Felhasználó hozzászólásai
Téma: CITY-S CENTER
Hozzáadva: 2016.08.28 20:22
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2016.08.25 06:15
Meg kék próbálni igazi számítógépen :-)
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2016.08.19 16:08
A BKIK közleménye:
A BKIK Ipari Tagozata – a regisztrált budapesti taxi-társaságokkal és
érdek-képviseletekkel közösen –támogatja a Budapest területén működő
személyszállító szolgáltatók fokozott és folyamatos ellenőrzését. Az
Ipari Tagozat álláspontja szerint az ellenőrzések révén kiszűrhetők a
piacról az engedély nélkül dolgozó, illetve szabályszegő „szolgáltatók”,
akik rontják a tisztességesen, jogkövetően működő kollégák megítélését
is.
A Sziget Fesztivál szervezői hivatalosan két fővárosi
taxi-társasággal álltak. szerződésben, amelyek munkatársai kivétel
nélkül tisztességesen, az előírásoknak megfelelően nyújtották
szolgáltatásukat.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
tájékoztatása szerint a Sziget fesztivál ideje alatt – szerda délutánig -
82 esetben hajtottak végre ellenőrzést a személyszállítási ellenőrök a
Sziget helyszíne körül és egyébként a „szigetlakók” által is látogatott
helyszíneken (a népszerű szórakozóhelyek környékén). A BKK munkatársai
59 esetben tártak fel jogsértést: ezek közül különösen gyakori volt
- az engedély nélküli személyszállítási tevékenység,
- a személyszállítási vezetői igazolvány hiánya,
- a taxaméter befolyásolása, rögzített viteldíj, hiányos/hamis nyugta, nyugtaadás elmulasztása, illetve
- a taxiállomás-használati hozzájárulás hiánya.
Az első kettő, és az utóbbi hiányosságok azt jelentik, hogy utóbbi
esetben, az ellenőrzés alá vont sofőr Budapesten, az első két esetben
pedig sehol nem is szolgáltathatott volna, tehát nem voltak taxisok.
A BKK ellenőrzései is elsősorban ezekre irányultak, nem a taxi-társaságokhoz tartozó taxi-gépkocsivezetőkre.
A BKIK és a taxi-társaságok eddigi tapasztalatai szerint a főváros
kiemelt kulturális rendezvénye, a Sziget Fesztivál, és a hasonló
események vonzzák az engedély nélkül működő, vagy engedéllyel
rendelkező, de minden szabályt figyelmen kívül hagyó
„személyszállítókat”.
Az illegális módszerekkel dolgozók
rendszeresen fellelhetőek a turisztikai látványosságok környékén, a
romkocsmáknál, a pályaudvarok és a reptér környezetében. Sajnálatos
módon nem csak a nappali időszakban, sokkal inkább az esti, éjszakai
órákban.
A piac megtisztulása szempontjából ugyanakkor – a most
zajló ellenőrzéseken túl – biztató, hogy június 13-án a kormány
határozatot hozott egy olyan szervezet létrehozásáról, amely a jogkövető
magatartást tanúsító fuvarozók védelme érdekében fellép és ellenőrzi a
közúti áru- és személyfuvarozásra vonatkozó előírások betartását és a
szükséges jogosultságokat. Az idei évre 615 millió, míg a jövő évre 995
millió forintot biztosít az ellenőrzési csoportnak. Bízunk benne, hogy a
kormány és az illetékes hatóságok jogosultságukkal élve a jövőben a
legszigorúbban lépnek fel a tisztességtelen eszközökkel dolgozók ellen.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2016.08.19 15:40
A BKIK közleménye:
A BKIK Ipari Tagozata – a regisztrált budapesti taxi-társaságokkal és
érdek-képviseletekkel közösen –támogatja a Budapest területén működő
személyszállító szolgáltatók fokozott és folyamatos ellenőrzését. Az
Ipari Tagozat álláspontja szerint az ellenőrzések révén kiszűrhetők a
piacról az engedély nélkül dolgozó, illetve szabályszegő „szolgáltatók”,
akik rontják a tisztességesen, jogkövetően működő kollégák megítélését
is.
A Sziget Fesztivál szervezői hivatalosan két fővárosi
taxi-társasággal álltak. szerződésben, amelyek munkatársai kivétel
nélkül tisztességesen, az előírásoknak megfelelően nyújtották
szolgáltatásukat.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
tájékoztatása szerint a Sziget fesztivál ideje alatt – szerda délutánig -
82 esetben hajtottak végre ellenőrzést a személyszállítási ellenőrök a
Sziget helyszíne körül és egyébként a „szigetlakók” által is látogatott
helyszíneken (a népszerű szórakozóhelyek környékén). A BKK munkatársai
59 esetben tártak fel jogsértést: ezek közül különösen gyakori volt
- az engedély nélküli személyszállítási tevékenység,
- a személyszállítási vezetői igazolvány hiánya,
- a taxaméter befolyásolása, rögzített viteldíj, hiányos/hamis nyugta, nyugtaadás elmulasztása, illetve
- a taxiállomás-használati hozzájárulás hiánya.
Az első kettő, és az utóbbi hiányosságok azt jelentik, hogy utóbbi
esetben, az ellenőrzés alá vont sofőr Budapesten, az első két esetben
pedig sehol nem is szolgáltathatott volna, tehát nem voltak taxisok.
A BKK ellenőrzései is elsősorban ezekre irányultak, nem a taxi-társaságokhoz tartozó taxi-gépkocsivezetőkre.
A BKIK és a taxi-társaságok eddigi tapasztalatai szerint a főváros
kiemelt kulturális rendezvénye, a Sziget Fesztivál, és a hasonló
események vonzzák az engedély nélkül működő, vagy engedéllyel
rendelkező, de minden szabályt figyelmen kívül hagyó
„személyszállítókat”.
Az illegális módszerekkel dolgozók
rendszeresen fellelhetőek a turisztikai látványosságok környékén, a
romkocsmáknál, a pályaudvarok és a reptér környezetében. Sajnálatos
módon nem csak a nappali időszakban, sokkal inkább az esti, éjszakai
órákban.
A piac megtisztulása szempontjából ugyanakkor – a most
zajló ellenőrzéseken túl – biztató, hogy június 13-án a kormány
határozatot hozott egy olyan szervezet létrehozásáról, amely a jogkövető
magatartást tanúsító fuvarozók védelme érdekében fellép és ellenőrzi a
közúti áru- és személyfuvarozásra vonatkozó előírások betartását és a
szükséges jogosultságokat. Az idei évre 615 millió, míg a jövő évre 995
millió forintot biztosít az ellenőrzési csoportnak. Bízunk benne, hogy a
kormány és az illetékes hatóságok jogosultságukkal élve a jövőben a
legszigorúbban lépnek fel a tisztességtelen eszközökkel dolgozók ellen.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2016.08.19 15:37
Óriási lufinak tűnik Fónagy János taxisellenőrző szupercsapata
Félő, hogy az utasok szempontjából legfontosabb kérdésre - egyetlen taxis se vágja át őket - Fónagy János új szupercsapata sem fog megnyugtató választ adni. Állítólag már folynak a toborzások és a képzések is abban az új minisztériumi csoportban, amelynek az lenne a feladata, hogy kiszűrje az utasokat több évtizede megkárosító taxisokat. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára az Uber betiltásával együtt jelentette be, hogy hamarosan felállítanak egy új szervezetet, amely egységes rendszerben, hatékonyabban képes ellenőrizni a személyszállító vállalkozókat.
Fónagy János
Fotó: MTI/Földi Imre
Azonban jelenleg sem a taxisszövetség, sem a nagyobb taxistársaságok nem ismerik ennek részleteit. Az NFM sajtóosztálya sem adott bővebb felvilágosítást lapunknak. Azt közölték, a képzési módszertan kidolgozás alatt áll, és az ellenőrzési csoport várhatóan őszre fog felállni. Hozzátették: az ellenőrök 0-24 órában, országosan fognak ellenőrizni, de sem a létszámukról, sem a jogköreikről nem áll módjukban további információkat megosztani. Utóbbi már csak azért is furcsa, mert az új ellenőrzési csoportnak 2018-ban részletes beszámolót kell leadniuk a kormánynak, hogy miként, milyen munkát végeztek. Feladataikra 2017-ben 900 millió forintot különítenek el a költségvetésben.
A taxisoknak bejött az Uber betiltása
Az Uber fénykorában 140 ezer teljesített havi utasszámról beszélt, amely a budapesti havi 1 milliós fuvarszám 14 százaléka. A cég kivonulásával elvileg ennyi fuvarnak kellene eloszlania a nagyobb fuvarszervezők között. A megkérdezett cégek szerint azonban még korai számokról beszélni, hiszen alig két hónapja vonult ki az Uber. Másrészt Metál Zoltán szerint az Uber valós fuvarszáma inkább 50-60 ezer között lehetett, amelyek főként a budapesti szórakozónegyedre koncentrálódtak, illetve az Uber olyan utasokat vont be, akik korábban nem taxiztak. Tamás Miklós, a piacvezető Citytaxi elnöke azt mondta lapunknak, hogy a cégük főként a bulinegyed környékén érzékelte a növekményt. Becslése szerint a Citytaxi mintegy 3-5 százalékkal több fuvart bonyolít az Uber kivonulása óta Budapesten.
A személyszállítás ellenőrzésének szigorítását egyébként maguk a taxis szervezetek és a nagyobb taxistársaságok kérték. Mint Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke a 24.hu-nak elmondta, nyíltan feltárták Fónagy János előtt, hogy jelenleg legalább ötféle hatóság jogosult ellenőrizni a taxisokat, azonban a rendszer így sem eléggé hatékony.
A hatóságok munkáját átfedések, eltérő jogkörök, súlyos létszámhiány nehezítik. Egy példa: a BKK csak a drosztengedéllyel rendelkező taxisokat ellenőrizheti, a hiénáknak azonban általában nincs ilyen engedélyük, így eleve kiesnek a körből.
Vagy egy másik példa: a taxiórákat csak a NAV, a számlaadást a NAV és a fogyasztóvédelem is ellenőrizheti. A BKK nagyjából 15 ellenőrét már arcról ismerhetik a taxisok, így könnyű kibújniuk a vizsgálat alól.
Metál Zoltán
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Huszonöt éve hiénáznak
A taxisok hatékonyabb ellenőrzése hosszú ideje várat magára. Pedig egy hatékony ellenőrzési rendszer sokat javíthatna a taxisok társadalmi megítélésén. Ismert: a taxisszervezetek a szigorúbb ellenőrzést összekapcsolták az Uber elleni harccal. Arra hivatkoztak, hogy az Uber adócsaló és illegálisan működik. Ám sok esetben a taxisoknál sincs mindig minden rendben, sőt, a taxis hiénák nemcsak adót nem fizetnek, még az utasokat is megkárosítják. Adott esetben meg is verik vagy négyszeres fuvardíjat számolnak fel. Kedvelt módszereik közé tartozik a taxióra “kütyüs” pörgetése, amivel csak az utasokat verik át, az adócsalás az úgynevezett “radírral” megy, amivel ki lehet törölni fuvarokat egy mozdulattal. Ezeket a módszereket a hatóságok is ismerik.
Dudás Zoltán, a BKIK Közlekedési Osztályának elnöke azt mondta lapunknak, hogy a taxisok többsége tisztességes, a médiában értelemszerűen az extrém esetek kapnak teret, amelyekből nem szabad általánosítani. Úgy vélte, a nagy taxitársaságok az utasok számára biztonságosak, hiszen sofőrjeik nem kockáztatják a szigorú büntetést azzal, hogy átverik az utasaikat. Szerinte a probléma kizárólag a független hiénákkal van, akiket viszont csak a hatóságok tudnak kiszűrni, erre a társaságoknak nincs jogköre, ezért is kérték az NFM segítségét.
Nem csak a taxisokat fogják ellenőrizni
Annyi biztos, hogy az új ellenőrző csoport a Nemzeti Közlekedési Hatóság NFM-be történő, korábbi betagozódásával jön létre, és feladatuk nem kizárólag a taxisok ellenőrzése lesz. Mint a vonatkozó kormányhatározatból kiolvasható, hozzájuk fog tartozni a „közúti árufuvarozási vállalkozások nemzetközi versenyképességének növelése” is, bármit is jelentsen ez. Ez még a korábban kormánybiztossá avanzsáló, nemrégiben a fuvarozástól visszavonuló nagyvállalkozó, Wáberer György ötlete volt.
Így az új csúcsszerv egyszerre két
lovat fog megülni, ám erősen kétséges, mennyire lehet hatékony egy olyan
szervezet, amely kevésbé tekinti lényeges feladatának az utasok
megkárosítása elleni küzdelmet.
Bár az Uber-ellenes parlamenti módosítás valóban nagyon szigorúan bünteti az engedély nélkül végzett taxizást (az autót első alkalommal hat hónapra, ismételt szabályszegés esetén legfeljebb 3 évre ki lehet vonni a forgalomból), az új szabályozás szemléletében és feladatában is, inkább erre, az engedéllyel nem rendelkező sofőrök kiszűrésére koncentrál.
A kormányhatározat szövegezéséből azt is kihallani: az ellenőrzés elsősorban az illegális független taxisokra, és kevésbé a nagy fuvarszervezőhöz tartozó sofőrökre fog koncentrálni, hiszen utóbbiaknak általában van engedélyük. Így félő, hogy az utasok szempontjából legfontosabb kérdésre – egyetlen taxis se vágja át őket – Fónagy János új szupercsapata sem fog megnyugtató választ adni.
Az is érdekes, hogy a legutóbbi hírek szerint nem biztos, hogy a taxisokra is vonatkozni fog az online pénztárgép bevezetése – pedig a kormány sokáig ezt kommunikálta. Úgy tudjuk: jelenleg az NGM egyeztet a taxisokkal az online ellenőrzés biztosításáról, esetükben 2017. január 1-jéig szeretnék az új rendszert kialakítani. Az egyik elképzelés szerint felesleges lenne az online pénztárgép, a taxitársaságokon keresztül kaphatna információt az adóhivatal.
Téma: A taxi fáj?
Hozzáadva: 2016.08.19 15:30
Elsőként próbáltuk ki az Uber utódját
Van élet az Uber után?
Az Uber 2014-ben jelent meg Magyarországon, a cég hazai élete viszont nem volt hosszú: egy, az Országgyűlés által nemrég elfogadott törvény miatt úgy döntöttek, július 24-én megszüntetik a szolgáltatást. Az észt hátterű Taxify már másnap bejelentette, hogy átvennék a cég szerepét, nem sokkal később pedig elkezdték toborozni a sofőröket. Ezek többsége korábban az Ubernél dolgozott, de akadtak olyanok is, akik taxiztak. A jelentősebb konkurencia nélkül maradt taxisokkal többeknek meggyűlt már a baja: talán nem meglepő annak fényében, hogy egy friss ellenőrzés során tízből hét taxis lebukott, hogy csal.
Miben más a Taxify?
Nem tudni, hogy jelképes-e, de az Uber délben szűnt meg, a Taxify pedig pont akkor indult el pénteken. Az alkalmazást már korábban le lehetett tölteni, mi is így tettünk. Úgy terveztük, azzal jövünk dolgozni, azonban egy értesítés várt minket az autórendelésnél, miszerint 12:00-tól lehet majd csak sofőrt kérni.
A cégről
A Taxify-t 2013-ban alapította Markus Villig. Majdnem pontosan két éve jött ki az alkalmazásuk, egy éve ilyenkor pedig már 10 európai országban és 13 városban voltak jelen.
Fontos különbség az Uberhez képest, hogy ez nem olcsóbb: a hivatalos taxitarifával számol (az alapdíj 450 forint, erre jön a 280 forintos kilométerenkénti, illetve a 70 forintos percenkénti “araszoló” díj), viszont már utazás előtt kiírja, hogy mekkora sávba esik majd a végösszeg – így mondjuk elkerülhető az, ami nemrég történt meg: egy Hajógyári-sziget-Margitsziget kör 25 ezer forintba, és néhány ütésbe fájt egy utasnak.
Az alkalmazásban meg kell adni a kártyaadatainkat, az út végén levonódik az összeg – de fizethetünk készpénzzel és – a terminálnak köszönhetően – bankkártyával is.
Különbség még, hogy a BKK által hitelesített taxiórán kívül az alkalmazásban is pörög az óra, így nem fordulhat elő az, hogy előbbi hirtelen ugrik egy nagyot, amíg a Parlamentben gyönyörködünk. Pár tíz forintos eltérés lehet a végén, differencia esetén egyébként a taxióra a mérvadó, ahhoz igazítják az alkalmazásban kiírt összeget.
A Taxify autóin hatalmas cégtábla van, az Uber-járművekkel ellentétben ezek hivatalos taxik, így akár a droszton is állhatnak és vehetnek fel utast az utcáról, ha éppen az alkalmazáson belül nem jelentkezik senki.
A rendelés után
A 12:00-s indulás után nem kellett tíz percet várni, és fel is bukkant az első autó. Kelenföldön (ahol a cég központja van) járt éppen, megrendeltem, az alkalmazás szerint 25 percet kellett rá várni. Nem sokkal később csörgött a telefonom is, a sofőr érdeklődött arról, hogy én rendeltem-e Taxify-autót a Montevideo utca 16-ból (igazából 9 a házszám) és hogy nagyjából 15 perc, mire ideér. Ez 12:26-kor járt volna le, de mivel még negyedkor is a Nagyszőlős utcában járt, valószínűbbnek láttam, hogy az akkor az app szerinti 21 perc lesz inkább a reális.
Fázisok: 1. 12:03 – még nincs autó.
2. Amúgy ennyi lesz majd a fuvardíj.
3. Úton felénk.
A taxi végül 12:33-kor ért oda, a 7-8 kilométerre lévő célállomásunknál (a IX. kerületi Angyal utcánál) 12:46-kor, azaz tizenhárom perccel később szálltunk ki. A sofőrnek ötcsillagos értékelése volt, amit nem igazán értettünk, hiszen ő is elmondta, hogy dél óta él a szolgáltatás, és hogy mi vagyunk az ország első utasai, de kiderült: mindenki annyiról indul, és ez csak lefelé változhat a jövőben, ha valaki nincs megelégedve a vezetővel.
A lehető legrövidebb úton vitt, a fuvardíj (az app szerint 2840, az óra szerint 2870 forint) pedig beleesett az előre jósolt sávba (2400-3000 forint). Az autó kifogástalanul tiszta volt, mintha a szalonból gurult volna ki, a sofőr figyelmes és kedves és mint megtudtuk: jelenleg csak ketten dolgoznak még Taxify-osként, délután ez a szám nagyjából húszra, jövő hétre pedig 30-40-re duzzad majd.
Téma: Unatkozó taxisoknak
Hozzáadva: 2016.08.18 13:51
Ilyenek voltunk. Én semmi extrát nem vettem észre ... csak néztem és otthon éreztem magam.
Jó, ez egy kicsit "vidéki" de sajnos nincs ilyen felvétel a Tó discóból, a Békásból, vagy hogy stílusosak legyünk, a csillaghegyi borozóból :-(
Merthogy én azon a fertályon voltam fiatal, és kezdő taxis. Péntek szombat éjszaka, nem csináltam mást, csak pörögtem a három dizsi között (jó, volt még pár kisebb jelentőségű) és amíg nem jött kuncsaft, bent voltam ettem ittam csajoztam ... ha valakinek taxi kellett, akkor a személyzet nagy óbégatással előkerített, oszt haladtam tovább. Mindegyikbe ingyen bejárása volt a taxisoknak. /jó .. nekem tuti :-)/ de ez csak annak szólt, hogy én voltam ott sokat, hisz a barátaim, mind ott szórakoztak.
Retro disco 1986-ból, remegni fogsz a gyönyörűségtől!
Mázli2016. augusztus 12. péntekHozzászólások (6) 13879Pont 30 évet csöppentem vissza az időbe ma, amikor megláttam ezt az 1986-os felvételt, amit VHS kazettákról mentett át készítője. Megőrülsz ha megnézed, esküszöm.
Lesz itt minden, popper séró, popper öv, Jóróvomenájdumen, újjatlanfarmerdzsekipulóverkombók, sörös rekeszek tetején gondosan elhelyezett Colorstar tévé, hótfényesnappali világosságban szégyenlősen rázás…
Csík, bőrnyakkendők, videó diszkó (értsd tévé a ganéj rengeteg kábel közé állítva a keverő asztalra, amiről néha videó klip is ment), Italo Disco…
Bagózó rendőr, aki felvigyáz, nehogy elkanászodjanak a fiatalok, ha ömleni kezd a Felicsitá
Rumcájsz Casanova boldog bigámiában, csendesen félrehúzódva
Istentuggya mit szörpölt bajszosok, norvég pulkóban
Bagózás feszt, olyan kricsmik, hogy az Ántsz kijárná a börtönbüntetést is manapság a tulajnak
Robotmozgású colosok, irgalmatlan hajszerkezetű eladó menyecskék
Dedó nyócvanhat, egy két krepp szalag fáradtan csüngedezve, kézi kötésű pulkók és mellények amerre a szem ellát, dauerolt hajú legények
Sört vedelő nagymenők, vadmacskák 17:28-nál, brutális kavarások, tüdőig felhúzott farmerok, pszichopata tekintetek, és vágható szerelem a levegőben. Ken László romantikára helyben futó adidas pólós, tevemód rágózó jumurdzsák bajszos. Fantasztikus. Egyszerűen fantasztikus. Majd meglátod!
Oké, sokan jöttek már neki a videó alatt azzal, hogy alámixelte az 1999-es L’Amour Toujours-t, de szegény feje már védekezett is, hogy olyan minősíthetetlen hangzású volt az eredeti vhs felvétel, hogy muszáj volt valamit bekeverni. Ezt találta hirtelen. Én egyáltalán nem bántam. Hát te?
Ugyanő robbantotta oda a Wágner diszkós klippet is, amit szintén látnod-hallanod kell, de tényleg:
Téma: A taxi fáj?
Hozzáadva: 2016.08.18 10:55
Holnaptól rendelhető az Uber helyére pályázó Taxify
Augusztus 19-től indítja szolgáltatását Budapesten a Taxify
A budapesti taxitársaságként üzemelő Taxify nem titkolt célja, hogy gyors és hatékony applikációjával gyorsan meghódítsa az erre fogékony és az UBER magyarországi kivonulásával “hoppon maradt” közönséget.
A gombnyomással hívható autók, a GPS koordináták alapján, az applikációban követhető utazás és a leegyszerűsített, automatikus fizetési rendszer mind az Uberre emlékeztet, azonban mivel a Taxify a taxisrendelet minden elemét betartja, így a kedvezményes tarifának viszont az utasok búcsút inthetnek.
A magát - az Uberhez hasonlóan - inkább infotech start-up cégnek valló Taxify úgy véli, hogy a taxizás élménye újradefiniállható és ezt a pénteki indulásra felkészített sofőrök segítségével már érzékeltetni is fogja. Az alkalmazást, az első bejelentést követően, már több ezren töltötték le.
A cég ígérete szerint már az első naptól kezdve egy érezhetően más szolgáltatást fog nyújtani, mint a hagyományos taxitársaságok, azonban türelmet és megértést kérnek az esetleges kezdeti hibák és problémák előfordulásáért, melyeket a felhasználók visszajelzései alapján szeretnének orvosolni.