Felhasználó hozzászólásai
Téma: Új támogatási rendszer az elektromos autókra, Taxira kiemelt támogatás
Hozzáadva: 2021.11.25 20:23
Téma: Új támogatási rendszer az elektromos autókra, Taxira kiemelt támogatás
Hozzáadva: 2021.11.20 20:52
Téma: London Taxi
Hozzáadva: 2021.11.13 19:16
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2021.11.08 21:18
Alapvetően lehetett volna az is a címe, hogy taxis lopta meg ....
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.08 20:40
Nemá, vazze, szaxervezetünk is lett hirtelennyében! :-P
Ebbe az ágazatba is begyűrűzött a benzinkatasztrófa: áremelést sürget a szakszervezet
......................
Az üzemanyagárak emelkedése mellett a taxisoknak a többi költség emelkedésével is folyamatosan számolniuk kell. A pandémia alatt kialakult helyzetre, valamint a taxi társaságok irreálisan magas tagdíjaira reagálva megalakult a Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesülete, amelynek nem csak a tagdíjak csökkentése a célja, de más, taxis érdekképviseleti ügy mellett is kiállnak.
A fix tarifával kapcsolatban az illetékesek azt ígérték, hogy évente fogják felülvizsgálnia hatósági árat, utoljára 280,-Ft/km-ről 300,-Ft/km-ra kb. 3-4 éve volt emelés, azonban az üzemanyag ára folyamatosan növekszik. Jelenleg szeretnénk a kamara, és a városvezetés felé is egy kérvényt benyújtani, hogy valamilyen áremelést tudjunk eszközölni. Szeretnénk hangot adni az elégedetlenségünknek.
- mondta lapunk megkeresésére Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesületének elnöke, Pfeiffer Péter, aki hozzátette, hogy míg az üzemanyag az egyik legnagyobb kiadás, addig más, járulékos költségei is vannak a taxizásnak, amelyek szintén folyamatosan emelkednek.
A mi javaslatunk egy két lépcsős emelés lenne. Szeretnénk, hogy az utasokat se érintse nagymértékben az emelés, azonban fontos lenne az árakat változtatni. Első körben egy kisebb méretű emelést szeretnénk, majd amire szintén nagy szükség van, később még egy nagyobb emelés követné ezt. A mostani tarifák mellett nagyon nehéz taxizni, ráadásul rengetegen elhagyták a pályát, mintegy 1/3-a hiányzik a taxisoknak.
Nesze semmi, fogd meg jól ! :-(
"Első körben egy kisebb méretű emelést szeretnénk, majd amire szintén nagy szükség van, később még egy nagyobb emelés követné ezt."
Nabassz! Három év múlva? :-)
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.08 20:30
„A város azt kérte tőlünk, hogy egy szakmai bizottságot hozzunk létre, hogy előkészítsék ezeket a javaslatokat, és utána pedig valamilyen módon a következő hetekben valamilyen megoldást találjunk arra a problémára, hogy a költségeinkkel párhuzamosan valamilyen szinten a bevételeink is növekedjenek” – mondja Metál Zoltán elnök.
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.05 20:21
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.05 17:03
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.04 20:19
Az idén már biztosan nem emelkedik a tarifa
A költségek emelkedése jelenleg nem hárítható át
Üzemanyag, használt és új autó, szerviz- és javítási költség, biztosítási díjak, autógumi, sárgító-fólia, napi megélhetési költségek – szinte lehetetlen felsorolni, minek és mennyivel emelték az árát. Az évek óta tartó nyugodt, majdnem inflációmentes időszaknak bizony vége. A legálisan tevékenykedő taxisok költségei is komoly mértékben emelkedtek. Országszerte.
A mindenkire vonatkozó szabályok mellett a fővárosi személyfuvarozóknak még további szigorú feltételeknek kell megfelelniük. A taxizáshoz előírt autó életkora, mérete, emisszió-kibocsátása, színe, és nem utolsó sorban az előírt tarifája rendeletileg szabályozott.
A tarifa a megváltozott feltételek miatt korrekcióra szorul/na/. Az elszabaduló inflációból eredő költségnövekedést ugyanis minden vállalkozás megpróbálja bizonyos mértékben áthárítani. Csak néhány példa: az autóimportőrök, a szervizek, a gumisok, a biztosítók, a fóliások áremelései gond nélkül „átmentek”. De emeltek a pékek, a húsfeldolgozók is anélkül, hogy bárki megakadályozta volna. Ez ugyanis természetes, akár mikro-, kis-, vagy nagyvállalkozásról van szó. Aki nem emel, az egy idő után veszteséget termel, és tönkre megy. Ezt a taxizásból élők is szeretnék elkerülni. Így kezdeményeztek egy találkozót a Főváros illetékeseivel e témakörben. November 3-án létre is jött az egyeztetés, melynek részleteiről az egyik meghívottat, Metál Zoltánt kérdeztük:
- Kik vettek részt ezen a megbeszélésen?
- A főpolgármester helyettese és Kabinet főnöke, a BKK vezérigazgatója mellett azok a szervezetek és társaságok vezetői, akik a BKIK által korábban, a Főpolgármesternek elküldött levelet aláíróként is támogatták, valamint Horváth Pál, a FODESZ elnöke.
- Ha nem titok, miről folyt az egyeztetés? Milyen tarifára tettetek javaslatot?
- Természetesen arról, hogy időszerűnek tartunk és kérünk egy mielőbbi tarifa korrekciót, vagy ha úgy jobban érthető, akkor egy tarifa emelést. Készültünk egy háttéranyaggal, mely tartalmazta azokat a költségeinket melyeket egy összehasonlító táblázatba kigyűjtöttünk, és átadtunk tárgyaló partnereink részére. Ebben a táblázatban jól követhető módon látszottak – évekre visszatekintve – a többletköltségek, melyek egy minimum 18%-os azonnali tarifa emelést indokolnának.
- Tekintettel arra, hogy a vidéki városok egy része is a fővárosi döntésre vár, lesz tarifaemelés, vagy sem?
- Sajnos már a megbeszélés kezdetén hűvös lett a hangulatunk, mert a Főváros egy un. „jogértelmezést” követően – ami egy Kormányrendelet, mely a vészhelyzet alatti bizonyos önkormányzati jogkörök felfüggesztéséről szól – jelezte, hogy 2022. január 1-ig nem dönthetnek, hiszen kötve van a kezük. Ezekkel a jogszabályokkal magunk is tisztában voltunk, de szakjogászaink véleménye és értelmezése szerint a hatósági árszabályozást nem sorolja fel ebben a vészhelyzeti rendeletben a jogalkotó. Na, ekkor rögtön kialakult egy patthelyzet, mert egy jogértelmezési probléma adódott. Ennek minél hosszabb ideig tart az értelmezése és a kibogozása, az annál súlyosabb károkat okoz majd a taxis szolgáltatóknak. Abba bele sem merek gondolni, ha a járvány miatt esetleg meghosszabbítják a vészhelyzetet, akkor addig mi fog történni?! A BKIK, a jelen levő fuvarszervezők, és az OTSZ képviselői egyöntetűen állást foglaltak a jelenlegi hatósági rögzített tarifa emelése mellett. Az esetleges maximált hatósági ár visszaállítását mindegyikünk elutasította. A FODESZ elnöke a tarifa emelés helyett inkább a költségek csökkentését szorgalmazta. Többen próbáltuk Horváth Pállal megértetni, hogy jogos igény a gépkocsik biztosítási költségeinek mérséklésére, vagy a vizsgadíjak csökkentésére tett javaslata, de a Fővárosnak egyik díjra sincs ráhatása. Azaz teljesen felesleges azokon ezt számon kérni, akiknek nincs kompetenciája e díjak megállapítására. Több mint másfél órai egyeztetés után úgy álltunk fel, hogy gyorsan létrehozunk két munkabizottságot (tarifa, költségcsökkentés) és mielőbb kidolgozunk egy olyan javaslatot, melyet talán a Főváros képviselő testülete is jóváhagy majd. Jelenleg itt tartunk. Amennyiben bármilyen előrelépés történik, úgy tájékoztatjuk kollégáinkat.
-kó