Felhasználó hozzászólásai
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.27 15:25
A fuvarszervezők nagyra növéséért az tett, aki gazdagon tolta beléjük a pénzt.
Az nem én voltam.
Senkit nem bíztattam, hogy hagyja ott ezeket az irodákat, és a jelenlegi körülmények között valóban nem történne semmi, ha páran kilépnének. Sőt, akkor sem történne semmi, ha sokan lépnének ki. Van ebben az országban munkanélküli bőven, autót is lehet vásárolni; feltöltenék az állományt droidokkal.
A cégnél dolgozó emberek is ott próbálnak fuvarhoz jutni, ahol lehet. Ha rádión nincs cím, vagy éppen nem akarnak szarért-hugyért dolgozni, akkor ott köröznek a szemétdombom körül. Azt lesik, mikor fordul le rólam/rólunk valami. Úgyhogy ebből a szempontból mindegy, hogy mellém próbál állni, vagy húsz méterre tőlem veszi föl a fuvart, miután 3 km/h-ás sebességről sikerül megállnia az intésre....
Ha a céges jól tud lakni a rádióról, akkor ez nincs.
Ki tehet arról, hogy nem tud jóllakni?
Ki tehet arról, hogy ilyen kib@szott sokan vagyunk?
Kik hoznak a nyakunkra újabb és újabb "taxisokat"?
Kik nyomják le az árakat?
Kik árasztják el az utcát mindenféle hűség- és kedvezménykártyákkal, hogy még az utcai fuvart se tudd normális tarifával megcsinálni?
Azt én értem, hogy én egy roppant kártékony állatja vagyok a szakmának...
Csak egyet ne felejts el! Akit én elviszek ötezerért, az utána boldogan ad majd neked hármat.
De akit elvisznek nyolcszázért, attól már akkor is nehéz lesz elszedned ezerötöt, ha még csak át sem vernéd ezzel.
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.27 15:02
De a cigarettával nagyon jól megy az idő. Most gondold csak el, kikászálódok a kocsiból (autóban nem cigizünk), előmatatom a cigisdobozt, fölnyitom a tetejét, elhúzom a reloc-os fóliát, kihalászok egy szálat. Visszazárom a reloc-ot, lezárom a dobozt. Kétszer hozzáütögetem a cigit a doboz tetejéhez, majd lassan a számba helyezem. Elrakom a dobozt, aztán előmatatom az öngyújtót. Meggyújtom, elrakom az öngyújtót.
És aztán szép lassan elszívom.
Mire mindezzel végzek, 7-10 perccel közelebb kerültem a munkaidő végéhez.
Ha nem cigiznék, már rég meghaltam volna. :-D
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.26 19:38
A szar az alacsony tarifára repül rá, engem eleve kikerül.
Amúgy is biztonsági játékos vagyok.
Szelektív utasgyűjtés folyik; aki nem tetszik, az ballag, vagy rendel.
Ha nagyon ki vagyok éhezve, akkor esetleg elviszem, de egyezkedés történik - ELŐTTE.
Egyetlen komoly kockázat áll fönt: egyszer végez velem az unalom két fuvar közt eltelő
3-4-5 órában. :-)
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.26 18:09
Jó, akkor válaszolok. :-)))
Ritkán csinálok napi 5 fuvart, annál többet meg szinte csak Szilveszterkor. 6-7 óránál többet nem szívesen vagyok kint és 5-6 fuvarnál van az ingerküszöböm. Utána már nehezen viselem el az utasokat. :-D
Az utóbbi másfél-két évben 1-2 fuvaros napok vannak, a 3 az már pörgésnek számít.
Jó esetben talán a felét produkálom a havi 150-es fuvarszámnak.
Azt viszont ingyen kapom.
És nem 184-ért viszem.
Téma: "Minden sikeres férfi mögött erős bástyaként áll egy nő...
Hozzáadva: 2010.08.26 17:32
Hát, nem sok panel van... :-)))
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.26 17:05
Te, ne haragudj, ha relativizálni szeretnél, akkor javasolnám beszélgetőpartnernek Bolgár Gyuri bácsit a Klub rádióban, mert ő ebben megértő társad lesz. Ha ott valaki olyat mond, hogy Magyarország államadóssága 80%, akkor Bolgár kapásból tolja a választ, hogy Japáné meg 180 és ettől mindketten boldogok lesznek.
Két dolgot tisztázzunk!
1. Én nem számolom a fuvarjaimat, mert nincs miért számolnom. A bevételemet számolom, az pedig nem publikus.
2. A 450 forint/cím pedig NEM annak függvényében korrekt, méltányos, tisztességes, avagy sem, hogy én hány fuvart csinálok.
Általánosságban is elmondható, hogy nem vagyok mérce, etalon, tehát finoman szólva is hatalmas tévedés lenne a taxisokról lehúzott milliárdos nagyságrendű tagdíj-tételeket az én fuvarszámommal megmérni.
Ha ezen kívül figyelembe vesszük azt, hogy a relatív magas fuvarszám nem feltétlenül jelent magas bevételt, illetve fordítva; a relatív alacsony fuvarszám nem feltétlenül jelent alacsony bevételt, akkor meg már egyenesen nem értem, hogy hova akarunk kilyukadni.
Illetve azt értem ,hogy hova, csak nem értem, hogy miért.
Azt ugyanis, amit a fuvarszervezők ebben a városban megengednek/megengedhetnek maguknak, azt nem csak az én valamilyen fuvarszámommal nem lehet igazolni, hanem semmi mással sem.
Ők ugyanis ugyanúgy előre meghatározott, a felvett címek mennyiségével semmilyen viszonyban sem lévő, súlyos pénzekért adják el a megélhetésedhez való hozzáférés lehetőségét, mint azok, akik a város különböző pontjain némileg eltérő módszerekkel teszik ugyanezt.
Nem férsz hozzá a téged megillető piachoz, ha nem fizetsz valakiknek.
Hogy jön ehhez az én fuvarszámom?
(A bűnözők egyébként annyival korrektebbek, hogy nem szankcionálják, ha az ő pénzüket az utason húzod be.)
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.26 15:43
Na, még ezt beokádom...
Tegnap beszélgettem egy kollégával, aki egy nagyon korrekt, rendes fuvarszervezővel áll szerződésben, havi 67500 forintért.
Saját elmondása szerint a múlt hónapban 150 címet tudott fölvenni rádión.
Gabi! Fogjál már egy számológépet, oszt matekozd már ki, hogy mennyibe került neki egyetlen cím felvétele!
Na?
Mennyi jött ki?
450 forint?
Gabi, szerinted kik lehetetlenítik el a 95%-ban tisztességesen dolgozó taxisokat?
Gabi, tisztában vagy te azzal, hogy amikor a tárgyalóasztal másik végén a TFTSZ ül veled szemben, akkor te valójában ezek képviselőivel egyezkedsz a taxisok további sorsát illetően?
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.26 15:13
Ahhoz még szívom egy picit magam... :-D
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.26 15:12
Kommentet nyomjak hozzá? :-D
Szegény Staudt Gabinak szóljon valaki, hogy attól nem fog felkészültebbnek látszani, ha bizonyos fogalmak helyett jobban hangzó, de eltérő tartalommal bíró szókapcsolatokat használ.
Hogyan lesz a taxi a közösségi közlekedés része? Mi az, hogy "közösségi közlekedés"?
Ha a "tömegközlekedés" helyett használjuk a "közösségi közlekedés" kifejezést, akkor tudnunk kell(ene), hogy melyek a tömegközlekedés ismérvei.
Nézzünk egy buszjáratot, ami kétség kívül tömegközlekedés! Azt látjuk, ha fölpillantunk az előttünk elhaladó 7-es buszra, hogy az utasok azt másokkal megosztva használják, a járat előre meghatározott útvonalon és előre meghatározott menetrend szerint közlekedik.
Lehet-e ilyen a taxi? Nem lehet. Azzal ugyanis a lényege veszne el.
Ha gazdasági értelemben nézzük a közösségi közlekedést, akkor meg azt látjuk, hogy a tágabb értelemben vett közösség (az egész társadalom, vagyis az állam) jelentős pénzösszegekkel járul hozzá az üzemeltetéshez annak érdekében, hogy a szolgáltatás, az azt ténylegesen igénybevevők számára olcsó (értsd: megfizethető) legyen, és ezáltal megtarthassa az elnevezésben is szereplő funkcióját; alkalmas legyen tömegek utaztatására. Azt is megfigyelhetjük, hogy az utasok nem feltétlenül fizetnek út- vagy időarányosan; vannak alulárazott és felülárazott utasok. Aki Kelenföldön száll föl és a Bosnyákon meg le, az pont ugyanúgy 320 pénzt fizet, mint az, aki elmegy az Astoriától a Blaháig. Előbbi alulárazott, utóbbi meg felül. Valamilyen mértékben tehát megjelenik a szolidaritás is a rendszerben; a felülárazott utas pénzén utazik az alulárazott.
Ha Staudt arra gondol, hogy majd az állam beszáll pár milliárddal a taxik működtetésébe, azt én feltétlenül támogatom, de nem hiszem. Az alul-felülárazott rendszer pedig már működik; az utcai tarifával utazó fizeti a telefonos ügyfélen keletkező veszteséget, vagy egészíti ki a telefonos tarifán keletkező csekélyke hasznot.
Ismerjük még a tarifakorrekciós eljárást is, amikor az arra alkalmas utasnak szétküldjük az órát és csúnyán felülárazottá tesszük szegényt. :-DDD
Tehát: milyen közösségi közlekedésről beszélünk???
What the fuck are yuo talkin' about? - ahogy spanyolul mondják.
Nevezhetnénk közforgalmú közlekedésnek a taxit, de annak meg azért nem volna értelme, mert már jelenleg is az.
"A jobbikos politikus szerint a közfeladatot ellátó taxisok a hatóságokkal való együttműködés révén aktívan részt vehetnének a közbiztonság, a közrend fenntartásában is."
Nem, köszönöm szépen! Én nem kívánok állami feladatokat magamra venni, ha igen, akkor csak külön díjazás fejében. Adót, adókat fizetek azért, hogy az állam intézményrendszert működtessen a közrend és a közbiztonság fenntartására. Tessék ezeket úgy működtetni, hogy se rám, se taxis gárdára, se magyar gárdára ne legyen szükség!
"Hozzátette: a 95 százalékában tisztességesen dolgozó taxisokat néhány, a szabályokat be nem tartó, engedély nélkül dolgozó vállalkozó lehetetleníti el,..."
What the fuck is that "engedély nélkül dolgozó vállalkozó"? Most vagy nincs engedélye, de akkor mitől vállalkozó, vagy vállalkozó, de akkor nyilván van engedélye...
És ez az öt százalék lehetetleníti el a többi 95-öt? Hogyan csinálják? Kevés disznó sok ludat győz?
A többi senkiházit most nem kommentelem. :-)
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2010.08.26 14:30
Tessék, le ne maradj!
A közösségi közlekedés részévé tennék a taxit
Staudt Gábor, a Jobbik főpolgármester-jelöltje megválasztása esetén a közösségi közlekedés részeként kívánja kezelni a taxiszolgáltatást.
FN.hu, MTI
2010. augusztus 26. 12:32
A politikus az Országos Taxis Szövetség (OTSZ), valamint a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége (TFTSZ) és a BKIK Taxis Szakmai Kollégium vezetőivel folytatott tárgyalás után tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a budapesti városvezetés részéről idáig egy "büntető szemlélet" érvényesült a taxisokkal szemben.
A jobbikos politikus szerint a közfeladatot ellátó taxisok a hatóságokkal való együttműködés révén aktívan részt vehetnének a közbiztonság, a közrend fenntartásában is. Hozzátette: a 95 százalékában tisztességesen dolgozó taxisokat néhány, a szabályokat be nem tartó, engedély nélkül dolgozó vállalkozó lehetetleníti el, akik ellen a rendezetlen jogi szabályozás miatt jelenleg rendkívül nehéz fellépni.
Metál Zoltán, az OTSZ elnöke elsősorban azt emelte ki, hogy az elmúlt években az ország minden nagyvárosában tendenciává vált, hogy a térfigyelő kamerákat nem eredeti rendeltetésükre, a közbiztonság javítására, hanem a taxisok büntetésére használják.
Az érdekvédő szervezet vezetője úgy látja, hogy az utasok alkotmányos jogai sérülnek azzal, hogy csak hosszas séta után vehetik igénybe a taxikat a színházak, kórházak és irodaházak előtt elhelyezett megállni tilos táblák miatt. Szerinte erre a problémára az szolgálhatna megoldásul, ha a taxik az utasok ki- és beszállása erejéig, legfeljebb öt percig az ezt tiltó táblák ellenére is megállhatnának.
Tamás Miklós, a TFTSZ elnöke elmondta, hogy a Jobbikkal való találkozójukkal azt szeretnék elérni, hogy a szakma véleménye végre elérjen a politikusi döntéshozók elé.
Sipek József, a taxis szakmai kollégium kollégiumvezetője megjegyezte: a taxis szervezetek szerint csak a tarifa, az ellenőrzés, a drosztférőhelyek száma, illetve a létszámkérdés együttes rendbetételével lehet megoldást találni a jelenlegi problémákra, és ehhez minden, a választáson induló párttal készek egyeztetni.