Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2014.07.01 13:27
A következőt írtad, idézem:
"Mostanra ki lehet jelenteni, hogy a telefonszám tulajdonosok terrorja már túl megy minden ésszerűségi határon. Következménye viszont semmi. Lehet ez csak egyfajta teszt."
Ezek a saját gondolataid.
Eddig tudsz követni?
A részedről van bármiféle következmény?
Kiléptél?
Nem fizetsz védelmi pénzt nekik?
Esetleg tűröd a terrort?
Megbuktál, vagy megbuktál?
nyolcvannégy
Téma: Diákfuvar Crash
Hozzáadva: 2014.06.30 19:55
Mi kell neked; fuga?
:-D
Téma: Diákfuvar Crash
Hozzáadva: 2014.06.30 19:49
OTSZ, FUVOSZ, BKIK...
harmincnyolc
Téma: Diákfuvar Crash
Hozzáadva: 2014.06.30 17:25
Nem kértek maguk ellen hadjáratot, mint a taxisok.
nyolcvannégy
Téma: Diákfuvar Crash
Hozzáadva: 2014.06.30 17:17
Ja, és kimaradt - most nem fogom megkeresni a jogszabályt - a gépkocsi vezetőjének ugyanúgy PÁV2 és Eü2 besorolás kell, mint a taxinál.
hetvenkettő
Téma: Diákfuvar Crash
Hozzáadva: 2014.06.30 17:12
Én nem tudom.
huszonnyolc
Téma: Diákfuvar Crash
Hozzáadva: 2014.06.30 17:11
"Előbb vagy utóbb úgyis a diák lesz a több,mert nem kell hozzá jóformán semmi,csak egy korlátlan korú érvényes műszakis rom."
Egy párhuzamos univerzumban talán.
Ezzel szemben Magyarországon:
Személyi feltételek:
"A közúti közlekedési szolgáltatásnál
I. Belföldi közúti közlekedési szolgáltatásnál:
1/a) Személytaxival végzett szolgáltatásnál és személygépkocsis személyszállító szolgáltatásnál - a jármű vezetőjének - személytaxis és személygépkocsis személyszállító szolgáltatói képesítéssel kell rendelkeznie. A személytaxis és személygépkocsis személyszállító szolgáltatói képesítés megszerzéséhez vizsgát kell tennie:
- közlekedési, hibaelhárítási és vezetéstechnikai ismeretekből, vezetéselméletből,
- elsősegélynyújtási ismeretekből,
- vezetési gyakorlatból,
- a személytaxi tartozékainak kezeléséből,
- helyismereti jártasságból és idegenforgalmi ismeretekből,
- utasfelvételből, fuvarvállalásból.
1/b) Személytaxis és személygépkocsis személyszállító vállalkozói képesítéssel kell rendelkeznie. Személytaxis és személygépkocsis személyszállító vállalkozói képesítés megszerzéséhez a vállalkozás szakmai vezetőjének vizsgát kell tennie:
- vállalkozással kapcsolatos munkaügyi, pénzügyi, adózási ismeretekből,
- a személyszállítási szerződések szabályaiból."
Aztán:
Tárgyi feltételek:
"1. §1 A rendelet hatálya a gazdasági tevékenység folytatására jogosult jogi személy, a jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság és az egyéni vállalkozó (a továbbiakban: üzemben tartó) személytaxi-szolgáltatás végzéséhez használt személygépkocsijára, valamint a személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsira (a továbbiakban együtt: személytaxi) terjed ki.
2. § (1)2 A személytaxi-szolgáltatásra - az üzemben tartó kérelmére - minősítő vizsgálaton alkalmasnak minősített személytaxihoz a Nemzeti Közlekedési Hatóság (a továbbiakban: NKH) regionális igazgatósága taxiigazolólapot ad ki. A taxi-igazolólap mintáját az 1. számú melléklet tartalmazza.
(2) A minősítő vizsgálaton a személytaxi abban az esetben minősíthető alkalmasnak, ha:
a) a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben meghatározott üzemeltetési műszaki feltételeknek, valamint a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendeletben meghatározott feltételeknek megfelel, és
b) a gyártása óta 5 naptári évnél több nem telt el, vagy megfelel a (3) bekezdés b) pontjában foglalt rendelkezéseknek;
c) a gumiabroncsainak teljes futófelületén a mintázat magassága a 3 millimétert eléri;
d) a külső részén jobb oldalon visszapillantó tükröt szereltek fel;
e) hátsó ablaka páramentesítővel ellátott;
f) hátrameneti lámpával szerelték fel;
g) üzemi fékberendezése erőrásegítővel van ellátva;
h) a „TAXI” szót mutató fényjelző berendezése a viteldíjjelző foglalt állásában fényt nem bocsát ki;
i) a beépített viteldíjjelző készülék megfelel a (3) bekezdés a) pontjában meghatározott feltételeknek;
j) felépítménye, utastere állapota megfelel a 2. számú mellékletben meghatározott követelményeknek;
k) a hátsó ülésekhez biztonsági övet szereltek fel, továbbá
l)3 rendelkezik egy évnél nem régebben elvégzett környezetvédelmi felülvizsgálatról szóló érvényes igazolólappal, továbbá a személygépkocsi-típus nem a külön jogszabályban4 meghatározott 0 vagy 1 jelzésű környezetvédelmi osztályba tartozik.
(3) A minősítő vizsgálat alkalmával be kell mutatni:
a) a viteldíjjelző készülék érvényes hitelesítését, az előírásoknak való megfelelőségét, rendeltetésszerű használatra való alkalmasságát, és a személytaxiba történő beépítés szakszerűségét, az üzembe helyezési bélyegzés érvényességét igazoló - szakértő intézmény által, egy hónapnál nem régebben kiállított - tanúsítást, e rendelkezés hatálybalépéséről külön jogszabály rendelkezik,
b) a személytaxi közlekedésbiztonsági szempontból kiemelten fontos fődarabjainak, szerkezeti egységeinek rendeltetésszerű használatra alkalmasságáról három hónapnál nem régebben szakértő intézmény5 által kiállított tanúsítást. A tanúsítás mintáját a 3. számú melléklet tartalmazza.
2/A. §6 (1) A személytaxit ismételt minősítő vizsgálaton (a továbbiakban: további minősítő vizsgálaton) kell bemutatni:
a) az időszakos vizsgálat alkalmával, továbbá ha
b) a személytaxi üzemben tartója megváltozik.
(2) Az (1) bekezdés b) pontja alapján elvégzett további minősítő vizsgálaton nem alkalmazható a 2. § (2) bekezdés b) pontjának második fordulatában és a 2. § (3) bekezdésének b) pontjában meghatározott feltétel.
(3)7 A személytaxi további minősítő vizsgálatán nem kell alkalmazni a 2. § (2) bekezdése l) pontjának második fordulatában a környezetvédelmi osztályba tartozásra meghatározott követelményt.
3. § A minősítő vizsgálaton alkalmasnak minősített személytaxihoz - a taxiengedély bemutatását követően - a külön jogszabályban8 megjelölt hatóság taxirendszámtáblát forgalmaz, és a taxiengedély számát a forgalmi engedélybe bejegyzi, illetőleg a taxiengedély visszavonása esetén a bejegyzést törli.
4. §9
5. § A személytaxi további minősítő vizsgálatát csak a személytaxihoz kiadott taxi-igazolólap és taxirendszámtábla bemutatása mellett lehet elvégezni.
6. § (1)10 A minősítő vizsgálatért a közúti járművek forgalomba helyezésével és forgalomban tartásával kapcsolatos egyes díjakról szóló - külön jogszabályban meghatározott11 - forgalomba helyezés előtti és időszakos műszaki vizsgálati díj másfélszeresét kell megfizetni.
(2)12 A díjat az NKH költségvetési elszámolási számlájára kell befizetni.
6/A. §13 A személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsi minősítő vizsgálata során a 2. § (2) bekezdés h) és i) pontjának, valamint a 2. § (3) bekezdés a) pontjának rendelkezéseit nem kell alkalmazni."
Most nincs kedvem lebutítani nektek, próbáljátok meg értelmezni.
Ha nem megy, majd jövök, és átbeszéljük.
hetvenkilenc
Téma: Diákfuvar Crash
Hozzáadva: 2014.06.30 15:31
Téma: Diákfuvar Crash
Hozzáadva: 2014.06.30 15:28
Pedig nem azért következett be.
tizennyolc
Téma: Hol hibázott az IGO GPS-navigációs program?
Hozzáadva: 2014.06.29 18:20
És addig? Addig hogy talál haza?
:-D