Név TE
Becenév szálka
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Azt kell látni, vagy gyorsan túlléptünk ezen egy ilyen megoldással, vagy Komáromi kihajtotta volna a piros-zöld lámpácskákat. Örüljünk, hogy Vitézynek "nem volt füle" a mellette ülő mondandójára...
Nem jól értelmezted. Vagy inkább én fogalmaztam pontatlanul. Akik április előtt, és azóta is taxiznak, és mindezt ugyanazzal az autóval teszik, akkor rájuk az aktuális vizsgaidőpont az érvényes. A saját példámon keresztül ez úgy néz ki: ősszel lesz 7 éves az autóm, minden feltételnek megfelel, de október 2-án jár le a műszakim. Szeptember 2-től mehetek az újabb taxiállomás használati engedélyért, és mivel szept.1-én lép hatályba a rendelet, ezért nekem már fóliázott autóval kell érkeznem. És, ahogy tegnap Telegdy Gabi nagyon szemléletesen bemutatta: eddig Komáromi pisztollyal az oldalán grasszált...ezután egy spektrométerrel teszi ugyanezt.
KI A FASZT ÉRDEKEL? Éljen a pökhendi kivagyiság... Nagy a baj, ha valaki a szabályozásban találja meg az élete értelmét. Egy politikustól lassacskán megszokjuk ezt a meghatározó, és kellemetlen tulajdonságot, de az egyenesen tragédia, ha egy hivatalhoz jutott volt rendőr képzeli magát politikusnak. Mániákus szabályozásban leli örömét, mintha ez lenne a társadalmi hasznosság fokmérője. Mindegy, hogy vécépapír használatról, hajléktalanokról, vagy éppen a taxisokról van szó. Bár nem tudom, hogy ez utóbbi kettő még meddig elválasztható. Túl vagyunk újabb két napon. Még az is lehet, hogy az utolsó kettőn. Jövő héten a Fővárosi Közgyűlés elfogadja-elfogadhatja a módosító indítványokat, és önálló életre kel a Fővárosi taxirendelet. A tényszerűség kedvéért: a Kamarában szerdán sikerült közös álláspontra jutni óraindítás szabályait illetően. Abban teljes volt az egyetértés, hogy a Komáromiék által preferált "amikor beül az utas, akkor indul az óra" elképzelést elutasítjuk. Nem lehet olyan helyzetet teremteni, hogy az utas egy sima telefonos rendelésnél kénye-kedve szerint várat bennünket akár a leglehetetlenebb helyeken, mert ingyen van. A leintéses, beülős, és előrendeléses fuvaroknál történő óraindítás nem szorul különösebb szabályozásra. Sikerült abban is megállapodni, hogy az úgynevezett állapotjelzőt a piros-zöld lámpácskáival együtt szintén pokolba kívánjuk. (azt, aki kitalálta nem, őt szeretjük) Abban megosztott volt a társaság, hogy érdemes-e még egy kört futni a sárga szín miatt, de gondoltuk, miért ne legyünk rebellisek... Így aztán a TGFSZ készíttetett egy olyan sárga fóliával behúzott karosszériaelemet, ami előtte félig fehér, félig fekete alapszínt kapott. Csak, hogy jól látszódjon mekkora árnyalatbeli különbségek várhatók, és nehéz megfelelni egy olyan követelményrendszernek, ami nem is létezik. És így elmenni egy BKK által kiagyalt minősítő vizsgálatra...minimum kétséges a végeredmény. Következésképpen talán nem ördögtől való belátni egy tévedést, és visszatérni a gyári alapszín gondolatához. És máris megvirradt a csütörtök... Van a világnak olyan normális szeglete, ahol ismerik azt a szót, hogy hatástanulmány. Ahol tartalommal bír az a szóösszetétel: társadalmi-szakmai konszenzus. Ahol vannak kiforrott koncepciók. És van olyan szeglete, ahol az "így jártál", és a "ki a faszt érdekel" teremt biztos állást, és milliós fizetést. A Főpolgármester nagy mozgásteret nem hagyott. A módosító indítványokkal kapcsolatosan elfogadó, meggyőzhető volt. A sárga színről nem volt hajlandó újabb frontot nyitni. Ami a lényeg, és a beterjesztés után várhatóan elfogadásra kerül: az évjárat korlátozás tekintetében a 10 éves korhatár 2015. július 01-től lép érvénybe. Ezért az engedményért viszont a már kitárgyalt módon leszűkítették a 15 éves autók üzemben tarthatóságát. Eltekintenek az állapotjelzőtől, de a rendeletben -és a gyakorlatban- ragaszkodni fognak ahhoz, hogy ha a taxi foglalt, címre tart, akkor nem világíthat a szabadjelző. Ha szabad, akkor megfelelően erős fényforrás alkalmazásával jól láthatóan világítania kell. Kizárólag borostyán sárga színű lehet. Nincs fehér (taxiplus3), piros (minimobil), stb. Minden cég alkalmazhatja a saját arculatának megfelelőt, a magánzóknak meghatározott méretűt kell használni. Az óraindítással kapcsolatosan is egy viszonylag jó megoldás született. A címre érkezést össze kell hangolni a diszpécserszolgálat közreműködésével úgy, hogy az utas a lehető legpontosabban legyen tájékoztatva arról, hogy mikor ér oda a taxi. Ezt az időt nekünk is tartani kell, és akkor ennek megfelelően a címre állás után indulhat az óra. Nyilván ez igényel majd némi rugalmasságot, és korrektséget mindenki részéről. Nekünk viszont következetesen el kell várni a diszpécserszolgálattól, hogy kerüljék a slendrián időajánlatokat. Az előrendelésnél a meghatározott időpont a mérvadó, függetlenül attól, hogy ott az utas vagy sem. A leintéses, beülős fuvaroknál is tulajdonképpen a napi gyakorlat marad. Úgy fest, akik a rendelet áprilisi elfogadása után vizsgáztattak autót, azok szeptembertől várhatják a behívót a BKK-tól bemutatandó, hogy a taxi megfelel a rendeletben foglaltaknak. De!!! és ez fontos, és őszintén remélem nem értettem félre semmit, mert nem szeretnék senkit megtéveszteni: ez azokra vonatkozik, akik az ominózus április után újonnan állítottak be autót, illetve akkor kezdték ezt a foglalkozást. A "soros" vizsgásokra nem. Állítólag ez ügyben HorváthRT5csaba rendesen fellázította rádión a taxisokat tegnap délután. Szándékosan vagy sem...nem tudom. Ha a vizsgával kapcsolatosan én értettem félre valamit, akkor remélem sürgősen kiigazítanak! A keserű mézet végére hagytam. Komárominak megmutattuk a fóliázást, hogy legalább megpróbáljuk jobb belátásra bírni a spektrométeres minősítővizsgálat kapcsán. Csípőből visszatüzelt: az a fajta fólia, amelyiknek a hátoldala tartalmaz egy fehér ragasztóréteget, eltakarja a fényezésből eredő különbségeket. Hamarosan megküldik a fóliásoknak a minőségi elvárásokat, és ők tudni fogják mit ragaszthatnak fel. De Endre! -Eddig arról volt szó, hogy nem szóltok bele milyen legyen a fólia. -Sőt megfogalmazódott, hogy aki rövid időre fóliáztat, az olcsóbbat tesz fel, aki hosszabb időre az minőségibbet. - az olcsóbbnak négyzetmétere 3000 forint, a ragasztórétegesnek 10.000 forint. "ki a faszt érdekel" -de így 250.000 lesz a fóliázás" "ki a faszt érdekel" - a fóliások csak az új, és gyári fényezés esetén vállalnak 3 év garanciát. - a fóliások nem ajánlják a gőzborotvás,és kefés mosást. "ki a faszt érdekel" ..........................................Egy igazán alkalmas ember az alkalmas helyen. .......................................... Állítom, hogy a Vitézy ebben a közegben egy hozzáértő, segítőkész ember. Bár nem én vagyok arra elsődlegesen hivatott, hogy a TGFSZ nevében bármit mondjak...mindenki döntse el maga, hogy mit értékel eredményként, és mit sóz a nyakunkba kudarcként. A lehetőség számotokra is ott van, hogy holnaptól másképp, jobban csináljátok. Én személy szerint kudarcként élem meg, hogy a jogszabályalkotóval nem sikerült megértetni, hogy nagyobb mértékben legyen tekintettel a szabályozni kívánt területen tevékenykedők anyagi teherbíró képességére. /egy a kb.5700 faszból/

Téma: A fóliázásról objektíven!

Hozzáadva: 2013.06.06 21:40

A taxiuniverzum egyik legnagyobb szélhámosának. HorváthRT5csabának.

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2013.06.05 10:05

Elrontom a "jó" napodat. Nem megyek bele abba a vitába, hogy Trianonból is zsidókérdést csinálj. Tudom mindenről a kommunisták tehetnek, és a minden kommunista zsidó. Pont. Nem állítom, hogy Károlyi ne hozott volna rossz döntéseket, de csak őt okolni tök felesleges. Szekfű Gyula és Tormay Cecile a te világod. Arról meg megfeledkezünk, hogy volt egy I. világháború, ahol mégis Ausztria, Németország, Magyarország volt az elsődleges szerepvállaló.

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2013.06.05 09:34

Sajátos következtetések vannak a cikkben...de ha már Trianon kapcsán visszanyúl az 1848-as szabadságharcig, akkor ennyi erővel visszamehetnénk az 1500-as évekig, a Török hódoltságig. Azóta nehezen beszélhetünk önálló nemzetállamról. De van itt neked egy másik levél. Az akkori Pesti Izraelita hitközség levele a békeszerződés kapcsán: "„Testvéreink! Jöjjetek segítségünkre a szörnyű veszedelemben, amelyet a békeszerződés számunkra jelent. A magyar-zsidó műveltség legvirulóbb vidékei, a magyar Felföld, zsidóságunk eme kiapadhatatlan újjászületési medencéje, a Bánság és Erdély, a magyar zsidó ipar eme viruló tájai idegen kezekre kerülnek az igazságtalan béke által. Magyarország, a nyugat-európaiműveltség és civilizáció eme gyönyörűmentsvára több mint felére redukáltatva, széjjeltépve, legfontosabb élettereitől megfosztva és megcsonkítva került ki a gigászi küzdelemből. […] Angol, amerikai, francia, svájci hittestvéreink, támogassátok befolyástokkal, kérelmeitekkel a ti kormányaitoknál a magyar békedelegáció kérelmét, mely egyúttal magyar hittestvéreitek kérelme, mely egyúttal tót, bánsági, erdélyi hittestvéreink kérelme. Világosítsátok fel államférfiaitokat, hogy Magyarország nem érdemli meg azt a bánásmódot, melyet ellenségei neki szánnak, hogy Magyarország népe és a vele az elválaszthatatlan alkotórészét képező magyar zsidóság jobb, méltóbb sorsot érdemelnek, mint aminőt a párizsi békekonferencia eddig tervezett részünkre. […] Hallgassátok meg kérelmünket! Mentsétek Hazánkat! Mentsétek Magyarországot!” –olvasható a kiáltványban." ( csak a korrektség jegyében)
Bár őszintén remélem, hogy valami csoda folytán sikerül őket eltántorítani a fóliáztatástól, vagy fényezéstől, vagy folyékony tapétázástól... Egyszerűen annyira kidolgozatlan a követelményrendszer, hogy az egyik fóliás cég képviselője maga fogalmazta meg azt a kritikát a megbeszélésen, hogy jól láthatóan a főváros sem tudja, hogy mit akar... Komáromi valamiféle mérőeszközzel akarja hitelesíttetni a színmegfelelőséget. A fóliások kérték, hogy mondja meg milyen ez az eszköz, mert ők is beszereznének egyet, hogy véletlenül se csaphassák be a taxist. -Komáromi nem tudott válaszolni. Kérdezték hol végzi a BKK a hitelesítést, természetes, vagy mesterséges fényviszonyok között, mert az elfogadott értékek szempontjából nem mindegy. -Komáromi nem tudott válaszolni. Azt is kérdezték, mekkora lesz tűréshatár, mert ilyen kódrendszer alapján az új fólia sem egységes színű, ráadásul az idők és a használat során ez kopni, változni fog. Befolyásolhatja a rengeteg mosás, az időjárás, az UV sugárzás, stb. -Komáromi nem tudott válaszolni, csak annyit, hogy majd megcsináljuk. Az is felmerült, az egyikőjük állítása szerint, hogy talán 30 olyan vállalkozó van az országban, akire egyébként rá merné bízni az autóját... El lehet képzelni micsoda kókler sereg lepi el a taxisokat. Állításuk szerint 80.000- 300.000 forint közé tehető a bekerülési költség, de minőséget, és valamiféle garanciát 150.000 körül tudnak elképzelni. Egy évesnél idősebb autó esetén nem szívesen adnak 1 évnél hosszabbat. Gondolom azért, mert az idősebb autóknál nagyobb a valószínűsége a törések miatti javításnak, fényezésnek, és ezekről a felületekről könnyen lejöhet más is...minta fólia, ha egyszer le kell szedni. És,a mi teljesen szubjektív: feltettem egy kérdést a háttérbeszélgetés alkalmával. Mivel nekem október elején jár le a műszakim, ezért szeptember első napjaiban kell megkérnem a taxiállomás használati engedélyt,tehát meg kell felelnem a sárgaság követelményeinek, akkor az elhangzottak szerint mi alapján döntsek? Mert szeretném, ha 3 évig bírná a fólia (addig jó az autó) Mert szeretném, ha 3 év után le is lehetne szedni maradandó sérülés nélkül. Mert szeretném, ha a hitelesítésnek minden évben megfelelne, és ne kelljen időközben újra fóliázni annak a rossz minősége miatt. Mert szeretném, ha nem kéne feltétlenül a 300.000 forintos megoldásban gondolkoznom. Tehát mi alapján döntsek, mert most még (3 hónapom van) senki nem tud semmit? Idézem a választ -egy életre beégett az agyamba- " te vagy az a kategória, akire azt lehet mondani, hogy így járt."
A rendelet hatálybalépése 2013. szeptember 01. Az egysége külső ekkortól kötelező. A Tarlós valamikori ígérete szerint, lesz türelmi idő a "színezésre", legkésőbb 2014. szeptember 01-ig. Ezt a mostani találkozón Komáromi egy huszárvágással elintézte, mondván, aki idén szeptember 01. után megy taxiállomás használati engedélyért, annak, pontosabban az autónak már meg kell felelni ennek a követelménynek. Nincs türelmi idő. Ez a pillanatnyi helyzet.

Téma: HARDVER SZOFTVER! Mit tegyünk a géppel, ha...?

Hozzáadva: 2013.05.26 12:23

Neked is köszönöm az infót. Egy állapotfelmérés erre is ráférne. Bár jelen állapotában bekapcsolni se lehet.

Téma: HARDVER SZOFTVER! Mit tegyünk a géppel, ha...?

Hozzáadva: 2013.05.26 10:51

Köszönöm mindkettőtöknek.