Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2016.02.04. 06:37:02 / Módosítva / # 342915 |
„Taxisok vertek uberest” - A történet kicsit másképpen, avagy: az igazság odaát van2016. február 03. 18:21Varga Moncsi - Hunhír.info Megvan a sztori, hogy egy-két nappal a taxis blokád után így harsogott a média: „taxisok vertek uberest”? Teljesen jó médiahecc indult a szemét, forintkergető taxisok ellen, és még indokot is találtak rá az Uber-fanok: megbénult a város. Mondjuk annyira nem, de ez pont senkit nem érdekelt. De volt egy bukott taxis, akit röpke idő alatt két taxiscég is offolt a tagjai közül – nagy eséllyel nem ok nélkül –, és aki emiatt Uber-sofőrnek állt. Volt egy hétvégi adok-kapok is, ami amúgy szinte minden hétvégén többször is megesik szép fővárosunk sok pontján. Csak most ebből hírt lehetett csinálni, és lehetett megint köpködni egy sort a taxisokra. Az érme másik oldala pedig – úgy tűnik – rajtam kívül senkit nem érdekelt. Hitetlen Tamásként csak nyafogtam a kicsit sem kerek történet, a fals, és többször, de mindig másként hallott, olvasott sztori miatt. Az akarat pedig diadalt aratott, és sikerült szóra bírni az ügy két gyanúsítottját. Cs. Ákos és J. Valter egy étteremben vártak rám. Két átlagos, normális, udvarias srác. Nem lobbanékonyak, nem hirtelenek, nincs bennük gyűlölet, sőt, már harag sem. Semmi mást nem akarnak, mint tisztázni a sok-sok hazugságot, szándékos ferdítést, ami nevük köré fűződött a médiának és az Uber amúgy igen ütős marketingjének köszönhetően.Tisztázzunk egy kérdést: ti taxisok vagytok? Egyáltalán van valami közötök a taxis szakmához? V: Semmi az égvilágon. Á: Én egy rövid ideig taxiztam, de már jó ideje kiszálltam ebből. Most már más irányba megy az életem. Mi történt az ominózus napon? V: Hétvége volt, végeztünk a munkával, és lementünk egy vendéglátó helyre, hogy megigyunk egy-két sört. Villamossal mentünk, elkezdtünk sörözgetni, beszélgettünk. Amikor éreztük, hogy kezdünk fáradtak lenni, úgy döntöttünk, hazamegyünk. Ákos telefonon rendelt egy taxit. Amikor láttuk, hogy a hely előtt megáll egy taxi, azt hittük, hogy az érkezett meg, amit Ákos rendelt. Ő kiment és beült a kocsiba, a sofőr meg szólt neki, hogy ez nem az a kocsi, amit ő rendelt. Én már csak azt láttam, hogy szóváltás alakul ki, és az ember fújja Ákost könnygázzal, akkor mentem ki. Á: Igen, kimentem, beültem a kocsiba és mondtam a nevemet. Szólt az ember, hogy nem engem várt. Már a stílusa is gusztustalan volt, lekezelő és nagyképű, ahogy megszólalt, ebből eredt az, hogy verbálisan egymásnak estünk. Egyébként nem véletlenül kevertem össze az általam rendelt taxival, mert bár utólag kiderült, hogy nem volt sárga a rendszáma, és nem volt rajta szabadjelző, de egyértelműen taxinak nézett ki a kocsi, mert a fekete kockák is rajta voltak. Én rendeltem egyet, ő beállt a hely elé, sárga volt, kockák rajta az oldalán. Nem is foglalkoztam a kérdéssel. Taxit rendeltem, az pedig megjött, és kész. Kérdezték később, láttam-e benne taxiórát. Őszintén szólva nem figyeltem, nem ezzel foglalkoztam. Azt hittem, megjött a rendelt kocsi, és beültem, mert haza akartam jutni. Tehát végül szóváltásba keveredtünk, én pedig már szálltam ki, de a gyerek jött, és fújt a gázsprayvel. Milyen indokkal fújt le téged? Á: Akkor már én is indulatosabb voltam, de a vita megmaradt a verbalitás szintjén, igaz, kissé emeltebb hangon mind a kettőnk részéről. Bár ő azt állítja, hogy én ütni akartam felé, azért valljuk be, nem logikus, hogy a tőlem egy-másfél méterre állóra felemelem a kezem. Nem állok neki ütlegelni, amúgy is csak a levegőt csépelném ilyen távolságból, ráadásul okom sem volt rá, csak szájkarate ment. Ő viszont ügyesen célzott a gázspray-vel, telenyomta vele az arcomat, szememet. Mennyire voltatok piásak? V: Jól éreztük magunkat. Á: Iszogattam néhány italt, de ki tudtam menni a kocsiig, tudtam kommunikálni. Nem voltam olyan szinten, hogy ne tudtam volna, mi zajlik körülöttem, mi a helyzet. És nem voltam agresszív sem. Valter, te akkor hol voltál? V: A vendéglátóhely előterében, a dohányzóban álltam. Mikor láttam, mi történik, elindultam Ákos felé. Lehet, hogy az ember azt gondolta, bántani akarom, de semmi erre utaló mozdulatot nem tettem. Nem is balhés szándékkal mentem, hanem hogy hazajussunk. Ennek ellenére azonnal telibe fújt engem is. Taknyunk-nyálunk egybefolyt, semmit nem látott már egyikünk sem. És a verekedés? Így verekedtetek az emberrel, vakon, prüszkölve? V: Azért ez így elég életszerűtlen történet, nem? Kettőig nem látott egyikünk sem. Mi pontosan eddig a pillanatig voltunk a történetben. Olyan adag spray-t kaptunk, hogy másnap este, már letartóztatásunk után, amikor átszállítottak a Gyorskocsi utcába, a sofőr is köhögött a ruhánkból áradó paprika spray-szag miatt. Csípte a bőrömet, pedig addigra már többször lemostam. Az ember pedig azt vallotta, hogy bár semmit nem láttam, és közelében sem voltam, én ütöttem meg, és ő tudja, hogy pont attól az ütéstől tört el az orra. Biztos ráíródott valahogy, hogy „Ezt a Valter ütötte”, nem? Hogy lettetek akkor gyanúsítottak? Á: Nem tudom. Én elindultam gyalog, alig láttam, de hallottam, hogy kiabálnak a szórakozóhely előtt. Biztos mindenki kivette a részét a dolgokból, javarészt verbálisan, de hogy ki mit csinált vagy nem csinált, azt mi már nem láttuk. V: Engem egy barátom hazavitt, hogy szedjem rendbe magam, mert kegyetlenül csípett a spray, folyt a szemem, orrom, mindenem. Akkor ki verekedett? Merthogy a médiában benneteket neveztek meg elsőrendű gyanúsítottaknak... Á: A sofőr a vallomásában elmondta, hogy elsőként ő fújt, és engem fújt le először. Utána következett Valter. Már ezzel bebizonyította, hogy mi nem támadhattunk rá. Ennek ellenére azt állította, hogy miután egy flakon spray-t ránk fújt, mi elkezdtük őt ütni. Ez már életszerűtlen. Bár mellékszál, de az is elgondolkodtató, hogy az első papíron még 50 ezer forintos anyagi kárt említett, ehhez képest mostanra már 500 ezer forint körüli összegről hallottam a nyomozóktól. Persze kértünk szakértőt, pótnyomozást, igazságügyi szakértőt ezzel kapcsolatban, de arra vonatkozóan is, hogy állapítsák már meg, hogy ha ilyen intenzitással, ilyen távolságból és ilyen mennyiségben fújnak le valakit paprikaspray-vel, akkor az milyen cselekményt képes még utána elkövetni. Egyelőre ezekkel a kérésekkel nem foglalkoztak a hatóságok, de reméljük, sor kerül rá. Gondolom, nem először voltatok ezen a szórakozóhelyen. A többiek mit meséltek, mit vallottak tanúként? V: Semmit nem láttak. Tudták, hogy történt valami, de senki nem látott semmit. Azok, aki véletlenül mégis, még azt is összekeverték, kin volt kabát, kin nem. Pedig kicsit sem hasonlítunk egymásra Ákossal. Azért ne felejtsük el, ide az emberek nagy része szórakozni ment le, nagy részük italt is fogyasztott. Ti hallottatok olyat, hogy elhangzott, miszerint problémát jelent, hogy az ember Uber-sofőr? Merthogy a sértett nyilatkozatai szerint az egész balhé abból robbant ki, hogy meglátták, ő nem taxis, hanem uberes. És hát ugye nem sokkal előtte volt a taxis blokád... Á: Én tudom, mi az az Uber, de igazából nem nagyon érdekelt sose. Senkivel nincs bajom, nem izgat a kérdés. Ha akkor azt mondta volna, figyelj, haver, nincs utasom, elviszlek, akkor neki fizettem volna ki a pénzt. Egyszerűen haza akartam jutni, ennyi volt a történet. A taxisok és uberesek közötti vitát, a tüntetést sem követtem, úgy gondoltam, és gondolom most is, majd az állam és a hatóságok rendezik ezt a kérdést. Nem gondoltatok arra, hogy feljelentitek az embert? V: Mi voltunk, vagyunk gyanúsítva, esélyünk nem volt erre eddig. Én jeleztem, hogy panaszt fogok tenni. És hát nem esik jól az a sok pénz sem, amit miatta fizetünk az ügyvédnek. Ráadásul Ákos se a telefonját, se a pénzét nem kapta még vissza a rendőrségtől. Mennyi ideig voltatok benn? V: Hat napig. Össze-vissza szállítgattak bennünket, fogdáról fogdára vittek, aztán mikor megkaptuk a 30 napot, leraktak a Nagy Ignác utcába. Ott már rendes zárkába kerültünk. Ezután átvittek a Venyige utcába, ahol már egy zárkába kerültünk, és mondták, hogy szabadulunk. A másik két srác hogy lett meg? V: Bementek és feladták magukat. Ők három napot voltak benn. Sajnálom, hogy nem jöttek el elmondani, mi történt, hogy néz ki a sztori az ő szemszögükből. Egyébként minden híreszteléssel ellentétben ők sem taxisok, közük sincs ahhoz a szakmához. Még csak taxi sem volt akkor a környéken. Á: Akkor mondjuk ki: nekünk nem vette el az az uberes a kenyerünket. Egyikünknek sem, aki jelenleg ebben az ügyben érintett. Nem volt okunk utálni őt azért, amit dolgozik. Hogy álltak hozzátok a rendőrök? Á: Ők is érezték, hogy nem kerek ez a történet. A legszebb az egészben, hogy rajtunk kívül mindenki össze-vissza beszélt. Mi pedig mind a négyen, egymástól függetlenül, elzárva is ugyanazt vallottuk, ugyanúgy mondtuk el a történteket. Mégis aljas indokból elkövetett súlyos testi sértéssel gyanúsítanak bennünket úgy, hogy valójában Valter és én voltunk a sértettek, hiszen minket támadott meg az ember. Még a rendőrök is azt mondták, ha nem uberes a másik fél, hanem postás, vagy eladó, akkor nem lett volna ekkora felhajtás. Akkor szimpla hétvégi, szórakozóhelyi balhé, ami után kihallgatnak, majd szépen haza is engednek. Azért voltak érdekes dolgok, például nem engedtek telefonálni, és hiába kértem, hogy értesítsék az ügyvédemet, nem tették meg. Sőt, kirendeltek ehelyett egy védőt. Bár édesanyámat értesítették, a folytatólagos kihallgatáson hiába kértem ismét az ügyvédem értesítését, az előadó nem hívta fel. A kirendelt védőt nem fogadtam el, a saját védőm pedig hétfőre tudta kideríteni, hol is vagyok. Az Uber-sofőr sérüléseiről mit tudtok? Á: Láttuk a fényképeket a sajtóban, meg olvastuk a nyilatkozatait. Azért az érdekes, hogy a sérülései után már saját lábán ment be a rendőrségre. Agyrázkódással. V: De a képeken is csak annyi látszott, hogy két vatta fel van nyomva az orrába. Ilyet én is tudok csinálni neked, ha most le akarod fotózni. Nekem ez nem elég hiteles. Mi sérült a kocsin? Á: A tükör, a motorháztető, az ajtók – összesen négy vagy öt horpadás volt rajta, ahogy a később mutatott képeken látszik. Azt még tudomásom szerint nem vizsgálták, hogy minden, a kocsin lévő sérülés ennél az eseménynél keletkezett-e. Ja, és állítólag van lopott karkötő is. Erről mondjuk korábban nem is tudtunk semmit. Mennyire életszerű, hogy egy autóból, amiben van tablet, telefon, brifkó, miegyéb, semmi mást nem lopnak el, csak egyetlen, véletlenül oda helyezett karkötőt? V: Mennyire életszerű, hogy egy értékes karkötőt egy személyszállításra használt kocsiban csak úgy lerak valaki, lehetőleg szem elé? Egyébként utána volt másik változat is, miszerint leesett a kezéről, és miközben ütötték, mint a lovat, és halottnak tetette magát, azért azt jól hallotta, hogy valaki felvette. Ki tudja már, mi igaz ebben az egész sztoriban. Volt valamilyen negatív hatása az életetekre ennek a történetnek, a média ferdítéseinek? V: A többieknek állítólag családi problémákat okozott, volt, akit otthonról is kidobtak, velem édesanyám nem áll szóba, de az egyik srác a munkáját is bebukta. A tárgyalás, és az igazság kiderülése pedig még messze van. Az pedig már talán senkit nem fog érdekelni, főleg nem a médiát, és azokat, akik ebbe szándékosan vagy nem, de taxis-uberes konfliktust magyaráztak bele. Remélem, hogy a nyomozati eljárás során már kiderül az igazság.
|
|
janoutas | 2016.02.03. 20:45:33 / # 342914 |
|
Ne legyetek rosszindulatúak, mert lehet az is, hogy 2014. novembere óta még nem volt idejük ezekre! Lehet az is, hogy Szent Antallnak bedobták a perselybe az adókat....., vagy legalább vatikáni valutában* fizették meg azt. *Isten fizesse meg!
Előzmény: #342913 tomajer 2016.02.03. 15:52:34 |
tomajer | 2016.02.03. 15:52:34 / # 342913 |
Ubereseket vizsgáltak, a többségnek nem volt adószáma
2016. február 3. 13:14 Az Uber-taxisok ellenőrzésekor kiderült: az eddig vizsgált száz sofőr kétharmada adószám nélkül dolgozott. Ugyanakkor változóban a rendszer: a fuvarszerző cég megköveteli, hogy a sofőrök feltöltsék adószámukat az Uber rendszerébe, és elkészült az első Uber-számla is. Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkár a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában szerdán elmondta: az Uber-taxisok elmúlt hét végén kezdődött ellenőrzése során mintegy 100 vizsgálatot végeztek, és a vizsgált sofőrök kétharmada adószám nélkül végezte munkáját. A helyettes államtitkár szólt arról is, hogy több sofőr elmondta, a fuvarszervező cég változtatott politikáján, a sofőrök csak úgy csatlakozhatnak az Uberhez, ha feltöltik az adószámukat a rendszerbe. Tamásné Czinege Csilla a műsorban beszélt arról is, hogy az Uber-sofőrök a tevékenységet egyéni vállalkozóként végezhetik, ha kiváltják az igazolványukat, adószámot kérnek, akkor a bejelentési kötelezettségüket teljesítik. Ugyanakkor a tevékenységhez egyéb adókötelezettségek is tartoznak, például számlát kell adni, bevallási és adófizetési kötelezettség keletkezik. Pozitívumként értékelte a helyettes államtitkár, hogy megtörtént az első Uber-számla kiállítás. Úgy látják, központilag készült számláról van szó. Vizsgálják, hogy minden szempontból megfelel-e a számlával szemben támasztott követelményeknek.
|
|
hiénakutya | 2016.02.03. 13:05:19 / # 342912 |
Ebben is lehet valami.
Előzmény: #342910 janoutas 2016.02.03. 11:20:22 |
|
hiénakutya | 2016.02.03. 13:04:48 / # 342911 |
Hát!
Előzmény: #342907 alelölülő 2016.02.03. 01:56:17 |
|
janoutas | 2016.02.03. 11:20:23 / # 342910 |
|
Neked sok, de másnak nem biztos! Gondolj bele, semmire nincs gondja, és esténként nem csak a szakállas férfiak biztosítják a programot... Van akinek ez jutalom, és nem büntetés!
Előzmény: #342903 hiénakutya 2016.02.02. 21:00:34 |
janoutas | 2016.02.03. 11:09:35 / # 342909 |
|
"Nekem vannak kapcsolataim fent."
Hááááát, lehet, hogy szükséged lesz rá, ha ezt valaki félreérti, és emiatt vagy ő (pl. a szakállas utas), vagy az utas barátja jól megver a puszi miatt!
Előzmény: #342904 kunó 2016.02.03. 00:15:54 |
alelölülő | 2016.02.03. 01:56:18 / # 342907 |
Előzmény: #342903 hiénakutya 2016.02.02. 21:00:34 |
|
alelölülő | 2016.02.03. 01:34:12 / Módosítva / # 342905 |
Te nem is pénzért uberkedsz, hanem a szakállas csókokért!
Előzmény: #342904 kunó 2016.02.03. 00:15:54 |
|
kunó | 2016.02.03. 00:15:55 / # 342904 |
|
Nekem vannak kapcsolataim fent.
Szórakozóhelyek előtt -ahol sok a taxis- mindig puszit adok az utasoknak, hogy azt gondolják a barátaim. Múltkor egy szakállas utasom volt.
Előzmény: #342903 hiénakutya 2016.02.02. 21:00:34 |
hiénakutya | 2016.02.02. 21:00:11 / Módosítva / # 342903 |
Ha elindul a nyomozás, ne fóliást keressen, hanem ügyvédet!
Különösen nagy vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás, üzletszerűen, bűnszövetségben elkövetve, az 5-től 10-ig megy. Kimondani sok. Fólia...
Előzmény: #342900 tomajer 2016.02.02. 18:12:10 |
|
janoutas | 2016.02.02. 20:40:05 / # 342902 |
|
Ha nem kapott számlát az utas, akkor reklamálni kell! Az uber sofőrnek kötelező lenne számlát adni, akkor is, ha a "gazdája" nem ad! Jóska így jártál...
Előzmény: #342896 tomajer 2016.02.02. 14:44:53 |
kunó | 2016.02.02. 18:16:33 / # 342901 |
|
|
tomajer | 2016.02.02. 18:12:11 / # 342900 |
Inkább azt meséld, kerestél e már fóliást? :-)
Előzmény: #342899 kunó 2016.02.02. 18:07:32 |
|
kunó | 2016.02.02. 18:07:32 / # 342899 |
|
https://www.youtube.com/watch?v=2DLg2QaU5AU Míg két-három éve egy átlagos Uber sofőr havonta körülbelül 5000 dollárt tudott keresni, ez napjainkban a felére esett vissza.
|
tomajer | 2016.02.02. 17:03:00 / # 342898 |
Nna most ők is megtapasztalják, milyen az amikor a többi alig várja, hogy tüntizzenek végre és emelkedjen a szorzó .... :-( Az uberesek is elkezdtek sztrájkolni2016.02.02. 15:423Egy csapat New York-i sofőr vonult az Uber központja elé hétfő délután, ahol a vállalat tarifacsökkentése ellen tiltakoztak. Az Uber már évek óta csökkenti a tarrifáit az év első hónapjaiban, hogy így növelje a forgalmat. Erről korábban mi is írtunk ebben a cikkben. A cég szerint ez a sofőröknek is jó lehet, hiszen, ha többen hívják az autókat, akkor nincs annyi üresjárat. Összeségében tehát nem okoz bevételkiesést az árcsökkentést. Nem gondolhatja így viszont az a csoport, amelyik egy tüntetést szervezett az Uber New York-i központja elé helyi idő szerint hétfő délutánra. A sofőrök szerint több tízezer társuk is csatlakozna hozzájuk jelképesen, ennyi Uber sofőrtől várták, hogy kikapcsolják a telefonjukat egy időszakra.
|
|
tomajer | 2016.02.02. 14:44:53 / # 342896 |
Teszteltük, betartja-e az előírásokat az Uber Budapesten Varga G. Gábor 2016. február 02.Hétfő óta az Uber sofőrei csak adószámmal közlekedhetnek, és a cég – ígérete szerint – immár minden utazás után áfás számlát állít ki, a szabályszegők hozzáférését pedig felfüggesztik. Teszteltük, valóban így van-e. József a Soroksári úton, kevéssel a Rákóczi hídon túl fordult meg, hogy felvegyen a VIII. kerületben, a Corvin mozi mögött. Tíz percet kellett rá várnom, ami az Ubernél a belvárosban hosszú időnek számít.– Érezhetően kevesebben vagyunk, hiszen mától csak adószámmal rendelkező sofőrök kaphatnak fuvart. Sokan talán későn ébredtek, hiába küldözgette az Uber a leveleket, de biztos vagyok abban, hogy hamar visszaáll az a létszám, ami mellett nem kell ennyit várni – magyarázta a sofőr. Vagy ahogy az Ubernél hívják, autós partner. Szerettük volna megtudakolni a cégtől, amely ellen nemrégiben napokig tüntettek a taxisok, hogy mintegy 1200 partnerük közül hány sofőr hozzáférését függesztették fel. A tegnap kora délután feltett kérdésünkre azonban lapzártánkig nem kaptunk választ. Az Uber ugyanakkor még reggel közleményben tudatta, hogy náluk nincs feketefuvar. Rendszerük ugyanis, miután a partner feltöltötte vállalkozása adatait, immár minden fuvar után áfás számlát küld az utasnak a sofőr vállalkozása nevében. Mivel ilyet tegnapi utazásunk után nem kaptunk, arra is rákérdeztünk, hogy mikortól indul a számlaküldés. Az Európában hollandiai központtal működő, de amerikai cég ezzel egyébként azt ismeri el, hogy az utazásmegosztás náluk – ellentétben azzal, ahogy eddig sugallták – professzionális, üzleti célú tevékenység. Az Uber tegnapi közleménye egyébként arra is felhívta a figyelmet, hogy a cég a tevékenységét ötmillió dolláros – azaz mintegy másfél milliárd forintos – felelősségbiztosítás mellett végzi, és minden autós partnerüktől megkövetelik a büntetlen előéletet bizonyító erkölcsi bizonyítványt.
|
|
taxiapus | 2016.02.02. 12:06:15 / Módosítva / # 342895 |
|
Vállalkozhat uberesként, de hamar vége lehet
Az adóhatóság választ adott az összes kérdésünkre az uberezésről kapcsolatban: milyen tevékenységre kell a vállalkozóit kiváltani, miről kell számlát adni, s hogy minek alapján döntsék el az Uber-sofőrök, hogy azzzal, hogy a nevükben számlázik az Uber, adójogilag valóban elrendezett-e minden? Íme a válaszok - rossz hírek az uberezőknek. Az utóbbi napokban sok szó esett arról, hogyan is kellene adózniuk az ubereseknek. A NAV részletes tájékoztatót tett közzé. Az Uber pedig közleményben adta hírül: jelezték az autóspartnerek felé, hogy január 31-ig töltsék fel a rendszerünkbe vállalkozásuk adatait és adószámukat. Ezek alapján az Uber rendszere minden utat követően számlát állít ki a nevükben az utasok részére. Továbbá egy független adótanácsadó céget is bevontak, akik információs anyaggal és személyre szabott adótanácsokkal látják el az erre igényt tartó autóspartnereket - írják közleményükben, amelyből kiderül: szerződésben íratták alá minden Uber-sofőrrel, hogy "a magyar adókövetelményeknek eleget tesznek". De tud-e a NAV bármi közelebbit arról, milyen számlázási rendszert készül bevezetni az Uber, esetleg egyeztettek-e az adóhivatallal? S hogyan, minek alapján döntsék el az Uber-sofőrök, hogy ezzel adójogilag valóban elrendezett-e minden? Az a kérdés is felmerül: milyen szolgáltatást írhat az Uber-sofőr a számlára?Milyen tevékenységi körre kell kiváltani a vállalkozóit? Kiválthat-e vállalkozóit olyan tevékenységre, illetve adhat-e olyan szolgáltatásról számlát az Uber-sofőr, amelyhez nincs engedélye? Az adóhatóság részletesen válaszolt a kérdéseinkre. Eszerint az Uber-sofőrök személytaxi-szolgáltatást nyújtanak, így a tevékenység bejelentéskor a TEÁOR ’08/ÖVTJ 4932 - Taxis személyszállítás tevékenységi kört kell megjelölni. Hogy az Uber-sofőr egyéni vállalkozóként való nyilvántartásba vétele tevékenységi engedély hiányában megvalósulhat-e, nem a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az illetékes - írta az Adó Online-nak adott válaszában a hivatal. Tevékenységi engedély nélkül is megvalósulhat a bejelentés, ám utólag, a bejelentéstől számított 30 napon belül ellenőrizhetik a szükséges dokumentumok meglétét - tudtuk meg a Kormányhivatal információs vonalán. Ha kiderül, hogy a bejelentett engedélyhez kötött tevékenységhez nincs meg az engedély, akkor a vállalkozást a hivatal megszünteti - mondták el nekünk az ügyintézők. Ám akik mégsem állnak meg itt, azok számára az adóhatóság részletes válaszait az alábbiakban teljes terjedelmükben közöljük. Ha az Uber számlázik a sofőr helyett A kérdéses számlázási rendszer bevetéséhez nem szükséges a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal egyeztetni. A saját nevében belföldi személyszállítási szolgáltatást végző vállalkozást (Uber sofőrt) számlaadási kötelezettség terheli, amelyet az áfa-adóalanyok számlaadására vonatkozó előírásoknak megfelelően meghatalmazott útján is teljesíthet. Ennek megfelelően az Uber a számlaadásra kötelezett vállalkozás meghatalmazottjaként, a számlaadásra kötelezett vállalkozás nevében bocsáthat ki számlát a személyszállítási szolgáltatásról.
Mi szerepeljen a számlán? Az Áfa tv. alapján a számlának a termék, szolgáltatás megnevezését kell tartalmaznia. Azt, hogy az Uber-sofőr a számláján milyen szolgáltatást tüntessen fel, jogszabály nem határozza meg. Egyedüli követelmény, hogy a megnevezés alapján a szolgáltatás tartalma azonosítható legyen. Így a számlában alkalmazható személyszállítási szolgáltatás vagy ehhez hasonló tartalmú megnevezés is megfelelő. A személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló Kormányrendeletben foglaltak alapján személyszállító szolgáltatás hatósági engedély birtokában végezhető. A tevékenységi engedély személytaxi-szolgáltatásra vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásra vonatkozhat. Az UBER szolgáltatást végző vállalkozások személytaxi-szolgáltatást nyújtanak, így esetükben a tevékenység megkezdésének bejelentése során a TEÁOR ’08/ÖVTJ 4932 - Taxis személyszállítás tevékenységi kört kell megjelölni. Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének és megszüntetésének bejelentésével kapcsolatos feladatokat a fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatala látja el. Azon kérdésben, hogy az Uber-sofőr egyéni vállalkozóként való nyilvántartásba vétele tevékenységi engedély hiányában megvalósulhat-e, nem a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az illetékes. Az Uber-sofőr áfa-alanyisága és ahhoz kapcsolódó áfa-fizetési, számlaadási kötelezettsége fennáll, függetlenül attól, hogy az adott tevékenység szerepel-e a bejelentett tevékenységei között és függetlenül attól is, hogy az adott szolgáltatásra vonatkozó engedéllyel rendelkezik-e - zárul a NAV válasza.
|
tomajer | 2016.02.02. 09:36:46 / # 342893 |
|
|
tomajer | 2016.02.02. 08:00:37 / # 342892 |
Anti UBER HungaryOldal (kedveled) · ·
Igen, jól látjátok! T betű a hátsó ablakon! Főállású uberes, a belvárosban állandóan megtalálható! Biztos utasbiztosítása is van! Aki szereti az orosz rulettet, uberezzen csak!
|