Témakörök > Hírek fórumai > Ősszel drágul a taxi? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Rezso | 2006.11.21. 07:22:01 / # 114192 |
|
Nalunk a "csapatos" taxisok 2001 ota nem emeltek, mert attol felnek, a masik ket csapat majd regi aron fogja vinni az utasokat es nekik nem lenne kuncsaftjuk.
Minden dragul, nonek a koltsegek, csak a taxi nem nehany ember miatt?
Előzmény: #114191 csogu 2006.11.21. 07:01:36 |
csogu | 2006.11.21. 07:01:36 / # 114191 |
Erre én már nem tudok normális megoldást...komolyan nem.
5 emberrel egy sima autóval 7 km 1800 ft.
erre nem lehet mit mondani.
Egy pici lépéssel kellene szerintem kezdeni... a lényeg, hogy hova lépünk..én javasolnám a fejmagasságot:DD
Előzmény: #114190 Rezso 2006.11.21. 06:58:39 |
|
Rezso | 2006.11.21. 06:58:39 / # 114190 |
|
Addig nem fog valtozni semmi, amig nehany kollega mestersegesen alacsonyan tartja az arakat, ergo aron alul dolgozik.
Tegnap elso vagyok, mint mezitlabas, jon egy illeto, Gyulara szeretne atutazni (15 km)
Lementem hidba es mondtam 4 ezret.
Erre kinevetett, hogy az Unoio taxisok 2 ezerert szoktak vinni.
Be is ult a mogottem levo csapatos kollegahoz, aki repult is vele.
Hogyan erheti meg ennek a kolleganak 30 km-t menni 2 ezerert?
Miert csufolja meg a szakmat, miert engedi magat megalazni az utas elott?
Ennyire fontos, hogy ingyen vezethessen?
Delutan mentem az autoszerelohoz, mert a heten jar le a muszaki.
Nehany apro dolgot csinalt es 25 ezer kifizetese tortent meg.
Nem mondta, hogy legyen 10 es legkozelebb is vele javittassak...
Hiaba mentem volna masik szerelohoz, az is ennyit kert volna, mert csak mi taxisok vagyunk sajat magunk ellensegei az "olcsojanoskodassal"
Ezt kellene mar egyszer abbahagyni, hatha elindulna a szakma felfele.
|
tibi39 | 2006.11.21. 00:33:56 / # 114187 |
|
OK.sory
|
Admin | 2006.11.20. 21:55:19 / # 114185 |
Tisztelettel megkérlek, hogy politizálni, csak a Minden ami politika, csak itt!!! c. topicban politizálj.
Előzmény: #114184 tibi39 2006.11.20. 20:15:52 |
|
tibi39 | 2006.11.20. 20:15:52 / # 114184 |
|
Inkább a koka ne igérne semmit.Ugy is hazudik.Ugy április körül kajánul röhögve igérte,hogy nem lesz gázáremelés se.Azota emelték juliusban 3o% al januártol meg 7o%al emelik.Népnyuzo hazug kormány!
|
R063 | 2006.11.20. 19:46:52 / # 114188 |
|
Persze,hogy nem tetszik,kellene?de azért direkt semmi konkrétumot nem írtam így vagy hiszik vagy nemTetszeni kellene,hogy egy hónapja másképpen kell dolgozom miattad???Minden esetre úgyan így tennék most is.
Előzmény: #114186 góré001 2006.11.20. 19:18:41 |
góré001 | 2006.11.20. 19:18:41 / # 114186 |
|
Azt hittem ezzel nem rukkolsz ki - de látom nyomta az agyadat! KÁR ÉRTE!!!!!!
Előzmény: #114183 R063 2006.11.20. 18:08:15 |
R063 | 2006.11.20. 18:08:15 / # 114183 |
|
Rádió taxiéknál annyira megy a kötelező kedvezmény adás még extrém körülmények között is,hogy ha nem alkalmazod és telefonos tarifával mered vinni az utast egyből kirúgás jár érte.Ugyan az mint ha km-ként mondjuk 600 vagy 800 ft-os km díjjal vinnéd.Persze lehet náluk dolgozni 1000-1200 ft-os km díjért is legálisan / a fogy.védelem szerint is??? /de akkor etikásnak kell lenned!
Előzmény: #114182 csogu 2006.11.20. 17:56:32 |
csogu | 2006.11.20. 17:56:32 / # 114182 |
Ebben a hírben található a következő pár mondat!!!
[b][i]Kevesebb kedvezmény
Nemcsak a tarifák emelkednek, hanem szűkítik az igénybe vehető utazási kedvezmények körét is. Ezt Kóka János már hivatalba kerülésekor megígérte, és kétségtelen tény, hogy sokan utazhatnak olcsóbban másoknál.
[/b][/i]
Mi sem szeretnénk egyenlőre többet:-)
Előzmény: #114181 csogu 2006.11.20. 17:50:00 |
|
csogu | 2006.11.20. 17:50:00 / # 114181 |
Szeretnék ilyen címet látni az újságokban, de a taxiról!!!
[b]Brutálisan drágulhat a tömegközlekedés
|
|
Rezso | 2006.11.18. 19:11:53 / # 114180 |
|
Én ezt adtam be a jegyzőnek és majdnem meg is értette:
Békéscsaba Megyei Jogú Város
Polgármesteri Hivatal
Dr. Nagy Mátyás
Jegyző Úr részére
Tisztelt Jegyző Úr!
Mint úgynevezett csapaton kívüli taxisok a bevezetésre kerülő fix, maximált tarifa ügyébn szeretnénk néhány gondolattal élni és ha ez lehetséges, megkérjük Önt, hogy a lent felvázolt gazdaságossági szempontok alapján hozza meg döntését a tarifa mértékének meghatározásakor.
Szeretnénk, ha a maximált tarifa legalább 320 Ft/km lenne gazdaságossági ás vállalkozás fentarthatósági okokból.
A tarifa meghatározását nyilvánvalóan a költségek szám bevételével kell kezdeni. Azt hiszem, azzal minden vállalkozásban jártas szakember egyetért, hogy igazán jó üzleti tervet csak a költségek minél szélesebb köru figyelembevételével ehet készíteni.
A jó tarifaszámítás tulajdonképpen nem más, mint egy egy kilométerre vetített üzleti terv.
A taxizás költségei több szempont szerint is csoportosíthatók. Lehet anyagi, személyi, értékcsökkenési, egyéb költségek és ráfordítások szerint. Lehet állandó és a változó költségek szerint, mi ez utóbbit alkalmazzuk ezúttal.
Állandó költségeknek nevezzük esetünkben azokat a kiadásokat, amelyek akkor is fellépnek, ha a gépkocsi békésen pihen a garázsban. Ilyenek lehetnek jellemzően:
- Gépkocsi beszerzési ára, ill. hitel esetén a befizetett előleg
-Taxinak való felszerelés költségei
-Értékcsökkenés időarányos része
-Gépkocsivezetö munkabére
-Munkabérek közterhei
-Gépjárműadó
-Kötelezö gépjármű-felelősségbiztosítás
-Garázs-, ill. parkolási költség
-Adminisztrációs díjak
-Rendkívüli, előre nem tervezhető kiadások
A változó költségek azok, amelyek a gépkocsi futásteljesítményével arányosan merülnek fel. Jellemzően:
-Üzemanyagköltség
-Gumiabroncsok
-Javítás, karbantartás, olajcsere
Értékcsökkenés kilométer arányos része
A felsorolásból kitűnik, hogy az értékcsökkenést (amortizáció) mind az állandó, mind a változó költségek között feltüntettük. Ennek persze megvan a magyarázata, és az nem is túl bonyolult: egy gépkocsi veszít az értékéböl az idö múlásával és a vele megtett kilométerek arányában egyaránt. Ám a kilométerek száma nem befolyásolja annyira az értékvesztést, mint maga a kor. Ennek nagy jelentösége van az üzleti terv elkészítésében, mégpedig a következok miatt: Nálunk hat-nyolc éves autócsere-periódus a megszokott, nemegyszer használt autó esetén is. Tehát egy mondjuk ötévesen vásárolt autót hat év múlva, tizenegy évesként próbálunk értékesíteni. A kapott vételár nyilván elenyészö lesz a gépkocsi eredeti értékéhez képest. Új autó vásárlása esetén pedig a banki hitel futamideje szabja meg a kihasználtságot. Az általános 48-60 havi hitelre vásárolt gépkocsit tulajdonosa az utolsó részlet kifizetése után is még használni kívánja, hiszen "végre az övé" az autó. Már nem kell hitelt törleszteni, most majd elkezd pénzt is termelni az eszköz - vélik sokan. A szomorú valóság azonban más. Egy öt-hat hét éves autón, ami az elmúlt éveket taxi üzemmódban töltötte, rohamosan kezdenek jelentkezi a hibák. A bosszantó apróságoktól kezdve a komolyabb be- avatkozást igénylö motorgenerálig vagy váltócseréig bármi elofordulhat. És elő is fordul. Ugyanazt az összeget, amit eddig törlesztésre fordítottunk, most javításra kell fordítanunk. Az autó már nem hozza, ha- nem viszi a pénzt...
A vállalkozói fejjel való gondolkodás más szempontok szerint is fontos. Egyrészt, mint nehéz és veszélyes munkát végző iparosok ne elégedjünk meg inimálbérrel. Másrészt viszont a béren felül némi nyereséget is kell produkálni, hiszen azt az üzleti szakirodalomból tudhatjuk, hogy egy vállalkozás vagy fejlodik, vagy tönkremegy.Középút nincs.
Tarifát számítani tehát a felmerülo költségek és az elvárható nyereségráta alapján kell. A következo szempontok, tények és számok egyike sem hagyható ki:
Gépkocsi vételára, taxi felszerelés (taxióra, szabadjelző, megerősített vagy speciális elemek stb.), a gépkocsi használatának időtartama, maradványértéke, éves futásteljesítménye. Gumiköpenyek vételára, futásteljesítménye, az éves műszaki vizsgák költségei, javítás és karbantartás, olajcsere, mosatás. Alapvető tétel az üzemanyag mindenkori ára, az átlagfogyasztás, a különleges időjárási és útviszonyok (téli szorzó, légkondi stb.). Figyelembe kell venni a biztosítások és gépjárműadók költségét, a kamatokat és a finanszírozás egyéb díjait. A taxizás jellegétől és területi elhelyezkedésétol függően felmerülhet könyvelés és adóbevallás költségei, telefon-, adminisztrációs és reklámköltség. A gépkocsit vezető taxis (aki adott esetben maga a vállalkozó) munkabére, és annak járulékai is tetemes kiadással járnak. Végül, de nem utolsósorban: mint már említettük, a vállalkozásnak nyereséget kell képeznie, hiszen azért vállalkozás. Az üzleti haszon a későbbi növekedés, fejlodés lehetőségét nyújtja.
Ha mindezeket a fenti szempontokat számszerűsítjük, megállapíthatjuk, hogy mennyibe kerül egy kilométer. Mármint nekünk magunknak. Mert az igazi csapda, az igazi buktató csak most következik. Úgy hívják: kihasználtsági százalék. Ez a kifejezés nem ismeretlen az üzleti világban, nevezik hatékonysági mutatónak is. A mi szakmánkban a kihasználtsági százalék a hasznos és az összes kilométerek arányát mutatja meg, vagyis azt, hogy bizonyos mennyiségu összes kilométerbol mennyit tettünk meg utassal. Nyílt titok, hogy ez ma nálunk, még az ötven százalékot sem nagyon éri el. Ötven százalék alatti kihasználtságnál pedig komoly vállalkozások már csődbe mehetnek...
Békéscsabán az átlag fuvar távolság 3 km.
Reggel öt órától 15 óráig 4 fuvart lehet a drosztról felvenni, melyet bármikor ellenőrizni lehet megszemléléssel. Általában 7-11-13 és 15 órakkor vannak a fuvarok, melyek a vonatok érkezéséhez és hivatalok nyitvatartási idejéhez, kórházi rendelési időkhöz kötöttek.
A fajlagos tarifa az, hogy egy átlagos fuvartávolságot és fuvaridot állandónak véve, az alapdíjat és várakozási díjat is tartalmazó viteldíj összegét el kell osztani a ténylegesen megtett kilométerek számával.
Így aztán az Önök által javasolt 220 Ft/km fajlagos tarifa akár 300-160-55 forintos viteldíjat eredményezhet.
Amennyiben mind a harminc napon dolgozunk naponta tíz órát, úgy havonta 30x3 fuvart hajtunk végre.Egy átlagfuvar távolság 3 km, így a harminc fuvar bruttó bevétele (30x4x3x160)+(30x4x300) =57 600+36 000=93 600Forint
Csak a járulékok összegét levonva(33 000 Ft) nem marad meg a minimálbér, nem is szólva a gépkocsi fentartási költségekről, s a fentebb említett nyereségességről.
A mi általunk javasolt 300-320-55-ös fajlagos tarifa 300-223-55 forintos viteldíjat erdeményez.
Amennyiben ezeket az adatokat az előző képletbe helyettesítjük be, akkor is csak a minimálbér határát súroljuk, nyereség nélkűl. (30x4x3x223)+(30x4x300)= 60 210+36 000=116 280 Forint
Ennél az esetnél a járulékot levonva(33 000 Ft) is csak 83000 Forint marad, mely húsz ezerrel haladja meg a minimálbér értékét, mely összeget a gépkocsi fentartása visz el.
Még ebből a bevételből sem tudunk autót cserélni, de a vállalkozás elvegetál. Mi ezt úgy szoktuk nevezni, "Megesszük az autót".
Az "emelt" éjszakai és hétvégi tarifa javaslatunk 300-360-60
A vidékre irányuló túraútra a javaslatunk, a mindenkori legmagasabb normál nappali tarifa+30%, ami az utas beülésekor kapcsolható be.
A javasolt tarifáink, a fent említettekre hivatkozva a következők:
I. Normál tarifa
______________________________
Alapdíj (Ft) Távolság arányos egységdíj(Ft/km) Időarányos egységdíj(Ft/p)
300 320 55
II. Emelt tarifa
______________________________
Alapdíj (Ft) Távolság arányos egységdíj(Ft/km) Időarányos egységdíj(Ft/p)
300 360 60
II. Távolsági tarifa
______________________________
Alapdíj (Ft) Távolság arányos egységdíj(Ft/km) Időarányos egységdíj(Ft/p)
300 420 55
Kérjük Önöket, hogy a fentebb leírt tények és érvek alapján hozzák meg döntésüket,
mert az nem lehet cél, hogy a vállalkozásunk tönkremennyen.
Befektettünk a gépkocsiba, a hozzátartozó összes taxival kapcsolatos kellékbe, ami nem kis összeget tesz ki. Elvégeztük az összes szükséges vizsgát és a vállalkozásból szeretnénk megélni, családunkat eltartani, nem segélyre szorulni.
Békéscsaba 2006.11.02.
A társaságon kívüli taxisok nevében:
|
Sas882 | 2006.11.18. 15:46:39 / # 114179 |
|
igen, azért vannak egyesek több éve egy egy cégnél
a Zona speciális esett ne vedd ide.
S azt honnan tudja a taxis, hogy egy cégnél mennyi cim van, sehonnan, de nem is érdekli, engem nem az érdekel mennyi cim van, hanem hogy nekem mennyi és milyen jut, illetve milyet tudok felvenni.
Majdnem felesleges céget váltani, a feltételek ua. szinte mindenütt, van némi eltérés a tagdijjakban, ez minimális, s van ahol a diszkrimináció nem olyan nagy, ennyi.
Az alternativa szinte nulla, ebbe jött a zona, ahol ugyan alacsonyak az árak, de képes mást kinálni, aki eddig is a reptéren dekkolt, az biztos megprobálja, neki mindegy, aki megunta a cimekre való rohangálást, időmérést az i átnyergel, természetesen találkozik a negativumokkal is, de majd eldönti tetszik e neki.
Igazából a cégek semmi pluszt nem tudnak nyujtani, csak a kényszer miatt vannak sokan cégeknél,s ezt jól tudod.
Előzmény: #114178 góré001 2006.11.18. 15:05:30 |
góré001 | 2006.11.18. 15:05:30 / # 114178 |
|
Neked meg nincs igazad!!!!
Hidd el ahol szól a rádió oda vándorol a Taxis!!! - még ha kevesebb vagy kissebb is a tarifa akkor is!!/ lásd ZONA !!!/
A cégvezetőnek minnél több fúvarja van annál több bevétele lesz mert a Taxis oda fizet ahol sok a cím!!/ tehát az állításod itt sem igaz!/
A konklúziót meg leírtad magad is!!
Előzmény: #114177 Sas882 2006.11.18. 15:01:34 |
góré001 | 2006.11.18. 15:01:41 / # 114127 |
|
I G A Z A D V A N !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Sas882 | 2006.11.18. 15:01:34 / # 114177 |
|
amig nem érdekük, addig nincs semmilyen együttműködés, a pénz igy is megvan, a cég nem érdekelt abban, hogy Te mennyit keresel, igazából közvetlenül abban sem, hogy mennyi fuvarod van.
Amig ez nem változik, marad a status quo, ami csak az egyik félnek jó.
Csak fizess a lehetőségért, konkrétum szinte semmi. Eléggé egyoldalu dolog, mondhatni az erőfölénnyel való visszaélés, s a diszkriminációról ne is beszéljünk.
Persze semmi sem kötelező.
|
Kovács Zoltán | 2006.11.18. 14:38:57 / # 114176 |
|
Kedves Pali!
Annyival egészíteném még ki a Csumi által mondottakat, hogy a taxisnál butább állatfaj nincs is Magyarországon, / Ebbe bele tartozok én is!/ hidd el,- nagy valószínűséggel- mindjárt az első alkalommal megtolnák az utcán lengető utast, aki azonnal visszatérne az ellenőrzött telefonos rendeléshez. Semmivel sem csökkenne a tagság száma, vagy csak egy nagyon rövid időre, aztán minden visszakerülne a régi kerékvágásba. Senki sem mondja azt, hogy Te nem akartál megegyezni a többiekkel, de sajnos ebben is igaza van a Csuminak. NEM TUDTOK TI MAGATOK SEM MEGEGYEZNI EGYMÁSSAL! Pedig a torta nagysága, és a szeletek mértéke sem változna, maximum más lenne a címállomány! Aki ma téged rendel, és meg van veled elégedve, az holnap is téged fog hívni. Aki pedig csak a kedvezmények miatt csörög nálad, az pedig nem téged hív, hanem a kedvezményeket! Na, ezeket a kedvezményeket kellene eltörölni. Nem csak a politikusoknak kellene a sarokba dobni a vélt, vagy valós sérelmeiket, hanem NEKTEK is! Tiszta lappal, és szándékkal le kellene ülnötök és alapokról elkezdeni az egyeztetést. Erre meg kellene hívni pár olyan kollégát is, akinek van némi tapasztalata, és nem egy kifelyezetten Bologató János tipus, de esetlegesen ötleteivel segítheti az előrelépést a holtpontról. Neked igazad van, elég volt már az egymásra mutogatásból, a köpködésből. INDULJUNK MÁR EL VALAMERRE! HA LEHET, LEHETŐLEG ELŐRE FELÉ!
Előzmény: #114169 Csumi 2006.11.17. 22:02:32 |
Sas882 | 2006.11.18. 13:34:55 / # 114175 |
|
költségek között szerepelnie kell a taxis, vagy a vállalkozó fizetésének is.
- müködési költségek
- bérköltségek + járulékok
- amortizációs költségek
- céltartalék
csak röviden a forrás oldal, s tényleg nagyon 1x en.
|
Bao, a FŐNÖK! | 2006.11.18. 10:27:15 / # 114174 |
|
2002. ben meg a taxisok világában megjelent ,hogy aki fix tarifát akar az szavazzon az mszpre!!!
(utána lehet nézni,szörnyű!)
Ez közönséges hazugság volt!
De sokan bevették!
|
Bao, a FŐNÖK! | 2006.11.18. 08:32:26 / # 114173 |
|
Valami aláírásgyűjtésre emlékszem ,hogy legyen nagyobb a tarifánk... :(
Hál' istennek nem lett magasabb!
Már szívtunk amiatt amikor emelés volt de a t2 és buda egész nyáron matricákkal hirdette,hogy ők régi áron 120!!!! al mennek!
Alja lépés...
Akkor züllött le a cég szerintem ,sajnos mert ők nem emeltek csak mi!!! .(
Előzmény: #114159 góré001 2006.11.17. 22:44:49 |