Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
valaki2468 2016.02.20. 14:53:38 / # 343427
avatar
Ennyit tudunk:Az egyik tegnap jött, a másik ma.


f.attila 2016.02.20. 14:29:09 / # 343426

Szerintem hívok egy ubert, és megkérdezem mit tud a dolgokról :D

janoutas 2016.02.20. 14:24:24 / # 343425
avatar
Elnézést, akkor én hibáztam! Köszönöm a korrigálást! Az összefogás szerintem rendben van!

janoutas 2016.02.20. 14:20:21 / # 343424
avatar

Tudom, nem új keletű dolog ez sajnos, és folyamatosan próbálkoznak újabb ötletekkel is......,elég szomorú

Agymosógép 2016.02.20. 13:50:42 / # 343423
avatar
Most tényleg azt hiszed, hogy újat mondtál? ) A taxisok ÉVTIZEDEK óta ismerik a visszapörgetés, pacsipénz rendszerét és nem jókedvükben, önszántukból tesznek így, elhiheted...
alelölülő 2016.02.20. 13:21:09 / # 343422
Szerintem ez kamu, figyelemelterelés.
Szépen csendben "dolgoznak" tovább, ahogy az éjszaka is mutatta.
Ez a hölgy óvatlan volt, vélhetően elvitt egy új utast.
Nemigen fog ez előfordulni a jövőben.
Hatóságok se fogják ezt az éberségi szintet folyamatosan fenntartani, főleg, ha eredménytelen.
Cég ellen kell lépni, nincs más út.
f.attila 2016.02.20. 13:07:01 / # 343421

Máskülönben tele az utca uberessel :O Vagy már mindegy is... El kéne engednem a témát, de nem megy :D

hiénakutya 2016.02.20. 13:01:33 / # 343420
De 1992-től egészen biztosan, ezt a '88-as rendeletet akkortájt módosították.
Akkor kellett a taxisoknak is beülni a padba.

hiénakutya 2016.02.20. 12:50:53 / # 343419
Nem, a személygépkocsis személyszállítás szaktanfolyami végzettséghez kötött tevékenység, nagyjából az emberemlékezet óta.
janoutas 2016.02.20. 12:42:15 / # 343418
avatar

Szia kunó!

Mit köszönhet a személyszállító szakma az Ubernek? Pl. azt is, hogy akiknek eddig nem kellett vizsgázni (ha jól tudom a személygépkocsis személyszállítóknak elég volt a PÁVII, ami 8-9 ezer ft), azokat újabb több tízezres kiadásokra, vizsgákra kényszerítette! (pl. szállodák, vendégházak stb. transzfereseit)

Mit vártál, majd, hogy mindenki tapsolni fog az Ubernek, aki nem törődött azzal, hogy a sofőrjeik az induláskor, legalább az alapvető dolgokkal rendelkezzenek! Bezzeg a büntetőpont előéletet megvizsgálták, arra volt kapacitás, a többi előírással nem foglalkoztak! Összefogtak, a többiek, és közösen elérték, hogy megszívassák őket!

Ennyi a lényeg, aki másokkal kibaszik, annak számolnia is kell ezzel!

kunó 2016.02.20. 11:48:44 / # 343417
avatar
Az Uber ért a marketinghez. A szotyolacégek marketingje anno a törzsutas kártyákban merült ki.
Bao 2016.02.20. 08:08:23 / # 343416
avatar
Dacoskodtak... 
tomajer 2016.02.20. 06:51:54 / # 343415

Uber driver

Hát, ez ennyi volt...

...avagy bezzeg a pék-lobbi

2016. február 20. - cb600f

Leszedték az elso Uber rendszámot

Úgy érzem srácok, ez ennyi volt... aki ezek után is beül vezetni, annak valószínűleg a.) nagyon kell a pénz, de leginkább b.) elmentek otthonról.

Talán majd egyszer eljön az a világ, amikor nem másfél év után sikerül betiltani egy olyan szolgáltatást, amire a (választó!)polgárnak igenis van igénye, hanem sikerül néhány hónap alatt lereagálni a helyzetet és egy betartható, fair szabályozást kialakítani.

Talán majd egyszer eljön az a világ, amikor nem a haver taxiscég-vezetők fújják a passzátszelet, hanem amikor piaci alapon kell majd versenyezni az utasért, nem pedig fix áron (és értelmetlen költségek mellett).

Bezzeg ha a pék-lobbi lenne ilyen erős, akkor 1000Ft lenne a kenyér (és egyáltalán nem akarok ötleteket adni).

Ugyanakkor, mivel az Uber egy elég tőkeerős cég, simán el tudom képzelni, hogy megcsinálják csakazértis, és néhány hónapig ingyen utaztatják az embereket. Nincs még vége ennek a háborúnak...

De egyáltalán miért háború ez? Ha Észtországban meg tudják oldani, akkor nálunk miért nem? http://index.hu/gazdasag/2015/10/08/kozos_fejlesztesbe_fog_az_uber_es_az_eszt_adohivatal/

tomajer 2016.02.20. 06:50:15 / # 343414

Leszedték az első Uber rendszámot. Hogy történt?

c979-3cd0-f52b-6828
2016.02.19. 23:46 Péntek délután megtörtént az első drasztikus lépés az Uber ellen, leszedték a rendszámot egy autóról. De hogyan szúrták ki, hogy UBER? Ott kellett hagyni az autót a helyszínen? Mikor lesz rajta megint rendszám? Mennyibe fáj mindez? Szájbarágó. Honnan tudták az ellenőrök, hogy az autó UBER? A BKK Taxiszolgáltatás Ellenőrzési Csoportjának munkatársai hívták az autót a Mester utcába, és a reptérre vitették magukat. Se készpénz, se bankkártya nem került elő, nem is volt fizetés, nem? Az utazás végén az UBER alkalmazása levont a bankszámláról elgy össszeget, így megvalósult és bizonyítottá is vált a díj ellenében történő személyszállítás. A BKK-sok intézkedtek? Van erre jogkörük? Nincs, ezért nem is ők, hanem azok a rendőrök intézkedtek, akik a BKK-val egyeztetve már várták őket a reptéren. Screen Shot 2016-02-19 at 23.26.30.pngFotó: hellotaxi.hu Mit állapítottak meg a rendőrök? Azt, hogy a sofőr “A” pontból “B” pontba díj ellenében szállította az utasokat. Vagyis? Vagyis taxi szolgáltatást végzett, amihez sem igazolványa, sem engedélye nem volt, valamint a kocsi sem felelt meg a rendeleti előírásoknak. Mit léptek erre a rendőrök? Bevonták a jármű forgalmi engedélyét, és elvették a rendszámot is. Akkor a sofőrnek ott is kellett hagynia az autót? Nem, kapott egy hazáig szóló útvonalengedélyt, amivel haza tudott menni. És hogy szerezheti vissza a sofőr a rendszámot? A rendőrök eljárást kezdeményeztek ellene, aminek a végén majd bírságot szabnak ki. Ha majd azt befizette, visszakaphatja. Mennyibe kerülhet neki mindez? Fónagy János azt mondta, hogy a kormányrendelet szerint a személyi és tárgyi feltételek hiányakor maximum 800 ezer forintos bírságot szabnak ki. Ebből 600 ezer lehet az engedély nélküli személyszállítás, és további 200 ezer, ha a sofőrnek nem volt adószáma sem. Mi lesz így az Uberrel? Az Uber képviselője azt nyilatkozta, hogy nem hátrálnak, és mindenben támogatják sofőrjeiket. Hogy mindez mit jelent a gyakorlatban, hamarosan kiderül.

tomajer 2016.02.20. 06:46:59 / # 343413

Az éjszakások szerint, lelkesen dolgoztak éjjel a zuberesek ....

tomajer 2016.02.20. 06:41:30 / # 343412

Máris lekapcsoltak egy Uber-sofőrt a rendőrök, elvették a rendszámát

2016. február 19., péntek, 21:55 Utolsó frissítés: 8 órája

Szerző:


Egy próbaúttal csaltak lépre az ellenőrök egy Uber-sofőrt pénteken. A rendőrök megállapították, hogy nem volt engedélye a taxizáshoz, így bevonták a rendszámát. A sofőr ellen eljárás indul.

Pénteken életbe lépett az a kormányrendelet, amely lehetővé teszi, hogy a taxisokkal szemben támasztott személyi és tárgyi feltételeket be nem tartó Uber-sofőrök gépkocsijáról levegyék a rendőrök a rendszámot, a gépkocsit pedig kivonják a forgalomból.

Az Index azt írja, nem is kellett sokáig várni a kormányrendelet alkalmazására, már rögtön a hatálybalépés napján levetették a rendőrök a Liszt Ferenc repülőtér előtt egy Uber-sofőr autójáról a rendszámot.

A hírről a Hallotaxi.hu számolt be részletesen, ők azt írják, a BKK Taxi szakterület ellenőrei próbaútra mentek egy Uber sofőrrel, akit a IX. kerületi Mester utcvához hívtak. Amikor az autó odaért, az appkiláció természetesen levonta az ellenőrök bankszámlájáról a viteldíjat, így megvalósult és bizonyítottá vált a díj ellenében történő személyszállítás.

A rendőrök ezután intézkedtek, megállapították, hogy taxiszolgáltatásról volt szó, de a sofőrnek nem volt ehhez igazolványa, engedélye és a jármű sem felelt meg az előírásoknak, ezért bevonták a z autó forgalmi engedélyét, levetették és elvették a rendszámot, majd egy hazáig szóló útvonalengedélyt adtak a sofőrnek. Az oldal információi szerint a sofőr ellen eljárás indul, melynek során bírságot szabhatnak ki rá, és csak ennek megfizetése után kaphatja vissza a rendszámot.

Kedden Fónagy János közlekedési államtitkár még arról beszélt, hogy márciustól lépne életbe az Uber elleni rendelet, de utóbb kiderült, hogy azt már február 11-én meghozták és pénteken hatályba is lépett.

tomajer 2016.02.20. 06:27:07 / # 343411

Fónagy János: Az Uber taxi, így vagy beáll a sorba, vagy lekerül autóiról a rendszám – PS-interjú!

Új időszámítás kezdődött az Uberes sofőrők életében, minden előírás, ami a taxisokra kötelező, az rájuk is kötelező – jelentette ki a PestiSrácok.hu-nak adott interjúban Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára. Ismertette, a fővárosban az Uberes autók sárgítása is kötelező, a fix tarifát is alkalmazniuk kell, a gépjármű tetején a taxi szabadjelzőnek is fent kell lennie és adót is kell fizetniük. “Ha az előírásokra fittyet hánynak az Uberesek, akkor 800 ezer forintos bírságot kapnak és a hatóság emberei azonnal, a helyszínen levehetik a gépjárműről a rendszámot” – szögezte le Fónagy János. Kiemelte, nem az Ubert akarják kiszorítani Magyarországról, hanem az illegális tevékenységeket. A politikus kérdésünkre elárulta, az Uber, a montanai bejegyzésű amerikai cég két hollandiai, általuk elérhetetlen társaságon keresztül jelentős összegeket szív ki a magyar gazdaságból, ráadásul meggyőződése szerint adófizetés nélkül. Az államtitkár a taxispiacról megjegyezte, Budapesten több az eszkimó, mint a fóka, több a taxis, mint az utas. Az interjúból még az is kiderül, hogy Fónagy János nem ülne le tárgyalni az Együtt politikusával, Juhász Péterrel, az állam kifejezetten jól járt azzal, hogy hozzá került az agglomerációs közlekedés, és a Déli pályaudvartól az állam még az idén átvesz területeket, amelyeket egyéb célra hasznosítanak.

SZARVAS SZILVESZTER – STEFKA ISTVÁN – PestiSrácok.hu

Utazott már Uberrel?

Soha.

Elvből nem próbálta még ki?

Nincs okostelefonom, így ha akarnám, se tudnám tesztelni a cég szolgáltatásait.

Az Uber kontra taxisok harcában a kormány az utóbbiak oldalára állt, olyannyira, hogy ma életbe is lépett az a rendelet, amely Magyarországon gyakorlatilag ellehetetleníti az eddigi formájában az Uber taxizást. Sokan ezt az innovatív megoldások üldözésének tartják. Ki akarják szorítani az Ubert a magyar piacról?

Erről szó sincsen. Az innovációt magunk is kiemelten fontosnak tartjuk. Arról sincs szó, hogy mi bárkit ki akarnánk szorítani, még kevésbé arról, hogy egyébként a világ alakulásával előjövő korszerű fejlesztéseket, utasszervezési vagy egyéb megoldásokat meg akarnánk akadályozni. Azt szeretnénk elérni, hogy aki ma személygépkocsis személyszállítási, taxis tevékenységet végez, az egyenlő feltételekkel tudjon a piacon megjelenni. Az elmúlt időszakban két rendeletet is módosítottunk, hogy egyenlő feltételeket teremtsünk. A taxizás működési szabályainak betartását így a korábbiaknál hatékonyabban tudjuk megkövetelni, a jogsértést eredményesebben szankcionálhatják a hatóságok.

Fonagy Janos 2016.02.18. Fotó: Horváth Péter Gyula

Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Mától új időszámítás kezdődött az Uberesek életében. Milyen előírásoknak, elvárásoknak kell megfelelniük, ha például ma utast akarnak felvenni?

Február 19-én, azaz ma lépett hatályba a személytaxizásra vonatkozó rendelet új módosítása. Mától azt, aki nem felel meg az előírt tárgyi és személyi feltételeknek, sokkal  keményebben szankcionáljuk, a büntetés pedig drasztikus lehet. A ma életbe lépett rendelet értelmében az előírásokra fittyet hányó taxisok, Uberesek nemcsak a jelentős összegű, mintegy 800 ezer forintos bírságra számíthatnak, hanem a hatóság emberei a helyszínen, azonnal még a rendszámot is levehetik a gépjárműről, tehát kivonjuk a gépkocsit a forgalomból. Szükség van a drákói szigorra, hogy elérjük a célt, a kiegyenlített versenyt. Március 11-én pedig a diszpécser szolgálati tevékenységről szóló kormányrendelet is módosul, jogosulatlanul, engedély nélkül nem végezhető ez a tevékenység, így ezzel összefüggésben is lehet majd bírságolni.

Tehát mától az Uberes autókra és sofőrőkre is ugyanazok az előírások vonatkoznak, mint a fővárosi taxisokra?

Az Ubereseknek a személyi és tárgyi feltételeket már eddig is teljesíteniük kellett volna, miközben adózási kötelezettségeiknek is eleget kell tenniük. Ha valaki a fővárosban szabályosan akar taxizni, annak egy legalább 500 ezer forintos induló befektetésre van szüksége. Az Uberesek az előírásokkal mit sem törődve, mindenféle plusz költség nélkül léphettek a piacra, s adófizetés nélkül végezték a tevékenységüket. Pedig az Uberes autók sem lehetnek tíz évnél idősebbek, környezetvédelmi besorolásuknak legalább EURO IV-esnek kell lennie, a járműnek műszakilag is alkalmasnak kell lennie a személyszállításra, légkondícionálóval kell rendelkeznie, légzsákokkal, ABS-szel, viteldíj kijelző készülékkel és a taxi szabadjelzővel is, tehát azzal a világító híddal az autó tetején. A sofőrnek legalább 21 évesnek kell lennie, két éves vezetői engedéllyel kell rendelkeznie, miközben a PAV 2-es pályaalkalmassági vizsgát is meg kell szereznie és tanfolyamot is el kell végeznie.

Az Uberes gépkocsik sárgítása is kötelező, vagy ettől eltekintenek?

A fővárosban, helyi rendelet alapján a sárgítás is kötelező, szó sincs róla, hogy ettől eltekintettünk volna. Minden, ami a taxisokra kötelező az Uberesekre is kötelező. Droszthozzájárulást is fizetniük kell, és a fix hatósági árat is alkalmazniuk kell…

A fix hatósági ár rájuk is érvényes? Nem gondolja, hogy ezzel éppen a versenyt ölik meg?

Ma a versenynek a gátja a fix tarifa, magam sem gondolom, hogy ezt az örökkévalóságig meg kell tartanunk. Szerintem a taxisokra vonatkozó előírásokat is felül kell vizsgálni, de ha ma ezek a követelmények, akkor azok mindenkire kötelező érvényűek, így a fix hatósági ár is. Nincs kibúvó, nincs könnyítés.

De ha ugyanazok az előírások, mint a taxisokra, és még a gépjármű sárgítása a fix hatósági ár alkalmazása is kötelező az Ubereseknek, akkor miért legyen Uberes. Ilyen alapon taxis is lehet. Az a cél, hogy kitiltsák a céget Magyarországról?

Az alaphelyzet az, hogy egy montanai bejegyzésű amerikai cég két hollandiai, általunk elérhetetlen társaságon keresztül jelentős összegeket szív ki a magyar gazdaságból, ráadásul meggyőződésem szerint adófizetés nélkül. Aki így tesz, azt minden tisztességes adófizető érdekében üldöznünk kell. Az ilyen illegális tevékenységet szeretnénk kiszorítani.
Fonagy Janos 2016.02.18. Fotó: Horváth Péter Gyula

Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Azt tudják, hogy hány Uberes autó fut Budapesten?

Nem tudjuk hivatalosan. Ők azt állítják, hogy 1200 sofőrjük van.

Miközben Ön azt állítja, hogy az Uberesek inkább adókerülők, addig a cég sofőrjei a PestiSrácok.hu-nak úgy nyilatkoztak, hogy ők igenis adóznak.

Biztos van olyan, aki adózik, de a többségük szerintem nem. Erről csak annyit, hogy éppen az Uber magyarországi képviselője mondta azt nekem, hogy ők felhívják sofőrjeik figyelmét az adózásra, de hogy a vezetők valójában adóznak-e, azt nem tudja, mert ahhoz neki már semmi köze.

A havi ötvenezer forintos KATA adózási forma elfogadható az esetükben?

Természetesen. Információim szerint sok Uberes sofőr tette már le a vizsgát, és kezd el megfelelni az előírásoknak. Sokan elindultak a legalitás felé, és abban bízom, hogy példájukat követve mindenki így tesz.

Fonagy Janos 2016.02.18. Fotó: Horváth Péter Gyula

Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Miután színükkel, vagy taxijelző hídjukkal nem tűnnek ki a budapesti forgalomból, hogyan tudják majd a szabályok betartására kényszeríteni az Uber magyarországi sorfőrjeit?

Az Uberesek valóban nehezen megfoghatók, leginkább próbautakkal lehet őket ellenőrizni.

Van elég ellenőrző szerv, ember?

Természetesen sosincs, de ahányan vannak, ők ellenőrizni fognak. Az adóhatóság és a közlekedési hatóság emberei is fokozottan kontrollálják majd az Ubereseket, hogy betartják-e az előírásokat. A probléma ugyanakkor az, hogy miután egy korszerű rendszerről beszélünk, amelyben az utast minősítik is, így ez nem egy egyszerű feladat. Az Uber sofőrjei ugyanis minősítik is az utast, és az applikációjukban van egy fekete gomb, ha valaki nem kívánatos utas. A rendszerbe ez bekerül, így az azonnal kijelzi, ha a hatóság egyik embere előző nap már ellenőrzött. Az Uber ilyenkor nem fogadja az „utas“ jelentkezését, mi több, a rendszerük le is tiltja például a NAV bankkártyáját. Az adóhatóság vagy a közlekedési hatóság embereinek tehát több száz telefonnal és bankkártyával kellene rendelkezniük, hogy mindenkit ellenőrizhessenek.

Akkor ez egy szélmalomharc? Egy-két Uberes majd lebukik, míg a többi vígan kaszál?

Nem hiszem, hogy szélmalomharcról van szó. Az elrettentés a cél. Ha ugyanis húsz autójukról levesszük a rendszámot, akkor a következő meg fogja gondolni, hogy kimenjen-e taxizni az utcára.

Hangsúlyozom ugyanakkor, hogy az uberes sofőrök nem gazemberek, hanem tisztességes családapák, diákok, akik a kasszájukat, büdzséjüket akarják kicsit növelni a tevékenységükkel. Nem az a célunk, hogy egyenként levadásszuk őket, hanem hogy meggyőzzük őket a szabályok betartásának fontosságáról.

A taxisok elégedettek?

A taxisok alapvető gondja meggyőződésem szerint nem az Uber. Budapesten sajnos több az eszkimó, mint a fóka. Több a taxi, mint amennyit ez a piac a turistákkal együtt is elbír. Ma nagyon óvatos kalkuláció szerint is legalább 10 ezer taxis van Magyarországon, abból 6-6,5 ezer Budapesten. Eközben a 16 milliós Londonban 3500 drosztengedély van kiadva, a 20 milliós New Yorkban pedig hatezer. Budapesten tehát túlkínálat van, és erre jönnek rá az Uberesek, erre a túlkínálatra ajánlanak rá távolról sem azonos feltételekkel.

A sajtó is taxis kontra Uber háborúként ír a feszültségekről, miközben van egy másik, az Uberhez hasonló cég is Magyarországon, ez a Wundercar. Ők is úgy dolgoznak, ahogy az Uberesek. Rájuk is érvényesek a szigorítások?

Igen, ez természetes. A jogszabályokban, a módosításokban nincs benne az Uber szó.

Fonagy Janos 2016.02.18. Fotó: Horváth Péter Gyula

Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Arról mi a véleménye, hogy az Uber ellen tiltakozó taxisok az Együtt politikusát, Juhász Pétert kérték volna fel, hogy képviselje az érdeküket és tárgyaljon a nevükben. Ön leült volna Juhász Péterrel egyeztetni?

Én az ügyben közvetlenül érintettekkel ülök le tárgyalni. Egy politikussal nem ülnék le, de ez nem a taxizás miatt van, hanem mert pártpolitikát ebbe az ügybe sem szabad belevinni.

.......

........

papgabi 2016.02.20. 05:21:01 / Módosítva / # 343410
avatar

Helyes! Szopatni kell a kis ubermajmokat. Remélem tanulnak a mai napból és az elkövetkező napokból, mert biztos helyről tudom, hogy most kő keményen rájuk szállnak. Elvégre én sem megyek el péknek, mert nem értek hozzá. REMÉLEM EZT A KÚNÓ GYEREKET IS GYORSAN ELKAPJÁK!

Bao 2016.02.20. 03:29:30 / # 343409
avatar

10 rendszám ma éjjel....eddig....

kunó 2016.02.20. 03:13:05 / # 343408
avatar

Taxismaffia.

Oldalszám: 215