Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
nazoli | 2012.02.29. 10:15:07 / # 127340 |
|
Jó arány.
Előzmény: #127337 csogu 2012.02.29. 08:50:29 |
független | 2012.02.29. 10:12:51 / # 127339 |
|
Hogy kezdtem?Vettem egy havi bérlertet akkor a bkv-ra és egy jó hónapig egész nap utaztam,figyeltem,jegyzeteltem,bár ismertem a várost.Napi 8 ó buszozás után a vonalakat is jól megismertem.
Igaz huszonegynéhány év elteltével megint kellene egy hónap buszozás mert bkv-ból igencsak egyes vagyok.Mivel a sorsom úgy hozta ,hogy most előreláthatólag 7-8 hónapig nem taxizom,lehet megint kezdés előtt fölelevenítem tudásom.
Ja és a legfontosabb:szégyen vagy nem nekem a taxi az életem.
|
szálka | 2012.02.29. 09:32:40 / # 127338 |
|
Túl azon, hogy igazad-igazunk van, sose fogják megérteni ezt az újonnan pályára lépők.
Úgy néznek ránk, mintha csak szentimentális vén hülyék lennénk.
Itt van ez a Cyruss, Cirkusz, vagy mittudomén mi a neve, akivel a Lajos, meg a Gyuri szokott huzavonázni. Ahelyett, hogy elsüllyedne szégyenében, amiért házszámot kér az Aréna hotelhez.....na helyette kioszt mindenkit, aki megkritizálja.
Emlékszem, amikor katonák voltunk, (1984-ben járunk) volt egy szegedi srác, aki hónapokig tanulmányozta-tanulta a térképet, mert a leszerelés után tehertaxis akart lenni, és nem akart felkészületlenül belevágni...........
Előzmény: #127329 nazoli 2012.02.28. 16:24:09 |
csogu | 2012.02.29. 08:50:29 / # 127337 |
Tényleg. Milyen válaszokat szoktál kapni a "miért kezdesz taxizni" kérdésre?
99%-ban a kényszerpálya a jellemző...a maradék 1%-a az, aki valahol szintén megfertőződött és elhivatottságból fut neki.
Előzmény: #127329 nazoli 2012.02.28. 16:24:09 |
|
Csaholó | 2012.02.29. 08:01:24 / # 127336 |
|
Az lesz szép,ha a Taxival is úgy közlekedik mint a robogóval,keresztbe-kasul meg egy kicsit szembe!Biztos felveri a taxisok ázsióját!!
Nem akarom bántani a most kezdőket,de legtöbbjükben csak a pénz hajsza van,mert mi taxisok azt közvetitjük milyen jó ez a meló.
Kasza,batyu,kütyü,nagypálya!
Én azért maradok Taki bácsi szinvonalán,mert a fel soroltak közül egyik sem áll hozzám túl közel!
Előzmény: #127321 csogu 2012.02.28. 13:14:45 |
Csaholó | 2012.02.29. 07:47:04 / # 127335 |
|
91-be minden este ÉTTEREM-be jártam a párommal,napi 4-5 órai munka elvégzése jutalmaként!A pincér kivülről tudta melyik nap,mit eszek,a zongorista játszotta a nótáinkat!19-éve nem ettem a lakásomon kivül!????
Pedig akkor már nem kellet adnom a 2-ruppót az Főtaxi kapujánál!!
Magad uram ha portás nincsen,lehet hogy ez a baj!
|
Csaholó | 2012.02.29. 07:35:21 / # 127334 |
|
Akkor az is volt-messzebbről ÓRÁ-val is elfogad??
Most meg érkezik az autó,melletted beszélget,nem szólna hogy én vagyok!Jó múltkor ki próbáltam.Ott beszélgettek mellettem 9percig,berugtam a bringát mindjárt kapkodta a kilincset,viszont nekünk el kell türnünk ezt a jól fizetett FUVARSZERVEZŐ-k miatt!Tudomásul kéne venni,az utas szent,de a taxis szentebb!!
Pont ma volt picike afférom picike Tv-s királyfival,nem sokáig arcoskodott!Legfeljebb ki rugnak,de az is lehet hogy nem!!
Mi lenne ha nem csak a taxisnak kéne be menni etikára,hanem a panaszosnak is,elvégre a biróságon is szembesítenek!!!
Előzmény: #127322 tomajer 2012.02.28. 08:39:04 |
tudomis(kibic) | 2012.02.28. 17:09:48 / # 127331 |
|
Én 1984-ben egy nagy forró puszit kaptam a menyasszonyomtól, hogy 4 óra munkával (az első napomon!) 900 Ft.-ot vittem haza.
Motivált később is! :)
Előzmény: #127329 nazoli 2012.02.28. 16:24:09 |
nazoli | 2012.02.28. 16:24:09 / # 127329 |
|
Én sokszor már szégyenkezem, amiért nekem ez a taxizás amolyan hivatásszerű dolog. Már nem vagyok olyan mint mondjuk 20 éve, de még mindig abból élek, az tart a pályán, ami több, mint 40 évvel ezelőtt ezelőtt megérintett. Csak az ma már sajnos nem létezik. Az az érzésem, hogy már nem is igaz. Bár még reménykedem benne, hogy az.
Nyomdász voltam akkoriban. A 31-es villamossl jártam be a Révaiba, és a Hámán-Mester sarkon lévő droszt előtt ment el a villamos. Minden reggel azt láttam, hogy utasok állnak a droszton, alig várják, hogy megjöjjön a taxijuk. Aztán beültek, és elmentk vele valahová. Valahogy azt éreztem, hogy szükség van a taxikra, taxisokra. Ez volt az, ami a pélyára hozott.
Fogalmam sem volt arról, hogy hol van mondjuk a II. kerület. A belvároson (oda udvaroltam), és a Margitszigeten (oda jártam kenuzni) kívül semmit sem ismertem Budapestből. De nagyon akartam taxizni. Vettem egy 175-ös CZ-t, és elmentem pendlizni. Aki nem ismeri, mozikba hordtuk a filmeket tekercsenként az előadásokra. Csináltam két évig. Legalább a város összes főútvonalát megismertem. Közben megszereztem a "szakmásított" B kategóriát, maszekba vezetgettem a városban az időközben megvásárolt Zaporozsecemet, és amikor azt gondoltam, hogy ez már nekem nagyon meg,jelentkeztem a Fötaxinál. Kalandos körülmények között föl is vettek, pedig akkoriban jó hosszú várólista volt. Olyan buszossal fölvételiztem gyakorlatból, akit két év után hívtak be. (A Jenő bá' ki is rúgta a Szakasits-Tétényi sarkon az autóból, és a táskáját is úgy dobta utána!:-D Meg a 20 éves gyakorlattal rendelkező teherautó sofőrt is, de őt legalább visszavittük a Priellébe.) Aztán a szükséges oktatások után elkezdtem dolgozni. (Nem voltam garázssofőr, mert mellékben kezdtem.) És hosszú éveken keresztül bennem volt ez a "egy hasznos közösségnek vagyok tagja, szükség van rám, kell a munkám, megbecsült ember vagyok" érzés. És akkor azt is gondoltam, és éreztem, hogy RÁM van szükség.
Na most az van, hogy ezt már valahogy nem érzem. Belül még megvan valahol, de amikor tapasztalom a "kedves" viselkedését, nem ezt érzem visszaigazolva.
Nem akarok én bántani senkit. Nagyon ritka szerintem az a balfasz, aki valamiféle megérintettség okán hivatásának tekinti a taxizást, és évekig tudatosan készül arra, hogy elérve az álmát, taxis lehessen. De azt gondolom, hogy a sok....(szándékosan nem írok szakmát, foglalkozást - mert nem az a lényeg, hogy honnan - ahonnan idekeverednek emberek, no meg Szálka szaktárs fölsorolt néhányat), és a sok motiválatlan kezdő, és motiválatlan, évek, évtizedek óta pályán lévő "kolléga" miatt van az, ennyire értékeli a szakmát a társadalom. Ha a társadalmi átrendeződést nézem, akkor a felső középoszályból sikerült leküzdenem magam a legaljára. (Szálka komának is ez a baja.)
És nem saját hibámból.
Tényleg. Milyen válaszokat szoktál kapni a "miért kezdesz taxizni" kérdésre?
Előzmény: #127321 csogu 2012.02.28. 13:14:45 |
csogu | 2012.02.28. 13:20:36 / # 127318 |
Azt viszont el kell ismernem, hogy a problémamegoldó képességük jobb az átlagos kezdőknél.
|
|
csogu | 2012.02.28. 13:14:45 / # 127321 |
futár,ételkihordó,postás!Mitől másabbak ők mint egy taxis?Nagy előnnyel indulnak ők városismeret szempontjából olyan alapokkal rendelkeznek e téren amiről te talán csak álmodozni mertél volna.
Biztos van kivétel, de akikkel nekem dolgom volt, azok nem erről győztek meg.
- Ismered a várost?
- Igen, futárkodtam 4 évig.
- Hány kerület van Budapesten?
- ...ő...23?
- Igen. Pestújhely melyik kerületben van?
-------------------------------------------
... és akkor itt jön a szabadkozás, hogy Ő csak a VI-VII kerületbe szállított ki, meg a többi hablaty.
|
|
szálka | 2012.02.28. 12:43:28 / # 127328 |
|
Te gondolod, hogy másabbak...én csak felsoroltam foglalkozásokat.
Egy pulmonológus ritkán akar taxista lenni.
A városismeretet ne keverd össze a helyismerettel, mert nekik csak az van.
Egy kerület, max. két tuti....és hej de nagy taxisok vagyunk. ötperckirályok.
Előzmény: #127327 sutyi 2012.02.28. 12:08:06 |
sutyi | 2012.02.28. 12:08:06 / # 127327 |
|
T.szálka!A felsorolásodból kitűnt nekem ez a pár foglalkozás...futár,ételkihordó,postás!Mitől másabbak ők mint egy taxis?Nagy előnnyel indulnak ők városismeret szempontjából olyan alapokkal rendelkeznek e téren amiről te talán csak álmodozni mertél volna.Hangsúlyozom talán hiszen nem ismerlek.
Előzmény: #127324 szálka 2012.02.28. 10:17:24 |
fogo | 2012.02.28. 11:00:42 / # 127326 |
|
sziasztok! urh radiot keresnek NORMALIS aron!!!! 06 70 58 33 059
|
istipapa1 | 2012.02.28. 10:53:47 / # 127325 |
|
T.anyad
Most tévedsz mert 1982-ben a főtaxi 20ft állt ki 1987-ben a volán 40ft-al állt ki ezekben az időkben mindig lenn állt az utas hogy ne ketyegjen az óra hozzá teszem nem kellet hely hiányában kőrőzgetni volt parkoló hogy megálljunk ha nem volt lenn az utas.1987 után találta ki valamelyik csira taxitársaság az ingyen kiállást onnantol lett mélyrepűlés.A tarifára visszatérve amikor a Plusz bedobta a 150-ot akkor a vezető taxis cégeknek is le kellet volna vinni az árakat egy pár hónapra és akkor soha a bűdős életben nem jutottunk volna idede csak rőhőgve néztűk a probálkozást.
Előzmény: #127319 anyad 2012.02.27. 23:39:37 |
szálka | 2012.02.28. 10:17:24 / # 127324 |
|
Nem-nem, te tévedsz!
Abban mindenképp, idézlek " A plus tündöklése és bukása. Nézzük páholyból."
Semmi okod a gúnyos örömre!
És tudod miért? Mert akiket az indulásakor felszippantott a Plus, nos azok zömében újoncként kezdték a szakmát. Az egyetlen lehetőség volt a számukra, ahol a tudatlanság, a töketlenség előnyt jelentett. A negyedórával, vagy még többel eladott címek, stb, stb.
A megrendelések jöttek, mert az olcsóságra mindig van vevő, és mivel nem az idők végezetéig kellett a megrendelt taxira várni, hanem csak 20 perceket, így hát az üzlet beindult.
Aztán a "pörgő" üzletre rámentek a gyakorlott kollégák is, mert a vakok közt félszemű is király, akinek meg "kétszeme" volt, azoknak meg egyenesen kánaán lett a plus.
Nem írnék "plusos" történelmet, mert sokan-sokszor megtették már, de sose felejtsd el, hogy akiket a Plus bevonzott a piacra, na azok már sosem fognak visszamenni postásnak, futárnak, ételkihordónak, biztonsági őrnek....
Itt ülnek a nyakadon, a nyakunkon.
Semmi okod a kárörömre.
Előzmény: #127323 warrior 2012.02.28. 09:44:30 |
warrior | 2012.02.28. 09:44:30 / # 127323 |
Bizony most tévedsz.
Nem jött be nekik,legfeljebb csak az elején.
Hétfő-kedd a tagdíjfizetés napja.
Mondják a barátaim,hogy szinte majdnem mindenkinek probléma a teljes tagdíj befizetése.
Sorba kérik a halasztást,ami persze 10 000ft kamatot is jelent.Ez egy kezdődő adosságspirál.Először csak kicsi kupacot tologatnak,ami persze egyre nagyobb lesz,majd ezután jön a menekülés a cégtől.Címet felvenni csak tutiból lehet,tehát a gurulónak annyi.
Nincs ezen mit csodálkozni,hiszen minden megalomániás vezető beleesik ebbe a hibába,hogy túl nagy a létszám,mert nekik ez a pénz.
Sok a fóka,kevés a hal.Ez pedig a gyórs menekülést hozza magával.
A plus tündöklése és bukása.Nézzük páholyból.
Előzmény: #127320 anyad 2012.02.27. 23:46:19 |
|
tomajer | 2012.02.28. 08:39:04 / # 127322 |
Ejnye ejnye az a fránya rossz memória.
Nem álltak ki üresen. Amikor én kezdtem, ami nem a magántaxi kezdete volt, hanem 87. márc. 10. (tehát pár nap mulva 25 éve) akkor: 8.- 7.- 2.- volt az alaptarifa, 20.- volt a kiállás, és 30.- volt az előke.
Előzmény: #127319 anyad 2012.02.27. 23:39:37 |
|
anyad | 2012.02.27. 23:46:19 / # 127320 |
|
Igazad van:Sajnos jó pár Taxis társaság megpróbálta ezt a 150Ft-os horror tarifát.Hál istennek hogy beledöglöttek.Valahogy a Plusnál ez sikerült Döcögőt sokáig de sajnos be jött nekik.
|
anyad | 2012.02.27. 23:39:37 / # 127319 |
|
Szia:Nem tudom,hogy mióta Taxizol de ha vissza emlékezel mikor létre jöttek az első maszek Taxis társaságok az volt a legnagyobb erényük a Főtaxival szemben,hogy üresen álltak ki sajnos.Sajnos és ez így is maradt.Abban igazad van,hogy minden Taxis társaságnak felkelne vállalnia a 240Ft/km ert.De ök sajnos tojnak ránk mi meg beszariak vagyunk,hogy fel lázadjunk. Inkább arra várunk,hogy majd a Főváros tesz értünk valamit és lesz Fix tarifa.Hát addigra mire ez össze fog jönni sokan beledöglünk.
Előzmény: #127301 Csaholó 2012.02.25. 08:01:33 |