Témakörök > Hírek fórumai > Túl vagyunk a TFTSZ által kezdeményezett érdekegyeztető tárgyalások első fordulóján A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2009.03.28. 20:20:06 / # 111313 |
Akkor megint ott tartunk, hogy a taxis a hibás, mert nem akar éhen halni, mert holnap is szeretne enni adni a gyerekeinek.
Értem én.
Előzmény: #111283 csogu 2009.03.28. 11:57:45 |
|
tomajer | 2009.03.28. 19:40:22 / # 111312 |
Köszönjük ezt az írást is. Nagyon tanulságos.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán....
Előzmény: #111311 muci 2009.03.28. 16:46:37 |
|
muci | 2009.03.28. 16:46:37 / # 111311 |
|
2001-ben ezt nyilatkozta Pásztor György.
Változott valami?
"A taxikínálat meghaladja a valóságos keresletet
-Beszélgetés a Buda Kft. ügyvezető igazgatójával-
A 2002-es év nevezetes dátum lesz a Buda Kft. életében. A Budataxi 20 Éves, a Tele 5 Taxi 10 éves születésnapját ünnepli majd.
Azonban ehhez még jó félévet várni kell. Viszont kevésbé ünnepélyes az, hogy ez az év(hasonlóan a tavalyihoz) a taxisoknak ismét csak gyászos tarifákat hozott. Így aztán igen nehéz pozitív jövőképet kialakítani. Természetesen
az előbbi megállapítás a taxipiac egészére vonatkozik, melynek csak része a Buda Kft.
-Merre tart a fővárosban a taxizás, még nagyobb számban jönnek-e az alkalmazottak, meddig tartható a jelenlegi, szinte csak a rezsiköltséget fedező tarifa?-kérdeztem Pásztor Györgyöt, a Buda kft. ügyvezető igazgatóját.
-Ez így több kérdés, de kezdjük először az évfordulókkal. A jövő évre már most készülünk. Reméljük, hogy kollégáinkak és utasainknak is tudunk majd kellemes meglepetésekkel szolgálni. Mindkét cég -a Buda és a Tele 5 Taxi - stabil alapokon nyugszik. Vállalkozói és megrendelőiszámunk is állandósult, így nyugodtan nézünk a jövőbe. Azonban senki ne higgye, hogy nem látjuk a problémákat. Tudjuk, hogy az üzemanyagárak nagyon megemelkedtek, növekedtek a vállalkozói terhek és a megélhetési költségek, miközben a tarifák hosszú ideje stagnálnak.
-Akkor miért nem léptek e kérdésben?
-Szeretnénk, de ezt csak közösen lehet. Amennyiben minden fővárosi társaság elmozdulna, úgy mi is lépnénk,de látványos öngyilkosságot nem kívánunk elkövetni
-Így viszont szép csendben a taxisok mennek tönkre…
-Nem ez a szándékunk, sőt több fővárosi céggel szeretnénk előbbre lépni, de sajnos valaki mindig "lemarad". Ott persze átmenetileg megnő a rendelésszám az olcsóbb tarifa miatt, és a taxisok elkezdenek ebbe a cégbe. Ez esetben az sem számít, ha alacsony a tarifa, csak fuvar legyen elég. Azért mondtam, hogy átmenetileg, mert a gyakorlat szerint a következő lépésben a többi társaság is lép, természetesen visszafelé. Így ismét kiegyenlítődnek az esélyek és kezdődik minden előröl.
-Ez olyan, mint egy mókuskerék. Mi lehet a megoldás?
-Úgy gondolom, hogy a taxipiac a fővárosban, sőt az egész országban túltelített. Miután a létszámot a mai napig senki és semmi nem korlátozza, tudomásul kell venni, hogy nagyon sokan vagyunk ezen a szűk felvevőképességű piacon. Az árverseny, ami hosszú ideje nyomorítja a taxisokat, ezért alakult ki. A kínálat jelentősen meghaladja a valóságos keresletet. Ezért az a társaság, amelyik taxisai érdekében egyedül emel tarifát, tulajdonképp ellenük tesz, hiszen a címállomány csökkenésével előbb-utóbb tönkremegy, megmaradó taxisaival együtt.
-A taxisok, úgy gondolom, joggal háborognak azon, hogy a szerződéses partnerek kapják a legnagyobb kedvezményt, pedig bevételeikből futná a kilométerenkénti néhány forintplusz kiadás. Ugyanakkor a lakossági telefonos tarifával az átlagos megrendelőt sújtják. Ez pedig megint szinte minden fővárosi cégre jellemző.
-Ez így igaz, de figyelembe kell venni, hogy lakossági telefonos megrendelőböl egyre kevesebb van, míg a szerződéses állomány növelhető pályázatok útján. Itt azonban nem mindegy, milyen tarifát ajánlunk ki. Hihetetlen, de a nagy multicégeknél akár 1-2 forint is számít. Ebben kellene összefogni a taxicégeknek, de ez az utóbbi években nem sikerült. Úgy tűnik, a május vége ismét inkább visszafelé viheti a tarifákat, mint előbbre. Ez sem rajtunk múlik, de mindenféleképpen befolyásolja üzletpolitikánkat. Meglátjuk mit hoz a június eleje.
-Ez viszont egy ördögi kör, melyből igazán nehéz lesz kilépni. Mindig lesz olyan cég, amely pillanatnyi érdekeit figyelembe véve "alámegy" a másiknak egy-egy pályázaton. Vagy a tényleges tarifában, vagy a "visszafolyatott" pénzekben. Így kényszerítve a többieket arra, hogy vagy vállalják a kevesebb hívásból adódó komoly veszteséget, vagy ők is visszalépnek az eredeti szintre.
-Szerettük volna rendezni a kérdést, ezért most már lassan egy éve tartunk összejöveteleket a többi cégtulajdonossal, vezetővel, de eddig nem sikerült olyan megoldást találni, amely minden fél számára kedvező lenne. A kisebb cégek taxisokat szeretnének, ezért olcsóbb tarifákat ajánlanak ki, mert így folyamatosan szól az URH, a nagyobbak magasabb, a költségeket ráfordításokat jobban fedező tarifát szeretnének, de nem tehetik, mert a konkurenciaharcban ilyen túlkínálat mellett csak vesztenének.
-Azért az érdekes, hogy a Hotel Service-t pont ti működtetitek, ahol nincs árharc. Ezek a vállalkozások jó autókkal, biztos anyagi háttérrel működnek. A szolgáltatás szinvonala minden európai normának megfelel, és föl sem merül, hogy 120-130 Ft-ért fuvaroznának. Áraik reálisak.
-Igaz, de ők csak szállodáknál dolgoznak, ahol a vendég számára eza tarifa az európaihoz képest még olcsónak is számít. Igy ez nem okoz konfliktust. Jelenleg a fővárosi piacon nincs is versenytár-sunk. Bekerülni közéjük nagyon nehéz, de aki itt dolgozik megbecsüli ezt a helyet.
-Tekintettel arra, hogy a Hotel Service-hez nem fér be minden taxis, mi lehet a megoldás?
-A megoldás nem jöhet taxis körből. Szükség lenne kormányzati segítségre. Elsősorban létszám korlátozás lehetne a cél, vagyis csökkenteni kellene a piaci résztvevők számát. Párhuzamosan de nem önállóan, szabályozni kellene a tarifákat is. Természetesen településenként. Nyilván más a helyzet Békéscsabán, Győrben vagy Budapesten. Mások a távolságok, a bevételek és az igények. Ezt helyben kellene eldönteni.
A létszámkorlátozás nem engedne újabb és újabb vállalkozókat erre a piacra. Ki kellene szorítani azokat a (bt-ket, kft-ket), amelyek olyan taxisoknak biztosítanak menedéket, akik nem tudják, vagy nem tudták az ún. "0"-ás papírokat benyújtani, mert így hátrányos helyzetbe kerülnek a hosszú éveken, évtizedeken keresztül becsületesen mindent befizető kollégáink. Most a rendeletalkotóknak " köszönhetően" egyre többen bújhatnak el bt-kben vagy egyéb vállalkozásokban, mint alkalmazottak. Vagyis ahelyett, hogy ezek a megszorítások szűkitették volna a piacon résztvevők számát, tulajdonképpen bizonyos tőkeerős, egyelőre még háttérben levő láthatatlan erőket ma már nyilvánvalóan szándékosan hoztak "helyzetbe". Vannak cégek, melyek ennek veszélyét látják, vannak akiknek nem számít semmi, csak a befolyó tagdíj. A Buda és a Tele 5 taxiknál kevés ilyen autót engedünk dolgozni, sőt számukat csökkenteni fogjuk.
-Milyen arányban vannak a különféle cégek alkalmazottai nálatok?
-Mint az előbb említettem, mi ezek csökkentésére törekszünk, így az alkalmazott csak az össz- létszám 5-8%-a. A többiek saját jogon vállalkozók. Azonban a nálunk dolgozó cégeket ismerjük tudjuk, hogy csak néhány autóval dolgoztatnak. Az újakat nem fogadjuk be rendszerünkbe.
-Miután említetted, hogy fix tarifát szeretnétek, meg kell kérdeznem, számoltok e azzal, hogy ez igen sok vállalkozó vagy vállalkozás csődjét is jelenti majd?
-Igen, de a nagyobb taxicégek célja pont a létszám csökkentése azért, hogy a fuvarpiaci tortát minél kevesebb részre kelljen szeletelni. Ezért ezt mi támogatjuk. Aki marad az jól jár. Jármű parkunk egyre korszerűbb, szolgáltatásunk megfelelő, így nekünk nincs mitől tartanunk.
Kollégáink lízing vagy kölcsön segítségével egyre inkább új, korszerű autókat vásárolnak. Az idei szemlénkig nem volt D kategóriába sorolt autónk. Azonban miután több szerződéses partnerünk is jelezte, nem kíván Suzukival vagy hasonló méretű autóval utazni, és ez vonatkozik az idős, "lelakott" taxikra is, döntenünk kellett.
A kifogásolt autókat átsoroltuk D kategóriába. Ez első körön több mint 100 autót érintett, de a szemle végére már csak kb. 40 maradt. A különböző autómárkák képviselőitől sikerült jó néhány kedvező ajánlatot kapnunk, így kollégáink azonnal éltek a vásárlási lehetőséggel. A többiek ez év december 31-ig kaptak lehetőséget autójuk cseréjére. Addig viszont bizonyos frekventált helyekről már nem fuvarozhatnak
-Visszatértünk a kiindulópontra. Az új és korszerü autó komoly havi törlesztőrészletet, amihez megfelelő tarifa kellene. A labda tehát megint a cégvezetőknél, tulajdonosoknál van, akik döntenek az adott taxicég tarifájáról.
-Egyrészt azért bizonyos elmozdulás tapasztalható, másrészt tudomásul kell venni, hogy ezen a piacon mindenki ugyanazt kínálja. A kiajánlott árakban csak néhány forint az eltérés. Bár sajnos ez is komoly szempont, azért a szolgáltatás szinvonala sem elhanyagolható. Ez pedig korszerű, nagy autót, inteligens, esetleg nyelveket beszélő taxisokat kíván. Tarifában pedig majd meglátjuk mit hoz a jövő. Megfelelő szinvonallal a fix tarifa nem jelenthet veszélyt sem a Buda, sem a Tele 5 Taxira"
|
Kovács Zoltán | 2009.03.28. 15:00:29 / # 111310 |
|
Kedves Lengyel Sándor!
Köszönöm szépen hogy, megtaláltad eme erekjét. Én ben értek az efféle keresgélésekhez. Nem érthet mindenki mindenhez. Te, például a taxizáshoz nem értesz. Ahogy írod, rajtam kívül sokan szenvednek szövegértési problémáktól. Tehát, a te megállapításod szerint, én NEM! Átolvasva apró kis szösszenetedet, nekem most is ugyan az jött le belőle. Továbbra is úgy gondolom, NEM AKARÁSNAK, NYÖGÉS A VÉGE! Mi, taxisok már nyögjük egy ideje, ti még csak ez után fogjátok. Kezdjétek el szokni a gondolatot. OTTHONRÓL KELL MAJD A LÓVÉT BEHORDANI A CÉGHEZ!
Hogy mi vitt rá a mostani helyzetemre? Én a szívemben még mindíg BUDÁS vagyok. Sajnos a kritikát a te oldaladon lévők nagyon nehezen viselik. Ez maradt nekem. Egy barát jószívű gesztusa.
Két cég van ma Pesten, ahova sosem akartam elmenni taxisnak. A egyik a CITY, a másik a FŐTAXI. A Tamás Mikinek pedig, én csak pusztán köszönetet mondtam. Lehet, neked vannak szövegértési gondjaid? Tudod én mindíg rossz voltam seggnyalásból, sok hátrány is ért eme tulajdonságom miatt. Nem én általam vagy elől csupa nyál, hátul pedig csupa turha!
Előzmény: #111278 cobretti 2009.03.28. 10:01:15 |
MCCCXCII | 2009.03.28. 13:58:34 / # 111309 |
Na nekem is menni kéne melózni, csak valahogy még nincs kedvem.
Kíváncsian várom a továbbiakat.
Üdv. S Jó Melót Neked
Előzmény: #111308 dorong 2009.03.28. 13:46:13 |
|
dorong | 2009.03.28. 13:46:13 / # 111308 |
|
Ez igen, szép munka, így érdemes igazán vitatkozni,úriemberek módjára :)
Gyors leszek, mert utána rohanni kell szolgáltatni :)
1.) Hogy ki állít valótlant a 10-15 percnél az utas, vagy a telefonos, nehéz eldönteni.A véleményem az hogy egyrészt amióta headsetekkel müködik a legtöbb központ, a telefonosok nem tudnak úgy "együttélni" a forgalmazással mint régen.Ergo nem hallja mindig hogy egy adott körzet egy adott időpontban kb mennyivel megy el ( szándékosam hagyom ki a fix példát egy belvárost ami öt perccel biztos elmegy, de ha jobban belegondolsz egy péntek este 6-8ig az se biztos ), szóval marad a rutin.A 10-15 percet azért mondhatja mert ez olyan mint amikor te idővel veszel fel egy címet miközben tudod hogy lehet hogy 8 perc alatt odaérhetnél fénysebességgel,de abból csak a probléma lehetne.A telefonosokat legalább annyi "retorzió" fenyegeti manapság mint a taxisokat ha hibáznak,ezt ne felejtsük el.Meg azt sem,hogy nem mindenki megy ki bentről kintre hogy még keressen a betevőhöz valamit, ergo ha levonnak, azt egy fix összegből vonják.Ennek a folyománya hogy a telefonos is a hátsóját védi a 10-15perc ígérésével ( ami lehet hogy 5-10,csak példa értékű az első számjegy ).
Másik hogy a telefonos képzés még nem megoldott "nagyüzemi" rendszerekkel, a rutin csak az idővel lehet elsajátítani egy telefonközpontban, az pedig csak idővel jön meg, a nagyszámok törvénye alapján.
2.) Kategóriák.Valóban, nem megoldott, nem egységes, olyan mint az ország :) Jó kis "vegyigyümi" van a kategóriákkal, legalább olyan szélmalom harc már, mint az idő igérgetés.Lehet nem az utas kérte eredetileg,de látta a jobbat, és ő is olyat akart mert ő TÖRZSUTAS és úgy érezte neki LEHET.Ha érted mire gondolok.
így ennyi majd folytköv csak meló van :)
Üdvözlettel
Előzmény: #111304 MCCCXCII 2009.03.28. 13:22:21 |
csogu | 2009.03.28. 13:45:02 / # 111298 |
Persze-persze...értem én:-)))
Előzmény: #111277 MCCCXCII 2009.03.28. 13:41:02 |
|
MCCCXCII | 2009.03.28. 13:41:02 / # 111277 |
Na én a "kopasztott" farkas alatt nem tomajert értettem, hanem a zúgolódó többséget.
Akik biztatnak a szervezkedésre, azután kihátrálnak mögüled.
Ja tomajer nem is "kopasz". Van még pár szál haja.:)))
|
|
csogu | 2009.03.28. 13:32:04 / # 111307 |
Akkor a mese a hibás...de tomajer védelmében el kell mondanom...nem az a kiugrósfajta:-)
Előzmény: #111299 MCCCXCII 2009.03.28. 13:30:54 |
|
MCCCXCII | 2009.03.28. 13:30:54 / # 111299 |
Beszóltam volna?
Pedig nekem csak egy mese jutott az eszembe. :))
|
|
csogu | 2009.03.28. 13:26:50 / # 111306 |
Háááááááát rég szóltak be ilyen keményen tomajernek...az egyszer tuti.
Előzmény: #111304 MCCCXCII 2009.03.28. 13:22:21 |
|
csogu | 2009.03.28. 13:23:26 / # 111305 |
Abban én is biztos vagyok:-)
Jön a borzasztóan kedves és csacsog...
- bocsánat, de azt hittem már vége a sorozatnak, de csak reklám volt...ugye nem baj.
Ha csak a fele bejön, amit kívántam neki, akkor is bajban van:-))
Előzmény: #111303 dorong 2009.03.28. 13:19:52 |
|
MCCCXCII | 2009.03.28. 13:22:21 / # 111304 |
No most egy kicsit hosszú leszek. De mentségemre legyen mondva már egy ideje nem is szerepeltem. Tudom nem is hiányoztam, de amit olvastam az nem hagy nyugodni.
Próbálok egy szerre válaszolni mindenkinek, igaz darabonként.
Bbetyár válasz | 2009.03.27. 15:17:53 (7)
„A tagdij biztosan változik. Tekintettel a megnövekedett címmennyiségre és a költségekre.” :)
Igazad van, ha a Fülöp szigeteken az idén rossz volt a mangófa termése, az is kihat nálunk a tagdíjra, ezért fog emelkedni. : ))
tomajer válasz | 2009.03.27. 16:20:31 (28)
„Hogy milyen eredményt vártam? Nem tudom. Talán Forest fogalmazta meg jól, amikor kijöttünk, és vigyorogtam az elkeseredett képén... "hogy legalább résnyire kinyitják az ajtót"”
Itt jutott eszembe az a mese, amikor a farkas be akar kéredzkedni malackához melegedni, azzal a hátsó szándékkal, hogy ő is részesüljön minden jóból, ami malackának jut.
De a malacka túljárt az eszén, s jól megkopasztotta.
A kopasz farkas összehívta társait, hogy kapják el malackát.
A farkasok össze is gyűltek, hogy malackát móresre tanítsák.
Malacka nagyon magasan volt, s csak úgy érhették el, hogy egymás hátára álnak.
A kopasz vállalta, hogy ő lesz alul, s a többiek a hátán felkapaszkodnak malackához, s ha elérik akkor móresra tanítják, ahogy azt a kopasz szeretné
De elég volt a bűvös mondat malacka részéről, hogy „ — Forró vizet a kopasznak”
Így a kopasz farkas elszaladt, s az érdekit képviselő farkasok meg a kezüket lábukat törték, mikor lestek a földre, hiszen nem volt már támogatottságuk.
forest95 válasz | 2009.03.27. 16:23:19 (29)
[i][b]„Nem biztos, hogy egyetértek a tarifával, de kicsit ellensúlyozza a helyzetet, hogy talán itt sokkal jobban hagynak élni, és nem sokkolnak le nap, mint nap intézkedésekkel, büntetésekkel, nem szűkítik le a mozgásterem drosztokba bekényszerítéssel, nem kell széttaposnom az autóm ön és közveszélyes száguldozással a fél, egy és kétperces címekre.
Nem egy céget képviseltem, hanem a taxisokat.” [/i][/b]
Nem értem, hogy ezzel mit akartál mondani.
Mert a drosztokról kell fél, egy és két perccel a címre száguldanod?
A tutiból meg csak „urasan” oda lehet kocogni.
Szóval ezt most nem értem.
Lehet, hogy én nem értek valamit, de talán a gazdaságos fuvarozás abból áll, hogy nem sokat gurigázol üresen. A droszt pont ezt oldaná meg. Nem kell verekedned a címekért, amit „fuvarszervezésnek” neveznek.
Igaz, van egy nagyon nagy hátránya. A nem szeretem fuvart is el kell vinni.
„Ha itt és most azt mondjátok, hogy ne tegyem többet, akkor nem fogom tenni. Nem sértőtöm meg!”
Nem mond(om)juk, csak az az érzésem, mintha te is csak a magad érdekét néznéd legfőképpen, s egy pici előnyről sem szeretnél lemondani a többség javára. Így nehéz lesz érdekeket képviselni, s nem is fogsz elérni semmit, mert a megkopasztottak kihátrálnak mögüled.
dorong válasz | 2009.03.28. 02:14:37 (62)
„Lehet rossz központban hallgatózol, mondják, hogy 2-3 perc, de a "kedves" akkor sem megy ki tíz percnél elöbb mert még a kádból,büféből,intercityről,pink koncert kellős közepéből rendeli az autót...”
Én mindig megkérdem a sokára érkező utastól, hogy miért tetszet ily soká jönni.
Általában azt a választ kapom, hogy neki 10-15 percet igértek.
Akkor most ki mond valótlant?
„Mutogathattok egymásra ( cégvezetők vs taxis ) de úgy alle zusammen mindannyian elszúrtátok.Hagytátok egyen-ketten hogy az utas piával üljön be, hogy csak tízenakárhány perc múlva érkezik meg mert kialakult bennetek a reklamáció (és azt követhető esetleges retorziótól) való félelem és szépen lassan, évek alatt ezt mind megszokta a megrendelői kör hogy nekik "LEHET".”
Ebben tökéletesen igazad van.
De ha volna bennünk annyi, hogy ezt tendenciát megváltoztassuk, akkor az új „módit” is megszoknák az utasok.
De ha csak páran akarunk rajta változtatni, akkor ez nem fog sikerülni.
„A torta szeletek fel vannak osztva a taxis piacon Budapesten (is).Kialakult egy megrendelő tudat ( ami véleményem szerint hibás ) a taxi rendelés és a taxi igénybevételének mikéntjéről.Ti ezt akarjátok hipp hopp megváltoztatni, ráadásul az úgynevezett válság kellős közepén, és újjal mutogattok azokra, jó magyar módra, akik kerekperec megmondják; piacgazdaság van, a megrendelői körhöz kell igazodnunk...”
Nem hipp-hopp akarnánk megváltoztatni, mert még a cizellált lelkületű kedves megsértődne.
De apránként meg lehetne. Mondjuk a címre érkezéskor indulna az óra, s ha a kedves ezt zokon veszi, akkor majd hív egy másik társaságot.
Ez igaz, de ha legközelebb őt is várakoztatja, akkor ott is szembesülne azzal, hogy a várakozást bizony fizetni kell.
A végén nem marad más választása, mint vagy fizeti a várakozást, vagy csak akkor rendel taxit, amikor már útra kész.
Azt hiszem ezt felesleges tovább ragozni.
„Csak egy példa.Lefogadom flottás vagy telefonügyileg.Kíváncsi vagyok mit szólnál ha szolgáltatód fogná magát és azt mondaná; bocsi nincs többé ingyen beszélgetés hálózaton belül örökidőkig, válság van, nincs kedvünk elbocsájtani cirka 200 embert,akiknek a bérét lebeszéled, inkább árat emelünk.Szerintem úgy két percen belül szolgáltatót váltanál. Ugye kezd összeállni a kép?Főleg ha lefordítod a taxis szakmára.”
Ezt meg hogy érted.
Most sincs ingyen beszélgetés. Sehol nincs.
Az igaz, hogy látszólag ingyen beszélgethetsz egy bizonyos időszakban, vagy esetleg olcsóbban. De ha megnézed a szerződésedet a telefonos céggel, akkor láthatod, hogy ezért a szolgáltatásért egy havi plusz összeget fizetsz, ha telefonálsz, ha nem. Igaz van olyan aki ezt az összeget bőven lebeszéli, de ez a kevesebb.
A többség pedig fizeti az „ingyen” beszélgetés plusz díj összegét, ha beszél, ha nem.
Na most reánk nézve nagyon szeretném, ha azok az utasok, akik a „0”-s kiállást, és ingyen várakozást szeretnének a rendelés alkalmával igénybe venni, azok havonta egy „X” összeget befizetnek a „fuvarszervező” pénztárába egy szerződés alapján.
Persze két éves hűségnyilatkozattal, s az előbb felmondott szerződés esetén visszamenőleg kifizetnék a kiállási díjat és az átlagos tíz perces várakozást.
Ezt az összeget fel lehet adni csekken, vagy át is lehet utalni. A lényeg az lenne, hogy a befolyt összeg arányában a mostani tagdíjat lehetne csökkenteni.
Ha az utas nem köt ilyen szerződést, akkor nem járna neki az ingyen kiállás, de a várakozás sem. Igaz, hogy kevesebbet fog utazni, de legalább megfizeti a szolgáltatást.
Ha meg nem utazik, akkor a befolyt összegből talán nekem is osztanának valamit a pénztárnál.
„A taxi cégek foggal körömmel ragaszkodnak a már meglévő megrendelői körükhöz, egyesek azt hiszik ( akik próbálták már négyesben ) bizonyos árszinttel jobban jár mindenki; a megrendelő és a taxis ( akinek mindegy csak szóljon az urh ) kockáztatva a szolgáltatás színvonalát, amire a legérzékenyebb a megrendelő.Ebből kifolyólag értelmetlen a kategória eltörlése is.Szintén megszokták.És igény volt rá.A piac meg olyat termel amire igény van.Ha egységes taxi dizájn lenne mind autó, mind külső tekintetében elkerülhető lenne ez is...De ez ellen is ágáltatok.Akkor meg???”
Ebben igazat adok neked. Nem lehetett egységesíteni a taxikat, mert ez is valakiknek nem tetszett, s kellő helyen lobbiztak.
De azzal már nem értek egyet, hogy az utasok kérték a kategóriát. Az utas csak tiszta autót kultúrált kinézetű sofőrrel szeretne.
A központban kezdték az „1, 2, 3”, vagy „A”, „B”, „C” meg „Exkluzív” kategóriát. Bár ez utóbbi rövid életű volt. No nem azért mert „hülyeség” volt, hanem azért mert több kezelőnek becsomósodott a nyelve mire kimondta.
Csak e kategóriákkal, s azok bevezetésével az a bajom, hogy ezeket nem annyi a piac igénye alakította, hanem ránk kényszerítették.
Hogyan?
Jó tudom, hogy mindenféle betegággyal nem lehet taxizni. Ez rendben is volna.
De egyszer csak besorolták a kocsik zömét „B” és „C” kategóriába, onnantól kezdve a központ „csak” „A” kategóriát kért.
Akkor, de talán még most is az utasok többségének fogalma sincs, hogy mit jelent az „A”, vagy „B”, vagy akár a „C” kategória. Ő csak utazni szeretne egy tiszta kultúrált autóban.
Ez az egész csak arra jó, hogy belekényszerítsenek egy olyan autóvásárlásba, amit most még nem kéne megtenned. De muszáj, mert kizárnak a címek zöméből.
[b]Az már csak hab a tortán, hogy ugyan az a kocsi az egyik fuvarszervezőnél „A” kategóriás, a másiknál meg „B” kategóriás.
Ezt mitől van. Ha erre tud nekem valaki választ adni, akkor nagyon megköszönném.[/b]
De ha már kategória van akkor legyen, ahogy mondod.
De miért nincs a tagdíjfizetésben „A”, „B”, vagy „C” kategória?
De én még tovább mennék, hogy lenne mondjuk „A”, „B”, vagy „C” kategóriás fuvardíj.
No ekkor lenne csak érdekes dolog, mert a „piac” rögtön szabályozná, hogy melyik kocsifajtából volna nagyobb igény.
Vagy rosszul feltételezem?
„Ez is csak azt a listát gyarapítja, amit hagytatok kialakulni.S minden tiszteletem azoké, akik esetleg úgy gondolják, össze lehetne fogni és kicsikarni ezt azt azok ellen ami böki a szemeteket,de úgy vélem ez a hajó elment, jó hosszú időre, és el kell fogadni hogy nem a szolgáltató (itt most az utcán dolgozó taxisra gondolok) diktál, mint ahogy a telefonos példára visszatérve a kedves megrendelők kegyeit keresik,"ákcióznak" készülékkel,percdíjjal, a szolgáltatás minőségével.Mert már sok a fóka,de ennél több hal nem lesz...”
Látszólag igazad van, de azért mégsem.
„… el kell fogadni hogy nem a szolgáltató (itt most az utcán dolgozó taxisra gondolok) diktál, mint ahogy a telefonos példára visszatérve a kedves megrendelők kegyeit keresik,"ákcióznak" készülékkel,percdíjjal, a szolgáltatás minőségével.”
Az egész hasonlatban csak az gondom, hogy a telefonos társaságok az új készüléket mindenféle akciókkal megvetetik veled.
Nos nálunk folyik az akciózás, de még soha nem hallottam olyan reklámfogást, hogy: „Akar ön olcsóbban utazni? Ha igen, akkor nincs más dolga, mint venni egy új „A” kategóriás autót a társaságunk egyik taxisának, s két év hűségnyilatkozattal ön két évig a legkedvezőbb tarifával utazhat ha nálunk rendel kocsit.”
Helyette mi van? Vetetnek veled mindenféle extra igényeket kielégítő gépkocsit, majd ezt az utas felé úgy reklámozzák, hogy ha veled utazik, akkor majd te adsz neki mindenféle kedvezményt.
Már alig várom azt a napot, amikor a törzsutas-kártyák lobogtatói olyan kedvezményt kapnak, hogy akinek páros sorszámú a kártyája az a páros napokon, akinek páratlan sorszámú kártyája van azok a páratlan napokon utazhatnak ingyen a hét hat napján, vasárnap pedig mindenki ingyen veheti igénybe a szolgáltatást.
Persze tudom hogy ezt nem lehetne így rögtön bevezetni, mert a kedves utasoknak nagy traumát okozna. Ezért első lépésként még a rendszámnak is, párosnak vagy páratlannak kellene lennie, vagyis hétfőn, szerdán, pénteken a páratlan rendszámú kocsi a páratlan sorszámú törzsutas-kártyával ingyenes. Kedden, csütörtökön és szombaton a párosak.
Ezzel is rengeteg utast lehetne megnyerni, hogy inkább a taxit használják.
Hogy ez hülyeség? Ugyan már, elfér a többi között nem?
Szóval sok sületlenséget összehordtam, de talán megbocsát nékem az aki eddig elolvasta a beírásomat.
És zárszónak a saját véleményem.
Tényleg az lenne a megoldás, hogy „létszám, tarifa, droszt”, s e három dolgot kellene összehangolni.
Csak az arra érdemesek taxizhassanak, s ne az akinek reggel eszébe jut, és délután már taxis, mert neki joga van taxisnak lenni.
A tarifa legyen egységes (fix), s a kocsi fenntartását, s annak cseréjét a bevételből lehessen fedezni. Ugyan úgy büntessék az „akciózós” társaságokat, akik irreálisan áron alul ajánlanak fuvart, mert abból igazán nem is lehet megélni, mint az egységes áron fuvarozókat szokták.
A drosztokat, talán használni is lehetne, ha már úgyis fizetünk érte. Nem is keveset.
|
|
dorong | 2009.03.28. 13:19:52 / # 111303 |
|
Öööö...Te nyertél :))
Bár biztos vagyok a kreatív megrendelők feltalálják magukat ez esetben is :))
Előzmény: #111302 csogu 2009.03.28. 13:13:32 |
csogu | 2009.03.28. 13:13:32 / # 111302 |
Figyu, akkor nem lehetne ezt mondani?:
- A taxi 1 perc után ott van önért!
Ha csak az egy percet hallja meg, mert köszönés nélkül rád teszi a telefont, akkor az az ő baja és nem a miénk:-))
Előzmény: #111300 dorong 2009.03.28. 13:04:38 |
|
csogu | 2009.03.28. 13:09:36 / # 111301 |
Cobretti!!!
Na, visszaolvastam az indexen cobretti összest.
Be kell vallanom, élvezetes volt anno cobrettivel „vitázni”,mert egy értelmes tag. Kár hogy a másikoldalon van és az utasok érdekeit képviseli és nem a miénket. Rá még építeni is lehetne…tomajer szerint így is, de szerintem a bíróság rossznéven venné ha megpakolnánk 3 tonna téglával:-))
De most megkövetem őt és elnézését kérem. Az igaz, hogy nem volt velünk, de nem a Fix miatt, hanem a stílust nehezményezte. Az akkori higgadtságát és intéseit, ellenségesnek tekintettük. Igaza volt, már a végén mind paranoiások voltunk. Mindenkiben az ellenséget kerestük…és meg is találtuk. Ha az volt, ha nem.
Szóval cobretti nem ellene volt, hanem csak tomajert próbálta jobb belátásra bírni,hogy ne szálljon el a lehetőségtől és ne képzeljen többet magunkról, mint amik vagyunk.
Szóval Sanyi, bocsánat!!!...a mostaniért és az akkoriért is!
Az idő téged igazolt!
|
|
dorong | 2009.03.28. 13:04:38 / # 111300 |
|
Félreértesz...lehet a stílusom miatt,tény, nem szoktam köntörfalazni :)
Elöször is; ennyire figyelnek a telefonosokra "tíz percen belül", az lehet egy-kettő-három,vagy százhuszonhat másodperc :) izé perc.A kedvesnek csak az ragad meg hogy TÍZ, a percen belült nem is hallja, mert már lehet rád is rakta a telefont köszönés nélkül.Ha meg azt mondod neki egy teszem azt mamutnál hogy kettő perc akkor az a válasz hogy jó de én csak TÍZ perc múlvára kérem.Ha megpróbálod neki megmagyarázni hogy ott (is) képtelenség várakozni, és vagy telefonáljon ha már kint van akkor két eset van; vagy azt mondja jó és többet sosem látod a megrendelők közt, vagy azt mondja ki megyek, és nem megy ki...Ha azt mondod neki hogy 3 perc, és véletlenül négy perc, biztos lehetsz benne hogy bereklamál ( okokat lásd az előző hozzászólásomnál ) hogy neki azt mondták HÁROM nem négy, hanem HÁROM percet mondtak, és hogy képzelik....szóval szerintem ez szélmalom harc.
Hogy hol lehet megállni, meg nem megállni, örök téma.Szerintem felesleges róla vitatkozni, mert úgy nagyjából a kertvárosi részeket leszámítva, az éjszakában sehol nem lehet megállni szabályosan.
A révészt amúgy valóban ti fizetitek, de azért a víz az úr ( ergo a megrendelő )
Ja, és még valami.A Tele5-nél tudod miért van tíz perc ígérve a mátrix terminálodon?Mert SENKI nem kötelezte a telefonosokat hogy írják át az ígért időre azért.Ha legközelebb bent jársz esetleg megemlítheted ezt a kérdést :))
Előzmény: #111273 tomajer 2009.03.28. 08:35:08 |
csogu | 2009.03.28. 12:47:50 / # 111297 |
Emlékszem erre a gyűlésre...amikor a demonstráció előtt még tartottunk egy egyeztetést...szerintem most is kellene sok ilyen:-)))
Ki szavaz arra, hogy tomajeréknél összegyűlve forradalmárkodjunk?:-))
|
|
Bao | 2009.03.28. 12:41:27 / # 111296 |
|
"13.55-kor a kamerák előtt tomajer tiltakozása kifejezése képen, benzinnel lelocsolja magát és egy doboz gyufát átadva utolsó válaszút elé állítja a cégvezetőket. Amennyiben nem tudnak megegyezni, akkor tomajert belobbantják. "
:)
Előzmény: #111295 csogu 2009.03.28. 12:40:01 |
csogu | 2009.03.28. 12:40:01 / # 111295 |
Ezt meg én írtam, egy ilyen programismertetés:-))
Egész éjszaka folyt a megbeszélés.
De végül csak sikerült megállapodnunk a Május 24.-én esedékes megmozdulás menetéről.
Május 24.-én 13 órakor van a gyülekező.
Addigra mindenki érjen oda, mert aki késik azt tomajer kötelezi a topik egészének elolvasására.
13.30-kor elénekeljük a mint a mókus fent a fán kezdetű slágert.
13.35-kor BakonyiBetyár kolléga ostoros mutatványa következik.
13.40-kor én személyesen jövök, az itt a piros hol a piros játék ötletéből merítve, az itt a töpörtyű hol a töpörtyű bűvészmutatványommal.
13.45-kor az utolsó egyeztetések, megbeszélések következnek.
13.50-kor befejezzük a tömegverekedést.
13.55-kor a kamerák előtt tomajer tiltakozása kifejezése képen, benzinnel lelocsolja magát és egy doboz gyufát átadva utolsó válaszút elé állítja a cégvezetőket. Amennyiben nem tudnak megegyezni, akkor tomajert belobbantják.
13.56-kor 2 részre oszlunk. Az egyik rész elfoglalja a helyét a kocsikban, várva az indulást. A másik része a csapatnak megpróbálja tomajert eloltani.
14.00-kor indulás!!!
14.01-kor újbóli kísérlet az indulásra, miután Sas kolléga lerobban kocsiját eltávolítottuk a sor elejéről.
15.00-kor rendezetten visszaérkezünk az integetőre és felváltjuk a tomajert oltó kollégákat.
16.00-kor szalonna sütés, vagy parázson vagy a még mindig lángoló tomajeren.
16.30-kor Góré001 megtapsolása, amiért egy locsoló kocsival tomajer segítségére siet.
16.45-kor Díjátadás, annak a jelenlévő szimpatizánsnak, aki elsőnek észreveszi a Goré „locsoló kocsiján” a Shell feliratot!
17.00-kor kezdetét veszi a zenés állófogadás.
21.00-kor a megmozdulás végét jelezvén felcsendül Fekete Pákótol, az add ide a didit kezdetű Afrikai népdal és mindenki pihenni indul.
Jaaa, és az utolsó ne felejtse el eloltani végre már szegény tomajert:-)
|