Hozzászólások száma: 1465
Oldalszám: 74
Témakörök > Droszt Híradó > A Barát-Taxi javaslata! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
coffos 2009.05.30. 10:18:20 / # 139333
avatar
Értem a gondolatmeneted, de gondolkozz egy kicsit. Vegyünk egy taxist, nevezzük Bélának, aki nem kályhás. Ő ezekkel a nyomott céges tarifákkal nagynehezen kitermeli a kocsi, a fuv.szervező, a min. bér járulék és egyebek költségeit, és hó végén marad a zsebében 150 ezer ft,, most ha a te szisztémád szerint dolgozna, akkor mégnyomottabb áron, a kocsija futásteljesítményét mondjuk 30 %-al megnövelve termelne ugyanennyit....hol a biznisz Bélának ? Lehet beszélni ezerféle dologról, reszelgetni a részleteket, de az alap probléma megmarad...
Bántelki Lajos 2009.05.30. 10:14:27 / # 139332
avatar
Milyen meleg szituáció? Milyen következmény? Most lemeredtem! Én nem azt mondtam, hogy nem fizetnek adót, hanem azt, hogy a tagdíj - 40, és a havi 300 tisztából befizethető az esetleges adó, amit innem nem tudunk, mert 1 halom olyan infó kell ehhez, ami taxióra függő. Ezennel a számolagtásokat zárjuk le, mert ha Te félreértettél, más aki nem taxis, tényleg azt hiszi, hogy a taxisnak milyen jó a bevétele. Köszönöm!
Bántelki Lajos 2009.05.30. 10:11:09 / # 139331
avatar
Bocsánat. Most keltem és még nem vagyok teljesen " kerek " minnél kevesebb üres futásod legyen. Na, így szebb!

coffos 2009.05.30. 10:08:36 / # 139330
avatar
Illetve bocs ha félreérthető vagyok, nem akarok én a zsebedben turkálni, azt csinálsz amit akarsz, te viseled az esetleges következményeket, de ne akarj másokat is belerángatni ilyen enyhén szólva is meleg szituációba.....
Bántelki Lajos 2009.05.30. 10:08:13 / # 139329
avatar
Ez gyors volt. Szóvan nem vagyok 1 könyvelő, de a tagdíjból havi 40 marad már jó nem? Csak igen! Ehhez munka kell, hogy reklámozz és minnél több autó, hogy ne legyen üres illetve minnél kevesebb futásod üres legyen. Köszönöm!

coffos 2009.05.30. 10:06:32 / # 139327
avatar
Hali ! Hogy érted hogy nem tudod mennyi a bevétel ? Te adod a fuvart telón, tudod mennyiért megy, meg ott van a taxiórában ( elvileg ). Egy üzleti vállalkozást arra akarsz építeni hogy nem foglalkozol az amortizációval ( finoman szólva is a saját zsebednek hazudsz ), aztán nem fizetsz járulékokat, illetve eltitkolod a bevételt az apeh elől. Nos igen, Magyarországon vagyunk, de inkább no comment....

Bántelki Lajos 2009.05.30. 10:05:05 / # 139326
avatar
Itt amit kiemelnék, az a tagdíj. Javaslatom szerint, 206 * 75 Ft / cím = 15450 Ma nagyo nehéz, ha nem lehetetlen 206 címmel számolni bárhol és a tagdíj 50 és 80 között mozog a kaucióról nem is beszélve. Szóval. Nem vagyok könyvelő, nem tartom magam ( Bocsánat jöttek hozzám )

Bántelki Lajos 2009.05.30. 10:00:15 / # 139328
avatar
Szia! Az általad említett dolgokat azért nem számoltam, mert nem tudom, hogy mennyi a bevétel. Ugye, a társasági adó az bevétel függő. Nem számoltam amortizációt, sem. Ezt az oldalt nem csak mi látogatjuk, ezért, jobb ez így. De! Ha nem alkalmazott vagy ( neki 150000 Ft ) fizut számoltam marad még 226 e Ft. Ezek és jatt ( ha van ) mondjuk 1 ft / nap. 400 e. Mond ez valamit! Ne legíyünk ennyire kicsinyesek! A taxisok 80 % - nem fizeti a járulékos költségeket. 2 dolgot fizet. Javít ; tankol. Ez mindig játszik A számításom 1 olyan cégről szól - kitalált összegekkel - amelynél a tranyó 2,9 és 3,6 között van. Nem beszéltem 1 olyan dologról, mint Pl az utcai ( címfelvevős ) taxizás ami sokkal kihaszhátabbá teszi a munkát.
coffos 2009.05.30. 07:08:01 / # 139325
avatar
Jól kialudtad magad:-)) Olyan hiányérzetem van a számításoddal kapcsolatban....Megvan ! Hol jelenik meg benne az autó, ill. annak beszerzési költsége, amortizációja, a befektetett pénz kamata ( mert az ugye veszteség ), ami havonta akár több mint 100ezres tétel..., ezenkívül a cég befizetett adói ( társasági adó, önk., a kivett haszon járulékai...), vagy csak trükkök százai ? Akkor nem számolsz az üres futással, ami azért van, mert a kihasználtság még jó esetben sem 100 % ( azért havi 1000 km, évi 12000 az nem egy elrugaszkodott szám...), meg most így kora reggel ezek jutottak eszembe.... Az a baj sok vállalkozóval, hogy azt hiszi ha van 100 ft bevételem és a költségeket levonva marad 50, akkor azt hiszi ( abban a hitben ringatja magát, és a baj hogy esetleg másokat is...)hogy milyen nagy biznisz.....pedig a levonások felét ki sem fizette....
Bántelki Lajos 2009.05.30. 04:17:41 / # 139313
avatar
Na most. A 206 fuvar az én olvasatomban: 206 * 75 = 15400 Ft tagdíjat jelente. Erre, 770 e a bruttó. Most, meg lehet ezt csinálni, havi 60,70 e tagdíjért és 120 e kaucióért? És ez a havi 40,50 e lenne a nem midegy! Ólcsó tarifával.

Bántelki Lajos 2009.05.30. 03:51:14 / # 139324
avatar
Bevétel: ( Gyufa ) 2009.04.01 - 2009.04.30 Bev : 774600 Fuv sz: 206 Ü. anyag/ fuv : 700 Ü.anyag: 206 * 700 = 144200 Egyenleg: 744600 144200 298710 ******** 301690 Jutalom: - 75000 ******* 226690 A leírtak kitaláció szüleménye!

Bántelki Lajos 2009.05.30. 03:44:21 / # 139323
avatar
Az én számításom így néz ki: Kiadás: Fizetés: 100,000 Alkalmazott hazavisz ) : 76340 Munkáltató kiadása a 100.000 Ft után: 59110 Ft Tehát munkáltató kiadása : 159.110 Ft Fuvarszervezési díj: 0 Ft Mosás heti 6 alkalom 600 Ft / mosás ( külső ) : 3600 Ft / hét * 4 = 14400 Számlátömb : 500 Ft / Hó Könyvelés: 4000 Ft / hó Műszaki vizsga / év) : 28000 Ft Javítás / hó : 35000 Ft Motorolaj benne! 13000 Ft! Urh javítás : 0 Ft / hó Pacsi, stb : 0 Ft / hó Olajcsere/ hó : 2500 Ft / Hó Munkadíj Kötelező : 4200 Ft / hó Örzött parkoló: 0 Ft / hó Gumi / hó : 7000 Ft / hó Droszt : 24000 Ft Valamire: 20000 Ft / hó Összesen : 298710

bebe 2009.05.30. 03:34:05 / # 139322
avatar
Azolcsósághoz 1 történet:Összetörtek,béreltem egy autót másik cégtől,ahol a legkissebb tarifa 12%-al volt magasabb a miénknél/T4/Több mint 1 hónapig jártam úgy,hogy 1,összesen 1 utas kérdezett rá!Az utasok tudják,hogy a taxi luxus, csak a cégvezetők nem.Aki megteheti,hogy 1500-ért hazamenjen,az haza fog menni 1800-ért is taxival,aki nem az 700ft sem fog adni!Tehát ugyanazokat az embereket visszük,csak olcsóbban,mert hüjjjjék vagyunk és tűrünk..
tomajer 2009.05.30. 02:00:42 / # 139321

cooltaxi 2009.05.30. 01:39:44 / # 139320
avatar
Nem,nem gondolom,hogy hülye.Csak enni akar adni a családjának.Igaz,a strandra,pláne nyaralni nem megy az idén a család,mert a kocsira kell a pénz. Ha "a mi 160 Ft-k miatt nincs munkád, akkor előbb - utóbb belépnél!" Az egész árzuhantatási őrületnek ez a legnagyobb téveszméje. Ezt hitte a T4 is,ezt hitte a T2000 és most a Rádió is.Mindegyik úgy gondolja hogy az árai sokkolják a többieket.Részben igaz.Csak hogy mindegyiknek válaszlépése is volt.Egyre lejjebb és lejjebb.Te ugyanezt az irányvonalat képviseled.( lásd fenti idézet) A számok nyelvén:Míg 240-ft -al 100 km-en 14-15 ezer volt a bruttóm, addig 164 ft-al 9-10 ezer.Vagyis,többet kell dolgoznom,többet koptatom az autót kevesebb pénzért!!Erre Te azt mondod Így is megéri,mert még mindig nyereséges! Tudod,ha a nulszaldót akár csak 10 ft-al átléped, akkor az már nyereség.Számítást szeretnél?Csak amíg egy éve még 350-400 ezer bruttót csináltam havonta,addig most most 250-280 is ritkaság.Pedig a napi 8-10 fuvar most is megvan,hétvégén több is,csak valahogy az a fránya óra..az nem úgy megy mint egy éve. Esküszöm lassan olyan érzésem van,mintha egy utasérdekképviseleti szakszervezetet vezetnél! Mintha azt mondanád,hogy nem most vagyunk olcsók,hanem eddig voltunk indokolatlanul drágák!A kétszemélyes történetem ,átültetve "nagyba" pedig úgy néz ki,hogy a tarifa megáll majd a kritikus határon,ahol a taxis épp hogy csak éhen nem hal. Megint lesznek a 9-es végü tarifák,csak már nem 20-40-80 ft különbségek lesznek,hanem csak 1-2 forintok mint régen.Talán emlékszel rá: Az egyik cég 180 volt a másik "csak" 179.De elmondhatta magáról,hogy olcsóbb. Tehát a végén ott állunk majd ,minden céges egymás mellett. szinte egyforma alacsony tarifával.Épp úgy,ahogy a kétszemélyes történetben.A piac megnyugszik,minden visszatér a régi kerékvágásba csak épp immáron tényleg guruló koldusok lettünk akik egy buszjegy áráért fuvaroznak. Jó éjt vagy jó reggelt,ahogy tetszik!
coffos 2009.05.30. 00:41:47 / # 139319
avatar
detto..:-)
coffos 2009.05.30. 00:41:09 / # 139318
avatar
Ámen...
Bántelki Lajos 2009.05.30. 00:40:17 / # 139317
avatar
Szerintem, jót dumáltunk. Most megyek, elteszem magam, reggel meló. Sziasztok!
tomajer 2009.05.30. 00:39:42 / # 139316
Mi lenne? Semmi. Éhendöglünk. Mert bebizyonyosodik hogy nincs ettől egy darabbal se több fuvar, csak vándorol ugyanaz mindig az olcsóbb felé. Ezt vezette le Coffos neked,....de nem adtál neki igazat. Be fogunk állni egy alacsonyabb tarifára mindannyian, és pont annyi fuvart fogunk elvinni, mint tavaly, csak sokkal olcsóbban. És ezen nem segítene a te céged, akkor sem, ha az a legtaxisbarátabb cég a világon. Ezen az segít, ha vagy a cégvezetőkből, vagy a Fővárosból kipréselünk egy fix tarifát, és kiküszöböljük az árversenyt. És tudom, hogy nem irreális elvárás. A világ értelmesebbik felén rég rájöttek, hogy a taxiban nem normálisan szabályoz a piac. Egyszer itt is megértik. Lehet hogy ehhez ez kell ami felé most haladunk. talán felrázza a politikus urakat, ha tragédiába torkollik ez a folyamat. Meglátjuk. Sajnálom azokat akik kihullanak, hogy a "te" családodnak mindene meglegyen. És ezt ne vedd személyes támadásnak. Mindenkire vonatkozik a szakmából, akit nem érdekel semmi, csak az "Ő" családja. Majd megemlítjük őket az öngyilkos kollégák temetésein.
Bántelki Lajos 2009.05.30. 00:39:12 / # 139315
avatar
Nem! Neked nem hülye az agyad. Csak nem figyelsz! Nem nekem!!! És ez itt a lényeg! Hanem maguknak! Igen. Meg kell finanszírozni 1 vállalkozást! Azt a vállalkozást véger Ők, Mi vezetjük, hozunk benne döntéseket, van szavunk és ami fontos, mi határozzuk meg a tarifát. Tarifa! Ma, lehetsz olyan szép amilyen még nincs a földön, akkor se hozzád mennék vásárolni, hanem az olcsóbbhoz. Ennyi! Dolgozz olcsóbban és élj! Vagy dülöngélj, csinálj magadból nevetséges figurát és hagyjál lepörögni magadról 2 x! Aztán?! Igez, lepörögtem, de ha mégis bejön nektek, akkor én is benne leszek a mézben! A pénz! A pénzét - amennyiben nincs megállapodás - mindenki visszakapja. Persze, az ügyvédi költség levonásával. Mindenki egyenlő részt vállal a kiadásból és ha nem ért egyet az iránnyal, akkor kiveszi a lét. Mit ér ezzel? A legrosszabb esetben lesz 290 pénze. Megpróbálta, nem látta biztosítottnak a befektetését, ennyi.
Oldalszám: 74