Név Zugav Olga
Becenév hiénakutya
Honlap
Taxitársaság: Tiszteletbeli citys vagyok. :-D

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2010.09.18 15:24

Szóval... Van egy rendkívül szimpatikus politikus, aki ragyogóbbnál ragyogóbb ötletekkel kápráztatja el a budapestieket. Ingyenes BKV, alagút a Duna alatt (hosszában), a Városliget lefedése... Egy tájékozódó megbeszélés alkalmával ez a derék, jóravaló ember (?) is azzal állt elő, hogy jó-jó, de meg kell kérdezni az utast is. :-Dp Az utast nem kell megkérdezni, mert pontosan tudjuk, mit akar és ezzel a munkánk során nap mint nap szembesülünk is. Az utas maximum 1000 forintért szeretne eljutni A-ból B-be, függetlenül attól, hogy A és B milyen távolságra helyezkedik el egymáshoz képest. Az viszont vitathatatlan, hogy szükség van megfelelő kommunikációra az utazóközönség felé. Milyen érveket lehet felsorakoztatni? Nos, vannak dolgok, melyek az utast közvetlenül érintik és vannak, melyek közvetetten. De mindenek előtt ki kell mondani: a jelenleg alkalmazott tarifák mellett a taxis apró trükkök százaira kényszerül a talpon maradás érdekében. Ismerünk költségcsökkentő és bevételnövelő megoldásokat. Ezek egy része legális, más része nem. Hogyan lehet költséget csökkenteni? Hát mondjuk úgy, hogy spórolok az autón. Nem hordom szakszervízbe; otthon, a ház előtt, vagy az udvari fészerben bütykölgetem. Olcsó, utángyártott, vagy bontott alkatrésszel pótolom azt, ami tönkrement. Használt, esetleg újrafutózott gumit vásárolok rá, télen is nyári gumival járok, esetleg fordítva. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a budapesti taxik műszaki állapota rossz, hiszen évenként szigorított műszaki vizsgán veszünk részt, de például két különböző fékbetét, vagy gumi között méterekben lehet mérni a különbséget, ha hirtelenjében meg kell állni. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy a műszaki vizsga a jármű pillanatnyi állapotának felmérésére alkalmas. Ezt lefordítom magyarra: tudok olyat, aki a vizsga idejére a kollégája azonos típusú autójáról rakta át a kerekeket a sajátjára. A taxik műszaki állapota nem csak azokat és nem csak akkor érinti, akik utasok és amikor utaznak, hiszen mindannyian közlekedünk valahogy. Az sem mindegy, hogy a taxisok milyen mértékben veszik ki részüket a közterhek viseléséből. Az, hogy mennyi pénz folyik be az államkasszába, mindenkit érint, függetlenül attól, hogy utas-e, vagy sem. Erre lehet azt mondani, hogy növelni kell az ellenőrzések számát, de egyrészt nem lehet minden taxis mellé ellenőrt ültetni, másrészt az ellenőrzés is pénzbe kerül. A tarifák közti hatalmas eltérések miatt maguk az utasok is hajlamosak alkudozni, amivel kifejezetten ösztönzik a taxist az óra nélküli fuvarozásra. Az olcsó taxi innentől kezdve meglehetősen drága, hiszen az eltitkolt jövedelmekből nem képződik sem adó, sem járulék. A költségvetés a szükséges pénzt máshonnan vonja el, esetleg az állam adókat emel, illetve hitelekből fedezi a hiányt. Az pedig nem olcsó móka és a törlesztést mindenki nyögi. Most nézzük, hogyan lehet bevételt növelni! A legegyszerűbb ismert módszer a munkaidő meghosszabbítása. Érdemes azon elgondolkodni, hogy egy fáradt, elcsigázott taxis jelenléte a közúti forgalomban, milyen kockázatokkal jár utasra és nem utasra nézve egyaránt. Ki szeretné például, ha a gyermekét az iskolai gólyabál után egy olyan taxis hozná haza, aki 16. órája kergeti a kilométereket, és ráadásul eleve frusztrált, mert napi szintű anyagi problémái vannak? Ki szeretne vele egy időben, egy helyen közlekedni? A bevételek növelésének jól ismert módja a túlszámlázás. /Kicsoda? Én??? Én soha!!! :-D/ Az utas kiszámítható szolgáltatást akar, márpedig a jelen körülmények között ilyesmiről csak mértékkel beszélhetünk. A visszaélések gyakorinak mondhatók és ezek visszaszorítására az ellenőrzések számának növelése rendkívül költséges és nem túl hatékony megoldás. Azt is meg kell jegyezni, hogy végtelenül korrekt számlázás esetén is jelentkezhet akár 100%-os eltérés tarifa és tarifa között. Az átlátható, egységes tarifarendszerhez szokott külföldiekben ez könnyen keltheti azt a benyomást, hogy a budapesti taxisok lopnak-csalnak-hazudnak, ami nem feltétlenül tesz jót az ország megítélésének, ez pedig mindenkinek rossz. A gazdaságtalan, ráfizetést eredményező tarifák alkalmazására kényszerített taxis vagy alkalmazza a trükköket, vagy tönkremegy. Könnyen belátható, hogy a rendszerből első körben a tisztességes, korrekt vállalkozók kerülnek ki és a túlélési technikák alkalmazására nagyobb hajlandóságot mutatók maradnak bent... A kiesők helyére gyakran helyismerettel nem rendelkező vidéki, esetleg külföldi munkavállalók kerülnek, akik után a legritkább esetben keletkezik adó- és járulékbevétel. A becsődölt vállalkozók szintén nem járulnak hozzá a költségvetéshez, és a fogyasztói láncolatból is kiesnek; jövedelem hiányában nem vásárolnak és nem vesznek igénybe szolgáltatásokat, ezáltal más munkahelyek is veszélybe kerülhetnek. Szintén alaptétel, hogy a tönkrement taxisok hosszabb-rövidebb ideig a szociális ellátórendszereket terhelik, és ezt ugye szintén mindannyiunk pénze bánja. Van még valami, amiről célszerű szólni. A jelenlegi dömpingáras tarifák alapvetően nem az utasért, nem annak kedvére születtek. Aki ilyen tarifákat alkalmaz, annak egyetlen célja a piac fölötti korlátlan ellenőrzés megszerzése oly módon, hogy a versenytársakat tönkreteszi. Borítékolható, hogy a piac megszerzése után az árakat gazdaságos szintre fogja emelni, így az áremelést csak elodázni lehet, de a fogyasztó azt megúszni nem fogja. Jól látható tehát, hogy az olcsó taxi -hosszú távon- mindenkinek kib@szott drága. Tessék szíves lenni ezt közérthető formában egy A4-es papírra leírni! Ha már egy dömpingáras cég törzsutasának tetszik lenni... :-)))ppp

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2010.09.18 13:58

Szerintem ez az ötlet nagyon rendben van, remélem, eljut a szervezőkhöz! Illetve, azt is remélem, hogy vannak szervezők... :-D

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2010.09.18 13:49

És ugye be is vagy jelentve, teljes munkaidőre?

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2010.09.17 19:12

Tomajer simán túlüvölt egy birkanyájat. A legjobban azt tudja üvölteni, hogy "mert ezt én így akarom!!!". :-D

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2010.09.17 19:09

Jó, most már csak valami ideológiát kellene gyártani arra, hogy mit keres ott a virág. A tehenet, meg a Pásztort még összehozom valahogy, de a virág... :-D

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2010.09.17 19:04

Kivinni egy tehenet... "Nem tejel, ha nem ehet."

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2010.09.17 18:58

Valami show nem ártana, mert a média szúrja az ilyet. De nem vállalom a művészeti vezető szerepét. :-D

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2010.09.17 18:42

Meghalt valaki? De lehet egy ilyet is. Virágok, gyertyák, koporsó. Benne a megélhetésünkkel. Mondjuk, ez elég gagyi. :-D

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2010.09.17 18:21

Teljesen igaza van, kár ezen poénkodni. Nagyon fontos dolgot írt le.

Téma: Taxi4

Hozzáadva: 2010.09.17 18:05

Tejjessen! :-D