Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

A kormány hadat üzen az Ubernek

Az engedély nélkül taxizók az eddiginél súlyosabb szankciókra számíthatnak a jövőben - jelentette be Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.

Videó

Az államtitkár elmondta, a kormány szerdán elfogadott egy kományrendeletet, amely több kormányrendeletet módosít, illetve több törvény módosítására tesz javaslatot.

A javasolt egyik szigorítás szerint 9 büntetőponttal sújthatják a járművezetőt a személygépkocsis szolgáltatás engedély nélküli végzése esetén, az ismételt szabálysértés pedig újabb 9 büntetőponttal jár, ami automatikusan maga után vonja a jogosítvány visszavonását legalább hat hónapra.

A jogellenes tevékenységhez használt jármű első alkalommal is kivonható fél évre a forgalomból, ezt úgy szigorítanák, hogy három évre is levehetnék a rendszámát annak, akit ismételten tiltott taxizáson kapnak.

A diszpécserszolgálat a jövőben a tevékenység engedély nélküli végzésén túl akkor is 300 ezer forintra bírságolható, ha maga legálisan működik, de olyan személy számára nyújt diszpécserszolgáltatást vagy utazásszervezést, aki önmaga nem jogosult a taxitevékenységre.

A járművezető 200 ezer forintra büntethető, ha nem tudja bemutatni a személyszállító szolgáltatáshoz közvetlenül kapcsolódó szolgáltatásra kötött szerződést.

Például, ha valaki egy szállodával vagy repülőtérrel kötött megállapodás alapján végzi ezt a tevékenységet, kizárólag számukra nyújthatja a szolgáltatást, és köteles a háttérszerződést magánál tartani. 

A tervezett változásokkal azok a sofőrök is szankcionálhatóvá válnak, akik személygépkocsi személyszállító engedély kiváltásával próbálják legalizálni szabályszegő tevékenységüket - mondta az államtitkár. Az utóbbi hetek ellenőrzései szerint ugyanis uberező taxisok erre hivatkozva váltottak ki személyszállító engedélyt háttérszerződés hiányában is.

Az Országgyűlés a javaslat elfogadása esetén felhatalmazást adhat a szakhatóságoknak a bírság ellenére ismételten engedély nélkül végzett diszpécsertevékenység korlátozása érdekében a követelményeknek nem megfelelő szolgáltatást biztosító, vagy azt népszerűsítő elektronikus adat ideiglenes hozzáférhetetlenné tételére. A honlapok, alkalmazások blokkolása 365 napra szólhat.

Fónagy János hangsúlyozta, a kormány intézkedésének célja kizárólag az, hogy a jogellenes tevékenységet megakadályozza. A kormány továbbra is támogatja az innovatív megoldásokat, és ösztönözni kívánja elterjedésüket.

Hozzátette, a januártól folytatott számos taxis egyeztetés eredményeként már több taxis társaság rendelkezik olyan okostelefonos applikációval, ami hasonló az Uber által használthoz, vagy azonos vele.

Az államtitkár elmondta, felkérik a taxis érdekképviseleteket, szakmai szervezeteket, továbbra is tegyenek javaslatokat a személytaxi területét érintő szabályozásra. Hozzátette, az NFM május 2-ra meghívott közel húsz érdekképviseletet, szakmai szervezetet, hogy konzultáljanak a javaslatokról.

A törvényjavaslatot hétfőn nyújtják be a parlamentnek, amit a képviselők három hét, egy hónap alatt elfogadhatnak. A bírságot tartalmazó szabályok a közzétételt követő 31. nap után léphetnek hatályba.

Fónagy János kérdésekre válaszolva elmondta, kevesebb, mint tíz rendszámot vettek le szabálytalanságok miatt. Hozzátette, több tucat ellenőrt rendeltek fel vidékről. Felhívta a figyelmet, egy ellenőr csak egy ellenőrzést végezhet, mert az Uber azt kizárja a szolgáltatásból, aki felfedi kilétét.

Az államtitkár szerint az ellenőrzéseknek van eredménye, mert az Uber információik szerint az elmúlt másfél-két hónapban már nem fogadott új utast, csak azokat, akiknek a telefonszáma, bankszámlaszáma benne van a rendszerükben.

Adóellenőrzésből több mint 200 volt, és több mint 100 esetben szabtak ki bírságot. A javaslat nem tartalmazza az online pénztárgépek bevezetését a taxisoknál, ezt is megvitatják majd velük - mondta az államtitkár.

A taxisdemonstrációkkal kapcsolatban úgy fogalmazott: bízik abban, a taxisok túlnyomó többsége nem a balhéban érdekelt, hanem a problémák megoldásában. A kormány az alkotmányos keretek között igyekszik a taxisok versenyegyenlőségét biztosítani, kiszorítani a jogellenesen tevékenykedőket, a taxisoknak ugyanakkor korszerűsíteniük kell tevékenységüket - hangoztatta.

Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy az NFM 2016 eleje óta folyamatosan tárgyal a taxisok érdekképviseleteivel és szakmai szervezeteivel, és már több intézkedés történt az azonos feltételek megteremtése érdekében.

MTI

Nem vízió.  Matek.

Ha ez az ötezer taxis megjelenne, az uber rendszerében, azonnal elfelejthetnéd a szorzókat, azonnal, vége lenne, a jó kis toborzóakcióknak, kódoknak, viszont divatba jönnének, a tarifacsökkentéses akciók, hogy az utazókat rábírják az utazásra.
Az Uber mint egyeduralkodó úgy diktálna ahogy akarna...  a végén még a 40-50%-os leadó is elképzelhető.
Tetszik? :-)
Mert a Bkk nem hatóság.  Ellenőrizni ugyan ellenőrizheti őket, de nincs eszköze, hiszen minket is csak az engedély visszavonásával fenyegethet. 
Nnamost az uberestől hogy vonja vissza, a nemlétező engedélyét?

Lehet utálni a Tarlóst, meg a Bkk-t, de végeredményben ez rendőrségi, közlekedésfelügyeleti, hatósági feladat!  A Bkk legfeljebb segítséget tud ehhez adni.  ... vagyis embert, a rendőr mellé.
Húú de nagyöröm lenne ...   mennél, büszkén tépnéd le a sárgát, fényezéssel együtt? 
Visszakérnéd az eladott jó kis mercidet, és dolgoznál azzal tovább?
Boldogan versenyeznél, az uberrel, 150.-os tarifával?

Melyiket szeretnéd?  Vagy mindet?

Mindenki, aki ma az újságírók szájába adja, hogy a rendeleten kell változtatni, magunk alatt vágja a fát!  Ha eltörlik, hasznunk nem lesz már belőle, hisz a szopásrészén sajnos túl vagyunk ...  de kárunk annál több!
Gondolkodjatok mielőtt beszéltek vazze!

NFM: a kormányülésen újabb szigorítások lesznek napirenden a feketetaxizás visszaszorítására

A szerdai kormányülésen újabb, az illegális taxiszolgáltatás elleni szankciókat szigorító, az ellenőrzés hatékonyságát fokozó intézkedések lesznek napirenden, és vizsgálják a kötelező online pénztárgéphasználat bevezetésének szükségességét is – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI érdeklődésére kedden.


Az MTI azzal kapcsolatban kereste a tárcát, hogy az Uber személyszállító szolgáltatás ellen taxis szervezetek demonstráltak Budapesten.
    Az NFM leszögezte: a kormány kezdettől a szabályosan működő magyar taxisok mellett áll, mert legálisan végzik a tevékenységüket, betartják a személyi és műszaki feltételeket, és fizetnek adót. A fejlesztési tárca is arra törekszik, hogy Magyarországon mindenki egyenlő feltételek mellett folytathassa személyszállítási tevékenységét. Az előírásokat szándékosan figyelmen kívül hagyó és ezzel jogosulatlan versenyelőnyhöz jutó vállalkozásoknak nincs helyük a taxis szolgáltatások piacán – hangsúlyozta a minisztérium.
    Emlékeztettek: az elmúlt hónapokban korábban nem létező szigorú szankciók léptek életbe a feketepiaci taxizás visszaszorítása érdekében. A jogszabályi feltételek adottak a diszpécserszolgálati tevékenység engedély nélküli végzésének bírságolásához, a rendszám helyszíni elvételéhez is.
    A taxis tevékenységet szabályosan végző vállalkozásoknak az utasok kiszolgálását kényelmesebbé és gyorsabbá tevő infokommunikációs megoldások alkalmazásában van tennivalójuk – hívta fel a figyelmet az NFM.

Forrás:MTI

Tarlós István: Sajnos nem tilthatjuk be az Ubert
Nem zárkózunk el az egyeztetéstől, de eszköztelenek vagyunk az Uberrel szemben - mondta Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.

„Nem vagyok rutintalan taxisügyben, hiszen én vagyok az egyetlen Budapesten, aki polgármester volt már az első taxis sztrájk idején is. De amiért most tiltakoznak a taxisok, az már nem a mi kompetenciánk” - mondta Tarlós István.

Hozzátette: 68 egyeztetés előzte meg a 2013-ban megalkotott új taxirendeletet, amelyet a taxisok érdekében is hoztak meg, mert elképesztő állapotok uralkodtak. 

„A 2013-as rendeletben a fix tarifa a taxisok kérése volt, mi az ő kérésüket teljesítettük. De 2013-ban még senki nem álmodott arról, hogy megjelenik az Uber. Én szeretnék újra egyeztetni a taxisokkal és részben a taxisokat védem, hiszen ők vállalták a rendeletben foglaltakat. Sokkal átláthatóbb lett a sárga taxik működése, mint amilyen eddig volt. Az Uber adófizetésével kapcsolatban viszont felmerülnek bizonyos kétségek. Megjelent egy társaság, amelynél az adó csak esetlegesen hajtható be, míg a taxisok teljesítik a feltételeket és adóznak. Az Uber működése a főváros taxirendeletének nem felel meg. De arra nincsen módunk, hogy betiltsuk az Ubert. Ez nem önkormányzati kompetencia” - fejtette ki Tarlós István.

D  AS20150902009
Fotó: Kovács Tamás / MTI

A főpolgármester arra kérte a taxisokat, hogy ne bénítsák meg a főváros közlekedését abban a formában, ahogyan kedden bejelentették, azaz minden héten ezen a napon. 

"Azt kérem a taxisoktól, hogy városi közlekedési galibákat ne állítsanak elő rendszeresen. Ugyanakkor veszélyesnek tartom az Uber-ügyet, mert hosszú távon nem tudom, mennyire lesznek korlátozhatók. Bár ismereteim szerint például Franciaországban betiltották őket" - tette hozzá a főpolgármester.

Tarlós István szerint a BKK ellenőrzései nem jelentenének megoldást.

"A BKK nem képes minden uberes mellé egy ellenőrt állítani. Bár amelyik uberes sofőr lebukik, annak ez sokba kerülne, kapacitás hiányában ez nem megoldható. Nem tudom, mi a megoldás, ez parlamenti kompetencia és törvényalkotási kérdés. Mi sajnos nem tilthatjuk be az Ubert, annak ellenére, hogy a főváros taxisrendeletének nem felel meg a működésük” - emelte ki.

A főpolgármester azt mondta: csak annyit tudnak tenni, hogy áttekintik a taxis rendeletet.

„Ha indokolt hozzányúlni, akkor hozzányúlunk. Nem zárkózunk el az egyeztetéstől, de az Uber a taxisrendelettel nem orvosolható. Eszköztelenek vagyunk az Uberrel szemben” - fogalmazott Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában.