Felhasználó hozzászólásai
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2013.09.18 21:47
Az alant lévő állásfoglalás egyáltalán nem tért ki a
"Személygépkocsi bérlése vezetővel együtt" szakágra!! Mi van ezzel?
"BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2013. szeptember 17., kedd 17:19
Jól megkülönböztethetőek a taxik és a sofőrszolgálatok
A megjelent sajtóhírek nyomán tisztázni kívánjuk a különbséget a nemrég elfogadott taxirendelet értelmében személytaxi-szolgáltatást nyújtó társaságok és azon szolgáltatók között, amelyeket a cikk félreérthető módon „luxustaxiknak” nevez, és amelyek valójában valamely vállalkozás – hotel, egyéb gazdasági társaság stb. – számára és megbízásából végeznek gépkocsival személyszállítási szolgáltatást. Alábbiakról a taxis érdekképviseleti szervezeteket a legutóbbi széles körű egyeztetésen Tarlós István főpolgármester részletesen tájékoztatta szeptember elején. A főpolgármester által elmondottak lényege, hogy aki az „elit taxisok” közül taxizni is akar, és nem csak szállodai szolgáltatást ellátni, arra vonatkozik a taxirendelet minden eleme, beleértve a jármű színét is.
A 2013. szeptember 1-jén életbe lépett taxirendelet pontról pontra meghatározza, hogy a személytaxi-szolgáltatást nyújtó társaságok milyen tarifával szállíthatnak utasokat, és autóiknak milyen külső-belső paramétereknek kell megfelelniük. Ezekről a feltételekről a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is beszámolt részletesen, több alkalommal. Röviden összefoglalva a lényeget: a budapesti taxik szeptember 1-je óta egyetlen, meghatározott hatósági viteldíj (450/280/70) alkalmazásával, csak a tarifatáblázat előírt módon jól látható feltüntetésével szolgáltathatnak. 2014. szeptember 1-jéig fokozatosan, az engedélyek megújításának üteme szerint ezen felül minden taxi gépkocsinak sárgának kell lennie és mindegyikben lesz lehetőség bankkártyás fizetésre, tilos lesz a dohányzás, az autóknak működő klímaberendezéssel, téli gumival kell rendelkezniük, valamint a rendelet csökkentett értékű károsanyag-kibocsátást is előír. A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósága, a Budapesti Közlekedési Központ, valamint Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége a rendelet hatályba lépése óta folyamatosan ellenőrzi és ellenőrizni is fogja, hogy a szolgáltató társaságok és maguk a taxik megfelelnek-e a rendeletben előírtaknak.
Arra ugyanakkor, hogy egy személyszállító társaság tetszőleges áron sofőrrel végzett személyszállítási szolgálatot adjon valamely intézménynek – hotelnek, egyéb gazdasági társaságnak stb. – továbbra is lehetőség van, ugyanakkor ez a szolgáltatás semmilyen módon nem összetévesztendő, és nem is összetéveszthető a taxikkal, hiszen az ilyen szolgálatok autói:
nem használhatják a TAXI jelzést;
az utcán bárki által nem leinthetőek és nem használhatják a taxiállomásokat sem;
azokban a járművekben nem lehet taxaméter, azaz taxióra;
nem kötelezően sárga színűek, valamint nem használhatják a többi, rendeletben meghatározott, taxiknak kötelező arculati elemet, tehát nem tévesztik meg a taxival közlekedni kívánó utasokat;
szolgáltatásuk csak az adott intézmény által meghatározott módon, a szolgáltatóval kötött megállapodás alapján vehető igénybe.
Tehát: a szállodák előtt a hotelek vendégeit szállító speciális szállítószolgálatok továbbra is működhetnek fekete autókkal, de ezesetben azok az autók nem lehetnek a továbbiakban taxik, rájuk nem vonatkozik a taxirendelet, leintésre nem állhatnak meg, taxiállomáson utast nem vehetnek fel. Az itt felsorolt feltételek alapján annak a járműtulajdonosnak vagy társaságnak, amely eddig taxiszolgáltatást nyújtott, döntenie kell: vagy taxiként, a jogszabály minden pontját betartva, sárga színnel és fix tarifát alkalmazva, vagy egy speciális személyszállítási szolgáltatóként, a fent leírtak szerint működik a továbbiakban. Mindez ugyanúgy vonatkozik az Index cikkében nevesített szolgáltatócégre, mint bármilyen más, személyszállítással foglalkozó személyre, társaságra.
Fővárosi Önkormányzat
Budapesti Közlekedési Központ"
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2013.09.14 21:24
Jó estét, jó szurkolódást!
Csak segítségül...
Valamikor Július hónapban kértünk a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól állásfoglalást arról, hogy aki "személygépkocsi bérbeadása vezetővel együtt " szeretne foglalkozni, arra milyen jogszabályok vonatkoznak.
A válasz nagyon egyszerű volt:
A Taxis személyszállítás teaor száma: 4932 Ezen szakágba tartozik a
"személygépkocsi bérbeadása vezetővel együtt "
Mivel itt mindenképpen személyszállításról van szó, a személygépkocsis személyszállítás vonatkozó rendelkezései az irányadók.
Pl: Sofőrsegély, stb...
Tehát: Személygépkocsis személyszállítást az végezhet, aki a törvényben meghatározott
- személygépkocsi személyszállító vizsgát tett
- Gépkocsija szintén vizsgát tett.
- Sárga rendszámmal ellátták.. stb.
Mi, személygépkocsis személyszállítással foglalkozunk.
A taxi21 vagy ferihegyexpress semmiképpen nem végzi törvényesen azt amit hirdet.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.03.15 11:53
Csaholó.... Honnan -e találó nevecske?
Mert ugyi a gazdinál ott, na, ott csahizol, hogy dobjon neked valami címecskét!
Nem kérek a barátságodból! Sosem kértem!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.03.15 11:50
Te szerencsétlen! Már nem is emlékszel!??
Az én anyám a te anyádat vigyázta soroksáron a nagyon feketéktől, amikor elment velük üzletbe! Miről beszélsz??
A révkalauz állás, csak kamu volt!
De ezt te is tudod! :-)
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.03.15 11:41
Na, azt hiszem, ehhez érdemes hozzászólni!
Nézd! aki hitelt ad a nickneveken írogató kommentelőknek....
Sajnos, Te ( talán ) nem tudod, de nem egyszerű az utasokkal, a megrendelőkkel! Sokszor, azt sem tudják, merre vannak arccal előre! Hazudnak, és mindent kitalálnak, hogy 300 Ft ot spóroljanak! TISZTELET A KIVÉTELNEK!
Azért, 1, 2 dolog!
- Miért van az, hogy felveszel 1 azonnali rendelést és még vagy 10, 13 percen keresztül nincs utas?
- Miért van az, hogy ha nem tetszett a pofád az utasnak megreklamál valami mondvacsinált hülyeséggel és berendelnek?
- Miért van az, hogy mindig ( nagyon kevés kivétellel ) az utasnak van igaza?
Megmondom!
Azért, mert akiknek kutyagolsz, akinek a cégét építed, akinek tagdíjat fizetsz, soha nem taxiztak! Soha nem mondták a családjuknak, a gyerekeiknek, hogy most nem tudok veletek lenni, mert holnap gázszámlát kell fizetni! KI KELL MENNEM DOLGOZNI!!
Soha nem vettek fel 30 rendelést 1 műszakban és sajnos, érdekelve vannak abban, hogy az utas akkor is elégedett legyen az ellened hozott döntésükkel, ha az köszönőviszonyban sincs az igazsággal!
Számtalan elégedetlen utasunk van! Igen!
- Nem tetszik neki, hogy ha nincs az előrendelés időpontjában az autónál, várakozási díjat kell fizetnie
- Nem tetszik neki, hogy ha elhagyja a visszaút kártyáját, ki kell fizetni a fuvart
- Fel van háborodva azon, hogy a telefonja kiesik az ülésen, kiszáll, majd mikor reklamál, transzfer árban megyünk vissza a reptérre a telefonnal
- Nem tetszik neki, hogy miután kiszállt a reptér 1 en, nem visszük át ingyen a 2 re!
És még sorolhatnám! LESZAROM! Nem kutya vagyok, és a nálunk dolgozók sem azok! SZOLGÁLTATUNK! A szolgáltatást, meg kell fizetni!
Nálam, nem úgy megy mint nálatok, vagy a többi cégbél! Nálam a taxis az első! Ő az, aki a címeket elviszi, aki eltartja a céget, aki miatt az utasok visszajönnek!
Arról nem is beszélve, hogy számtalan olyan kolléga van nálunk, akiknek kifizettünk előre 30, 50 db rendelést. Ezeket rendelésekkel kell visszatörleszteni. És én vagyok a k@csög?
Nem! Ti vagytok az irigyek, ahelyett hogy a jövőt építenéd, a múltban próbálsz csipegetni! A legtöbb taxis a saját anyját megb@szná 3 ft ért! Mit mondanak?
Ha nekem nem megy, akkor dögölj meg te is! Ha én éhezem, éhezz te is! Ha valaki megpróbál helyezkedni, okoskodni és arról lemaradtál, akkor irigykedsz!
De azért, hogy neked, a többinek jó, jobb legyen, nem teszel! Kaparja ki MÁS a gesztenyét! Te a hátsó sorból nézed, míg elől harcolnak! Annyi eszetek nincs, hogy csak 3 napra kellene felállni az urh mellől! 3 kibaszott nap! Onnantól, hogy nincs aki elvigye a megrendelést, Te, Ti vagytok akik diktálnak! De nem!
Itt van az amit az előbb mondtam, 3 ft ert megbasszátok egymást! A taxis, taxisnak az ellensége! Ez így volt mindig és így is marad! Könnyű a jóba, a szépbe beletenni a seggeteket! De, hogy valami áldozatot hozzatok, az már nehéz!
Megérdemlitek a sorsotokat, kuncsorogjatok csak tovább, legyetek kutyák, akiket lehet rángatni, akikkel azt csinálhat a tulaj, vagy a seggnyaló etikás, amit akar! Fizessetek több 100,000 Ft kauciót, tagdíjat, büntetéseket! Ja! És nyugodtan hurrogjátok le azokat a taxisokat, embereket akik megpróbálnak boldogulni.
Olcsón dolgozom?
Basszátok meg! Én már 6 éve ezeken a tarifákon dolgozom! Én vagyok a senkiházi??! Nem! Ti vagytok azok! Azon taxisok azok, akik a tavalyi, tavaly előtti árakhoz képest egyre olcsóbban dolgoznak, dolgoztok!
És ezért, még TAGDÍJAT, KAUCIÓT is hajlandóak vagytok fizetni! Gratulálok!
MEGÉRDEMLITEK A SORSOTOKAT!
Lehet mocskolódni, de mielőtt ezt megtennétek, nézzetek körül a saját házatok táján!
Köszönöm!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.03.14 13:25
Hat igen. Be kellett töltöm 1 kis cipőt, hogy felkeszulendo a nyarra, vizsgaztassunk meg autokat. De ez nem baj! Az lesz a baj (és ezt értettetek félre ) amikor nem tudsz vizsgaztatni akkor szívrohamot vagy agyverzest kapsz. Na majd akkor mi lesz? Engem nem nagyon hallottál itt sírni! Nem vagyok egyetlen tel szám tulajnak sem a köcsöge, engem nem rendelgetnek be, és szó párnak órákon át. És, téged? Te fizetsz azért valakinek hogy megélhess? Mész havonta kuncsorogni, sorban állni hogy fizethess? Én nem széfek tagdíjat, nem Szabolcs ki bunteteseket, én saját magamnak szervezem a munkát! Neked és itt meg sok mindenkinek SEMMI alapotok nincs engem elitelni. Nekem most is van nullás igazolasom ( mivel új autokat vizsgaztattunk ) . És neked?? A sírás ön kívül tudtok meg valamit csinálni? Szapuljatok itt csóró Horváth Pált előtte meg évekig a szoptatok. Nem nekem kell szégyellnem magam hanem nektek. Más fa szám csüngő koldusok vagytok, akik egymás torkát elvágnatok 2ft ért.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.03.14 13:04
Nem szeretnél te addig fel lábon állni míg bevezetik a fix tarifát! Ahhoz sok mindennek kell meg teljesülnie. Én mar 22 éve vagyok és nem tervezem a visszavonulást. Tudom hogy sokatoknak ez kéjes örömöt szerezne, de ezt meg jó sok ideig otthon kell keresnetek.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.03.13 22:06
Ellenőrzések! Minek? Kit?
- Ezzel, megszünnek a taxiállomásokat elfoglaló klikkek?
- Ezzel neked, nekem, több munkánk lesz?
Dehogy! Jobban fognak szőrözni, ha van 1 karc a kocsidon, elveszik a taxiengedélyed, stb! Nagy okosság! Kérjünk jó sok ellenőrzést? A taxik cca 80 % a cégeknél van. A cégek 99 % a ellenőrzi az autók állapotát, a taxisok iratait.
Nekem nem ellenőrzés kell! Esély a munkára! Jövőkép, hogy lesz miből felnevelnem a gyerekemet, fizetnem a lakásom és az autóim törlesztését. Az esetleges rezsiket. Na, ez kell nekem!
Azzal, ha meghatározzák az autók korát, méretét, bekorlátoznak és még több kiadásra ösztökélnek.... Nekem nem kell!
El tudok fogadni 1 alap angol nyelvtudás megkövetelését, 1 autó típusától, nagyságától, felszereltségétől függő ( általános ) tarifát. Igen! Majd én eldöntőm, hogy akarok -e 300 Ft / km es tarifával dolgozni és limót venni, vagy megelégszem a 3 éves Astra kombimmal a 240 Ft / km tarifával. Vagy! Dolgozom suzikival, 170 Ft/km áron.
És ki fog dönteni??? Az utas! Ez a lényeg! Ha neki nem tetszik, hogy a szakadt suzukimmal viszem, majd nem fog rendelni.
Sajnos ( és remélem ) a versenyt ezzel nem szabad tönkretenni!
Mondok valamit!
Jelenleg fejlesztés alatt van nálunk 1 olyan alkalmazás, amivel az utas tud taxit rendelni. De nem akárhogy!
Beregisztrál a szolgáltatásba és ahol van, rábök 1 gombra. Oda kéri a taxit. Időpontot és dátumot kell megadnia és a hozzá legközelebbi autó érkezik! De még nincs vége!
Ebbe a szolgáltatásba beregisztrált személyek ( temészetesen bárki lehet ) ha belépnek a térkép programba és közlekednek, különböző adatokat / információkat tudnak megosztani a térképen a többi felhasználóval.
Pl: Ahol elhaladt, rendőri intézkedés folyik, esetleg traffipax van, dugó, stb. Ez miért jó?
Gondolom ezt nem kell kiemelnem.
Szóval, nem magunk ellen kellene lapátolnunk, még több ellenőrzést kérni.
Nem a Fővárost kell csesztetni, ezzel magunkra haragítani!
Nem, ez nem lehet megoldás!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.03.13 20:41
Szia! Az a baj, hogy nem értesz!
A tökömet sem érdeklik ezek az emberek! Ők, itt vannak már 5, 10 x éve! Engem az érdekel, hogy ki képvisel és milyen meghatalmazásból engem! Ki, mikor és hol hatalmazta fel! És milyen célból!
Lehet itt vitatkozni minden szaron ( már bocsánat ) de amíg a taxisok nevében 50, 100, 300 ember tiltakozik, csinálja a balhét, felhívja a figyelmet a taxisokra és azok esetleges gyengéire, az bizony gáz!
Itt, senkit nem kell megnevezni!
Ha úgy döntök, hogy a taxisok megmentője leszek, akkor megkérdezem Őket, hogy hajlandóak -ééé támogatni 1 programot, esetlegesen 1 elképzelést. De nem csinálok hülyét magamból, a taxisokból! Mert sajnos, csak ez történt!
Biztosan sokan még nem érzik, mert tavaly év végén vizsgáztak. De akinek mostanság kell, hát, az meg fog lepődni!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.03.13 20:34
Szia! Szerintem, meglepődnél azon a túlnyomó többségen! Nagyon, nagyon sok vállalkozás, vállalkozó el van adósodva! De itt nem is ez a lényeg!
A lényeg, hogy néhány 10, vagy 100 ember kreálta, csinálta a balhét, kinevezték magukat a taxisok megmentőinek, időt és talán pénzt nem sajnálva azt hitték, hogy majd Ők.....
De aztán, Ök sem!
Itt, a sorrenddel van a baj!
Senki nem szídná Őket, ha úgy kezdik, hogy kinyomtatnak x 5000 db kérdőívet
- akarsz fix tarifát?
- és még sorolhatnék kérdéseket.
Miután összegyűlik ( taxisok aláírásával ) 5000 db ilyen papírocska, akkor minden joga meg van arra az aláírások birtokosának, hogy kiálljon és a TAXISOK NEVÉBEN követelőzzön, szervezkedjen, adott esetben tiltakozzon.
De így?!
Hogy cégünk vizsgáztatni tudjon, nem kevés pénzt kellett kifizetni. Mi, kitudtuk.
De lehet, hogy sok százan ( akiknek családjuk fenntartása, lakás, autó hitelük törlesztése volt az első ) nem tudják.
Az első az kellett volna legyen, hogy megértetni a várossal, a taxisoknak nincsenek tartalékai! A többség, nem jár külföldre nyaralni és felélte tartalékait. Autóik lepusztultak és sajnos, nagyon magas százalékban a bank visszavette azokat. De, szeretnék kifizetni az adósságaikat ezzel mutatva felelősségérzetüket, elszántságukat!
Nem feltétlen a követelésekkel kellett volna kezdeni, hanem azzal, hogy rákényszeríteni a vállakozásokat arra, hogy fizessék a dolgaikat. Vállaljanak kötelezettséget arra, hogy havi x Ft al hajlandó törleszteni az elmaradásait.
Ha így lenne, lett volna, akkor sok 1000 taxis ha csak havi 10,000 Ft ot fizetett volna be az államkasszába, + fizetné mondjuk 2012.04.01 től a havi cca 80000 Ft díjakat, akkor mennyi pénz folyt volna be?!
Aki nem fizette volna határidőre, annak visszavonhatták volna taxiengedélyét.
Miután ez elindult, lett volna alap a kéréseket, a követeléseket megfogalmazni.
Fix tarifa??? Ugyan már!
Mindaddig, míg az autók típusában, állagában, állapotában ilyen hatalmas különbségek vannak, ezt nem lehet megcsinálni! Rendelek 1 taxit és nekem nem mindegy, hogy 240 Ft/km áron 1 opel Astra, vagy 1 Ford Galaxy szállít el.
Ezzel a fix tarifa követeléssel csak azt értétek el, hogy nagyon rövid időn belül mindenkivel lecseréltetik a technikákat, ezzel a taxisok többségét újabb hitelfelvételre fogják kényszeríteni.
Aki persze, tudja ezt vállalni. És innen, megint kezdődik minden elölről!
Nem! Sajnos nem ez lesz a megoldás!
A Penta! Az lett volna a megoldás! De Nem úgy, hogy azt mondod, gyere és fizess 50,000 Ft tagdíjat!? Mi a szarra?????
Miért nem az volt, hogy gyere, fizess be 50,000 Ft ot és kiszámoljuk a teljes 1 hónapra jutó kiadást. Ezután, a rendelések számával elosztod a kiadás összegét és kijön, hogy 1 db cím mennyibe került. Na! A tagság ezt fizesse ki címarányosan. Ez, mindjárt másképp hangzik! De a 20 taxitársaság tetejére csinálni 1, 21 ik céget azzal, hogy Te is tulaj leszel!
Sajnos, ez így nem megy! És még sokáig nem is fog!