Hozzászólások száma: 1433
Oldalszám: 72
Témakörök > Droszt Híradó > Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk??? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Guy Fawkes 2009.05.12. 23:28:24 / # 100874
avatar
Tisztelt Kollégák! Ahogy azt bizonyára Ti is észre vettétek, nincs valódi érdekképviselete a taxisoknak! Egy valódi érdekképviselet mellett, nem lett volna lehetséges a jelenlegi helyzet kialakulása! Világossá vált , hogy az a módszer amivel eddig a Taxis Szakszervezet megpróbált tárgyalási pozícióba kerülni kudarcot vallott! Épp ezért mostantól új stratégiával képviselünk benneteket , de ehhez első sorban a Szakszervezeti Tagok támogatására és együttműködésére van szükségünk ! Amennyiben egyet értesz célkitűzéseinkkel és hajlandó vagy tenni is Magadért (nem pedig csak siránkozni a kialakult helyzet miatt ), akkor csatlakozz hozzánk! Az érdekképviselet elsődleges feladata mostantól, hogy egy előre egyeztetettet időpontban egységesen meghirdesse a rádiócsendet , ezzel új alapokra helyezze a Taxisok tárgyalási pozícióját és azonnali hatállyal véget vessen a kollégákkal szembeni igazságtalan és előnytelen szabályoknak a cégek részéről! Persze könnyebb a körülményekre vagy másokra hivatkozva nem tenni semmit és vétlen áldozatként gondolni magadra , de TUDD ,hogy azért az élethelyzetért amiben most vagy személy szerint Te vagy a felelős a döntéseid révén amiket meghoztál vagy nem hoztál meg ! Hozz egy döntést! Ki , ha nem Te? Hol , ha nem itt? Mikor, ha nem most? (Jelentkezni Tomajer úrnál lehet) Magyar Taxisok Érdekképviselete Guy Fawkes

mew 2009.04.22. 01:20:20 / # 100870
avatar
Én ezért nézek új munkát.
valcsi 2009.04.21. 04:57:20 / # 100869
avatar
Ezekkel a kedvezményekkel nekem inkább akkor van problémám, amikor olyan érzésem van, hogy teljesen hülyének néznek. A Hiltonból - ahol én az életben a recepciónál egy lépéssel tovább nem jártam, és esélyem sincs rá, hogy valaha akár egy éjszakát is eltöltsek - két külföldi urat - akik nálam százszor gazdagabbak, "transzferáron" kiviszek a reptérre. Tudathasadásos állapot, az órában több, mint ötezer, kérek 2.800-t, és nem tudom, hogy sírjak, vagy inkább röhögjek, amikor nem tudom, hogy megköszönjem-e a 200 Ft jattot. Ők adtak kétszázat, én kétezret.
mew 2009.04.21. 01:24:11 / # 100867
avatar
Az első az utas. Fontosnak tartom, hogy 184 Ft/km-ért tudjanak a Tisztelt Utasok utazni, főleg ezekben a nehéz időkben! Diákigazolványra, nyugdíjas-igazolványra is járjon a kedvezmény! :-) A taxis azonban 240 Ft/km-ért fuvarozzon. A 240 Ft és a kedvezményes ár közötti összeget pedig minden hónap végén fizesse ki az alvállalkozóknak a Taxicég. Így majd észbe kapnak! A hülye kedvezményeket majd akkor nem fogják ész nélkül adni mindenkinek. Ha egy taxicég pl. 184-ért fuvaroz, az önmagának is reklám, azt ne az alvállalkozó fizesse! Szorgalmazni kellene sürgőssen egy konferenciát, ahol ezt a javaslatot fel lehetne terjeszteni az arra illetékeseknek! Ami most van, az a kőkorszak! Ezen változtatnuk kell!

tomajer 2009.04.20. 16:23:15 / # 100866
madár 2009.04.20. 15:03:19 / # 100865
avatar
Ne légy már örökké olyan pesszimista, és kábrándító Tomi. Néha már az az érzése a taxis embernek: te egy másik malomba hajtod a vizet. Eleve elrettentesz mindenkit. Azt a jelszót tűzted a zászlódra, hogy teljesen minden mindegy, csak neked legyen jó? :DDD
csili 2009.04.20. 03:39:42 / # 100863
avatar
A másik "érdekes" dolog, ami egyre hangsúlyosabb lesz, a fuvarszervezők teljesítménye. Az egyre magasabb tagdíj, és az érte nyújtott szolgáltatának az aránya. Biztos Te is dolgoztál már "letiltva". Elég idegesítő, (hiszen arra lett kitalálva), de pár fuvart össze lehet szedni. Ha a befizetett tagdíjért is csak olyan kevés fuvart kapsz, mint amennyit anélkül is simán megkapnál, lehet, hogy vissza- vagy elmegyünk mazítlábasnak?
csili 2009.04.20. 03:27:46 / # 100862
avatar
"Évek óta mondjuk, hogy most aztán már tuti, lejjebb megy a létszám magától, sokan nem fogják bírni, de valahogy én ezt nem látom még ma sem." Én már látom. Az elődeink által kivívott - és normális - 8 órás munkaidő újból elkezdett növekedni. "Beálltunk" a 12 órára. Az általad is idézett Taxisok Világában javasolták válság ellen, hogy növeljük meg még 1-2 órával. Kiderült, hogy ez is kevés. Azt hiszem nagyon rövid időn belül elérkezünk a munkavégzési és a tűrőképességünk határára. Addig, amíg remény volt a létfenntartásunkra, addig volt célunk. De ha hiába vagy kinn a végtelenségig, és mégsem tudod megmenteni az autódat, a lakásodat, borulni fog a bili. Csak figyeld meg az intő jeleket, hányan nem tudnak tagdíjat fizetni.
funnel 2009.04.19. 20:12:37 / # 100861
avatar
Van igazság abban, amit mondasz a fuvarszervezőkről, csak szerintem már régen túl vannak azon, hogy nyereséget könyvelnek el. A kérdés az, ezt mire fordítják? Ha visszaforgatnák a cégbe valamilyen formában, az lenne az igazi. Reklám, ilyen-olyan fejlesztés, stb. Ne adj isten azt mondanák, ha nyereségem van a taxisoktól, akkor vissza is adok nekik, mondjuk lejjebb viszem a tagdíjat. Jusson is, maradjon is. De hallottál már ilyet?? Viszont melyik tulaj jár mondjuk Lacettivel 96 hónapos részlettel rajta? Évek óta mondjuk, hogy most aztán már tuti, lejjebb megy a létszám magától, sokan nem fogják bírni, de valahogy én ezt nem látom még ma sem. Mindig lesznek újak, akik azt hiszik, ők majd megváltják a világot, legyen az taxis, fodrász, lángosos, cipész vagy bármi, nem csak a mi szakmánk jár ebben a cipőben. És amíg ezt tapasztalják a taxis cégek tulajdonosai, addig ugyanazt a politikát fogják folytatni, mint most. Érthető... Emberszámba venni egymást újra? Olyan már sosem lesz, mint volt mondjuk 20 éve. Amíg ekkora kenyérharc megy az utcán? Majd ha mindenki mondjuk a nagyobb medence építésére hajt, vagy hogy megvegye az új E Classt, akkor igen. De amíg azért van kint az utcán 13-14 órát, hogy a kocsirészletét, a gázszámláját, a gyerek tankönyvének az árát valahogy megkeresse, addig ez illúzió. Most számíthatsz a bajban a barátaidra, de a kollégádra?! Az igazi vesztes az általad felsoroltakon kívül már csak te vagy. Nézd meg a Taxisok Világában pl., havonta hány kolléga távozik el közülünk 40-50 évesen. Hányan vannak otthon "betegállományban" infarktus, agyvérzés után lábadozva? És mégis ott vagyunk minden nap a volán mögött. Amíg rá nem döbbenünk, hogy mibe hagytuk magunkat belehajszolni többek közt a cégtulajdonosok által. Félek, addigra késő lesz.
csili 2009.04.19. 19:10:54 / # 100860
avatar
Szerintem nem. A fuvarszervezőknek komoly kiadásaik vannak. Ez a kiadás x fő taxis tagdíja. Ha x db tagdíjat beszed, akkor áll nullszaldón. Nyilván az az érdeke, hogy ennél több tagja legyen, ebből keletkezik a nyeresége. Ha majd sorra kezdjük elveszíteni az autóinkat, (tönkremegyünk) a létszám addig megmarad, amíg lesznek új jelentkezők. De nem lesznek, vagy csak más társaságból átigazolók. De ez is csökkenni fog, mert nagyon drága. és így valamennyi társaságot érinteni fogja a fluktuáció. Amikor már annyi taxis megy tönkre, hogy nemcsak nyereség nem lesz, hanem x db tagdíj sem a fuvarszervező költségeire, akkor tagdíjat fog emelni, és ha ezen is túl leszünk, akkor - talán - emberszámba kezdjük majd venni egymást, emberszámba veszik a taxist,és a közös túlélésért elindul valami. Ebben a válságsztoriban az igazi vesztesek a kiskorú gyerekeink, a családjaink lesznek.
törölt felh. 2009.04.19. 15:16:56 / # 100859
avatar
Szerinted a fuvarszervezőknek mi az érdekük. Elárulom +100 ember + 6.000.000ft bevétel havonta ugyanannyi kiadással.
csili 2009.04.18. 22:03:58 / # 100858
avatar
Nem lehet szerintem tudni mi lesz velünk. A "beáramláshoz" jó autó kell. Ha valaki kp-ért venni tud egy 3-4 milliós autót, az nem biztos, hogy taxizni akar. Ha hitelre veszi, belebukik. Ha droidnak megy, azt sem fogja tudni fizetni. Jelenleg az azonnali tiltás miatt a tagdíjnak van a legerősebb prioritása, az autó részletnek három hónap a türelmi ideje. Szerinted? Egyedül - véleményem szerint - a cégek azonnali létszámstopja lehetne a megoldás, dehát a taxisok és a fuvarszervezők nem az összefogásról híresek. Pedig most könnyen lehet, hogy mindkét csoport ennek hiánya miatt belebukik. Vagy eljön az érdekvédelem, a szakszervezet ideje. Hidd el nincs más megoldás. Igen, szép jövő :-)
funnel 2009.04.12. 19:12:41 / # 100857
avatar
Góré, mielőtt elküldöd, Te is átolvashatnád, mit hogyan írtál le. Összefüggéstelen mondatok, vesszők, pontok hiánya. De azért kilehet hámozni, amit akarsz:) Mellesleg én is azt gondolom, hogy elsősorban most azon kellene dolgozni, hogy a mindenféle cégtulajdonosok ne hajthassák bele a taxisaikat az ilyen irreálisan alacsony tarifákba, ami egyszerűen gazdaságtalan! Képtelenség ilyen tarifa mellett fenntartani a vállalkozást! A GVH ilyenkor miért nem vizsgálódik? Közhely, de a Gyurcsány, Bajnai féle emberek persze hogy könnyedén vonják meg a támogatást azoktól, akiknek leginkább szüksége van rá, mert havi milliós fizetésekből képtelenek megérteni és átérezni, milyen az, amikor hónap közepén az ember a konyhaasztalon tetriszezik a csekkekkel, hogy melyiket ne fizesse még be. Ne vedd magadra, itt most nem Rád gondoltam, bár a ti tarifátok is meglehetően gusztustalan. Címetek nincs, ami meg van, azt elvárod, hogy a srácok fillérekért vigyék el. A Főtaxi, a City, a 6x6 nem csökkentette az árait, mégis van melójuk, igaz, nem annyi, mint volt. Tényleg az olcsójánoskodástól várod, hogy több hívásotok lesz? Száz éve nem jön be ez a taktikád, mégis ragaszkodsz hozzá foggal-körömmel. Ha valóban a mi érdekeinket akarod képviselni, akkor először ezeknek próbálj véget vetni. Ha jól belegondolsz, nem is lenne olyan tragikus, ha valóban mindenkit 240 ft-tal vihetnénk! Ehhez képest 165, 184 forintokért vagyunk kénytelenek fuvarozni. Ezek után, ha én lennék az Illetékes Elvtárs, és Te oda jönnél hozzám, hogy szeretnél emelni, persze hogy nevetve csak annyit kérdeznék: Minek? Hiszen a használható tarifa 70%-át sem használja jelenleg ki Horváth úr!

tomajer 2009.04.12. 19:07:06 / # 100856
Szép jövő! :-) De ha mindig van beáramlás a kibukottak helyett, akkor dől az egész, hisz az újak örülnek, hogy lyuk van a seggükön, és munkát kapnak a magasságos munkaadótól:-(
csili 2009.04.12. 18:48:37 / # 100855
avatar
Nagyon is elképzelhető, hogy lesz nekünk (is, és másoknak is) egy komoly szakszervezetünk. Ez attól függ, hogyan fog alakulni a létszámhelyzet. Azok a kollégák, akik családot kell, hogy eltartsanak, és hitelre vették az autójukat,nem fogják tudni azt fizetni, tehát vagy valami más pályát választanak, vagy előbb utóbb - autó híján - elmennek droidnak, amíg az a vállalkozás is el nem bukik.Ha marad a létszám, és mindannyian nyomorogni fogunk, törvényszerű, hogy megfogalmazódik a szolidaritás igénye. De ez csak akkor fog bekövetkezni, ha a mostani helyzetnél is sokkal nyomorúságosabb helyzetbe kerülünk.

iceman 2009.04.12. 17:45:24 / # 100854
avatar
Mért máshol jobb? - te álnok... érdekvédő. Ezt a silány szöveget. Lehúzzátok mindenütt a csóró taxisokat.
góré001 2009.04.05. 17:49:57 / # 100853
avatar
KIZSÁKMÁNYOLÓ?????? Befizetsz ott vagy nem fizetsz be nem vagy ott! Szabad választásod van!! Azért azt gondolom még a 6x6 is jó mintegy 16mFt bíztos fuvar az orás ácsorgások helyett! Tudod vagy 9 százan ebből élnek!! No meg miért fáj ez neked mint Főtaxisnak!!!??? Nem furcsa hogy mindíg mások helyett kell gondolkodnod???
góré001 2009.04.05. 17:46:18 / # 100852
avatar
Rendben van írni nem tudsz - rendben van , bele kötsz mindenkibe - rendben van- belekötsz mindenben - rendben van - a Te dolgod ez is rendben van! De legalább kérdezz már meg az utcán egy Txist mire és kinek van! Legalább érdeklődj mennyivel járnak mennyi címűk van mennyi a tarifa itt ott no meg 22 után!! Aztán meg mi bajod van a mi 165 mikor minden cég már a 100 felé halad !! No nem baj a kalapács szerepére jó vagy és pont!!
törölt felh. 2009.04.05. 17:37:17 / # 100851
avatar
Tisztelt Érdekvédő Úr! Kérem lépjen fel az olyan kizsákmányoló taxi társaságok ellen akik rákényszerítik a taxisokat a mélyen ár alatt történő személyszállításra. Megértését előre is köszönöm.
törölt felh. 2009.04.05. 17:37:01 / # 100850
avatar
Ja megkérdezik mit szeretne 240Ft/km-ert fixen. Gondolkoznak kinéznek az ablakon meglátják a 165Ft-os tarifádat,és elzavarnak a fenébe de persze 45%-os tarifaemelést ebben a válságban. Ne azt tartom én röhejesnek.
Oldalszám: 72