzmény: #341551 sipi 2015.11.19. 02:16:52 |
|
sipi | 2015.11.19. 02:19:15 / # 341552 |
|
A tüntetést ott is meg lehet beszélni...
Előzmény: #341463 666666 2015.11.14. 19:57:10 |