Felhasználó hozzászólásai
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2014.03.02 21:41
mint többször is leirtuk, nem csak a képzéssel van bajunk.
problémát jelent az is, hogy ameddig a taxit agyon szabályozzák, addig a fehér rendszámost nem, vagy alig.
itt nem azt akarjuk elérni hogy "dögöljön meg a szomszéd tehene is" hanem teremtsenek olyan jogszabályi környezetet ami nem engedi a "fehér rendszámos taxizást".
amit sokan nem tudnak, vagy csak elfelejtették, hogy a fuvardijat csak a taxiban illetve a menetrendszerinti járatokon lehet kiegyenliteni helyben. (vagyis a jármüvön).
minden esetben (lásd.: soförszolgálat) ahol helyben történik a fizetés az nem más mint taxitevékenység végzés feketén.
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2014.03.02 21:27
szia!
hétfötöl kezdjük begyüjteni az iveket a központokbol és a kollégáktól illetve a jövőhét elején érkeznek meg vidékröl is az aláirt ivek.
emailben az ország különbözö pontjairol idáig többszáz érkezett de itt a tgfsz csak másolatot kapott. a cimzett a minisztérium volt.
a mai napon több mint 60-an irtak alá amit külön köszönök mindenkinek.
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2014.03.02 14:41
sziasztok!
ma 15 orátol 21 oráig a dráva spiccen várjuk azon kollégákat akik a központokban kihelyezett ivet nem volt lehetöségük aláirni.
lehetöség van a rendelet-tervezetet is elolvasni. kérlek benneteket, urh-n tájékoztassátok a kollégákat.
köszönettel:
Farkas Zsolt
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2014.02.26 20:52
a hivatásosokra.. ez csak részben igaz.
hiénakutyának van igaza!
az unio a taxi kivételével a teljes közlekedési ágazatot egységesen szabályozza.
a taxi esetében még csak irányelvet sem ir elö.
a szabályozást meghagyta a tagállamoknak.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2014.02.26 08:07
ez a "jobb ma sűrű fillér..." mintha hős nagyvezirünket olvasnám a másik topicbol.
rokonság?
:))
Téma: Taxi4
Hozzáadva: 2014.02.26 01:10
Tisztelt Pásztor úr, kedves Gábor!
Köszönjük ezeket a könyörtelenül őszinte szavakat, és bevallom, a mai naptól álmatlanul fogunk forgolódni éjszakánként.
Nincs az a lelki teher, mely nagyobb súllyal nehezedne ránk, minthogy elmulasztottuk Budapest utcáin pajzson körbe hordozni megbecsült szakmai nagyságod a zseniális 144 forintos akció idején. Elvégre megtanulhattuk tőled, jobb ma a sűrű fillér, mint holnap a ritka forint.
A kínai bölcseket meghazudtoló életfilozófia tette lehetővé azt, hogy olyan piaci keresletet generáljatok a lakosság között melyre egyébként aligha volt szükség. És szintén ez a gondolkodásmód az oka annak, hogy sok, egyébként ide nem való taxissá váló embert kelljen megmenteni a taxirendelet követelményei miatt.
Üdvözlettel: Szőke Antal
TGFSz alelnök
Téma: Taxi4
Hozzáadva: 2014.02.25 21:12
Tisztelt Pásztor Gábor úr,
Szeretnénk kifejezni őszinte együttérzésünket, és bízunk abban, hogy a lehető legrövidebb időn belül rendbe jön a mentális állapota. Sajnálattal halljuk, hogy Ön már ilyen rövid időn belül is elfelejtette, hogy a tárgyalásokon, (melyeken alapvetően Önnek semmilyen keresnivalója nem lett volna), sok-sok energiával küzdött valamilyen cél érdekében. Ön is jelen volt, tárgyalt. Az is meglepő, hogy Ön elfelejtette azt a tényt, hogy elsősorban nem szervezetünk kívánta a változtatásokat, hanem a politikai cél tudomást szerzését követően szerettünk volna hangot adni véleményünknek, mint az a hatályos Alaptörvényben, valamint a jogalkotási törvényben is lehetőség részünkre. Az Ön részvételére nincs vonatkozó paragrafus… Ön nem volt ez idáig piaci szereplő. Sajnos Ön még mindig sértettséget érez, hogy az Ön kezében lévő rabszolgatartó társadalom tagjainak egy része akart tenni valamit az Ön és Önhöz hasonló kizsákmányolók tevékenysége ellen. Bár a fuvarszervezők, mint Ön, és a taxisok közötti érdekellentétet többször is hangoztattuk, mégis a kulturált kommunikációt szem előtt tartva vállaltuk, hogy meghallgatjuk Önt is, és törekedtünk az álláspontok közelítéséhez.
Az is sajnálatos, hogy Ön elfelejtette, hogy miközben jelentős piaci változások álltak be a taxisok kiadásai terén, az Ön cége megalázó árversenybe kezdett a fuvarok megszerzésének érdekében, mindezt úgy, hogy az Önnek fizető vállalkozók érdekeire cseppet sem volt tekintettel. Általános elvárás volt a szotyi-árképzéssel szemben a minél szebb, jobb, drágább jármű.
Mivel az Ön által említett tükörről bizonyára személyes tapasztalattal rendelkezik, azt is kifejezetten sajnáljuk, hogy Ön nem élt a lehetőségével.
Természetesen a sűrű fillér, ritka forint hasonlatot értjük, de ellenben Önnel, nem gondoljuk, hogy a mai korban a jelenleg meghatározott hatósági árszabás elrugaszkodott lenne az egyéb szolgáltatásokkal szemben. A különbség az, hogy míg mi az utcán a megélhetésünkért és az Ön boldogulásáért dolgoztunk, Ön csupán arra volt képes, hogy a mi zsebünkre adjon kedvezményeket, és sokszor veszteséges fuvarok elvégzését erőltesse ránk.
Tisztelt Pásztor Gábor úr,
A változások nem csak nekünk, taxisoknak hoztak új és követendő dolgokat, habár valós jelenség, hogy kiadásaink emelkedtek, de Önre is újabb feladatok várnak. Kérjük, most mutassa meg, hogy híres gyakorlati tapasztalatai túlmutatnak a tarifaharcon! Mutassa meg, hogy képes a változásokkal Ön is lépést tartani, és nem csak annyiban merül ki a tudása, hogy mint egy megkeseredett öregember siránkozik, és a TGFSZ-t, vagy más érdekvédőt pocskondiázzon!
Őszintén szeretnénk kalapot emelni Ön előtt olyan tevékenységért, ami valóban értünk szól, és nem csak az Ön tagdíjbevételének növelését célozza. Soha nem kívántunk személyeskedni, de Ön ezt a határt most átlépte. De betudjuk annak, hogy most néhány fuvarszervező esetleg gyakorlati tapasztalat és rugalmasság szempontjából nem szenved olyan kihívásokkal, mint Ön, és képes megújulni, képes végre valódi, és korrekt üzleti kapcsolatot kialakítani a taxis vállalkozókkal. Mert ez a jövő Pásztor úr! Maga, maguk addig képesek ezen a piacon megélni, amíg a taxisuk fizeti a fuvarszervezési díjat. Ezért pedig, bármennyire is fájdalmas, most már tenni is kell, nem csak beszélni.
Üdvözlettel:
Farkas Zsolt
Elnök
Téma: Taxi4
Hozzáadva: 2014.02.25 21:05
Pásztor Gábor az alábbi levelet küldte a TGFSZ részére:
Tisztelt TGFSZ !
Sajnálattal tájékoztatom Önöket, hogy cégünk a továbbiakban semmilyen aláírásgyűjtéshez sem helyszínt sem támogatást nem nyújt az Önök részére.
Ezen elhatárolódás oka, hogy azon szakmai nonszensznek issza ma a levét a teljes budapesti taxistársadalom amelyet Önök hoztak létre, hogy vakon és bután egy a mai magyar társadalom részére szinte kifizethetetlen magas hatósági viteldíjat értek el a jogalkotóknál.
Szerintem le kellene vonni konzekvenciát ebből az elhibázott lépés sorozatból okozott sajnálatos helyzetből. Önöknek szürke kisegérként kellene megbújni, mert Önök a felelősek a kialakult helyzetért, és nem a többi személyszállító cég megjelenésében és az új címkiosztási rendszerekben kellene keresni a hibát.
Igen sok alkalommal szakmai múltamból szerzett gyakorlati tapasztalataimra építve jeleztem Önök felé, hogy hagyjanak fel a magas hatósági ár követelésétől. Önök még ma sem értik, hogy a sűrű fillér többet ér, mint a ritka forint.
Ezen hatalmas baklövésük után sikeresen elérték a politikánál, hogy 2015 nyaráig minden piaci szereplő szenvedjen mert benntartották a szolgáltatói állományban a "kieső jelölteket" és így a magas viteldíjjal okozott visszaesés nincs párban a szolgáltatói létszámmal. Mondja meg mi ez ha nem abszurditás ? Önök nevezik szakmai érdekképviseletnek magukat ? Szenvedtetik a hosszútávon ebből a vállalkozásból élni kívánó közel 3000-3500 taxivállalkozót !
És lőn világosság, már megint másban kezdik el keresni az okot, hogy visszaesett a forgalom ! Az ecseri piacon olcsó tükrök eladók, olvastam egy hirdetésben. Javaslom menjenek és szerezzenek be egy párat mert megint mással foglalkoznak ahelyett, hogy önkritikát gyakorolnának.
Legnagyobb csodálatom, hogy még ma is képesek behülyíteni taxisokat, hogy Önök képviseljék Öket.
Tisztelettel:
Pásztor Gábor
ügyv.ig.
Taxi4
H-1141 Budapest, Németpróna u. 35.
Phone: +36 / 1 / 4-444-444
web:www.taxi4.hu
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2014.02.23 23:17
igen, igazad van.
de képzeld el ha mindezt az eredetileg kért 4.500 as engedély számmal számolom akkor már 4500 taxi lenne (lehetne) kint minden napszakban szemben a mostani 2.750(sicc) - nel.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2014.02.23 22:10
ujra az engedélyek befagyasztását veszed elö és gondolom ezt fövárosi feladatnak érzed. azonban azt kell mondjam, hogy részben de lehet teljes egészében ez a kormányrendelet alá tartozna.
az elözö hozzászolásomban nem véletlen kérdeztem, hogy a létszám szabályozás mint fogalom mit jelent a mi esetünkben?
nem válaszoltál rá igy arra nem is tudok válaszolni de elmondom én hogy látom.
az irásod alapján az engedélyek befagyasztására gondolsz.
de ki vagy mi rendelkezik engedéllyel.
a vállalkozásnak tevékenységi köre van.
a tevékenységhez használt személygépkocsinak pedig tevékenységi (taxi) engedélye.
a gépkocsivezetönek meg taxis vezetöi igazolványa.
tehát a taxis engedélyt a taxigépkocsi kapja és ennek a befagyasztását kellene elérni.
de..
2011-ben a 6200 engedély mellett kb 4.500 engedély körül láttuk az ideális számot (természetesen az akkori havi fuvarszámok alapján.
a mai állapotok mellett már ez is soknak tünik.
miért?
mert elfogynak a fuvarjaink.
minimálisan (ahhoz hogy a fövárosi, meg a majdan megszületö országos rendelet szerinti követelményeket teljesiteni tudjuk) havonta 250 feletti fuvarunknak kellene lennie fejenként.
viszont hiába lenne befagyasztva az engedélyek kiadása ha az továbbra is csak a gépkocsira vonatkozna.
3000 kiadott engedély mellett is autonként akár 2 soför is dolgozhat igy a létszám simán 6.000.
megprobálom jol levezetni:
mondjuk ma 5.500 engedély van és tegyük fel, minden auton csak egy soför dolgozik.
ebben az esetben a fele (ez persze nem igy van) éjjel, a másik fele nappal van az utcán.
vagyis egyszerre csak 2.250 autorol beszélünk.
3.000 kiadott engedélynél (ahol a létszámot nem szabályozzák) egy auton két soför fog dolgozni (ne táplálj hiu reményeket hogy nem ez fog a vége lenni).
ebben az esetben viszont nappal is, és éjszaka is folyamatosan 3.000 auto lesz kint az utcán vagyis 750 autóval több, mint jelenleg.
megoldodott a csökkenés?
persze hogy igen, de csak a kiadott engedélyek számát illetöen viszont a létszám esetében növekést könyvelhetünk el.
ugyanakkor igen is fontos, hogy a kormányrendelet mit tartalmaz vagy éppen mit nem, mert mint az elözö hozzászolásomban kifejtettem, az altarnativ piac erösödése egyenes következményeként a taxis piac beszükülését hozza magával.
a létszám kérdése pedig mindig az adott havi egy före esö fuvarszám függvénye.
a fentiekböl is látszik, hogy nem mindegy miröl is beszélünk és nagyon nem mindegy, hogy a fövárosnál vagy a kormánynál keressük a megoldást.