Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
33747 | 2010.05.20. 13:19:31 / # 122542 |
|
Lehet hogy MEGA,vagy Super lessz a neve.
|
33747 | 2010.05.20. 13:17:06 / # 122539 |
|
A nvére nem biztos hogy jól emlékszem,de hogy lessz,az biztos.
Előzmény: #122536 nazoli 2010.05.20. 13:13:52 |
szálka | 2010.05.20. 13:15:47 / # 122537 |
|
Én is ezt akartam kérdezni,de letettem róla,mondván biztos vmi vicc.
Előzmény: #122536 nazoli 2010.05.20. 13:13:52 |
nazoli | 2010.05.20. 13:13:52 / # 122536 |
|
Neizééjmá!! Ilyen is van? Csúcs taxi??
Vagy csak hülyéskedsz?
Előzmény: #122531 33747 2010.05.20. 13:03:58 |
33747 | 2010.05.20. 13:03:58 / # 122531 |
|
Kezdtek egy kicsit sokan lenni,3-4 hónap, és mivel a Volán már drága(147ft),mehettek a CSÚCS taxihoz(129ft/km),de viszont minden cím ídővel,és a tagdíj is csak 29000ft(2 hónapig)ha mégse jön be akkor Tescó árufeltöltői tanfolyam ingyenesen három hónap próbaidővel.
|
nazoli | 2010.05.20. 13:02:56 / # 122530 |
|
Egész egyszerűen elképesztő, hogy nem vesznek tudomásul alap összefüggéseket, és számokat a taxisok!
Egy átlagosan dolgozó taxis, megy kb. 4.000-5.000 km-t havonta. A kihasználtsága nem több, mint 40-60%. A 60% azonban, csak a legjobbaknak tud összejönni. Ez 2000-2500 utas km.
Az egy kilométerre jutó költsége, attól függően, hogy hány kilométert megy, milyen üzemanyag, és javítási költségei vannak (az állandó költségeket most nem írom, mert az mindenkinél azonos) 100-120 Ft +- 10%.
A szotyik nagy része, majdnem mind, éjszakai cégek. Hasznos kilométerenként a bevétele 200-210 Ft. Ez nem kitalált adat, hanem korrekt zárásból számított! 50% esetén mi marad? Pontosan 0 ft!
Ha a nagytudású, kollégánk meg tudja mondani, hogy hol hibádzik a számításom, és le tudja vezetni, hogy hol van az költség, és bevételi hely, ahol ennél több tud maradni, akkor fejet hajtok, és önként vonulok szotyi céghez dogozni, és minden ismerősömet erre fogom agitálni!
Előzmény: #122522 attus 2010.05.20. 09:05:28 |
szálka | 2010.05.20. 11:12:51 / # 122528 |
|
És van aki úgy is maradt! :-))
Előzmény: #122527 Bao 2010.05.20. 11:07:59 |
Bao | 2010.05.20. 11:07:59 / # 122527 |
|
Hülyére kerestük magunkat régen!
:)
Előzmény: #122522 attus 2010.05.20. 09:05:28 |
szálka | 2010.05.20. 11:02:36 / # 122526 |
|
" BELECSAVARODVA AZ ADÓSSÁGSPIRÁLBA EGY ÉLETRE"
Ezt írtad!!!
Mondd meg kérlek -ezen a spirálon - a felkapaszkodást miként segíti a 150 forintos kilométerdíj?? Természetesen figyelembe véve a racionális költségeket!!
Megkérdezhetném azt is - a 20 ezer forintos tagdíj miért nőtt hirtelen majd 40 ezer forintossá??
Mi indokolta,ha nem a habzsi-kapzsi?? Mert úgyis jönnek a belépők....
Lehet,hogy a kategorizálással a taxis meg lett vezetve -bár én ezzel nem értek egyet- azzal nincs???? hogy feléli az autóját mire észbe kap??
Előzmény: #122509 2010.05.20. 07:03:30 |
attus | 2010.05.20. 09:05:28 / # 122522 |
|
Csak egy mondat még ehhez: "Ugyanis valljuk be őszintén (régen) drágán mentünk."
Azért ezt ugye nem gondoltad komolyan?
A Tesco hasonlat meg nagyon sánta! A Tesco ugyanis nagyon szépen vissza hozza rajtad az olcsó sörön elmaradt hasznát a másik terméken, úgy, hogy észre sem veszed! De a taxisnak nincs más terméke...
Túlélni, leszegett fejjel dolgozni? Ne haragudj de én pénzt keresni jövök ki az utcára, nem pedig "csak" dolgozni! Ha te nem érzed a különbséget a kettő között, termeld csak napi 12-14 órán keresztül a veszteséget...
Előzmény: #122509 2010.05.20. 07:03:30 |
attus | 2010.05.20. 08:46:04 / # 122517 |
|
Kedves Madhukari!
Bő lére eresztett mondanivalódban egy igazságot véltem felfedezni: Akinek annyi esze volt, hogy elment 150 Ft-ért fuvarozni, az tényleg ne hisztizzen, hiszen senki nem tartott pisztolyt a feje fölé...
Jól hangzik a visszapörgetős tézised is, és igaz is ha a cégek szempontjából nézzük!
De a taxis oldalról messziről sem!
Egy átlagos budapesti taxis vállalkozó havi kiadása ma körülbelül 360e Ft(240e+120e). A 37,5e és a 65e Ft-os tagdíj közötti különbség 27,5e Ft. Nem mondom, arcátlanul nagy összeg, de vajon a mínusz 70-80 Ft/Km differenciát minek neveznéd? Ha hihetetlen profi a taxis, és még a munka is olyan jól pörög, hogy egy 70%-os guruló valahogy kijön (lehetetlen!), akkor is gazdaságosabb a 230/50%/65e kombináció!
A szép tervekhez amiket leírtál hosszú távon gondolkozó alvállalkozók kellenének, de tedd a szívedre a kezed, az ugri-bugri, mindig oda megyek ahol szól az urh típusú kollégák vajon ilyenek? Amíg megy a meló szépen lekaszabolnak mindenkit, aztán majd megvonják a vállukat és tovább állnak ( természetesen tisztelet a szép számú kivételnek!)! Megmondom őszintén, ha hiszed ha nem én kezdek örülni neki, hogy ennyien elmennek a nagyoktól az újakhoz. Legalább akik maradnak, egy kis levegőhöz jutnak, és tudnak dolgozni (gazdaságos tarifával)! Ráadásul a nagyszámú konkurencia legalább ráébreszti a nagyokat, hogy meg kell becsülni a fizető vendéget, nem terrorizálni kell, hanem kiszolgálni, munkával, szakértelemmel!
A Taxi Plus egyébként valóban siker történet, hiszen a nulláról vált piaci tényezővé. Ez a mai világban nem kis dolog!!! Kár, hogy ezt nagy százalékban az alacsony árral való operációval tudta elérni!:-(
Mindenesetre én bízom benne, hogy az üzlet politikájuknak van egy olyan része is, hogy ha már feljutottak a "csúcsra" és esetleg kigolyóztak egy-két konkurenst, majd alakítanak az árakon kicsit felfelé?! Ha ez így fog történni, megemelem a kalapom a stratégia előtt!
Remélem nem zavart nagyon a "gittrágásom"?!
Jó melót neked!
Előzmény: #122429 2010.05.19. 03:06:58 |
törölt felh. | 2010.05.20. 07:03:30 / # 122509 |
|
" A SZOTYI EFFEKTUS"
..széles utat Mindenkinek! Sziasztok!
...Megint csak azt mondom,hogy mielőtt felháborodunk a "szotyi" effektuson nézzük meg a másik oldalt... Ki az aki nem a Száva utcába jár tankolni ha megteheti? (95-ös=332.90ft/lit.
Etenaol:245ft/lit)
Miért nem tankolunk például valamelyik autópálya mellett??? 95=356ft/lit. etanol=249ft/lit) Vagy miért nem a Gizi néni sarki vegyesében veszzük a sörünket? 325/dob?
Miért járunk Metró áruházba, Auchanba? Mert az árak NEM a földön járnak???? dehogyis! Mert olcsóbban szeretnénk megszerezni ugyanazt,amit máshol drágán vagy drágábban mérnének nekünk.
A száva utcai kút ezek szerint "szotyi" kút. Az Auchan és a Metro a tesco "Szotyi" áruház.
A két sarki fúszeresből, akik egymással szemben vannak,az egyik "elszotyisodik" nem igaz? Miért csodálkozunk hát azon,hogy egy szolgáltatáson belül akadt valaki, vagy valakik (minimobil,Bakucz Józsival az élen,(120ft/km kezdetben) majd azonnal mélyrepülésben követte Őket a Taxi4 Pásztor Gábor, 184ft/km, s azonnal szinte a Taxi2000 Szenci Szabó János Úr 164ft/km.) Ne nevezzük itt meg a max taxit 167ft/km a Voláncom egyesülést 147 ft/km, a Jobbtaxit, a travel-t a Lady-t)Ezek mind(!) elszotyisodtak azzal a zsargonnal szólva amit itt használtok rájuk. Viszont ezek között a Bakucz józsi és az oláh Attila volt az a két ember aki képes volt talpon tartani azt az ötletet,hogy lehet más az árpolitika is. Ugyanis valljuk be őszintén (régen) drágán mentünk....Az átlaghoz képest jobb volt a keresetünk... No nem volt az egekben,de jobb volt. A tarifa emelés egy mesterséges Mátrix amit a "nagyok" generáltak. kezdődött ez azzal,hogy felállt a kategória rendszer és belekényszerítettek minket az "A" kategóriás kocsikba.Miért is? Mert a Vác dunakanyar óriási extra profitot adott vissza a taxis cégeknek,a sok eladott autó után. Az első évben soha olyan magas eladott autószámot nem generált Vác,mint akkor amikor bejött a kategória rendszer. Tény.
Megbuktak.Kiderült. Sokan gyarapodtak így és növelték eladásaikat. Ezért kellett nekünk kategóriákba sorolódnunk és eladósodnunk,belecsavarodva az adósságspirálba egy életre. Ráadásul ennek van még egy másik cégek részére előnyös oldala. Amig hiteled van,addig akkor is kimászol az utcára, ha félholt vagy az influenzától, vagy más bajod va, csak azért hogy a "drága" vas a "tulajdonodban" maradhasson. Igy elviszed a központtól a címeket. erre már ott bennt be lehet vállalni nagyobb projecteket,nagy cégeket,havi 2-3 ezres rendelési igénnyel. Viszont azok visszatérítést kérnek.Mit tegyünk? Emeljünk tagdíjat! Igy kúszik fel a tagdijad az égbe. Igen ám,de drágul minden.Mit tegyünk? Emeljünk árat,és kössük azt az olajválság "orrára" . Igy emelkedik a bevételed.No nem nagyon,csak annyira hogy legyen értelme kimásznod az ágyadból az utcára és berogynod a kocsidba,majd onnan visszakússzál az ágyadba aludni. Családi élet=nulla,Pihenés=nulla, nyaralás,regeneárlódás=nulla,s következménye?
Nézd meg a Taxisokvilága utolsó oldalát! "a taxis előbb vagy utóbb =hulla!
Miért is? A vas-ért ami vagy elkopik, vagy leszanálják alólad a mazsola úrvezetők, vagy viszi a bank,ha már nem bírod a mókuskereket.
No,itt van a probléma gyökere. Nem a 150 ft-al van a baj,hanem azzal,hogy annyira telepumpáltak minket mesterségesen adósság halmazokkal,hogy most az adósság spirálban vergődve levegő után kapkodunk fuldokolva.
Ezért a helyzetért feltehetőleg a sok kapzsi nagyobb cég a felelős,akik egy pillanatnyi gazdasági helyzetre alapozva hoztak rövid távú és nem tartható döntéseket.
Miért nem mennek le árban? Volt már rá idejük?
Miért nem csökken a tagdíjad a válság és a csökkenő fuvarszám ellenére is?
Azért mert a "régi" elkötelezettségek folyamatosan fennállnak és kaszálnak a taxis cégeken. Ráadásul ez a kasza a legvégén a Te húsodba vág bele,mert Veled fizettetik ezt ki a tagdijjal, a kauciókkal és sok más egyéb járulékkal,büntikkel,stb.
Tehát nekem személy szerint az a véleményem,hogy a kialakult gazdasági helyzet egyik súlyos áldozata ez a szakma,személy szerint Te is kolléga és én is. Viszont miután ezeket a dolgokat elsődlegesen a sok pénz,másodlagosan a politika irányítja,számunkra sajnos vajmi kevés beleszólás marad. A biliben való szélkavarás,meg semmit nem visz előre.
Magyarországon az elkövetkező 5 évben NEM lesz egytarifa. Aki ezt állítja az nem tudja a jogi ügymenetet, nem látja át ezt a szövevényes, jól felépített árzuhatag csapdát.s azt hogy milyen pénzek mit generálnak.
Hiába születik egyezség 2-3-5-9 társaság között és adják be a fővárosnak. Ha 1 Értitek egy valaki is ellent mond a beterjesztésnek jogerőre emelkedés előtt,abban a pillanatban érvényét veszíti a dolog és lehet indokkal vagy anélkül hosszú,de nagyon hosszú jogi útakra keveredni. Ez történt már egyszer amikor még a Bakucz józsiék próbálták meglépni ugyanezt. A törvényt azóta sem módosították,s egy ilyen módosítás is alaphangon 1,5 2 év, ha meg nem vétózzák,mert akkor több. És ha megváltozott a törvény akkor lehet folyamodni...újra meg újra.
Gondoljátok,hogy ezt mások máshol,jó helyen nem tudják? Nektek itt csak részinformáció jut és ezekből nem tudtok mást leszűrni,hogy falkában kell ordítani. Pedig itt túlélni kell, okosan,higgadtan és dolgozni bexcsülettel,mert őszintén mit tud egy drágább taxi amit az olcsóbb nem? Szebb a kocsija? Naponta kétszer vált gatyát a sofőrje? Szebb a zenéje? Több dvd lejátszója van a kocsikban? Mindenki részére van lehúzója? Mi fontos NEKED, ha taxit vársz?
Legyen ott kurva gyorsan, ne húzza a száját és pikk pakk vigyen el a célig,lehetőleg minél olcsóbban.
Te bemész egy olyan étterembe, ahol 45 percet vársz a pincérre mire italt hoz? Nehézkesen veszi fel a kaja rendelést? Ha csak pizzát eszel,ráhúzza a száját? Hideg a pizzád és borsos a számlád??? Egyszer maximum! Először és utoljára!
No ezt most fordítsátok le TAXIRA! Ugyanis itt az igazság!
A "kedves" azt választja aki gyors és olcsóbb mindenkinél. Ha az nincs akkor jön a köv. a sorban. gyors,de drágább, majd jön a lassú,de nem túl drága,majd az anyázás és kezdi előlről.
Ja és azt hivja amelyik fel is veszi a telefont!
Hát igy van ez,mi pedig így jártunk. Nem figyeltünk évekig,belehúztak minket ilyen olyan madzaggal a sárba....és most dagonyázunk.
Lehet fröcskölni a sarat,de ez max oda vezet,hogy körülöttünk lesz minden sáros,de attól a dagonya még dagonya.
A megoldás? Adósságtalanítás, kiadás racionalizáláés, igényszint csökkentése,tervezett munkaidő, tervezett pihenőidő,s a túlélés gondolata mindenáron.
becsülettel,nem meglopkodva utasainkat,hiszen belőlük élünk.
Én ezt igy gondolom. teli brifkót,sziasztok!
|
Karaj | 2010.05.19. 23:35:27 / # 122505 |
|
Szia!
Csak egy sorban reagálnék ha megengeded,a TE-vel kapcsolatban.Én nem látok egy "vezetőnek kikiáltott"tagot sem,ugyanis mi teljesen hihetetlen módon demokratikusan működünk.Szerintem ne mossuk össze a dolgokat,eddig is leirtuk a magánvéleményünket,ezután is lefogjuk.
Teli brifkót neked!
Előzmény: #122414 2010.05.18. 21:22:42 |
belataxis | 2010.05.19. 18:28:41 / # 122496 |
|
Nem köpködni akartam, hanem leírtam ami szerintem a bajok forrása. Mindenki szabadon választ társaságot, csak utána ne másban keresse a hibát, ha mellé nyúl! Felborították a a szakmát mindenestől a szutyok tarifájukkal a taxisok bőrére. 120-150 Ft az ugye rentábilis? Akkor dolgozz Te annyiért! Én azért nem mentem egyik szotyi céghez se. Amikor rendeződnek a sorok, bárhova mehetek az autómmal és a visszakapott pénzemmel, amit eltettem és nem felélem, mint oly sokan.
Előzmény: #122479 666666 2010.05.19. 15:07:40 |
törölt felh. | 2010.05.19. 17:38:20 / # 122495 |
|
Siga BIGA!!Kimondta az utasoknak hogy MISKOLCI vagyok !Mesélnek rólad te narkos genya!! EZ A TAXI!!!
|
törölt felh. | 2010.05.19. 17:01:35 / # 122490 |
|
Te ne kéreges?? Te egy senkiházi nyúlos maradsz!!!Takarodj MISKOLCRA gátat épiteni!!A GPS-et vid magadal!!!!!!
Előzmény: #122419 Siga 2010.05.18. 22:16:13 |
bujkáló888 | 2010.05.19. 16:38:54 / # 122485 |
|
ez most nékem szolt?
Előzmény: #122479 666666 2010.05.19. 15:07:40 |
nazoli | 2010.05.19. 15:33:46 / # 122481 |
|
Lehet, hogy "néhányan" tovább látnak az orruknál.
Előzmény: #122479 666666 2010.05.19. 15:07:40 |
666666 | 2010.05.19. 15:07:40 / # 122479 |
Valamit nem értek.
Néhány nicknév forog valamennyi cég topicjában.Lehet,hogy ők nem is taxisok,csak valami bér zümmögő kórus.
Én álltalában oda írok,amelyik csapatnál dolgozom.Aha na meg a politikaiban.
A többi céghez miért szólnék hozzá,mégha dolgoztam is ott valamikor.
Én választottam és nem köpködök ott amire nem kényszerítettek.
Nem dolgozom a tulaj bérkocsiján.
Nem értem a sok cég ócsárolást.
666666
|
|
nazoli | 2010.05.19. 14:10:32 / # 122474 |
|
Na ja! És komolyan gondolja!:)))
Előzmény: #122459 szálka 2010.05.19. 13:19:56 |