Felhasználó hozzászólásai
Téma: Verseljünk
Hozzáadva: 2011.05.22 11:26
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.19 02:00
Többen szóltak nekem (miért pont nekem, ki tudja...), hogy nagyon elcsendesült a topik.
Gondoltam hát egyet, és miután mindenki "kiszemélyeskedte" magát, visszatérek az eredeti témához. :)
"Én úgy gondolom, hogyha két félnek - akik valaha kezet fogtak egymással - bármilyen vitája is van, ott illik válaszra méltatni a másikat."
Teljesen igazad van. De gondolod, hogy ha a "való életben" nem válaszolt a megkeresésedre, itt, a hallotaxin fog? Nem is olvassa ezt... :(
Amúgy ha már nyitottad ezt a topikot, had kérdezzek kettőt, pusztán kíváncsiságból.
1. Lehet-e tudnunk bármi konkrétumot arról, hogy...hogy is mondjam...mi a feljelentés alapja? Mi az, amit szabálytalannak tartasz az adás-vétel kapcsán?
2. Mit vársz a nyomozástól, illetve egy esetleges elmarasztaló eredmény esetében ("Szekszárdon születtem, színésznőt szerettem..." :D) milyen igényeid vannak? (Csúnya kifejezés, és nem is fejezi ki pontosan, amit kérdezni szeretnék, de remélem, érted.)
Természetesen elfogadom, ha nem válaszolsz a kérdésekre, mert úgy gondolod, nem ide tartozik. Megértem.
Csak az első hozzászólás után engem érdekelne, hogy miből is lesz a cserebogár... :)
Szép napot!
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.14 09:01
Ááá, az igazmondó juhász...
Mennyivel erkölcsösebb - erkölcsösebb? Kit érdekel? Kifizetődőbb! Mennyivel kifizetődőbb amikor hibázunk, ha össze-vissza hazudozunk, és mindenki mást hazugnak állítunk be.
Te ezt tudod, hiszen neked is sokáig jól működött a taktika, már-már profi szinten űzted (talán űzöd ma is?).
Mindenesetre mégis te lettél kirúgva...
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.13 12:57
Szia Tibi!
Először is nyugodj le. Senki nem akar bántani. Írásodból azt veszem ki, kapkodsz, ideges vagy. (Csak nem a Letti-dolgot vetted ennyire a szívedre?) Nyugi...
Akkor pár reakció.
Nem tök mindegy, hogy 100 Lettis vagy 100 vállalkozó. És ezt nem elsősorban én vagy a taxisok mondták, hanem az UTASOK.
Nem, Tibi, és még egyszer NEM tök mindegy, hogy én, vagy a Lettis. Akárhány éves "szarjaim" voltak, azzal mindig magasabb szinten szolgáltattam, mint az általad védelmezett Letti bt. bármelyik taxisa. (Ezzel nem magamat kívánom minősíteni, hanem a Lettis taxisokat.) És ez könnyen igazolható: nézz utána, "arany barátom", hogy én mennyi címről voltam/vagyok letiltva, és a Lettisek mennyiről voltak. Nézz utána, "arany barátom", hogy hányszor voltam bent etikán, és vajon volt-e olyan hét, amikor nem volt bent Lettis utaspanasz miatt.
(Csak hogy te is tudd: a szolgáltatás minősége nem az autó életkorától függ. Ezzel sajnos kapufát lőttél.)
Áruld el nekem, "arany barátom", hogy nekem mi közöm van ahhoz, hogy a Letti, vagy a Sanyi mibe, mennyi pénzt tett bele? Hogy jön ez ide?
De ha már szóba hoztad, és engem választottál célpontodul, elmondom, hogy én sem kevés pénzt tettem bele a saját vállalkozásomba, de ez meg mást nem érdekel.
Úgyhogy "arany barátom", vissza az agyarakkal, nem biztos, hogy jókor villogtatod őket...
Még valami! Te vagy itt az utolsó, akinek bármi köze lenne ahhoz, ami akkor történt.
De a kedvedért megismétlem: én a hibáimért mindig vállaltam a felelősséget, és nem menekültem előle hazugságokat magam mögött hagyva. Ezzel mindent elmondtam.
És most megkérlek, ha velem van bajod, azt ne itt, mert ez nem rólad és rólam szól.
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.13 02:30
Az első bekezdésedre:
80-90.000 fuvar, 750-800 taxis.
100-120 fuvar/fő/hó. Végül is ezzel mit akarsz mondani?
750-800 taxisból 40 Lettis? Ne má', Attila.
40-nel indult, az lehet. Annyival indultunk a lejtő tetejéről. De begyorsultunk ám, és egyre mélyebbre jutottunk. Ha nem volt min. 100 Lettis, akkor egy sem. Vagy 40 autó, de 80 sofőr...
Nekem erről nincs papírom, még az is lehet, hogy én tévedek. Mindenesetre nekem, nekünk sokkal többnek tűnt 40-nél. Talán mert mindenhol ott voltak 1-2 perc alatt; talán mert napi két műszakban nyomták; talán mert 40-en 100 ember munkaóráját és fuvarszámát teljesítették...
És hidd el, kérlek, nem csak én állítom, hogy a Lettis taxik minősége fényévekre volt a minimálistól. (Minden tiszteletem a kivételeké, mert egy-kettő azért akadt.)
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.13 02:12
Üdvözöllek Attila!
Örülök, hogy elolvastad az írásomat, azt azonban sajnálom, hogy nem elég figyelmesen.
Rögtön ki is emelném azokat a dolgokat, amik elkerülték a figyelmedet.
Egyetlen szóval nem állítottam, hogy a 6x6 nem köszönhet Neked semmit. Sőt, azt írtam, biztos van olyan, amit Neked köszönhet, vagy amiben Te jó voltál.
Egy kedves kollégám és Te is rávilágítottatok egyre, amit mindenképpen el kell ismerni: nagyon jól bántál a megrendelőkkel. Törődtél velük, tudtál velük beszélni, meg tudtad értetni magadat velük. Ez nagyon nagy dolog volt, és az lenne ma is, ha bárki csak fele olyan jól csinálná ezt, mint akkor Te.
(És talán még ezzel sem merült ki Surányi Attila pozitív tetteinek halmaza.)
Nem fordítottál kellő figyelmet arra a mondatra sem, ami az információim eredetére vonatkozik. "Egy alvállalkozó szemszögéből látott és itt-ott hallott" információkról beszéltem. Nem zártam ki annak a lehetőségét, hogy én tudom rosszul a dolgokat, de én - jó pár taxissal egyetemben - így tudom. És most is azt mondom, nem biztos, hogy én tudom jól.
A pénztár életéről szintén nem írtam.
Te viszont ismét átsiklottál egy kifejezés felett. "Hallani". De akkor egyértelművé teszem a dolgot: az információk, melyekről írtam, nem hitelesek. De információk. És abban biztos lehetsz, hogy én a saját fantáziámból semmit nem tettem hozzá.
Nagyon bánt, amit némelyik pénztáros lány "lenyúlásáról" írsz. Mégpedig azért, mert Te is tudod, hogy ez nem igaz, ezt Te találtad ki, és most a nyilvánosság előtt próbálsz besarazni ezzel az aranyos kis mesével. Szerencsére a régi pénztárosok közül még többen ma is nálunk dolgoznak, így ennek a mesének a valóságtartalmát bárki könnyen kiderítheti.
Viszont tőlem nem olvastál semmi olyat, amit én találtam ki azért, hogy bárkit bemocskoljak. Sajnálom, hogy velem mégis ezt próbálod eljátszani, de emiatt fájjon a Te fejed. Több szót nem érdemel.
A "kártyalehúzós csalás"-ról:
Hibát követtem el. Felvállaltam, megkaptam érte a büntetésemet, tanultam belőle. Az, hogy maradhattam, a Te döntésed volt. De ha már ezt szóba hoztad, illet volna megemlítened azt is, hogy miért döntöttél így, miért szavaztál nekem mégis bizalmat, mert valami okod csak volt rá. Mint ahogy azt is, hogy többszörösen megháláltam azzal, amit tettem a 6x6-ért. (Igazad van: úgy szolgáltatni, hogy a megrendelő örömmel tárcsázza legközelebb újra a 6x6 számát, alapkövetelmény kellene, hogy legyen, már csak önmagunkkal szemben is. De sajnos ehhez akkor is kevesen tartották magukat, és ma sincs másképp.) De tudod, mit? Most már hagyd a csudába. Nem érdekel senkit, én meg nem szorulok rá.
Had zárjam soraimat előző "regényem" utolsó bekezdésével, mert számomra az mindennél fontosabb.
Kérlek, kettőtök problémájából minél jobban hagyjátok ki a taxisokat. Se kedvünk, se idegrendszerünk nincs a TI csatátokhoz.
Sajnálom, hogy átment személyeskedésbe az ügy, elnézést kérek érte mind a topik megalkotójától, mind az olvasóitól.
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.12 13:35
Sajos rövidebben nem lehetett. Szerencse-e vagy sem, ki tudja, de a 6x6 Taxi történelme már regénybeillő.
Viszont örülök, hogy velem együtt Te sem sok értelmét látod ennek a topiknak... :)
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.12 04:03
És most jöjjön egy kis múltidézés, ha már belekezdtetek. Ki kinek tett jót, rosszat, kinek mit köszönhet ez vagy az, stb. - a taxisok szemszögéből.
Amikor a Lajos idejött először, a 6x6 Taxi éppen padlógázzal tepert a lejtőn. A lejtőnek neve is volt, úgy hívták: LETTI bt. (Ugye úgy indult az egész, hogy pár autót üzembe helyeztek arra az esetre, ha valamelyik kollégának problémája akad a saját autójával. Ne maradjon autó – munka, pénz – nélkül, hát beállított a cégvezetés 1-2 "tartalék taxit". Ebből az 1-2-ből egy-kettőre 80-100 lett.) Egy az egyben hazavágta a 6x6 minőségét! Tudomásom szerint az akkor a szititől frissen átigazolt ügyvezető az első perctől ellenezte a bérautó-rendszert. Orbán Lajosnak köszönhető, hogy nem lett a 6x6 Taxi Letti Taxi. Neki köszönhető, hogy 1-2 év alatt a 6x6 a legjobb gk-parkkal rendelkezett, még úgy is, hogy minden második címen szerepelt a "Lettist ne!" megjegyzés. (Ezt roppant udvariasan "Picasso-t ne!" szövegre fordították akkor.) És akkor még messze jártunk a 0-10% önerős hitel-dömpingtől. Akkor még a meglévő gk-park – és nem utolsó sorban személyi állomány – rendbetételével(!) el lehetett érni ezt.
Orbán Lajosnak köszönhető – ha jól emlékszem – az is, hogy "pénzügyes juditka" (vagy ahogy ma hívnák: "Lopós judit") nem lopta ki az utolsó forintot is a kasszából. Talán az utolsó előtti pillanatban sikerült ráhúzni a vizes lepedőt, mielőtt magáévá tette volna a céget.
Orbán Lajos üzletpolitikájának köszönhetően a 6x6 eljutott oda, hogy a budapesti társaságok csak azután mertek tarifát emelni, miután a 6x6 emelt. Ez nagy szó! Nagyon nagy szó! Én ezt hívom piacvezető szerepnek!
Vagyis akármennyire is nehéz ezt beismerni, bizony ő tette a 6x6 Taxit piacvezetővé akkoriban. Ezt neki köszönhetjük – mi, taxisok, és Surányi Attila is. Ha jól vagyok informálva, a szititől viharos körülmények között távozott, így a motiváció adva volt: legyőzni a szitit. Igazából ez nem fontos, a lényeg, hogy megcsinálta. Ezt be kell látnunk, még ha fáj is valakinek.
Aztán távozott.
Hogy miért, csak kevesen tudják, azok is többnyire csak az egyik fél elmondása alapján. De nem is fontos.
A 6x6 a kivívott helyével, a kivívott tekintélyével és megrendelő-állományával jól elvolt. Ám a változás mindenkit megérintett. Kezdett kevés lenni az a pénz, ami volt, kezdett elfogyogatni, és már nem jutott fejlesztésre, karbantartásra. Volt egy aranytojást tojó tyúk, csak egyre többet követeltek tőle, míg szegény egyre kevesebbet kapott.
Egyre gyakrabban "áztak be a telefonvonalak" (szállóige lett azóta), egyre több lett a kaució, szóval nem volt minden rendben. Csak hát akkor még volt munka bőven, senki észre sem vett semmit.
Még akkor is mindenki megnyugodott, amikor a tulajdonos – 1 nappal a cég eladása előtt – nyugodtan a szemünkbe mondta, hogy esze ágában nincs eladni a céget, és minden a legnagyobb rendben van.
És itt jön a képbe ismét Orbán úr, aki vevőt szerzett a "nem eladó" cégre, és visszatért a 6x6 Taxihoz ügyvezetőként.
Ismét motivált volt: korábbi sérelméért kívánt elégtétel venni. Meg akarta mutatni, hogy Ő irányítja a 6x6 taxit, nem más. És ez meg is pecsételte a céget.
Második érája alatt kettő pozitív dolog köthető a nevéhez.
Az egyik, hogy neki köszönhetően nem lett a 6x6 Taxi a FőTaxi vagy a Zóna Taxi része. Talált egy olyan vevőt, aki megőrizte a 6x6 Taxit.
A másik a már korábban említett droszt-szavazás, ahol is a többség szavazata mellett döntött.
Ezeken kívül sajnos nem sok jót tudok elmondani. Mintha kicserélték volna. Semmilyen előrelépési szándékot nem lehetett felfedezni tetteiben. Sőt, mintha az lett volna a cél, hogy leépüljön a cég. Nem lehetett beszélni a szakemberrel, csak az ügyvezetővel. Érthetetlen volt az egész.
Majd ismét távozott, és egy olyan ember irányítása alá került a 6x6 Taxi, aki nem csak a lejtőre tette, de végre a szakadékot is elérte a céggel. A taxisok pedig sorra potyogtak (és talán potyognak ma is) a szakadékba.
Sajnos ekkor már hiába volt segítőkész a Lajos, hiába kezdte beismerni, hogy amit a taxisok mondanak, az nem biztos, hogy hülyeség. Késő volt…
Itt tartunk ma. Hogy a mai vezetés hogy irányítja a céget, ítélje meg mindenki maga.
Két dolog nem szerepel a fenti írásban.
Az egyik az, hogy mit köszönhet a 6x6 Taxi és a taxisok Surányi Attilának. Bevallom őszintén, nekem most nem jut eszembe semmi. Legalábbis pozitív nem. Pedig biztos, hogy van ilyen. (Ha más nem, hát a megalakulás…) Szóval nem tiszteletlenség vagy ellenszenv miatt nem írtam, hanem mert éppen nem tudok ilyet.
Negatív dolgot tudok. Pl. a már említett Letti bt., és az emberi jóérzést csúnyán megalázó, miniszoknyás démon ide hozatala, de hallani felelőtlenül kidobott milliókról is egy-egy balatoni hajótúrára (amihez természetesen semmi közünk), vagy a kasszába számolás nélkül belemarkoló kezekről.
A másik dolog a pénz. Nem tudom – és ez így van jól! -, hogy milyen pénzügyi események állnak a háttérben, amik irányították, irányíthatták az eseményeket. Amit leírtam, az egy alvállalkozó szemszögéből látott, és itt-ott hallott információkból született.
És szerintem ez a hozzászólás sem kapcsolódik közvetlenül a topik címéből következtethető témához. De nem én kezdtem… :D
És végül egy kérés, csak azért, hogy szerepeljen írásos formában is, bár tudom, hogy "halottnak a csók". Feltételezésem szerint a harmadik sornál tovább úgysem olvastok semmit... ;)
Minket, taxisokat kíméljetek meg ettől a ti háborútoktól, hagyjatok ki belőle minket. Van elég bajunk enélkül is. Köszönjük!
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.12 03:41
Hát jó, Te akartad.
De ne legyenek illúzióid: nem tudsz megverni pingpongban. Mégpedig azért nem, mert nem állok ki ellened! :-P
Bravó! Taps, taps, taps!
Igazán jó kis lelki fröccsöt kevertél nekünk hazugságról, igazságról, hitről, bizalomról, hovatovább erkölcsről. Bravó! Teljes mértékben igazad van, helytálló minden egyes szó.
Csak az a nagy büdös valóság, hogy senkit nem érdekel.
Elárulok Neked egy NAAAAAAGY titkot: itt nem Rólad van szó, nem rólam, és nem is bármelyik taxisról.
Itt PÉNZRŐL van szó, Zolikám, PÉNZRŐL! Súlyos pénzekről!
Hagyjuk már ezt a 4-500 emberes dumát! Hagyjuk már a barátokat, bajtársakat!
Mikor érdekelt bárkit is onnan fentről az a 4-500 ember? Mikor? Mikor hallottad Te bárkitől is azt, hogy "jó, legyen úgy, mert a taxisaimnak úgy jó"? (Igen, azt kell, hogy mondjam, itt találhatunk egy, de nem több, mindössze egyetlen kivételt, amikor is a Lajos megszavaztatta a drosztokat, és a többség szavazatát hagyta jóvá. Ezt akkor sem akartam elhinni, és a mai napig nem értem, hogy ment ebbe bele, de nem is baj.)
Úgyhogy drága Zolikám, a hittanórával felérő "Csendes Don"-od annyit ér, mint πnán a szőr… :-D
Komolyra fordítva…
Fogalmam sincs, hogy az Attila miért írta ide, amit írt. Vajon mi célja lehetett ezzel a topikkal?
Persze, bárki nyithat topikot ezen a fórumon, akár az Ezüstös pikkelyke szaporodási és utódnevelési szokásairól is. De hogy nekünk mi közünk van két ember között létrejött adás-vételhez, és az abból adódó bárminemű problémákhoz, nem tudom.
Én nem eszem be azt, hogy hirtelen előtört az 500 ember iránti felelősség-tudat, és hogy bármelyik fél is azért tenné, amit tesz, hogy ennek az 500 embernek jót akarjon. Elnézést kérek érte, de nem eszem be.
Mondjuk van, aki jót mulat ezen (neki van igaza!), van, aki kívülről mulat, belül viszont valami megmagyarázhatatlan rossz érzése van, és van, aki már most retteg attól, hogy ennek a „csatának” esetleg megint ő lesz az áldozata. Komédia, tragikomédia, tragikum. Erre jó ez a topik. Már csak a szerelem hiányzik belőle, meg a José Alvarez…
Téma: Nyomoznak a 6x6 Taxi eladása ügyében!
Hozzáadva: 2011.05.11 02:14
Boccs, Zoli, majd inkább személyesen...