Név
Becenév Váltó
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Ma kaptam egy hosszabb telefont

Hozzáadva: 2009.03.17 14:35

Hát ez nem egy száguldós topic! Először egy nap, majd pedig majdnem egy teljes hét hozzászólás, ötlet nélkül. Megértem a pénz után hajtókat, megértem a másik topicban ez idő alatt panaszkodókat, és mindenkit egyáltalán. :))) Azért az lejön belőle, hogy valójában érdektelen ebben a témában a legtöbb eddigi hozzászóló. Ezt sem lehet, azt sem lehet, nincs havi 5.000. egy taxis takarékalapra …? „góré001” már megcsinálta az új taxiscéget - magának - helye van a piacon, tehát ez sem lehetetlen. Vagy megvárjuk, amíg kikaparják nekünk mások a sült gesztenyét? Legalább adjuk oda hozzá a kaparónkat.

Téma: Ma kaptam egy hosszabb telefont

Hozzáadva: 2009.03.08 19:53

1. Létrehozni egy jelentős érdekképviseletet (azokból akik taxizásból szeretnének megélni nyugdíjba menni) 2. Takarékalapot létesíteni a fentiek által, amely a későbbiekben alapjául szolgálhat egy létrehozandó taxi szövetkezetnek. A kezem a bilibe lóg felébredek : ))) Tomajer aláírásgyűjtésének a sorsára jut ez is (legyintés) érdemes elkezdeni? EL KELL KEZDENI! 10-en, 20-an … :)))

Téma: Ma kaptam egy hosszabb telefont

Hozzáadva: 2009.03.08 19:44

A „góré001” téved, szösszenetből is megárt a sok : ))) Olvasni nem felületesen kéne, de segítek kicsomagolni a szösszenetekben lévő és valószínűleg egyetlen reálisnak tekinthető kiutat a jelen helyzetből, amely már egyesek számára katasztrofális, vagy arra felé tart. Sajnos hamar megoldás nem látszik és nem is lehet reális a jelen kialakult, és megkövesedett viszonyok között. Alapként a „csogu” féle már a cikkben javasolt 3 pontban foglaltakat kéne tudni érvényesíteni! Érdek érvényesítő képesség sajnos nincs hozzá : (((

Téma: Ma kaptam egy hosszabb telefont

Hozzáadva: 2009.03.08 16:44

Pedig triviális ( nem a három szösszenet miatt.:) . Először is tényleg nem az éves megtorpanás van a szakmában. Másodszor a cégvezetők legalább olyan jól ismerik a helyzetet, mint bárki más érintett. Harmadszor eltűnt a fuvarok nagy része. Ezek okai vannak leírva a teljesség igénye nélkül. Bár Csogun múlna hogy lesz-e fuvar:)

Téma: Ma kaptam egy hosszabb telefont

Hozzáadva: 2009.03.08 12:59

A harmadik szösszenet Több topicban olvastam, hogy „a cég van értünk taxisokért” felkiálltással próbál valaki indokolni, vagy támogató fejbólintásokat, hozzászólásokat besöpörni. TÉVEDÉS! A „fuvarvállalók, telefontulajdonosok, címkiadók” ki hogyan emlegeti őket önálló gazdálkodó egységek, gazdasági társaságok. Különbségek vannak a társasági formákban, Zrt. Kft. Szövetkezet, azonban mindegyik profitorientált, önállóan adózik az alvállalkozóitól függetlenül, és mint jogi személy maga dönti el kivel köt és milyen szerződést. Már ott is vagyunk a „franchize” típusú szerződéseknél. Előírja az arculatot, (hogy nézzen ki az autód, mit hol viselsz az autódon, milyen rádiót és frekvenciát használsz, hogyan öltözöl és viselkedsz egy ilyen taxiban) meghatározza a tarifa rendszert, osztályozást, sorrendiséget a címfelvételnél, stb. Ha betartod és a szerződés szerinti feltételekkel dolgozol ennek ára van meg kell fizetned. A havi tagdíj több összetevőből áll, a fuvarszervezés ennek mindenhol csak egy része. Az a része, amit az URH-n kapott címekért fizettek. A többi pénzt más jogcímeken fizetitek ki, pl az arculatért, a céglogó használatáért, stb. Érdekes lenne összehasonlítást látni, hogy hol milyen összetevők és arányok vannak a tagdíjban, mennyit is fizet a taxis a címkiadásért egy-egy társaságnál, az mennyire jön ki egy címfelvételre vetítve, stb. A szerződések jól kidolgozottak, és én nem tudok taxisról, akinek a többiekétől eltérő, személyre szóló szerződése lenne. Ugye ez hasonlít a banki hitelszerződésekre, ha nem fogadod el nincs hitel, itt az el lehet menni! A szerződések a címkiadó érdekeit védik, hisz az már jól bejáratott út, módszer, piacon ismertséget elfogadottságot jelent, aminek ÁRA VAN! Aki bármely társaság matricáit szabadjelzőjét viseli az ezt elismeri, hiszen ez alapján választotta a szerinte elérhető legjobbat. Jelenleg nem ismerek fuvarcsináló, csak fuvarfelvevő és címkiadó társaságokat. Tudtommal még senki sem kapott FUVARCSINÁLÁS-ért számlát. A piacon ha valaki taxival akar utazni taxit hív. Hogy kit? Lehet válogatni! Aki szimpatikus, olcsó, tiszta, gyors, kedves, jó autója van, új autója van, stb. Így eldönti melyik társaságot tárcsázza. Vagy kit ISMER! Ez pénz, meg kell fizetni. Ami azt illeti a taxitársaságok kialakulását jó páran átéltük ennek történelmiségéről nem akarok szólni. Azonban a jelenre és jövőre nézve meghatározó lehet a társasági forma! Egy Zrt. a részvényesei számára fizet osztalékot és mint látható az zártkörű, egy Kft. A tulajdonosainak fizet nyereséget, egy Szövetkezet a tagjai között osztja fel amit a tagok akarnak taggyűlésen. A jövőre nézve vélhető, hogy a legelőrelátóbban egy szövetkezet, akinek tagjai részt vesznek a taxizásban marad a legkedvezőbb helyzetben, hiszen előrelátóan gondolkodva a tagok támogathatják egymást. A jelen gazdasági válság helyzetére kivetített példát hozok, hogy jobban érzékeltessem: Mindenhol gond az autó csere, típus, devizaárfolyam, hitelképesség, stb. Egy szövetkezet csinálhat céltartalékot, végezhet flottavásárlást, hitelt nyújthat tagjainak, demokratikus a vezetése. Egy részvénytársaság és egy kft. nem fog pénzt invesztálni az alvállalkozóiba, nem lehet kívülről beleszólni a vezetésébe. A szövetkezeti formában előtakarékossággal, be lesz vezetve kártyalehúzó, néma címkiadás, taxik lecserélése, csak a tagoknak, az alvállalkozóknak ott is maguknak kell mindezt állniuk. Az egységes kinézet, megjelenés, szolgáltatási színvonal a sok tagon, mint széleskörű alapon nyugszik, ez már elkezdte mutatni magát és nem a mai napon, de higgyétek el több perspektíva van benne mint gondoljátok. De fuvart csinálni nem tud! Ő is azon osztozik amennyi éppen a piacon van! Ha piac 100 címet és 100.000. Ft-ot ad, azon osztoztok. Régen tízszer ennyi volt, fele annyi taxisra, jól meg lehetett belőle élni. Azt már csak az arányok visszaállása lenne képes érzékeltetni ismét hogy mit is akar a taxis aki a kormánynál ül. De azóta az idő elszaladt. Egyéni vállalkozó vs. droid? Az idő a kényszer és a lehetőségek szülték őket, belőlük van elég! UTAST TEREMTSEN AZ ISTEN ÉS A JÖVŐ! Így hallgatom reggelenként autózva a taxireklámot a pasizós taxiról, és kultúrálódom este otthon fő műsoridőben a Győzike féle továbbképzésen, miközben azon jár az én fejem is hova merre tovább!

Téma: Ma kaptam egy hosszabb telefont

Hozzáadva: 2009.03.08 12:58

A második szösszenet Üzletember megérkezik a tárgyalásra a saját maga által vezetett, vadi új típusú prémium márkák egyikével. Már befolyásoló tényező! NEKI MILLIÓI VANNNAK! Ha taxiból száll ki ez fel sem merül egy partnerben. A saját tulajdonú cégem költségként 5 év alatt leírja bármely értékű autót amortizációban, a lízingelt autót filléres áron én vehetem meg kedvezményezettként, és ha nem kell, akkor a még X milliót érő autót eladhatom bárkinek, a pénz hiánytalanul a zsebemben marad. HASZON! Ha taxizna? A cégautót bárhová használhatod, a költségként leírt amortizáció, lízing, szerviz, stb. fenntartási költségek elszámolhatók, a cégautó adó ehez képest valójában elenyésző, modern programok írják a menetleveleket a partnerek paramétereinek figyelembe vételével. APEH előtt helyes, elszámolható, míg egy taxi számla az esetek többségében kötözködési lehetőség, támadási felület. Vannak cége bulik, fogadások, bálok, ahol inni kell! Csak egy pohár pezsgőt, de ők nem rizikóznak, TAXIT HÍVNAK! Lásd pl. Operabál. De máskor őket sem taxis viszi! Őket nem érdekelné, hogy van kiállási díj, várakozási díj, mennyi az induló és guruló tarifa, kifizetnék a taxis számára reális piaci árat, hisz ők is abból élnek, (vagy politikusokJ ) és ezt csak időnként és alkalomszerűen veszik igénybe, mert a státuszukat szimbolizáló autókról máskor nem mondanak le! Van cég, amely tulajdonosa címkiadónak mégis cégautókat futtat, nem keveset, és összességében kevés a taxi használata. Nevesíteni nem fogok.

Téma: Ma kaptam egy hosszabb telefont

Hozzáadva: 2009.03.08 12:57

Üdvözletem mindenkinek ! Az első szösszenet. Tisztelem mindenki tenni akarását, ötletelését a taxis szakma megújítása, jövedelmezővé tétele irányába. Sajnálattal látom, hogy alapvetően két pólusú (taxis-címkiadó) viszonyban gondolkozik a legtöbb fórumozó et cetera az utcán kint dolgozó taxisok java része is. A legtöbbek által felemlegetett „régen jól ment, akkor még úgy volt” idők elmúltak sajnos a fiatalságunkkal együtt. Jelentős változások játszódtak le a társadalomban, a gazdaságban, amik hatással voltak és vannak a taxis szakmára, taxis társadalomra is. Ezeket egyoldalúan értékelni dőreség lenne, hiszen egy részük új lehetőségeket nyitott, más részük pedig lehetőségeket szűntetett meg. Az emberek java része már nincs taxira utalva, hisz a legtöbb családban már van autó! Esetenként több is! Ma úgy ítélik meg a vállalkozótól kezdve a szomszédig az emberek a másikat, hogy mennyi idős és milyen típusú autója van! „Csajozós autó” ugye ismerős a kifejezés! Ha a fiatalembernek ilyenje van a diszkóban fizet egy „viszkikólát” és viheti a csajt. Ezt ismerik a szigetdroszton hétvégézők, riózók, stb. Ha van a családban, vállalkozásban autó az emberi tulajdonságokból adódóan út közben beszélnek egymással, ott tartanak kapcsolatot stb. Ezt látjuk ma már nem csak a budapesti, hanem vidéki városok reggeli és esti csúcsforgalmában is. A tömegközlekedés koszos, fűtetlen, sokátszállós, válogatatlan utasokkal és kibírhatatlan higiéniájú és szagú utastársakkal, molesztáló-kötözködő, életveszélyes, bandákba verődő egyénekkel elriasztó! Alternatíva: otthontól bárhová és haza a második otthonoddal az autóddal! Magadra zárod az ajtókat, hallgatod a Sláger rádiót, meleg van télen, hűs a nyári kánikulában, ha akarsz dohányzol, ha nem szívod a Wunderbaumot, ha kell szellentesz, és ez nem zavar senkit! Intim szférádban vagy! Ezért vállalják az emberek a sok milliós terheket is. Ők nem taxiznak! Ha a fuvarszervező fejre áll akkor sem! Ha olcsó -értsétek ez alatt a taxis számára ráfizetéses- árat ajánlotok akkor sem. Ha valaki Budapest külső pesti régióiból jár a budai oldalra dolgozni, napi 40-50 km. Ez ma „OLCSÓ JÁNOS” taxival 7200 Ft/nap minimum oda vissza! BKV bérlettel 9000 Ft/hó. És a magyar ember családja nem egy főből áll! Saját autójával maximum havi 2 tankolás 20-30.000 Ft-ból elviszi-hozza a családot BKV ár alatt. Kényelemben, vélt vagy valós biztonságban. Egy heti taxizás árából, időtől, csatlakozástól függetlenül. Látni kell az emberek személyi szabadsága megnőtt, nincs elérhetetlen hely, ha van autód olcsóbban mész, akár vásárolni, dolgozni, üdülni a családdal mint bármi mással. ŐK CSAK RITKÁN FOGNAK TAXIZNI!

Téma: próba

Hozzáadva: 2009.03.08 10:10

reg.ell.