Név TE
Becenév szálka
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Na végre!   Bölcsen megállapítottad, hogy én a véleményemmel szembe megyek a taxis közgondolkodással. Ez azért van, mert nem vagyok taxis.  Viszont az a tény, hogy te vajmi keveset értettél meg abból, amit az elmúlt 24 órában leírtam azt mutatja, hogy te igazi taxis vagy.

Az előző néhány másodperces videót, mint véleményt fenntartom, de mutatok valamit, hátha alábbhagy a felfuvalkodott magabiztosságod.
Tegnap a nekem írt első hozzászólásodban tettél egy olyan megjegyzést, amiben a taxisok mellett kibővítetted a kört a többi vállalkozóra.
Ide illesztem, amit írtál :"Ezt mondjuk minden vállalkozótól meg lehetne kérdezni, nem csak a taxisoktól...talán mégsincs akkora gazdasági dübörgés, mint ahogy azt a TV-ben látjuk."
Erre válaszoltam neked 10, azaz tíz perccel később azt, idézem magam :  " Nincs értelme ilyen módon kibővíteni a kört, mert nem vezet sehova. Egyrészt ez nem a politikai topik...  "
Na most cimbora, azóta folyamatosan számon kéred rajtam, hogy én nem értem amit írtál, és csak arra nem válaszolok.
Kérdezhetném, hogy  van már némi bizonytalanság benned ?   De, nem kell válaszolnod.

Hagyjuk, igazgató úr!

Én is egyetértek vele, mert sok igazságot tartalmaz az a bizonyos hozzászólás. De annyit szabadjon megjegyeznem, hogy bár igaz, vén faszok vagyunk akiknek már nagyjából felnőttek a gyerekeik, viszont mi se úgy kezdtük hogy miután a kölkök kinőtték az első cipőjüket, akkor bevittük őket a zaciba és kihoztunk helyettük néhány keresőképest. Ugyanúgy felneveltük, taníttattuk, stb. És esetleg nekünk is több hiteltartozásunk volt mint lakásunk. Vállalkoztunk, dolgoztunk, túléltünk. Ne csináljunk úgy, mintha a taxizás a járvány előtti időkben maga lett volna a kánaán. Csak emlékezni kéne azokra az időkre is amikor pl. 2012 - ben a 450 forintos benzin mellett 150 - 170 forintos km díjakra kárhoztattak bennünket. Túléltük. Tettünk és áldoztunk érte. 
Őszintén sajnálom, de tényleg többet néztem ki belőled. Mintha képregényeket nézegetnék veled. Külön-külön érted a képeket, de nem tudod összerakni a történetet. 
A fóliázással kapcsolatos írásomat valószínűleg azért nem értetted, mert1 : feltételezem akkor még nem taxiztál2 : nem tudtad összerakni a közvetlenül előtte írt hozzászólásommal, amit úgy fejeztem be, hogy a taxisok jórésze sírásban a legerősebb. 
Figyelj ember, elég volt. Nem tudok mit kezdeni azzal, akinek 5 perces a memóriája és képtelen összefüggésekben, vagy átvitt értelemben gondolkodni. Ritkán szoktam zavarosan fogalmazni, és szerintem az elmúlt két napban sem tettem. Neked, igen neked válaszoltam, mert úgymond te szólítottál meg egy olyan írás kapcsán, amit egyébként nem neked, hanem a kertestaxi pajtásnak írtam. Utána az egész egy jelképes asztaltársasággá alakult, mivel más is hozzászólt. Ezek után következett az, amikor bár látszólag neked válaszoltam, de úgy, hogy a többiek is "hallják vagy értsék". Gondoltam / reméltem, talán te is "látod" a körülötted ülőket. Helyette megint rajtam akarod köszörülni a nyelved, bizonygatva, hogy az én elmém zavaros. De, ha neked ekkora probléma az efféle párbeszéd, akkor legközelebb felcimkézem a hozzászólásom. Sőt, már most: Kedves Alelölülő  Nehogy félreérts, tényleg nem gúnyolódom. Az éhen döglés kifejezést először kertestaxi dobta be a járvány kapcsán. Arra válaszoltam a 25-35 éves vállalkozói léttel kapcsolatosan, mert ha jól sejtem ő se ma kezdte a taxit. Ami pedig az alkalmazottakra vonatkozó kitételem volt, az természetesen nem a taxis alkalmazottakról szólt (ennél még én is jobban ismerem a szakmánkat), hanem arról az állapotról amikor valaki egy akármilyen munkahelyen tölt be alkalmazotti státuszt. De, azt hittem, hogy ez kitűnt az akkori válaszomból.
Fussunk neki újra : "donkihóténak" volt egy felvetése, amire ezt válaszoltam ----  " Aki fél a felelősségvállalástól, annak lehetőségként ott az alkalmazotti lét. Állandó körülményekkel, főnökkel, szabott keretekkel. Aki meg jobban kedveli az önállóságot, a szabadságot az önmaga munkáltatójává válik. Viszont, ha így dönt valaki, akkor meg kell tanulnia tolerálni a bizonytalanságot, és vállalni egy jóval magasabb kockázatot.A függetlenség velejárója a kényelmes munkavégzés, de megnyered vele azt a kiszolgáltatottságot is, ami a politikai és a gazdasági változásokkal együtt jár. "Erre írt "kertestaxi" némi éllel, idézem : "Tulajdonképp még igazad is van. Szerintem vagyunk még egy páran akik nem számoltunk azzal, hogy éhen döglünk, mert a sárga férgek nyersen zabálják a denevért"Itt jöttem én azzal a neki írt válasszal, amire már te reagáltál. Ez volt az a bizonyos éttermes, multicéges...és én csak innen folytattam veled a beszélgetést. Te szálltál be, ami nem baj, csak vitatkozni, beszélgetni úgy van értelme, ha figyelünk egymásra, mert egyébként teljesen félremegy minden.Nem írtam éhenhalásról, célozni sem céloztam rá. A józan, megfontolt vállalkozásról írtam. Arról, ha valaki belekezd, akkor számoljon olyan helyzetekkel is amikor kevés a melldöngetés, hogy király vállalkozó vagyok.Nincs bennem áldozathibáztatás.



Egy példát hozok neked a múltból, igaz leegyszerűsítve, mert annyira szerteágazó és annyiféle hatásos érv is szólt ellene, hogy isten tudja mi lett volna a leghelyesebb döntés.

A sárgítás, 2013-ból. Fontos volt a fix tarifa mielőbbi bevezetése, ebbe a többség talán egyetértett.

Ennek ára volt, sok más mellet a fóliázás, amit viszont minden másnál hamarabb meg kellett csináltatni.

Persze rengeteg ellenzője volt, született ezerféle miért, stb. És persze a mindent háttérbe szorító " de milyen sokba kerül a kurva anyátokat rohadékok, miből, nincs pénzem...taxis érvrendszer.

Próbáltunk a józan észre hatni, hogy az alaptarifa 300-ról 450-re ugrik, és hogy az akkori hevenyészett statisztika szerint is havi átlagban 150 fuvart vett fel egy taxis az adott cégétől, és ehhez jött az utcai fuvar. Mondjuk kb. összesen 200 darab fuvar havonta. Ez nagyjából 30.000 forint havonta, 360.000 forint évente, amiért tényszerűen egyetlen plusz métert sem kellett megtenni. Ennek az egy évnyi összegnek kb. az egyharmadáért fóliáztak nagyjából 2-5 évre attól függően, hogy kinek mikor kellett autót cserélni.

Csak cirkusz volt, semmi más. És hozzászólások a kivéreztetett mikrovállalkozókról, mint ahogy te is leírtad ugyanezt kb másfél órája....

Milyen hosszú legyen annak a hullámvasútnak a pályája amire felülünk? Miért pont az egy decemberi "jó" hónaphoz viszonyítsuk az azt követő 2 - 5 hónapot? Persze visszakérdezhetsz, hogy miért ne? Nincs jó válasz. Aki például november közepén kezdett taxizni, és december után azt hitte, hogy ez mindig így lesz, az szimplán hülye. A január - február nagyjából olyan volt, mint  legtöbbször az év eleje. Akinek ez volt az első a taxis pályafutása alatt, az miért nem érdeklődött előtte, hogy mi vár rá? Nem február végén kell csodálkozni, hogy jééééé..... A munka március közepe óta sem állt le, csak jóval kevesebb lett.Akik meg régebb óta csinálják, azokra meg érvényes, amit donkihóténak és kertestaxinak írtam.Nem tudsz meggyőzni arról, hogy most nekem is be kéne állnom a nyávogó kórusba.Vállalkozók vagyunk annak minden előnyével és hátrányával. Ami körülöttünk van, az a kockázat amire illene készülni. Legalább valamelyest.De itt a taxisok jó része  sírásban a legerősebb.
Ha mindenképp erőltetni akarod a témát....én inkább sajnálom a  " felsőzsolcai kisbolt pénztárosát ", mint az Alabárdos tulajdonosát, aki alighanem csak sportot űz a rinyálásból, és előre mosta kezeit, ha később esetleg kitette az alkalmazottait. Én meg tudok olyan külvárosi éttermet, ahol a tulaj 3 hónapra vállalta, hogy kifizeti minden alkalmazottja nettó bérének a kétharmadát a teljes bezárás esetére is. ( még akkor hozta a döntést, amikor délután 3-ig nyitva lehettek )Nem állítottam afféle balgaságot, hogy nincs baj az országban, vagy hogy a taxizás a legjobb időszakát élné. Sajnálom azokat, akiknek a napi bevételén múlik az albérleti lakhatása, stb. De, innentől érvényes mindaz, amit a korábbiakban írtam. Oszt lehet utálni érte.A járványhelyzeten túl mindezért felelősek azok is, akik a könnyű pénz ígéretével idecsábítottak ezreket a taxipiacra. Legyen szó fuvarszervezőről, vagy autókiadóról.És felelősek azok az emberek, akik összeadni és kivonni sem tanultak meg az iskolában. A taxizásból meg annyit láttak, hogy felcsavarjuk a zenét, aztán jönnek a "jócsajok"...meg a külföldi, akit át lehet baszni.