Felhasználó hozzászólásai
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.02 03:32
Előbb írtam le, hogy értettem a példád, csak éppen sehogy sem kapcsolódik ahhoz az állításomhoz, hogy "nem csak a taxis vállalkozók sajátossága a sírás a jelenlegi helyzetben". Erre te leírod, hogy szerinted miért nem érthettem...
Egyik kommentemben sem cáfoltam azt, hogy a taxisok sírnak, vagy ne lenne sok panaszkodó köztünk, de te továbbra is kötöd az ebet a karóhoz, és próbálod megmagyarázni, hogy én semmit sem értek az egészből, mert hülye vagyok, miközben kb. mindenben egyetértek veled, tehát csak annyira vagyok hülye, mint amennyire te.
Lehet, hogy tényleg én vagyok az, aki nem képes összerakni a mozaik darabjait, te viszont fix, hogy csukott szemmel olvasod azt a bizonyos képregényt.
A taxisok jelentős része nem fogja fel, hogy miért 50 ezer forint pl. a KATA, és hogy az azért ilyen kevés ez a tétel, mert cserébe szinte semmit nem kap az államtól, tehát a bevételéből egy jelentős összeget félre kéne tenni pl. nyugdíjra. A taxisok nagy része azt sem fogja fel, hogy az autó bekerülési költsége nem ingyenes tétel, amikor a vállalkozás költségeit kell kiszámolni (mert sokan úgy számolnak, hogy a tagdíj meg az üzemanyag csak a havi kiadás), továbbá azt sem érti a taxisok nagy része, hogy azért cserébe, hogy többet keres, mint egy pizzafutár (már amikor), a kockázat is jóval nagyobb. A sort folytathatnám, csak ennek az égvilágon továbbra sincs köze a véleményemhez, miszerint a sírás nem csak és kizárólag a taxisok identitásának a része.
Itt egyelőre te vagy az, aki látványosan nem érti, hogy én miről beszélek.
Egyik kommentemben sem cáfoltam azt, hogy a taxisok sírnak, vagy ne lenne sok panaszkodó köztünk, de te továbbra is kötöd az ebet a karóhoz, és próbálod megmagyarázni, hogy én semmit sem értek az egészből, mert hülye vagyok, miközben kb. mindenben egyetértek veled, tehát csak annyira vagyok hülye, mint amennyire te.
Lehet, hogy tényleg én vagyok az, aki nem képes összerakni a mozaik darabjait, te viszont fix, hogy csukott szemmel olvasod azt a bizonyos képregényt.
A taxisok jelentős része nem fogja fel, hogy miért 50 ezer forint pl. a KATA, és hogy az azért ilyen kevés ez a tétel, mert cserébe szinte semmit nem kap az államtól, tehát a bevételéből egy jelentős összeget félre kéne tenni pl. nyugdíjra. A taxisok nagy része azt sem fogja fel, hogy az autó bekerülési költsége nem ingyenes tétel, amikor a vállalkozás költségeit kell kiszámolni (mert sokan úgy számolnak, hogy a tagdíj meg az üzemanyag csak a havi kiadás), továbbá azt sem érti a taxisok nagy része, hogy azért cserébe, hogy többet keres, mint egy pizzafutár (már amikor), a kockázat is jóval nagyobb. A sort folytathatnám, csak ennek az égvilágon továbbra sincs köze a véleményemhez, miszerint a sírás nem csak és kizárólag a taxisok identitásának a része.
Itt egyelőre te vagy az, aki látványosan nem érti, hogy én miről beszélek.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.01 23:39
A vitát hagyjuk, látványosan rémeket látsz, senki sem köszörülte rajtad a nyelvét, és egy szóval sem írtam, hogy zavaros az elméd.
Akárhány perces a memóriám, a kommentjeimnek semmi olyan üzenete nem volt, ami indokolta a te viszontválaszaidat, egyetlen állításodnak sem mondtam ellen, de te viszont hevesen ellenkezel az írásaimra.
Melyik állításomnak volt olyan jelentéstartalma, ami bármi olyat sugallt volna, hogy a vállalkozói létet én másképp definiálom, mint te?
Te írtad, hogy 1-1 taxis már 5 nap után világvégét kiállt, erre hoztam fel példát, amivel bizonyítani próbáltam, hogy ez nem taxis sajátosság. Ennyi. Aki ebbe többet látott, az te vagy, hiszen elkezdtél nekem fóliázásról beszélni, meg a kezdő taxisokról, akik nem tudnak számolni. Ami mind szép és jó, csak éppen nem válasz az állításomra, ugyanis egy szóval sem mondtam, hogy a taxis vállalkozó nem felel semmiért, és tessék alanyi jogon havi 500 ezer forintot adni nekünk, mert csak úgy (mielőtt neki állnál személyeskedni, meg a memóriámat minősíteni, amiért "nem értem" a fóliás és a kezdő taxis példád, ne fáradj, ugyanis tökre egyetértek veled a témában, tehát ha emiatt lehülyézel, akkor magadat is lehülyézed).
A hozzászólás felcímkézés meg rendkívül hasznos, pl akkor, amikor telefonról nem töltődik be rendesen minden hozzászólás, és fogalmam sem volt, hogy közben mások is írtak a témához.
Akárhány perces a memóriám, a kommentjeimnek semmi olyan üzenete nem volt, ami indokolta a te viszontválaszaidat, egyetlen állításodnak sem mondtam ellen, de te viszont hevesen ellenkezel az írásaimra.
Melyik állításomnak volt olyan jelentéstartalma, ami bármi olyat sugallt volna, hogy a vállalkozói létet én másképp definiálom, mint te?
Te írtad, hogy 1-1 taxis már 5 nap után világvégét kiállt, erre hoztam fel példát, amivel bizonyítani próbáltam, hogy ez nem taxis sajátosság. Ennyi. Aki ebbe többet látott, az te vagy, hiszen elkezdtél nekem fóliázásról beszélni, meg a kezdő taxisokról, akik nem tudnak számolni. Ami mind szép és jó, csak éppen nem válasz az állításomra, ugyanis egy szóval sem mondtam, hogy a taxis vállalkozó nem felel semmiért, és tessék alanyi jogon havi 500 ezer forintot adni nekünk, mert csak úgy (mielőtt neki állnál személyeskedni, meg a memóriámat minősíteni, amiért "nem értem" a fóliás és a kezdő taxis példád, ne fáradj, ugyanis tökre egyetértek veled a témában, tehát ha emiatt lehülyézel, akkor magadat is lehülyézed).
A hozzászólás felcímkézés meg rendkívül hasznos, pl akkor, amikor telefonról nem töltődik be rendesen minden hozzászólás, és fogalmam sem volt, hogy közben mások is írtak a témához.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.01 20:17
Igazad van, akkor van értelme a vitának, ha figyelünk egymásra. Éppen emiatt főleg nem értelek, ugyanis se éhenhalásról, sem pedig áldozathibáztatásról nem írtam.
Egy tényt írtam le: nem csak a taxisok, hanem mindenki más is megroppant ettől a pandémiától, emiatt mindenkitől meglehetne kérdezni, hogy mit csinált az elmúlt 30 évben. Ennyi. Még mindig nem értem, hogy pontosan miről vitázol velem.
Egy tényt írtam le: nem csak a taxisok, hanem mindenki más is megroppant ettől a pandémiától, emiatt mindenkitől meglehetne kérdezni, hogy mit csinált az elmúlt 30 évben. Ennyi. Még mindig nem értem, hogy pontosan miről vitázol velem.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.01 16:47
A komment másik fele lemaradt, szóval:
Én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy a taxisoknál jóval nagyobb és tőkeerősebb vállalatok is megroppantak pillanatok alatt, úgyhogy most ez a "hiszti" nem ugyan az, mint amikor egy kolléga panaszkodik egy átlagos szeptemberi szerda este, hogy "még csak 20 ezernél tart, pedig már vagy 5 órája dolgozik".
Én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy a taxisoknál jóval nagyobb és tőkeerősebb vállalatok is megroppantak pillanatok alatt, úgyhogy most ez a "hiszti" nem ugyan az, mint amikor egy kolléga panaszkodik egy átlagos szeptemberi szerda este, hogy "még csak 20 ezernél tart, pedig már vagy 5 órája dolgozik".
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.01 16:39
Én kezdem elveszteni a fonalat. Most tulajdonképpen miről vitázunk?
Állítottad (pontosabban kérdezted), hogy aki nem tud átvészelni 3 hónapot, az mit csinált eddig 30 évig. Én erre írtam, hogy ezt nagyjából minden vállalkozótól meglehetne kérdezni, mert senki sem viseli jól ezt az időszakot.
Állítottad (pontosabban kérdezted), hogy aki nem tud átvészelni 3 hónapot, az mit csinált eddig 30 évig. Én erre írtam, hogy ezt nagyjából minden vállalkozótól meglehetne kérdezni, mert senki sem viseli jól ezt az időszakot.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.01 14:46
Félre értesz, teljesen igazad van, nekem semmi bajom nincs a felsőzsolcai pénztárosokkal, és tényleg nagy felelősség hárul a könnyű pénzt ígérő szereplőkre (mondjuk a sofőröket sem kell félteni, köztük is van pár vetítő gép).
Én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy egy ilyen gyenge január-február után nem csak önmagában a gyenge márciussal van probléma.
Én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy egy ilyen gyenge január-február után nem csak önmagában a gyenge márciussal van probléma.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.01 13:45
A budavári Alabárdos étterem tulaja már február végén bejelentette, hogy végük van, és akkor még sehol sem volt fertőzött Magyarországon. Ha egy sok sok éve működő "luxus" étterem 2 gyengébb nap után lehúzza a rolót, akkor egy évek óta kivéreztetett mikrovállalkozótól mit várjunk?
Nem kívántam politizálni, csupán arra akartam felhívni a figyelmet, hogy látszólag sokkal jobb volt a helyzet, mint amennyire valójában jó volt. Nem egy ismerősömet az aktuális munkahelyén ki sem fizették, és most nem a felsőzsolcai kisboltnak a 2 órára bejelentett fogatlan pénztárosának a fizetéséről beszélek, hanem magyar viszonylatban komoly szolgáltató cégek alkalmazottairól, akiket érintettek a korlátozások (mármint az üzleteket).
Itt taxis fronton szerintem inkább az a probléma, hogy volt egy iszonyat gyenge január-február, ahol nagyjából a fél brigád felélte a decemberi pénzeket, és akkor most jött egy még rosszabb március.
Aki nem dolgozik inkább, és nem fizet tagdíjat, annak a január-február után túl sok megtakarítása nem maradt, és ugye bevétel nélkül nincs pénz, aki meg még mindig kint ül a hidegben, az meg amit megkeres, be is fizetheti a fuvarkufárnak, vagy éppen eltankolhatja a kúton. Szóval itt nem 5 nap csődről van szó, hanem inkább 90 nap csődről.
Nem kívántam politizálni, csupán arra akartam felhívni a figyelmet, hogy látszólag sokkal jobb volt a helyzet, mint amennyire valójában jó volt. Nem egy ismerősömet az aktuális munkahelyén ki sem fizették, és most nem a felsőzsolcai kisboltnak a 2 órára bejelentett fogatlan pénztárosának a fizetéséről beszélek, hanem magyar viszonylatban komoly szolgáltató cégek alkalmazottairól, akiket érintettek a korlátozások (mármint az üzleteket).
Itt taxis fronton szerintem inkább az a probléma, hogy volt egy iszonyat gyenge január-február, ahol nagyjából a fél brigád felélte a decemberi pénzeket, és akkor most jött egy még rosszabb március.
Aki nem dolgozik inkább, és nem fizet tagdíjat, annak a január-február után túl sok megtakarítása nem maradt, és ugye bevétel nélkül nincs pénz, aki meg még mindig kint ül a hidegben, az meg amit megkeres, be is fizetheti a fuvarkufárnak, vagy éppen eltankolhatja a kúton. Szóval itt nem 5 nap csődről van szó, hanem inkább 90 nap csődről.
Téma: Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja
Hozzáadva: 2020.04.01 13:01
Ezt mondjuk minden vállalkozótól meg lehetne kérdezni, nem csak a taxisoktól...talán mégsincs akkora gazdasági dübörgés, mint ahogy azt a TV-ben látjuk.
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.03.31 22:22
Mas interjujaban meg elmondta, hogy a korulmenyekhez kepest jol lavirozott a II. vilaghaboruban...
Nezd, nekem mindegy, hogy ki mit gondol Horthyrol, a velemenyem nem valtozik: a mostani politikusok meg rosszabbak.
Nezd, nekem mindegy, hogy ki mit gondol Horthyrol, a velemenyem nem valtozik: a mostani politikusok meg rosszabbak.
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.03.31 17:54
Annyit korrigálnék, hogy elvileg nem azt mondta, hogy gócponttá vált, hanem hogy gócponttá válhat.