Felhasználó hozzászólásai
Hozzáadva: 2014.10.17 09:58
Bocs mindenki, kicsit off, de warrior hozzászólásából eszembe jutott egy régi vicc (egy kis jókedv amúgy se árt):
A miniszterelnök autóval, sofőrrel halad egy vidéki falu mellett. Kimegy az útra egy disznó (közönséges házi sertés, kinek hogyan tetszik), elütik, a disznó elpusztul. Miniszterelnök beküldi a sofőrt a faluba, hogy keresse meg a malac gazáját és fizesse ki a kárt, mondván ő becsületes ember. Nem telik el sok idő, és látja, hogy a falu népe éljenezve, magasba emelve hozza a sofőrt. Nem tudja mire vélni, így hát rákérdez:
- Mi történt? Miről maradtam le?
- Nem tudom uram. Elmentem a faluba, ahogy azt kérte, és csak annyit mondtam, hogy "én vagyok a miniszterelnök úr sofőre, és elütöttem a disznót!"
Hozzáadva: 2014.10.17 09:29
elnézést a vége kicsit se füle se farka lett, de értitek mire gondolok.
Hozzáadva: 2014.10.17 09:15
Üdv mindenki.
Nem szeretnék itt észt osztani, mert csak.
De:
Itt egyrészt warrior kollega írta, hogy ameddig csak pest volt a téma, addig mi vidékiek le se sz*rtuk, ez sajnos tényleg így van.
Most viszont a nagy "munkahely teremtésben" ezek a nagyeszűek, dilettáns balf*szok 10-12 ezer kollega megélhetését veszélyeztetik, országosan. Ugyan az ő zsebükben landol a bevételünk nagy része (járulék, súlyadó, nafta..., hadd ne soroljam), sajnos ezek is csak azt látják, mint az átlag utca embere, hogy "nagy császár a taxis, hiszen pár km-es fuvarért 1500-2000 Ft-ot kér, holott a benzin erre a távra csak 100 Ft".
Írták itt, hogy összefogás kéne. Na ja. Ha egy-egy nagyvárosban 150-200 autó kimegy az utcára, és elzár egy főbb sugárutat, abban nem lesz semmi extra.
DE!
Ha ez a 10-12 ezer kolléga, összehangoltan felszambázik pestre, "eldugítják" a belvárost meg a fontosabb utakat, és pont.
Hozzáadva: 2014.06.20 10:23
Azzal amúgy nem lenne baj, ha egy hülye okoskodna. Viszont meg kell nézni a hozzászólásokat tényleg a cikk után, és látszik, hogy egy ilyen "okosságra" hányan helyeselnek...
Hozzáadva: 2014.06.20 10:20
Na nem azért vagyunk, hogy okoskodjunk, hanem, hogy osszuk meg, tárgyaljuk ki, hogy mekkorát cuclizunk a döntéshozók miatt, akik viszont tényleg csak okoskodnak. Ugyebár az örök ellentét: az okosok hülyéskednek, vagy a hülyék okoskodnak.
Nagyon nem mindegy.
Hozzáadva: 2014.06.20 10:02
Na szép napot!
Távol álljon tőlem, hogy okoskodjak, meg minden, tutira vannak nálam okosabbak.
DE!!!
nézzünk meg egy hozzászólást a linkelt cikk után (egyszerűség kedvéért idézném):
"zenebono 2014. június 19. 17:02
5@bsandor
Az átlagembert ez érinti a leginkább, tehát támogatok mindenféle megoldást. A taxisblokád óta pedig külön szurkolok minden megoldásnak, amely letöri a maffia szarvát.
Egy 35 km-es útért 10 ezret beszedni pofátlanság, a benzinköltség max 1200 ft."
Na itt a baj! Nem csak ezzel kapcsolatban, hanem összességében a "Nagy Magyar (és globális) Valósággal". A multik és az állam is a szűkült, "csak azt látja ami előtte van" embert célozza meg (a lakosság min. 90%-a, tisztelet a kivételnek ugyebár)
Gondolom mindenkinek volt már olyan utasa, aki egy 5 km-es út után megnézte mennyit fizet, és felkiáltott, hogy "Ti taxisok milyen jól kerestek!!"
Valahogy mindenki elfelejti, hogy az a fuvardíj nem csak benzipénzt, hanem a sok lehúzós kiadás mellett a taxis úr (és családja) kajáját és rezsijét is tartalmazza (tartalmazná).
Na ennyi után (de szerintem nem mondok újat) látjuk, hogy kikre épit az Uber...
Scatty 14/2
Hozzáadva: 2014.02.27 13:00
bocs, nem pesti taxis vagyok, nem igazán vagyok arrafelé jártas, nem tudom :)
Scatty 14/2
Hozzáadva: 2014.02.27 12:58
Amúgy meg fogsz lepődni, de a tábla azért kell a gyakorlatban a körforgalomhoz (macisajt vagy stop), mivel annak ellenére, hogy a KRESZ világosan és érthetően fogalmaz a körforgalmat illetően, nagyon sokan nem tudják rendeltetés szerűen használni. Pl.: nem megfelelő irányjelzés, vagy annak teljes hiánya (kifelé menet előtt jobbra kirakod, ezzel szemben láttam olyat, hogy valaki BEFELÉ menet kirakta BALRA, és kifelé menet előtt lekapcsolta, ez is "logikus" bár nem szabályos). De tovább megyek, olyat is láttam (Szeged, Csillag tér), hogy egy kispolszkis minden logikát nélkülözve BALRA fordult be a körforgalomba (tehát "körforgási iránynak" ellentétesen, balesetveszélyt előidézve). holott még a betorkolló út is ugyebár a helyes iránybaállás felé ível. Nem véletlen, hogy a körforgalmat jelző táblán nyilakkal mutaták a haladási irányt. A kihelyezett tálbák pedig csak felhívják pluszban a figyelmet a befelé haladó elsőbbségadási kötelezettségére (hasonlóan -bár nem a legjobb összehasonlítás- a nagy sárga fényvisszaverős tálblára elhelyezett sebességkorlátozó tábla, külön helye nincs a KRESZ-ben, csak plusz figyelemfelkeltés)
Hozzáadva: 2014.02.27 12:47
Nem rossz logika, de gondolj bele, ha a behajtónak adunk elsőbbséget, tehát megállok a körforgalomban beengedni az embereket, akkor előbb-utóbb "feltöltődik" a körforgalom.
Bár a KRESZ szabályai nemzetköziek, a Magyarországon alkalmazott szokás, hogy a "körforgalomban bent lévőnek van elsőbbsége" nem általános. Olaszországban és Franciaországban is előfordulnak jobbkéz-szabály elvén működő körforgalmak, egy fontosabb forgalmi irányt előnyben részesítő körforgalmak és egyéb különleges szabályozású körforgalmak. Ezért fontos, hogy ne rutinból vezessünk, különösen külföldön, a körforgalomban, hanem figyeljük az elsőbbséget szabályozó táblák elhelyezését vagy esetleges hiányát is! Amennyiben nincs elsőbbségadás kötelező tábla, a jobbról jövőnek van előnye, ha mi a körpályán haladunk akkor is. Magyarországon a jelenlegi szabályozás ilyet azonban nem ismer, ahogyan 60 m sugarúnál nagyobb körforgalmat sem.
A körforgalom miatt az útkereszteződések biztonságosabbak, és gyorsabb áthaladást biztosítanak. A körforgalom „működik” éjjel is, gyér forgalomban és csúcsforgalomban is. A cipzár módszerhez hasonló bekapcsolódás - a keresztirányú forgalomba fokozatos behajtás - érvényesül. Behajtásnál nem kell irányjelzést adni, de ez kilépésnél kötelező. Többsávos körforgalmakban sávváltásnál szintén jelezni kell a sávváltási szándékot. A körforgalmat keresztező villamos (bármely irányból is keresztezze azt) elsőbbséget élvez.
A körforgalom forgalomszervezési megoldás. Esetenként gyorsítja a kereszteződés forgalmát azzal, hogy a behaladás szinte folyamatos (míg a lámpánál egyik irány áll, a másik megy). Ugyanakkor forgalomcsillapító hatása is van, mert rendre és rangra való tekintet nélkül (valamennyi irányból érkező jármű) sebességcsökkentésre kényszerül, de haladásuk ekkor is folyamatos. Előnye a biztonságon túl, hogy ha valaki eltéveszti a kihajtást (vagy meggondolja magát és máshol akar kimenni), akkor újra körbejárva korrigálhat.
Körforgalom diagramjaA teljességhez hozzátartozik, hogy nem mindenhol alakítható ki például helyhiány miatt, hegyes részeken a sík terület kialakítása nem lehetséges, máshol a lámpás keresztezés „szigora” indokolt, a főirány forgalma megtörik, lámpasorba (zöldhullámba) nem igazítható. Elmondható, hogy az átgondoltan megépített körforgalmú csomópontok a járművezetők biztonságérzetét is fokozzák, de ezt is - sajátos logikája miatt - meg kell érteni, meg kell tanulni. A közlekedési morál kialakításának egyik legjobb lehetősége is.
Földalatti körforgalom (Bochum, Németország)A körforgalom tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essen. E tábla, Magyarországon, csak az ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező vagy az Elsőbbségadás kötelező jelzőtáblával együttesen kerül kihelyezésre. A körforgalomban haladó járműveknek elsőbbségük van a körforgalomba behajtó járművekkel szemben Magyarországon. Ettől külföldön eltérő elsőbbség szabályozás is lehetséges. Külföldön figyeljünk az elsőbbségadás tábla elhelyezkedésére vagy esetleges hiányára!
Jelzőtáblák
A jobbra tartási kötelezettség, ha a jogszabályból más nem következik vonatkozik körforgalomban való haladásra is. (vö. kétsávos körforgalom például Veszprémben)
Az irányváltoztatást ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is, tehát a körforgalmat elhagyó járművet is menetirány változtatónak kell tekinteni, és így ezt a műveletet is irányjelzéssel jelezni kell.
Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobb oldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Tilalmak a körforgalomban
Körforgalmú úton megfordulni és hátramenetet végezni tilos.
Tilos megállni és várakozni körforgalmú úton.
Bár útkereszteződésben tilos előzni (Kivétel ezen szabály alól, ha a forgalmat rendőr, vagy fényjelző készülék irányítja, és az előzés nem jár a menetirány szerinti bal oldali forgalmi sáv igénybevételével. Kivétel továbbá, ha a jármű főútvonalon, vagy olyan más úton halad, ahol az elsőbbséget jelzőtábla jelzi, valamint körforgalomban, vagy ha csak jobbról szabad előzni. Tehát ezekben az esetekben is lehet előzni, ha az útkereszteződésben a forgalmat jelzőlámpa irányítja, vagy rendőr, és az út párhuzamos közlekedésre alkalmas. Előzni lehet továbbá jelzőtábla rendelkezésén alapuló fölérendelt helyzetben, körforgalomban, az útkereszteződésben balra kanyarodó járművet jobbról, villamost, ha az az úttest közepén, vagy egyirányú út bal oldalán közlekedik.), de körforgalmú úton, ha az előzés feltételei adottak végrehajtható előzés.
A villamosnak körforgalomban mind a belépő, mind a kilépő ponton áthaladási elsőbbsége van a körforgalomban haladó más járművekkel szemben.
Dióhéjban ennyi. Azt láthatod, hogy a körforgalomban megállást, ergó a parkolást kifejezetten TILTJA a KRESZ.
Scatty 14/2