Hozzászólások száma: 182
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Eddig tudtam kussolni A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szálka 2013.07.13. 16:37:44 / # 116959
avatar
A -nevezzük így- korszerűsített címkiadó rendszer használatából még nem következik, hogy ne lenne URH az autóban. Következésképp a kommunikáció megoldott. Feltéve, ha a kollégák kellőképpen kollegálisak. Ha meg egy megfelelő kijelzőn láthatnánk is egymást, vagy bejelölve egy körzetet tudhatnánk, hogy ott mennyien tartózkodnak, akkor tervezhető lenne a mozgás.
csogu 2013.07.13. 16:14:59 / # 116958
Anno a Mini indulásakor ez volt az alapötlet. Valaki írta itt, hogy eddig ha nem is volt fuvarod, hallottad, hogy mi zajlik körülötted és tudtál helyezkedni. Emlékszem még alelölülő kollégára, amikor kezdte a taxizást, hogy arra figyeltem fel nála, hogy amikor valahol beindult a munka, mondjuk valaki jelezte, hogy itt és itt utasok vannak, akkor nem telt el 10 perc és megjelent. Mobilizálhatóságunkat megőrizve, a munka felé történő orientálásunkat nem szeretnénk elveszíteni és pont az a félő, hogy ez fog elveszni. Ahogy alelölülő is írta, ez a rendszer lehetne hasznunkra, sőt, nagyon is helyén való lenne a rentábilisabb munkavégzés felé irányuló elmozdulás, kihasználva a kor technikai lehetőségeit. Jelezhetné például a taxisok felé, hogy az adott kerületbe, de nevezhetjük körzetnek is, várható-e előrendelés 1 órán belül, mert akkor nem biztos, hogy Gazdagrétről begurulnék, vagy Rákosligetről. Gondolom veletek is előfordult már nem 1x, hogy begurultatok, majd a hátatok mögé dobta a címet. Valóban nem lenne rossz, ha az URH-n történő címkiadást felváltaná valami korszerűbb megoldás, de ezt is csak úgy tudom elképzelni, hogy hagynak elég időt a tesztüzemmódra, hogy a kezdetleges hibákat ki lehessen küszöbölni. A cégek közötti kommunikáció szerencsére most olyan irányba mozdult el, ami ezt elősegítheti, hiszen a most piacon maradó cégek hosszú időre a főváros meghatározó cégei maradhatnak, így érdemes hosszútávra befektetni.
szálka 2013.07.13. 16:10:36 / # 116954
avatar
Maradjunk annyiban, hogy jogalkotói oldalról, és -nem hivatalos- levél formájában.
Kekec 2013.07.13. 15:57:59 / # 116953
avatar
Ez nagyjából igy működik Bécsben,ahogy itt leírtad. Nem te tervezted a rendszert? :)
69 2013.07.13. 15:54:47 / # 116952
avatar
Azt elárulod,hogy ki kérte a véleményeteket? Hivatalos formában vagy csak szóban?
szálka 2013.07.13. 15:26:02 / # 116951
avatar
Basszus! :-) Pedig nem is beszéltünk össze.
szálka 2013.07.13. 15:24:23 / # 116950
avatar
Jó ezt olvasni, mert megerősít bennünket abban, hogy nem címkiadó taxiállomásokban, hanem körzetekben kéne gondolkodni. Egyébként...hogy ne legyen senkiben hiányérzet az információáramlás miatt...még nincs egy napos az a levél, amiben a véleményünket kérték ebben a témában. Segítsetek használható ötletekkel!
nazoli 2013.07.13. 15:08:55 / # 116949
avatar
Nagyon közel állunk egymáshoz ebben a dologban. Mondhatnám megegyezünk. Uraim! Ilyesmiket szeretnék tartalmában, és színvonalában is.
Brian May 2013.07.13. 15:03:39 / # 116948
avatar
100% IG EGYETÉRTEK VELED! !!!!!!!
alelölülő 2013.07.13. 14:25:22 / # 116947
Egy-két észrevétel a gps-alapú címkiadáshoz: Ha rajtam múlna, akkor virtuális taxiállomásokat hoznék létre, amelyekről meghatározott körzetekbe történne a címkiadás. A fuvarral végző taxistól megkérdezné a rendszer, hogy melyik környékbeki drosztra akar bejelentkezni. Ekkor kiírná neki a környékbeli drosztokat és a pillanatnyi helyzetet, bejelentkezett kocsik számát. Ez főleg a belső kerületekben lenne így, mivel itt a jelentkező fuvar 2-3 km-es körzetében akár 20-30 szabad taxi is lehet, ezek között a régebben várakozót illetné a fuvar. Gazdaságossághoz az lenne a legfontosabb, hogy a külterületekre irányuló fuvar esetén ne kelljen visszakullogni a városba. De ez illúzió, lehet, hogy éjjel 3-4 kocsit kivisznek mondjuk Rákosborzasztóra, és jó esetben talán egyet, ha visszahoznak. De egy ilyen Rákoskeresztúron, Nagytétényben, Árpádföldön, Máriaremetén, Soroksáron, stb. jelentkező fuvarnál nem csak azt kell figyelni a rendszernek, hogy van-e éppen akkor ott kocsi, hanem azt is, hogy tart-e oda utassal valaki. Ne forduljon elő az, hogy rágurul valaki 10 km-t azért, hogy 3 utcával odébb menjen valaki, a végzős kocsi meg beballag 10 km-t, mert fuvar legközelebb órák múlva várható. Aztán a pársarkos fuvar teljesítése után mehet vissza 10 km-t az is, aki kigurult. Külterületen végző taxist tájékoztathatná a rendszer, hogy a korábbi rendelések alapján mire számíthat. Van-e várakozó kocsi ott, várható-e, hogy 1 órán belül rendelés érkezik. Javaslatot tehetne, hogy pl. Keresztúrról Zugló, vagy Kőbánya felé érdemes elindulni. Még annyit: ilyen párbajozós fuvarszerzési módszer szerintem a világon sehol se működik már legalább közepesen fejlett országban. Nem utolsósorban: ez a rendszer tett minket kollégákból ellenfelekké, akikkel harcolni kell.

69 2013.07.13. 13:44:31 / # 116946
avatar
Amúgy a Youtubon nagyon sok ilyen rendszer van,amit bemutatnak. De igazán azt sem értem,miért ti vitatkoztok egy olyan dolgon,amit nem nektek kell megoldani,és nem nektek kell megcsinálni. Ha nem tetszik az amit nyújtani akar a cég amelyiknél vagy,átmész a másikhoz! Megyek is,bekapcsolom a Taxilike-ot!
69 2013.07.13. 13:23:55 / # 116933
avatar
Még 6X6-os koromban vittem az Nav&Go-s górét a reptérre, és azt mondta,kb 5-6 éve meg van nekik a rendszer, külföldön már értékesítettek jó párat,de itthon nem kellett senkinek.Azt hozzátette,hogy min. 5-600-as létszámhoz való, ahhoz hogy megérje.Ha itt is nem 20 társaság akarna lehúzni bennünket,biztos jól működne. A labancokat ne hasonlítsad hozzánk, ott egy kicsit másképpen zajlanak a dolgok, de ne is menjünk ebbe bele!

Apuka 2013.07.13. 13:22:51 / # 116896
Szia, Ricsi! Azért el kell ismernem, nagyon ügyes vagy! Már jó ideje alig pörgött a hallo és ezt te rendesen megmozgattad. Bár a módszer, amit alkalmaztál kicsit gusztustalan, de az eredmény önmagáért beszél.

nazoli 2013.07.13. 13:14:03 / # 116945
avatar
Tud az működni rendesen, akkor is, ha nem alkalmazotti rendszerben van. Bécsben például kb a fele alkalmazott, és működik. Csak a taxizásra kell megcsinálni a programot, nem pedig fuvarközvetítői, meg városrendezési szempontok alapján. Viszont ha jó programot írsz a taxizásra, akkor a többi gond is megoldódik. Csak fogadják el a javaslatainkat. Azért adhattok ötleteket.
69 2013.07.13. 13:05:48 / # 116944
avatar
Itt egy utolsó! http://www.youtube.com/watch?v=oMY2iqWJrPw

69 2013.07.13. 12:59:35 / # 116941
avatar
Hát pont ezért nem tud működni rendesen!!! Pont ezen vitatkoztok, hogy kinek adja a címet,ha pl.a buszsávban mentek egymás után 4-en!!! Pont nekem nyolc! :-)
69 2013.07.13. 12:55:07 / # 116940
avatar
Így is lehet fogalmazni, a végeredmény ugyan az!
törölt felh. 2013.07.13. 12:54:02 / # 116939
avatar
Persze nekem is barátom a google
69 2013.07.13. 12:53:36 / # 116938
avatar
Vagy kártyalehúzóra! http://www.youtube.com/watch?v=dtKnm4Rk1fs

törölt felh. 2013.07.13. 12:49:31 / # 116937
avatar
Csámcsogjunk. Mit jelent az, hogy térinformatikai rendszer?
Oldalszám: 10